maksamattomat elatusavut

Mieheni ex ei maksa mieheni luona asuvasta lapsesta elatusapua. Lapsi muuttaa kohta pois kotoaan, voiko hän itse asialle mitään, on kovasti ihmetellyt äitinsä välinpitämättömyyttä?
9974
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

neuvoo mitä pittää tehä

Äänestä

Ilmeisesti on sovittu elarit maksettaviksi, mutta tämä etä-äiti ei viitsi/pysty niitä maksamaan?

Siinä tapauksessa oikea osoite on paikkakunnan sossu ja tarkemmin lastenvalvoja.

Äänestä

myös viedä itse suoraan ulosottoon,niin minulle aikanaan sossussa neuvottiin.

Äänestä
  • Ulosottoon voi viedä vain, jos on olemassa lastenvalvojan tai käräjäoikeuden vahvistama elatussopimus.

Sikälimikäli tuommoista paperia ei löydy, esim asia on jäänyt vaan hoitamatta tai asiaa on hoidettu suullisen sopimuksen pohjalta, niin se on äkkiä että voi-voi.

Äänestä

• Amatöörilakimies kirjoitti:

Ulosottoon voi viedä vain, jos on olemassa lastenvalvojan tai käräjäoikeuden vahvistama elatussopimus.

Sikälimikäli tuommoista paperia ei löydy, esim asia on jäänyt vaan hoitamatta tai asiaa on hoidettu suullisen sopimuksen pohjalta, niin se on äkkiä että voi-voi.

ei maksa,koska on työtön, mutta sossu maksaa sen n 129€/kk ja myöskään se ei ota poikaa luokseen jokatoinen vl,koska asuu naisystävänsä asunnossa ja se nainen ei haluu poikaa sinne,no poika on jo 16v ja käy lukiota jonka minä maksan yksin ja myös maksoin kevarikortin ja ostin pojalle moottoripyörän.
    Pyysin eksältä näihin asioihin rahaa,mutta en saanut senttiäkään.

Äänestä

Eihän asia kuulu sinulle millään tavalla. Ainoastaan miehellesi jonka ex ei ilmeisesti maksa elareita. Ei edes lapselle, koska elari on tarkoitettu elättäjälle lapsen kuluja varten. Jos asia ei miestä vaivaa, miksi sinä valitat? Kyllä miehesi olisi jo asialle jotain tehnyt jos haluaisi.

Äänestä
  • Johtuisikohan siitä että miehellä on uusi parisuhde -> on jatkanut elämäänsä UUDEN naisen kanssa, jolloin tulevaisuuutta ajatellen olisi varmaan helpompaa jos menneisyyden raha-asiat on selvitetty. Miksi ihmeessä uuden naistystävän pitäisi elää sellaisessa perheessä jossa elätetään hyväntekeväisyydellä eksän lasta... Jokainen huolehtikoon omista lapsistaan jos niitä pitää kerran pukata pihalle. Ihan oikein lapsensa hyljänneelle äidille että joutuu maksamaan. Vaikka sitten soskulle jälkikäteen. Mitä helvettiä te oikein puolustelette näitä edesvastuuttomia biologisia hulttiovanhempia???

Äänestä

Ei täysi-ikäisestä yli 18v, tarvitse maksaa elatusmaksua, vaikka se asuisikin isänsä kanssa. Joten jos lapsi on vielä muuttamassa kotoa, niin miksi hän ihmettelisi asiaa, sen jälkeenhän jokaisen on tultava toimeen ihan omillaan. Kultalusikka suussa voi syntyä ja kasvaa, mutta ei kannata kuvitella sen elättävän ikuisesti ilman omia toimenpiteitä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

minä vaan kirjoitti:

Mieheni ex ei maksa mieheni luona asuvasta lapsesta elatusapua. Lapsi muuttaa kohta pois kotoaan, voiko hän itse asialle mitään, on kovasti ihmetellyt äitinsä välinpitämättömyyttä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu