Laihdutuslääkettä ilman reseptiä?

kohta pian kai

60

24730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyppii

tässä taas yksi juttu. Miksi AINA näitä laihdutusvalmisteita kaupilteltaessa todetaan, että ne toimivat yhdessä vähäkalorisen ruokavalion kanssa???! Siis HALOO, eikö se vähäkalorinen ruokavalio jo yksistään laihduta? Kuinka typerinä ja epätoivoisina meitä ylipainoisia pidetään?

Mun BMI heilunut 38-50 väliä jo vuosia ja aina saan tiputettua sen 10-15 prosenttia painostani lisäämäällä liikuntaa ja syömällä kevyesti. Jojottelua joo. Mutta onnistuu ilman lääkkeitäkin tai muita laihdutuksen "kainalokeppejä". Vastuu lihomisestani ja laihtumisestani on minulla itselläni. Ei siinä ihmekonstit auta.

• vastattu

tosi hyvin vastattu! :)

• laihtuu ehkä nopeammin?

No siis nuo on juuri niitten tueksi, joille terveellisesti syöminen on hankalaa. Xenical aiheuttaa rasvaisen ruuan kanssa sen, että maha menee kuralle ja tulee rasvaisia ripuleita, kun se nappaa osan syödy ruuan rasvasta. Eli se on vähän niinkun antabus juopolle, ei tule mässäiltyä niin rasvaa, kun tietää että menee öljykuralle. Lisäksi se vähentää vielä vähärasvaisenkin ruuan rasvamäärää, eli saattaa olla että laihtuu nopeammin/tehokkaammin. Onhan näitä muitkin laihdutuslääkkeitä, eli Acomplia ja Reductil, mutta nuo kaksi vaikuttavat sitten täysin eri mekanismeihin. Reductilia olen itsekin kokeillut, tehokas lääke mutta ikävät haittavaikutukset ja noilla kahdella on todella kova hinta, etenkin Acomplialla. Xenical, eli tuo orlistaattilääke on edullisempi. Mielestäni ihan hyvä että tulisi reseptivapaaksi, saapahan sitä helpommalla, ja moni voi saada siitä lisäpotkua laihdutukseensa ja siten päästä terveemmän elämän alkuun :)

• 130 kg

mulla on ollut painoi jo 4v yli 130 kg ja ei lähde millään, vaikka välillä olen syömättäkin.

lääkkeet voisi nopeuttaa ruuansulatustani , varsinkin jos syön kasvisruokaa niin menee suolesta läpi nopeaan.

• narraat
        130 kg kirjoitti:

mulla on ollut painoi jo 4v yli 130 kg ja ei lähde millään, vaikka välillä olen syömättäkin.

lääkkeet voisi nopeuttaa ruuansulatustani , varsinkin jos syön kasvisruokaa niin menee suolesta läpi nopeaan.

Siis oikeesti että jos olet syömättä vaikkapa viikon niin paino ei ole muutu miksikään. Sinähän se outo lintu - mieluummin virtahepo? - olet.

• nopeuta
        130 kg kirjoitti:

mitenkään ruoansulatusta=)

• Laihduttanut 25 kg
        130 kg kirjoitti:

Vaikka tyhmältä kuulostaisikin, asia on aivan totta. Jos ihminen on täysin syömättä tai syö aivan täysin olemattoman vähän, ei elimistö ala heti ensimmäiseksi polttamaan rasvaa. Se alkaa käyttämään lihaksia, koska se rupeaa säästämään rasvaa myöhempää varten luullen että kärsit nälänhätää."Säästöliekki"
        Silloin yleensä on melko voimaton ja väsynyt olo, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Turhaa tuollainen syömättömyys.

• totta...
        narraat kirjoitti:

Siis oikeesti että jos olet syömättä vaikkapa viikon niin paino ei ole muutu miksikään. Sinähän se outo lintu - mieluummin virtahepo? - olet.

minäkin olen kokeillut, paino ei putoa mutta tulee 2 viikon jälkeen rytmivaivoja ja olen vain 90 kg...joten syömättäkään ei voi olla...ja paino ei putoa ja yritin enemmän liikuntaa niin paino vain nousi 4 kg kun on jatkuvasti nälkä...parempi olla normaaliliikunnalla ja syödä vähän kuten enennikin ja olla tyytyväinen ettei tärise kun jos on syömättä verensokeri laskee ja tulee tärinää ja pyörrytystä.

• joku tolkku sentään
        Laihduttanut 25 kg kirjoitti:

Vaikka tyhmältä kuulostaisikin, asia on aivan totta. Jos ihminen on täysin syömättä tai syö aivan täysin olemattoman vähän, ei elimistö ala heti ensimmäiseksi polttamaan rasvaa. Se alkaa käyttämään lihaksia, koska se rupeaa säästämään rasvaa myöhempää varten luullen että kärsit nälänhätää."Säästöliekki"
        Silloin yleensä on melko voimaton ja väsynyt olo, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Turhaa tuollainen syömättömyys.

Ei pidä paikkaansa. Vesipaasto on nopein tapa laihtua.

Eikä pidä mikään säästöliekkikään paikkaansa: http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441

• joku tolkku sentään kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Vesipaasto on nopein tapa laihtua.

Eikä pidä mikään säästöliekkikään paikkaansa: http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441

Kerrot, ettei mikään säästöliekki pidä paikkaansa, ja annat linkin, jonka takana kerrotaan mihin se perustuu ja miksi sellainen ilmiö on olemassa? Sinähän aika epeli olet :-D

Kyllä elimistö todellakin menee niin sanotusti säästöliekille, kun energiavajetta syntyy. Se ei missään nimessä tarkoita, että syömättä ei laihtuisi, se olisi fysiikan lakien vastaista. Se tarkoittaa, että elimistö pyrkii suojautumaan muuttunutta tilannetta vastaan pudottamalla perusaineenvaihdunnan minimiin.

Vesipaasto ei laihduta, pikemminkin päinvastoin. Nopea painonlasku johtuu aina pääasiassa nesteen poistumisesta kehosta. Rasvan palaminen on hidasta. Lihaksissa olevat hiilihydraattivarastot sitovat itseensä nestettä. Kun ne alkavat huveta, myös niiden sitoma neste poistuu. Tästä seurauksena on melko raju painon putoaminen (jopa kiloja vuorokaudessa). Painon nopea putoaminen kuitenkin loppuu heti, kun kehon nestemäärä on laskenut riittävästi. Rasvaa pystyy polttamaan normaalisti vain n. kilon verran viikossa.

Nestepainon pudottamisen illuusio on erityisesti siinä, että neste kerääntyy erittäin nopeasti takaisin siinä vaiheessa, kun elimistö alkaa taas saada hiilihydraatteja varastoitavaksi asti.

Ihmiskeho on siitäkin mielenkiintoinen kone, että se ottaa hätätapauksessa tarvitsemansa energian sieltä, mistä sen helpoimmin saa, eli lihaksista. Tämä johtaa siihen, että perusenergiantarve putoaa enemmän, kuin maltillisemmin laihduttaessa. Perusenergiantarpeen putoaminen johtaa siihen, että paino tulee nopemmin takaisin laihdutuksen päätyttyä.

• mihin vastasin
        Masa1234 kirjoitti:

Kerrot, ettei mikään säästöliekki pidä paikkaansa, ja annat linkin, jonka takana kerrotaan mihin se perustuu ja miksi sellainen ilmiö on olemassa? Sinähän aika epeli olet :-D

Kyllä elimistö todellakin menee niin sanotusti säästöliekille, kun energiavajetta syntyy. Se ei missään nimessä tarkoita, että syömättä ei laihtuisi, se olisi fysiikan lakien vastaista. Se tarkoittaa, että elimistö pyrkii suojautumaan muuttunutta tilannetta vastaan pudottamalla perusaineenvaihdunnan minimiin.

Vesipaasto ei laihduta, pikemminkin päinvastoin. Nopea painonlasku johtuu aina pääasiassa nesteen poistumisesta kehosta. Rasvan palaminen on hidasta. Lihaksissa olevat hiilihydraattivarastot sitovat itseensä nestettä. Kun ne alkavat huveta, myös niiden sitoma neste poistuu. Tästä seurauksena on melko raju painon putoaminen (jopa kiloja vuorokaudessa). Painon nopea putoaminen kuitenkin loppuu heti, kun kehon nestemäärä on laskenut riittävästi. Rasvaa pystyy polttamaan normaalisti vain n. kilon verran viikossa.

Nestepainon pudottamisen illuusio on erityisesti siinä, että neste kerääntyy erittäin nopeasti takaisin siinä vaiheessa, kun elimistö alkaa taas saada hiilihydraatteja varastoitavaksi asti.

Ihmiskeho on siitäkin mielenkiintoinen kone, että se ottaa hätätapauksessa tarvitsemansa energian sieltä, mistä sen helpoimmin saa, eli lihaksista. Tämä johtaa siihen, että perusenergiantarve putoaa enemmän, kuin maltillisemmin laihduttaessa. Perusenergiantarpeen putoaminen johtaa siihen, että paino tulee nopemmin takaisin laihdutuksen päätyttyä.

Tuo säästöliekki on nimenomaan tuo kansan suussa kiertävä legenda: jos et syö, et laihdu. Se ei pidä paikkaansa. Kuten huomaat tuosta artikkelista, niin aina kun ollaan miinuskaloreilla, osa päivittäisestä energiatarpeesta poistuu (joitankin prosentteja, ei siis iso osa). Siis vaikka jättäsit yhden aterian puolta pienemmäksi "säästöliekki" iskee heti. Se ei siis ole mikään on/off-tyyppinen laihdutuksen pysäyttäjä (vaikka niin uskotaan).

>

Olet tietysti psykologisessa mielessä oikeassa: vesipaastolla on huono ennuste. Mutta mutta, mitä vähemmän energiaa saadaan ravinnosta sitä enemmän sitä otetaan kehon varastoista (tämä on se pääsääntö, mitä ei voi fysiikanlakien mukaan ohittaa). Siis: jos energiansaanti on nollassa laihtuminen on maksimissaan (mutta tuo "säästöliekki" aiheuttaa sen, ettei laihdu kuitenkaan niin nopeasti kuin suoralla energialaskulla PAV:sta antaisi olettaa vaan esim. 10 % hitaammin).

Nämä ovat kylmät faktat, mutta sitten kuvaan astuu järki ja henkiset tekijät, jolloin tosiaan sanomasi "tulee helpommin takaisin korkojen kera" pitää paikkansa (ainakin useissa tapauksissa).

• helmikanana
        mihin vastasin kirjoitti:

Tuo säästöliekki on nimenomaan tuo kansan suussa kiertävä legenda: jos et syö, et laihdu. Se ei pidä paikkaansa. Kuten huomaat tuosta artikkelista, niin aina kun ollaan miinuskaloreilla, osa päivittäisestä energiatarpeesta poistuu (joitankin prosentteja, ei siis iso osa). Siis vaikka jättäsit yhden aterian puolta pienemmäksi "säästöliekki" iskee heti. Se ei siis ole mikään on/off-tyyppinen laihdutuksen pysäyttäjä (vaikka niin uskotaan).

>

Olet tietysti psykologisessa mielessä oikeassa: vesipaastolla on huono ennuste. Mutta mutta, mitä vähemmän energiaa saadaan ravinnosta sitä enemmän sitä otetaan kehon varastoista (tämä on se pääsääntö, mitä ei voi fysiikanlakien mukaan ohittaa). Siis: jos energiansaanti on nollassa laihtuminen on maksimissaan (mutta tuo "säästöliekki" aiheuttaa sen, ettei laihdu kuitenkaan niin nopeasti kuin suoralla energialaskulla PAV:sta antaisi olettaa vaan esim. 10 % hitaammin).

Nämä ovat kylmät faktat, mutta sitten kuvaan astuu järki ja henkiset tekijät, jolloin tosiaan sanomasi "tulee helpommin takaisin korkojen kera" pitää paikkansa (ainakin useissa tapauksissa).

Ei kannata mainostaa paastoa hyvänä laihdutuskeinona.
        Luin juuri Karita ent. Tuomolan kokemuksista kun hän noudatti suolatonta dieettiä ja joi viisi litraa vettä vuorokaudessa.
        Hän menetti tajuntansa ja oli kolme vuorokautta tajuttomana sairaalassa.
        Aineenvaihdunta täysin sekaisin.
        Eihän aikuinen ihminen usko täällä esitettyjä mutu-juttuja mutta näitä palstoja tutkivat myös lapset ja nuoret jotka ovat herkkäuskoisempia.

• mainosta !
        helmikanana kirjoitti:

Ei kannata mainostaa paastoa hyvänä laihdutuskeinona.
        Luin juuri Karita ent. Tuomolan kokemuksista kun hän noudatti suolatonta dieettiä ja joi viisi litraa vettä vuorokaudessa.
        Hän menetti tajuntansa ja oli kolme vuorokautta tajuttomana sairaalassa.
        Aineenvaihdunta täysin sekaisin.
        Eihän aikuinen ihminen usko täällä esitettyjä mutu-juttuja mutta näitä palstoja tutkivat myös lapset ja nuoret jotka ovat herkkäuskoisempia.

>

En mainosta. Eikä vesipaasto ole hyvä laihdutuskeino, mutta faktat täytyy mielestäni kuitenkin esittää niin kuin ne ovat. Faktojen tahallisella valehtelemisella on nimikin: propaganda.

• joku kirjoittaaa
        mihin vastasin kirjoitti:

>

ihanaa kun kerrankin joku kirjoittaa ASIAA, faktoja...! Tämä palsta kun on täynnä näitä uskomuksia, myyttejä ja urbaanilegendoja ja ihmisiä jotka niihin uskoo. Ihanaa että joku kerrankin sanoo asiat niinkuin ne ovat. Alkaa tympiä nämä "Syö enemmän, laihdut enemmän"-tyyppiset höpötykset. Ei ne anorektikotkaan ole BMI 15 sillä että ne syö enemmän...

ei niin että kenenkään pitäisi siihen pyrkiä, mutta esimerkkinä...

• Anonyymi

Laihdutuslääke - https://tonzes.com/slimfi.htm
        Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.

• nämä vedetty

pois markkinoilta juuri??? Sen takia kun aiheuttavat psyykkisiä oireita. Juuri tuosta alemmasta laihdutuslääkeketjusta luin...

• Nimetön

YKSI lääke , Acomplia vedettiin pois. Se vaikuttaa (kai) mielihyväkeskukseen..

meille toivottomille läskeillekin on useammanlaista lääkettä.

• amfetamiini-tyyppinen

eli se oli se lääke, mikä oli jotenkin amfetamiinin sukuista ainetta, joku mirafam tai joku sellanen, se vedettiin pois markkinoilta, vaikka olikin tehokas, kun narkkarit alkoi hankkia sitä väärään käyttään. Orlistaatti on ihan eri juttu.

• tietääkseni
        Nimetön kirjoitti:

YKSI lääke , Acomplia vedettiin pois. Se vaikuttaa (kai) mielihyväkeskukseen..

meille toivottomille läskeillekin on useammanlaista lääkettä.

Kylläkai acompliaa käytetään edelleen, sehän on melko uusi lääke, ja tosi kalliskin kaiken lisäksi, moni sanoo myös hyvin tehokkaaksi..

• googletin
        tietääkseni kirjoitti:

Kylläkai acompliaa käytetään edelleen, sehän on melko uusi lääke, ja tosi kalliskin kaiken lisäksi, moni sanoo myös hyvin tehokkaaksi..

luulin väärin, on se sittenkin vissiin poistettu..

• 007
        amfetamiini-tyyppinen kirjoitti:

eli se oli se lääke, mikä oli jotenkin amfetamiinin sukuista ainetta, joku mirafam tai joku sellanen, se vedettiin pois markkinoilta, vaikka olikin tehokas, kun narkkarit alkoi hankkia sitä väärään käyttään. Orlistaatti on ihan eri juttu.

Perkeleen narkkarit!pilanneet monta tehokasta medisiinii!

• öllölöllö
        amfetamiini-tyyppinen kirjoitti:

Oli amf.pohjainen, jota pahuksen narkkarit alko myymään siihen tahtiin niin että se poistettiin. Asianmukaisesti käytettynä lääkärinvalvonnassa oli hyvä laihdutuslääke. Käytin joskus 80-luvun lopussa. Muistaakseni tahti oli 7 pv/pilleri 3 vk ilman. Orlistaattia olen kokeillu. Eipä auta ei. Helmikuussa aloitin silloin ja elokuussa oli menny 30kg (kyllä mä touhusinkin eikä tasan tehny ruokaa mieli).

• JOO-

Samalla lääkkellä aikoinaan Ahtisaari puotti painoa. Ei siinä muuta vikkoo ole, kun saattaapi hyvin tulla rasvaripuli jos ei sitä käytä oikein.

• että-

Luulempa, että kaikillä läskeillä on psyyke-ongelmia liikalihavuutensa takia, kun ei ns. mahduta tähän yhteiskunnan muottiin ja haukkumisia tulee joka päivä. Toinen tykkää äiteestä toinen tyttärestä!!

• farmasisti
        googletin kirjoitti:

luulin väärin, on se sittenkin vissiin poistettu..

Acomplian toimittaminen apteekeista on keskeytetty toistaiseksi.

Euroopan lääkeviraston EMEAn Lääkevalmistekomitea (CHMP) suosittelee Acomplia-nimisen lääkevalmisteen myyntiluvan väliaikaista peruuttamista psyykkisten haittavaikutusten vuoksi.

Psyykkisistä haittavaikutuksista, erityisesti masennuksesta, on varoitettu Acomplian tuoteinformaatiossa jo myyntiluvan myöntämisen yhteydessä.

Potilaiden suositellaan keskustelevan lääkehoidostaan lääkärinsä kanssa sopivassa käänteessä. Acompliaa käyttävien potilaiden ei tarvitse lopettaa hoitoa heti, mutta jos joku ei halua jatkaa lääkitystään, sen voi lopettaa milloin tahansa.

Lääkelaitoksen haittavaikutusrekisteriin on tullut yhteensä 19 ilmoitusta sen käytön yhteydessä epäillyistä haittavaikutuksista, joista seitsemässä on ollut kyse psyykkisestä reaktiosta. Lääkelaitoksen lääkekulutustietojen perusteella Acomplialla on Suomessa noin 2000 käyttäjää.

• dddddddddddddddd
        öllölöllö kirjoitti:

Oli amf.pohjainen, jota pahuksen narkkarit alko myymään siihen tahtiin niin että se poistettiin. Asianmukaisesti käytettynä lääkärinvalvonnassa oli hyvä laihdutuslääke. Käytin joskus 80-luvun lopussa. Muistaakseni tahti oli 7 pv/pilleri 3 vk ilman. Orlistaattia olen kokeillu. Eipä auta ei. Helmikuussa aloitin silloin ja elokuussa oli menny 30kg (kyllä mä touhusinkin eikä tasan tehny ruokaa mieli).

joskus 80-luvun lopulla. Joku tuttava suositteli ja sisko lääkärinä vielä kirjoitti sitä minulle. Huumausainepohjasta en tiennyt mitään. Ei siihen ainakaan mitään riippuvuutta tullut. Käyttö oli muistaaksen lyhytaikaista, niinkuin kaikki laihdutukseni. Nyt on paino pikkuhiljaa noussut, olen 106 kg/180 cm (mies) ja ikää 52 v.

• ulpukkaraitti
        dddddddddddddddd kirjoitti:

joskus 80-luvun lopulla. Joku tuttava suositteli ja sisko lääkärinä vielä kirjoitti sitä minulle. Huumausainepohjasta en tiennyt mitään. Ei siihen ainakaan mitään riippuvuutta tullut. Käyttö oli muistaaksen lyhytaikaista, niinkuin kaikki laihdutukseni. Nyt on paino pikkuhiljaa noussut, olen 106 kg/180 cm (mies) ja ikää 52 v.

Minä käytin 70- ja 90-luvuilla Ponderal-nimistä laihdutuslääkettä jonka myös sanottiin olevan amfetamiinijohdannaninen.
        Minulla tehosi aina hyvin tämä. Paino putosi ja virtaa riitti.
        Poistettiin kuitenkin myynnistä Ruotsissa sattuineiden nuorten naisten äkillisten sydänkuolemien vuoksi.
        Acompliaa kokeilin vuosi sitten kun sain lääkäriltä kuukauden satsin näytepaketin.
        Ei ollut mitään vaikutusta minuun. En laihtunut, mielialassa ei mitään muutosta, ei mitään vaikutusta ruokahaluun yms.
        Onneksi en kokeillut omilla kustannuksilla koska oli kuulemma satasen paketti :)
        Nyt olen puoli vuotta pudotellut taas ilman mitään apuvälineitä.
        Pelkällä ruokavalion kevennyksellä.
        12 kg on mennyt puolessa vuodessa painoa pois.
        Pitkä tie vielä edessä, mutta niin kauan tämä prosessi saa kestää kuin elämää on elettävänä.
        Xenical on minusta kuulostanut aina turhuuksien turhuudelta koska osaan olla syömättä rasvaa vaikka lihava olenkin.

• Nimetön

itse käytän reseptillistä laihdutuslääkettä, reductilia, ja se auttaa.. ja tietysti vähäkalorisen ruokavalion kanssa ;-)

Tuo orlistaatti kai estää rasvojen imeytymistä, oma lääkitykseni vaikuttaa päänuppiin siten että pystyn hallitsemaan syömiseni. Johon en tosiaan pysty ilman.. ( eli saas nähdä miten repee kun resepti loppuu)

• Xenical

taasen "pelkkä" rasvasieppari. Ja Acomplia on tosiaan poistettu markkinoilta, olihan Reductilkin aikoinaan pitkään myyntikiellossa

• avunsaanut nainen
        Xenical kirjoitti:

taasen "pelkkä" rasvasieppari. Ja Acomplia on tosiaan poistettu markkinoilta, olihan Reductilkin aikoinaan pitkään myyntikiellossa

Kyllä minä olen sitä mieltä että nämä lääkkeet saisi olla myös ilmanreseptiä saatavilla. Minä pääsin redulla hyvään alkuu ja pudotin painoani vaivatta , sitten tuli paikkakunnan vaihto, ja lääkärikseni sain tk-sta uudella paikkakunnalla mieslääkärin joka ei uusikkaan mun redun reseptiä vaikka ylipainoa on vielä, hänen mielestään naisen tuleekin olla pyöreä..että silleen täällä hämeessä ..saaaaaatana

• typerää..
        avunsaanut nainen kirjoitti:

Kyllä minä olen sitä mieltä että nämä lääkkeet saisi olla myös ilmanreseptiä saatavilla. Minä pääsin redulla hyvään alkuu ja pudotin painoani vaivatta , sitten tuli paikkakunnan vaihto, ja lääkärikseni sain tk-sta uudella paikkakunnalla mieslääkärin joka ei uusikkaan mun redun reseptiä vaikka ylipainoa on vielä, hänen mielestään naisen tuleekin olla pyöreä..että silleen täällä hämeessä ..saaaaaatana

Ompa typerä homma, ettei uusinut reseptiä, jos painoa kerran on, ja lääke tehosi! Eikai lääkärin omat mieltymykset saisi vaikuttaa tuolla tavalla.. Mene jonkun muun lääkärin juttusille?

• bokyma

Kokemusta ei ole. Olen aloittanut laihdutuskuurin
      elokuun 26p 08 tänään tuli 10kg täyteen laihtumista. Eikä siinä tarvittu kuin lujaa tahtoa olla syömättä alle tarpeensa. Olen joskus aikanaan syönnyt näitä rasvasieppareita ei auttanut koska en syönnyt rasvasta ruokaa. Eikä nämä uudet lääkkeet laihduta monia kiloja kuussa. Kyllä niissäkin joutuu seuraamaan mitä syö ja kuinka paljon. Minulla on vielä 35kg ylipainoa, että on pitkä urakka edessä eikä sekään vielä vaan se että pystyy pitämään painonsa sitten oikeana ja se on vaikeaa.Omalta kohdaltani totean että olen juuri sitä mitä syön. Ainakin toistaiseksi.

• samaa mieltä

- ehdottomasti. Ei laihduttaminen vaikeata ole - senkun seuraa ohjekirjasta mitä pitää/saa syödä. Mutta perskules vie, kun tavoite on saavutettu! Aina olen retkahtanut vanhoille tavoilleni. Ja kilot tulee aina takaisin. Kysymys kuuluukin, onko dieteistä tai ihmelääkkeistä mitään apua?

Nyt olenkin päättänyt, että en enää IKINÄ laihduta, vaan alan opettelemaan elämään liikunnallisemmin ja syömään vähemmän määrällisesti ja valita keveämpää. Yks hailee vaikka kiloja lähtee vain tyyliin 2 per vuosi. Alaspäin kait se on sekin?

• 12345

Eihän siinä mitään reseptejä tarvitse kun huolehtii kulutuksesta elikkä syö vain sen verran mitä kuluttaa, paras keino hommata kunnon kengät ja paljon raitista ilmaa keuhkoihin niin maistuu ruokakin ja vireystila on hyvä

• Suomeksi!

Syö Vähemmän Liiku Enemmän!!
        Ja Varmasti Tehoaa ,KILOT KURIIN!!

• ..........

Anorektikoita lisää katukuvaan :/

• pilasi elämän

• sitäminäkin.....

sitä minäkin tässä pelkään että anorektikot ja normaalipainoiset joiden ei kannattaisi mitään tollaisia lääkkeitä vetää, alkavat hulluna laihduttaa tollaisen lääkkeen avulla. jokainen kun haluaa nykyään olla langanlaiha.

miksei tätä ole ajateltu???

• PANNAAN;
        sitäminäkin..... kirjoitti:

sitä minäkin tässä pelkään että anorektikot ja normaalipainoiset joiden ei kannattaisi mitään tollaisia lääkkeitä vetää, alkavat hulluna laihduttaa tollaisen lääkkeen avulla. jokainen kun haluaa nykyään olla langanlaiha.

miksei tätä ole ajateltu???

LÄHTEKÄÄ HYVÄT IHMISET LIIKUMAAN!!
        EI PILLERIPURKEISTA APUA LÖYDY:
        MUT RAHAT MENEE TURHUUTEEN!!

• hoi
        PANNAAN; kirjoitti:

niin ei kannata huutakaan. Esim tuo Reductil todellakin auttaa niillä joille se sopii; auttaa hillitsemään himoja, nostaa mielialaa, vauhdittaa hieman aineenvaihduntaa.

Se on suureksi avuksi painonPUDOTUSvaiheessa.

Ja siis luuletteko te ettemme me lihavat TIEDÄ miten laihdutaan??

Uskohan pois että suurimmalla osasta lihavia on enemmän tietoa ravitsemuksesta kuin sellaisella, jolla paino-ongelmia ei ole.

"vain itsekuria" tarvitaan.. miksi ihmeessä maailmassa sitten voi olla liikalihavia, jos laihtuminen tai normaalipainossa pysyminen on helppoa?

En minäkään mene tupakoijalle sanomaan että lopetat vaan , ei se niin vaikeeta ole, sehän on vaan tapa ja nikotiinipurkkaa vaan pureskelet pari viikkoa.

Luontaistuotekaupan pillerit on yks tyhjän kanssa-- paitsi tietysti jos niistä saa uskoa itseensä.

• ole pillerien kannalla
        PANNAAN; kirjoitti:

Olen tiputtanut painoa viime Helmikuusta 14kg.
        Muutin vain ruokatottumuksia.
        Inhoan liikuntaa joten hyötyliikunta on ainut kuntoilun muoto.
        Olen normaalipainossa, painoindeksin mukaan normaalin ylärajoilla.
        Aina kun paino meinaa lähteä nousuun lasken kalorit muutamana päivänä syön 1200-1400 kcal.
        Taas voi syödä normaalisti, ilman ylimääräisiä herkkuja tietenkin.
        Melko paljon saa syödä lihomatta kun vähän katsoo perään mitä syö.
        Ei tämä ole vaikeaa kun tajuaa asian ytimen.

Mikään muu ei tuo pysyvää muutosta kuin ruokailutapojen muutos.

• lapsesta asti lihava
        ole pillerien kannalla kirjoitti:

Olen tiputtanut painoa viime Helmikuusta 14kg.
        Muutin vain ruokatottumuksia.
        Inhoan liikuntaa joten hyötyliikunta on ainut kuntoilun muoto.
        Olen normaalipainossa, painoindeksin mukaan normaalin ylärajoilla.
        Aina kun paino meinaa lähteä nousuun lasken kalorit muutamana päivänä syön 1200-1400 kcal.
        Taas voi syödä normaalisti, ilman ylimääräisiä herkkuja tietenkin.
        Melko paljon saa syödä lihomatta kun vähän katsoo perään mitä syö.
        Ei tämä ole vaikeaa kun tajuaa asian ytimen.

Mikään muu ei tuo pysyvää muutosta kuin ruokailutapojen muutos.

Kaikki kun ei olla samasta muotista, itselläni syöminen ja painonhallinta on ollut tosi ongelmallista jo pienestä lähtien, ja sama ongelma jatkuu nyt päälle parikymppisenä. Kaikki keinot on kokeiltu, mutta aina olen lopulta samassa pisteessä, eli painoa on yhtä paljon kuin ennenkin, ja mieli entistä matalampi, kun aina menee yritys syteen ja saveen. Nyt olen menossa lääkäriin huomenna, toivon pääseväni lihavuus-klinikalle tutkimuksiin, ja ehkäpä laihdutusleikkaukseen, jotta voisin viettää normaalia elämää, ja nauttia liikunnasta, ja myös syömisestä, sillä uset lihavat ihmiset eivät todellakaan voi nauttia syömisestä. Siitä tulee syyllinen ja paha olo, koska se on meille asia, jota emme hallitse. Kaikille ei siis kaikki keinot tehoa, ja mielestäni on oikeutettua, että joka haluaa yrittää painostaan päästä, voi käyttää lääkkeitä avuksi. Kukaan lihava ihminen ei noita lääkkeitä halua huvikseen syödä, esim. reductil ja acomplia maksavat aivan turkasen paljon, ja niillä on myös haittavaikutuksensa. Ole siis hyvillään, että itse olet normaalipainoinen, mutta älä puhu asiasta, josta et tiedä.

• kun olet laihtunut
        lapsesta asti lihava kirjoitti:

Kaikki kun ei olla samasta muotista, itselläni syöminen ja painonhallinta on ollut tosi ongelmallista jo pienestä lähtien, ja sama ongelma jatkuu nyt päälle parikymppisenä. Kaikki keinot on kokeiltu, mutta aina olen lopulta samassa pisteessä, eli painoa on yhtä paljon kuin ennenkin, ja mieli entistä matalampi, kun aina menee yritys syteen ja saveen. Nyt olen menossa lääkäriin huomenna, toivon pääseväni lihavuus-klinikalle tutkimuksiin, ja ehkäpä laihdutusleikkaukseen, jotta voisin viettää normaalia elämää, ja nauttia liikunnasta, ja myös syömisestä, sillä uset lihavat ihmiset eivät todellakaan voi nauttia syömisestä. Siitä tulee syyllinen ja paha olo, koska se on meille asia, jota emme hallitse. Kaikille ei siis kaikki keinot tehoa, ja mielestäni on oikeutettua, että joka haluaa yrittää painostaan päästä, voi käyttää lääkkeitä avuksi. Kukaan lihava ihminen ei noita lääkkeitä halua huvikseen syödä, esim. reductil ja acomplia maksavat aivan turkasen paljon, ja niillä on myös haittavaikutuksensa. Ole siis hyvillään, että itse olet normaalipainoinen, mutta älä puhu asiasta, josta et tiedä.

voi tietenkin olla että sinulla on kilpirauhasenvajaatoimintaa tms. joka estää laihtumisen...

mutta jos niin ei ole, niin mitä sitten taphtuu kun olet laihduttanut itsesi normaaliin painoon? Ongelman ydinhän on siellä ruokatottumuksissa, etkä voi koko elämääsi syödä laihdutuslääkkeitä. Joten kun olet laihtunut, lihot takaisin. Ellet saa itsekurista kiinni ja muuta elämääsi kokonaan. Mutta jos se ei nytkään onnistu, niin miksi se onnistuisi vuoden päästä?

• että ne muuttuvat
        kun olet laihtunut kirjoitti:

voi tietenkin olla että sinulla on kilpirauhasenvajaatoimintaa tms. joka estää laihtumisen...

mutta jos niin ei ole, niin mitä sitten taphtuu kun olet laihduttanut itsesi normaaliin painoon? Ongelman ydinhän on siellä ruokatottumuksissa, etkä voi koko elämääsi syödä laihdutuslääkkeitä. Joten kun olet laihtunut, lihot takaisin. Ellet saa itsekurista kiinni ja muuta elämääsi kokonaan. Mutta jos se ei nytkään onnistu, niin miksi se onnistuisi vuoden päästä?

Tarkoituksenani on muuttaa myös ruoka- ja liikuntatottumuksia painon putoamisen myötä. Verensokeri tasoittuu jos vatsalaukkua pienennetään, siten ruokailurytmiä on helpompi tasoittaa ja keventää ruokavaliota, kun mahalaukku ei ole niin suuri. Liikunnasta tulee myös mukavampaa kevyenä, kun läskit ei lölly tiellä ja ole painona, ajattelin alkaa käymään uimahallissa säännöllisesti, sitten kun saan muutaman kymmenen kiloa pois, eikä minun tarvitse enää hävetä omaa itseäni niin paljon, eikä läskejäni. Olen suunnitellut myös mtb-kenkien ostamista, joka luultavasti tekisi kävelemisestä mukavampaa, ja hankkinut koiran, jota on pakko käyttää lenkillä, joten sikäli liikunta on lisääntymään päin. Pakko yrittää jotain, kaikille laihtuminen vaan ei todellakaan ole helppoa!

• reduli
        kun olet laihtunut kirjoitti:

Arvaa pelottaako. Olen niin monesti jojoillut sen 30-40 kiloa ylös alas...

Oma lääkärini oli sitä mieltä, että jos sykkeet ja verenpaineet pysyy ok niin voisin käyttää redua jopa 2v, ja siinä ajassa kevyemmät elämäntavat saattavat jopa tulla tavaksi.

Ja teille lääkkeiden mollaajille... kun te ette ole meidän nahoissamme.

Kuluta enemmän kuin syöt, se on selvä.

Mutta kun siihen eivät kaikki pysty!

Tieto ja tahto ei kaikilla riitä. Jos riittäisi, miksi kukaan söisi epäterveellisesti, polttaisi tupakkaa, käyttäisi alkoholia?

Eihän tällaisia lääkkeitä edes olisi kehitelty jos niille ei olisi oikeasti tarvetta.

Useimmat lääkärit ovat aika tarkkoja siitä, kenelle reseptin kirjoittavat.. no, kaikki eivät ole.

• mut vaikeampi toteuttaa
        että ne muuttuvat kirjoitti:

Tarkoituksenani on muuttaa myös ruoka- ja liikuntatottumuksia painon putoamisen myötä. Verensokeri tasoittuu jos vatsalaukkua pienennetään, siten ruokailurytmiä on helpompi tasoittaa ja keventää ruokavaliota, kun mahalaukku ei ole niin suuri. Liikunnasta tulee myös mukavampaa kevyenä, kun läskit ei lölly tiellä ja ole painona, ajattelin alkaa käymään uimahallissa säännöllisesti, sitten kun saan muutaman kymmenen kiloa pois, eikä minun tarvitse enää hävetä omaa itseäni niin paljon, eikä läskejäni. Olen suunnitellut myös mtb-kenkien ostamista, joka luultavasti tekisi kävelemisestä mukavampaa, ja hankkinut koiran, jota on pakko käyttää lenkillä, joten sikäli liikunta on lisääntymään päin. Pakko yrittää jotain, kaikille laihtuminen vaan ei todellakaan ole helppoa!

se on niin helppo ajatella, että "sitten kun olen laiha, niin kyllä sitten syön pelkkää terveellistä ruokaa ja sitten kyllä urheilen" mutta se totuus on ettei se ole laihana sen helpompaa. Jos on luonteeltaan sen tyyppinen että nauttii enemmän sohvalla makoilusta ja kavereiden kanssa kahvittelusta kuin hikijumpasta ja juoksemisesta, niin se ei laihana ole sen helpompaa lähteä lenkille tai jumppaan.

Tiedän mistä puhun, sillä olen nykyään hoikassa kunnossa, ja aina se on yhtä vaikeaa saada itseään ulos ja liikkumaan. Ja aina se liikunta on raskasta ja vaikeaa, vaikka läski ei höllykään enää kinkuissa ja vatsassa. Ja edelleen joudun taistelemaan itseni kanssa etten söisi herkkuja. Ja helposti sorrunkin mässäilemään, ja tuloksena on ihan kauhea morkkis. Tätä taistelua se on ollut koko tän ajan kun olen ollut hoikka. Tuntui että jopa vaikeampaa on nykyään, ei osaa enää ollenkaan nauttia ruuasta.

Tahtoo vain varoittaa että ei kaikki muutu laihtumisen myötä. Paino ehkä tippuu mutta ihmisen perusluonne pysyy samanlaisena.

• joojojo
        että ne muuttuvat kirjoitti:

"Tarkoituksenani on muuttaa myös ruoka- ja liikuntatottumuksia painon putoamisen myötä."

Ei näin. Ensin muutetaan niitä ruoka ja liikuntatottumuksia ja tämän seurauksena se painokin sitten putoaa, jos vaan jaksaa kauemmin kuin viikon..

"Liikunnasta tulee myös mukavampaa kevyenä, kun läskit ei lölly tiellä ja ole painona, ajattelin alkaa käymään uimahallissa säännöllisesti, sitten kun saan muutaman kymmenen kiloa pois, eikä minun tarvitse enää hävetä omaa itseäni niin paljon, eikä läskejäni."

Liikunta tulee aloittaa nyt, eikä joskus sitten kun blaablaa... Jos vain laihdutat ilman liikuntaa eli paino laskee jonkin "ihmelääkkeen" avulla niin ne läskit vain hyllyvät entistä pahemmin.. Sen sijaan ne läskit lakkaa löllymästä sillä liikunnalla ja samalla kunto kohenee. Sitten kun aikaisemmin raskaalta tuntunut liikuntasuoritus alkaa tuntumaan kevyeltä tulee rasitusta lisätä, muuten ei keshitystä tapahdu. Mitä nopeammin pääset läskeistä eroon sitä nopeammin lakkaat niitä häpeämästä.

"Olen suunnitellut myös mtb-kenkien ostamista, joka luultavasti tekisi kävelemisestä mukavampaa, "

Kannattaa ehdottomasti hankkia kunnon kengät. Hintalappu ei ole se mikä tekee kengistä hyvät vaan se, että ne sopivat täydellisesti omaan jalkaan. Kenkiä ei luultavasti löydy ensimmäisestä kaupasta mutta tässä kannattaa nähdä vaivaa. Itsellänikin kipeytyivät jalat joka kerta juostessa vaikka olin juossut jo parin kuukauden ajan. Sitten päätin ostaa kunnon kengät ja kivut lähtivät melkein heti.

"Pakko yrittää jotain, kaikille laihtuminen vaan ei todellakaan ole helppoa!"

No itseasiassa laihduttaminen on helppoa! Omasta mielestäni paras tapa on ehdottomasti liikunta. Sitä tulee olla paljon ja sen tulee olla rankkaa ja monipuolista, eli sekä aerobista että lihaskuntoa. Vaikka paino aluksi hieman nousisikin niin tulee ehdottomasti silti jatkaa sillä kiinteytyminen alkaa heti ja myöhemmin huomaa myös painon lähtevän laskuun. Kun jaksaa edes pari kuukautta liikkua paljon niin huomaa kuinka kunto alkaa kohota ja olo muuttua paremmaksi, jolloin itse liikunnastakin alkaa nauttia ja silloin sitä jaksaa jatkaa! Myös hyötyliikunta kannattaa niin paljon kuin mahdollista.

Oma syöminen on aina ollut ja on yhä vähän miten sattuu, mutta silti olo on hyvä ja paino pysyy kurissa, kiitos aktiivisen liikunnan (kuitenkin vain 1-3h päivässä). Vaikka itsekin olin melkoisen tuhdissa kunnossa (olin ollut jo lapsesta saakka) niin mitään "laihdutuskuuria" (hirveä sana) en ole koskaan aloittanut, aloin vain liikkua paljon. Siitä sitten huomaamatta paino putosi (ei tosin kauhean paljoa sillä lihasta on tullut läskin tilalle, mutta vaatekoko ja peili kertovat kyllä totuuden...) ja kunto kohosi.

t. Entinen läski

• Nimetön
        joojojo kirjoitti:

"Tarkoituksenani on muuttaa myös ruoka- ja liikuntatottumuksia painon putoamisen myötä."

Ei näin. Ensin muutetaan niitä ruoka ja liikuntatottumuksia ja tämän seurauksena se painokin sitten putoaa, jos vaan jaksaa kauemmin kuin viikon..

"Liikunnasta tulee myös mukavampaa kevyenä, kun läskit ei lölly tiellä ja ole painona, ajattelin alkaa käymään uimahallissa säännöllisesti, sitten kun saan muutaman kymmenen kiloa pois, eikä minun tarvitse enää hävetä omaa itseäni niin paljon, eikä läskejäni."

Liikunta tulee aloittaa nyt, eikä joskus sitten kun blaablaa... Jos vain laihdutat ilman liikuntaa eli paino laskee jonkin "ihmelääkkeen" avulla niin ne läskit vain hyllyvät entistä pahemmin.. Sen sijaan ne läskit lakkaa löllymästä sillä liikunnalla ja samalla kunto kohenee. Sitten kun aikaisemmin raskaalta tuntunut liikuntasuoritus alkaa tuntumaan kevyeltä tulee rasitusta lisätä, muuten ei keshitystä tapahdu. Mitä nopeammin pääset läskeistä eroon sitä nopeammin lakkaat niitä häpeämästä.

"Olen suunnitellut myös mtb-kenkien ostamista, joka luultavasti tekisi kävelemisestä mukavampaa, "

Kannattaa ehdottomasti hankkia kunnon kengät. Hintalappu ei ole se mikä tekee kengistä hyvät vaan se, että ne sopivat täydellisesti omaan jalkaan. Kenkiä ei luultavasti löydy ensimmäisestä kaupasta mutta tässä kannattaa nähdä vaivaa. Itsellänikin kipeytyivät jalat joka kerta juostessa vaikka olin juossut jo parin kuukauden ajan. Sitten päätin ostaa kunnon kengät ja kivut lähtivät melkein heti.

No itseasiassa laihduttaminen on helppoa! Omasta mielestäni paras tapa on ehdottomasti liikunta. Sitä tulee olla paljon ja sen tulee olla rankkaa ja monipuolista, eli sekä aerobista että lihaskuntoa. Vaikka paino aluksi hieman nousisikin niin tulee ehdottomasti silti jatkaa sillä kiinteytyminen alkaa heti ja myöhemmin huomaa myös painon lähtevän laskuun. Kun jaksaa edes pari kuukautta liikkua paljon niin huomaa kuinka kunto alkaa kohota ja olo muuttua paremmaksi, jolloin itse liikunnastakin alkaa nauttia ja silloin sitä jaksaa jatkaa! Myös hyötyliikunta kannattaa niin paljon kuin mahdollista.

Oma syöminen on aina ollut ja on yhä vähän miten sattuu, mutta silti olo on hyvä ja paino pysyy kurissa, kiitos aktiivisen liikunnan (kuitenkin vain 1-3h päivässä). Vaikka itsekin olin melkoisen tuhdissa kunnossa (olin ollut jo lapsesta saakka) niin mitään "laihdutuskuuria" (hirveä sana) en ole koskaan aloittanut, aloin vain liikkua paljon. Siitä sitten huomaamatta paino putosi (ei tosin kauhean paljoa sillä lihasta on tullut läskin tilalle, mutta vaatekoko ja peili kertovat kyllä totuuden...) ja kunto kohosi.

t. Entinen läski

Joo ole oikeasti onnellinen jos Sinun laihduttaminen on ollut noin helppoa. Huomioi myös se, että lihavia ihmisiä on niin monenlaisia...on meitä joilla on jo ikää ja sairauksia, jolloin ei se käykään sormia napsauttamalla, se laihduttaminen. Jos jollakin on ylipainon seurauksena tai vaikean sairauden seurauksena vaikea liikkua (esim. fibromyologia) niin kaikki avut ovat tarpeen, että kilokin lähtisi. Painonvartijoissa ja keventäjissä on oltu ja sieltä ainakin on tarttunut se, että ruokavalion seuranta ja ruokapäiväkirjanpito on tärkeintä. Pelkästään liikkumalla ei kukaan laihdu, se on vain yksi lisäpotkun antaja. Ja ehdottomasti liikuntaa täytyy noudattaa omien edellytysten mukaan, aloittaessa ei mitään huippusykkeitä, eikä veren maku-suussa meininkiä todellakaan.Muuten voi tulla vainaita...Joka päivä ei todellakaan tarvitse liikkua, lihaksetkin tarvitsevat lepoa
        Itselläni on ollut huippuvarusteet kenkiä myöten ja siitä huolimatta en ole pystynyt jalkakivuiltani liikkumaan. Eikä fysioterapeuttikaan ole löytänyt siihen syytä. Sisarellani on taasen nivelrikko jaloissa, joten hän ei pääse kävelemään juuri ollenkaan, uiminen onnistuisi, vaan ei ole uimahallia koko paikkakunnalla.Itse olen pudottanut ruokavaliolla n.10 kiloa vuodessa, joten tahti on hidas, mutta toiveikas olen juuri sen takia, nopea pudotus ei usein onnistu tai on lyhytaikainen ilo, hidas pudotus kertoo elämäntapojen muutoksesta.

• helmikanana
        mut vaikeampi toteuttaa kirjoitti:

se on niin helppo ajatella, että "sitten kun olen laiha, niin kyllä sitten syön pelkkää terveellistä ruokaa ja sitten kyllä urheilen" mutta se totuus on ettei se ole laihana sen helpompaa. Jos on luonteeltaan sen tyyppinen että nauttii enemmän sohvalla makoilusta ja kavereiden kanssa kahvittelusta kuin hikijumpasta ja juoksemisesta, niin se ei laihana ole sen helpompaa lähteä lenkille tai jumppaan.

Tiedän mistä puhun, sillä olen nykyään hoikassa kunnossa, ja aina se on yhtä vaikeaa saada itseään ulos ja liikkumaan. Ja aina se liikunta on raskasta ja vaikeaa, vaikka läski ei höllykään enää kinkuissa ja vatsassa. Ja edelleen joudun taistelemaan itseni kanssa etten söisi herkkuja. Ja helposti sorrunkin mässäilemään, ja tuloksena on ihan kauhea morkkis. Tätä taistelua se on ollut koko tän ajan kun olen ollut hoikka. Tuntui että jopa vaikeampaa on nykyään, ei osaa enää ollenkaan nauttia ruuasta.

Tahtoo vain varoittaa että ei kaikki muutu laihtumisen myötä. Paino ehkä tippuu mutta ihmisen perusluonne pysyy samanlaisena.

Oikeassa olet siinä että sohvaperunasta ei tule himokuntoilijaa vaikka laihtuisi kuinka paljon.
        Toinen asia on sitten se että ei ihmisen tarvitse olla mikään himoliikkuja ollenkaan ja silti on mahdollista pitää paino kurissa.
        Ja oman kokemuksen perusteella tiedän että mikään liikkuminen ei riitä jos ruokavalio on epätasapainossa.
        Minä olen aina ollut lihava.
        Minä olen aina liikkunut. Jopa työni on liikkuvaa ja fyysisesti raskasta.
        Tyttäreni oli lapsesta asti lihava kuten minäkin.
        Liikunta ei ole koskaan kuulunut hänen elämäänsä.
        Muutama vuosi sitten hän alkoi pudottaa painoaan.
        Pelkän ruokavaliomuutoksen avulla hän pudotti 60 kg painostaan.
        Hän on pitänyt itsensä normaalipainoisena ilman mitään liikuntaharrastusta.
        Sokeria ja rasvaa hän joutuu karttamaan koko loppuikänsä mutta muuten syö tavallista kevyttä kotiruokaa.
        Hän ei ole koskaan pitänyt mitään namipäiviä tms.
        Ainoastaan jouluna hän on syönyt makeaa.
        Itse olen pudotellut pikkuhiljaa painoa jättämällä myös rasvat ja sokerit pois ja lisäämällä kuitupitoisia ruokia ja kasviksia.

• hyvää ja pahaa...
        joojojo kirjoitti:

t. Entinen läski

Kyllä se niin vaan on että tavalliselle tallaajalle se RUOKAVALIO on ykkönen laihduttaessa.

Sinä urheilet päivittäin 1-3 tuntia, ja sinulla ilmeisesti siihen riittää aikaa ja kuntoa. Mutta en ole väärässä jos väitän että suurimmalle osalle ihmisistä olisi mahdotonta urheilla joka päivä 3 tuntia. Aivan täysin mahdotonta, niin fyysisesti kuin aikataulun puolesta kuin henkisestikin. Varsinkin jos liikunta ei tuota nautintoa, sitä on täysin mahdoton harrastaa noin paljon. Ja vähempi määrä esim. vaikka 30min per päivä (joka on keskiverto nykyihmiselle sellainen realistinen määrä), EI SE OIKEASTI LAIHDUTA.

Joo, en kaipaa saivarteluja, tottakai jokainen _pystyisi_ repimään jostain sen 3 tuntia, sama määrä tuntejahan meillä kaikilla on vuorokaudessa, mutta toisilla se vaatii isompia uhrauksia. Kyllä lapset, perhe, avioliitto ja työt on monelle niin tärkeitä, että niitä ei haluta riskeerata sen takia että on päästävä koko illaksi kuntosalille ja lenkkeilemään. Siinä oikeasti kärsivät jo muut ympärillä olevat ihmisetkin.

Eli vaikka se on teoriassa mahdollista ja käytännössä joillekin ihmisille (esim. sinulle, tai sinkuille, lyhyttä työpäivää tekeville, työttömille, jne) onkin mahdollista, niin useimmille tuollainen määrä liikuntaa ei ole mahdollista.

Toinen juttu on se, että suuri määrä raskasta liikuntaa lisää lähes kaikkien ravintoaineiden tarvetta. Tämä ON ongelma jos ihminen laihduttaa samanaikaisesti eli yrittää keventää ruokavaliotaan. Pienemmät annoskoot ja kevyempi ruoka tarkoittaa sitä että proteiinia, hiilareita, vitamiineja ja kivennäisaineita ei tule yhtä sisään yhtä paljon kuin ennen. Mutta liikkuvan ihmisen kroppa kaipaisi niitä ENEMMÄN kuin ennen. Tässä on vaarana erilaiset puutostilat jonka myötä puutteellinen palautuminen ja kehon ylirasittuminen. Sitten alkaa tulla flunssia, vatsatauteja, vastustuskyky heikkenee, suorituskyky kärsii, kunto laskee. Tiedän, koska olen kokenut tämän itse vastaavassa tilanteessa.

Lisäksi pelkkä laihdutus ja painonhallinta liikunnan avulla on aina sitten jatkossakin riippuvainen liikunnasta. Entäs jos tuleekin loukkaantuminen tai pysyvämpi vamma, joka estää liikkumisen pitkäksi aikaa?? Sitten ihminen, joka ei osaa pitää ruokavaliotaan kurissa, lihoo hyvin äkkiä entiseen painoonsa. Entäs kun vanhuudessa ei enää jaksakaan liikkua entiseen tahtiin, paino nousee takaisin? Jos polvet menevät rikki ja se ainoa liikuntalaji joka tuotti nautintoa, on kielletty? Moni asia voi estää liikkumisen ja silloin paino nousee, jos ruokavalio ei ole kunnossa.

Lisäksi asiaan liittyy vielä tämä henkinen puoli. Liikunta tuottaa joillekin ihmisille suunnatonta iloa, mutta ei kaikille. Tämä on huomioita. Jos ihmisen on helpompi jättää se normaali iltapäiväkahvi munkki syömättä kuin lähteä tunnin lenkille polttamaan se sama määrä kaloreita, niin silloin henkilön kannattaa se tehdä. Lisäksi jää syömättä se munkissa oleva turha sokeri ja trans rasvat.

Kyllä terveellinen ja kevyt ruokavalio on painon kannalta kaiken A ja O. Liikunta on toki tärkeää aerobisen ja lihaskunnon kannalta tärkeää, sitä en halua vähätellä ja tottakai jokaisen kannattaa liikkua. Mutta laihduttaminen pelkällä liikkunnalla on suurimmalle osalle täysin mahdotonta.

• oikeasti hyvän

keinon millä paino putoaa.
      Mutta kun efedriiniä ei saa suomesta ilman
      lääkärin ressukoita. Efee, kofeiinia ja 600mg burana.
      4vko tippuu melkein 10kg paino.

• buranax

mitenköhän burana tuohon listaan sopii, miten se sitten vaikuttaa? aika tuhtia vetää tuommoista päivittäin..?

• laihdutti

avopuolisoni laihdutti erään resepti lääkkeen kanssa 12kk kolmessa kuukaudessa. Ruoka valiossa ei muutoksia, lääke itsessään vähensi ruokahalua. Ja liikuntaa ei harrasta ollenkaan... Toimii ainakin kullallani.

• ACE -estäjät

Tekevätköhän ne tilaa uusille innovaatiolle ;) Eikös tässä alkuvuodesta uutisissa juuri kerrottu, että vanhan verenpainelääkkeen on todettu vaikuttavan rasvasolujen aineenvaihduntaan/viestintään siten, että ne eivät varastoi rasvaa entiseen tapaan, mistä seuraa sama kuin mm. omassa suvussa osalla porukasta, että voivat käytännössä syödä mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa, koska kroppa ei varastoi rasvaa.

Eläinkokeet on tehty ja niissä saatiin loistavia tuloksia hiirillä. Ihmiskokeita aloitellaan ja lääkkeen ennustetaan tulevan markkinoille muutaman vuoden kuluessa. Varsinaiset testithän on jo tehty, koska kyseessä on vanha lääke...

• ...

kiinnostas että mitä ovat nuo mainitut haittavaikutukset.

• mä!

-10kg puolessatoista kuukaudessa... Syön ruokaa missä on rasvaa, sokeria, hiilareita ja muitakin mokomia...
      Ei oo huipannu, väsyttäny tai tärisyttäny, enkä oo nähny nälkää vaikka reippaasti liikunkin.
      Maltti ja järki mukaan kun lataa tavaraa kaupassa ostoskärryyn ja kotona sitten lautaselle niin sillä pötkii jo aika pitkälle.. Ja nimenomaan, tehkää ruoka itse ja syökää kotona!
      Lääkkeettömänä kun laihduttaa niin ei tartte aprikoida sivuvaikutuksia, eikä ainakaan kärsiä niistä..
      Mitä vähemmän lääkkeitä, sen parempi.. onhan noita tyyppejä jotka ovat jääneet koukkuun jopa niin harmittoman oloiseen droppiin kuin burana.

• dia...

NoHuh Huh!

Olen kyllä sitä mieltä että jokainen jolla on vyötäröllä pelastusrengas tietää että sen pois saamiseksi ei ole oikotietä vaan se on tullut syömällä ja lähtee liikkumalla ja syömällä kohtullisesti ja monipuolisesti.

Jos olisi se ihmelääke keksitty niin sitä ei mainotettaisi ostoskanavalla tai jossain kuponkiuutisissa ja se ei olisi koskaan resepitivapaasti ostettavissa apteekista.Ja se ihmelääkkeen keksijä olisi todella rikas.

Itse olen sairauteni kautta jo pikku tytöstä asti oppinut että pitää syödä vähän kerrallaan mutta monta kertaa päivässä.

Mitä hyötyä luulette saavanne kun ostatte ns. kevyt tuotteita, eiät maistu juuri miltään ja jos sitten vielä laitaa 3-4 siivua juustoa tai leikkelettä leivällä yhden normaali rasvaisen juuto tai leikkele siivun sijaan. Jos ihminen syö kohtuudella kaikkia ruoka-aineita niin ei pitäisi olla paino-ongelmia.

Sairaanloisen ylipainoiset henkilöt on sitten taas asia erikseen. Heidän pitäisi saada kyllä hoitoa ja olla sairaalassa lääkärien valvonnan alaisuudessa jos heille annetaa jotain laihdutuslääkkeitä.

• Entinen tonnikeiju

Olen viime toukokuusta lähtien käyttänyt Reductil 10mg kapseleita(reseptillä saatavia) ja nyt on painoa lähtenyt 14kg. Olen kyllä katsonut mitä suuhuni laitan. Pois rasvaiset ja kaloreita paljon sisältävät ruuat ja herkkujakin vain joskus ja valikoidusti. Kapselit ovat olleet kyllä hyvä motivaation lähde. Sen verran kalliita, ettei tee mieli turhan takia niitä ottaa. Olo on ihana. Paino putoaa 1/2 kg viikko vauhtia.

• Elämäni hiukan hoikempana

...lukea kaikkia vastauksia, mutta aika pitkälle pääsin.

tuntuu, että ihmiset herkästi sekoittavat pari asiaa. Painon pudotuksen ja painon hallinnan?

Olen itse ylipainoinen ja tiedän syyllistämättä mitään geenejä syyt ja syiden seuraukset. Elämäni aikana olen laihduttanut varmaan 200 kiloa ...=) Eli jojot, hallinta ja pudotus kaikin eri konstein on tuttua.

Kaikkihan sen tietää; syö vähemmän, liiku enemmän...

Tämän vaan tulisikin olla se elämäntavan muutos. Siis että syödä terveellisesti ja liikkua. Eikös?

Viimeisin painon pudotukseni on n. 35 kiloa. Tämä on tapahtunut raskauden jälkeen ja koskee kiloja, jotka eivät "hävinneet" heti synnytettyäni.

Pudotus tapahtui osissa ja kokeilin järjestelmällisesti niin kutsuttuja "hyväksyttyjä tapoja". Ensin omin päin liikuntaa lisäämällä, ruokavaliota "seuraamalla" - 5 kg.
      Painonvartijoiden pisteillä ja liikuntaa lisäämällä - 15 kg.
      Lopuksi reductil-valmisteen avulla - 15 kg

Ja arvatkaas mitä? Lääke (siis laihdutuslääke, joihin en todellakaan ole ikinä uskonut!!!) Oli paras vaihtoehto...

Nälän tunne ei ole paha. Ei tarvitse syödä valtavasti ja jatkuvasti. Into siitä, että lääke on tukena, auttoi seuraamaan sitä ruokavaliota ja jatkamaan parin hyvin syödyn päivän jälkeen. Eihän se lääke mielihaluja ja makeannälkää poista, mutta sen avulla tunnen päässeeni kiinni siihen normaaliin ja terveelliseen elämäntapaan, joka kaikille ihmisille olisi hyväksi. Siispä suosittelen kyllä kokeilemaan hyväksyttyjä lääkkeitä, jos muut konstit on kokeiltu!!! =) Pitää siinä itsekin olla asialla, mutta jos sitä intoa kerran on.

• itsekin kaiken kokeillut

Painon kanssa taiteilu on elämän läpi kestävä projekti monelle, sen elämän aikana kokeillaan monia eri vaihtoehtoja ja sieltä sitten saadaan ne parhaat kokemukset:

tässä minun kokemus, sen avulla olen löytänyt tasapainon elämääni, monella lailla. Niin myös monet minun ystäväni. Minulla on asiasta selvää näyttöä eikä tarvi arvailla onko se totta.

käy katsomassa kotisivuni, ja tutustu, monelle varmasti avuksi.

www.xangomehu.fi

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      130
      3639
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1865
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1661
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1372
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      115
      1216
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1212
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1089
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      1012
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      66
      970
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      100
      964
    Aihe