Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

miten laulajaks ?

ibe-ibe-ibe-ibe

Hei oon 16 v ja oon aina halunnu laulajaks !Oon soittanu pianoo 10 vuotta ja laulanu koko ikäni ja käyn tunneil mut mulla ei oo mitää tietoo miten pääsis jotenki etenemää laulajaks ja en haluis kyllä minnekkää idolssii mennä mut jos sois joku toinen tapa. Jos tiiätte jotain ni ois kiva jos vastaisitte tähä ((:

3

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Helpoiten pääset laulajaksi, kun etsit kaveriporukasta tai jostain muusikoiden.netistä jonkun bilemusabändin, joka vetää baari- ja laivakeikkoja tai juhlissa esityksiä.. tai muuta vastaavaa.

      Tai sitten hankit musiikkikoulutuksen tai laulukoulutuksen (jazzlaulu tai klassinen laulu).

      Tai sitten treenaat simona ja voitat Idolsin tai vastaavan.

      Voit myös ryhtyä biisintekijäksi, ja hommata bändin ympärillesi, ja ryhdyt muuten vaan sooloartistiksi...

      Tapoja on monia, mutta jotkut on tietenkin vähän hankalampia tai huonompia vaihtoehtoja...

    • tällä tapaa

      pääset alkuun. Selaile jo nyt konservatorioiden ja ammattikorkeakoulujen ammattiopintojen tarjontaa ja pääsyvaatimuksia. Vaikka keikkailisitkin, kannattaa hakeutua kouluun ilmaisten laulu- soitto- ja teoriatuntien takia. Voithan käydä vain tarpeellisia aineita, valmistuahan ei ole pakko... ;)
      Kuuntele paljon erityylistä musaa ja valitse aluksi jonkinnäköinen "ohjelmisto" jonka harjoittelet kuntoon, vaikkapa 15-20 laulua. myös teatterimusiikkia voi opiskella ainakin tampereellla ja lahdessa, jos näyttämö kiinnostaa laajemminkin tai haluat ainakin opiskella myös näyttelijäntyötä ja tanssia.
      Opiskele eri kieliä, lausuntaa jne. laula siis myös ranskaksi, espanjaksi ja italiaksi.
      Tarkkaile äänenkäyttöäsi myös puhuessasi, opettele hengittämään reilummin ja artikuloi paremmin. Pidä elämäntavat terveellisinä ja kohenna ryhtiäsi (silti hengitys ei nouse!)
      Lue laulukirjallisuutta, laulajien elämänkertoja, katso dokkareita, elokuvia, liity kivaan kuoroon, laula kaverin kanssa kaksiäänisesti.

    • Hyviä neuvoja on jo annettu. Kannattaa opiskella musiikkia, laulaa, koittaa päästä esiintymään joihinki paikkoihin, opiskella esim. muusikoksi, opiskella musiikin solfat ja teoriat ja sit mitä ny vaan nuotteihin ja ties mihin tersseihin liittyy :D Tietty tätä kaikkee ei tosiaankaan tarvi käytännössä mutta ei se pahastakaan oo ;) Sit kannattaa toki alkaa sitä omaa musiikkia tekemään ja ottaa selvää erilaisista kaavoista mitä on. Esim. www.muusikoiden.net:in sivuilla on paljon kysymyksiä esim. lyriikoiden ja sävellysten teosta sekä hyviä neuvoja! Sitä kautta voit myös vaikka sen oman bändinkin koota :)

      Sitte tietty ku on omia kappaleita niin esim. mikseriin voi laittaa niitä. Sitä kauttahan sitä voidaan bongat sutki :) Tosin äänetyksessäki täytyy muistaa se et sit on hyvä välineet äänittäessä. Ku laulu tunneilla oot käyny nii tekniikka sulla luultavasti onki jo ihan kohdallaan... Ja tosiaan tota lausumista. Laulajaki voi olla nii monella tapaa. Voit laulaa bändissä, lavoilla ja ties missä. Tietty musiikkiopinnot on aina se plussa - sillon tiedostaa myös musiikkia tehdessään, että mikä on oikeesti sita massaa ja mikä on oikeesti tasokasta musiikkia johon yleensä musiikin teossa pyritään. :) Ja ne kielet... Ranskaa, italiaa, saksaa, espanjaa, englantia... ainaki näitä olen itse joutunut laulamaan. Vaikka puhunkin noista vain yhtä jotenkuten :D Mutta siis lausuminen kuntoon ^^

      Mut onnee sinne laulajan uralle ^^

      Ps.Jos omaa musaa rupeet tekemään nii jos jotain hyvin saat purkkiin nii kannattaahan sitä sukulaisille vaikka levittää - sitä kautta ku musiikki leviää nii tulee toivonmukaan faneja :D

      Enkä sit oo mikään asiantuntija mutta näin mä olen vaan kuullu olevan :) Muistahan vielä et jos laulajaksi pääset nii ei se oo sittenkää helppo tie. Se on homma missä ei paljon kyllä yleensä rikastuta ja joka on aika hikistä hommaa, sekä epäsäännöllistä eikä kaikista siihen ees ole mutta toivon että susta on :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe