Onko 184cm lyhyt?

20v184cm

Onko 184cm mies liian lyhyt? Tällaista kommenttia vähän kuulin. Itse en ole koskaa kyllä itseäni lyhyenä ajatellut. Hmm..

Kertokaahan tyttäret.

68

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säälittävä nysä

      ainakin älyllisesti.

    • jaa'a

      Pitkä mies on minusta 190 cm tai päälle. Ja näin ajattelevia naisia löytyy viestistäsi päätellen muitakin.
      Voihan olla että kasvat vielä:) Onhan toi 184 hyvä pituus kuitenkin, ja jonkun mielestä luultavasti just paras miehelle. Et todellakaan ole liian lyhyt, et vain ole joidenkin (minä mukaan lukien) mielestä ihanteellisen pituinen.

      • dayum

        Kaatuuko homma siihen, että mies on vaikka 184cm eikä 191cm? Pakko kai sen on kaatua, eihän kukaan muuten puhuisi ihanteellisista pituuksista.


      • ...........
        dayum kirjoitti:

        Kaatuuko homma siihen, että mies on vaikka 184cm eikä 191cm? Pakko kai sen on kaatua, eihän kukaan muuten puhuisi ihanteellisista pituuksista.

        No sehän on se, mikä olisi kiva saada tai saavuttaa, jos kaikki menisi täydellisesti oman mielen mukaan. Jos ihanteista ei tingi, huomaa äkkiä olevansa aika yksin. (Olettaen tietysti, että ne ihanteet on alkujaan asettanut jotenkin mahdottomiksi täyttää.)


      • VoiHyvänenAika
        dayum kirjoitti:

        Kaatuuko homma siihen, että mies on vaikka 184cm eikä 191cm? Pakko kai sen on kaatua, eihän kukaan muuten puhuisi ihanteellisista pituuksista.

        No ei pitäisi kaatua, kuulostaa ihan hullulta!
        Itse olen seurustellut itseäni lyhyemmän miehen kanssa, mutta kyllä suhde kaatui ihan muuhun kuin hänen pituuteensa.


    • 184 on normaalimittainen. En lyhyeksi sanoisi kuitenkaan. Riippuu mihin sanoja vertaa. Jos kommentaattorin oma mies on 195 niin 184 vaikuttaa lyhyeltä.

      • helvetissä

        kenenkään mielestä 184 voi olla lyhyt vaikka oma mies olisi kuinka pitkä?

        Naisina olisin ihan hiljaa pituuden suhteen.


      • helvetissä kirjoitti:

        kenenkään mielestä 184 voi olla lyhyt vaikka oma mies olisi kuinka pitkä?

        Naisina olisin ihan hiljaa pituuden suhteen.

        mutta ap:lle joku on sanonut hänen olevan liian lyhyt. Villi veikkaus.


      • M 182 cm

        "184 on normaalimittainen. En lyhyeksi sanoisi kuitenkaan. Riippuu mihin sanoja vertaa. Jos kommentaattorin oma mies on 195 niin 184 vaikuttaa lyhyeltä."

        184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä. Ottakaa selvää suomalaisten keskipituuksista niin tietäisittekin jotain pelkän naisellisen "musta tuntuu"-logiikan sijaan.

        Ei, minulla ei ole kompleksia pituudestani, koska olen suomalaismiesten keskipituudesta selvästi pitempi. :)


      • M 182 cm
        helvetissä kirjoitti:

        kenenkään mielestä 184 voi olla lyhyt vaikka oma mies olisi kuinka pitkä?

        Naisina olisin ihan hiljaa pituuden suhteen.

        ja sanot että "Nainen ei saa olla ainakaan lyhyt, vähintään keskipituinen eli 163-165 senttiä pitkä", niin naiset pillastuu ja tulee haukkumaan sua. Samat naiset tod näk vaatii mieheltä vähintään 188 sentin pituutta.


      • M 182 cm kirjoitti:

        "184 on normaalimittainen. En lyhyeksi sanoisi kuitenkaan. Riippuu mihin sanoja vertaa. Jos kommentaattorin oma mies on 195 niin 184 vaikuttaa lyhyeltä."

        184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä. Ottakaa selvää suomalaisten keskipituuksista niin tietäisittekin jotain pelkän naisellisen "musta tuntuu"-logiikan sijaan.

