Puhutaan koirista

Mikä on paras rotu ja miksi? Jos kannattaa sekarotuisia, niin millaisia?

Itse pidän sekarotuisista, joilla on runsaasti omaa tahtoa ja persoonallisuutta (niistä ei koskaan tiedä mihin suuntaan kallistuvat, kun koko pentue on luonteeltaan erilaisia).

10

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En.kerro

viitsi kiusata :D

• Jihuuu

Rauhallinen, ei yleensä juurikaan hauku, kuitenkin ison ja turvallisen näköinen ja oloinen eli sen kanssa uskaltaa pimeälläkin lenkkeillä katuja pitkin.

Rottweilerista olen aina haaveillut mutta ehkä tuollasen leppoisan noutajan ottaisin kuitenkin.

• En.kerro

miunkin lemppari :)

• sekarotuiset kestää tauteja vastaan enemmän mitä rotukoirat.

Villakoirat sängyn alla riittävät minulle.

• uk-ko

tai lapin porokoiran. En muista kumnpi on kumpi. Paimenkoiratyyppinen oikea koira, joka kestäisi talvellakin pihatarhassa kun olen töissä.
      Mutta en viiti kiusata koiraa yhden ihmisen taloudessa. Ja allergikkoja riittää mun ympärillä.

Olen nyt jonkun vuoden saanut pidettyä koirakuumeen aisoissa.

• vänkyrä-nainen

sellaista rotua taida ollakaan, joista en pitäisi. No, ulkonäkönsä puolesta ehkä vinttikoirat edustaa sitä osastoa, jotkä vähiten miellyttää silmää. Enemmän muhun vetoaa sellaiset isot, muhkeat löffääjät, kuten nöffit, bernhardilaiset, vanha englannin lammaskoira jne. Tommonen koira makaamassa on aina kosketeltavan ihana.:)

Mutta ehdottomasti älykkyytensä puolesta suosikki
      on saksanpaimenkoira.
      Rotikat on myös ihania ja bokserit.

Sekarotuiset on ihan hyvä valinta myös.
      Ja oikeesti pidän kaikista koirista kyllä.

• Jokainen rotu on jalostettu täyttämään juuri sille asetetut tehtävät. Sillä keinon mulla ei oo erikseen mitään suosikki rotua. Nyt tekis mieli noutavaa ja seisovaa lintukoiraa sekä kunnon jänispiiskaa. Toisaalta tartteisin myös suojeluskäyttöön koulutettavan koiran sekä sellasen joka tulee lasten kaa hyvin juttuun.

Jostain syystä mie oon alkanu tykästyy nyt labbiksiin ja sit tietty nää koirat jotka herättää kunnioitusta. Niiku esmes rotikka ja sakemanni.

Ittelle ei nyt ihan justiin koira oikeen sovellu, mut tässä vois ens keväänä alkaa haaveilemaan omasta elukasta. Käyttökoira se olis kumminki oltava ja mieluusti helposti alistuva.

Sekarotuisissa koirissa on se hyäv puoli että ne tosiaan on tautikestävämpiä ja jalostuksen virheet ja tyyppiviat voidaan korjata. Mulle on tullu pari sellasta sopivaa yhdistelmää eteen jotka on sekotus labbista ja sakemannia sekä sit suomenpystykorva ja collie. Molempia tosin en oo nähny ku yhdne poikueen joten sinänsä ei pysty vetämään mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

• St Jude

suurista koiraroduista.Parhaimpia ovat vihikoirat,berninpaimenkoira,leonberg ym vastaavat.
      Nallekarhumaiset tapaukset.

Toisaalta sekarotuisista löytyy mahtavia tapauksia.Varsinkin sellaiset hieman reppanan näköiset tyypit.Niissä vaan on monesti sitä jotain..varsinkin omaa tahtoa ja persoonallisuutta kuten jo sanoitkin:)

• ne on aina ollu mun makuun, varsinki jos taitava koulutus niin omistautuu lujasti omistajalleen ja käyttäytyy sen mukasesti. perässä vois tulla joku kultanennoutaja mutta ehkä vähä liian lepsu vaikka ihana luonne onki. tai labris.

sekarotuisista vaan huonoja kokemuksia, liian vauhkoja ollu.

• valkoisen

pienen koiran, sellaisen sylissäkannettavan. Todennäköisesti parikiloinen maltankoira. Aiheuttaa vähemmän allergiaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      185
      1559
    2. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      204
      1481
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1144
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      44
      846
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      720
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      711
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      710
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      691
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      646
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    Aihe