keltainen hammasluu (valkaisu?)

siiipe

Hammasluuni on keltainen, ei siis ole vain värjäytynyt iän myötä.

Onko jollai kokemuksia valkaisusta joka toimii tilanteessa?

Tarkoitan siis ihan esim. laservalkaisua.

8

5616

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • funny28

      Laservalkaisu toimii hyvin. Tietääkseni kellertävät hampaat on helpompi valkaista kuin harmaat. Itse kävin syyskuussa Gloss-nimisessä paikassa valkaisussa ja olen enemmän kuin tyytyväine, muutenkin kiva paikka, linkki http://www.glosshymy.fi/

      • Anonyymi

        Minulla puolestani on erittäin huonoja kokemuksia tuosta Glossista, sain hirveän tulehduksen hoidon seurauksena. Vaihdoin hammaslääkärille ja tuloksetkin olivat sitten ihan toista luokkaa!


    • valolla tehostettavat valka...

      Oma hammaslääkärini sanoi että todella voimakkaasti valkaisevat hoidot esim. valolla tehostettavat, ovat todella huonoja hampaille. Voi hammas mennä jopa kuolioon.

      Itse olen vaalentanut turvallisella kotivalkaisulla aine on Opalescense 10%, sitä saa myös 15% ja 20% mutta hammaslääkärikeskus jota käytän myy vain tätä miedointa.

      Ennen kellertävistä hampaistani tuli tosiaan vaaleammat, luonnollisen vaaleat. Ongelmaksi muodostui hampaisiin ilmestyneet valkoisemmat läiskät. Valkaisutulos on siis tasaisempi jos hampaissa ei ole ollenkaan kiillevaurioita.

      • funny28

        ...ja kotivalkaisun turvallisuus loppuu siihen kun ikenet suojataan huonosti tai jätetään suojaamatta kokonaan. noi aineet ei saa olla kosketuksissa ikeniin tai huuleen!!! ja jos käytät lusikoita yön yli niin varmaa on, että aamulla nielu kirvelee. lääkäriltä mielestäni edesvastuutonta myydä mitään Pepsodentin perushammastahnaa vahvempaa kotiin itse käytettäväksi...


      • et ole tainnut kokeilla?
        funny28 kirjoitti:

        ...ja kotivalkaisun turvallisuus loppuu siihen kun ikenet suojataan huonosti tai jätetään suojaamatta kokonaan. noi aineet ei saa olla kosketuksissa ikeniin tai huuleen!!! ja jos käytät lusikoita yön yli niin varmaa on, että aamulla nielu kirvelee. lääkäriltä mielestäni edesvastuutonta myydä mitään Pepsodentin perushammastahnaa vahvempaa kotiin itse käytettäväksi...

        Jaahas, siellä taas äänessä joku sellainen joka ei todellakaan tiedä mistä puhuu.

        Valkaisuainetta EI laiteta muotteihin niin paljon että se pursuaa yli. Lisäksi ikenet on hyvä pyyhkiä vielä siltä varalta että ainetta olisi pursunnut yli. Hammaslääkäri tai hygienisti kyllä näyttää kuinka paljon ainetta muottiin laitetaan. Jos se pursuaa yli, sitä on laitettu liikaa.

        VAIKKA ainettta laittaisi ohjeiden vastaisesti liikaa ja sitä menisi ikenille, niin se ei ole vaarallista. Ikenet kyllä voivat ärtyä ja vähän punoittaa, mutta ärsytys katoaa saman tien kun valkaisun lopettaa.

        Itselläni on ärsyyntynyt vain yksi hampaanväli ja se oli valehtelematta punoittava vain noin vuorokauden valkaisun lopettamisen jälkeen. Mitään kamalaa ei siis tapahtunut.

        Pointtihan on se, että noi kotivalkaisussa käytettävät aineet on paljon miedompia kuin ne, joita käytetään hammaslääkärin vastaantotolla. Kotivalkaisuun on esimerkiksi 10%-20% karbamidiperoksidia, kun taas hammaslääkärillä tehtävät pitoisuudet ovat huomattavasti korkeampia. Jos aine on liian vahvaa se vaikuttaa varmasti hampaan rakenteeseen.

        On tutkittu, että pitkällä aikajänteellä tapahtuva miedoilla peroksidilla toteutettu valkaisu on kaikista hellävaraisin ja turvallisin hampaille.

        Toki hammaslääkärinkin vastaanotolla tehtävät valkaisut on turvallisia jos hammaslääkäri on vastuullinen ja asiansa osaava. Mutta olen kuullut näistä paikoista, jonne marssitaan sisään, ei tehdä alkutarkastuksia, ei katsota onko reikiä, hammaskiveä tai ientulehdusta, vaan lätkästään vaan aineet suuhun ja katastrofi on valmis! Todella vastuutonta. Ja nämä ovat lisäksi niitä lafkoja jotka mainostavat että "saat hollywood hymyn vain tunnissa". Totuus on kuitenkin se, että jos havittelee sellaista kunnon jenkkihymyä, niin ainoa vaihtoehto on laminaatit tai kuoret tai joku muu esteettinen käsittely. Vaalentamalla, ainakaan turvallisesta vaalentamalla, hampaista ei tule sellaisia hohtavan vitivalkoisia kuin näkee Kauniissa ja Rohkeissa. Ne on laminaatteja ne.

        Mutta on siis ensiarvoisen tärkeää että hampaat ja ikenet ovat kunnossa ennenkuin lähtee hampaitaan valkaisemaan, tekipä sen miten tahansa.


      • funny28
        et ole tainnut kokeilla? kirjoitti:

        Jaahas, siellä taas äänessä joku sellainen joka ei todellakaan tiedä mistä puhuu.

        Valkaisuainetta EI laiteta muotteihin niin paljon että se pursuaa yli. Lisäksi ikenet on hyvä pyyhkiä vielä siltä varalta että ainetta olisi pursunnut yli. Hammaslääkäri tai hygienisti kyllä näyttää kuinka paljon ainetta muottiin laitetaan. Jos se pursuaa yli, sitä on laitettu liikaa.

        VAIKKA ainettta laittaisi ohjeiden vastaisesti liikaa ja sitä menisi ikenille, niin se ei ole vaarallista. Ikenet kyllä voivat ärtyä ja vähän punoittaa, mutta ärsytys katoaa saman tien kun valkaisun lopettaa.

        Itselläni on ärsyyntynyt vain yksi hampaanväli ja se oli valehtelematta punoittava vain noin vuorokauden valkaisun lopettamisen jälkeen. Mitään kamalaa ei siis tapahtunut.

        Pointtihan on se, että noi kotivalkaisussa käytettävät aineet on paljon miedompia kuin ne, joita käytetään hammaslääkärin vastaantotolla. Kotivalkaisuun on esimerkiksi 10%-20% karbamidiperoksidia, kun taas hammaslääkärillä tehtävät pitoisuudet ovat huomattavasti korkeampia. Jos aine on liian vahvaa se vaikuttaa varmasti hampaan rakenteeseen.

        On tutkittu, että pitkällä aikajänteellä tapahtuva miedoilla peroksidilla toteutettu valkaisu on kaikista hellävaraisin ja turvallisin hampaille.

        Toki hammaslääkärinkin vastaanotolla tehtävät valkaisut on turvallisia jos hammaslääkäri on vastuullinen ja asiansa osaava. Mutta olen kuullut näistä paikoista, jonne marssitaan sisään, ei tehdä alkutarkastuksia, ei katsota onko reikiä, hammaskiveä tai ientulehdusta, vaan lätkästään vaan aineet suuhun ja katastrofi on valmis! Todella vastuutonta. Ja nämä ovat lisäksi niitä lafkoja jotka mainostavat että "saat hollywood hymyn vain tunnissa". Totuus on kuitenkin se, että jos havittelee sellaista kunnon jenkkihymyä, niin ainoa vaihtoehto on laminaatit tai kuoret tai joku muu esteettinen käsittely. Vaalentamalla, ainakaan turvallisesta vaalentamalla, hampaista ei tule sellaisia hohtavan vitivalkoisia kuin näkee Kauniissa ja Rohkeissa. Ne on laminaatteja ne.

        Mutta on siis ensiarvoisen tärkeää että hampaat ja ikenet ovat kunnossa ennenkuin lähtee hampaitaan valkaisemaan, tekipä sen miten tahansa.

        kiitos perustelluista kommenteista. Itselläni vaan on periaate, että usein kannattaa käyttää ammattilaisia ennemmin kuin yrittää tuhertaa itse. Käytetäänhän ammatti-ihmisiä paljon vähäpätöisempiinkin asioihin. Suu/hampaat on kuitenkin aika tärkeä asia.

        Olen näistä "hollywood smile"-paikoista 100%:sti samaa mieltä. Valkaisua saa tehdä vaan puhtaaseen ja terveeseen suuhun. Mainitsemassani Glossissa hammaskivi poistettiin ennen valkaisua ja vieläpä paremmin kuin missään aikaisemmin. Ja ohjeita & huolenpitoa riitti, siksi halusinkin suositella...summasummarum, jokainen taaplaa tyylillään, kannattaa tietää mitä tekee ja jos ei tiedä, niin kääntyy sitten ammattilaisen puoleen ;)


      • kotivalkaisua ei tehdä omin...
        funny28 kirjoitti:

        kiitos perustelluista kommenteista. Itselläni vaan on periaate, että usein kannattaa käyttää ammattilaisia ennemmin kuin yrittää tuhertaa itse. Käytetäänhän ammatti-ihmisiä paljon vähäpätöisempiinkin asioihin. Suu/hampaat on kuitenkin aika tärkeä asia.

        Olen näistä "hollywood smile"-paikoista 100%:sti samaa mieltä. Valkaisua saa tehdä vaan puhtaaseen ja terveeseen suuhun. Mainitsemassani Glossissa hammaskivi poistettiin ennen valkaisua ja vieläpä paremmin kuin missään aikaisemmin. Ja ohjeita & huolenpitoa riitti, siksi halusinkin suositella...summasummarum, jokainen taaplaa tyylillään, kannattaa tietää mitä tekee ja jos ei tiedä, niin kääntyy sitten ammattilaisen puoleen ;)

        Valkaisu kannattaa tehdä AINA ammattilaisen, mielellään hammaslääkärin valvonnassa, mikä ei rajaa pois kotivalkaisua kuitenkaan. Hammaslääkärin tehtävä on tarkastaa hampaat, ohjeistaa ja neuvoa, ottaa muotit hampaista, näyttää miten niitä käytetään, antaa mukaan tarvittavat välineet, vastata asiakkaan kysymyksiin ja antaa mukaan jälkihoitoaineet ja mielestäni on järkevää käydä vielä valkaisun jälkeenkin tarkastuksessa, jossa hammaslääkäri tsekkaa että kaikki on ok.


      • Anonyymi
        funny28 kirjoitti:

        kiitos perustelluista kommenteista. Itselläni vaan on periaate, että usein kannattaa käyttää ammattilaisia ennemmin kuin yrittää tuhertaa itse. Käytetäänhän ammatti-ihmisiä paljon vähäpätöisempiinkin asioihin. Suu/hampaat on kuitenkin aika tärkeä asia.

        Olen näistä "hollywood smile"-paikoista 100%:sti samaa mieltä. Valkaisua saa tehdä vaan puhtaaseen ja terveeseen suuhun. Mainitsemassani Glossissa hammaskivi poistettiin ennen valkaisua ja vieläpä paremmin kuin missään aikaisemmin. Ja ohjeita & huolenpitoa riitti, siksi halusinkin suositella...summasummarum, jokainen taaplaa tyylillään, kannattaa tietää mitä tekee ja jos ei tiedä, niin kääntyy sitten ammattilaisen puoleen ;)

        Minulta ei poistettu vaikka itse asiaa heille Glossissa ehdotin... En myöskään saanut siirtää aikaani vaikka olin kuumeessa ja flunssassa. Menin paikalle koska en halunnut menettää rahojani ja hoitaja sanoi ettei kuume haittaa. Tämä jäi mietityttämään, jälkikäteen sekä minä että hoitaja toiminne itsekkäästi ja moraalittomasti. Toivottavasti en tartuttanut muita!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe