Afrikkalainen poikaystävä

Nainen21v

Minulla on ollut suhde afrikkalaiseen mieheen jo muutaman kuukauden päästä 2 vuotta. Tai eihän tuo nyt mikään hirven pitkä aika ole, mutta minun iässäni kyllä tuntuu pitkältä.:D

Olen ihan tavallinen suomalainen ikäiseni nainen, valmistunut ylioppilaaksi, asun omillani, olen juuri hakenut jatko-opiskelemaan ammattikorkeaan ja olen ollut jo pidempään kokopäivätyössä. Olen myös ihan nätti, huomiota sain etenkin sinkkuaikoina paljon miehiltä. Luonteeltani olen fiksu, rauhallinen, harkitseva, järkevä. Koulussa oli aina se "kiltti tyttö", joka teki läksyt, oli ajoissa tunneilla ja sai hyviä arvosanoja. Huomiota aloin saada miehiltä 16-vuotiaana, mutta olen aina miettinyt tarkkaan mitä teen, menetin neitsyytenikin vasta 19-vuotiaana vaikka mahdollisuuksia oli ollut ennenkin ja nykyinen mieheni on ensimmäinen poikaystäväni. En ole koskaan ollut kiinnostunut baareista tai yhden yön jutuista. Jutun pointti ehkä on se, että ei afrikkalaisen kanssa seurusteleva nainen välttämättä mitenkään erotu muista, ei minusta esimerkiksi voisi mitenkään ulospäin arvata, että seurustelen afrikkalaisen kanssa.

Minusta tuntuu, että sellainen ajattelumalli, että naiset jotka seurustelevat tummaihoisen kanssa,ovat jotenkin epätoivoisia/rumia, on väistymässä. Voisin jopa väittää, että tummaihoisen kanssa seurustelu voi olla jopa "trendikästä" joissain piireissä ja etenkin nuoret tuntuvat ymmärtävän hyvin monikulttuurisia suhteita. Yleensäkään asiassa ei ole mitään niin kovin erikoista enää, monet suomalaiset julkisuuden henkilötkin ovat puoliksi afrikkalaisia (esim.Jani Toivola, Lola Odusoga) ja amerikassa tuntuu monet tummaihoiset näyttelijät/muusikot/presidentti ehdokkaat, olevan niistä kaikista menestyneimpiä. Kyseessähän ei silti ole aivan sama asia, koska kyseiset henkilöt eivät ole afrikkalaisia, mutta tuntuu, että nykyään tummaihoisuus ei ole este menestymiselle, päinvastoin.:D

Oma poikaystävänikin on fiksu, töissäkäyvä ja korkeakoulusta valmistunut.:) Mutta etenemme silti rauhassa ja nautimme toistemme seurasta, minnekään alttarille en ole ryntäämässä, vaikka haluaisin kyllä ehkä parin vuoden päästä mieheni kanssa naimisiin mennä ja saada lapsiakin. Mulattilapset on ihan hurjan suloisia kiharoine hiuksineen.:)

92

7205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lykkimies1

      "Minusta tuntuu, että sellainen ajattelumalli, että naiset jotka seurustelevat tummaihoisen kanssa,ovat jotenkin epätoivoisia/rumia, on väistymässä.

      • -

        Sulla on tosi asiatonta tekstiä. Ootko ihan älyä vailla?


    • simppatuitui

      Joo. tuotanoin, afrikkahan on MANNER, ei maa, joten jos ihkutat seurustelevasi afrikkalaisen kanssa, se voi tarkoittaa ihan mitä vain.

      vaikkapa kuppamunainen nigerialainen, tai naistansa hakkaava hullu saudi.

      ja tuohon väliin mahtuu muutama muukin kansalaisuus.

      • hyvinkin.

        Voihan se afrikkalainen tietysti olla vaikka hollantilainen sukujuuriltaan, mutta on se aika epätodennäköistä. Arabeja Afrikassa on paljon, mutta ei niinkään saudi-arabeja. Vinkkinä simppatuituille: Saudi-Arabia on Aasiassa.


      • ei voi olla totta
        hyvinkin. kirjoitti:

        Voihan se afrikkalainen tietysti olla vaikka hollantilainen sukujuuriltaan, mutta on se aika epätodennäköistä. Arabeja Afrikassa on paljon, mutta ei niinkään saudi-arabeja. Vinkkinä simppatuituille: Saudi-Arabia on Aasiassa.

        Onko Saudi-Arabia Aasiassa, ei varmana ole. Saudi-Arabiassa on kameleita, hiekkaa, dyynejä, ihmisiä jotka pukeutuu peittäväsi ettei hiekkaa mene joka paikkaan.
        Minun tietääkseni Aasiassa on vain törkyä ja saastaa ja tauteja.
        Korjatkaa jos olen väärässä!!!


      • maantieto

        tunneilla tullut lintsailtua, Saudit ei kuulu Afrikkaan!


      • koska olet
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Onko Saudi-Arabia Aasiassa, ei varmana ole. Saudi-Arabiassa on kameleita, hiekkaa, dyynejä, ihmisiä jotka pukeutuu peittäväsi ettei hiekkaa mene joka paikkaan.
        Minun tietääkseni Aasiassa on vain törkyä ja saastaa ja tauteja.
        Korjatkaa jos olen väärässä!!!

        väärässä.

        Saudi-Arabia (Saudi-Arabian kuningaskunta) on valtio Aasiassa. Se käsittää suurimman osan Arabian niemimaasta ja sijaitsee Persianlahden ja Punaisenmeren välissä ja on suurimmaksi osaksi autiomaata. Saudi-Arabian rajanaapureita ovat Irak, Jordania, Kuwait, Oman, Qatar, Arabiemiraatit ja Jemen.


      • ..............................
        ei voi olla totta kirjoitti:

        Onko Saudi-Arabia Aasiassa, ei varmana ole. Saudi-Arabiassa on kameleita, hiekkaa, dyynejä, ihmisiä jotka pukeutuu peittäväsi ettei hiekkaa mene joka paikkaan.
        Minun tietääkseni Aasiassa on vain törkyä ja saastaa ja tauteja.
        Korjatkaa jos olen väärässä!!!

        Kas kun sielläperunakellarissa seuranasi rotta joka tarjoaa seksuaali virikkeesi mustavalko tv ilman digboxia voi maailman tapahtumat ja yleensäkkin maantieto heittää hiyusen vinksin vonksin ja joudut rakentaan rottas kanssa yhdessä maailman kuvaa peruna kellarista, jolloin voi semmoinenkin maanosa,kuin Aasia vaikuttaa törkyiseltä, ja silloin sen täytyykin olla tosi törkyinen ottaen huomioon vertailukohteesi perunakellari.


      • Anonyymi
        hyvinkin. kirjoitti:

        Voihan se afrikkalainen tietysti olla vaikka hollantilainen sukujuuriltaan, mutta on se aika epätodennäköistä. Arabeja Afrikassa on paljon, mutta ei niinkään saudi-arabeja. Vinkkinä simppatuituille: Saudi-Arabia on Aasiassa.

        Sorru, Saudi-Arabia haki Afrikan jäsenyyttä ja se heille myönnettiin 2021 alusta.


    • lisää

      "Oma poikaystävänikin on fiksu, töissäkäyvä ja korkeakoulusta valmistunut.:)"

      Mistä valmistui, mitä tekee? Odotan mielenkiinnolla. :D

      • minuakin

        kiinnostaa! Mainitsit että hän on valmistunut amk:sta, mikä on suomessa oleilevalle afrikkalaiselle verrattaen harvinainen koulutustaso. Yleisin taitaa olla emeritusprofessori. :)


    • tuolle tielle

      lähteä, niin eihän sille kukaan mitään voi. Ei edes läheisesi. :( Muista kuitenkin, että joka kymmenennellä afrikkalaisella on hiv. Hiv on tauti johon ei ole parannuskeinoa ja siihen kuolee.

      • ...kysymys

        Oletko tahnyt itsellesi jo hiv-testin? Suosittelen lämpimästi.


      • kyllä ihan

        tarpeen suomalaisillekin "pakolliset" sukupuolitautitestit säännöllisten lääkärintarkastusten yhteydessä! Kuvitellaan hieman harhaisesti "eihän meillä mitään tauteja täällä korvessa ole", kumit unohtuu hyvin herkästi räkäkännissä ja baarien vessoissakin tuosta vaan pa*eskellaan ja jälkikäteen yritetään muistella, mikähän sen tyypin nimi olikaan....


      • pakolliseen testiisi
        kyllä ihan kirjoitti:

        tarpeen suomalaisillekin "pakolliset" sukupuolitautitestit säännöllisten lääkärintarkastusten yhteydessä! Kuvitellaan hieman harhaisesti "eihän meillä mitään tauteja täällä korvessa ole", kumit unohtuu hyvin herkästi räkäkännissä ja baarien vessoissakin tuosta vaan pa*eskellaan ja jälkikäteen yritetään muistella, mikähän sen tyypin nimi olikaan....

        Kiitos, älä kerro enempää omasta perverssistä seksuaalihistoriastasi!!


      • minun tapoihini
        pakolliseen testiisi kirjoitti:

        Kiitos, älä kerro enempää omasta perverssistä seksuaalihistoriastasi!!

        tuollaiset jutut vaan olen nähnyt ja kuullut vanhojen opiskelu- ja työkavereiden juttuja.

        Kiitos vaan, olen aina huolehtinut omasta terveydestäni, sama koskee miehiä (ei suomal.),joita olen tapaillut/joiden kanssa seurustellut.


    • """"...

      Siinä vasta loistava peruste kumppanin valinnalle.

      Ehkä myös siksi, että voit nyt todistaa että et ole rasisti.

      • Aloittaja

        Kahvitar, en tarkoittanut että muut sinun kommenttisi olisivat olleet aliarvoisia, vaan muiden esittämän kommentit ketjun alkupäässä. En vajoa niin alas, että alkaisin vastaamaan täällä näihin afrikkalaisen patja, sukupuolitauti provoihin.


      • tämän

        viestiketjun aloittaja teki kirjoituksellaan ainakin minulle selväksi, että rationaalinen ja älykäs ajattelu ei ole hänen vahvuuksiaan. :(


    • värisokea

      Koska seuraat näitä trendejä niin kai sinulla on pieni koira jota kuljetat mukanasi trendikkäässä kantokassissa.
      Menet sitten sinä,koira ja tämä trendikäs tummaihoinen ystäväsi vaikkapa juomaan teetä. Tee on kuulemma trendi juomaa nykyään.

      Mitä sinä haluat tuolla kirjoituksellasi sanoa?
      Miksi esim. otat esille tälläisen asian ettei sinusta näy ulospäin että seurustelet afrikkalaisen kanssa. Entä jos näkyisi ? Hävettäisikö sinua vai??

      Nykyään ei tummaihoisuus ole este menestykselle bla,blaa. Sinä siis itse katsot ensin ihonvärin ja sitten tutustut ihmiseen koska otat asian esille.
      Ihmisten joukossa ei todellakaan ole mitään trendi värejä, yritä takoa se päähäsi, vai oliko valkoihoisuus joskus peräti trendikästä.
      Ehkäpä tummaihoisia on siksi "trendikkäästi"jokapaikassa koska heitä on jo niin paljon ettei sille pysty kukaan ummistamaan silmiä.

      Tietääkö muuten ystäväsi,että on "trendikästä" seurustella hänen kanssaan. Meinaan vaan, että mitähän siten kun hän ei enää ole trendikäs?

      • kysymys..

        "mitähän siten kun hän ei enää ole trendikäs?"

        Älytöntä ees kysyy moista!
        Tottakai vaihdan väriin joka on sillä hetkellä trendikäs. Näinhän kaikki trendikkäät naiset tekee.


    • gittanzz

      .. samaa miestä? :-O

      • ...

        Taas yksi joka jo nuoresta pitäen haluaa turhia ongelmia elämäänsä. Olet siis varmasti suopea "moniavioisuutta" kohtaan, se kun on niin huipputrendikästä noilla afrikkalaisilla!


    • ...

      Parempi olisi, jos afrikkalaisesi pariutuisi mustan naisen kanssa ja sinä valkoisen miehen kanssa. Näin tulevat lapsenne säilyttäisivät oman identiteettinsä ja kulttuurinsa. Mulattilapset tulevat valitettavasti olemaan koulukiusattuja teidän ajattelemattomuuden takia, ja kun he ovat aikuisia, niin he eivät kelpaa suurimmalle osalle suomalaisista, vaan joutuvat valitsemaan jonkun toisen mulatin.

      • Aloittaja

        Enpä ole oikeasti ikinä kuullut mitään yhtä naurettavaa. Toivottavasti itse et lisäänny koskaan ettei mukulasi joutuisi kärsimään tyhmyydestäsi.


      • Glu glu
        Aloittaja kirjoitti:

        Enpä ole oikeasti ikinä kuullut mitään yhtä naurettavaa. Toivottavasti itse et lisäänny koskaan ettei mukulasi joutuisi kärsimään tyhmyydestäsi.

        Oikeassa on siinä että mulattiäpäräsi joutuvat satavarmasti kiusaamisen kohteeksi, mikäli niitä menet hankkimaan.

        Muutenkin jos joku on tyhmä niin se olet sinä, ottaa nyt kesäneekeri koska se on trendikästä. Naurettavaa.

        Siitä huolimatta: toivottavasti kuolet Aidsiin.


      • kyllä.....
        Glu glu kirjoitti:

        Oikeassa on siinä että mulattiäpäräsi joutuvat satavarmasti kiusaamisen kohteeksi, mikäli niitä menet hankkimaan.

        Muutenkin jos joku on tyhmä niin se olet sinä, ottaa nyt kesäneekeri koska se on trendikästä. Naurettavaa.

        Siitä huolimatta: toivottavasti kuolet Aidsiin.

        Tässä maassa jokainen joutuu jossain vaiheessa kiusattavaksi, todellinen ylpeyden aihe meidän suomalaisten keskuudessa, eikö vain!

        Voisin lainata edellisen sanoja myös sinulle, toivottavasti sinä tyhmyydessäsi ymmärrät olla lisääntymättä, jotta lapsesi eivät kärsi turhaa...


      • Klonk
        kyllä..... kirjoitti:

        Tässä maassa jokainen joutuu jossain vaiheessa kiusattavaksi, todellinen ylpeyden aihe meidän suomalaisten keskuudessa, eikö vain!

        Voisin lainata edellisen sanoja myös sinulle, toivottavasti sinä tyhmyydessäsi ymmärrät olla lisääntymättä, jotta lapsesi eivät kärsi turhaa...

        Ui ui uiiiii

        Se koira älähtää johonka kalikka kalahtaa.


      • hieman osuvampia
        Klonk kirjoitti:

        Ui ui uiiiii

        Se koira älähtää johonka kalikka kalahtaa.

        sanontoja, ne helpoimmat ei aina sovi joka juttuun.

        Kyllä, minua on aikoinaan kiusattu koulussa (olin liian "hyvä"), mutta lapsiani, jotka ovat mielestäsi väärän värisiä ei ole ikätoverit kiusanneen, ainoastaan kaltaisesi syrjäytyneet juopot huudelleet törkeyksiä,osoittaen vain oman epätoivonsa.


      • käykö kateeksi??

        esim. meidän koulussa juuri nuo mulaatti tytöt ovat niitä suosituimpia, lähes kaikki pojat kuolaavat juuri niiden perään... sama se on baareissakin, kyllä ne esim. puoli arabit saavat miesten himot heräämään. ei varmasti tule olemaan seurasta koskaan puutetta... ja sama pätee myös poikiin...


    • posliinikäsi

      Afrikkalaisten miesten kanssa seurustelu on yhtä trendikästä kuin nappiverkkarit.

      Eikä ne mustat jenkkijulkkiksetkaan kovin usein mitään menestyjiä ole. Mike Tyson tienasi miljoonia ihmisten hakkaamisella, mutta on nykyisin päihdeongelmista kärsivä köyhä pummi. Sama juttu melkein kaikkien mustien urheilijoiden ja rap-artistien kohdalla. Ruohoa kuluu ja aitaa kaatuu.

      Barack Obama ei ole puhdasverinen musta, eikä yksi ainoa "musta" presidenttiehdokas Yhdysvaltojen yli kaksisataavuotisen historian aikana ole mikään kovin suuri saavutus, ottaen huomioon, että väestöstä kuitenkin jotain 13-14% on mustia.

      Suomalaiset mulattijulkkikset taas ovat poikkeuksetta kasvaneet ilman sitä afrikkalaista isäänsä. Senpä takia varmaan Jani Toivolakin pitää enemmän pojista. Ei ollut sitä heteromiehen mallia. Ällötti katsoa Idolsiakin, kun Toivola koko ajan kuolasi Heikki Paasosen perään ja hiplasi tätä.

      • tässä taas

        Suomalaista suvaitsevaisuutta, tyyppi pelkää homojakin, LOL!!!! "Hyi,kuinka se hiplaa sitä, apuva!!!" Isättömistä kasvaa homoja?!?!?! hahahaha... Parempi sekin kuin vinksahtaneita äijiä kuten tällä palstalla kirjoittelevat watsonit ja jahnut!


      • posliinikäsi
        tässä taas kirjoitti:

        Suomalaista suvaitsevaisuutta, tyyppi pelkää homojakin, LOL!!!! "Hyi,kuinka se hiplaa sitä, apuva!!!" Isättömistä kasvaa homoja?!?!?! hahahaha... Parempi sekin kuin vinksahtaneita äijiä kuten tällä palstalla kirjoittelevat watsonit ja jahnut!

        tai inhoa homoja, mutta en myöskään haluaisi katsella mitään homoeroottista toimintaa. Ne, joita se kiinnostaa, voi katsella sitä netistä tai katsoa alan ohjelmia telkusta.

        Sitä paitsi, Suomessa homoseksuaalisuus ei ole laissa rangaistava teko. Miten on asia oman miehesi kotimaassa?

        http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_and_Islam#Legal_status_in_modern_Islamic_nations


    • afrikkalainen poikaystävä

      Oli kiva lukea viestisi, joskus kiva lukea jotain positiivistakin aiheesta. Asuuko poikaystävästi suomessa vai kotimaassaan, se kohta jäi minulta vähän auki? Omani asuu kotimaassaan. Ja hänellä myös on siellä hyvä työ yms.
      Olisi kiva jutella jonkun kanssa joka on samassa tilanteessa, jos teilläkin kaukosuhde.

      • .,.,.,.,.,

        lakusi myös pysyy kotimaassaan ja sinä muutan sinne.


      • afropoikaystävää

        Poikaystäväsi Afrikassa... miten on, kuvitteletko hänen olevan uskollinen sinulle siellä Afrikassa ollessaan?


      • parilla....
        afropoikaystävää kirjoitti:

        Poikaystäväsi Afrikassa... miten on, kuvitteletko hänen olevan uskollinen sinulle siellä Afrikassa ollessaan?

        varmasti omat pelisääntönsä tilanteesta riippuen, mutta ehkä sinulle vaikea suomalaisena ajatella,että kaikki ei mene hölmönä siihen suuntaa mihin se keppi sojottaa! Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita,joiden puolesta tekee lähes mitä vain.


      • afropoikaystävää
        parilla.... kirjoitti:

        varmasti omat pelisääntönsä tilanteesta riippuen, mutta ehkä sinulle vaikea suomalaisena ajatella,että kaikki ei mene hölmönä siihen suuntaa mihin se keppi sojottaa! Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita,joiden puolesta tekee lähes mitä vain.

        Eli suomeksi sanottuna teillä on sellaiset pelisäännöt että miehesi saa selkäsi takana painaa muita naikkosia. Mutta se ei sinua haittaa koska afrikkalaisen poikaystävän omistaminen on elämässäsi sen verran tärkeä asia että sen puolesta tekee lähes mitä vain; kuten sallit hänen toteuttaa afrikkalaiseen kulttuuriin tyypillistä, miehille sallittua laajennettua yksiavioisuutta.

        Ilman miehen harjoittamaa moniavioisuutta suhde afrikkalaiseen mieheen ei käytännössä voi onnistua mutta en minä teitä tuomitse jos olet sinut tuon asian kanssa. Ihan vilpittömästi onnea valitsemallanne tiellä, kunhan miehesi ei tänne tule toteuttamaan kulttuuriaan!

        Terveisin nimimerkillä "Keppi sojottaa välillä minne sattuu mutta olen tähän ikään mennessä seurannut keppiä vain kun se on osoittanut omaa kumppaniani kohti".


      • kenelle tarkoitit
        afropoikaystävää kirjoitti:

        Eli suomeksi sanottuna teillä on sellaiset pelisäännöt että miehesi saa selkäsi takana painaa muita naikkosia. Mutta se ei sinua haittaa koska afrikkalaisen poikaystävän omistaminen on elämässäsi sen verran tärkeä asia että sen puolesta tekee lähes mitä vain; kuten sallit hänen toteuttaa afrikkalaiseen kulttuuriin tyypillistä, miehille sallittua laajennettua yksiavioisuutta.

        Ilman miehen harjoittamaa moniavioisuutta suhde afrikkalaiseen mieheen ei käytännössä voi onnistua mutta en minä teitä tuomitse jos olet sinut tuon asian kanssa. Ihan vilpittömästi onnea valitsemallanne tiellä, kunhan miehesi ei tänne tule toteuttamaan kulttuuriaan!

        Terveisin nimimerkillä "Keppi sojottaa välillä minne sattuu mutta olen tähän ikään mennessä seurannut keppiä vain kun se on osoittanut omaa kumppaniani kohti".

        viestin, koska olin tuossa vain sivusta kommentoija..

        Yksi kommentti lisää..

        "Ilman miehen harjoittamaa moniavioisuutta suhde afrikkalaiseen mieheen ei käytännössä voi onnistua "

        Yhtä samaa bullshittiä kuin se,että kaikki suomalaiset äijät on juoppoja ja kuolettavan ikävystyttäviä kerran-puolessa-vuodessa-1minuutin-panoja, eikö vain?


      • afropoikaystävää
        kenelle tarkoitit kirjoitti:

        viestin, koska olin tuossa vain sivusta kommentoija..

        Yksi kommentti lisää..

        "Ilman miehen harjoittamaa moniavioisuutta suhde afrikkalaiseen mieheen ei käytännössä voi onnistua "

        Yhtä samaa bullshittiä kuin se,että kaikki suomalaiset äijät on juoppoja ja kuolettavan ikävystyttäviä kerran-puolessa-vuodessa-1minuutin-panoja, eikö vain?

        Eri bullshittiä. Ensinnäkin suomalaisten, tai minkään muunmaalaisten miesten panotiheydestä ja -kestosta ei ole itseni lisäksi muita omia kokemuksia, eikä ole ollut erityistä intressiä "paneutua" mihinkään kansainvälisiin tilstoihin asian tiimoilta, onko sinulla? En ole kyllä tuollaista stereotypiaakaan koskaan kuullut.

        Toiseksi suomalaisista miehistä juoppoja on todellisuudessa suhteellisen pieni vähemmistö, kun taas afrikkalaisista miehistä hyvin pieni vähemmistö kykenee todelliseen yksiavioisuuteen. Ja tuosta et voi sitten sanoa minun väittävän että suomalaiset miehet eivät ikinä petä.


      • Aloittaja

        He sinä, joka kerroit olevasi kaukosuhteessa afrikkalaisen miehen kanssa. Olisin kiinnostunut mailaamaan kanssasi. Mailaatko minulle os. [email protected] ja kerrot hieman itsestäsi ja suhteestasi niin vastaan!


      • illan vitsi
        afropoikaystävää kirjoitti:

        Eri bullshittiä. Ensinnäkin suomalaisten, tai minkään muunmaalaisten miesten panotiheydestä ja -kestosta ei ole itseni lisäksi muita omia kokemuksia, eikä ole ollut erityistä intressiä "paneutua" mihinkään kansainvälisiin tilstoihin asian tiimoilta, onko sinulla? En ole kyllä tuollaista stereotypiaakaan koskaan kuullut.

        Toiseksi suomalaisista miehistä juoppoja on todellisuudessa suhteellisen pieni vähemmistö, kun taas afrikkalaisista miehistä hyvin pieni vähemmistö kykenee todelliseen yksiavioisuuteen. Ja tuosta et voi sitten sanoa minun väittävän että suomalaiset miehet eivät ikinä petä.

        "Toiseksi suomalaisista miehistä juoppoja on todellisuudessa suhteellisen pieni vähemmistö, kun taas afrikkalaisista miehistä hyvin pieni vähemmistö kykenee todelliseen yksiavioisuuteen."

        Jos sovittaisiin ihan vain todellisuuden mukaan,että kaikkialta löytyy eri tavoin eläviä ihmisiä, ei se kansalaisuus tai ihon väri mitään määrää.


      • ...
        afropoikaystävää kirjoitti:

        Eri bullshittiä. Ensinnäkin suomalaisten, tai minkään muunmaalaisten miesten panotiheydestä ja -kestosta ei ole itseni lisäksi muita omia kokemuksia, eikä ole ollut erityistä intressiä "paneutua" mihinkään kansainvälisiin tilstoihin asian tiimoilta, onko sinulla? En ole kyllä tuollaista stereotypiaakaan koskaan kuullut.

        Toiseksi suomalaisista miehistä juoppoja on todellisuudessa suhteellisen pieni vähemmistö, kun taas afrikkalaisista miehistä hyvin pieni vähemmistö kykenee todelliseen yksiavioisuuteen. Ja tuosta et voi sitten sanoa minun väittävän että suomalaiset miehet eivät ikinä petä.

        http://www.poliklinikka.fi/?page=6620670&id=0579894
        kertoo:

        "Suomessa suurkuluttajia arvioidaan olevan 300 000 - 500 000 välillä eli kyseessä on n. 10 % väestöstä, joiden harteilla suuri osa alkoholin kokonaiskulutuksesta lepää. Tyypillisimmillään suurkuluttaja on työssä käyvä 20-40-vuotias mies. Myös varsin yleinen piirre on, että he ovat käyneet läpi kertaalleen avioeron. Suurkuluttajista vain 10 % on naisia. Heidän osaltaan pitää muistaa, että alkoholi ja raskaus on huono yhdistelmä. Suurkuluttajista alkoholisteja arvellaan olevan noin puolet eli varsin suuri osa heistä kärsii alkoholiriippuvuudesta."

        Eli ei niinkään mikään pieni vähemmistö. Ja ongelma kasvaa aina vaan.


      • Watsonwatsonwatsonwatsonwatson
        Aloittaja kirjoitti:

        He sinä, joka kerroit olevasi kaukosuhteessa afrikkalaisen miehen kanssa. Olisin kiinnostunut mailaamaan kanssasi. Mailaatko minulle os. [email protected] ja kerrot hieman itsestäsi ja suhteestasi niin vastaan!

        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson


      • ssemmew
        ... kirjoitti:

        http://www.poliklinikka.fi/?page=6620670&id=0579894
        kertoo:

        "Suomessa suurkuluttajia arvioidaan olevan 300 000 - 500 000 välillä eli kyseessä on n. 10 % väestöstä, joiden harteilla suuri osa alkoholin kokonaiskulutuksesta lepää. Tyypillisimmillään suurkuluttaja on työssä käyvä 20-40-vuotias mies. Myös varsin yleinen piirre on, että he ovat käyneet läpi kertaalleen avioeron. Suurkuluttajista vain 10 % on naisia. Heidän osaltaan pitää muistaa, että alkoholi ja raskaus on huono yhdistelmä. Suurkuluttajista alkoholisteja arvellaan olevan noin puolet eli varsin suuri osa heistä kärsii alkoholiriippuvuudesta."

        Eli ei niinkään mikään pieni vähemmistö. Ja ongelma kasvaa aina vaan.

        .,lp-i jjpuanoi
        ;a[p0i0acarsgte
        npo[0i piw[0gtimvfa ;i0tu cpout laoiq9w


      • afroo ei oo
        illan vitsi kirjoitti:

        "Toiseksi suomalaisista miehistä juoppoja on todellisuudessa suhteellisen pieni vähemmistö, kun taas afrikkalaisista miehistä hyvin pieni vähemmistö kykenee todelliseen yksiavioisuuteen."

        Jos sovittaisiin ihan vain todellisuuden mukaan,että kaikkialta löytyy eri tavoin eläviä ihmisiä, ei se kansalaisuus tai ihon väri mitään määrää.

        Totta munassa kaikkialta löytyy eri tavoin eläviä ihmisiä, ei se ole mikään asia josta voi "sopia". Olet vaan aika helvetin tyhmä jos vedät siitä johtopäätöksen ettei tietyllä tavalla käyttäytyviä voi olla jossain maassa suhteellisesti enemmän kuin jossain toisessa maassa.

        En ole väittänyt että ihonväri tai kansalaisuus "määrää" yhtään mitään.

        Ymmärrätkö vai tarviiko oikein vääntää rautalangasta?


      • ei afruliiiiii
        ... kirjoitti:

        http://www.poliklinikka.fi/?page=6620670&id=0579894
        kertoo:

        "Suomessa suurkuluttajia arvioidaan olevan 300 000 - 500 000 välillä eli kyseessä on n. 10 % väestöstä, joiden harteilla suuri osa alkoholin kokonaiskulutuksesta lepää. Tyypillisimmillään suurkuluttaja on työssä käyvä 20-40-vuotias mies. Myös varsin yleinen piirre on, että he ovat käyneet läpi kertaalleen avioeron. Suurkuluttajista vain 10 % on naisia. Heidän osaltaan pitää muistaa, että alkoholi ja raskaus on huono yhdistelmä. Suurkuluttajista alkoholisteja arvellaan olevan noin puolet eli varsin suuri osa heistä kärsii alkoholiriippuvuudesta."

        Eli ei niinkään mikään pieni vähemmistö. Ja ongelma kasvaa aina vaan.

        Alkoholisteja siis n. 3-5% kaikista suomalaisista, sanoin että suhteellisen pieni mutta ihan hyvin voi todeta niinkin että kyseessä on PIENI VÄHEMMISTÖ. Voit vielä tehdä kansainvälisiä vertailuita niin huomaat että ei Suomi olekaan sellainen juoppola kuin luulet.

        Kasvavasta ongelmasta ei kyllä olla mitenkään yksimielisiä, siitä kyllä lööpit huutavat silloin tällöin kun kulutuksessa pieni piikki,mutta kun maassa on keskimääräistä kuivempi kausi niin siitä lööpit eivät pahemmin saakaan jutunaihetta. Palaisimmeko siis taas alkuperäiseen aiheeseen, tuo juopottelu ei nyt ollut kuitenkaan keskustelun aihe.


      • hähäähhhäähhhhääää
        Watsonwatsonwatsonwatsonwatson kirjoitti:

        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson
        WatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatsonWatsonwatsonwatsonwatsonwatson

        mikä sunkin joku nuija suomalainen sukunimi lieneekään? Oisko Limanuljaskainen vai nuljaskainenlima.....hähäähhhhhääääää


    • Caramella

      Ignooraa nuo kaikkien asioista mitään ymmärtämättömien turhat viestit, en itse juuri nyt jaksa edes lukea mistä sinua niissä tällä kertaa syytetään.

      Vihdoin ja viimein tälle palstalle on eksynyt joku jolla voisi olla ihan annettavaakin. Olisin kovasti kiinnostunut jakamaan OIKEITA kokemuksia muiden kutakuinkin vastaavassa tilanteessa elävien kanssa.

      Oma kultani on kristitty tansanialainen nuori mies. Olemme tutustuneet hänen kotimaassaan eikä hän ole koskaan astunut jalallaankaan Suomeen, joten juuri siksi minua raivostuttaa tämän palstan keskustelut ja maahanmuuttopolitiikan mukaan vetäminen ihan kaikkeen. Varmaan kaukosuhteet-palsta olisi parempi vaihtoehto keskustella, mutta kun haluaisin toisaalta kuulla tarinoita myös ihmisiltä, jotka ovat päässeet suhteessaan jo sen kaukovaiheen yli. :)

      Itsekin olen nuori, opiskelut kesken jne., mutta eihän se tarkoita etteikö tulevaisuudesta voisi haaveilla. Jaan aika pitkälle samankaltaisen taustan ja arvot kuin sinäkin, ja samaa mieltä olen siitä, miten pieleen nämä tämän palstan yleistelyt suurimmaksi osaksi menevät.

      Toivon sinulle ja kumppanillesi kaikkea hyvää ja mikäli Suomessa elätte, niin kovasti voimia jaksaa kaiken arvostelun keskellä.

      • 27

        Luulet sitten, että kun kultasi on Tansaniassa ja sinä Suomessa niin hän vain mietiskelee sinua eikä vilkaisekaan muihin naisiin?
        Nää kaukosuhteet on aina tosi naurettavia kun naiset kuvittelee noiden miesten olevan heille uskollisia.
        Naisilta tuo uskollisuus voi onnistuakin mutta ei mieheltä.


      • ...

        ettei tuo tytteli enää seurustele onnellisesti, kirjoituksestaan kun on aikaa jo liki 1,5 vuotta ;)

        Suunnitteletko sinä ja miehesi, että mies muuttaa jossain vaiheessa Suomeen ja kaukosuhteenne päättyy? Vai muutatko sinä miehen kotimaahan vai muutatteko yhdessä jonnekin molemmalle vieraaseen maahan?

        Tunnen useita KRISTITTYJÄ tansanialaisia, jotka ovat joko tavanneet suomalaisen puolisonsa täällä Suomessa tai sitten Tansaniassa. Jokaikinen noista suomi-tansania-liitoista päättyi, koska Tansaniasta piti saada OIKEA puoliso Suomeen. Suomalaisille puolisoille kaikki tuli yllätyksenä ja hyväksikäytöstä toipumiseen on mennyt rutkasti aikaa.

        Minä itse elin kaukosuhteessa afrikkalaisen exäni kanssa, minä asuin Suomessa, mies toisessa EU-maassa. Voi kuinka rakastin ja uskoin meihin ja tulevaisuuteen ja voi sitä riemua kun mies sai luvat Suomeen...
        Olemme olleet virallisesti eronneina jo liki kaksi vuotta. Yhteinen aikamme kesti kaikenkaikkiaan kuutisen vuotta. Yhteistä lastamme mies ei tapaa eikä ole lapsesta kiinnostunut. Häntä kiinnostaa käynnissä oleva lupaprosessi omanmaalaisensa vaimon Suomeen saamiseksi. Heillä on myös lapsi, kolmisen vuotta omaani vanhempi.

        Sinua ärsyttävät tällä palstalla ihmisten mielipiteet ja kokemukset... mietipä, kuinka paljon sitten ärsyttää, kun huomaa kaikkien varoittelijoiden olleen oikeassa.


      • Caramella
        ... kirjoitti:

        ettei tuo tytteli enää seurustele onnellisesti, kirjoituksestaan kun on aikaa jo liki 1,5 vuotta ;)

        Suunnitteletko sinä ja miehesi, että mies muuttaa jossain vaiheessa Suomeen ja kaukosuhteenne päättyy? Vai muutatko sinä miehen kotimaahan vai muutatteko yhdessä jonnekin molemmalle vieraaseen maahan?

        Tunnen useita KRISTITTYJÄ tansanialaisia, jotka ovat joko tavanneet suomalaisen puolisonsa täällä Suomessa tai sitten Tansaniassa. Jokaikinen noista suomi-tansania-liitoista päättyi, koska Tansaniasta piti saada OIKEA puoliso Suomeen. Suomalaisille puolisoille kaikki tuli yllätyksenä ja hyväksikäytöstä toipumiseen on mennyt rutkasti aikaa.

        Minä itse elin kaukosuhteessa afrikkalaisen exäni kanssa, minä asuin Suomessa, mies toisessa EU-maassa. Voi kuinka rakastin ja uskoin meihin ja tulevaisuuteen ja voi sitä riemua kun mies sai luvat Suomeen...
        Olemme olleet virallisesti eronneina jo liki kaksi vuotta. Yhteinen aikamme kesti kaikenkaikkiaan kuutisen vuotta. Yhteistä lastamme mies ei tapaa eikä ole lapsesta kiinnostunut. Häntä kiinnostaa käynnissä oleva lupaprosessi omanmaalaisensa vaimon Suomeen saamiseksi. Heillä on myös lapsi, kolmisen vuotta omaani vanhempi.

        Sinua ärsyttävät tällä palstalla ihmisten mielipiteet ja kokemukset... mietipä, kuinka paljon sitten ärsyttää, kun huomaa kaikkien varoittelijoiden olleen oikeassa.

        :) Empäs hoksannut ollenkaan noita vuosilukuja, olin vain ihan innoissaan että jes, joku vihdoin ja viimein puhuu ihan aiheesta. :)

        Njääh, minen jaksaa enään tällä palstalla hillua. Ei täältä näemmä mitään sellaista saa jota en jo valmiiksi tietäisi ja olisi ajatuksissani käynyt läpi.

        Suhde kestää jos on kestääkseen, enkä minä todellakaan mikään tyhmä ole ja täysin sokeasti luota. Nautitaan niin kauan kuin tätä kestää ja niin kauan kuin tuntuu hyvälle niin annetaan mennä. Jos hän on se oikea niin sitten menee niin päin, että minä muutan osoitteeni Afrikan mantereelle. Ja aijon etukäteen tarkistaa montakos morsmaikkua murulla siellä on odottelemassa, älkää huoliko :)


      • 14
        Caramella kirjoitti:

        :) Empäs hoksannut ollenkaan noita vuosilukuja, olin vain ihan innoissaan että jes, joku vihdoin ja viimein puhuu ihan aiheesta. :)

        Njääh, minen jaksaa enään tällä palstalla hillua. Ei täältä näemmä mitään sellaista saa jota en jo valmiiksi tietäisi ja olisi ajatuksissani käynyt läpi.

        Suhde kestää jos on kestääkseen, enkä minä todellakaan mikään tyhmä ole ja täysin sokeasti luota. Nautitaan niin kauan kuin tätä kestää ja niin kauan kuin tuntuu hyvälle niin annetaan mennä. Jos hän on se oikea niin sitten menee niin päin, että minä muutan osoitteeni Afrikan mantereelle. Ja aijon etukäteen tarkistaa montakos morsmaikkua murulla siellä on odottelemassa, älkää huoliko :)

        Ja mites luulet sen tarkistavasi?


      • joopa + joo
        Caramella kirjoitti:

        :) Empäs hoksannut ollenkaan noita vuosilukuja, olin vain ihan innoissaan että jes, joku vihdoin ja viimein puhuu ihan aiheesta. :)

        Njääh, minen jaksaa enään tällä palstalla hillua. Ei täältä näemmä mitään sellaista saa jota en jo valmiiksi tietäisi ja olisi ajatuksissani käynyt läpi.

        Suhde kestää jos on kestääkseen, enkä minä todellakaan mikään tyhmä ole ja täysin sokeasti luota. Nautitaan niin kauan kuin tätä kestää ja niin kauan kuin tuntuu hyvälle niin annetaan mennä. Jos hän on se oikea niin sitten menee niin päin, että minä muutan osoitteeni Afrikan mantereelle. Ja aijon etukäteen tarkistaa montakos morsmaikkua murulla siellä on odottelemassa, älkää huoliko :)

        "Ja aijon etukäteen tarkistaa montakos morsmaikkua murulla siellä on odottelemassa, älkää huoliko :) "

        olet vasta 56 saman tälläkin palstalla kirjoittanut :)

        jossei miehellä jo ole sitä oikeaa morsiota, se varmasti löytyy myöhemmin. miehen arvostus maassaan, suvussaan ja maanlaistensa keskuudessa petaavat sen, että nuori alistuva kotimainen morsio on paljon kiinnostavampi kuin rupsahtanut tasa-arvo-nalkku suomikotka :)

        poikkeuksia tietysti on, mutta ei montaa. yleensäkin jos viitsisit edes vähän googlettaa, oppisit, että kaikkein riskialtein suhde on mustan miehen ja valkoisen naisen välillä kaikkien mahdollisten tilastojen mukaan :)


      • aikuinen nainen
        joopa + joo kirjoitti:

        "Ja aijon etukäteen tarkistaa montakos morsmaikkua murulla siellä on odottelemassa, älkää huoliko :) "

        olet vasta 56 saman tälläkin palstalla kirjoittanut :)

        jossei miehellä jo ole sitä oikeaa morsiota, se varmasti löytyy myöhemmin. miehen arvostus maassaan, suvussaan ja maanlaistensa keskuudessa petaavat sen, että nuori alistuva kotimainen morsio on paljon kiinnostavampi kuin rupsahtanut tasa-arvo-nalkku suomikotka :)

        poikkeuksia tietysti on, mutta ei montaa. yleensäkin jos viitsisit edes vähän googlettaa, oppisit, että kaikkein riskialtein suhde on mustan miehen ja valkoisen naisen välillä kaikkien mahdollisten tilastojen mukaan :)

        PASKAA jotkut viittii vaan täällä jauhaa...

        Zemppiä Caramella ja kumpp. ,ollaan onnellisia rakkaidemme kanssa eikä välitetä katkerien ihmisten jorinoista. On se kumma, miten suomalainen nainen ja ulkomaalainen mies herättää joissakin niin paljon pahansuopuutta!! Kateellisia...


      • 36
        aikuinen nainen kirjoitti:

        PASKAA jotkut viittii vaan täällä jauhaa...

        Zemppiä Caramella ja kumpp. ,ollaan onnellisia rakkaidemme kanssa eikä välitetä katkerien ihmisten jorinoista. On se kumma, miten suomalainen nainen ja ulkomaalainen mies herättää joissakin niin paljon pahansuopuutta!! Kateellisia...

        Sun mielestä katkera ja kateellinen = oikeasti fiksu ja itsestään välittävä.


      • Caramella
        14 kirjoitti:

        Ja mites luulet sen tarkistavasi?

        Niin, olen menossa joka tapauksessa kyseiseen maahan asustelemaan joksikin aikaa muiden asioiden vuoksi ja mikäli suhde kestää siihen asti, niin eiköhän siinä sitten samoissa piireissä liikuskeltaessa ne toiset morsiammetkin anna itsestään kuulua. :) Kuitenkin tuossa kulttuurissa aika hyvin kaikki kaikkien asiat tietävät ja tokihan minulla on ystäviä hänen lähipiiristään, joten eiköhän ne luurangot esille tule jos on tullakseen. Ei sitä tarvitse suuna päänä avioon rynnätä, ainakaa meidän kohdalla. :)


      • 9
        Caramella kirjoitti:

        Niin, olen menossa joka tapauksessa kyseiseen maahan asustelemaan joksikin aikaa muiden asioiden vuoksi ja mikäli suhde kestää siihen asti, niin eiköhän siinä sitten samoissa piireissä liikuskeltaessa ne toiset morsiammetkin anna itsestään kuulua. :) Kuitenkin tuossa kulttuurissa aika hyvin kaikki kaikkien asiat tietävät ja tokihan minulla on ystäviä hänen lähipiiristään, joten eiköhän ne luurangot esille tule jos on tullakseen. Ei sitä tarvitse suuna päänä avioon rynnätä, ainakaa meidän kohdalla. :)

        Nuo ystävät hänen lähipiiristään ovat toki uskollisia hänelle eivätkä sinulle. Valehtelevat kyllä miehen puolesta.
        Samoissa piireissä ne toiset morsiammet esitellään sinulle serkkuina yms. Ja naiset ovat juonessa mukana eivätkä paljasta mitään, koska hekin haluavat vain omaa hyötyään.


      • Caramella
        joopa + joo kirjoitti:

        "Ja aijon etukäteen tarkistaa montakos morsmaikkua murulla siellä on odottelemassa, älkää huoliko :) "

        olet vasta 56 saman tälläkin palstalla kirjoittanut :)

        jossei miehellä jo ole sitä oikeaa morsiota, se varmasti löytyy myöhemmin. miehen arvostus maassaan, suvussaan ja maanlaistensa keskuudessa petaavat sen, että nuori alistuva kotimainen morsio on paljon kiinnostavampi kuin rupsahtanut tasa-arvo-nalkku suomikotka :)

        poikkeuksia tietysti on, mutta ei montaa. yleensäkin jos viitsisit edes vähän googlettaa, oppisit, että kaikkein riskialtein suhde on mustan miehen ja valkoisen naisen välillä kaikkien mahdollisten tilastojen mukaan :)

        Nuori alistuva kotimainen morsio? Yllättäen sinulla ei näemmä ole mitään käsitystä paikallisesta kulttuurista... Ja anteeksi kovasti, mutta olen parikymppinen enkä nyt muutenkaan ehkä aivan istu sinun kuvaukseesi.

        Ja jep, googlehan kaiken tietää. :) Suhde kuin suhde on riskialtis ja pettymyksiin on viisasta varutua seurustelipa kenen kanssa hyvänsä. Itse en kuulu siihen ryhmään joka heittäytyy tyhjyyteen ilman turvavaijeria. Eli samanlailla olisin epäileväinen mutta avoin myös ihan kotimaisen miehen kanssa. Saattaahan hänelläkin olla nainen joka kaupungissa, tai sitten ei. Voiko toisesta koskaan tietää, oli maa mikä tahansa?


      • Caramella
        aikuinen nainen kirjoitti:

        PASKAA jotkut viittii vaan täällä jauhaa...

        Zemppiä Caramella ja kumpp. ,ollaan onnellisia rakkaidemme kanssa eikä välitetä katkerien ihmisten jorinoista. On se kumma, miten suomalainen nainen ja ulkomaalainen mies herättää joissakin niin paljon pahansuopuutta!! Kateellisia...

        Tsemppiä myös sinulle. :)


      • Caramella
        36 kirjoitti:

        Sun mielestä katkera ja kateellinen = oikeasti fiksu ja itsestään välittävä.

        Minä olen myös fiksu ja välitän itsestäni, mutta ei se sulje pois sitä että voin nauttia suhteestani samalla.


      • Caramella
        9 kirjoitti:

        Nuo ystävät hänen lähipiiristään ovat toki uskollisia hänelle eivätkä sinulle. Valehtelevat kyllä miehen puolesta.
        Samoissa piireissä ne toiset morsiammet esitellään sinulle serkkuina yms. Ja naiset ovat juonessa mukana eivätkä paljasta mitään, koska hekin haluavat vain omaa hyötyään.

        Ja koko tämä käsikirjoitus on laadittu jo ennen kuin me tapasimme ja koko kylä on juonessa mukana, ennalta on sovittu että ketkä esittävät mustasukkaisia kilpakosijoita, ystävälliset mammat ja kaikki muut haluavatkin oikeasti... mitä? Ei sittä että minä ja hän olisimme onnellisia yhdessä, vaan että hän paljastuukin ukkomieheksi ja mitä sitten? Mitä kukaan tällaisesta kolmio/neliö/whatever -draamasta hyötyisi?

        Kuule, kyllä niillä ihmisillä siellä hänen kotimaassaan on parempaakin tekemistä kuin suunnitella miten minua voitaisiin loukata. Ja tallisten salaliittoteorioiden näkeminen ympärillään on aika huolestuttavaa, taitaa olla mm. skitsofrenian oire.


      • otanosaa...
        Caramella kirjoitti:

        Ja koko tämä käsikirjoitus on laadittu jo ennen kuin me tapasimme ja koko kylä on juonessa mukana, ennalta on sovittu että ketkä esittävät mustasukkaisia kilpakosijoita, ystävälliset mammat ja kaikki muut haluavatkin oikeasti... mitä? Ei sittä että minä ja hän olisimme onnellisia yhdessä, vaan että hän paljastuukin ukkomieheksi ja mitä sitten? Mitä kukaan tällaisesta kolmio/neliö/whatever -draamasta hyötyisi?

        Kuule, kyllä niillä ihmisillä siellä hänen kotimaassaan on parempaakin tekemistä kuin suunnitella miten minua voitaisiin loukata. Ja tallisten salaliittoteorioiden näkeminen ympärillään on aika huolestuttavaa, taitaa olla mm. skitsofrenian oire.

        "Kuule, kyllä niillä ihmisillä siellä hänen kotimaassaan on parempaakin tekemistä kuin suunnitella miten minua voitaisiin loukata."

        Eihän siinä ole sinun loukkaamisestasi kyse, ei sinusta henkilönä edes, vaan siitä, miten sinusta (valkoisesta hyväuskoisesta eurooppalaisesta naisesta) saisi parhaiten ja eniten hyötyä irti. Eivät siinä sinun tunteesi paina paskan vertaa.


      • Caramella
        otanosaa... kirjoitti:

        "Kuule, kyllä niillä ihmisillä siellä hänen kotimaassaan on parempaakin tekemistä kuin suunnitella miten minua voitaisiin loukata."

        Eihän siinä ole sinun loukkaamisestasi kyse, ei sinusta henkilönä edes, vaan siitä, miten sinusta (valkoisesta hyväuskoisesta eurooppalaisesta naisesta) saisi parhaiten ja eniten hyötyä irti. Eivät siinä sinun tunteesi paina paskan vertaa.

        Ja mitenköhän he minusta nyt sitten hyötyisivät?


      • 14
        Caramella kirjoitti:

        Ja mitenköhän he minusta nyt sitten hyötyisivät?

        No jos takaat yhdelle miehelle oleskeluluvan Suomessa niin miehen velvollisuus on auttaa kaikkia muita sinne Afrikkaan jääneitä.


      • 13

        "Ignooraa nuo kaikkien asioista mitään ymmärtämättömien turhat viestit"

        Kyllä on sulla oikea asenne.

        Tällä palstalla kirjoittelee moni jolla on vuosien kokemukset noista piireistä. Itsellä jo kohta toistakymmentä vuotta.

        Tuolla asenteellasi olet vain helposti hyväksikäytettävä hölmö.
        Lisäksi jos jonkun toisen mielipiteet ja kokemukset eivät sinulle sovi niin se ei tee niistä kuitenkaan turhia.
        Taidat olla vielä aika nuori ja kokematon.
        Tottahan se on, että tyhmät ihmiset haluavat opiskella kaiken vain kantapään kautta (mitään siitä kuitenkaan oppimatta).


      • Caramella
        14 kirjoitti:

        No jos takaat yhdelle miehelle oleskeluluvan Suomessa niin miehen velvollisuus on auttaa kaikkia muita sinne Afrikkaan jääneitä.

        Mutta kun pointti nimenomaan olikin se, etten ole takaamassa kenellekään yhtään mitään. Jos suhteeni kantaa pitemmälle, niin se tarkoittaa vain ja ainoastaan yhteistä elämää Tansaniassa. Tämän me tiedämme molemmat.


      • Caramella
        13 kirjoitti:

        "Ignooraa nuo kaikkien asioista mitään ymmärtämättömien turhat viestit"

        Kyllä on sulla oikea asenne.

        Tällä palstalla kirjoittelee moni jolla on vuosien kokemukset noista piireistä. Itsellä jo kohta toistakymmentä vuotta.

        Tuolla asenteellasi olet vain helposti hyväksikäytettävä hölmö.
        Lisäksi jos jonkun toisen mielipiteet ja kokemukset eivät sinulle sovi niin se ei tee niistä kuitenkaan turhia.
        Taidat olla vielä aika nuori ja kokematon.
        Tottahan se on, että tyhmät ihmiset haluavat opiskella kaiken vain kantapään kautta (mitään siitä kuitenkaan oppimatta).

        Ok, sinulla saattaa kokemusta olla ja hyvä niin. Mutta itsekin tiedät että turhan moni louskuttaa täällä ilman mitään totuus/kokemuspohjaa tarinoilleen. Kaikki negatiivisuus ei ole paha asia tai väärin, mutta itse olen ainakin omien viestieni kommenteista havainnut että harvemmin kirjoittaja oikeasti asiansa tuntee. Mutta hyvä jos näin sinun kohdallasi on, siis että tiedät mistä puhut.

        Minulle sopii oikein hyvin mielipiteet, jotka kirjoittaja on kykeneväinen perustellen esittämään, muutenkin siis kuin että "luin netistä, kuulin tutulta, olen katsonut kaupungilla" jne. Mielelläni käyn keskustelua erilaisista OMAKOHTAISISTA kokemuksista ja havainnoista. Turhilla viesteillä tarkoitan tässä yhteydessä niitä, joissa haukutaan ja mollataan toisia puolin ja toisin syyttä suotta, arvostellaan vasten parempaa tietoa ja joiden ainoa tarkoitus on vain provosoida ja lietsoa vihaa ihmisten välille.

        Niin, valitettava totuus on se, että vain ja ainoastaan minä itse voin oman elämäni elää ja ne lukuisat virheet tehdä. Se ei poissulje sitä ettetkö sinä saisi minulle kertoa omista virheistäsi ja siitä mitä niistä olet oppinut. Rakentava keskustelu on aina hyvä juttu, mutta en jaksa tuhlata aikaani tyhjän jauhamiseen.

        Olen nuori ja jossain mielessä kokematon. Eikä se välttämättä aina ole niin huono asia. Se, ettei katso maailmaa aina siltä kantilta että kaikki ovat täällä vain astumassa toistensa varpaille, usein kääntyykin voimavaraksi. Pessimisti ei pety, mutta minun mielenterveyteni ei sitä asennetta kestä. Joskus täytyy nauttia ja antaa itselleen mahdollisuus elää täysillä pidättelemättä.


      • joopa + joo
        Caramella kirjoitti:

        Ok, sinulla saattaa kokemusta olla ja hyvä niin. Mutta itsekin tiedät että turhan moni louskuttaa täällä ilman mitään totuus/kokemuspohjaa tarinoilleen. Kaikki negatiivisuus ei ole paha asia tai väärin, mutta itse olen ainakin omien viestieni kommenteista havainnut että harvemmin kirjoittaja oikeasti asiansa tuntee. Mutta hyvä jos näin sinun kohdallasi on, siis että tiedät mistä puhut.

        Minulle sopii oikein hyvin mielipiteet, jotka kirjoittaja on kykeneväinen perustellen esittämään, muutenkin siis kuin että "luin netistä, kuulin tutulta, olen katsonut kaupungilla" jne. Mielelläni käyn keskustelua erilaisista OMAKOHTAISISTA kokemuksista ja havainnoista. Turhilla viesteillä tarkoitan tässä yhteydessä niitä, joissa haukutaan ja mollataan toisia puolin ja toisin syyttä suotta, arvostellaan vasten parempaa tietoa ja joiden ainoa tarkoitus on vain provosoida ja lietsoa vihaa ihmisten välille.

        Niin, valitettava totuus on se, että vain ja ainoastaan minä itse voin oman elämäni elää ja ne lukuisat virheet tehdä. Se ei poissulje sitä ettetkö sinä saisi minulle kertoa omista virheistäsi ja siitä mitä niistä olet oppinut. Rakentava keskustelu on aina hyvä juttu, mutta en jaksa tuhlata aikaani tyhjän jauhamiseen.

        Olen nuori ja jossain mielessä kokematon. Eikä se välttämättä aina ole niin huono asia. Se, ettei katso maailmaa aina siltä kantilta että kaikki ovat täällä vain astumassa toistensa varpaille, usein kääntyykin voimavaraksi. Pessimisti ei pety, mutta minun mielenterveyteni ei sitä asennetta kestä. Joskus täytyy nauttia ja antaa itselleen mahdollisuus elää täysillä pidättelemättä.

        "Mutta itsekin tiedät että turhan moni louskuttaa täällä ilman mitään totuus/kokemuspohjaa tarinoilleen... Mielelläni käyn keskustelua erilaisista OMAKOHTAISISTA kokemuksista ja havainnoista"

        Ja väität opiskelevasi lääkäriksi? "Sahaanpas äijän pään irti ja katson juokseeko se kuin kana eihän minulla ole OMAKOHTAISTA kokemusta ja havaintoa"

        Tansanialaisesi saattaa olla rikas länsimainen kristitty herrasmies tai sitten ruandalainen kansanmurhaaja, jonkin sortin hihhuli, voodoopapin poika jne.

        Tansania: väkiluku yli 40 miljoonaa
        Sen rajanaapureita ovat Kenia, Uganda, Ruanda, Burundi, Kongon demokraattinen tasavalta, Sambia, Malawi ja Mosambik. Idässä Tansania rajoittuu Intian valtamereen.

        Tansanian väestö jakaantuu yli 120 etniseen ryhmään, joista sukumat, hayat, nyakyusat, nyamwezit ja chaggat ylittävät miljoonan henkilön rajan. Suurin osa heimoista kuuluu bantukansoihin. Swahili onkin valtion puhutuin kieli. Englanti on kuitenkin hallinnon, talouden ja korkeakouluopiskelun kieli. Sansibarilla puhutaan laajasti myös arabiaa. Lukutaitoisia on 68 prosenttia väestöstä.[5]

        Mantereella noin 30 % on kristittyjä, 35 % muslimeja ja 35 % kuuluu luonnonuskontoihin. Sansibarin saarella sen sijaan 99 % väestöstä on islaminuskoisia


      • 25
        Caramella kirjoitti:

        Nuori alistuva kotimainen morsio? Yllättäen sinulla ei näemmä ole mitään käsitystä paikallisesta kulttuurista... Ja anteeksi kovasti, mutta olen parikymppinen enkä nyt muutenkaan ehkä aivan istu sinun kuvaukseesi.

        Ja jep, googlehan kaiken tietää. :) Suhde kuin suhde on riskialtis ja pettymyksiin on viisasta varutua seurustelipa kenen kanssa hyvänsä. Itse en kuulu siihen ryhmään joka heittäytyy tyhjyyteen ilman turvavaijeria. Eli samanlailla olisin epäileväinen mutta avoin myös ihan kotimaisen miehen kanssa. Saattaahan hänelläkin olla nainen joka kaupungissa, tai sitten ei. Voiko toisesta koskaan tietää, oli maa mikä tahansa?

        "Suhde kuin suhde on riskialtis ja pettymyksiin on viisasta varutua seurustelipa kenen kanssa hyvänsä. Itse en kuulu siihen ryhmään joka heittäytyy tyhjyyteen ilman turvavaijeria. Eli samanlailla olisin epäileväinen mutta avoin myös ihan kotimaisen miehen kanssa. Saattaahan hänelläkin olla nainen joka kaupungissa, tai sitten ei."

        Jos tällä tarkoitat sitä, että suhtaudut tasan samalla tavalla ja samalla varovaisuudella keneen tahansa sulhoehdokkaaseen, niin aika erikoistahan se kyllä on. Nimittäin ihmisten lähtökohdat kun ovat erilaisia, niin monia asiaoita joutuu myös huomioimaan siltä pohjalta. Suomalainen ei esimerkiksi ole ainakaan etsimässä "paperimorsianta", joten sen asian suhteen ei tarvitse olla varuillaan. Sitten ovat myös mm. monituiset kulttuuriseen taustaan liittyvät seikat, joitka järkevä ihminen ottaa huomioon. Eli ne turvavaijerit kannattaa punoa ihan tapauskohtaisesti. Jos aikoo suhteeseen kulttuuristen ja elitasokuilujen yli, ovat riskit melkoisia (ja erilaisia). Tämä on tiedostettava. Sanon tämän ihan ilman mitään pahaa tahtoa ketään kohtaan.


      • hmghmg
        Caramella kirjoitti:

        Ok, sinulla saattaa kokemusta olla ja hyvä niin. Mutta itsekin tiedät että turhan moni louskuttaa täällä ilman mitään totuus/kokemuspohjaa tarinoilleen. Kaikki negatiivisuus ei ole paha asia tai väärin, mutta itse olen ainakin omien viestieni kommenteista havainnut että harvemmin kirjoittaja oikeasti asiansa tuntee. Mutta hyvä jos näin sinun kohdallasi on, siis että tiedät mistä puhut.

        Minulle sopii oikein hyvin mielipiteet, jotka kirjoittaja on kykeneväinen perustellen esittämään, muutenkin siis kuin että "luin netistä, kuulin tutulta, olen katsonut kaupungilla" jne. Mielelläni käyn keskustelua erilaisista OMAKOHTAISISTA kokemuksista ja havainnoista. Turhilla viesteillä tarkoitan tässä yhteydessä niitä, joissa haukutaan ja mollataan toisia puolin ja toisin syyttä suotta, arvostellaan vasten parempaa tietoa ja joiden ainoa tarkoitus on vain provosoida ja lietsoa vihaa ihmisten välille.

        Niin, valitettava totuus on se, että vain ja ainoastaan minä itse voin oman elämäni elää ja ne lukuisat virheet tehdä. Se ei poissulje sitä ettetkö sinä saisi minulle kertoa omista virheistäsi ja siitä mitä niistä olet oppinut. Rakentava keskustelu on aina hyvä juttu, mutta en jaksa tuhlata aikaani tyhjän jauhamiseen.

        Olen nuori ja jossain mielessä kokematon. Eikä se välttämättä aina ole niin huono asia. Se, ettei katso maailmaa aina siltä kantilta että kaikki ovat täällä vain astumassa toistensa varpaille, usein kääntyykin voimavaraksi. Pessimisti ei pety, mutta minun mielenterveyteni ei sitä asennetta kestä. Joskus täytyy nauttia ja antaa itselleen mahdollisuus elää täysillä pidättelemättä.

        Sinä oletkin sitä sorttia (mitä useimmat nuoret ovat), joka haluaa kokeilla kaikkea itse. Mikäs siinä, jos perse kestää. Monella se ei kestä. Voi käydä huonosti ja voi käydä liian huonosti. Tätä on nuorten ja kuolemattomien usein vaikea ymmärtää tai uskoa. Ajatellaan, että "jos huonosti käy, niin olenpahan kokemusta rikkaampi. Voin sitten kiikkustuolissa muistella.". Voi olla, ettei kokemus olekaan vaivan (tai kiikkustuolissa muistelun) väärti tai että siihen ei edes ole varaa. Voi olla, että se nuoruuden innolla hankittu kokemus on niin kivulias, häpeällinen tms., että se unohdetaan aktiivisesti hautaan asti. Voi olla, että kokemus muuttaa ihmistä huonompaan suuntaan ja voi jopa olla että kokemus jää viimeiseksi. Siksi kannattaisi ottaa onkeen myös niistä vanhempien jarrujen pölinöistä. Ne tietää.

        Pyörä nyt kumminkin on jo keksitty ja oppirahatkin moneen kertaan maksettu. Näkisin asian siis näin päin: kokemattoman on turha kitistä, jos kokeneiden mielipiteet tai kertomukset eivät miellytä (ja siis vastaa omia toiveita siitä, millainen maailman tulisi olla).


      • Caramella
        joopa + joo kirjoitti:

        "Mutta itsekin tiedät että turhan moni louskuttaa täällä ilman mitään totuus/kokemuspohjaa tarinoilleen... Mielelläni käyn keskustelua erilaisista OMAKOHTAISISTA kokemuksista ja havainnoista"

        Ja väität opiskelevasi lääkäriksi? "Sahaanpas äijän pään irti ja katson juokseeko se kuin kana eihän minulla ole OMAKOHTAISTA kokemusta ja havaintoa"

        Tansanialaisesi saattaa olla rikas länsimainen kristitty herrasmies tai sitten ruandalainen kansanmurhaaja, jonkin sortin hihhuli, voodoopapin poika jne.

        Tansania: väkiluku yli 40 miljoonaa
        Sen rajanaapureita ovat Kenia, Uganda, Ruanda, Burundi, Kongon demokraattinen tasavalta, Sambia, Malawi ja Mosambik. Idässä Tansania rajoittuu Intian valtamereen.

        Tansanian väestö jakaantuu yli 120 etniseen ryhmään, joista sukumat, hayat, nyakyusat, nyamwezit ja chaggat ylittävät miljoonan henkilön rajan. Suurin osa heimoista kuuluu bantukansoihin. Swahili onkin valtion puhutuin kieli. Englanti on kuitenkin hallinnon, talouden ja korkeakouluopiskelun kieli. Sansibarilla puhutaan laajasti myös arabiaa. Lukutaitoisia on 68 prosenttia väestöstä.[5]

        Mantereella noin 30 % on kristittyjä, 35 % muslimeja ja 35 % kuuluu luonnonuskontoihin. Sansibarin saarella sen sijaan 99 % väestöstä on islaminuskoisia

        Niin, ihan fiksuahan sitä on verrata yleismaailmallisia lääketieteen opintoja vähintäänkin yhtä eksaktiin tieteenalaan: rakkauteen ja ihmissuhteisiin. :) Samanlailla on päteviä tutkimuksia vuosisatojen takaa jne. Tutkijatkin lähes kiistattomasti yhtä mieltä asioista.

        Ja lopun tekstisi pointti oli että? Kyllä minä "tansanialaiseni" tunnen niin hyvin kuin tällä hetkellä on tarvis.


      • Caramella
        25 kirjoitti:

        "Suhde kuin suhde on riskialtis ja pettymyksiin on viisasta varutua seurustelipa kenen kanssa hyvänsä. Itse en kuulu siihen ryhmään joka heittäytyy tyhjyyteen ilman turvavaijeria. Eli samanlailla olisin epäileväinen mutta avoin myös ihan kotimaisen miehen kanssa. Saattaahan hänelläkin olla nainen joka kaupungissa, tai sitten ei."

        Jos tällä tarkoitat sitä, että suhtaudut tasan samalla tavalla ja samalla varovaisuudella keneen tahansa sulhoehdokkaaseen, niin aika erikoistahan se kyllä on. Nimittäin ihmisten lähtökohdat kun ovat erilaisia, niin monia asiaoita joutuu myös huomioimaan siltä pohjalta. Suomalainen ei esimerkiksi ole ainakaan etsimässä "paperimorsianta", joten sen asian suhteen ei tarvitse olla varuillaan. Sitten ovat myös mm. monituiset kulttuuriseen taustaan liittyvät seikat, joitka järkevä ihminen ottaa huomioon. Eli ne turvavaijerit kannattaa punoa ihan tapauskohtaisesti. Jos aikoo suhteeseen kulttuuristen ja elitasokuilujen yli, ovat riskit melkoisia (ja erilaisia). Tämä on tiedostettava. Sanon tämän ihan ilman mitään pahaa tahtoa ketään kohtaan.

        Niin en nyt kirjaimellisesti tarkoittanut että juuri samoja asioita mielessäni käyn, olipa kumppanini muualta tai ihan supisuomalainen. Ajatus oli se, että JOTAIN epäilyksiähän sitä aina suhteessa on, vai? Ainakin minun tähän asti on ollut mahdoton löytää ihmistä, johon ensi sekunnista pitäen luottaisin sataprosenttisesti.


      • Caramella
        25 kirjoitti:

        "Suhde kuin suhde on riskialtis ja pettymyksiin on viisasta varutua seurustelipa kenen kanssa hyvänsä. Itse en kuulu siihen ryhmään joka heittäytyy tyhjyyteen ilman turvavaijeria. Eli samanlailla olisin epäileväinen mutta avoin myös ihan kotimaisen miehen kanssa. Saattaahan hänelläkin olla nainen joka kaupungissa, tai sitten ei."

        Jos tällä tarkoitat sitä, että suhtaudut tasan samalla tavalla ja samalla varovaisuudella keneen tahansa sulhoehdokkaaseen, niin aika erikoistahan se kyllä on. Nimittäin ihmisten lähtökohdat kun ovat erilaisia, niin monia asiaoita joutuu myös huomioimaan siltä pohjalta. Suomalainen ei esimerkiksi ole ainakaan etsimässä "paperimorsianta", joten sen asian suhteen ei tarvitse olla varuillaan. Sitten ovat myös mm. monituiset kulttuuriseen taustaan liittyvät seikat, joitka järkevä ihminen ottaa huomioon. Eli ne turvavaijerit kannattaa punoa ihan tapauskohtaisesti. Jos aikoo suhteeseen kulttuuristen ja elitasokuilujen yli, ovat riskit melkoisia (ja erilaisia). Tämä on tiedostettava. Sanon tämän ihan ilman mitään pahaa tahtoa ketään kohtaan.

        Muuten kiitos asiallisesta kommentista, samoilla linjoilla ilmeisesti ollaan. :)


      • katkera suomalainen
        hmghmg kirjoitti:

        Sinä oletkin sitä sorttia (mitä useimmat nuoret ovat), joka haluaa kokeilla kaikkea itse. Mikäs siinä, jos perse kestää. Monella se ei kestä. Voi käydä huonosti ja voi käydä liian huonosti. Tätä on nuorten ja kuolemattomien usein vaikea ymmärtää tai uskoa. Ajatellaan, että "jos huonosti käy, niin olenpahan kokemusta rikkaampi. Voin sitten kiikkustuolissa muistella.". Voi olla, ettei kokemus olekaan vaivan (tai kiikkustuolissa muistelun) väärti tai että siihen ei edes ole varaa. Voi olla, että se nuoruuden innolla hankittu kokemus on niin kivulias, häpeällinen tms., että se unohdetaan aktiivisesti hautaan asti. Voi olla, että kokemus muuttaa ihmistä huonompaan suuntaan ja voi jopa olla että kokemus jää viimeiseksi. Siksi kannattaisi ottaa onkeen myös niistä vanhempien jarrujen pölinöistä. Ne tietää.

        Pyörä nyt kumminkin on jo keksitty ja oppirahatkin moneen kertaan maksettu. Näkisin asian siis näin päin: kokemattoman on turha kitistä, jos kokeneiden mielipiteet tai kertomukset eivät miellytä (ja siis vastaa omia toiveita siitä, millainen maailman tulisi olla).

        se sinulle kuuluu mitä caramella on valmis tekemään/kokeilemaan? onko hän kenties tyttäresi vai millä oikeudella noin rankalla kädellä hänen tekemisiä arvostelet??
        ei luulisi kuuluvan sinulle millään tavalla, ja tuskin pystyt millään tavalla vaikuttamaan hänen päätöksiinsä.
        niin katkeraa porukkaa täälläkin liikkuu että huh huh... kun itsellä ei ole kivaa niin ei saisi olla muillakaan....


      • Caramella

        Niin, minun suhteenihan on todella tuore tapaus. Mies on ihana, tapasimme hänen kotimaassaan ja olemme jatkaneet yhteydenpitoa modernin teknologian avulla. Olin Tansaniassa eräänlaisella hyväntekeväisyysmatkalla ja kohtasin miehen sattumalta eräissä juhlissa (ei mitään baaribiletystä todellakkan, vaan hyvin arvokas tilaisuus) ja aloimme jutella. Pian jo analysoimme Suomen ja Tansanian eroavaisuuksia. Hän kertoi minulle maansa köyhyydestä, minä taas esitelmöin hänelle suomalaisesta "välittämis"kulttuurista. :)

        Jatkoimme juttelua myöhemminkin ja tapasimme aina silloin tällöin matkani aikana. Aika pian huomasin pälyileväni ympärilleni kun menimme johonkin tapahtumaan missä hän saattoi olla, ja kun näin hänet, en tarvinut paikalle enää ketään muuta. Kun hän oli siinä vieressäni luettelemassa afrikkalaisia kasvien nimiä latinaksi (hän opiskeli kasvitieteitä :) ), olin onnellisempi kuin koskaan ennen.

        Toki itsekin säikähdin kun lopulta jouduin myöntämään että olin mennyt ihastumaan häneen. Itkin ystävälleni puhelimessa miten voin olla näin tyhmä, miksi täytyy mennä niin että sydän ja pää eivät ikinä toimi synkassa. Totta kai minä ymmärsin heti ja saman tiedostan edelleen, että olen astumassa todella vaarallisille vesille. Olin kuullut lukuisia tarinoita ja tiesin, että isäni varmaan katkaisee kaikki siteensä minuun jos vävypoika paljastuu tumma ihoiseksi.

        Samaanaikaisesti en ollut yhtään varma siitä, mitkä hänen tunteensa minua kohtaan olivat. Pitikö hän minua vain hölmönä eurooppalaisturistina, vai tunsiko hän jotain minua kohtaan. Ja kyllä, mietin myös että onkohan hänellä vaimo jossain joko jo vihittynä tai sitten "varattuna" (järjestetyt avioliitot ovat ositain edelleen käytössä hänen aluellaan, minkä hän siis itse kertoi). En muutenkaan loppujen lopuksi tiennyt hänestä paljoa, vain sen mitä hän itse minulle oli kertonut ja mitä olin omin silmin nähnyt.

        Viimeisen kerran kuin näin hänet, istuimme vain hiljaa vierekkäin, kumpikaan ei tiennyt mitä pitäisi sanoa. Olisin vain halunnut tarttua häntä kädestä ja jäädä hänen viereensä ikuisiksi ajoiksi, mutten edes tiennyt halusiko hän sitä vai päästä minusta eroon mahdollisimman nopeasti. Lopulta hyvästelimme ja kaikki jäi todella keskeneräisen tuntuiseksi.

        Ehdin jo tuudittaa itseni tutuksi tulleeseen "hyvä, näinhän tässä taas kävi, et koskaan enää kuule hänestä" -tunteeseen, otti hän minuun yhteyttä. Hän pahoitteli viimeistä kohtaamistamme. Hän olisi halunnut kertoa minulle jotain mutta että se olisi tehnyt minun hyvästelemisestäni entistä hankalampaa. Tuona hetkenä minun pääkoppani surrasi valtaisalla nopeudella läpi tuhansia tunteita ja ajatuksia. Epäilystä, iloa, surua, mutta kaikista eniten sitä kaikkein suurinta, rakkautta.

        Niin, mistä minä tosiaan voin edes tietää mitä kyseinen tunne on, olenhan niin kovin nuori jne. jne., mietin sitä itsekin. En jaksa kirjoittaa koko sitä prosessia, jonka kävin itseni tutkiskelussa läpi ennen kuin suostuin myöntämään itselleni, että kuitenkin rakkaudesta, jossain minulle uudessa ja ennen kokemattomassa muodossa, täytyi olla kysymys. Samalla tunsin itseni niin typeräksi. Edelleen näin kaikki edessäni olevat vaikeudet ja kaikki ne samat epäilykset, joita tälläkin palstalla heitellään, pyörivät väkkäränä mielessäni. Epäilykset niin miehistä yleensä, ulkomaalaisista miehistä, ja kaikkein eniten juuri TÄSTÄ miehestä.

        Mutta. Minä tein päätöksen. Niin kauan kuin hyvältä tuntuu, minä voin keskittyä nauttimaan siitä, mitä tässä hetkessä on. En siis ota tilannetta liian vakavasti, mutta haluan olla avoin mahdollisuuksille. Minulla on tunteita häntä kohtaan ja hän sanoo tilanteen olevan täysin sama hänen puoleltaan. Voinko luottaa siihen? En. Mutta voin olla onnellinen, nauttia siitä että maailmassa on ainakin yksi ihminen, joka sanoo rakstavansa minua, joka rukoilee minun puolestani, joka haluaa ilahduttaa minua ja tehdä minut onnelliseksi.

        Ja tiedän että se on epätodennäköistä, mutta mitä jos kaikki puheet ovatkin totta? Mitä jos hän onkin juuri sitä miltä hän näyttää? En ole valmis menettämään häntä oman skeptisyyteni tähden. Kuitenkin tilanne on toistaiseksi se, että hän elää kotimaassaan ja minä täällä. Yhdessä haaveillaan, mutta vielä ei ole aika vakaville päätöksille. Mutta itseni tähden minun on pakko katsoa mihin tämä johtaa. Varsinkaan kun se ei minulta mitään vaadi, sillä on ainoastaan annettavaa.

        Joten jalat maassa unelmoiden etiäpäin. :) Ja minä haluaisin osaltani kiittää kahvitarta siitä, että hän jaksaa tämän palstan luonteesta huolimatta pysyä asiassa. Kaikkea hyvää sinulle!


    • vaimo000

      kotoisin savosta? tuli mieleeni oletkohan yks tietämäni ihminen! :)

      • Caramella

        Pohojosesta olen lähtösin. :)


      • Kaipuinen
        Caramella kirjoitti:

        Pohojosesta olen lähtösin. :)

        Oli aivan pakko kirjottaa tänne kans ku luin, et onko tääl oikeesti joku jolla on vähän samanmoinen tilanne ku itelläki. Tosiaan tulin tuos 3kk sitte Suomeen Afrikasta ja rakastuin siel sit yhteen mieheen,jonka kans myös pidetään yhteyttä tämä modernin teknologian kautta :) Itellä kans tarkotus lähtee kattoon tää tilanne loppuun, et mihkä tää johtaa. Ei sitä oikeasti tiedä jos tämä "oikea" tulee tosiaanki vastaan toiselta mantereelta! Ehkäpä "Caramella" törmäämme sit joskus Afrikas, ku ei siel loppujen lopuks paljoa "mzunguja" nää :)


      • 35
        Kaipuinen kirjoitti:

        Oli aivan pakko kirjottaa tänne kans ku luin, et onko tääl oikeesti joku jolla on vähän samanmoinen tilanne ku itelläki. Tosiaan tulin tuos 3kk sitte Suomeen Afrikasta ja rakastuin siel sit yhteen mieheen,jonka kans myös pidetään yhteyttä tämä modernin teknologian kautta :) Itellä kans tarkotus lähtee kattoon tää tilanne loppuun, et mihkä tää johtaa. Ei sitä oikeasti tiedä jos tämä "oikea" tulee tosiaanki vastaan toiselta mantereelta! Ehkäpä "Caramella" törmäämme sit joskus Afrikas, ku ei siel loppujen lopuks paljoa "mzunguja" nää :)

        Joo, te varmaan törmäätte siel afrikas ja sit te voitte käydä kahvilla toistenne luona ja teidän miehet voi käydä vaik pelaas tennistä keskenään ja teijän lapsista tulee parhaat kaverit ja niil on yhteinen lemmikkinorsu mitä ne aina syöttää ja harjaa ja sen nimi on tantor ja viikonloppusin te kokoonnutte grillaamaan teidän pihalle ja sun miehellä on esiliina, missä lukee "everybody loves the chef" tai "the best daddy in the world". Tosi nastaa, tuskin maltat odottaa elämääsi siel afrikas!


      • Caramella
        Kaipuinen kirjoitti:

        Oli aivan pakko kirjottaa tänne kans ku luin, et onko tääl oikeesti joku jolla on vähän samanmoinen tilanne ku itelläki. Tosiaan tulin tuos 3kk sitte Suomeen Afrikasta ja rakastuin siel sit yhteen mieheen,jonka kans myös pidetään yhteyttä tämä modernin teknologian kautta :) Itellä kans tarkotus lähtee kattoon tää tilanne loppuun, et mihkä tää johtaa. Ei sitä oikeasti tiedä jos tämä "oikea" tulee tosiaanki vastaan toiselta mantereelta! Ehkäpä "Caramella" törmäämme sit joskus Afrikas, ku ei siel loppujen lopuks paljoa "mzunguja" nää :)

        Ehkäpä näin. :) Se on petollinen kaveri tuo sydän kun ei se järkipuheita kuuntele, tai ulkonäköä kattele sillonku se päättää viedä. :) Kaikkea hyvää sinulle ja hänelle. :)


    • Anonyymi

      Toivottavasti kuolet ASAP!

    • Anonyymi

      Afrikassa asuu monen värisiä ihmisiä, myös valkoihoisia, jotkavalitettavan usein joutuvat rasistisen kohtelun kohteeksi Afrikassa. Suomessa mulatteja on paljon julkisuudessa, eikä heitä kummeksuta sen takia.
      Kertomuksestasi puuttuu jotain oleellista.

    • Hei mitä kuuluu oletteko onnellinen aviopari onko jälkikasvua.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe