Ulkomaalaiset vs suomalaiset miehet

elissa7

Siskoni ja kavereiden kesken olemme keskustelleet tästä loputtomasti, että miksi suomalaiset miehet etovat niin pahasti. Tunnen vetoa kaikkiin muihin paitsi suomalaisiin. Suomalainen isäukkoni tuskin avittaa asiaa perussuomalaisella asenteellaan; "mitä sitä jatkuvasti tunteitaan tarttee toitottaa, eikö se avioon meno riitä" tai "kukkien osto loppuu siihen ku sanoo tahdon".

Ei tarvi mennä kuin Ruotsiin niin naista kohdellaan paljon paremmin. Itselläni on kokemusta kahdesta ulkomaalaisesta/monikulttuurisesta suhteesta ja yhdestä suomalaisesta.

Ehkä asenteeseen vaikuttaa aikoinaan pakottaminen Suomeen ja huonot henk.koht. kokemukset suomalaisista, mutta harvemmin kuulen positiivisiakaan kertomuksia suomalaismiehistä. Ehkä olen vaan sattunut törmäämään harvinaisen huonoihin yksilöihin.

Onko suomalainen mies tutustumisen arvoinen? Ovatko ottaneet oppia muista maista ja naisten kohtelusta suhteessa?

Ei tarvi kuin kerran kohdata etelä-eurooppalainen herrasmies, joka tuo ruusun naiselle treffeille hakiessaan ja soittaa seuraavana päivänä kiittääkseen eilisestä, jotta unohtaa mitä täällä Suomessa on tarjolla.

55

5106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahnukainen-official

      Olen täsmälleen samaa mieltä.

      "Ei tarvi mennä kuin Ruotsiin."

      Ja sitten repesin.

    • juttu...

      Korvaa "suomalainen mies" "suomalaisella naisella" ja ihan yhtä totta on tarina.

    • ruusu jutusta

      voisin sanoa sen verran, että itse en kohtele naista herrasmiesmäisesti suhteen alussa, siksi että he eivät ansaitse sitä. Kun homma etenee vakavammaksi, niin pyrin pitämään naista kuin kukkaa kämmenellä.

      Tämä siksi että nykyään suurin osa naisista käyttäytyy koppavasti ja ylimielisesti miehiä kohtaan ja pyrkivät kuppaamaan kaiken miehestä niin henkisesti kuin taloudellisestikkin. Olin ennen herrasmies ja ajattelin että nainen ansaitsee hyvää kohtelua. Mutta kun tälläinen tavallinen mies kuin minä saa tarpeeksi osakseen silmienpyörittelyä ja muuta paskaa, niin asenne naisiin muuttuu. Päätin että nainen saa herrasmies kohtelua, kun on vakuuttanut minut lämpimästä sydämmestään ja hyvyydestään. En halua haaskata aikaani, rahaani, energiaani tai edes ajatuksiani naiseen, joka saattaakin vain loppupeleissä sylkeä päälleni ylimielisesti. Naiset siis saa mitä tilaa. En ole katkera naisille, mutta nykyään suhtaudun naisiin ja heidän hyvyyteen realistisesti.

      Rakastan kunnollisia ja lämmin sydämmisiä naisia. :)

      • Anonyymi

        Eli odotat naiselta pyyteetöntä käytöstä mutta et ole valmis itse olemaan pyyteetön sillä olet kokenut että naiset jotenkin muka taloudellisesti hyväksikäyttää sinua yms. Miksi sitten alunperin availit lompakkoa ja mikä oli taka-ajatuksesi niissä? Saada perikaveri?
        Ei sinun ajatusmaailmasikaan kovin puhdas ole. Kyllä vakka kantensa valitsee. Kannattaa katsoa peiliin ensin mikset vedä puoleen tietynlaisia naisia. Olisko omassa käytöksessä ja olemuksessa parantamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli odotat naiselta pyyteetöntä käytöstä mutta et ole valmis itse olemaan pyyteetön sillä olet kokenut että naiset jotenkin muka taloudellisesti hyväksikäyttää sinua yms. Miksi sitten alunperin availit lompakkoa ja mikä oli taka-ajatuksesi niissä? Saada perikaveri?
        Ei sinun ajatusmaailmasikaan kovin puhdas ole. Kyllä vakka kantensa valitsee. Kannattaa katsoa peiliin ensin mikset vedä puoleen tietynlaisia naisia. Olisko omassa käytöksessä ja olemuksessa parantamista

        On nää suomisepot kyllä haaskoja😅


      • Anonyymi

        Sydämeen mahtuu vain yksi ämmä!


    • miesten kanssa

      Elissa, minusta ulkomaalaisia ja suomalaisia miehiä/ naisia ei voi niputtaa kahdeksi eri paketiksi. Eivät kaikki suomalaiset ole epäromanttisia, tai sellaisia jotka eivät osaa kumppania arvostaa ja hemmotella.

