Academic Work -Onko kokemusta?

Jokke

Olen ilmeisesti lähdössä Academic Workin kautta töihin. Haluaisin ennen allekirjoittamista tietää millainen työnantaja tämä lafka on? Kokemuksia?

77

31779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blondikaattori

      Olen saanut Academic Workin kautta töitä. Työn oli tarkoitus olla osa-aikaista, mutta sainkin kokopäivätyön. Kyllä se minulle sopii. Työhaastattelussa saatetaan kysyä palkkatoivetta, ja jos sinut on valittu kykyjen vuoksi niin kannattaa pyytää kunnon palkka. Ainakin yli 12 € tunti.

    • -..--.-..--.

      Voiko academic workin kautta hakea töihin myös pelkän amiksen käyneet?
      Academic workin kotisivuilta saa sen käsityksen että he välittävät akateemisesti koulutettuja töihin.

      • acadeeminen

        ei tietääkseni


    • Vastaajat

      Ottaa työntekijöitä koeajalle ja ottaa kaiken irti koeajalla. Sitten potkii ennen koeaikaa työntekijät pois ja etsii uusia tilalle. Työntekijöiden vaihtuvuus on siten todella suurta. Yritys ollut suomessa vuoden ja työntekijöitä ollut sinä aikana yli 30 henkilöä.

      • en menis

        Ja ilmeisen vähän ovat töitä tarjonneet vuokratekijöilleen, ainakin tietyissä projekteissa. Osassa vielä ihan minipalkalla. Eihän tuolla tarjota vuokratyövoimalle mitään etujakaan. En menisi.


      • Anonyymi

        Arvostus on kateissa… johto menestyy.


    • Turpa kii tai tulee penaltia

      minulle jäi haastattelun perusteella todella epäselvä kuva työtehtävän toimenkuvasta, en ollut ollenkaan vakuuttunut oliko haastattelija, eli hänen jonka pitäisi "myydä" toimeksiantajansa työpaikka minulle, täysin perillä mitä oli minulle myymässä. Asiaa tosin tällä hetkellä ei välttämättä nähdä ihan noin työnantajan markkinoiden vuoksi mutta tilanne kääntynee.

      • Nejtack

        Tuttavani (maisteri) oli töissä firmassa, lähti hyvin vikkelään, kun tajusi putiikin luonteen.


      • ex-academilainen

        Hei,
        menin allekirjoittamaan Academic Workilla määräaikaisen työsopimuksen. Määräaikaiseen soppariin oli sovittu koe-aika, mutta kas kummaa koeajan jälkeen on 2 viikon irtisanomisaika koska määrä-aikainen sopimus voi loppua jos "asiakastilaus päättyy"......eli todella sekavia sopimuksia ja työsopimuslakien vastaisiakin.

        Määrä-aikaiset sopimukset tarkoittavat sitä että käytännössä voivat irtisanoa milloin vain millä perusteella tahansa...itse en enää tekisi duunia minkään välitysfirman kautta en ainakaan näin huonoa sopimusta menisi allekirjoittamaan.
        Vähän jäi sellainen nuorten akateemisten kusetus-fiilis. En suosittelisi!


    • ...tyypillinen...

      ...välistävetäjä, jonka liikeideana on vain saada porukka mahdollisimman halvalla töihin ja rahastaa riittävästi yrityksiltä.

      Sinä olet tuotantoeläin kuten lypsylehmä.

      Jos teette viisaasti, perustatte osuuskunnan. Osuuskunnalle webbisivut, sinne vastaavat mainokset ja liirumlaarumit kuin A W.nkin sivuilla. Soittelette ja myytte itse. Osuuskunta laskuttaa sitten työstä yritystä sovitusti ja maksaa siitä itse kullekin palkan sen mukaan, mitä kukin rahaa on tuonut. Osuuskunta tilittäää sivukulut ja verot. Kukaan ei joudu yrittäjän statukselle jos jäseniä 7 tai yli, kukin tekee ja ansaitsee mitä pystyy/viitsii eikä tarvitse maksaa kellekään välistä mitään, mitä nyt itse sovitte keskenänne jonkun prosentin, mikä menee osuuskunnan kuluihin.

      Sama hommaan nuo A W:t ja muutkin yliopistoille pesineet perssiinsilmät tekevät, mutta siellä homasta revitään voitto joka menee taatusti muille kuin työntekijöille. Osuuskunnassa päätätte nämä asiat itse eikä se ole byrokratianakaan mikään kummoinen hoidettava. Jos osuuskuata kasvaa riittävän isoksi , hommaatte siihen toiminnanhoitajan.

      Jos oikein fiksuja olette, pyöritätte koko oppilaitoksen oppilaskunnalla koko homman. Joka jamppa, jos ei itse suoraan töitä saa sitten tätä kautta jos on helpompaa. Ei pääse siihenkään ylimääräiset väliin eikä jää hommasta paskanmaku suuhun.

      Markkinointiin vain riittävästi voimaa sopivilla keinoilla ja joukkovoimalla.

      • ...Aamen...

        A W liikeidea on parittaa vähän aikaa työelämässä olleita opiskelijoita, koska pitempään työelämässä olleiden kyykyttäminen on vaikeampaa. A W vuokraa putiikin luonteen ymmärtämättömän kuin peräkärryn ja ottavat omat maksunsa välistä ja sen jälkeen sinä vedät ja A W välistävetäjät istuvat kyydissä ja hieraisevat käsiään.


    • ei enää

      Hain yhtä paikkaa AW:n kautta ja jäi huono maku prosessista. Laitoin hakemukseni avoimeen tehtävään kolme päivää ilmoituksen jättöpäivästä, ja hakemuksen viimeinen jättöpäivä oli 15pv ilmoituspäivästä. Laitoin myös mailitse kyselyä työpaikasta, vastausta ei tullut joten soitin viimeisenä hakemuksen jättöpäivänä. Ilmoittivat minulle että laitoin hakemuksen liian myöhään (tosiaan 3pv ilmoituspäivästä), että olivat jo löytäneet ennen hakemustani YHDEN hakijan ja ovat laittaneet hakijan eteenpäin asiakkaalle. Kysyin että oliko hakemuksessani tai osaamisessani jotain puutteita avoimeen paikkaan, kun minua ei kutsuttu haastatteluun, sanoi konsultti että hakemuksessani ei ole vikaa ja oikein hyvä hakija olisinkin, mutta kun tosiaan laitoin hakemukseni liian myöhään, koska YKSI hyvä hakija oli jo haastateltu.
      Ensinnäkin, kovin suppeaa on kun haastattelevat vain yhden yhtä työtehtävää kohden (yleensä haastatellaan ainakin 2-3 hakijaa/avoin tehtävä) ja että eivät vastaa edes maileihin. Ei ole mielestäni reilua hakijaa ja varsinkaan yritysasiakasta kohtaan, kun eivät käy läpi kaikkia hakijoita kunnolla vaan pistävät ensimmäisen hakijan eteenpäin siinä toivossa että viestittävät yritysasiakkaalle että löytyi vain yksi hakija (harvinainen haku) ja että ota kun näin vähän on tarjolla. Vähän työtä ja nopeasti rahaa. Ei tee hyvää rekrytointiyritysten maineelle.

      • jkhjkghjkg

        En voi itekään suositella, kummallinen fiilis jäi firmasta kaikenkaikkiaan. Ilmeisesti työntekijällä joka haastatteli minut ei ollut "munaa" kertoa kasvotusten etten tullut valituksi tehtävään vaikka nimenomaisesti lupasi ilmoittaa ja alkuun kyllä oli yhteydessä jatkuvasti. Ei vastannut puhelimeen ja meilillä vaan kierteli ja kaarteli...


      • kk
        jkhjkghjkg kirjoitti:

        En voi itekään suositella, kummallinen fiilis jäi firmasta kaikenkaikkiaan. Ilmeisesti työntekijällä joka haastatteli minut ei ollut "munaa" kertoa kasvotusten etten tullut valituksi tehtävään vaikka nimenomaisesti lupasi ilmoittaa ja alkuun kyllä oli yhteydessä jatkuvasti. Ei vastannut puhelimeen ja meilillä vaan kierteli ja kaarteli...

        Joo, itsekin tehnyt academic workin kautta hommia jonkun verran, muutamaan eri paikkaan. Ite tehnyt 10 euron tuntiliksalla, mutta eipä työtehtävätkään ole hirveän vaativia olleet. Tyypit vaikuttavat kyllä välillä vähän epäammattimaisilta, eivätkä tunnu olevan ihan perillä omista asioistaan. Meilit, jota lähettävät avoimista työpaikoista menevät myös kohdallani aivan metsään, en ole kaupallisen alan opiskelijana kiinnostunut varastotyöstä... Myös valintakriteerit arvelluttavat välillä.


      • Seppo-susi

        Nopeat syö hitaat, näin se vaan on. Ehkä tämä hakija ei ollut yhtä pätevä paperilla kuin sinä, mutta tyyppinä haastattelussa parempi kuin hyvä ja se riitti. Kaiken teorian/käytännön voi jälkikäteen opetella, hiljaisen/mulkun asennetta taasen vaikeampi muuttaa oli sitten mikä Einstein tahansa.


      • Truthisout

        Et kai tosissasi ole niin naivi, että uskot haun kestävän ennalta mainitun aikaikkunan. Jo päivänkin missi voi olla liikaa. Monestikohan on tullut viesti viimeisenä hakupäivänä, että "olemme haastatelleet sopivimmat ehdokkaat...valitettavasti valinta ei kohdistunut tällä kertaa sinuun..."

        Sitten on taas nämä firmat, jotka tunnustelevat kenttää ja kutsuvat ihmisiä kertomaan palkkatoiveistaan yms. Todellisuudessa heillä ole aikomustakaan palkata ketään juuri silloin.


      • not academicwork!
        Seppo-susi kirjoitti:

        Nopeat syö hitaat, näin se vaan on. Ehkä tämä hakija ei ollut yhtä pätevä paperilla kuin sinä, mutta tyyppinä haastattelussa parempi kuin hyvä ja se riitti. Kaiken teorian/käytännön voi jälkikäteen opetella, hiljaisen/mulkun asennetta taasen vaikeampi muuttaa oli sitten mikä Einstein tahansa.

        Ei kovin ammattimaista toimintaa...
        minulle jäi haastattelun perusteella todella epäselvä kuva työtehtävän toimenkuvasta, en ollut ollenkaan vakuuttunut oliko haastattelija, eli hänen jonka pitäisi "myydä" toimeksiantajansa työpaikka minulle, täysin perillä mitä oli minulle myymässä. Asiaa tosin tällä hetkellä ei välttämättä nähdä ihan noin työnantajan markkinoiden vuoksi mutta tilanne kääntynee.

        Näin kävi myös minullekkin...vaikka kokemusta IT alalta yli 13 vuotta.


    • niin no

      Olen ollut syyskuusta lähtien kirjoilla etsimässä opiskelun oheen jotain ilta-vkl -hommaa. Mitään ei ole tullut. Pari hassua yhden päivän työtarjousta mihin olen hakenut mutta vastausta ei ole tullut.

      Mutta eipä noista mitään vahinkoakaan ole kertynyt.

      • I know

        Ei mullakaan mitään hyvää sanottavaa em. firmasta ole. Koko toiminta tuntuu perustuvat voiton maksimoimiseen , eikä työntekijöistä välitetä tippaakaan. Itse olen tehnyt sen periaatepäätöksen etten suostu vuokrafirman kautta työskentelemään ja kyllä suhtaudun kyseenalaisesti sellaisiin firmoihin, jotka ei tutki millaista vuokrafirmaa käyttävät. Tuo firmahan on vielä ruotsalainen eli kaikki voitot lipuvat naapuriin...


      • töitä saanut
        I know kirjoitti:

        Ei mullakaan mitään hyvää sanottavaa em. firmasta ole. Koko toiminta tuntuu perustuvat voiton maksimoimiseen , eikä työntekijöistä välitetä tippaakaan. Itse olen tehnyt sen periaatepäätöksen etten suostu vuokrafirman kautta työskentelemään ja kyllä suhtaudun kyseenalaisesti sellaisiin firmoihin, jotka ei tutki millaista vuokrafirmaa käyttävät. Tuo firmahan on vielä ruotsalainen eli kaikki voitot lipuvat naapuriin...

        itselläni täysin vastakkainen kokemus. Olen AW:n kautta töissä ja mielestäni he pitävät työntekijöistään oikein hyvää huolta. Yhteydenpito on aktiivista ja työntekijöille järjestetään yhteisiä tapahtumia. Itse voisin hyvinkin suositella!


      • AW*
        töitä saanut kirjoitti:

        itselläni täysin vastakkainen kokemus. Olen AW:n kautta töissä ja mielestäni he pitävät työntekijöistään oikein hyvää huolta. Yhteydenpito on aktiivista ja työntekijöille järjestetään yhteisiä tapahtumia. Itse voisin hyvinkin suositella!

        Olen AW:n kautta töissä AW:llä!


      • Valmistunut
        AW* kirjoitti:

        Olen AW:n kautta töissä AW:llä!

        Ainahan sitä on yrityksistä hyviä ja huonoja kokemuksia, mutta ainakin itselläni on AW:sta hyvät kokemukset. Usein täällä forumeilla valittaa henkilöt jotka eivät saaneet töitä.

        Kaverini on myös AW:lla töissä sisäisesti, ja ei ole valittanut. Firma on tosiaan Suomessa ollut vasta alle 3 vuotta, joten varmasti hakee vielä paikkaansa ja toimintatapoja, mutta itselläni ei tosiaan ole mitään valittamista toiminnasta. Olen kokoaikaisena vuokralla, ensin olin opiskelujen ohessa osa-aikaisena ja sitten kun valmistuin siirryin kokoaikaiseksi. Tarkoitus olisi puolenvuoden sisällä rekrytoitua tämän hetkiseen yritykseen, hope so.


      • Suosittelen
        Valmistunut kirjoitti:

        Ainahan sitä on yrityksistä hyviä ja huonoja kokemuksia, mutta ainakin itselläni on AW:sta hyvät kokemukset. Usein täällä forumeilla valittaa henkilöt jotka eivät saaneet töitä.

        Kaverini on myös AW:lla töissä sisäisesti, ja ei ole valittanut. Firma on tosiaan Suomessa ollut vasta alle 3 vuotta, joten varmasti hakee vielä paikkaansa ja toimintatapoja, mutta itselläni ei tosiaan ole mitään valittamista toiminnasta. Olen kokoaikaisena vuokralla, ensin olin opiskelujen ohessa osa-aikaisena ja sitten kun valmistuin siirryin kokoaikaiseksi. Tarkoitus olisi puolenvuoden sisällä rekrytoitua tämän hetkiseen yritykseen, hope so.

        Sain töitä academic workin kautta. Rekrytointi oli kyseessä. Hyvät kokemukset pelkästään. Käytän uudestaan ko. yrityksen palveluita, jos tulee taas tarvetta.


      • Anonyymi
        I know kirjoitti:

        Ei mullakaan mitään hyvää sanottavaa em. firmasta ole. Koko toiminta tuntuu perustuvat voiton maksimoimiseen , eikä työntekijöistä välitetä tippaakaan. Itse olen tehnyt sen periaatepäätöksen etten suostu vuokrafirman kautta työskentelemään ja kyllä suhtaudun kyseenalaisesti sellaisiin firmoihin, jotka ei tutki millaista vuokrafirmaa käyttävät. Tuo firmahan on vielä ruotsalainen eli kaikki voitot lipuvat naapuriin...

        Tehdään töitä johdolle ja omistajille… Uskomatonta kusetusta.


      • Anonyymi
        töitä saanut kirjoitti:

        itselläni täysin vastakkainen kokemus. Olen AW:n kautta töissä ja mielestäni he pitävät työntekijöistään oikein hyvää huolta. Yhteydenpito on aktiivista ja työntekijöille järjestetään yhteisiä tapahtumia. Itse voisin hyvinkin suositella!

        Pari olutta kvartaalissa..:


    • 155615156

      Osaako kukaan neuvoa paljonko juuri valmistunut vähän työkokemusta omaava tradenomi voi pyytää palkkaa taloushallinnon tehtävistä (esim reskontra, laskutus)?

      • Valkokaulusduunari

        Pääkaupunkiseudulla 2200 euroa kuukaudessa. Todennäköisesti et sitä saa, vaan joudut aloittamaan pienemmällä palkalla, mutta sehän siinä palkkatoiveessa on ideanakin. Jos pyytää sen mitä saisi joka tapauksessa, työnantaja pudottaa heti omaa tarjoustaan alaspäin koska kyseessä on aina neuvottelutilanne, joka päättyy kompromissiin. Paljon kokemusta omaava voi pyytää ja kenties jopa saada 2600 euroa, mutta se on aika lailla maksimi perus reskontrasta.


    • AW imee kiviä

      En todellakaan voi suositella. Työsuhteen ehdot eivät voisi olla huonommat. Teen kokoaikaista, säännöllistä toimistotyötä. Minulla on tuntipalkka (pitäisi siis olla kk-palkka), eri TES kun yrityksen omilla työntekijöillä, eikä mitään etuja mitä heillä on (puhelin-, liikunta ja lounasedut kattava työterveyshuolto). Lisäksi minulle on puhelimitse ehdotettu asiaa, joka on TES:n vastainen. Kertyneitä lomia ei anneta pitää lomana (kaikki aikaisemmat työnantajani ovat tähän suostuneet), eikä konsulttipäällikköni ole kertaakaan kysellyt oma-aloitteisesti kuinka työt sujuu (kyseli kyllä sitten kun ilmaisin olevani erittäin tyytymätön työsuhteen ehtoihin). Lähtisin, ellen viihtyisi asiakasyrityksessä niin hyvin.

      Rekrytointiprosessi oli ok, mutta vuokratyösuhteen ehdot ovat käsittämättömän huonot. Jos voit valita, älä mene vuokratyösuhteeseen AW:lle.

      • ErgoS21

        En tajua, miksei yrityksesi palkkaa sinua itselleen? AW:tahan on tarkoitus käyttää muutama kuukausi-6kk ja sitten rekrytä varsinaisen firman palvelukseen. Tämänhän AW jopa ilmoittaa moneen otteeseen. Kai se nyt firmallekin tulee halvemmaksi ottaa sut ja dumpata välikäsi pois.


    • en ymmärrää

      Siis onko näin, että vuokrausfirman kautta tehtyä sopimusta ei voi purkaa koeajalla (4kk) heti, vaan irtisanomisaika on vielä 2vkoa?
      Joku viisaampi voisi selventää.. koskeeko vuokrafirmoja jotkut eri lait, vaikka työsopimuksessa lukee, että koeaika on 4kk vai tarkoittaako tämä koeaika tässä tapauksessa jotain muuta?

      • Näin ymmärsin

        Käsittääkseni koeaikana voi kumpi tahansa osapuoli päättää työsuhteen ilman irtisanomisaikaa ja tuo 2 vk irtisanomisaika pätee ilmeisesti koeajan jälkeisenä aikana, jolloin määräaikainen työsuhde on vielä voimassa.


    • Ormo

      Kohta alkaa hommat kyseisen lafkan kautta. Heittelen tänne omia kokemuksia parin viikon sisään, jos jotakuta kiinnostaa.

    • Stina23

      Mulla ainoastaan hyviä kokemuksia!

      • pa

        Àloitin juuri AW:lla töissä, ja tällä hetkellä on aika paskat fiilikset. Itse hooärrää opiskelleena ja työskennelleenä rekrytoimisen parissa voi lisätä kriittistä näkökantaa, mutta olen aika äimistynyt tietyistä asiosta.

        Itse rekrytointiprosessi oli todella nopea, mikä tietysti johtui siitä että asiakkaalla oli akuuttitarve, mutta niin nopea se ei saisi olla että ihmiselle ei jätetä mahdollisuulsia saada tietää työsopimusten ehdoista.Itse rekrytointitilaisuus meni kutakuinkin niin että henkilö luki suoraan paperista samanlaisia kysymyksiä, eikä osannut kertoa minulle mitään itse työpaikasta "koska hän tuurasi toista henkilöä". Torstaina sain tietää että pääsen AW:n kautta töihin, työ alkoi jo seuraavana maanantaina. Pyysin konsultitla, että voimmeko tavata seuraavana päivänä ja käydä läpi työsuhteen ehdot. Tämä ei käynyt koska heillä oli koulutuspäivä. Työsopparin sain sähköpostilla, ja nyt kun eletään jo tiistaita, ei posti ole vieläkään tuonut allekirjoitettavaa versiota.

        Lisäksi palkkaneuvottelut ovat kesken, ja kaiken huippu oli että kun kysyin työterveyspalveluista, niin sen hoitaa kuulemma tietty firma, mutta se ei koske kuin niitä jotka ovat olleen AW:llä vuoden työsuhteessa. Enkä tule heillä edes vuotta olemaan. Tämä oli erittäin mukava yllätys monen muun ohessa.

        En siis voi todellakaan tämän kokemuksen perusteella suositella ko. firmaa.


    • Väsyttää

      JOS mä oisin sä niin jäisin kotiin lepäämään.

      • pa

        :D no onhan tuo aika puuduttavaa tekstiä jos ei tiedä miten homman PITÄISI mennä.


    • not academicwork!

      Pysyn kaukana kyseisestä firmasta, kävin hiljattain haastattelussa ja ei voi muuta todeta kuin et heillä ei ole puhtaat jauhot pussissa.

      En halua olla kyseisen firman kanssa missään tekemisissä enää koskaan.
      Ja aion kyllä tehdä ilmoituksen heidän tominnasta työ-ja elinkeinoviranomaisille.

    • siis ei AW?

      Hei, kerro ihmeessä näkemyksiä vuokratyöntekijän kannalta!! Olen miettinyt että kannattaako hakea AW:n kautta töihin, joten olisi loistavaa saada paikan sisällä työskenneelleen näkökulma!!

      • työskentelin AW:llä

        Moro! On sattumankauppaa, osuuko sopiva toimeksiano vuokratyöntekijälle. Jotkut pestit ovat ihan hyviä, mutta jotkut huonoja kuten varmaan aina vuokratyöpuljuissa.

        Huonot puolet ovat yleensä

        -Hintakilpailu muiden yrityksen kanssa. Se johtaa siihen, että vuokratyöntekijälle ei makseta hyvää palkkaa.
        -Yleensä vuokratyöntekijöillä on huonommat työehdot kuin kollegoillaan
        -Monesti rekryfirman toimeksiannosta vastaava ei tiedä tehtävästä juuri mitään. Vain puhelinneuvottelut on käyty asiakasyrityksen kanssa.
        -Vuokratyötoimeksianto voidaan lopettaa heti ilman mitään syytä.

        On myös hyviä toimeksiantoja ja jotkut yritykset palkkaavat vuokratyöntekijän myöhemmin omille palkkalistoilleen. Kaikenkaikkiaan toimeksiantoihin liittyy niin paljon epävarmuustekijöitä, etten erityisesti voi suositella kenellekään.

        Omasta mielestäni koko henkilöstövuokraus on huono ilmiö koko yhteiskunnassa ja polkee pitkällä aikavälillä työntekijän oikeuksia. Vuokratyöläisillä on myös usein myös huono työmotivaatio ja vaikeuksia sitoutua tehtävään, ymmärrettävästä syystä.


    • Ehkä Academic Work

      Olen miettinyt hakevani yritykseen työntekijäksi, mutta päädyin tälle palstalla kukn nettisivut herättivät epäilykseni, koska ne näyttävät olevan käännetty jostakin muusta kielestä suomen kielelle käännöskoneen avulla. Aloin epäillä ettei yritys ole oikeasti suomalainen. Ilmeisesti kuitenkin on, vaikka emoyhtiö on Ruotsissa. Ehkä sivutkin sieltä. Joka tapauksessa "työskentelin AW:llä" kokemuksien perusteella en aio hakea yritykseen. Onko siitä kauankin kun työskentelit Academic Workilla? Onko mahdollisuus että asiat olisivat muuttuneet?

    • Markku

      Kuulostaa vähän siltä, että joku ei oikein sopeutunut porukkaan ja purkaa tätä tunnetta nytten keskustelupalstalla.. That´s sad.

    • Nikolai Lehtonen

      Kävin kaksi kertaa haastattelussa AW:lla.
      Ensimmäisellä kerralla haastattelija oli etäinen eikä vaikuttanut kovin kiinnostuneelta mistään, tuli vaikutelma että paikka oli jo täytetty eikä tapaamista unohdettu perua. Hakemani työ oli IT-alan huipputylsää perusasennusta. Vaikutelma oli todella heikko.

      Toisella kerralla haastattelu kesti ja oli kattava, asiakasyrityksessä kävin kaksi kertaa haastattelussa kun ekalla kerralla yksi työtehtävääni liittyvä asiantuntija ei ollut paikalla. Olen nyt ollut täällä töissä 9kk osa-aikaisena (opiskelen), eikä ole mitään pahaa sanottavaa mistään. Tähän asti sopimukset ovat olleet AW:n kautta koska asiakasyrityksellä ei ole omaa tuntienseurantaa, mutta asiakasyritys haluaa siirtää minut suoraan firman listoille kesään mennessä. Olen vissiin niin luotettava, ettei työtuntejani tarvitse valvoa muiden kuin itseni.

      On muuten omituista puhua "asiakasyrityksestä", kun kaikki työntekijät mieltävät minut "meikäläiseksi", ja olen mukana seminaareissa ja pikkujoulureissuilla (lennettiin Leville tuossa juuri). Academic Work tulee tiedostettua lähinnä kun käy merkkaamassa työtunteja netissä. Lounareita en tosin saa, koska verotusteknisistä syistä asiakasyrityksen olisi vaikea järkätä niitä ihmiselle joka "ei ole heillä töissä". No, niitäkin alkaa kohta ropista :)

    • hyvämeininki84

      Mä sain AW:n kautta töitä pari kuukautta sitten. Homman piti olla eka vaan osa-aikaista, mutta mun konsulttipäällikkö sai puhuttua niin, että teenkin kesällä koko-aikaisesti, mikä on tosi siisti juttu. Rahaa ei oo koskaan liikaa. Tää firma, jossa oon töissä, ei olisi pystynyt tarjoamaan koko duunipaikkaa, ellei se olisi vuokrahomma, koska niillä on rekrykielto. Kyllä mua alkuun vähän pelotti tää vuokrahomma, kun olin lukenut lehdistä kaikenlaisista jutuista. Mä oon kuitenkin ollut tyytyväinen tän lafkan toimintaan.Hommat on hoidettu niin kuin on luvattu ja ajallaan. Mä teen oman alan hommia ensimmäistä kertaa ja pääsen mukaan projekteihin, joihin en olis muuten päässyt. Ei mulla oo mitään lounareita, mutta ei se mua haittaa, koska mä tiedän, että mä saan tästä niin paljon hyvää työkokemusta cv:hen. Palkka on myös parempi, mitä oon aikaisemmissa duuneissa saanut, vaikka ainahan sitä vois enemmänkin ottaa... Mä kävin viime viikolla mun konsulttipäällikkön kanssa kahvilla ja se on tosi rento tyyppi. Kyselee, miten mulla duunissa menee ja neuvoo, jos mulla on jotain kysyttävää. On niitä varmaan paljon paskoja vuokrafirmoja, mutta ei mulla oo kyllä mitään valittamista AW:sta. Asiallinen meininki ja mun kamu sai sitä kautta kans vakkaripaikan.

    • tyttövain

      Minua ihmetyttää tämän firman toiminta. Olen ollut siellä aiemmin haastattelussa kerran, ja silloinkin jäi haastattelijasta hieman outo kuva. Lähinnä siis tuntui että haastattelija ei ollut asiantunteva, semmonen tytönhupakko, ei tuonut kauheesti asiantuntevaa vaikutelmaa ko.firmasta saatikka tehtävästä johon haastatteli. Liekö joku parikymppinen suhteilla sinne töihin edennyt...

      Nyt olen hakenut taas academic workin kautta muutamiin tehtäviin joihin olen täysin sopiva vaihtoehto, tarkoitan että siis kaikki ehdot täyttyvät siihen millaista henkilöä hakevat sekä luonteen että kokemuksen saralta. Kummastuttaa etten ole saanut yhtään haastattelukutsuakaan? Ja joo, tietenkin jokainen voi sanoa että on sopiva mutta tapauksessani esim. hae tätä tehtävää jos -kohdat täyttyvät täydellisesti. Olen siis hakenut sellaisia paikkoja joissa täytän ne vaatimukset ihan kevyesti ja siltikään en ole kertaakaan päässyt haastatteluun? Ihmetyttää kyllä? uskon että hakemuksia tulee/voi tulla paikkaan kuin paikkaan vaikka yli 100 kpl mutta jos jokin hakija täyttää kaikki vaatimukset niin eikös se pitäisi kutsua edes haastatteluun? Muutaman kerran olen kysellyt palautetta mutta henkilöt eivät osaa vastata sähköposteihin (vain kerran saanut vastauksen sieltä mikä oli sellaista liibalaabaa.)

      Sinänsä harmi että välillä heillä on todella itseäni kiinnostavia paikkoja mutta jostain syystä vaikka mitä tekisin niin en pääse haastatteluun edes. Tiedä sitten mitä tämä tytönhupakko on kirjoittanut sinne kohdalleni kun en pääse haastatteluihin....

    • Pekka

      Yritys tuntuu jatkuvasti rekrytoivan itselleen henkilökuntaa, mutta henkilömäärä ei kasva. Tämä kertoo tästä heidän kulttuuristaan, eli tulos välittömästi tai voi jatkaa matkaa. Menestymismahdollisuudet myös rajatut, sillä kuulopuheen perusteella yrityksessä harjoitetaan törkeää tiettyjen henkilöiden suosimista.

      Ensimmäiset kommentit tässä ketjussa ovat vuodelta 2008, mutta tuntuu siltä, että sama meininki jatkuu samanlaisena.

      Harkitsisin kahdesti ennen kuin hakisin Academic Workiin tai sen kautta töihin.

    • Weety12

      Tässä tulee oma AW tarinani. Pääsin haastatteluun, vastapuoli vaikutti tosi leipääntyneeltä omaan hommaansa ja tuntui että tämä oli yksi turha reissu muiden joukossa. Kuitenkin, seuraavana päivänä kaveri viestitti, että pitäisi käydä haastattelussa varsinaisessa kohdefirmassa, kävin ja tärppäsi. Kirjoitettiin 0,5 vuoden soppari, jossa päämäärä oli vakipaikka, ja tämä myös toteutui.

      Pari vinkkiä oman kokemuksen perusteella näille ketjun ylipäteville, ettette enää jäisi rannalle:

      1. Ole nopea, ei ole väliä oletko tekniikan tohtori, kaikkien alojen asiantuntija sekä ÄÖ:si on 200, jos lähetät hakemuksen vasta viimeisellä viikolla. Usein hakija valitaan heti kun tarpeeksi sopiva löytyy, oli sitten mainittua hakuaikaa jäljellä vaikka 3 vko:a. Nyt jos itket että olisin ollut parempi, niin mieti uudestaan. Apinakin koulutetaan hetkessä paremmaksi kuin pelkästään kirjaoppinut, etkä sinäkään heti kaikkea osaisi.

      2. Lue vinkki 1 uudestaan.

      Ja tässä oli kaikessa yksinkertaisuudessaan ohjeet miten toimia. Voi olla että parempiakin välittäjiä on kuin AW, mutta on niitä paskempiakin, jotka eivät kuulemma edes maksa palkaa = Saranen.

      Ja miksi ylipäänsä menin AW:n kautta, oli pakko, koska nämä runqqulafkat ovat valloittaneet 2/3 rekryistä ainakin omalla alalla.

      • öpoökölkköj

        No siinähän se taisikin tulla pähkinän kuoressa: älä edes tuhlaa aikaasi AW:n hakemuksen täyttämiseen jos ilmoituksen jättämisestä on kulunut jo muutama tunti.

        Joku "ensimmäinen jonossa" on kuitenkin jo valittu.

        Itsehän menin vastaamaan jopa kaksi päivää vanhaan ilmoitukseen, eikä tullut mitään kutsua, vaikka olisin täyttänyt ainakin 90% kriteereistä.


    • työntekijä_

      Hei,

      Välttäkää Academic Workin tarjoamia työpaikkoja viimeiseen saakka. Yritys polkee palkkoja, niin alas kuin mahdollista. Kun kirjoitat, sopimuksen yrityksen kanssa, varmistat samalla että saat työmarkkinoiden huonointa palkkaa.

      Tukekaa mielummin yksityisyrittäjiä, kun tätä rekry-yritystä, joka vedättää samalla tavalla yrityksiä kalliilla ja huonoilla palveluillaan. Järki käteen!

      Ystävällisin terveisin

      Academic Workin työntekijä

    • ZingZong

      Voin vahvistaa tämän nopeusasian. Itse hain kyseisen firman kautta noin 3-5 kertaa ennen kun tärppäsi. Ekat kerrat oli noin 2-7pv vanhoihin ilmoituksiin joissa oli runsaasti aikaa jäljellä ja viimeiseen "heti" kun paikka oli tullut hakuun.

      Toisaalta vitutti nämä missatut paikat, mutta ymmärtäähän sen ettei AW:ta kiinnosta paskaakaan sen jälkeen kun kriteerit ylittävä tyyppi löytyy. Taalat taskuun ja uutta hakua rekryä.

    • Outokokemus

      Vähän heikko kokemus täälläkin. Haastattelija näpräsi kännykkäänsä haastattelun aikana ja tuntui, ettei kunnolla kuunnellut. Varmisti vastaukseni yhteen kysymykseen ja "varmistus" olikin juuri päinvastainen mitä olin sanonut. Jäi jotenkin epämääräinen kuva kys. henkilöstä ja koko yrityksestä. Sama oli jo ensimmäisen puhelinhaastattelun aikana - tuntuu, ettei haastattelija ollut edes lukenut CV:täni tai hakemustani, koska varmisteli asioita, jotka olivat jo siellä.

      Työtä tehdään ilmeisesti kiireellä laadusta välittämättä.

    • Monityöurailija

      Oon työharjoittelussa eräässä vuokratyöfirmassa, ja menen juuri haastatteluun kokopäiväiseksi työntekijäksi AW:lle. Account Managerin paikka ei aiennut ekalla kerralla, vaan toisella kun pistin 7h jälkeen ilmoituksesta hakemuksen. Työehtoja saa ja tulee katsoa etukäteen, mihinkään sua ei pakoteta. Vuokratyö on minulle ainakin vaan avannut ovia ja olen vasta 20v. Ja tiedoksi: se että sulla on koulutusta/ kokemusta, jos et anna hyvää/positiivista/aktiivista kuvaa ittestäsi haastattelussa - Saat syyttää vain itseäsi. Avainsana: kommunikointikyvyt, jotka uskomattoman monelta nykyään puuttuu.

    • Kukkuluuuruuu

      Muutama vinkki muille työnhakijoille, jotka tämän firman kanssa asioivat:
      - Lue Academic Workin omat ohjeet, miten tehdä hyvä työhakemus, ja noudata niitä.
      - Lue heidän työhaastatteluvinkkinsä, sillä ainakin puhelinhaastattelussa (esikarsinta) 80 % kysymyksistä tulee olemaan suoraan sieltä (vaikka olet maininnut aivan samat asiat jo hakemusdokumenteissasi).
      - Älä turhaan hae yli paria päivää vanhoihin ilmoituksiin. Tälläkin hetkellä esillä pidetään työpaikkaa, johon jatkoonpäässeet on oikeasti valittu jo pari viikkoa sitten.

      Voisin esittää omia spekulointeja enemmänkin, mutta tässä tähänastiset faktat. Ikävä kyllä heillä on joitakin todella mielenkiintoisia rekrytoimeksiantoja asiallisiin yrityksiin. Tämä portti vaan pitää jotenkin läpäistä jos niihin haluaa. Valitettavasti en näe ainuttakaan syytä, miksi tämä firma tai sen (koulutetut pienipalkkaiset?) hr-työntekijät edes haluaisivat hoitaa homman kunnolla. Nyt voi ottaa helpon ilon irti työnantajan markkinoista. Ja joku vielä väittää, että rekrytointi on kallista? No ota muutaman nopeimman joukosta se, jonka kanssa mieluiten menisit kahville!

      • Tadaa111

        Ainakin hakiessani työtä heiltä monta kertaa hokivat,
        että heillä tienataan paremmin kuin muualla.. :D Mut tosiaan ne pärjää työnhaussa, jotka laittaa hakemuksen samantien kun paikka tulee auki. Rekrytoijat haluaa provikat nopeasti, joten tekee valintoja heti. Helppoa rahaa :)

        AW:n viestinnästä saa kyllä käsityksen millainen porukka siellä viihtyy töissä. Tulos tai ulos.


    • kokemuss

      Samanlaisia kokemuksia Kukkuluuruun kanssa!

    • Juupatti

      Olen noin viisi kertaa vastannut puhelimessa samoihin esikysymyksiin. Herää kysymys, että eikö heillä ole minkäänlaista asiakkuudenhallintaa käytössä? No kai tuota spedeilyä täytyy kestää, jos/kun aikoo päästä sinne varsinaisen firman pakeille.

      • Eijatkoon

        Sinne otetaan kokoajan uusia rekrytointiassistentteja, joiden tehtävä on soittaa valittuja hakijoita läpi. Juttelet varmaan joka kerta eri ihmisen kanssa.

        Paras oli kun haastattelijani sanoi, ettei ikinä lue mitä assari on kirjoittanut koska haluaa tehdä omat päätelmänsä. Olis kyllä kannattanut lukea edes mun hakemus etukäteen, niin oltaisiin säästetty molempien aikaa :)


    • LinkedIn_spy

      Mainitut vaatimukset tehtävään: joku korkeakoulututkinto
      Lopputulos: valittu erittäin pätevän oloinen henkilö, jolla pitkä lista 1-2 vuoden pestejä tunnetuissa suuryrityksissä.

      Elämme vaikeita aikoja, vastavalmistuneet toverit...

      • parastyöpaikka1

        Käykää lukemassa anonyymejä arvosteluita https://evulate.fi, siellä on jo muutamia yrityksiä joista voisi tuleva työpaikka löytyä!


    • paska-academic

      Paska palkka eikä edut lähelläkään samat kuin mitä suoraan firmassa työskentelevillä

    • brobro

      Sama fiilis kuin usealla aiemmalla, AW todellakin polkee palkkasi alas ja mistään muista eduista ei kannata edes puhua. Myös asioista ja työolosuhteista suoraan keskustelu on mahdotonta, koska AW ei halua kertoa firmalle millaiset ehdot ja palkka sinulla on työsopparissasi, eikä sinulle kuinka paljon he vetävät välistä nostaessaan firmoilta suuria summia ja maksaessaan sinulle minimipalkkaa. Mistään ei siis voi puhua suoraan, vaan vastauksiksi saa pelkkää kaartelua, eikä asiat etene yhtään. Itse haluaisin keskustella oman työsuhteeni ehdoista ihan suoraan, ja mielestäni hyvässä työssä niin kuuluisikin olla, eikä pimittää työntekijältä häneen liittyviä tietoja. Lisäksi yhteyshenkilöni on super päälleliimatun mielistelevä, mutta häneltä saadut vastaukset vaihtuvat ihan joka kerta, koska hän yrittää vain kaarrella asiasta ulos.

      Myös rekryprosessista on samanlaisia kokemuksia kuin aiemmilla. Itse olen AW:n kautta töissä (ja todellakin kadun tähän poljentasuhteeseen suostumista), ja sain paikan niin että hain perjantai-iltapäivänä jätettyyn ilmoitukseen viikonlopun aikana ja ensimmäinen (puhelin)haastattelu oli jo maanantaina. Maanantain jälkeen tulleita ilmoituksia tuskin luettiin... Itse asiakasyritys ja siellä työskentelevät ihmiset ovat kivoja, mutta ottaahan se päähän, että muita huonomman palkan lisäksi ei pääse osallisiksi mistään samoista (todella hyvistä) työsuhde-eduista joita heillä on, vaikka tekee samoja työtehtäviä.

      Minulle on tarjottu jatkoa AW:n kautta, mutta kieltäydyin. Kun tämä sopimus loppuu, olen salamana pihalla. Ehkä joihinkin hommiin lyhyt vuokratyösuhde voi olla hyvä portti, jos tärkeämpää on saada pienikin työkokemus kuin säädyllinen ja tasa-arvoinen työsuhde. Itse olen kuitenkin nuori, työsuhteen aloittaessani vastavalmistunut korkeakoulutettu paljon osaamista vaativissa työtehtävissä, joten en koe, että AW olisi antanut minulle mitään positiivista tähän työuraan, vaan todellakin aivan päinvastoin.

      • brobro

        Ja edelliseen pakko lisätä vielä se, että AW:n sivuillahan tosiaan mainostetaan rekryprosessista niin, että lukevat kaikki hakemukset ja että hakijan on mahdollista saada henkilökohtaista palautetta hakemuksestaan. :DDD Kaiken kuulemani ja omien kokemusteni perusteella todellisuudessa kuitenkin vain ensimmäiset hakemukset luetaan, muut autuaasti sivuutetaan henkilökohtaisen vaivan välttämiseksi (miten nyt rekryfirmassa olisikaan aikaa lukea työhakemuksia?) ja sähköposteihin on todella vaikea saada vastausta, palautteesta nyt puhumattakaan. Loistavaa palvelua tätä rekrytointilafkaa käyttäville firmoillekin siis.


      • alallatyöskennellyt

        Brobro:

        Työsuhde-etuja ei henkilöstövuokrausfirmoissa "poljeta" tarkoituksella alas, vaan kyse on verotuksellisista syistä. Toisin sanoen, lounasedut tm. on mahdollista kyllä saada, mutta vain AW:n (tai mikä tahansa muu henkilöstövuokrausfirma) tarjoamana ja tämäkin vain jos loppuasiakas on ollut halukas sen järjestämään näin. Tämä taas on asiakasyritykselle yleensä aavistuksen kalliimpaa koska siinä pitää ottaa huomioon edun sivukulut.

        Henkilöstövuokrafirmat eivät myöskään kerro palkastasi loppuasiakkaalle, koska se on sinun ja henkilöstövuokrafirman luottamuksellinen asia. Henkilöstövuokrafirma siis käytännössä rikkoisi lakia jos kertoisi palkastasi firmalle. Muistathan että sinulla on myös oikeus käydä palkkaneuvottelut ja vaatia perustellusti lisää palkkaa? Muistathan myös, että useimmiten se hinta mitä firma maksaa sinusta sisältää myös koko hakuprosessin, erilaiset pakolliset työnantajakulut (TyEL-maksut, lomarahat, sairastumiset, terveydenhuolto, vakuutus.....) sekä tottakai jonkunlaisen katteen.

        Mitä tulee sitten esim. firman bileisiin tai muihin hauskoihin etuihin, niin se on firman päätös kutsua sinut sinne, ei henkilöstövuokrafirman. Siitä kannattaa kysyä molemmilta osapuolilta? Itse aina päässyt mukaan jos halunnut vaikka olisin vain vuokratyöntekijä.

        Yleisesti kun kismittää, että prosesseissa edetään heti kun sopivia löytyy: oletteko ajatelleet asiaa toisin päin? Useimmiten hyvät tyypit on samanaikaisesti mukana useassa haussa, ja jos odotetaan "rauhassa haun loppuun" tai aidosti parikin päivää pidempään, voi parhaat hakijat olla jo jossain muualla töissä kiinni. Nopeus on siis valttia molemmin puolin!


      • Rasittavaa

        Kommentti viimeiseen kappaleeseesi: on ihan ok täyttää paikka "heti sopivan löydyttyä", kunhan asia on ilmaistu selkeästi ja läpinäkyvästi. Hakijat osaavat sitten toimia oikein sekä suhtautua oikein. Aivan totta, että kuukauden jahkailu on liian hidasta nykyaikana. Mutta. AW "valehtelee" väittäessään lukevansa kaikki hakemukset, ja lisäksi he pitävät kaikkia ilmoituksia esillä kuukauden, vaikka todellisuudessa kyseinen rekry olisi edennyt jo hyvin pitkälle.


      • alallatyöskennellyt
        Rasittavaa kirjoitti:

        Kommentti viimeiseen kappaleeseesi: on ihan ok täyttää paikka "heti sopivan löydyttyä", kunhan asia on ilmaistu selkeästi ja läpinäkyvästi. Hakijat osaavat sitten toimia oikein sekä suhtautua oikein. Aivan totta, että kuukauden jahkailu on liian hidasta nykyaikana. Mutta. AW "valehtelee" väittäessään lukevansa kaikki hakemukset, ja lisäksi he pitävät kaikkia ilmoituksia esillä kuukauden, vaikka todellisuudessa kyseinen rekry olisi edennyt jo hyvin pitkälle.

        Missä AW välittää lukevansa kaikki hakemukset? Tai Studentwork tai aTalent tai mikä tahansa henkilöstöyritys?
        Ilmoituksia usein pidetään auki vaikka haussa olisi jo jonkun kanssa edetty jos asiakas niin haluaa "jos vaikka joku sieltä vielä tulisi". Usko pois, usein sitä olisi itse halunnut jo haun sulkea...


      • Samaedelleeen

        Nettisivuilla jossakin hakijan oppaassa luki ihan suoraan näin. En ole puoleen vuoteen käyttänyt. Sille en mahda mitään jos Aw on "joskus viime viidestoista päivä" päättänyt selkiyttää käytäntöjään ja toimia läpinäkyvämmin. Siihen voin vain sanoa, että jo oli aikakin.


    • Immigrant-Turkey

      First week really sick and sick temp. with lung cogching...main contractor wanted to work load increase. No medical care given.

    • startteri

      Joo. Ei kauaa kestänyt kun soitto tuli, Laitoin hakemuksen eilen ja tänään soitettiin. Huomenna haastattelu. Odotan innolla elämäni pettymystä. Tai mistä sitä tietää kuinka he yrittävät vanhempaa ja kokeneempaa kusettaa.

      Lueskelin näitä juttuja ja ei voi kuin ihmetellä. No huomenna näkee etenemmekö rekryssä ja sopimuksessa muuhun vaiheeseen kuin kiitos ja näkemiin. Näitä juttuja lueskellessa kiitos ja näkemiin on hyvinkin se todennäköisin vaihtoehto. Haluan kuitenkin käydä koko prosessin läpi ihan jos ei muuta niin uteliaisuudesta.

      Jos muistan niin kirjoittelen tänne kokemuksia.

    • Tyytyväinen

      Itselläni positiivisia kokemuksia. Hakemuksiin soitettiin viimeistään 3 päivän päästä ja pystyi joustavasti järjestelemään haastatteluita Skypen ja henk. paikalle riippuen tilanteesta.

      Ensin normaali haastattelu Academicille ja sen jälkeen lähettävät tiedot asiakasyritykselle, joka ottaa yhteyttä parhaisiin työntekijöihin CV:n ja Academicin suosituksien mukaan. Jos asiakasyritys tykkää sinusta niin saat paikan. Kysyin itse palkasta Academicilta ja he vastasivat suoraan minkälaista palkkaa he ovat maksaneet aikaisemmin siihen yritykseen palkatuille henkilöille. Lisäksi heillä on tiedossa asiakkaan palkkaluokat, minkä alle ei saa palkata ja mikä on palkkakatto. Työpaikka oli ilmoittanut suosituspalkan, mutta sain neuvoteltua 150 €/kk lisää.

      Sopimus on määräaikainen 1 vuosi, mutta asiakasyritys voi rekrytoida palkkalistalleen 6 kk jälkeen. Irtisanomisaika 4 kk, irtisanomisperusteiden tulee olla raskaat. Lisäksi sopimuksessa on ehtona, että Academic Work joutuu järjestämään uuden työsuhteen, läheltä asuinpaikkakuntaani, jos asiakasyritys irtisanoo minut. Palkka juoksee, vaikka en saisi työtä.

    • Anonyymi

      Tää on about 2020-2021 väliltä, miten heillä toimii:: Ei varsinaisesti mitään, ainahan ne haluavat sellaisia opiskelijoita kenellä aina ns. "aikaisempi kokemus" tai "harrastus". En nyt tiedä harrastusta, että lasketaanko itsenäisesti sillee vapaa pv, viikonloppuna tai lomana vähä harjoittelee monipuolisia harjoituksia ees... tai koulun projektia? veikkaan ei...

      MIkäli saa evätty hakemuksen, nii ne ovat pelkiä samoja runoilua eli " Ikävä kyllä joudun ilmoittamaan, että tällä kertaa emme jatka rekrytointiprosessia kanssasi.

      Saimme tehtävään hyviä hakemuksia, jotka täyttivät tehtävän vaatimukset, kuten myös sinun hakemuksesi. Tällä kertaa olemme kuitenkin edenneet niiden hakijoiden kanssa, joilla oli eniten sopivaa kokemusta ja osaamista kyseiseen tehtävään. Edenneillä hakijoilla oli tehtävään soveltuva koulutustausta sekä kokemusta mm. Service Desk -tehtävien itsenäisestä hoitamisesta. " Pelkä copy-paste lause, vain muuttaa tehtävän nimen ja ei muuta. Myös on turha lähettää viestiä heille, että kysy miksi en tullut valituksi ja jne. Academic work ihmiset eivät sata prosenttisesti vastaa kuitenkaan. Ja että tulevaisuudessa jatkaa seuraamista heidän sivustolla.

      siellä academic work sisällä on opiskelija itsensä työntekijänä mm. yamk /amk tai yliopistosta valmistunut vähä aikaan oleva työntekijä. Ei tää academic work auta ees opiskelijoita tai työttömien hakijoita, vain kuin he testaa ja analysoi itsensä mitä on toiminut tai ei. Tarkoitan he mainostavat työntekijöitä/opiskelijoita, markinnointi ja jne eli pelkää bisnes puolta, ja vähä kuin muut vuokra firmat.

    • Anonyymi

      Riippuu täysin yhteyshenkilöstä (tai mikä hieno konsulttipäällikkö tms titteli nyt mahtaakaan olla)
      Palkkojen kanssa kannattaa olla tarkkana, ja varautua siihen että niitä ei välttämättä oikein makseta ja korjauksissa kestää aina useampi viikko

      • Anonyymi

        Mainittakoon vielä että palkat pääsääntöisesti on surkeita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainittakoon vielä että palkat pääsääntöisesti on surkeita

        Itse sain 3000€/kk palkan neuvottelemalla. Koulutustaustaa löytyi ja pääsin kiinnostaviin hommiin heti. Ilman Academicciä tarjolla olisi ollut about samanpalkkaisia/huonompia kesätöitä. Sain 6kk asiakkuuden, joka muuttui pidempiaikaiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sain 3000€/kk palkan neuvottelemalla. Koulutustaustaa löytyi ja pääsin kiinnostaviin hommiin heti. Ilman Academicciä tarjolla olisi ollut about samanpalkkaisia/huonompia kesätöitä. Sain 6kk asiakkuuden, joka muuttui pidempiaikaiseksi

        Itellä oli samat 3000 mikä oli ok ennen toimeksi annon vaihtoa. Nykyisen oman roolin palkkaus lähentelee markkinoilla 6000€ mutta saan silti vain 3000€.

        AW:tä ei kiinnosta muokata sopparia vaikka tehtävänkuvaus on vaihtunut 100%.


    • Anonyymi

      sain pari kertaa academic work linkedin viestin, että kyselli kiinnostaako tämä x- tehtävä rooli, tehtävän kuvaus ja miksi (yritykseen) ja blah blah runoilua, ja kävin katsookin, et "joo ja jne, voisi"

      seuraavana päivänä vastasin ja pyysin sen academic work henkilöstö ottaa yhteytä ja arvaa ottiko? vastaus on; EI

      kuitenkin tiesin loppu peleissä ei tule ottamaan yhteytä, sekä academic work sieltä ne rekryt ja ketä siellä käsittelekään niitä hakemuksia, tavoitteena on ykkösen (ns. priorisoitu) toteutettaan asiakkuuden toiveita +5 v kokemusta, sertifikaatit, kokemusta (raudan osaamista) ja nuori kaveria eli sellaisia 50v ja jne. sekä ne rekrytkään ei tiedä mitä on tekemässä, IT rekry konsultti, hr ja jne.

      vähä kuin menisi jonkun myynnin sääntöjen resurssien ja kriteerien mukaan. nykyään on paljon junioreita ja ketkä haluaa kehittyä ja kohdata sitä ns. kuin unelman toteuttamista. sekä on paljon ikärasismia, että miksi pitäisi palkata heidät? jos ovat niin kalliita, ja alle koe ajalla kuitenkin tulee jotakin selkä vaivaa tai yms jossain määrin. vaikka on kokenut tarkoittaako he pystyisivät reagoimaan huijausviestiä ja alkaa tulla heti paniikkiin, mitä pitää tehdä jos ei ole kohdannut nykyisiä tämmöisiä virus, haittaohjelma tai yms mfa juttuja?!?!

      anyway, loppu peleissä academic toteuttaa asiakkuuden mukaan ja perus saa mitä tilaa.

      sekä minulla selainen fiilis loppu peleissä academic work menettää oman asiakkuudensa, sekä nää asiakkuudet turhaa hakee muita konsultti firmoilta ku menee tuhlaa sen joku muutaman tonnin sinne konsultti firman verkostoon ja nämä firmat avaa omaa ovea..

      • Anonyymi

        kommentoin lisää, että nykyään academic work toteuttaa asiakkuuden mukaan ja ei siellä ne rekryt tai ketkä käsittelee niitä hakijoita niin heillä ei ole mitään tietoa mitä hakijat oikein haluavat.

        se on vaan sitä jatkuvaa myyntiä, että toteuttaa asiakkuuden mukaan "saa mitä tilaa"


    • Anonyymi

      kuulemma academic work hakee asiakkuuksille (eli toteuttaa "saa mitä tilaa"). sama paska ne yrityksen ketkä käsittelee niitä hakemuksia. Kuulemma okmetic firma on heittänyt x summan rahaa tonne academic work konsultti firmana, että he itsekin tarvitsee työntekijää siis tämä okmetic tarvsee apua.

      academic work perus bluffaa, että "joo sinulla on sopivat kokemukset" ja blah blah. kuitenkin academic work testaa niitä hakijoita, loppu peleissä katsoo perus cv ja hakemusta, sitten he testaa niitä hakijoita soveltuvuus testiä ja jne (joku testi, persoona testi ja jne) sitten menee eteenpäin okmetic haastaa niitä. kokonaisuudessaan menee se prosessi, todellisuudessa ei ne hae, ehkä 1 tai 2 hakijaa (päätös menee taas ikuisuuden) niin okmetic tuhlaa academic workiin.

      en vielä ymmärrä mitä hyötyä tässä academic work on työhakijalle??

    • Anonyymi

      ei se academic work todellisuudessa auta  se on vaan sitä myyntiä, jotka sitä toivoo saavansa voittoa ja jne.

      jatkuvasti nämä academic work huijaa ja perustelee, että x henkilöllä on näitä taitoja ja jne. todellisuudessaan se on sitä työkokemusta, mitä hakija osaa x ja y taitoa, sekä mitä sertifikaattia ja jne, periaatteessa ei ole olemassakaan täydellistä hakijaa. sekä ne sanoisin academic work rekryt henkilöitä vaan kiinnostaa sitä kokemuksen historiaa ja jne, sekä jotta saisi myyttyä heidän toimeksiantoon hommiin.

      myös sanoisin sitä koulutuskin vaikuttaa epäluotettavalta/epäluottamukselliselta, ku todellisuudessa menee varmasti päin seinään. ihan sama mitä käyttäjä on tehnyt siellä historian takana kuitenkin voisi hyödyntää toimeksiantoon.

      myös academic work heidän avoimesta ovesta ovat periaatteessa heidän asiakkuuden toimeksiannon tarvimia apuvoimia, jos en ymmärrä miksi pitää kulkea toisen/kolmanen osapuolen kautta, ku yritykset voivat hyvinkin avata omaa ovea ja hakea omia väkeä sisään. kuitenkin acamidec work myy sitä x henkilö sinne toimeksiantoon, niin siellä toimeksianto päättää ottavatko vai ei. 

      lisään tähän vielä nämä kaikki academic workin asiakkuudet eli toimeksiannot tuhlaavat heidän summia academic work myynnin/rekrytoijalle tuhatta euroa ja sitä summaa, siis aivan turhaa, ei väliä monta hakemusta on tullut niin siellä academic work henkilöstö päättää ja sitten viee eteenpäin valittujen henkilöitä sinne toimeksiannolle (saa mitä tilaa). jatkuvasti nämä toimeksiannot (asiakkuudet) tuhlaa omia rahoja tähän academic workiin jos oikeasti tarvitsee työntekijää niin kuin toimia sisäisesti.

      paskin on vielä academic work testaa jokaista hakijaa, perus testausta äö ja jotakin soveltuvuustestiä semmoinen 30-45min tyyppinen, valitse kuvio ja miten reagoit jotakin asiansa, että ilman sitä intiaanin valvojaa. sama perus tulosteen perusteella menee taas eteenpäin ja haastattelee. jos haastattelu menee päin persettä ja koe on ok, niin he painottavat kuitenkin siihen haastatteluun, todellisuudessa 90% pinnaa on evätty. ei academic work tiedä mitä on hakemassa, vaan hakija itse tietää mitä on hakemassa ja kiikareissa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3986
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2151
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1654
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1438
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      21
      1353
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1238
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe