Täällä vaahdotaan kovasti TYPistä. Kertokaapa tietämättömälle mikä se on. Työkkärin jokin uusi ohjelma pitkäaikaistyöttömille or something..?
Mikä on TYP?
15
1177
Vastaukset
- kruunperi
tietysti: Työtön Yritetään Pakottaa ilmaisiin orjatöihin.
- byrokratiaa
TYP
työvoimaa yrityksille pilkkahintaan.
-typ-Orjuutus-alistus-laitos.
- jossa työtöntä kuritetaan ja pakotetaan ilmaistöihin.
-Verorahoin ylläpidetty temppu-ministeriön supernyrkki.
-Työttömyyden lakaisemiseksi maton alle .
-Tilastojen kaunistus-systeemi.
- verorahaa palaa ( omat tilat ja virkailijat... satoja miljonia maksaa )
-turha laitos !!! - SANO EI TYPILLE !
keskitysleiri !
- Tuloksentekoyksikkö
Tuli osoitus TYP:iin. Paniikissa sanoin siellä että näytättekö listan mihin harjoittelupaikkoihin voin sijoittua ettei karenssit napsahda. Ajattelin että jos sellainen lista on niin menen johonkin lähimpään keskitysleiriin leikkimään ettei matkakuluihin menisi tuohta. Sanoivat ettei niillä ole mitään sellaisia että itse se työharjoittelupaikka pitäisi löytää. Sitten kauhistuin enemmänkin että pitääkö sitä vielä itse etsiä joku orjapaikka jos jollain ilveellä järjestäisivät karenssin niin tulisi se 5kk pakkotyöehto. Sain valita session jälkeen että jatkanko TYP:in palveluissa vai työkkärin ilman karenssiuhkaa. Tietysti valitsin työkkärin. 100% varma olin siitä että orjatöihin se olisi johtanut TYP:ssä. Kauheestihan ne mainostavat sitä että tulee työkokemusta. Varmasti tuleekin, mutta harjoittelupaikassa sut laitetaan tekemään ne yksitoikkoset hommat ja ne palkolliset sitten vittuilee samalla.
Olen joskus ollut TYP kaltaisessa toiminnassa ja perseestähän se oli eli semmonen feikkityö puoli vuotta ja hommia oikeasti 2 viikkoa. Mikäs siinä sain chattiaddiktion.
Ajatus vitutti siinäkin mielessä että olin juuri vähän aikaa sitten koulutuksessa johon sisältyi työharjoittelua 5kk ja kahteen kertaan. Jopa silloin oli vaikea löytää harjoittelupaikat. Muutenkin ärsytti että kun en harjoittelujen jälkeen työllistynyt liian vähäisten työ näkymien takia niin työkkäri rankaisi samantien kun sinne meni. Lykkäsivät työharjoittelupaperit käteen että etsi paikka jos et löydä palkallista työtä. En todellakaan ajatellut koulutukseen ryhtymistä että suuntautuisin orjatyömarkkinoille vaan juuri niille palkkatyömarkkinoille. Ala on sentään LVI-ala. Tiedättehän sen legendan putkimiesten palkoista? En vitussa etsinyt mitään orjapaikkaa kun arvostan alaa ja onneksi monet putkifirmatkin arvostavat alaa etteivät edes ota työharjoitteluun kun varmasti myös sitten työllistäisivätkin palkallisesti. Toivossa on aina hyvä elää..hohhohhoo.
Okei jos niillä korvauksilla tässä kommunistisessa systeemissä niin mikä jottei jotain toimistohommia tietokonepäätteen äärellä surfaten nettiä.
Kuten huomaatte etten ole enää kovin täysillä mukana niin syy löytyy huutavasta työvoimapulasta. - kualetuskeppi
Tuloksentekoyksikkö kirjoitti:
Tuli osoitus TYP:iin. Paniikissa sanoin siellä että näytättekö listan mihin harjoittelupaikkoihin voin sijoittua ettei karenssit napsahda. Ajattelin että jos sellainen lista on niin menen johonkin lähimpään keskitysleiriin leikkimään ettei matkakuluihin menisi tuohta. Sanoivat ettei niillä ole mitään sellaisia että itse se työharjoittelupaikka pitäisi löytää. Sitten kauhistuin enemmänkin että pitääkö sitä vielä itse etsiä joku orjapaikka jos jollain ilveellä järjestäisivät karenssin niin tulisi se 5kk pakkotyöehto. Sain valita session jälkeen että jatkanko TYP:in palveluissa vai työkkärin ilman karenssiuhkaa. Tietysti valitsin työkkärin. 100% varma olin siitä että orjatöihin se olisi johtanut TYP:ssä. Kauheestihan ne mainostavat sitä että tulee työkokemusta. Varmasti tuleekin, mutta harjoittelupaikassa sut laitetaan tekemään ne yksitoikkoset hommat ja ne palkolliset sitten vittuilee samalla.
Olen joskus ollut TYP kaltaisessa toiminnassa ja perseestähän se oli eli semmonen feikkityö puoli vuotta ja hommia oikeasti 2 viikkoa. Mikäs siinä sain chattiaddiktion.
Ajatus vitutti siinäkin mielessä että olin juuri vähän aikaa sitten koulutuksessa johon sisältyi työharjoittelua 5kk ja kahteen kertaan. Jopa silloin oli vaikea löytää harjoittelupaikat. Muutenkin ärsytti että kun en harjoittelujen jälkeen työllistynyt liian vähäisten työ näkymien takia niin työkkäri rankaisi samantien kun sinne meni. Lykkäsivät työharjoittelupaperit käteen että etsi paikka jos et löydä palkallista työtä. En todellakaan ajatellut koulutukseen ryhtymistä että suuntautuisin orjatyömarkkinoille vaan juuri niille palkkatyömarkkinoille. Ala on sentään LVI-ala. Tiedättehän sen legendan putkimiesten palkoista? En vitussa etsinyt mitään orjapaikkaa kun arvostan alaa ja onneksi monet putkifirmatkin arvostavat alaa etteivät edes ota työharjoitteluun kun varmasti myös sitten työllistäisivätkin palkallisesti. Toivossa on aina hyvä elää..hohhohhoo.
Okei jos niillä korvauksilla tässä kommunistisessa systeemissä niin mikä jottei jotain toimistohommia tietokonepäätteen äärellä surfaten nettiä.
Kuten huomaatte etten ole enää kovin täysillä mukana niin syy löytyy huutavasta työvoimapulasta."Sain valita session jälkeen että jatkanko TYP:in palveluissa vai työkkärin ilman karenssiuhkaa."
Ei kyllä todellakaan kuulosta tavanomaiselta TYP-touhulta.
Yleensä kertaalleen TYP:in asiakkaaksi huijattua ei päästetä sieltä pois kirveelläkään ja jos kieltäytyy TYP:in tarjoamista "palveluista", saa aina karenssia.
- Avustaja.
Sen avulla autetaan jotenkin elämässä vammautuneita ihmisiä palaamaan normaaliin yhteiskuntäjärjestykseen ja vielä ilmaiseksi, hienoa!
- tukipilari..törööt!
Moninkertainen eläköön huuto Kataisen talkootöille! Eläköön! Eläköön! Eläköön!
Vammaisille ilmaisia töitä jottei vammat pahene! - ja yksi
tukipilari..törööt! kirjoitti:
Moninkertainen eläköön huuto Kataisen talkootöille! Eläköön! Eläköön! Eläköön!
Vammaisille ilmaisia töitä jottei vammat pahene!pahimmista vammoista on ainainen kitinä.
- Stetsonimies
ja yksi kirjoitti:
pahimmista vammoista on ainainen kitinä.
Pohjattomalle palkanmaksu kitinälle täytyy saada loppu!
Suosittelen kitisijöitsijöiden suun ompelemista yhteen. Kyllä meidän parempi osaisten on hyvä pitää heikompien puolta, koska olemme paljon terveempiä ja rahakkaampia. - väärennetty totuus
päättäjämme ja poliittinen eliitti on syrjäytynyt.
Ihme, kun työttömistä tehdään hulluja vain !
- kun se syy yhteiskunnan ongelmiin on ahneudessa ja päättäjien moraalissa.
-- siis päättäjät typpiin ja nopeasti !
- valtion uusi SS nyrkki
TYP on valtion uusi SS keskitysleiri jossa työttömiä nöyryytetään ja kyykytetään ja syrjitään. Sano ei TYP:lle itse olin TYP:ssä jonkin aikaa mutta lähdin pois TYP:stä koska siitä ei ollut mitään hyötyä minulle päin vastoin haittaa siitä vaan oli. Ja muutenkin koko laitos epäilyttää ja haiskataa vähän oudolta kun asiakkaitaan yrittävät saada TYP:n terveydenhoitajan luokse tms johon en suostunut. Joten kannattaa olla tarkkana tuon laitoksen kanssa ja lukea tarkkaa kaikki vitun paperit läpi mitkä alle kirjoitat.
- Elinkautisvankiko?
Kertokaa miten pääsee eroon TYP:stä!!! Suostumuksen allekirjoittaminenhan on vapaaehtoista ja suostumuksen tekstissä kerrotaan, että sen voi perua (irtisanoa) ilmoittamalla siitä kirjallisesti. Torniossa tämä ei toimi, et pääse eroon millään ja holhous jatkuu...
- Creeeeeeeeeeee
Minua kiinnostaa vielä kuulla mistä on "virallisesti" kyse, mistä tulee lyhenne TYP? Ihan oikeasti siis? Jos joku työkkärin täti ehtisi vaikka vastaamaan, kun asiakkailla on liian värikkäät kielikuvat =)
- kruunperi
työvoiman palvelukeskus (TYP)
- osa-aikatyötön
Onko joku saanut oikeita palkkatöitä TYP in avulla, siis joku muu kun tämä TYP-virkailijoiden armeija, joilla palkka juoksee mukavasti. Siivoaahan sekin hiukan työttömyyslukuja. Mitä sopimuksia siellä joutuu allekirjoittamaan. Mitenkähän tilanne muuttuu nyt tulevassa vuodenvaihteessä. Ihmettelen kun teen jo osa-aikatyötä ja sain pikakutsun ens vkolle. Onko tämä vielä kunnalle mahdollisuus saada rahaa valtiolta mikä ens vuonna jäisi valtiolle. Saan nyt siis soviteltua työmarkkinatukea kelasta ja palkkaa osa-aikatyöstä. Jos en mene TYPiin niin pätkähtää varmaan heti karenssi. Kutsussa lukee että enimmäiskesto on 2v... mitä teen siis 2v, palkatonta työtä? Mitä 2v jälkeen? Kokemuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521