Tämä:
Kristinuskossa Jumala sovitti itsensä maailman kanssa, eikä Hän lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Kaikissa muissa uskonnoissa ihmisen täytyy katsoa itseensä ja ne perustuvat ihmisen omiin tekoihin.
"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet."
(Room.5:8-11.)
Mikä erottaa kristinuskon kaikista muista uskonnoista?
15
494
Vastaukset
- Maruan-ne
Siihen aikaan kun vielä myytiin orjia, oli eräs elämäänsä ja työhön kyllästynyt orja ollut myytävänä. Hänet osti sitten aivan "erilainen isäntä" itselleen.
Orja oli päättänyt, että 'minä en sitten muuten töitä tee'. Isäntä sanoi hänelle: "Ei sinun tarvitsekaan, saat asua täällä, sinulla on oma huone, saat ruokaa, saat kaiken mikä on minun, on myös sinun."
Orja ihmetteli isännän sanoja, hän ajatteli:'pian isäntä kuitenkin alkaa piiskaamaan minua töihin'. Jonkin ajan kuluttua, kun isäntä oli hänelle ystävällinen, eikä odottanut mitään vastapalveluksia, orja alkoi kiitollisuudesta isäntää kohtaan tekemään hänelle töitä, eikä tuntunut yhtään raskaalta; sehän oli etuoikeus kun sai sellaisen isännän talossa palvella.
Tällainen on meidän Isämme Taivaassa. Me saamme kaiken ilmaiseksi. Hän on ostanut meidät vapaaksi. Saamme tehdä tai olla tekemättä, Isä on jo maksanut paikkamme, asuntomme ja ruokamme. Ja jos jotain Hänelle teemme, Hän hymyilee ja sanoo: "Hyvä, hyvä poikani tyttäreni, olet omani, olet rakas!"
Hän antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoille. Kaikki perustuu Jumalan rakkauteen ja armoon.
"Siinä on rakkaus, ei siinä, että me rakastamme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi" (1.Joh.4:10).- on anekauppaa
Syntien ostaminen tapahtui aikaisemmin rahalla (anekauppa). Nyt ostettiin verellä. Tyypilinen länsimaisen, materialistisen kulttuurin tapa käsitellä asioita. Ajattele itse!
- kirkon luoma teoria
Jumalan ei tarvitse sovittaa, eikä sovittanut yhtään mitään. Sovitusoppi on kirkon luoma teoria, seuraus jälleensyntymisen poistamisesta kristintinuskosta v.553 Konsatantinopolin kirkoliskokouksessa. Jotenkinhan ihmisen synnit täytyi käsitellä, kun ihminen itse ei päässyt kehittymään, korjaaman virheitään.
Jeesuksen tappaminen oli rakkauden vastainen teko!ja sulautuminen ikuiseen todellisuuteen alkoi jo lähes 2000 vuotta sitten. Tämä aika alkoi Jeesuksen, Kristuksen, tullessa. Sanoissa "Se on täytetty!" piilee siis jo tämän tiiviin aineen viimeinen mahtava sykli.
Jeesus, Kristus, tuli ihmisten luokse. Hän opetti ihmisille otteita kosmisesta laista.
Jumalan Pojan lausuttua "Se on täytetty!" kaikissa sieluissa tapahtui valtavaa. Jumalan Poika lainasi osan omasta jumalallisesta perinnöstään kaikille sieluille tueksi ja käyttövoimaksi, jotta yhteys jumalalliseen voimaan, Isän energiaan, ikuiseen Lakiin, palautuisi, ja jotta ihmiset jälleen olisivat tietoisesti Jumalan = Isä-Äiti-Jumalan, alkuenergian, poikia ja tyttäriä.
Tämän tukevan voiman, Vapahtajan kipinän, täytyi tulla, koska sielut olivat tulemassa liukenemispisteeseen, koska sielut ja ihmiset olivat yhä enemmän käyttäneet loppuun jumalallisen energian. Vapahtajan kipinä esti sieluja saavuttamasta tai ylittämästä käännepistettä.
Henkiruumiin eli sielun taantuva kehitys aina liukenemiseen saakka ei enää käy päinsä.
Kaikkien muotojen, vieläpä kaikkien universumien hajoaminen - tähän olisi johtanut langenneiden olentojen negatiivinen käyttäytyminen. Tämä siis ei toteudu.
Vapahtajan valo ei voi muuttua alemmanlaatuiseksi vaikka jumalallinen energia ihmiskunnassa olisi yhä enemmän käytetty loppuun.
Jeesus Kristus ihmisenä asettui alttiiksi vastustaville voimille. Hän, ihmisessä oleva suuri Henki, alkuenergia, kamppaili pimeyden voimien kanssa ja osoitti kestävyydellään vastustajalle, ensimmäiselle naispuoliselle enkelille, henkiolennolle, Jumalan duaaliparille, että Jumala on voittamaton. Jeesus on kaikkien ihmisten esikuva.
Jos Jeesus Kristus olisi käynyt päättämättömäksi, niin Jumalan, alkuenergian, vastapeluri, Jumalan duaalipari, olisi kukistanut Jumalan Pojan. Tällöin Hänen alkuvoimasta omistamansa osavoima olisi siirtynyt Jumalan vastapelurin valtakuntaan. Silloin alkuvoiman osavoima olisi muuttunut negatiiviseksi energiaksi Jumalan vastapelurin, Saatanan, Jumalan duaaliparin ja hänen kannattajiensa käsissä, ja Saatana olisi saanut haltuunsa lisää energiapotentiaalia, jonka avulla olisi voinut toimia sen puolesta, mitä hänen mielestään oli ja yhä vielä on, nimittäin Jumalan, alkuenergian, valtakunnan ja kaikkien henkisten elämänmuotojen hajottaminen.
Ikiaikainen, Suuri Viisas, tiesi, että Hänen Poikansa, Kristus Henki, Kristus-energia, tulisi voittamaan. Kristus lausui mahtavat muutossanat "Se on täytetty!" Hänen lunastustyönsä ansiosta tulee nyt koko langennut maailma, puhdistustilojen makrokosmos, aineen makrokosmos ja kaikki se, mikä näissä molemmissa tähtimaailmoissa elää, johdatetuksi takaisin. Niin on silloin saatettu päätökseen muutosprosessi ja takaisin johdattaminen ikuiseen todellisuuteen, kaikkiallisen alkuenergian absoluuttiseen taivaan valtakuntaan.
Kaikkien henkisten muotojen liukeneminen olisi tuottanut tulokseksi alkuperäisen yhtäläisyyden: puoliksi positiivisen ja puoliksi negatiivisen voiman. Kun nyt alkuenergia = kaksikolmannesta positiivista voimaa ja yksikolmannes negatiivista voimaa.
Alkuvoiman osavoiman, Kristus-voiman, johtamina saavuttavat kaikki sielut jälleen puhtauden ja pääsevät takaisin jumalalliseen ykseyteen, jolloin Jumala suo heille vapaan tahdon.
Kristuksen osiin jaettu perintö, joka vaikuttaa kipinänä, voimapotentiaalina, jokaisessa sielussa, esti siis kaikkien muotojen hajoamisen. Kristus, kaikkien sielujen Vapahtaja, tulee jälleen palauttamaan absoluuttisen kosmisen ykseyden perinnön, alkuvoiman osavoiman avulla - ikuisen luomissuunnitelman mukaisesti.
Ihmiskunta elää tällä hetkellä siis muutoksen viimeisessä mahtavassa syklissä.
- entäpä sitten?
"Kristinuskossa Jumala sovitti itsensä maailman kanssa, eikä Hän lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Kaikissa muissa uskonnoissa ihmisen täytyy katsoa itseensä ja ne perustuvat ihmisen omiin tekoihin."
No millä perusteella tuo sitten on parempi juttu, tai oikean uskon merkki?- Lutherin löytö
että se on lahja: "eikä Hän lukenut heille heidän rikkomuksiaan".
Jos joudut itse ponnistelemaan ja tekemään työtä jonkin asian hyväksi, ei se ole silloin lahja, se on palkka tehdystä työstä. Jos teet näin, saat tämän. Pelastus on lahja, siksi kristinusko on ehdottomasti paras vaihtoehto. En vain ymmärrä, miksi ihmeessä se ei kelpaa? Jos olet ostanut rakkaallesi lahjan ja tarjoat sitä hänelle iloisena, ja rakkaasi pudistaakin päätään ja sanoo: "Ei kiitos!" Samalta tuntuu Jumalasta, kun ei lahja kelpaa.
- Pelastaja ja
Vapahtaja.
joka erottaa kristinuskon kaikista muista uskonnoista on Matt. 5:44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Luuk. 6:27
Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.- lukea historiaa
ja miten se osoittaa kristinuskon rakastaneen lähimmäisiään Jeesuxen nimessä. Tai vaikka näitä Suomi24:n kristinuskopalstoja, joissa uskovat rakastavat toisiaan.
- Jeesuksen nimessä
lukea historiaa kirjoitti:
ja miten se osoittaa kristinuskon rakastaneen lähimmäisiään Jeesuxen nimessä. Tai vaikka näitä Suomi24:n kristinuskopalstoja, joissa uskovat rakastavat toisiaan.
ja sinunkin kannattaa tehdä parannusta Jumalan tahdon mukaan.
Jeesuksen nimessä kirjoitti:
ja sinunkin kannattaa tehdä parannusta Jumalan tahdon mukaan.
Rakastan rakastan ja olen sama mieltä : )
>>Mikä erottaa kristinuskon kaikista muista uskonnoista?
- JuuliaMaria*
Joh. 4:10
Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
Jos me ymmärtäisimme, mitä Lahjaa Jumala meille Jeesuksessa ojentaa, ottaisimme sen ilolla, riemulla ja suurella kunnioituksella vastaan, ja hyppelisimme vapaudesta ja onnesta! Mutta meidän rajallinen käsityskykymme ei oikein tahdo sitä ymmärtää, ja se himmentää sitä iloa, jonka pelastus antaa.
Toinen asia on se, että ajattelemme pelastukseen edes vähän kuuluvan meidän omaakin osuuttamme. Olemme niin tottuneet, että kaikki täytyy itse hankkia, ja maksaa, tai jotenkin korvata. Lahjatkaan eivät ole lahjoja, vaan meille tulee tunne, että meidänkin täytyy antaa lahjanantajalle lahja.
Taivaan saleissa kudottuun puhtaaseen, Jeesuksen verellä hankittuun pellavapukuun, ei kuitenkaan hyväksytä yhtään meidän itse kutomaamme säiettä. Jos tulemme omine vaatteinemme, meidät käännytetään taivaan porteilta pois - häähuoneeseen pääsee vain ne, jotka turvautuvat Jeesuksen ansioihin.
Jeesus sanoi naiselle Sykarin kaivolla: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut". Jos me tietäisimme.
Kaikesta,,,, mutta lyhyesti Jeesus !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau556526Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394281- 542129
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat371786Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61401Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151139- 241074
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 67998
- 8969