      Jos etelä- Eurooppalaiselta saat kukkasia ja kuulet kauniita sanoja, niin se sama ihminen voi silti olla sinulle paha/ väärä, tai romantiikka loppuu viimeistään kun mennään naimisiin..

      Minulla on ollut sekä- että miesystävissä, kyllä tuota romanttista puolta ja huomioimista on ollut kaikilla, että ei siitä kiinni ole koskaan jäänyt. Lopulta se onkin persoona, jonka kanssa haluaa olla eikä kansallisuus kerro kaikkea etukäteen.

      • vai sokeria?

        Suomalaiset miehet harrastavat, verrattuna vaikkapa välimerellisempiin tapauksiin, vähemmän valheellista lirkuttelua ja hunajasuitsutusta. Eivät lupaa kuuta taivaalta, koska tietävät, etteivät voi sitä antaa. Rehellisyyttä sekin, vaikka prinsessakohtelusta tykkäävälle saattaakin olla liian tympeää. Ne haarniskaansa kiillottavat prinssit kuitenkin useimmiten osoittautuvat sammakoiksi lähemmässä tarkastelussa. Osaavat kyllä kaikki oikeat sanat ja peliliikkeet naisen kaatamiseksi, mutta mitä löytyykään sisältä?


      • Niinniinn

        Siis se, että osaa olla romattinen parisuhteessa ja huomioida naista ei ole mitään hunaja suitsitusta, mutta ihan liian moni mies päästää itsensä laiskistumaan parisuhteen editessä ja unohtaa ne pienimmätkin huomion osoitukset. Ei se ole kuu taivaalta jos toisen huomaa ja pitää hyvänä, tekee muutakin kuin kuittailee ja ilkeilee sohvalta.


      • Anonyymi
        vai sokeria? kirjoitti:

        Suomalaiset miehet harrastavat, verrattuna vaikkapa välimerellisempiin tapauksiin, vähemmän valheellista lirkuttelua ja hunajasuitsutusta. Eivät lupaa kuuta taivaalta, koska tietävät, etteivät voi sitä antaa. Rehellisyyttä sekin, vaikka prinsessakohtelusta tykkäävälle saattaakin olla liian tympeää. Ne haarniskaansa kiillottavat prinssit kuitenkin useimmiten osoittautuvat sammakoiksi lähemmässä tarkastelussa. Osaavat kyllä kaikki oikeat sanat ja peliliikkeet naisen kaatamiseksi, mutta mitä löytyykään sisältä?

        Minä arvostan rehellisyyttä ihmisessä.


    • Mikä on oma osuutesi?

      Miettikääpä naiset joskus oikeasti sitä, että mistä tuo voisi johtua. Muistakaa se,
      että teitä naisia on Suomessa jopa enemmän kuin miehiä. Teidän vaikutuksenne
      Suomalaiseen kulttuuriin on aivan yhtä suuri, jos ei suurempikin, koska
      naiset yleensä osallistuvat enemmän lapsien kasvatukseen.
      Miten voitte siis syyttää pelkästään suomalaisia miehiä? Mikä on oma osuutenne asiaan?

      Jos naiset vuodesta toiseen vain haukkuvat ja vähättelevät suomalaista
      miestä samalla ulkomaalaisia kehuessaan, niin luuletteko että se
      innostaa miestä ylistämään niitä samoja naisia, jotka vuosi toisensa jälkeen
      vain kaatavat paskaa niskaan ja nauravat päälle?

      Toisin sanoen: Jos nainen on itse ylpeä, vittumainen narttu, niin
      on ihan turha odottaa prinsessan kohtaloa. Kohteliasta, miestä
      arvostavaa ja naisellista naista taas on ilo ja etuoikeus hemmotella ja
      helliä. Sitä saa mitä tilaa.

      Totta hemmetissä se ulkomaalainen mies tuo ruusuja ja lepertelee. Eihän
      hän ole joutunut olemaan koko elämäänsä suomalaisen naisen syntipukki
      ja pilkan aihe.

      • Tteejkp

        No mä oon ollu kiltti, herttainen nainen Suomalaisille miehille mutta silti ne osaa olla todella epäromanttisia ja kylmiä. Rakkaus on muutakin kuin laskujen maksua yhdessä, mutta sitä ei moni tajua/jaksa. Ei siihen narttuilua tarvita, joten mun mielestä me Suomalaiset voitais avoimin mielin oppia muista kulttuureista romantiikkaa ja kumppanin hyvänä pitämistä sen sijaan että käännyttäis toisiamme vastaan kylmäkiskoisesti haukkumalla vastakkaista sukupuolta. Ja mitä se haittaa jos joku haluaa ulkomaalaisen kumppanin, niin on tehty maailmassa aina niin kauan kun ihmisiä on tällä palolla ollut. Mutta miehet on niin omistushaluisia ja itsekkäitä, että ne hyväksyis vain ulkomaalaiset naiset mutteivat miehiä. Ihan kuin miehillä pitäis olla erityis oikeuksia säädellä parinvalintaa ja päättää siitä. Joskus ne asiat menevät luonnostaan niin, että se kumppani on jostain muualta.


    • posliinikäsi

      ja kaikenlaisen rihkaman ostaminen varmaan onkin se tärkein asia parisuhteessa.

    • kokemus?

      "Itselläni on kokemusta kahdesta ulkomaalaisesta/monikulttuurisesta suhteesta ja yhdestä suomalaisesta"

      No tällä kokemuksellahan voi jo sitten sanoakkin että kaikki Suomen ulkopuolella asuvat miehet ovat todellisia kultakimpaleita ja vastaavasti kaikki suomalaiset ihan pohjasakkaa :)

      • Valintaa

        Haluaako nämä naiset olla tasavertaisia vai ei? Se että saa ruusuja ja muuta ja vieläpä usein vain hyvittelyksi jostain pettymyksestä jne. ei korvaa muita täysiä kansalaisoikeuksia. Ovatko he epävarmoja naiseudestaan kun se pitää jatkuvasti huomioida ja miehen ottaa asentoja heidän seurassaan. Mies joka ottaa naisen naisena useimmiten myös aliarvioi naisia muissa yhteyksissä.


    • kuroneko

      Minulla on suomalainen isä ja hän on todellakin maailman paras.
      Ei äitini ole valittanut,päinvastoin,sanoo aina ettei vaihtaisi pois mistään hinnasta.

      Kyllä suomalainen mies on tutustumisen arvoinen mutta jos kääntää kysymyksen niin, haluaako suomalainen mies tosissaan tutustua sinuun. Sinullahan on jo negatiiviset ennakkoluulosi valmiina.

      Toisilla on ehkä itsetunto niin alhaalla,että heille on toitotettava rakkaudesta jatkuvasti.

      Kun minä menen naimisiin niin ehdottomasti miehen on oltava suomalainen.
      Haluan turvallisen,hiljaisen,normaalin suomalaisen miehen.
      Jos hän pitää metsästyksestä ja kalastamisesta niin on heti listan ykkösenä.

      • JJ.

        Onko äitisi japanilainen?


      • kuroneko
        JJ. kirjoitti:

        Onko äitisi japanilainen?

        Kyllä on.


      • JJ.
        kuroneko kirjoitti:

        Kyllä on.

        Sulle on tainnut tulla sitten kummatkin maat tutuiksi? Japanilaiset miehet ovat kuulemma aika ujoja ja siellä näkee paljon naisia länsimaalaisten miesten kanssa.


    • herrasmies35

      Suomalaiset naiset eivät arvosta mitään, kohtelevat koiraakin paremmin kuin miestä, mikään ei riitä vaikka kuun hakisi taivaalta. Ja sitten jeesustellaan vielä kun ne hirveät siat tuovat vaimoja Thaimaasta tai Itä-euroopasta.
      Ehkä peiliinkatsomisen paikka molemmilla sukupuolilla?

    • käteen

      "Ehkä olen vaan sattunut törmäämään harvinaisen huonoihin yksilöihin"

      jos tosiaan aina törmää vain huonoihin yksilöihin niin ois parasta ottaa peili käteen ja kattoo peiliin koska silloin siellä näkyy syy miks et kohtaa kunnollisia miehiä.

      • Anonyymi

        Ei se peili ole aina ratkaisu jos toinen esittää alussa olevansa jotain mitä ei ole.


    • €$@

      "Itselläni on kokemusta kahdesta ulkomaalaisesta/monikulttuurisesta suhteesta ja yhdestä suomalaisesta."

      Kokemusta on siis peräti yhden suomalaisen miehen verran.

      "Ehkä olen vaan sattunut törmäämään harvinaisen huonoihin yksilöihin."

      Mihin yksilöihin? Juurihan sinä sanoit, että kokemusta on yhdestä suomalaisesta miehestä. Lyhyt muisti?

      En minäkään ole koskaan pitänyt suurinta osaa palstan naisista minään ruudinkeksijöinä, mutta tämä on jo rimanalitus.

    • Mulberry.

      Mitä tarkoitti "pakottaminen suomeen"? Etkö siis ole edes suomalaissyntyinen, vaan jostain ihan muusta maasta kotoisin? Tottakai suomalainenkin mies on tutustumisen arvoinen. Mutta kuten kaikkialla, niin löytyyhän suomalaisistakin noita huonosti käyttäytyviä ääliöitä. Sun pitää vaan löytää se oikea/oikeat. Eikä parin huonon kokemuksen takia kannata yleistää.

    • Taasnäitä

      "Itselläni on kokemusta kahdesta ulkomaalaisesta/monikulttuurisesta suhteesta ja yhdestä suomalaisesta."

      Kuule noilla luvuilla ei vielä tilastollisia johtopäätöksiä vedetä.

      Neuvoni onkin, että alat nyt kiivaasti keräämään statistiikkaa, ainakin ulkomaalaisista miehistä (suomalaisista ei ole niin väliä ettei taudit leviä). Sitten kun sinulla on vähintään kolmekympin otos täynnä, palstan muiden naisten tavoin, niin voit tulla tänne kertomaan minkälaisia niiden ja niiden maiden miehet ovat.

    • 123456789

      Katsokaapas mikä on muuttunut: Suomalaiset nykynaiset eivät enää tee perinteisiä naisten asioita. Monessa maassa on sanonta, että "tie miehen sydämmeen menee vatsan kautta." No Suomalaiset naiset eivät enää juuri ruokaa tee, eivät osaa tai viitsi.

      Miksi ei voi kehua niin naisensa ulkonäköä suhteessa? Ei olla yhtään panostettu, ei meikkiä, hiukset miten sattuu, vaatteet unisex malleja ja naiset on todella isokokoisia verrattuna kaikkiin ulkomaalaisiin naisiin Suomessa. Ja nyt en puhu ylipainosta, Suomalaiset naiset ovat yksinkertaisesti todella isokokoisia, miehen kokoisia erityisesti vanhempina.

      Mieti siinä sitten miksi ne suhteet kariutuvat tai niissä ei ole yhtään tunnetta?

      Ulkomaalaisen naisen kanssa on aina lämmin ruoka pöydässä, ulkonäkö on heillä aina edustavassa kunnossa, eivät juo alkoholia juuri lainkaan, käytöstavat eri planeetalta ja heidän vartalolleen sopivat kaikki kauppojen naisten vaatteet ja kengät myös vanhempina. Ovat iloisia ja rakastettavia 24/7.

      Ja tämä siis vaikka tekevät ihan samanlaista työtä ja yhtä pitkää työpäivää kuin muutkin naiset tässä maassa. Suhteissa ei ole mitään alistamista tai mitään ihmneellistä. Mies ja nainen vaan tekevät molemmat omat juttunsa ja homma toimii. Kumpikaan ei laiminlyö mitään kotiaskareita. Sillä tavalla suhteet toimivat automaattisesti ja siihen tulisi naisten pyrkiä.

      • ja yleistämistähän

        tuossa jutussasi ei ollut ollenkaan?!


      • alkoikin
        ja yleistämistähän kirjoitti:

        tuossa jutussasi ei ollut ollenkaan?!

        Alkuperäisen jutussako? ;)


      • M,k,k

        Siinä se, suomalaisen naisen tulee muuttua ja paljon.
        Tosin kyllä niitäkin vielä löytyy, jotka ruokaa osaavat laittaa.
        Mutta tottahan on kuitenkin se että ennemistö ei viitsi jaksa tai mikä lie syy..

        Mutta siitä lähdetään kuitenkin, että miehillä on omat tehtävät ja naisilla omansa.

        Se on vaan TOTUUS :)


      • Rautaisennaisellinen
        M,k,k kirjoitti:

        Siinä se, suomalaisen naisen tulee muuttua ja paljon.
        Tosin kyllä niitäkin vielä löytyy, jotka ruokaa osaavat laittaa.
        Mutta tottahan on kuitenkin se että ennemistö ei viitsi jaksa tai mikä lie syy..

        Mutta siitä lähdetään kuitenkin, että miehillä on omat tehtävät ja naisilla omansa.

        Se on vaan TOTUUS :)

        Suomalainen nainen ei ole voinut lakata passiivisena kynsiään edes silloin, kun nainen oli muuten alistettu. Perunoita piti kuokkia naisenkin. Meidän kulttuurissa tytöistä ei ole koskaan kasvatettu prinsessoja.

        Minä yhdistän naisellisuuden ja rohkeuden. Kauneuteni ei tee minusta heikkoa. En ole mikään hiirulainen luonteeltani, vaan olen mekko päälläkin itsenäinen toimija ja osaan pistää hanttiin, enkä ole kirkumassa miestä apuun. Teen samaan aikaan ruoan ja siivoan.

        Jos naisilta vaaditaan liian naisellisia käytöstapoja ja vaaditaan vain olemaan mieliksi ja kilttejä sekä hymyilemään, niin ei ole ihme, miksi monissa naisissa on liiankin paljon näitä muslimeihin hairahtaneita naisia. Minä, jolle on opetettu pitämään puoliaan, en ole koskaan tullut ajatelleeksi ottaa muslimimiestä.


    • prinsessoina

      Minä suosin naisena arabeja. Arabimiehet pitävät naisiaan prinsessoina. He mm. avaavat naiselle oven, ojentavat naiselle käden kun tämä nousee autosta tai bussin penkiltä ja kantavat kauppakassit. Muslimiperheissä tytöistä kasvatetaan prinsessoja.

      • 949494940

        Ovat kohteliaita niin kauan kunnes saavat pysyvän oleskeluluvan Suomeen. Sen jälkeen alkaa alistaminen. Kytätään naisten menemisiä ja mikään ei mene niiden mielen mukaan. Jos ero tulee, niin se saattaa käydä niin miehen kunnian päälle että on henki vaarassa.


      • 123f123213d123

        toivottavasti pääset arabi jumalan kanssa taivaaseen Jahven hylkäämällä.


      • Unohdanko

        Jos käy huono tuuri niin joo kyllähän noitakin tapauksia voi olla, mutta on myös hyviä ja sellaisia miehiä jotka oppii vähän liiankin hyvin Suomalaisten tavoille. Opitaan kaljoittelemaan ym :D. Itse olen deittailut ja tavannut ulkomaalaisissa miehissä erilaisia yksilöitä. Jotkut ovat todella konservatiivisia ja toiset taas elävät hyvinkin länsimaisesti. Samoin myös kyllä ne ulkomaalaiset naisetkin suomalaistuu. Esim. eräs ystäväni aina uskoutui minulle Suomalaisesta miehestään ja kysyi, että ovatko ne kaikki noin kylmiä, eivät huomioi naista koskaan ja osallistu kotitöihin. En muista mitä hänelle siihen vastasin, mutta ainakin sen kerroin että täällä kyllä kotityöt nykyään pyritään jakamaan tasapuolisesti siten, ettei vain toinen niitä yksin tee. Samoin eräs toinen opiskelukaverini surkutteli, että kun hänen Suomalainen miehensä haukkuu häntä lihavaksi ja se loukkaa häntä, kuulemma hänen maalaisensa miehet eivät koskaan solvaa naisten ulkonäköä noin rumasti. En sitten tiedä mikä on totuus tässä asiassa, mutta ainakin netissä näkee tosi paljon aivan jäätävän ilkeitä kommentteja mitä Suomalaiset miehet sanovat naisista, haukutaan kaikkea mahdollista ja vieläpä todella julmilla sanoilla. Ainoa argmentti ja vastaus on se ainanainen vastaväite, että kun Suomalainen nainen on semmoisen ja tämmöinen sen sijaan, että osais aidosti mennä itseensä ja miettis että mitä vois miehenä parantaa ja oppia muilta. Ja se kateus on myös ihan älytöntä, että jos joku nuori Suomalainen kaunis tyttö menestyy maailmalla niin kommentit miehiltä on todella katkeria ja inhottavia.

        Miten aikuiset miehet voivat haluta niin paljon pahaa toiselle. Yks mies jopa myönsi haluavansa kostaa naisille ja siksi kommentoi ilkeästi. En sitten tiedä tarkalleen ottaen, että niinkuin mitä hän sitten siinä oikein kostaa. Olin niin hämmilläni tuosta, että jos ei itse menesty miehenä niin miten se voi olla jonkun nuoren menestyvän naisen vika. Jos itse ryyppää ja rällestää ja pilaa elämänsä siinä (kuten tämän asian sanoja) niin siitä ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Mutta kun ei...vastuun kanto ja peiliin katsominen on ilmeisesti liian vaikeaa. Naisissa aina kaikki vika, itsessä ei mitään.

        Kaikki Suomalaiset naiset eivät ole luonteeltaan riuskoja itsenäisi peltokyntäjiä vaan kyllä meitä on myös hyvinkin naisellisia naisia, mutta silloin kumppanin löytäminen on vaikeaa kun olet lämminhenkinen ihminen. Vaikka et olisikaan laiska jne, vaan kysymys on tunne-elämän asioista ja siitä, että elämä on muutakin kuin kylmäkiskoista arkea. Kun ihan oikeasti jotkut miehet ovat tosissaan sitä mieltä, että edes se kukkakimppu syntymäpäivänä tai elokuviin meno vaimon kanssa on kuun taivaalta pyytämistä ja liikaa. Ei voi käsittää noin itsekästä ajattelutapaa millään, että miten voi olla niin kauhean vaikeaa haluta antaa toiselle hyvää mieltä. Ja kaikille se ei ole se kukkakimppu, opettele tuntemaan vaimosi ja se mistä hän pitää. Sama pätee tietysti myös naisiin, pitää osata arvostaa sitä omaa miestä eikä vain kuittailla hänelle koko ajan kaikesta ja tehdä sit itsekin parhaansa. Mä en usko siihen, että istutaan vaan ns. prinsessana vaan enemmänkin ihan siihen, että täytyy olla romantiikka ja toisen huomioon ottamista, aitoa välittämistä , kunnioitusta ja rakkautta. Sitten mikä tahansa suhde missä tahansa kulttuurissa voi toimia. Eivät ne suhteet missään päin maailmaa toimi hyvin jos jompikumpi tai kummatkin kumppaneista vain ilkeilevät toisilleen.


      • prinsessoina
        Unohdanko kirjoitti:

        Jos käy huono tuuri niin joo kyllähän noitakin tapauksia voi olla, mutta on myös hyviä ja sellaisia miehiä jotka oppii vähän liiankin hyvin Suomalaisten tavoille. Opitaan kaljoittelemaan ym :D. Itse olen deittailut ja tavannut ulkomaalaisissa miehissä erilaisia yksilöitä. Jotkut ovat todella konservatiivisia ja toiset taas elävät hyvinkin länsimaisesti. Samoin myös kyllä ne ulkomaalaiset naisetkin suomalaistuu. Esim. eräs ystäväni aina uskoutui minulle Suomalaisesta miehestään ja kysyi, että ovatko ne kaikki noin kylmiä, eivät huomioi naista koskaan ja osallistu kotitöihin. En muista mitä hänelle siihen vastasin, mutta ainakin sen kerroin että täällä kyllä kotityöt nykyään pyritään jakamaan tasapuolisesti siten, ettei vain toinen niitä yksin tee. Samoin eräs toinen opiskelukaverini surkutteli, että kun hänen Suomalainen miehensä haukkuu häntä lihavaksi ja se loukkaa häntä, kuulemma hänen maalaisensa miehet eivät koskaan solvaa naisten ulkonäköä noin rumasti. En sitten tiedä mikä on totuus tässä asiassa, mutta ainakin netissä näkee tosi paljon aivan jäätävän ilkeitä kommentteja mitä Suomalaiset miehet sanovat naisista, haukutaan kaikkea mahdollista ja vieläpä todella julmilla sanoilla. Ainoa argmentti ja vastaus on se ainanainen vastaväite, että kun Suomalainen nainen on semmoisen ja tämmöinen sen sijaan, että osais aidosti mennä itseensä ja miettis että mitä vois miehenä parantaa ja oppia muilta. Ja se kateus on myös ihan älytöntä, että jos joku nuori Suomalainen kaunis tyttö menestyy maailmalla niin kommentit miehiltä on todella katkeria ja inhottavia.

        Miten aikuiset miehet voivat haluta niin paljon pahaa toiselle. Yks mies jopa myönsi haluavansa kostaa naisille ja siksi kommentoi ilkeästi. En sitten tiedä tarkalleen ottaen, että niinkuin mitä hän sitten siinä oikein kostaa. Olin niin hämmilläni tuosta, että jos ei itse menesty miehenä niin miten se voi olla jonkun nuoren menestyvän naisen vika. Jos itse ryyppää ja rällestää ja pilaa elämänsä siinä (kuten tämän asian sanoja) niin siitä ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Mutta kun ei...vastuun kanto ja peiliin katsominen on ilmeisesti liian vaikeaa. Naisissa aina kaikki vika, itsessä ei mitään.

        Kaikki Suomalaiset naiset eivät ole luonteeltaan riuskoja itsenäisi peltokyntäjiä vaan kyllä meitä on myös hyvinkin naisellisia naisia, mutta silloin kumppanin löytäminen on vaikeaa kun olet lämminhenkinen ihminen. Vaikka et olisikaan laiska jne, vaan kysymys on tunne-elämän asioista ja siitä, että elämä on muutakin kuin kylmäkiskoista arkea. Kun ihan oikeasti jotkut miehet ovat tosissaan sitä mieltä, että edes se kukkakimppu syntymäpäivänä tai elokuviin meno vaimon kanssa on kuun taivaalta pyytämistä ja liikaa. Ei voi käsittää noin itsekästä ajattelutapaa millään, että miten voi olla niin kauhean vaikeaa haluta antaa toiselle hyvää mieltä. Ja kaikille se ei ole se kukkakimppu, opettele tuntemaan vaimosi ja se mistä hän pitää. Sama pätee tietysti myös naisiin, pitää osata arvostaa sitä omaa miestä eikä vain kuittailla hänelle koko ajan kaikesta ja tehdä sit itsekin parhaansa. Mä en usko siihen, että istutaan vaan ns. prinsessana vaan enemmänkin ihan siihen, että täytyy olla romantiikka ja toisen huomioon ottamista, aitoa välittämistä , kunnioitusta ja rakkautta. Sitten mikä tahansa suhde missä tahansa kulttuurissa voi toimia. Eivät ne suhteet missään päin maailmaa toimi hyvin jos jompikumpi tai kummatkin kumppaneista vain ilkeilevät toisilleen.

        No suomalainen mies onkin ihan paska. Exänikin olivat juoppoja ja mammanpoikia, eikä mitään tehty omatoimisesti vaan mä olin exilleni kuin äiti. Arabimiehen kanssa tätä ongelmaa ei ole ja oon päättänyt tavata vain ja ainoastaan arabeja. Suomalaisilla miehillä onkin tuo hirveä katkeruus kun ei osaa pitää naista prinsessana.


      • Vapaampiislamissa
        prinsessoina kirjoitti:

        No suomalainen mies onkin ihan paska. Exänikin olivat juoppoja ja mammanpoikia, eikä mitään tehty omatoimisesti vaan mä olin exilleni kuin äiti. Arabimiehen kanssa tätä ongelmaa ei ole ja oon päättänyt tavata vain ja ainoastaan arabeja. Suomalaisilla miehillä onkin tuo hirveä katkeruus kun ei osaa pitää naista prinsessana.

        Hahaa hihii pissa kakka prinsessa ja kuningatar ja muslimi suojelee hihihihiiii


      • Anonyymi

        Mies sitten kun mies on koulujakäymätön. Ei tee töitä kuin ehkä jotain hanttihommia. Ei ole koskaan kotona eikä osallistu perheen asioihin, lapsen hoitoon kotitöihin eikä tuo edes rahaa kotiin. Korvaako se kauppakassin kantaminen tämänkin?


    • Kunhanonhyvä

      Joo mulla on kans Suomalaiset miehet olleet tuollaisia, tosi kylmiä ja epäromanttisia naisen tarpeita väheksyviä ja itsekkäitä. Mutta, on myös ollut yksi hyvä joka osaa nämä asiat et varmaankin se on niin että jokaisessa kulttuurissa ja maassa on vaikeaa löytää hyvä mies, joka osaa. Mä kyl ottaisin silti vieläkin Suomalaisen miehen jos löytäisin semmoisen, joka osaa romantiikan taidot, on lämminhenkinen välittävä jne. Mutta ne on kaikki suurimmaksi osaksi jo varattuja tai jotain.

      Ottaisin myös ulkomaalaisen miehen, jos hän vastaisi kriteereitäni ja hyviäkin miehiä siellä on, kovia tekemään töitä jne. mutta aivan kuten kaikessa, varovainen olisin ennen sitoutumista. Nykyään ei enää eletä missään mettässä pienissä piirissä vaan tulevat nuoremmat sukupolvet sekoittuu enemmän keskenään sillä internet mahdollistaa maailmanlaajuisen kanssakäymisen ja muutenkin suvaitsevaisuus tulee varmasti lisääntymään etenkin fiksujen ihmisten keskuudessa. Niillä ketkä käy ulkomailla töissä voi helpostikkin ihastua ulkomaalaiseen.

      • Eisuomalaiselle

        Suosin naisena arabimiehiä. Arabimiehet pitävät naisiaan prinsessoina ja he avaavat naiselle oven, kantavat kauppakassit ja kehuvat naista. Arabimieheni ojentaa mulle aina käden kun nousen autosta tai bussin penkiltä. Arabit eivät myöskään juopottelu tai ole mammanpoikia kuten suomalaiset miehet. No, onhan suomalainen mies on täysin paska.


      • Vitsipalstailija
        Eisuomalaiselle kirjoitti:

        Suosin naisena arabimiehiä. Arabimiehet pitävät naisiaan prinsessoina ja he avaavat naiselle oven, kantavat kauppakassit ja kehuvat naista. Arabimieheni ojentaa mulle aina käden kun nousen autosta tai bussin penkiltä. Arabit eivät myöskään juopottelu tai ole mammanpoikia kuten suomalaiset miehet. No, onhan suomalainen mies on täysin paska.

        Hahahahaaa!! Mitä sä oikein vedät?


      • Prinsessoina
        Vitsipalstailija kirjoitti:

        Hahahahaaa!! Mitä sä oikein vedät?

        Sulla taitaa vain olla hirveä katkeruus päällä kun et saa olla miehellesi todellinen prinsessa tai jos suomalainen juoppo/mammanpoika joka pitää naista jonain äitinä.


      • Prinssi
        Eisuomalaiselle kirjoitti:

        Suosin naisena arabimiehiä. Arabimiehet pitävät naisiaan prinsessoina ja he avaavat naiselle oven, kantavat kauppakassit ja kehuvat naista. Arabimieheni ojentaa mulle aina käden kun nousen autosta tai bussin penkiltä. Arabit eivät myöskään juopottelu tai ole mammanpoikia kuten suomalaiset miehet. No, onhan suomalainen mies on täysin paska.

        Nyt sinulla naisparka on käsitteet sekaisin!
        Kyökkipiika ja prinsessa eivät ole keskenään synonyymejä!
        Olethan itse täällä kertonut että sinä teet kotonasi ruuan, tiskaat, siivoat, peset pyykit, hoidat lapset teet kaikki muutkin kotityöt koska ne eivät ole "miesten töitä" vaan mies ainoastaan ojentaa käden kun nouset autosta. (toivottavasti ei kuitenkaan ole nyrkissä).


    • kukattuleeminulta

      Joutavanpäiväistä miehen mollausta ja hyvin tyypillistä tietyn ikäluokan naisille.
      Itse olen pyrkinyt olemaan kohtelias naisen kohdatessani. Olen vienyt kukkia jne.
      Vaikutus on ihan sama. Nuoremmat naiset tykkää kyllä ja onpahan tullut testailtuakin
      niin et ilman mitään taka-ajatuksia oon pyytänyt vaikka kaffeelle tai syömään seuraksi
      ja nuoremmat on tykänneet kun vielä saavat kukat siin samalla.
      Suomalainen muija on vain niin täynnä itseään kun ei oman käytöksensä vuoksi
      löydä ketään ja kukapa sellaiselle naiselle viittii kukkia kantaa jos tuolla tavalla mollataan.
      Kannattaa kattoo peiliin. Olen varma nimittäin siitä että jos joku muija lähtee mun kans vaikka
      kahville tai syömään niin kukat löytyy. se on pieni sijoitus ja jos siitä on iloa saajalle niin on ne kiva antaa samoin kuin osoittaa että toinen on kivaa ja viehättävää seuraa.
      Nainen, Ajatteleppa ihan ite!

      • 123d123213f

        naiset saa kimmoketta siihen seksielämään ku miettii sitä yksinäistä suomalais miestä jota pilkkasi samalla kun käveli arabi kainalossa torilla. suomalaiset on siinä mielessä helvetin pervoja.

        tämän ketjun tarkoitus on sama.


    • tottuuttasilimiin

      Likaisia ihmisiä ei kannata viereensä ottaa, likaisia mieleltään ja kulttuuriltaan.
      Ei vaikka olisi yli 40 vuotias ja lihavahko nainen.

    • veeddoo

      Ei se puolison löytäminen ole helppoa kenellekkään.

      On sitten suomalainen mies tai nainen niin yleisin kohtaamani ongelma on löytää samanhenkinen keskustelija. Olen avoin ja pohdin monenlaisia asioita omasta näkökulmastani ja odotan toisen tekevän samoin, en kuitenkaan vatvo asiaa. Tällaiseen henkilöön törmääminen on mielestäni suomessa harvinaista. Mielestäni ihmiset ovat sulkeutuneempia ja jopa kokevat keskustelutyylini olevan itsekeskeinen vaikka kyse on kokemusten jakamisesta. Suomalainen perinteinen tapa "mies ei valita ja turhaan narise" kertoo juuri tästä tuppisuu mentaliteetista. Ei tuollainen tapa kehitä ihmistä ja maailmaa minnekkään.

      Tuossa syy miksi ajauduin ulkomaisen kanssa naimisiin. Ehkä olisi löytynyt suomestakin muttei harvinaisuus sattunut kohdalle.

      Hyvää on se että nuorempi polvi vaikuttasi olevan avoimempaa ja keskustelevampaa.

    • Kuuma.kaija

      Sukulaiseni ovat niin suomalaisia kuin ulkomaalaisia. Meidän suvussa molemmat ovat temperamenttisiä ja tunteellisia, välillä jopa liikaakin. Kaipaisin itse viileää, vetäytyvää ja analyyttistä miestä eikä mitään kuuma kallea. Valitettavasti olen itse temperamenttinen.

    • yoouyuyu

      oliko juuri sen puukkomiehen jutusa että oli hakannut akkaa kun oli ottanut alkoholia eli se siitä unelmasta että eivät ota
      onko muuten niistä ulkomaan ja suomi miehen seksihommissa eroa vonkaako persereikää nämä muut miten hanakasti

    • munaton

      Akka kuuluu keittiöön ei mihinkään muualle oli Suomalainen tai Vinku intiaani tuo tasa arvo homppä on pilannut koko idean parisuhteesta on Mies ja akka siitä ei pääse ees tasa arvo pelle mihinkään...

    • SyyriastaKah

      Miksi tämä yksi Sanna haluaa takaisin pahaan Suomeen?

    • Anonyymi

      Se vähän riippuu naisestaki.

      Pitää olla ns. "maine" kunnossa.


      Nainen voi ihan ite maksaa omat ruokansa ja muut juttunsa.

      Parisuhteessa saatan joskus tarjota... Jos nainen osaa käyttäytyä.

      :D

      - KonnaKettu

    • Anonyymi

      Ja ikää oli??? Mulla on kokemusta Italia, Serbia, Afganistan, Kurdistan (Iran/Irak, Turkki), Pohjois-Amerikka, Ruotsi, Irak, Tunisia, Syyria ja Suomi, Karibia, miehistä. Juu onhan komeita ja hyviä sängyssä. MUTTA ihan normia valehdella ja kohdella naista muutoinkin b-luokan kansalaisena, vaikka oma sivistys on mitä on. Minäkin ajattelin ennen noin. Nyt suomalainen mies, ei ehkä mikään kiiltokuva poika, vaan itseäni vanhempi vakaa ja turvallinen mies. Ei pikkupoika. Yleensä nämä etelänhetmät ovat myös erittäin pa ja tottuneet siihen, että suomalainen nainen maksaa. Nyt ei tartte odottaa et pitäis aina ollu maksamassa. Jokainen lyökööt oman päänsä seinään. Menkää naimisiin ulkkiksen kanssa, koska ah niin ihquu. Tehkää lapsi ja elättäkää miestä siinä sivussa. On joo on poikkeuksia on. Minullakin on yksi hyvä kokemus ulkomaalaisista miehistä.

      • Anonyymi

        Sultahan on Aasia ja afrikka vielä kokeilematta! Sieltä löytyy paljon.


    • Anonyymi

      Paska tuuri, pyöri vielä mustan kanssa niin sua ei halua enää kukaan valkoinen mies. Miksi olette niin typeriä naiset?

    • Anonyymi

      Kaikki ne etoo hajun takia. Ulkkikset käyttää niin paljon hajusteita, että menee naama vihreäksi jos joutuu sellaisen kanssa kommunikoimaan ja suomalaiset hieltä ja paskalta tai vanhalta viinalta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe