Te Citroen C4 Exlusive Berline 1.6.HDi BMP6 omistajat! Onko teillä ollut ongelmia kostean sään aikana, kuten nyt on ollut 1... 5 välimaastossa, että lasit huuruuntuu ihan mielettömästi? Eikä mikään tunnu auttavan. Ei tehopuhallus tuulilasiin, ei automaatilla pitäminen jne.
Aiemmin oli C5 - loistoauto, ei mitään ongelmaa.
Citroen C4 ja ilmastointi
9
4364
Vastaukset
- Ville Vaitelias
.... että ilmastointi ei ole enää päällä näissä lämpötiloissa automaattiasennossa? Ilmastointihan poistaa kosteuden aika tehokkaasti. En tunne C4 autoa, joten edellä esitetty on vain arvailua. Omassa vanhassa Saabissani olen laittanut ilmastoinnin päälle em. lämpötiloissa ja se on poistanut sisähuurut hyvin tehokkaasti. Saabissani on manuaalinen ilmastoini. C5 autossa olen pitänyt ilmastoinnin automaattiasennossa ja lasit ei tosiaan juurikaan huuruunnu.
- olet käyttänyt vehon
huollossa, niin eivät ole vaihtaneet sisäilmansuodatinta. Nyt vaihdan itse ja on kirkkaat lasit ja raikas sisäilma.
Missähän sijaitsee raitisilmasuodatin kyseessä on sitikka c4 diesel v07 vaihtaisin sen itse jospa saisin joltain
vähän ohjeita.
T jaskared
- touran
Toinen mikä auttaa jos ajaa paljon eri olosuhteissa niin kannattaa vaihtaa raitisilmasuodatin syksyin keväin vaikka niissä on se 15tkm vaihto väli,No samapa se on puhdas suodatin talvelle ja keväällä katsoo onko vaihdon tarvetta jos ei niin kesän ajaa pahimman siitepölykauden ja vaihtaa jos on tarvis.Helppo vaihtaa itse liikeet rahastaa ½ vaivastaq ihan liikaa,
- omistaja_
Ei ole ollut ongelmia huurtumisen suhteen. Joskus olen hetken käyttänyt aamulla tuulilasille tehopuhallusta jos huurtumista on ilmennyt, mutta eipä sitäkään aina tarvitse. Pari kilometriä tehopuhalluksella auttaa yleensä meidän autossa. Minulla on pääsääntöisesti säätö aina automaatilla ja toimii mielestäni hyvin ellei ole kovia pakkasia. Kovimmilla pakkasilla pitää laittaa manuaalisesti lisää puhallusta.
- probleemaa
Jos matkan aikana ilma kylmenee 1 asteeseen, lasit huurtuu. Ei riipu esim. sisätilan lämmön asetuksesta tms. Näin siis jos ilmastointi on automaatiasennossa. Tarvii tosiaan manuualisesti sellaisissa olosuhteissa säädellä puhallukset suuremmalle ja ikkunalle.
Tämä toistunut muutamia kertoja. Voi tosiaan olla osittain suodattimestakin kiinni, täytyypä vaihtaa tiheemmin. Epäilen kuitenkin ettei ole ainut syy kun muutoin toimii ja puhaltelee kiitettävästi. - Anopin kuski
Minulle sattui tänään illalla ajoon lähdön jälkeen rankka lasien huurtuminen. Ulkolämpöitila taisi olla 1:n paikkeilla. Kesti jonkin aikaa ennen kuin huurtuminen pyyhkiytyi pois vaikka puhallus ja lämpötila olivat kovalla.
Teoria: Pidän ilmanvaihtojärjestelmää yleensä manuaalilla, eikä ongelmia ole ollut. Muutama päivä sitten poikani lainattua autoa, ilmastointi oli jäänyt AUTO/AC-asentoon. No, ajattelin että olkoon, puhaltaapa se pakkasilla auton nopammin lämpimäksi jne. Samalla mietiskelin, onko ilmastointilaite oikeasti toiminnassa pakkasellakin (AC-valo palaa tässä asetuksessa aina, vaikka olen ymmärtänyt ilmastoinnin kytekytyvän pois kylmällä säällä, ainakin pakkasella).
Selitykseni huurustumiselle ja sen poistumattomuudelle (vaikka AC-valo paloi) on seuraava. Aamupäivällä ajaessani oli pari astetta lämpimämpää ja oletan ilmastoinnin olleen silloin oikeasti päällä. Illalla oli kylmempää, siis lähellä nollaa, ja ilmastointi ei kytkeytynytkään päälle. Silloin kävi niin, että ilmastointilaitteen aamupäivällä keräämä kosteus puhaltui illalla autoon, koska ilma oli juuri sen verran kylmentynyt, että ilmastointi ei enää kytkeytynyt päälle. Normaalisti kesäisemmillä keleillähän huurut lähtevät hetkessä, kun kytkee ilmastoinnin päälle. Nyt ei käynyt siis näin, vaikka ilmastoinnin valo paloi.
Miltä kulostaa - onko vaihtoehtoisia teorioita.- reepe
citroen picassossa välillä ilmastointi pelaa niin kuin pitää mutta välillä sieltä tulee pelkkää kuumaa merkkiliike ei löytänyt vikaa, sanoivat et läppämoottori ei toimi onko todella näin
- Tolovanat
Täällä jätkät puhuu paskaa ja ei vastaa missä ne suodattimet on? Kaveri kysyi missä SUODATTIMET ettekö osaa lukea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.348434- 434693
- 364614
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1893599- 132913
- 312706
- 382650
- 442383
- 1662069
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise642008