        Ei, minulla ei ole kompleksia pituudestani, koska olen suomalaismiesten keskipituudesta selvästi pitempi. :)

        Erään tiedon mukaan keskimittainen nelikymppinen mies on tasan 179 cm pitkä eikä yhtään tuon yli tai alle. Nuoremmissa miehissä keskipituus on korkeampi. Määritelläänkö jossain normaalimittaisuuden pituushaarukka? Onko määritelty myös lievästi ylipitkät ja törkeän pitkät sekä alimittaiset ja törkeän alimittaiset?

        Jokaikisella ihmisellä on juuri se oma, henkilökohtainen käsityksensä siitä minkä mittainen ihminen on pitkä ja minkä mittainen lyhyt. Ei kenellekään voi mennä sanomaan että sinun on nyt pakko alkaa seurustelemaan tämän ihmisen kanssa kun hän ei kertakaikkiaan voi olla liian lyhyt sinulle; TILASTOT SEN TODISTAA!

        Minulle, minun oman henkilökohtaisen kokemusmaailmani mukaan 184 cm pitkä mies on normaalimittainen. En pidä tuon mittaista miestä erityisen pitkänä. Kaveripiirini miehet ovat pääsääntöisesti pituudeltaan 184-190 cm. Entinen avomieheni oli hitusen alle 190cm pitkä ja todella, kun suhteen päättymisen jälkeen deittailin jonkin aikaa 183cm miestä, hän vaikutti hassun lyhyeltä halatessamme, kun olin tottunut pidempää miestä halimaan. Tuleva aviomieheni ja lapseni isä on hieman yli 170 cm; melko lyhyt siis. Kuitenkin nyt, alkutotuttelun jälkeen, hän on minulle juuri oikean mittainen. :)


      • M 182 cm kirjoitti:

        ja sanot että "Nainen ei saa olla ainakaan lyhyt, vähintään keskipituinen eli 163-165 senttiä pitkä", niin naiset pillastuu ja tulee haukkumaan sua. Samat naiset tod näk vaatii mieheltä vähintään 188 sentin pituutta.

        Saat vaatia. Ihan niinkuin naisetkin.

        T: puolitoistametrinen


      • M 182 cm
        katarzyna kirjoitti:

        Erään tiedon mukaan keskimittainen nelikymppinen mies on tasan 179 cm pitkä eikä yhtään tuon yli tai alle. Nuoremmissa miehissä keskipituus on korkeampi. Määritelläänkö jossain normaalimittaisuuden pituushaarukka? Onko määritelty myös lievästi ylipitkät ja törkeän pitkät sekä alimittaiset ja törkeän alimittaiset?

        Jokaikisella ihmisellä on juuri se oma, henkilökohtainen käsityksensä siitä minkä mittainen ihminen on pitkä ja minkä mittainen lyhyt. Ei kenellekään voi mennä sanomaan että sinun on nyt pakko alkaa seurustelemaan tämän ihmisen kanssa kun hän ei kertakaikkiaan voi olla liian lyhyt sinulle; TILASTOT SEN TODISTAA!

        Minulle, minun oman henkilökohtaisen kokemusmaailmani mukaan 184 cm pitkä mies on normaalimittainen. En pidä tuon mittaista miestä erityisen pitkänä. Kaveripiirini miehet ovat pääsääntöisesti pituudeltaan 184-190 cm. Entinen avomieheni oli hitusen alle 190cm pitkä ja todella, kun suhteen päättymisen jälkeen deittailin jonkin aikaa 183cm miestä, hän vaikutti hassun lyhyeltä halatessamme, kun olin tottunut pidempää miestä halimaan. Tuleva aviomieheni ja lapseni isä on hieman yli 170 cm; melko lyhyt siis. Kuitenkin nyt, alkutotuttelun jälkeen, hän on minulle juuri oikean mittainen. :)

        "Erään tiedon mukaan keskimittainen nelikymppinen mies on tasan 179 cm pitkä eikä yhtään tuon yli tai alle. Nuoremmissa miehissä keskipituus on korkeampi."

        Nuoremmissa miehissä keskipituus on tosiaan korkeampi, yhden sentin.

        "Suomalaisten keskipituudesta näyttää todellakin olevan liikkeellä vaihtelevaa tietoa. Netistäkin löytyy luotettavina pidettyjä lähteitä, joissa esimerkiksi miesten keskipituudeksi mainitaan 179-180 cm ja naisten pituudeksi 166 cm, mutta sekä Tilastokeskuksesta että Kansanterveyslaitoksesta saamani taulukon mukaan vuonna 2005 suomalaisten miesten keskipituus oli 178 cm ja naisten keskipituus 165 senttiä. Aivan yhtäpitävää, varmaa tietoa suomalaisten keskipituudesta ei taida olla olemassakaan, koska kattavaa koko kansan pituusmittausta ei ole tehty.

        Nuorten miesten keskipituus onkin mainitun taulukon mukaan jo nyt tuo 180 ja nuorten naisten keskipituus 166."

        - Aimo Massinen TS:ssa 17.2.2007

        http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2007-02-17,104:10:439394,1:0:0:0:0:0:


      • miax
        M 182 cm kirjoitti:

        "184 on normaalimittainen. En lyhyeksi sanoisi kuitenkaan. Riippuu mihin sanoja vertaa. Jos kommentaattorin oma mies on 195 niin 184 vaikuttaa lyhyeltä."

        184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä. Ottakaa selvää suomalaisten keskipituuksista niin tietäisittekin jotain pelkän naisellisen "musta tuntuu"-logiikan sijaan.

        Ei, minulla ei ole kompleksia pituudestani, koska olen suomalaismiesten keskipituudesta selvästi pitempi. :)

        "184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä."

        Nuorten miesten keskipituus nykyään on 180cm, joten aloittaja ei todellakaan ole erityisen pitkä. Muutama vuosikymmen sitten syntyneiden miesten keskipituus oli 177cm. Nuorten naisten keskipituus nykyään on 167cm.


      • -------
        M 182 cm kirjoitti:

        "184 on normaalimittainen. En lyhyeksi sanoisi kuitenkaan. Riippuu mihin sanoja vertaa. Jos kommentaattorin oma mies on 195 niin 184 vaikuttaa lyhyeltä."

        184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä. Ottakaa selvää suomalaisten keskipituuksista niin tietäisittekin jotain pelkän naisellisen "musta tuntuu"-logiikan sijaan.

        Ei, minulla ei ole kompleksia pituudestani, koska olen suomalaismiesten keskipituudesta selvästi pitempi. :)

        Jep, suomalaisten miesten keskipituus on jotain 176-177. Nysämiehiä näkee enemmän kuin tuon rajan ylittäviä, valitettavasti.


      • hohhooo!
        miax kirjoitti:

        "184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä."

        Nuorten miesten keskipituus nykyään on 180cm, joten aloittaja ei todellakaan ole erityisen pitkä. Muutama vuosikymmen sitten syntyneiden miesten keskipituus oli 177cm. Nuorten naisten keskipituus nykyään on 167cm.

        Älä vetele noita lukuja hatusta.

        Nuorten naisten keskipituus vuonna 2005 oli 166 cm. Nyt on melkein vuosi 2009, eroa siis vain muutama vuosi.


      • Hohhoo
        miax kirjoitti:

        "184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä."

        Nuorten miesten keskipituus nykyään on 180cm, joten aloittaja ei todellakaan ole erityisen pitkä. Muutama vuosikymmen sitten syntyneiden miesten keskipituus oli 177cm. Nuorten naisten keskipituus nykyään on 167cm.

        "sekä Tilastokeskuksesta että Kansanterveyslaitoksesta saamani taulukon mukaan vuonna 2005 suomalaisten miesten keskipituus oli 178 cm ja naisten keskipituus 165 senttiä.

        Yleensä tuo keskipituus kasvaa vähintäänkin sentin vuosikymmenessä. Nuorten miesten keskipituus onkin mainitun taulukon mukaan jo nyt tuo 180 ja nuorten naisten keskipituus 166."

        http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2007-02-17,104:10:439394,1:0:0:0:0:0:


      • Anonyymi
        M 182 cm kirjoitti:

        "184 on normaalimittainen. En lyhyeksi sanoisi kuitenkaan. Riippuu mihin sanoja vertaa. Jos kommentaattorin oma mies on 195 niin 184 vaikuttaa lyhyeltä."

        184 ei ole normaalimittainen, vaan keskipituutta selvästi ylempänä. Ottakaa selvää suomalaisten keskipituuksista niin tietäisittekin jotain pelkän naisellisen "musta tuntuu"-logiikan sijaan.

        Ei, minulla ei ole kompleksia pituudestani, koska olen suomalaismiesten keskipituudesta selvästi pitempi. :)

        182cm on keskipitunen ite oon 179cm ja lyhyt olen


    • .........

      Jos nainen on 190 sukat jalassa, niin onhan mies siinä tapauksessa lyhyempi - mutta ei välttämättä liian lyhyt. Asennekysymys.

    • Eräs hobitti

      Alle 170 cm mies on lyhyt (mieheksi). Olen 155 cm ja mieheni 183 cm, ja aika hujopilta se täältä alhaalta katsottuna näyttää. Tosielämässä en tunne ihmisiä, jotka pariutuisivat pituuden perusteella. Joko netissä on pinnallisempaa porukkaa kuin kaveripiirissäni tai ihmiset arvioivat toisten pituuksia ihan päin kettua.

      • M 182 cm

        "Olen 155 cm ja mieheni 183 cm, ja aika hujopilta se täältä alhaalta katsottuna näyttää."

        ... eli jos olisit keskipituinen nainen eli jotain 163-165 cm, sinäkin inisisit täällä että 183-senttinen mies on lyhyt.


      • Eräs hobitti
        M 182 cm kirjoitti:

        "Olen 155 cm ja mieheni 183 cm, ja aika hujopilta se täältä alhaalta katsottuna näyttää."

        ... eli jos olisit keskipituinen nainen eli jotain 163-165 cm, sinäkin inisisit täällä että 183-senttinen mies on lyhyt.

        En usko, että luonteeni olisi ratkaisevasti erilainen, jos olisin syntynyt eripituiseksi.

        Mitäs mieltä muuten olet siitä, että nainen on huomattavasti miestä pidempi? Tulee mieleen Tom Cruise & hänen exänsä ja nyxänsä, ex-pariskunta Leonardo DiCaprio & Gisele Bündchen, Sarkozy & Bruni...


      • on joku
        Eräs hobitti kirjoitti:

        En usko, että luonteeni olisi ratkaisevasti erilainen, jos olisin syntynyt eripituiseksi.

        Mitäs mieltä muuten olet siitä, että nainen on huomattavasti miestä pidempi? Tulee mieleen Tom Cruise & hänen exänsä ja nyxänsä, ex-pariskunta Leonardo DiCaprio & Gisele Bündchen, Sarkozy & Bruni...

        kompleksi ja se näkyy niissä eri tavoin,mietippä sitä.


      • ani liini
        M 182 cm kirjoitti:

        "Olen 155 cm ja mieheni 183 cm, ja aika hujopilta se täältä alhaalta katsottuna näyttää."

        ... eli jos olisit keskipituinen nainen eli jotain 163-165 cm, sinäkin inisisit täällä että 183-senttinen mies on lyhyt.

        "... eli jos olisit keskipituinen nainen eli jotain 163-165 cm, sinäkin inisisit täällä että 183-senttinen mies on lyhyt."

        Minä olen 165 cm ja mieheni 184. Olen häntä juuri sopivasti päätä lyhyempi, joten voin tanssiessamme painaa pääni hänen rintaansa vasten. Jos hän olisi paljon pitempi, alkaisimme näyttää hassuilta vierekkäin, hän kun on tosi hoikka ja minä tukevatekoisempi.

        Mitä ikinä aloittaja onkin kuullut, ei kukaan varmaan objektiivisesti ajatellen voi väittää 183-senttistä lyhyeksi. Jos joku nainen on itse pitempi tai tykkää muuten pitemmistä miehistä, se on eri juttu.


      • M 182 cm
        Eräs hobitti kirjoitti:

        En usko, että luonteeni olisi ratkaisevasti erilainen, jos olisin syntynyt eripituiseksi.

        Mitäs mieltä muuten olet siitä, että nainen on huomattavasti miestä pidempi? Tulee mieleen Tom Cruise & hänen exänsä ja nyxänsä, ex-pariskunta Leonardo DiCaprio & Gisele Bündchen, Sarkozy & Bruni...

        kiinnostuu miehestä tämän omaisuuksien ja kuuluisuuden takia. Jos Tom Cruise, DiCaprio ja emämulkku Sarkozy olisivat taviskansalaisia tavallisissa duunarihommissa, ei heillä olisi itseään pidempiä naisia. Hyvä jos olisivat edes jonkun naisen saaneet kiinnostumaan.

        Eli jälleen kerran naisten tarjoamat esimerkit tähänkin aiheeseen eivät olleet päteviä. Luuletteko tosiaan, että julkkispareja voidaan pitää suoraan verrannollisina meihin taviksiin?


      • M 182 cm
        ani liini kirjoitti:

        "... eli jos olisit keskipituinen nainen eli jotain 163-165 cm, sinäkin inisisit täällä että 183-senttinen mies on lyhyt."

        Minä olen 165 cm ja mieheni 184. Olen häntä juuri sopivasti päätä lyhyempi, joten voin tanssiessamme painaa pääni hänen rintaansa vasten. Jos hän olisi paljon pitempi, alkaisimme näyttää hassuilta vierekkäin, hän kun on tosi hoikka ja minä tukevatekoisempi.

        Mitä ikinä aloittaja onkin kuullut, ei kukaan varmaan objektiivisesti ajatellen voi väittää 183-senttistä lyhyeksi. Jos joku nainen on itse pitempi tai tykkää muuten pitemmistä miehistä, se on eri juttu.

        "Mitä ikinä aloittaja onkin kuullut, ei kukaan varmaan objektiivisesti ajatellen voi väittää 183-senttistä lyhyeksi. Jos joku nainen on itse pitempi tai tykkää muuten pitemmistä miehistä, se on eri juttu."

        Sen että nainen haluaa itselleen keskivertoa selvästi pidemmän miehen, ei saisi vaikuttaa siihen minkäpituisena nainen pitää esim. 183-senttistä miestä. Naisilla on kuitenkin aika puolueellinen maailmankuva: heidän käsityksensä eri asioista aaltoilevat täysin kaoottisesti aina sen mukaan, mitä he itse haluavat.

        Naiset ovat kuin pikkulapsia, joille maailma avautuu juuri sellaisena kuin he sen omasta ahtaasta "laatikostaan" näkevät. Jos nainen haluaa 190-senttisen miehen, hänen silmissään kaikki sitä lyhyemmät miehet muuttuvat lyhyiksi. Jos nainen haluaa 185-senttisen miehen, kaikki sitä lyhyemmät ovat lyhyitä jne... Naisilla ei ole logiikkaa. Naisilla on minäkeskeinen anti-logiikka.


    • vaan pitkä

      ja sanoisin vielä että sopivan pitkä:)

    • 170 cm

      Mielestäni 184cm on keskipitkä mies, pitkä kuitenkin. Tosi pitkiä ovat sitten päälle 190cm. Itse olen vain 170cm, joten 14cm olisi jo melkein liikaa...

      • M 182 cm

        "Mielestäni 184cm on keskipitkä mies, pitkä kuitenkin. Tosi pitkiä ovat sitten päälle 190cm. Itse olen vain 170cm, joten 14cm olisi jo melkein liikaa..."

        Siis hetkinen, sulla meni pituusasteikko näin: keskipitkä-tosi pitkä? Mihin jäi pelkkä "pitkä"? 188-senttinenkin on sun mielestä vaan "keskipitkä", ei pitkä?


      • 170 cm
        M 182 cm kirjoitti:

        "Mielestäni 184cm on keskipitkä mies, pitkä kuitenkin. Tosi pitkiä ovat sitten päälle 190cm. Itse olen vain 170cm, joten 14cm olisi jo melkein liikaa..."

        Siis hetkinen, sulla meni pituusasteikko näin: keskipitkä-tosi pitkä? Mihin jäi pelkkä "pitkä"? 188-senttinenkin on sun mielestä vaan "keskipitkä", ei pitkä?

        Suoraan sanottuna en kummemmin ajattele ihmisten pituuksia ellei ne poikkea kovin suuresti normista (eli naisilla alle 155cm tai yli 185cm, miehillä alle 165cm tai yli 195cm, näihin väleihin suurin osa väestöstä kuitenkin sijoittuu). Mutta jaottelu menee mielestäni jotenki näin miesten osalta:

        alle 175 cm ovat lyhyitä
        175-185 cm ovat keskipitkiä
        185-195 cm ovat pitkiä ja
        yli 195 cm ovat todella pitkiä.

        Enpä ole kyllä sen kummemmin ajatellut asiaa, mutta eipä se 184cm ole mikään hirmupitkä kuitenkaan. Oma ukkoni on 172cm ja hyvin se minulle riittää. Ei se pituus miestä tee.


      • 170 cm kirjoitti:

        Suoraan sanottuna en kummemmin ajattele ihmisten pituuksia ellei ne poikkea kovin suuresti normista (eli naisilla alle 155cm tai yli 185cm, miehillä alle 165cm tai yli 195cm, näihin väleihin suurin osa väestöstä kuitenkin sijoittuu). Mutta jaottelu menee mielestäni jotenki näin miesten osalta:

        alle 175 cm ovat lyhyitä
        175-185 cm ovat keskipitkiä
        185-195 cm ovat pitkiä ja
        yli 195 cm ovat todella pitkiä.

        Enpä ole kyllä sen kummemmin ajatellut asiaa, mutta eipä se 184cm ole mikään hirmupitkä kuitenkaan. Oma ukkoni on 172cm ja hyvin se minulle riittää. Ei se pituus miestä tee.

        Tulihan se sieltä! :) Vihdoinkin joku normitus sille minkä mittaiset miehet ovat pitkiä/lyhyitä/keskimittaisia jne. Tämä lista on nyt ainoa oikea totuus, aamen. Päästään tästäkin maailman turhimmasta väittelystä (johon munkin *syvä huokaus* piti mennä nokkani työntämään.. x) )


      • Tyhmyyden.Ylistys
        170 cm kirjoitti:

        Suoraan sanottuna en kummemmin ajattele ihmisten pituuksia ellei ne poikkea kovin suuresti normista (eli naisilla alle 155cm tai yli 185cm, miehillä alle 165cm tai yli 195cm, näihin väleihin suurin osa väestöstä kuitenkin sijoittuu). Mutta jaottelu menee mielestäni jotenki näin miesten osalta:

        alle 175 cm ovat lyhyitä
        175-185 cm ovat keskipitkiä
        185-195 cm ovat pitkiä ja
        yli 195 cm ovat todella pitkiä.

        Enpä ole kyllä sen kummemmin ajatellut asiaa, mutta eipä se 184cm ole mikään hirmupitkä kuitenkaan. Oma ukkoni on 172cm ja hyvin se minulle riittää. Ei se pituus miestä tee.

        Vitun idiootti!! Keskipituus on 179/180cm ja sun milestä 181-185cm on keskipitkiä??? Noi pituudet on yli keskipituuden!! TAJUATTEKO MITÄÄN VITUN ALKEITAKAAN TILASTOMATIKASTA?? Miettikää nyt tota pituusjakaumaa vähän..


      • Just-näin

        Pölvästimuijat ei tota jakaumaa tajua. 184cm mies on pidempi kuin 85% kaikista miehistä (itse asiassa enemmänkin, mutta pidetään luvut debiileille simppeleinä).


      • 181cm-mies
        Just-näin kirjoitti:

        Pölvästimuijat ei tota jakaumaa tajua. 184cm mies on pidempi kuin 85% kaikista miehistä (itse asiassa enemmänkin, mutta pidetään luvut debiileille simppeleinä).

        Jos kaikki miehet otetaan mukaan Suomessa, niin 184cm mies on pidempi kuin 85-90% miehistä. Siis kuuluu pisimpään 1/10, eli on tilastollisesti merkittävästi keskivertoa pidempi. Määritelläänkö hänet pitkäksi vai erittäin pitkäksi, se onkin sitten jo makuasia. Keskivertopitkäksi häntä ei voi mitenkään määrittää

        Nuorten miesten keskipituus on 180cm, mutta siinäkin porukassa 184cm mies on edelleen selkeästi keskivertoa pidempi. Arviolta pidempi kuin 75% nuorista miehistä eli kuuluu pisimpää 2-3/10. Eli ei edelleenkään keskiverto, vaan keskivertoa pidempi. Onko sitten pitkä vai pitkähkö, se on jälleen kerran makuasia.

        Tilastollisesti tarkasteltuna 184cm mies on Suomessa aina keskivertoa pidempi, ei koskaan keskiverto.


    • lisää.

      Ihan käpy muuten

    • 180cm pitkä mies liian lyhyt, kelpaako kellekään naiselle sellainen? :D Voi teitä naisia...

      • on.

        Kaikki yli 180 senttiset ovat pitkiä. Tässä ketjussa on ihan selkeästi provoiltu aloittajalle. Kukaan ei oikeasti pidä tuon pituista luhyenä.


      • .............

        Eipä ole kenenkään miehen tarvinnut mulle pituuttaan todistaa ennenkuin on voitu alkaa jutella tms. Tietty jos jo lähestyy sellaisella asenteella, että olen liian lyhyt, en kelpaa, niin voi olla, ettei kelpaakaan. Ei sen pituuden, vaan sen asenteen takia.


      • Eikö?
        on. kirjoitti:

        Kaikki yli 180 senttiset ovat pitkiä. Tässä ketjussa on ihan selkeästi provoiltu aloittajalle. Kukaan ei oikeasti pidä tuon pituista luhyenä.

        "Tässä ketjussa on ihan selkeästi provoiltu aloittajalle. Kukaan ei oikeasti pidä tuon pituista luhyenä."

        Eikö?


      • ...
        Eikö? kirjoitti:

        "Tässä ketjussa on ihan selkeästi provoiltu aloittajalle. Kukaan ei oikeasti pidä tuon pituista luhyenä."

        Eikö?

        ...


      • M 182 cm
        ... kirjoitti:

        ...

        ...


      • ...
        M 182 cm kirjoitti:

        ...

        He vain härnäävät sinua (tai häntä).


    • typy156cm

      on vähintään 185 cm eli kyllä taitaisit jäädä ilman huomiota minun suunnaltani. Pitkissä miehissä vain on sitä jotakin! ;)

      • M 182 cm

        Voi voi... olet 156-senttinen teletappi. Sun pitusten naisten tulee tunne niinku seurustelis pikkutytön kans. :(


      • kuvittelet

        pystyväsi arvioimaan miehen pituuden sentin tarkkuudella? Minua aina luullaan tyuöpariani lyhyemmäksi, koska hän on minua rotevämpi ja pulskempi. Olen kuitenkin pari senttiä pidempi. (Olemme naisia)


    • rapiskarpalo

      jos suhteessa vertaa mun pituuteen joka on sentin alle 170cm, mutta kyllä 184cm mies taitaa olla liian lyhyt ripustamaan verhoja ilman jakkaraa?

    • M 182 cm

      Katsos naisilla on ihan omat mittarinsa kaikelle, mitä tulee miehiin. "Komea mies" ei tarkoita naisille tavallista komeampaa miestä vaan superkomeaa, "Pitkä mies" tarkoittaa vähintään 188-senttistä miestä jne...

      • jokainen..

        Aivan, jokainen nainen jahtaa superpakkausta ja kaikki jäävät ilman, aina on joku asia pielessä.
        Sitten lopulta kun nainen ymmärtää oman rajallisuutensa, ja ehkä myös sen että itsessä saattaa myös olla jotain pientä vikaa, niin hän alkaa olla kypsä parisuhteeseen ja perheen perustamiseen.


    • vaatimaan

      naisilta sitä pituutta vähän enemmän? Tuntuu että miehille kelpaa vaikka kuinka lyhyt nainen tahansa. Jospa mekin asettaisimme naisille minimipituuksia, esim. 170 senttiä, eikös se ole minimipituus misseille Suomessa? Itse olen 182 senttiä eli tarpeeksi pitkä vaatimaan naiseltakin pituutta. :)

      • slkdjfslkdfj

        Ihan vaan vapaasti jos lyhyemmät ei kiinnosta. Ehkä sitten voittekin lopettaa sen hoikkuuden vaatimisen? (Ja ennen kuin joku mussuttaa että lihavuudelle sentään voi tehdä jotain, niin muistutettakoon että ihan tasan samoista kauneus-/komeusihanteista on kuitenkin kyse. Ei voi väkisin vaatia pitämään jostain ulkoisesta ominaisuudesta.)


    • luvattu maa

      miehet suomessa sellasia läskejä tumppeja tai sääskenlaihoja sinttejä! sä oot ihan ok mittainen,ole onnellinen!

      • Sunkaveritonretardeja

        Ja naiset tässä maassa voi helvetti ne vasta onki rumia että ole hiljaa


    • et ole!

      todellakaan lyhyt!! olet sopiva XD !! mies on aina mies oli pituus mikä hyvänsä...unohda ne vähäpätöiset kommentit!!!^^

    • Hohhoo!

      joten naisten mielipiteet jättäisin ihan omaan arvoonsa. Naisilla on täysin omat mittarinsa miesten ominaisuuksille: komea mies on "ruma" tai "tavis", 186-senttinen mies on "keskipituinen" tai "lyhyt" jne...

    • Sunkaveritonretardeja

      Noniin naiset 179cm on normaali pituus Suomessa ja USA:ssa ja muuallakin maailmassa. Eli se 184cm on 5 centtiä pitempi ku normaali pituus jote älä kuuntele niitä jälkeenjääneit kavereit

    • Yksilöitä

      Toisille unelmien prinssi on vähintään 191cm pitkä, toisille riittää lyhyempikin?
      Ulkoisilla tekijöillä näyttää olevan merkitystä. Luonne on ilmeisesti toisarvoista?

    • Miehenmitta193

      Ite olen 193 cm pitkä ja varsin ryhdikäs komea mies ja kyllä naiset tykkää. Ai niin, olen myös vaatimaton:)

    • Nimimerkkixxw

      Minulle kaikki 180 cm tai yli ei nyt ainakaan ole "liian lyhyitä". En siis ainakaan keksisi ajatella, että joku tuon pituinen olisi lyhyt. Päinvastoin jos kuulee jonkun olevan 190 cm tai yli, niin aika (liian?) pitkältä tuntuu. Vaikka pituudesta niin paljon hössötetään, niin itse ainakin totaalisen huono arvioimaan ihmisten pituuksia saati määrittelemään Liian-rajoja.

    • 181cm-mies

      Jos kaikki miehet otetaan mukaan Suomessa, niin 184cm mies on pidempi kuin 85-90% miehistä. Siis kuuluu pisimpään 1/10, eli on tilastollisesti merkittävästi keskivertoa pidempi. Määritelläänkö hänet pitkäksi vai erittäin pitkäksi, se onkin sitten jo makuasia. Keskivertopitkäksi häntä ei voi mitenkään määrittää

      Nuorten miesten keskipituus on 180cm, mutta siinäkin porukassa 184cm mies on edelleen selkeästi keskivertoa pidempi. Arviolta pidempi kuin 75% nuorista miehistä eli kuuluu pisimpää 2-3/10. Eli ei edelleenkään keskiverto, vaan keskivertoa pidempi. Onko sitten pitkä vai pitkähkö, se on jälleen kerran makuasia.

      Tilastollisesti tarkasteltuna 184cm mies on Suomessa aina keskivertoa pidempi, ei koskaan keskiverto.

    • 181cm-mies

      "Minulle, minun oman henkilökohtaisen kokemusmaailmani mukaan 184 cm pitkä mies on normaalimittainen. En pidä tuon mittaista miestä erityisen pitkänä. Kaveripiirini miehet ovat pääsääntöisesti pituudeltaan 184-190 cm. Entinen avomieheni oli hitusen alle 190cm pitkä ja todella, kun suhteen päättymisen jälkeen deittailin jonkin aikaa 183cm miestä, hän vaikutti hassun lyhyeltä halatessamme, kun olin tottunut pidempää miestä halimaan. Tuleva aviomieheni ja lapseni isä on hieman yli 170 cm; melko lyhyt siis. Kuitenkin nyt, alkutotuttelun jälkeen, hän on minulle juuri oikean mittainen. :)"

      Tämän takia pitkillä miehillä on eniten seksikumppaneita ja he ovat tyytyväisimpiä elämään (aiheesta on muuten tehty tukimuksiakin). Kyse on pyramidiefektistä eli ns. Pa**a valuu alaspäin. Nainen joka ei kelpaa pitkälle miehelle (ei juuri kukaan) valuu alaspäin ja joutuu suein tyytymään lyhyempään mieheen. Nainen ei tätä lähtökohtaisesti halua, mutta ei muuta voi, sillä pidempää miestä ei saa. Ja sitten nainen uskottelee *valehtelee* itselleen, että tämä pätkä onkin sitten se oikea.

    • senkin.lurjukset

      Naiset suosii pitkiä miehiä ja kohta evoluutio menee siihen että tällä pallolla tallustelee taas jättimäisiä herneaivoisia dinosauruksia...

    • Anonyymi

      Nooh.. itse henkilökohtaisesti olen hulluna pitkiin miehiin. Ja 184cm ei ole mitenkään lyhyt. Itse olen 164cm joten onhan se reilut 20cm pitempi minua. Olen ollut ihasntunut 188cm pitkään poikaan. Mutta itselle ihanne pituus miehissä on 179cm ja ylöspäin.

      • Anonyymi

        Ootko yhtä paksu eli 164cm ymp.mitta?


      • Anonyymi

        Ite oon 178,5cm mies lyhyt oon mutta haluun kyllä naisen joka on ainaki 165cm ettei lapsista tuu lyhyitä. Näin saadaan yli 180cm lapsia niin ne on okei. Oisin pidempi ilman muutamaa ongelmaa joten annan geenejä lapsille, että niistä tulee yli 180cm. 164cm nainen taas tekis lapsista mua lyhyempiä alle 178cm. 188cm ja 164cm lapsista tulee 180-183cm eli keskipitusia, mutta selvästi lyhyempiä kuin isänsä.


    • Anonyymi

      Kannattaa kiertää tuollaiset naiset kaukaa jotka noin sanoo..
      Miten voi edes olla noin idioottimaisia ihmisiä..

    • Anonyymi

      Eläimillä sukupuolten kokoeron kasvaessa, kasvaa myös todennäköisyys siihen, että uroksella on useita naaraita. Saman kokoisten sukupuolten lajeilla pariuskollisuus on yleistä.

    • Anonyymi

      On tuo 4cm yli suomalaisten miesten keskipituuden.

    • Anonyymi

      Pitkä yli 190
      Keskipitkä 185-190
      Alapitkä 180-185
      Normaali 175-180
      Lyhyehkö 170-175
      Lyhyt alle 170

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe