miten laulajaks ?

ibe-ibe-ibe-ibe

Hei oon 16 v ja oon aina halunnu laulajaks !Oon soittanu pianoo 10 vuotta ja laulanu koko ikäni ja käyn tunneil mut mulla ei oo mitää tietoo miten pääsis jotenki etenemää laulajaks ja en haluis kyllä minnekkää idolssii mennä mut jos sois joku toinen tapa. Jos tiiätte jotain ni ois kiva jos vastaisitte tähä ((:

3

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

Helpoiten pääset laulajaksi, kun etsit kaveriporukasta tai jostain muusikoiden.netistä jonkun bilemusabändin, joka vetää baari- ja laivakeikkoja tai juhlissa esityksiä.. tai muuta vastaavaa.

Tai sitten hankit musiikkikoulutuksen tai laulukoulutuksen (jazzlaulu tai klassinen laulu).

Tai sitten treenaat simona ja voitat Idolsin tai vastaavan.

Voit myös ryhtyä biisintekijäksi, ja hommata bändin ympärillesi, ja ryhdyt muuten vaan sooloartistiksi...

Tapoja on monia, mutta jotkut on tietenkin vähän hankalampia tai huonompia vaihtoehtoja...

• tällä tapaa

pääset alkuun. Selaile jo nyt konservatorioiden ja ammattikorkeakoulujen ammattiopintojen tarjontaa ja pääsyvaatimuksia. Vaikka keikkailisitkin, kannattaa hakeutua kouluun ilmaisten laulu- soitto- ja teoriatuntien takia. Voithan käydä vain tarpeellisia aineita, valmistuahan ei ole pakko... ;)
      Kuuntele paljon erityylistä musaa ja valitse aluksi jonkinnäköinen "ohjelmisto" jonka harjoittelet kuntoon, vaikkapa 15-20 laulua. myös teatterimusiikkia voi opiskella ainakin tampereellla ja lahdessa, jos näyttämö kiinnostaa laajemminkin tai haluat ainakin opiskella myös näyttelijäntyötä ja tanssia.
      Opiskele eri kieliä, lausuntaa jne. laula siis myös ranskaksi, espanjaksi ja italiaksi.
      Tarkkaile äänenkäyttöäsi myös puhuessasi, opettele hengittämään reilummin ja artikuloi paremmin. Pidä elämäntavat terveellisinä ja kohenna ryhtiäsi (silti hengitys ei nouse!)
      Lue laulukirjallisuutta, laulajien elämänkertoja, katso dokkareita, elokuvia, liity kivaan kuoroon, laula kaverin kanssa kaksiäänisesti.

• Hyviä neuvoja on jo annettu. Kannattaa opiskella musiikkia, laulaa, koittaa päästä esiintymään joihinki paikkoihin, opiskella esim. muusikoksi, opiskella musiikin solfat ja teoriat ja sit mitä ny vaan nuotteihin ja ties mihin tersseihin liittyy :D Tietty tätä kaikkee ei tosiaankaan tarvi käytännössä mutta ei se pahastakaan oo ;) Sit kannattaa toki alkaa sitä omaa musiikkia tekemään ja ottaa selvää erilaisista kaavoista mitä on. Esim. www.muusikoiden.net:in sivuilla on paljon kysymyksiä esim. lyriikoiden ja sävellysten teosta sekä hyviä neuvoja! Sitä kautta voit myös vaikka sen oman bändinkin koota :)

Sitte tietty ku on omia kappaleita niin esim. mikseriin voi laittaa niitä. Sitä kauttahan sitä voidaan bongat sutki :) Tosin äänetyksessäki täytyy muistaa se et sit on hyvä välineet äänittäessä. Ku laulu tunneilla oot käyny nii tekniikka sulla luultavasti onki jo ihan kohdallaan... Ja tosiaan tota lausumista. Laulajaki voi olla nii monella tapaa. Voit laulaa bändissä, lavoilla ja ties missä. Tietty musiikkiopinnot on aina se plussa - sillon tiedostaa myös musiikkia tehdessään, että mikä on oikeesti sita massaa ja mikä on oikeesti tasokasta musiikkia johon yleensä musiikin teossa pyritään. :) Ja ne kielet... Ranskaa, italiaa, saksaa, espanjaa, englantia... ainaki näitä olen itse joutunut laulamaan. Vaikka puhunkin noista vain yhtä jotenkuten :D Mutta siis lausuminen kuntoon ^^

Mut onnee sinne laulajan uralle ^^

Ps.Jos omaa musaa rupeet tekemään nii jos jotain hyvin saat purkkiin nii kannattaahan sitä sukulaisille vaikka levittää - sitä kautta ku musiikki leviää nii tulee toivonmukaan faneja :D

Enkä sit oo mikään asiantuntija mutta näin mä olen vaan kuullu olevan :) Muistahan vielä et jos laulajaksi pääset nii ei se oo sittenkää helppo tie. Se on homma missä ei paljon kyllä yleensä rikastuta ja joka on aika hikistä hommaa, sekä epäsäännöllistä eikä kaikista siihen ees ole mutta toivon että susta on :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4245
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      327
      2145
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1994
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1861
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      453
      1754
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      56
      1395
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      467
      1310
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1306
    Aihe