Heippa!
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa pian vuoden. Olen ehkä 5 kertaa seurustelumme aikana nähnyt unia, jossa jotenkin hairahdan pettämään häntä, vaikka unessa kuitenkin ajattelen häntä koko ajan. Olen nähnyt kerran myös unta, jossa poikaystäväni petti minua. Voisiko tämä pettämis unien näkeminen johtua jotenkin jostain pelosta? Vai mitä mieltä olette, johtuuko mistään vai ovatko vaan unia? Kiitos etukäteen kaikista mieleipiteistä. :)
Mistä kertovat pettämisunet?
79
54345
Vastaukset
- kun joskus
joudut tuollaisen tilanteen kohtaamaan, niin uniei pohjalta olet tullut ajatelleeksi aihetta ja tiedät miten todella haluaisit tilanteessa toimia, olkoonkin että täysin valmistautumatta ja ehkä humalassa saattaisit muuten toimia toisin.
- ................
Kaikenmoistahan sitä tulee unissa puuhasteltua, mitä ei hereillä vois kuvitella tekevänsä. Unien sanotaan ilmentävän alitajuisia toiveita, pelkoja ja ajatuksia, joten oikeastaan vain sinä itse voit sanoa, onko noilla jotain merkitystä.
- pahaa
siinä olis vaikka makaisitkin junkun kanssa.
So wat! pahaa kirjoitti:
siinä olis vaikka makaisitkin junkun kanssa.
So wat!pitää saada niin paljon että omakin maistuu vieraalle
- !!!!!!!!!!!
jaskao kirjoitti:
pitää saada niin paljon että omakin maistuu vieraalle
Kyllä sitä on unessa ratsastettu monesti
ja huhu miten komeita on miehet ollut´kin!
- luulen että
jostain pelosta voi johtua...
Oletko ehkä muuten vaan ajatellut paljon pettämis-aihetta, vaikkei se liittyisi teihin kahteen henkilökohtaisesti? Lukenut asiasta tai keskustellut kavereiden kanssa, tai muuta? Tai sitten pelkäät sen tapahtuvan kummin päin tahansa jossain vaiheessa?
Alitajunnastahan unet tulevat.. Ehkä joitain asioita miettii puoliksi tiedostamattakin. Mutta eniten merkitystä varmasti on mitä ajattelee ihan tietoisesti. Sinähän itse tiedät mitä mietit, mistä itse luulet unien johtuvan?
Minä näin yhdessä vaiheessa paljonkin unia siitä että poikaystäväni pettää minua, ja sellaista pelkäsin, vaikka toisaalta luotinkin. Sanotaanko näin että yksi pahimmista peloista. Minä kyllä lueskelin jonkin verran uskottomuuspalstaakin, ja iltalehtien uutisissahan on kokoajan jotain tutkimuksia pettämisestä ja kaikkeen siihen liittyvästä.. Ei ihme että on mielessä! Tahtomattakin.
Sitä en osaa sanoa mistä johtuu että enimmäkseen sinä petät unissasi, eikä poikaystäväsi, minulla kun oli toisinpäin. Pelkäätkö että voisit hairahtaa pettämään esim. kännissä, tai suhteenne laimenisi eikä tyydytä enää?
Haaveiletko muista miehistä seksuaalisesti? No, jos niin olisi, et varmaan ihmettelisi uniesi syytä täällä :) Tosin ehkä alitajunnassasi pidät joitain miehiä seksuaalisesti haluttavana ja tekisi mieli kokeilla, tai tulee vaan mieleen millainenhan se on, ja unessa juttu kärjistyy.
Sellainen tuli vielä mieleen, että ovatko pettämisunesi painottuneta siihen pettämis-teemaan sinun ja poikaystäväsi välillä, vai seksiin muiden kanssa?
Unet nyt ovat unia, ja voivat johtua mistä lie, eikä niitä kannata ottaa tosissaan jos muuten asiat ovat kunnossa eikä mieltä häiritse valveilla ollessa. Onhan niitä mielenkiintoista spekuloida...- veksi58
minä olen nänyt monasti unia että olen ollut tosen naisenkanssa yhdynnässä en ole koskaan aatellut että vaimo petää se on kai vaan unta eli jos et ole Rakastellut pitkään aikaa niin voi nähdä -
- ei tarkoit mitään
Unet voivat tulla ihan mistä hyvänsä, eikä ne välttämättä kerro toiveista tai peloista, vaikka joskus niinkin. Olet saattanut nähdä elokuvan tai lukea pettämisestä, ehkä ystäväsi on puhunut sellaista, siis joka puolellahan siitä puhutaan. Unessa sitten aivot käsittelee omin päin päivän aikana kertynyttä materiaalia yllättävillä tavoilla. Ei todellakaan tarkoita, että sinulla olisi mitään tekemistä pettämisen kanssa.
Minäkin näen välillä pettämisunia vaikka sellainen ei oikeasti kävisi mielessäkään, eikä asia minua mitenkään huoleta. Aamulla naureskelen itsekseni, että olipahan hurja juttu, kaikkea sitä keksiikin. Tietysti unissa saattaa myös käsitellä asioita jotka jotenkin askarruttaa, ja unikäsittelyn jälkeen niistä tavallaan pääsee eroon. - ja poikamiesten jahtaus
Minä olen nähnyt unia, jossa joku tappaa tai itse tapan jonkun. En missään tapauksessa suunnittele tai pelkää sellaista, vaan sieltähän se tulee telkkarin jokailtaisesta tarjonnasta. joskus jopa tunnistan sarjan, josta olen uneni mukaillut :D
Unelmien poikamiestä olen myös unissani jahdannut, vaikka todellinen unelmien mies nukkuu vieressä.......- kukkuluuruu...
Heh! Totta taidat turista... Myös televisio ruokkii mielikuvitusta. Osa tulee muualta.
- ehkäpä...
vain pelkäät niin paljon, että suhteeseenne tulee jtn ongelmia, että näet tuollaisia unia. tai sitten sinulla on käynyt mielessä, että kumppanisi voisi sinua joskus pettää. joskus unet kertovat jotain, joskus ei....
- Évolution
Unet ovat osa ihmisen luonnollista puolustusmekanismia. Joku mainitsikin täällä jo ihan oikein, eli ne valmistavat sinua tulevaan. Mutta se on silti monimutkaisempaa kuin tuo.
Aivot pyörittelevät lähipäivien tapahtumia, kerää vinkkejä ja valmistaa "todennäköistä" tapahtumasarjaa.
Toteutuvia sarjoja kutsutaan Dejavuksi.
Ihmiset jotka osaavat lukea toisia ihmisiä muita paremmin, näkee dejavuitakin enemmän.. Luonnollisesti. Toisaalta aina dejavu ei ole täysin se, mitä olet unessa nähnyt, mutta erittäin lähellä sitä.. Silti saattaa tuntua että se on täsmälleen se, jonka unessakin näit.
Unet jaetaan kolmeen eri puolustusmekanismin osaan.
1. Jahtaamisunet
- Nämä unet valmistavat aivojasi kohtaamaan tosielämässä vaikka seuraajan pimeällä tiellä, ja koittaa keksiä siihen pakomahdollisuutta, ennenkuin se tapahtuu. Tämä ei silti tarkoita välttämättä sitä, että aivojesi mielestä jokin tuttavasi alkaisi sinua seuraamaan tai jahtaamaan.
Jahtaamisuniin kuuluu nimenomaan aistimus siitä että joku seuraa, jahtaa tai suunnittelee sitä.
2. Epämiellyttävä tilanne tai kohtaaminen
- Unissa jotakin epämiellyttävää (esim sinun kertomasi pettäminen) tapahtuu. Voi olla että viimeiakoina jotakin on tapahtunut mikä saa aivosi ajattelemaan tätä mahdollisuutta ja siitä selviytymistä, tai voi olla että se on vain aivojen automaattisen turvajärjestelmän tekemä simulaatio siitä.
Vaikka joku olisikin pettämiseen ajautuva ja usein syjähyppyjä harrastava, hän todennäköisesti näkee näitä unia, ja todennäköisesti myös aika paljon vaikkei häntä itseään häiritsisi yhtään ajatus pettämisestä. Unessa aivot pohtivat miten kiinnijäämistilanteessa menetellään, ja tämä on aika olennainen osa pettämistä, jonka aivot itsekin tajuavat.
3. Läheisen kuolema
- Unissa käsitellään nimenomaan läheisen tai jonkun tärkeän ihmisen (tai eläimen) kuolemaa. Miten aivot ovat valmistautuneet siihen, on littännäinen siihen, miten ihminen selviytyy kuoleman kosketuksesta elämään.. Mikäli jollakin läheisellä on syöpä, aivot alkavat työstää henkilön kuolemaa automaattisesti unissa, vaikka itse henkilö uskoo vielä valveilla ollessaan läheisensä parantumiseen. Aivojen oman työskentelyn ohella tärkein asia on työstää tällaista surua myös sängyn ulkopuolella puhumalla ja tarvittaessa hankkiutua ammatti ihmisten puoleen.
Kuoleman hyväksyminen alkaa unista. Aivot eivät sure, eivät kaipaa eivätkä pelkää näyttää tunteitaan. Ihmisen tunteet ja toiveet eivät heijastu unista.. Eli vaikka poikaystäväsi kertoisi nähneensä unta monta kertaa pettämisestä, ei se tarkoita hänen haluavan sitä missään tapauksessa. Kuka haluaisi läheisensä kuolevan ja kuinka moni niistä kuitenkin näkee unta?
Tunteet on tärkeää pitää erossa unista, sillä niillä ei ole mitään yhteyttä.
Sitten on ihmisiä, jotka eivät muista uniaan, mutta se ei tarkoita etteivätkö he näkisi niitä. Kaikki ihmiset nimittäin näkevät.
Unien laatuun vaikuttaa moni asia ja laatu taas siihen muistaako ihminen uniaan. - CarenD
Hei
En usko että on välttämättä kysymys siitä että aiot pettää poikaystävääsi tai että hän pettää sinua. Unessamme miehemme muuttuvat erilaisiksi. Hän ei välttämättä näytä samallaiselta kuin todellisuudessa eikä ole välttämättä edes oman miehen oloinen, silti unessa oleva mies voi olla se oma rakas. Painajaiset aiheutuvat samanlaisista asioista. Kun päivän tapahtumat ja ihmiset sekoittuvat unessamme. Samoin kuin ihmiset voivat sekoittua unissamme. Mies jonka on kadulla nähnyt vilaukselta voikin yhtäkkiä unessamme muuttua rakkaaksi mieheksi. Tai nainen joka on ystävä voi ollakin unessa murhaaja.
Minun mieheni on ollut unissani jopa blondi, vaikka hänellä on hyvin tummatukka. Eivätkä edes vaaleahiuksiset miehet ole minun mieleeni. Silti hän oli miun mies, unessa vain vähän erilainen. En aluksi edes tajunnut sitä, mutta kun aloin miettimään tarkemmin "uni miehen olemusta" hän on miun mies. Usein kun herään pelästyn unta kamalasti, mutta silti jotenkin tiedän ja tunnen sisälläni että unen mies on silti minun tuttu ja turvallinen mieheni vaikka hän unessa olisikin erinnäköinen.- Ali-tajunta
Hmm… alitajuisesti siis kumminkin ajattelet jotain tuohon suuntaan mihin viittaat jonka pyrit tietoisesti torjumaan ja löytämään hyväksytymmän selityksen/näkemyksen torjunnallesi jota alitajuisesti toivot/haluat? Tuossa mitä kerrot arjen tapahtumista pelot/toiveet pitää kyllä paikkansa mutta henkilöt ja tapahtumat/ajat voivat vaihdella kovasti aikaisempien kokemusten toiveiden/pelkojen asioiden uudelleen toistuvan elämässäsi ja näin mielen sopukat tuo nuo
ristiriidat, uniin.
Jospa kaipaat hiukan vapaampaa ja vapaamielisempää elämää?
- tai muusta vastaavasta
Voihan siinä alitajuisesta pelosta olla kyse, mutta unet ovat kyllä ihan oma maailmansa. Kehoittaisin miettimään unia ylipäänsä enemmän, siis omiasi, sitten vasta voisi ehkä vetää johtopäätöksiä, mitä ne merkitsevät, siis yksittäiset. Aika normaaleja ovat unet, joissa seksikumppani on ihan joku muu kuin puoliso, luulen, että niitä on jokaisella. Se joku muu voi olla vaikka samaa sukupuolta ja sittenkään se ei meinaa mitään. Joten ole huoleti, jos muuten ei huolestuta. Syyllisyyttä niistä ei kannata kantaa.
Unet vielä usein verhoutuvat .. toisinsanoen niiden merkitys on jotain ihan muuta. Itse asiassa useimmiten niin on. Seksuaalinen merkitys voi olla vaikka hevosella :) jos jotain pitää mainita. - Jotain!!
Hämärää.
- blondeistablondein72hki
eli uskollisuudesta ne kertovat.
- caro82
minulla on taas toisinpäin, minä näen unia että mieheni pettää minua ja unessa se osapuoli on aina joku ystäväni josta en todellakaan pidä. . olen monesti miettinyt että mitä se tarkoittaa. Aina pahan tuulisena herään kun se "ukko perkele taas pettää sen akan kanssa ".. =)
- uskomaton usko
KAIKKEEN SITÄ USKOTAAN (unikirjaan)voi, voi
- Unikirjan
uskomaton usko kirjoitti:
KAIKKEEN SITÄ USKOTAAN (unikirjaan)voi, voi
lukenut? Ainakin yksi, johon tutustuin, ei ole "joulupukkikamaa". Onhan joulupukkikin olemassa! Ajatuksissamme, roolihahmona. Sen tajuaa lapsikin joka leikkii olevansa milloinkeiju, milloin joku muu! Miksi siis ei vaikka joulupukki? Joka on se AJATUS, kun haluamme antaa toiselle lahjan!
Unikirja kertoo meidän alitajun toiminnasta, joka siis toimii nukkuessamme ja on erittäin tarpeellinen. Se heijastelee tietty valveilla ollessamme saamiamme ärsykkeitä havaintoelimiimme. Sekä niiden perustalta aivojemme työstämiä mielteitä.
Sitten vielä tuo ikuinen höpötys "pettämisestä" ja muusta asiaan liittyvästä.
Fakta kun on se, ettei ihminen suinkaan ole yksiavioinen. Siinä olemme tasa-arvoisia miehet ja naiset! Parisuhteen urosleima - vain omat jälkeläiset - esiintyy myös mm leijonilla, selittää asiaa mm mustasukkaisuuteen. Aikoinaan kiellettiin myös naisen seksuaalisuus, kunnen Freund sen julkisti olevan luonnollista. Tarvitaan siis uusi freund vapauttamaan luutunut käsitys ihmisen yksiavioisuudesta.
- Toisen naisen mies
On tunnettu tosiasia, että naisia kiihottaa pettäminen. Moni nainen vieläpä haluaisi puolisonsa katselevan, kun toinen mies rakastelee häntä eri asennoista.
Et siis pelkää mitään, vaan alitajuinen halusi pettää miestäsi nousee unissasi esille. Vaikka välitätkin poikaystävästäsi, niin eroottiset fantasiat pitävät sinut otteessaan. En pitäisi asiaa lainkaan huolestuttavana, vaan pikemminkin seksielämäänne piristävänä seikkana. Ahdistaako/pelottaako sinua se, että menettäisit poikaystäväsi?
- cnxfgn
mukava päästä siitä poikakaverista eroon?
- ajattelijako
Unesi joko johtuvat asian tietoisesta ajattelusta,tai sitten ajattelet asiaa tietämättäsi..Monesti sellaiset asiat tulevat uniin..
- Tuntematon Q
Unohda unet. Ne ovat vain unia. Tämäntyyppisissä fantasioissa ei ole mitään pahaa kunhan niitä ei toteuta. Tokihan unet kertovat myös alitajunnan peloista ja toiveista, mutta ne ovat silti vain unta. Rentoudu ja nauti yhdessäolosta poikaystäväsi kanssa!
Olen itse raskaana ja hormoonit hyrrää kahta kauheammin. Lähes joka yö on unissani joku puolituttu työelämästä tai muualta. Osaa näistä miehistä en pystyisi elävässä elämässä edes ajattelemaan seksuaalisesti. Tiedän unien kertovan minulle, että saan liian vähän seksiä, mutta unien henkilöt eivät merkitse mitään.
- Yleensä aina näin
Unet tarkoittavat sitä, ettet saa tarpeeksi patukkaa poikaystävältäsi vaan olet kyltymätön ja kaikkeen tyytymätön hutsu.
Poikaystäväsi mielestä sinä olet hänelle täysin riittämätön ja hän lieneekin jo pettänyt sinua.
Parisuhdettasi ei enää voi pelastaa. Erotkaa. Uskon myös vakaasti että poikaystäväsi on bi-seksuaali. Hänen pitäisi saada kunnolla patukkaa niin unet katoavat. - pettämisestä
Vaimo nukkuu levottomasti ja puhuu unissaan. Selviä pettämisunia. Entiset poikaystävät "vierailevat". Pyyntöjä, tekoja ja nimiä. Ei myönnä aamulla ainakaan nähneensä.
-
En pidä pahana. Uni-maailma ja tosi-maailma ovat eriasia. - seguli
alitajunnasta unet tulevat... ei se mistään kerro, ellet alitajunnassa mieti/halua pettämistä?! :)
- tietoja
suomessa puolimiljoonaa eronnutta ketä petät??naiset kovimpia pettäjiä,ainakin minun kokemuksella.
Paljon maailmaa kiertänyt.
- Anna_menninkäinen
Mä olen nähnyt hirveesti unia. Kaikenlaisia yleensä mulla on aina unissa mies mukana.. Unet on vaan unia, mutta läheiset vitsailevat aina silloin tällöin mun kustannuksella kun kerron heille unista he sanovat että jospa tämä asia olikin näin ja sä kävit oikeesti täällä!! Mutta usko mua sulla ei oo huolta koska unet on vain unet. Monestikin ihmiset jopa osaavat kertoa mitä unia olen nähnyt, mutta sekin on vaan luonnollista. Onnea sulle ja sun poikaystävälle.
- outojen unien näkijä
Olen lukenut että monet unet saattavat kertoa siitä että mitä pelkää, ettei se useimmiten kerro että mitä alitajuintaisesti haluaisi. Kuulin eräältä ihmiseltä että unitutkijat ovat kertoneet, että seksuaalisuus ja seksi unet kuvastavat yleensä seksiongelmia elämässä, mutta kukin uskoo mihin haluaa. Uskon itse että pelot parhaiten tiedostaa niitä miettimällä joten ne voivat alitajuntaisesti tulla kesken unienkin mieleen. Toivottavasti oli jotain apua.
- Tietoa omaava
Hyväksi havaittu keino pettämisen estämiseksi on se, että pyydätte kylään useita homo- ja heteroseksuaalisia miehiä.
Annatte heidän käyttää teitä molempia hyväksenne, anaaliin, suuhun ja vaginaasi. Kun teitä on rassattu koko ilta ja yö, uskon vakaasti ettette vähään aikaan petä toisianne, edes unissanne. Kokemus myös yhdistää teitä.
Suosittelen.- Ihan hyvä
Niin, kurkkua voit tunkea vaginasi lisäksi myös anaaliisi ja sen jälkeen suuhusi. Uskon että poikaystäväsikin ilahtuu saadessaan kurkkua reikäänsä. Ja eikun toimeen!
- runsasta
Ihan hyvä kirjoitti:
Niin, kurkkua voit tunkea vaginasi lisäksi myös anaaliisi ja sen jälkeen suuhusi. Uskon että poikaystäväsikin ilahtuu saadessaan kurkkua reikäänsä. Ja eikun toimeen!
helvetin hieno kommentti, kyllä tällä voitti vuoden stand up-koomikon tittelin
- puolin tai toisin
Itse seurustelin 3vuotta silloisen miesystäväni kanssa.. Näin pitkän aikaa unta, että hän petti minua. Heräsin jopa hänen vierestään itkien ja huutaen, sekä luullen että hän on kanssa toisen.
Kerroin unistani kullalleni, joista hän pahoitti mielensä ja tunsi syyllisyyttä, väitti silti ettei mitään ollut tehnyt.
Unet vain jatkui, enkä voinut niistä enään kullalleni puhua, koska pahoitti mielensä ja koki että syytin häntä turhasta.
Espanjan matkalta palattuani hän vihdoin kertoi ja myönsi tehneensä juuri sitä, mitä uneni antoivatkin ymmärtää. Oli pettänyt minua vuosi sitten siitä hetkestä.
Toivottavasti et säikähdä, mutta joillakin on taipumusta ennustaa tapahtunutta :) Nyt pian realitajua käyttöön, mielen kuvittelmat pian komeroon ja aivan arkista parisuhdetta eteenpäin.
Hyvä kun näet unta - parempi ehkä, kuin et näksi?
Oikein hyvää parisuhdetta.- Sigmund Jung
Erilaisten unien näkeminen = normaalia
Pettämisfantasiat = hyvin normaalia
--
Pettämisunet = erittäin normaalia
Unien kautta voidaan päästä myös epänormaalien aiheiden juurille, mutta se vaatiikin vuosikausia psykoanalyysia tai muuta vastaavaa... - sanoi
Se joka uniansa uskoo se varjoansa pelkää. Mitähän tuokin tarkoittaa?
- Sigmund Jung
Vanhan kansan sanonnat pitävät yleensä enemmän totta sisällään kuin usein huomataankaan. Iso-iso isäni (; CG Jung rinnasti unet myös varjoon ja piti piilotajuntaa vain osana ihmisen psyykettä - niin kuin se onkin. Ei ole mitään järkeä antaa unille suoraa loogista selitystä, muuten käy niin että unien maailmasta tulee hereillä olon tajunta, ja päinvastoin, ja polla sanoo poks :)
- kissanminttuko
Unet ovat alitajuntasi työskentelyä.Olet kokenut jossakin elämäsi vaiheessa(yleensä lapsena) pettymyksen, jota et ole käynyt läpi. Ja se on kulkenut mukanasi näihin päiviin asti. Astu rohkeasti tähän päivään ja ala luottamaan sekä itseesi, että kaveriisi, niin kaikki menee hyvin päin.
Olen uni tulkinnut jo yli 20 vuotta, joten kovinkaan väärään tulkintani tästäkään ei mene, vaikka tulkinnan avuksi tarvittaisiin myös vähän enemmän tietoa, tunnelma, ja yksityiskohtia, ja värimaailma kertoo hyvin paljon.- Sigmund Jung
Kissanraato. Unet ovat nimenomaan tulkintaa, hermeutiikkaa, jos tieteellistä termiä haluaa käyttää. Ei ole olemassa mitään oikeaa tai väärää tulkintaa, vain erilaisia tulkintoja. Se joka väittää, että pystyy antamaan oikean tulkinnan riittävillä tiedoilla on joko pihalla kuin lumiukko tai huijaa itseään, pahimmassa tapauksessa muitakin.
- -mp
Olin seurustellut yli 2 vuotta. Aloin näkemään sillon tällön unia.
Unia, jossa poikakaverini petti minua. Meillä elämä oli ihan normaalia. Kerroin unista hänelle.
Unet jatkuivat kunnes meille alkoi tulla suhteessa ongelmia. Hän ei suostunut kertomaan miksi hän ei enää halua olla minun kanssa.
Kunnes tajusin. Hän oli pettänyt ja myönsi sen, juuri niillä tavoilla mitä olin unissa nähnyt. En sitten tiennyt valehteliko se, mutta en usko. Näen paljon enneunia ja minä uskon niihin. Jos nyt lukee lehtiä niin lähes jokainen eroaa on eronnut tai juuri eroamassa, tai pettää on petetty tai tulossa petetyksi..
Olisi ihme jos ei tälläistä sitten kävisi unissaan ihmispolo läpi.
kertakäyttö yhteiskunta on sulattanut kierrätys ajatuksen ihmis-sihteisiin pysyvästi , olet lähinnä epänormaali jos kykenet toimivaan ja kestävään ihmis suhteeseen.- sep.helsten
tulee todeksi.10uotta tai jopa aikaisemminkin,niin kävi meille rakkaus rakoili ainavain pahemmin ja pahemmin,riitoja mitättömästä asiasta mitkä johtivat suurempiin riitoihin...
- Ari
Näen unta, että olen teräsmies. Mehtaako olla enne.
- Sigmund Jung
Kokeile joka aamu hypätä katolta alas ja kerro sit kun et enää tipu maahan.
- melkein mummoikäinen
Jospa et pohjimmiltasi vielä ole todella valmis sitoutumaan tähän suhteeseen ja siksi vietät unissasi vielä vapaata sinkkuelämää.
Muistan aikoinani "nuorena rouvana" myös nähneeni pettämisunia ja myös sellaisia unia, joissa olin vanhojen ystävieni kanssa muuten vaan viihteellä.
Jälkeenpäin olen ymmärtänyt että kaipasin nimenomaan menetettyä vapauttani enkä muita miehiä. Mieheni oli mustasukkainen ja pyrki aikalailla rajoittamaan elämääni. - aivan.
tuiki tavallinen fantasia naisilla, harrastaa seksiä jonkun vieraan kanssa.Taitaa olla aivan kärkipäässä. Siksipä unessasi ei ole sen kummempaa pohtimista.
- Sigmund Jung
Amen
- Nimetön
Minulle on tapahtunut muutaman kerran sama.
Ja olen jäänyt aina miettimään miksi näen semmoisia unia. Poikaystäväni kanssa menee hyvin, ei riitoja eikä mitään vastaavaa.
Pahinta unissa on se, että henkilöt joiden kanssa petän, ovat muita tuntemiani miespuolisia henkilöitä.
Kiinnostaa toki tietää mitä se tarkoittaa.
Eri lähteet sanovat eri asioita, toiset väittää että uni kertoo ihmisen tahdosta, toiset sanoo että se tuo hyvää onnea ja toiset että sairastut...
Mutta loppupeleissä ei näitä kai kannata ihan niin vakavasti ottaa, sillä jos unet kertoisivat todella kaiken mitä ihminen on tai mitä se ajattelee niin olisin pettäjän lisäksi myös murhaaja, psykopaatti ja kuollut. :-)
Kiva kuitenkin kuulla muidenkin näkemyksiä :) ..tyttö tipu siitä asiasta" =)
Pettämisunet heijastavat pelkoja. Pelkoa menettämisestä ja siitä, että pelkäät mokaavasi.
- Name___less
Naisten kun on vaikeampaa hallita omaa kiihottumista
josta olen jo kuitenkin päässyt eroon. Mutta siis olemme seurustelleet nyt noin vuoden ja omalla kohdallani tällaisten unien aiheuttajia olivat takuulla nämä:
*menetin neitsyyteni hänelle vaikka jo 23 pari kuukautta sitten täytin. Se oli aikamoinen muutos elämääni, ymmärtänet kai.
*ennen kuin minulla ja poikaystävälläni edes alkoi pedissä sujua, olin monesti masentunut epäonnistuneista kerroista, poikaystäväni reaktioista ja pelkäsin että hän jättää minut. Suuria paineita siis
*Masturbointi-tyylini. Aloitin sen tavallaan vahingossa jo ala-aste ikäisenä ja tyylini erikoisuus on ettei minun ole koskaan tarvinnut työntää mitään sisääni lauetakseni. Eli haluni saada orgasmi poikaystäväni kanssa on suuri mutta tulee totuttelun takia viemään aikaa.. Yhdessä vaiheessa pelkäsin myös että poikaystäväni turhautuu kun en laukea hänen kanssaan. Hän jopa kerran kysyi minulta yllättäen nautinko seksistä..!
Nämä pettämis-unet kestivät kait kuukauden, pari. Mutta jäivät kyllä itsestään pois vähitellen. Olin niissä todella kiimainen ja usein laukesinkin, mutta kummaa oli se etten lauennut unessa aktin aikana vaan pelkästä tuntemuksesta kropassani, eli tavallaan laukesin masturbointi-tyylini tapaan.
Reaktiosi perusteella uskaltaisin veikata unien johtuvan pelosta tai epävarmuudesta. Itselläni oli aluksi aivan musta-aukko miksi niitä näin, kunnes poikaystäväni mainitsi että ehkä seksuaalielämän alku oli vain hurja isku alitajunnalleni ja se olisi totutteluvaihe tai jotain. Olen kuitenkin ihminen joka ei pystyisi seksiin ihmisen kanssa jota en rakasta (syy siihen miksi olin neitsyt näin pitkään), joten pettäminen on melkoinen mahdottomuus toteutua ainakaan minun toimestani..!- TOTTATOKI
Unet yleensä kertovat asioita etukäten,mistä halutaan varotta..jos näet jotain unta kolmekerta peräkäin,menee toten.
- gsgsdgsd
Jo, jo! Näihä se mene!
- .......
Mulla melkein kaik painajaiset tollasii.. Ja mä luulen et johtuu siit, et kun oikeest rakastan miestäni niin noi on just niin melkein pahimpii pelkoi. Samoin nään kuolemisunii paljon.. Ihan hirveitä ja välillä niist unistakin tulee huono omatunto.. Mut herättyään pitää omaa miestään viel rakkaampana ja tulee hyvä olo siit et asiat on niinkuin on.
- mies1991
Unet on sitä, kun alitajunta muuttaa satunnaiset ajatukset mielikuviksi (uniksi).
Että voi olla että epäilet poikakaveriasi tai epäilet itseäsi ja siksi näet unia, tai sitten näit esim. illalla TV:ssä ohjelman missä oli pettämistä ja se jäi alitajuntaan.
Unia ne vaan on, älä johtopäätöksiä vedä ;) - Valveunet
Unet eivät kerro mistään, vaan vain omien ajatusten tuotteita ne ovat. Toisin on, jos valveillä näkee tai tuntee toisen pettävän. Jos ei voi luottaa, ei myöskään ole oikeutta rakastaa. Minä näen ystäväni pettävän minua usein, koska tiedän hänen olevan nymfo!
tuskallista on. - unohda tuommoiset
Oma kumppani näki minusta homohomounia, vaikka en todellakaan missään tapauksessa moiseen lähtisi. Unet ovat unia, eikä niillä ole mitään tällaista funktiota, jota pelkäät. Minusta ei ole ollenkaan vaarallista, jos näet unta siitä että petät poikaystävääsi. Se voi toki kertoa alitajuisesta 'halusta' pettää poikaystävääsi, mutta mitäpä tuosta, jos se unissa tapahtuu ja olet edelleen uskollisuuden perikuva oikeassa elämässä. Alitaju ja 'oikea taju' ovat todella kaukana toisistaan ja aivan eri asioita. Tuossa kun näit unessa poikaystäväsi pettävän itseäsi, on ilman muuta taustalla pelko hänen hairahtumisestaan, joka saattaa hyvinkin olla varsin aiheetonta pelkoa.
Itse en välitä ns. pettämisestä, jos se on vain fyysisellä puolella. Eikä sitä paitsi ketään voi omistaa tässä maailmassa. Itse olen nähnyt unta, jossa olen muhinoinut vaikka minkälaisen naisen kanssa, mutta se varsinainen tekonen on jäänyt tekemättä, vaikka en mikään uskollisuuden lähettiläs ajatusmaailmaltani ole. Varmaan jää semmoinen "ohari" tekemättäkin.
Ole huoleti, äläkä turhista murehdi! Elämä on elämistä varten, eikä täällä virheettömiä taida ollakaan. - Jonde_86
Voisiko olla että pelkäät ettei parisuhteenne toimisikaan kunnolla.
- janniika
Hei! ehkäpä nykyisessä suhteessasi seksielämä on jollain tavalla tai joltain alueelta sinua tyydyttämätöntä. Haaveilet jostain mitä poikaystäväsi ei sinulle ainakaan vielä ole tarjoillut.Kannattaa puhua kultsisi kanssa vapaasti omista unelmistasi seksin/ rakastelun suhteen niin ehkäpä tulevaisuudessa unet kohdistuvat omaan mussukkaasi. Tai sitten jos sinulla on ollut vain vähän seksi partnereita, mietit millaista se on muiden kanssa... god only knows..
- eminerkit
tuohan on selvä enneuni. jos ei vielä, niin sitten tulevaisuudessa ainakin jompikumpi tulee pettämään toista.niin se vaan menee, ikävä kyllä.
- pettäjä
Kyllä ne tosia on. Muistan aikoinaan kun naisystävä kertoi minulle vastaavanlaisista unista ja minä petin häntä koko ajan, jossain vaiheessa jäin kiinni suhteista ja meille tuli ero. Kait ihminen vaistoaa alitajuisesti asian ja unet kertoo totuuden
- enneunien näkijä
Vuosien saatossa näin usein unta että mieheni hävisi enkä löytänyt häntä mistään, usein uneen liittyi matka. Herättyäni oli paha olo.
No sitten selvisi hänen uskottomuutensa, joten olen ajatellut liekö nämä unet liittyivät myös vuosia jatkuneeseen uskottomuuteen.
p.s. Olen nähnyt unia jotka ovat käyneet kirjaimellisesti toteen - Älä murehdi
Mä olen nähnyt unia, joissa tanssin valssia Hitlerin kanssa, synnytän tortillan tai puhkaisen mieheltä silmät ja kävelen sen jälkeen seinää pitkin katolle. Unet ovat unia, alitajunta ei osaa nähdä tulevaan vaan kertoo jostain muusta. Voi myös kertoa sisimmistä huolistasi. Sinuna en ottaisi niitä liian todesta. Itsekin olen nähnyt vastaavia mutta luultavammin johtui siitä, että pelkäsin että niin käy.
- Todellisuutta
Ei edes unta nähdä. Pettämistä tekevät kaikki. Minunkin tyttöni, mutta suljen silmäni todellisuudelta.
- uulan
hei, mäkin nään joskus ihan ihme seksi unia.
Että harrastan seksiä jonkun toisen miehen kanssa.
Aamulla on aina ihan outo olo.
En voi ymmärtää mistä asia johtuu,koska en ole mitenkään "hulluna" seksiin. osaisin elää ilmankin. kertoo eletystä elämästä sekä haluista, toiveista ja unelmista tulevaisuuden suhteen.
- haluista
Semmoiset unet kertovat omista haluista olla uskoton. Toiseksi se on varoitusta olla sellainen.
- Kärpix
Unet valmistavat vain sinua tulevaan. Tulevissa pikkujouluissa panen sinua takaapäin ravintolan invalidi wc:n lattialla. Menet kotiisi spermat reisiä valuen ja poikaystäväsi huomaa ne. Erohan siitä tulee!
- .....
näen myös unia pettämisestä jossa poikakaverini pettää minua silmieni edessä. ei harrastamalla seksiä vaan huomioiden ja kunnioittaen ja hyväillen toista naista. olemme seurustelleet kohta kaksi vuotta ja suhteessamme on ollut taukoja. silti rakastamme palavasti toisiamme. mutta itselläni on kokoajan pelko siitä että taas minut jätetään ja uskon sen olevan suurin syy uniini. eli en sittenkään luota häneen, vaikka luulen niin. aivoni vain auttavat kehoani suojautumaan pahimmalta iskulta vaikka sitä koskaan ei tapahtuisikaan. huomasin tämän asian sillä että listasin syitä miksi voisin nähdä unet ja huomasin että vika on itsessäni. Nyt olen yrittänyt löytää itseäni ja unetkin ovat vähentyneet. joten kun pääsen sinut itsenikanssa pääsen myös eteenpäin elämässä enkä anna unieni häiritä :)
- "sitä parasta?"
Näen aivan samanlaisia unia.
Se on ahdistavaa kun unet on toistunu mitä karmeimpina jo vuosien verran. Olen avokkini kanssa ollut yhdessä noin kolmisen vuotta ja nähnyt lähes koko ajan näitä painajaisia jossa mieheni pettää minua. Unen tilanteet eivät ole suoranaista seksiä tai mitään vastaavaa.
Vaan sellaisisa jossa minä näen itse että rakkaani halailee tai suukottelee toista naista poskelle ja kun hän näkee minut niin katsoo minua vain halvasti ja kääntyy katselemaan vieressään olevaa naista ihaillen.
Viimeksi viime yönä näin taas samanlaista painajaista ja heräsin huutaen "ei ei ei!!" ja olo oli aivan kauhea. Kylmä hiki valui selkää pitkin ja fiilis oli niin kuin tilanne ois tapahtunut oikeasti.
Meidän suhde pitäisi olla ihan normaali. Meillä on yks lapsi ja toinen tulossa. Oma ihana koti ja kaikki on mallillaan. Olen alkanut epäillä että uneni johtuvat vain siitä että en saa tarpeeksi mieheltäni vakuuttelua ihanuudestani ja siitä että olen hälle se ykkösnainen.
En epäile sitä ettenkö riittäis miehelleni, koska seksi meillä sujuu loistavasti, voin sanoa olevani hyvän näköinen ja hauska. Että näiden puitteiden suhteen kaikki on kunnossa.
Sitä vain epäilen mieheni suhteen että rakastaako hän minua tarpeeksi pysyäkseen minun kans hamaan loppuun saakka..
Että te jotka näette näitä samoja unia niin miettikää omia fiiliksiä ittenne suhteen. Oletteko varmoja itsenne suhteen? Epäilettekö itseänne sen suhteen että ehkä mies ei pidäkkään musta tarpeeksi tms?
Koska kysehän on minunki kohdalla itseluottamuksen puutteesta.
- Sigmund Jung
Pistettäköön tähän vielä yksi oletus unista. Ja vielä kerran, koska unet kuuluvat mielen sisäiseen maailmaan, ei niistä voit esittää mitään absoluuttista totuutta; kyse ei ole matematiikasta eikä luonnontieteistä vaan subjektiivisista tulkinnoista.
Unet ovat sitä havaintoainesta, mitä jokaiselle havaintoja tekevälle olennolle syntyy hereillä ollessa. Osa havainnosta analysoidaan, koska ne tuntuvat järkeviltä ja ovat aikaisempien kokemusten perusteella tosia, esim. aurinko nousee joka aamu. Osaa havainnoista ei kuitenkaan pystytä analysoimaan, niille ei ole selitystä, koska ilmiö on kyseiselle havaitsijalle liian monimutkainen eikä sen tulkitsemiseen ole tarpeeksi tietoa eikä kokemusta. Tällainen havaintomateriaali päätyy uniin, jossa ne muodostavat omia alitajuisia selitysmalleja ja "etsivät" järkevää selitystä. Jonain päivänä HEREILLÄ ollessasi voit sitten ymmärtää, minkä takia olet nähnyt jonkun unen, kun olet pohtinut unta tarpeeksi kauan - tai sitten et. Kuitenkin, uni on kuin taideteos, jokainen tulkitsee ja "ymmärtää" sen omalla tavallaan, osittain omaan mielen sisäiseen maailmaan kuuluvana.- å9d7c
Todella hyvin sanottu!
- Puutteessa*
Sen ne kertovat. Uneni kertovat heti, etten ole saanut seksiä tarpeeksi usein, ja niinpä menen vieraisiin heti, olenhan mies.
- Chica latina
Minun suvussa on selvan nakijoita ja kylla mun mummo sano et jos toistuvasti nakee unta pettamisesta se onn varoitus. Otan unet vakavasti koska mulla on enne unia ollu paljon. Suhde ei oo vakaa vaan mies on etainen halaa tai pussaa vaan sangyssa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919