Mielestänne on matkailuautolla ja retkeilyautolla?
Meillä on kavereiden kesken vääntöä, ja haluaisimme asiallisia kommentteja puolesta ja toisesta, ihan vaikka hiljaisen palstan keskustelun piristämiseksi.
Mitä eroa oikeasti ?
28
6697
Vastaukset
- autossa
on yleensä wc- ja suihku-tilat, mutta retkeily-autossa harvoi ja silloinkin porti-potta jonnekkin penki alle kätkettynä.
- p.s;nä
että suurimmassa osassa näitä retkeily-autoja on ylös nostettava teltta katto
- Tietoa on
No tuo ei pidä paikkansa lainkaan,kylllä retkeilyautoissa on yleensä myös kiinteä wc.
- tietoa on
p.s;nä kirjoitti:
että suurimmassa osassa näitä retkeily-autoja on ylös nostettava teltta katto
no tuokaan ei todellakaan pidä paikkansa..
- rekis-teri-
tietoa on kirjoitti:
no tuokaan ei todellakaan pidä paikkansa..
otteitta muutamasta retkeily-autosta ja matkailu-autosta ja kurkista myös niihin sisään ja ylläty kuinka paljon tuo viesti piti totuutta mukanaan.Ero on aika yksinkertainen.Ja sen eron huomaa myös veron määrästä.
- jelppis
rekis-teri- kirjoitti:
otteitta muutamasta retkeily-autosta ja matkailu-autosta ja kurkista myös niihin sisään ja ylläty kuinka paljon tuo viesti piti totuutta mukanaan.Ero on aika yksinkertainen.Ja sen eron huomaa myös veron määrästä.
On olemassa pieniä, vaatimattimasti varusteltuja vanhempia verollisia retkeilyautoja sekä verovapaus vaatimukset täyttäviä pienoiskokosia matkailuautoja. Nämä pienimmät peltiautot, vaikka sisältävtkin kaikka samat elementit mitä täysikokoinen matkailuato, ovat kuitenkin tiloiltaan ahtaina, ilman kunnollisia säilytystiloja, parhaimmillaan vain retkeilyautoja.
- jormak
p.s;nä kirjoitti:
että suurimmassa osassa näitä retkeily-autoja on ylös nostettava teltta katto
turhaa valitusta tällä palstalla,niikuin karavaanareiia on tapana,ei koskaan hyvin.Älä helvetissä osta jos se on noin vaikeata.
makuasia. Itse pidän peltikuoreen rakennettuja retkeilyautoina ja isompia varsinaisesti tarkoitukseen rakennettuja matkailuautoina. Vaan kukin omalla harkinnallaan, rajan veto saattaa olla hieman hankalaa ajoittain.
- aikoina
Oltiin "retkellä" koulun viereisessä metsässä. Nyt aikuisempana olemme emännän kanssa "matkoilla" kun käymme etelässä. Tässä ehkä sanojen tarkempi merkitys.
- retkeilyautosta kysyt
niin tuosta näet yhden esimerkin (onhan niitä, vaikka kuinka monia vaihtoehtoja):
http://www.lomapalvelu.net/adriatwin/
Googleta, niin näet.- nämä ovat
Täysiverisiä hyvin varustettuja matkailuautoja, vapaata kantavuuttakin on enemmin kuin monissa alkoveissa. Lisäksi matkustusnopeus 100, on hyvä.
- Tietoa on
nämä ovat kirjoitti:
Täysiverisiä hyvin varustettuja matkailuautoja, vapaata kantavuuttakin on enemmin kuin monissa alkoveissa. Lisäksi matkustusnopeus 100, on hyvä.
kyseinen auto ei todellakaan ole matkailuauto,vaan retkeilyauto !!
- ,mutta
Tietoa on kirjoitti:
kyseinen auto ei todellakaan ole matkailuauto,vaan retkeilyauto !!
mikä siitä tekee retkeilyauton?? Mainosmieskö??
- Peltikuoriset
Ns. retkiautot ovat varustelultaan lähes tasoissa puoli-integroitujen kanssa, mutta tila on pieni puute. Tosin ei noissa pienissä puolikkaissakaan kovin paljon makuutilaa enempää avaruutta ole.
Joku Transu on retkiauto selvästi, mutta entäs mitsun alkovi?? Ei ollut siinäkään paljoa tilaa, matkailuauto silti...
Mietittävää riittää jos tykkää.- A.dooris
Alkovi tai integroitu ovat vasta selkeästi matkailuautoja, nämä pienemmät 2 hengen retkikäyttöön sopivampia. Yli 3500 painoisista löytyy jo pitkälle matkalle riittävä tila ja kantokyky ja kunnon varustelu.
- mielestäni .
Ero on lähinnä sisätiloissa .
Sadepäivänä saattaapi olla hermot lujilla ahtaassa kopissa istuskellessa , vaikka kyse on sopeutumisesta.
Ihanteellisena kahdelle olen pitänyt ingtergoituja malleja , lähinnä pidemmille matkoille ja oleskeluun.
Alkovi-mallit soveltuvat yleensä hintansa puolesta perheellisille = paljon makuupaikkoja ja erilliset osasto tenaville leirinnän aikana , jos ulkona ei voi oleskella.
Puoli-intergoidut sopivat lapsettomille pariskunnille.
Retkeilyautot sopivat esim. pitkille työmatkoille ja ei ole alustan/korin rakenteeltaan paremmin huonoihin keliolosuhteisiin - ei ole niin arka suola-ja hiekkakylvyille , kuin muut matkailukori rakenteet. - Markiisi de Omnistor
Mietipä mitä eroa on matkailulla ja retkeilyllä.
Retki tarkoittaa sellaista lyhyttä matkaa johonkin määritettyyn kohteeseen, mikä alkaa jostain tietystä paikasta ja päättyy takaisin lähtöpaikkaan. Retkeen voi liittyä myös yöpyminen retkikohteessa.
Matka taas voi kestää epämääräisen ajan ja käsittää useampia kohteita. Maailman ympärikin matkustetaan, ei retkeillä. Matkan kohteista voidaan sitten suorittaa erilaisia retkiä mielenkiintoisiin kohteisiin.
Mieti sitten millaisilla kulkineilla näistä voisit suoriutua. Retkeen riittää ihan vain retkivarustettu ajoneuvo, kun taas matkailu vaatii autolta paljon enemmän.- Paskaa kaikki
Kun hypää lentokoneeseen ja asuu hyvässä hotellissa ei tarvi toisen paskanhajuja haistella. Se on kunnon matkailua eikä missään muutaman neliön kopissa kyhjöttää. KOKEILKAA JA OPPIKAA MATKAILUSTA JOTAN
- Get Van Kitt
Lyhyesti: Koko.
- Kra
Googlettamalla asia selkenee......
http://fi.wikipedia.org/wiki/Matkailuauto- sanastokirja
Tälläinen oikein on? Kuka sen on kirjoittanut, ja vielä ilmaiseksi interettiin näkyviin?
Epäilen että ei ole luotettava! - Kra
sanastokirja kirjoitti:
Tälläinen oikein on? Kuka sen on kirjoittanut, ja vielä ilmaiseksi interettiin näkyviin?
Epäilen että ei ole luotettava!.....Epäilen että ei ole luotettava!...
Eppäilä soppii ja pittääkii! Wikipediasta löytyy kohtuullisia selityksiä moneen kysymykseen, mutta ei läheskään kaikkeen. Taitaapa onnistua tietojen lisäyskin tavan tallaajalta sinne. En osaa varmaksi sanoa kun en ole mikään nörtti...
Lainsäädäntö tuntee vain käsitteen matkailuauto. Valmistajien kuvastoissa ja myynti-ilmoituksissa käytetään seuraavia matkailuautojen alalajeja: täysintegroidut, puoli-integroidut ja retkeilyautot. Tässä jaottelussa retkeilyauto tarkoittaa sellaista matkailuautoa, joka on rakennettu pakettiauton alkuperäiseen peltikoriin.
Tyypillisiä retkeilyautoja ovat esim. Pössl 2Win ja Adria Twin. Niissä on saman tasoinen varustelu ja kutakuinkin yhtä paljon tilaa kuin samankokoisissa puoli-integroiduissa autoissa. Olennaisin käytännön ero on mielestäni asunto-osan ovissa. Pakettiautoon rakennetuissa on takana pakettiauton alkuperäiset isot pariovet ja sivulla iso liukuovi, joista pakkasella lämpö karkaa helpommin kuin puoli-integroidun auton asunto-osan yhdestä kapeasta ovesta.- Nelipyöräkoppi
Jos ei täytä AKE:n vaatimuksia matkailuautolle niin olkoon retkeilyauto
Matkailuauto
Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevat majoitustilat on varustettu vähintään seuraavilla tukevasti kiinnitetyillä varusteilla:
· istuimia ja pöytä (pöytä voi olla helposti poistettavissa);
· makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista(makuutilat on oltava mitoitettu riittäviksi aikuisille);
· keittomahdollisuus (sisätiloihin, kiinteästi asennettavaksi sallittu);
· säilytystiloja (riittävät säilytystilat matkailuvarusteiden, astioiden ym. säilyttämiseen).
Autoverolaissa tarkoitettua verovapaata matkailuautoa koskevat lisäksi seuraavat vaatimukset:
· Sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta.
· Omamassa (nykyisin ajokuntoisen ajoneuvon massa) vähintään 1875 kg, mittaus käyttöönottoajankohdan voimassa olleiden säädösten mukaan.
Matkailuajoneuvojen nestekaasu- ja sähkölaitteiden koskevat myös omat säädöksensä, jotka tarkastetaan matkailuauton rekisteröintikatsastuksessa (AKEn ohje 2048/208/2007: Matkailuajoneuvojen nestekaasu- ja sähkölaitteiden vaatimuksista). Nelipyöräkoppi kirjoitti:
Jos ei täytä AKE:n vaatimuksia matkailuautolle niin olkoon retkeilyauto
Matkailuauto
Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevat majoitustilat on varustettu vähintään seuraavilla tukevasti kiinnitetyillä varusteilla:
· istuimia ja pöytä (pöytä voi olla helposti poistettavissa);
· makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista(makuutilat on oltava mitoitettu riittäviksi aikuisille);
· keittomahdollisuus (sisätiloihin, kiinteästi asennettavaksi sallittu);
· säilytystiloja (riittävät säilytystilat matkailuvarusteiden, astioiden ym. säilyttämiseen).
Autoverolaissa tarkoitettua verovapaata matkailuautoa koskevat lisäksi seuraavat vaatimukset:
· Sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta.
· Omamassa (nykyisin ajokuntoisen ajoneuvon massa) vähintään 1875 kg, mittaus käyttöönottoajankohdan voimassa olleiden säädösten mukaan.
Matkailuajoneuvojen nestekaasu- ja sähkölaitteiden koskevat myös omat säädöksensä, jotka tarkastetaan matkailuauton rekisteröintikatsastuksessa (AKEn ohje 2048/208/2007: Matkailuajoneuvojen nestekaasu- ja sähkölaitteiden vaatimuksista)."Jos ei täytä AKE:n vaatimuksia matkailuautolle niin olkoon retkeilyauto "
Niin, varmaankin retkeilyautoksi voi kutsua mitä tahansa retkeilykäyttöön tarkoitettua autoa. Siis vaikkapa sellaista avolavapakettiautoa, jossa on lavalla irtonainen asuinkoppi.
Mutta esimerkiksi nuo edellä mainitsemani Pössl 2Win ja Adria Twin, joita yleisesti kutsutaan retkeilyautoiksi, täyttävät kyllä kaikki AKE:n matkailuautoille asettamat vaatimukset. Rekisteriotteessa ei ole sanaa "retkeilyauto" vaan "Ajoneuvoluokka: M1/Henkilöauto" ja "Ajoneuvoryhmä: Matkailuauto"- Camperi
Timontti kirjoitti:
"Jos ei täytä AKE:n vaatimuksia matkailuautolle niin olkoon retkeilyauto "
Niin, varmaankin retkeilyautoksi voi kutsua mitä tahansa retkeilykäyttöön tarkoitettua autoa. Siis vaikkapa sellaista avolavapakettiautoa, jossa on lavalla irtonainen asuinkoppi.
Mutta esimerkiksi nuo edellä mainitsemani Pössl 2Win ja Adria Twin, joita yleisesti kutsutaan retkeilyautoiksi, täyttävät kyllä kaikki AKE:n matkailuautoille asettamat vaatimukset. Rekisteriotteessa ei ole sanaa "retkeilyauto" vaan "Ajoneuvoluokka: M1/Henkilöauto" ja "Ajoneuvoryhmä: Matkailuauto"Tere
Omamassa yli 1800 kg, kokonaismassa alle 3500 kg, ajoneuvoluokka M1/personbil ja ajoneuvoryhmä campingbil. Täyttää verovapaan matkailuauton vaatimukset. Ilman wc/suihkua. Talviasuttava. Kuljetuskyky 2 henkeä, majoituskyky 4 henkeä.
Oma tuomio = retkeilyauto!
- ensimmänen höh
Palstan valvojan taholta. Jätti poistamatta vääntöä ja vänkäämistä "huumorin" varjolla palstalle halunneen henkilön aloituksen poistamatta. Vaikka tiesikin sen kaksoisolennon tekemäksi. Viestin syyksi ilmoitettu hiljaisen palstan piristäminenkin meni läpi.
Vääntö nimimerkistä on loppunut, sen rekisteröinnin myötä. Uusi rekisteröinyt höh käyttää sitä omanaan.- höh.
????? oli se.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa
Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt2005138Mopomiitti onnettomuus
Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä1243170Pääsit nainen todella
lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t1422417Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:
Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.3422374- 551992
- 811566
YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille
"Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https1161510- 311403
Olen miettinyt sinua tänään
Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että241230Vieläkö pidät minusta
Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.1051091