Laulutunnille?

Mietiskelijä vain...

Olen jo kauan harkinnut laulutuntien ottamista. Nyt olen viimein löytänyt laulunopettajan, joka voisi pitää tunteja minulle. Se olisi vain yhden sähköpostin päässä, että laittaisin viestiä, että haluaisin aloittaa ja sitten voisin alkaa käymään laulutunneilla. Ongelmana tässä vaan on se, että niin kovasti mietityttää... Koskaan en ole ennen ollut. Tosi paljon jännittää se meneminen. Rakastan laulamista, olen reilut puoli vuotta laulanut yksikseni, mutta haluaisin ihan ammattilaisen apua puhtaasti laulamiseen, laulutekniikkaan ja muihin tärkeisiin juttuihin, jotta oppisin paremmin laulamaan. Nuo ovat vielä tosi hukassa kaikki. Todellakin haluaisin, mutta mitenkä päästä jännityksestä eroon? Millaisia tunnelmia teillä on ollut ensimmäisistä laulutunneista? Kuinka ne tunnit aloitetaan? Kuinka opettaja opettaa oikeaa tekniikkaa ja äänen muodostamista ja muita tärkeitä juttuja? Tyylisuuntanani olisi pop/rock/r&b, mitään klassista en ole opettelemassa. Tätä kevyempää enempikin.

Mitäs olette mieltä kehittymisestä? Kuinka paljon voi kehittyä missäkin ajassa, vai riippuuko se ihan itsestä ja siitä, kuinka nopeasti juttuja oppii? Kuinka "huonolta" tasolta voi päästä hyviin suorituksiin?

Kiitos jo kaikille etukäteen asiallisista vinkeistä ja neuvoista ja muista vastauksista!

Hauskaa talven odotusta!

3

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jännitä!

      Mene vaan sinne tunnille, turhaan jännität opettajaa. Hän on sitä varten, että auttaa sinua.

      Eri opettajilla on eri opetustyylejä, mutta yleensä tuntien rakenne on sellainen, että alussa lämmitellään ja jossain vaiheessa aletaan laulamaan kappaletta.

      Kehittyminen on yksilöllistä, ja siihen pitää antaa aikaa. Toisilla kehittyminen tapahtuu nopeasti, toisilla hitaammin. Paljon riippuu myös siitä, mikä on lähtötaso tai onko äänenkäytössä ongelmia.

    • reippaasti vaan...

      ilman sen suurempia epäilyjä. Itse olin samassa tilanteessa, suihkulaulaja, vuosi sitten, ja lopulta rohkaistuin soittamaan opettajalle. Ajattelin että syteen tai saveen, nyt on kysymys minun harrastuksestani ja aion nauttia siitä myös opiskelun kautta. Olipa hyvä päätös! Kerroin aluksi opelle lähtökohtani ja omat tavoitteeni, ja siitä sitten hiljokseen on edetty. Ällistyttävää edistymistä, kun nollilta lähtee!! Tietenkin se jännittää, mutta eihän tuo haittaa, kyllähän aikuinen ihminen sen kestää. Kannattaa luottaa opettajaan, hän on ammattilainen ja osaa ohjata myös aloittelijaa. Ja huumorilla kun ottaa ja sillä mielellä että tää on hauska harrastus, pärjää mainiosti. Menoksi!

    • Abraham.

      Sina olla yksi viikko tunnila ja voida mennä idols. sina osata yksiviikkon jälken jo laula

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe