Huoltoteknikko

Unknown

Kuinka paljon huoltoteknikko saa palkkaa? Kertokaa myös esim. toimiala, työkokemus alalta, ikä ja työskentelyajat ja oletteko samassa paikassa vai liikutteko paikasta toiseen ja jos liikutte niin kuinka paljon tulee kilometrejä vuodessa?. Hyvät ja huonot puolet työstä?.

10

11868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltoteknikot

saa palkkaa 1900-2400 eur/kk plus ylityökorvaukset ja päivätahat plus km-korvaukset.

• Unknown

Osaatko sanoa että kuinka paljon huoltoteknikoilla tulee kilometrejä vuodessa, itse olen kuullut että saattaa joissakin tehtävissä tulla 50tkm siis työ omat ajot yhteensä.

• aito teknikko

Riippuu ihan firmasta, työnkuvasta ym. asioista.
      Huoltoteknikkoina työskentelee henkilöitä jotka eivät ole koulutukseltaan teknikoita, heidän ansiotasonsa ei liene samaa luokkaa kuin itselläni.

Itse olen vanhempi tekun käynyt teknikko ja teen huolto-, myynti- sekä pieniä projektitöitä omalla alueellani, pääosin kyllä huoltotöitä.
      Minulla on kk-palkka provikat päälle. Vuosiansiot ovat pyörineet 40 - 50 tEur, ei nyt hyvin mutta toimeen tulee.

• kuitenkaan....

Olen aina ihmetellyt, kuinka teknikoiksi nimetään ihmisiä, jotka eivät ole teknikoita.

Jos ryhtyisin käyttämään lääkärin titteliä ilman lääkärin koulutusta puuttuisi joku taho siihen oitis!

• øøøøøøøøøøøøøøøøøø
        kuitenkaan.... kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, kuinka teknikoiksi nimetään ihmisiä, jotka eivät ole teknikoita.

Jos ryhtyisin käyttämään lääkärin titteliä ilman lääkärin koulutusta puuttuisi joku taho siihen oitis!

Meillä teknikko on insinöörin vakanssilla, siis vaikka on teknikko. Insinöörinä luonnehtisin teknikoin työntekoa siten että koulutuksen ero näkyy työn tuloksissa. Teknikko on askeleen lähempänä tee-se-itse miestä. Raportointi-, neuvottelu- ja kommunikointitaidoissa on aika pahoja puutteita. Tarkkaavaisuutta sais olla lisää.

• Henkilöstön rekrytoija
        øøøøøøøøøøøøøøøøøø kirjoitti:

Meillä teknikko on insinöörin vakanssilla, siis vaikka on teknikko. Insinöörinä luonnehtisin teknikoin työntekoa siten että koulutuksen ero näkyy työn tuloksissa. Teknikko on askeleen lähempänä tee-se-itse miestä. Raportointi-, neuvottelu- ja kommunikointitaidoissa on aika pahoja puutteita. Tarkkaavaisuutta sais olla lisää.

>Insinöörinä luonnehtisin teknikoin työntekoa siten että koulutuksen ero näkyy työn tuloksissa. Teknikko on askeleen lähempänä tee-se-itse miestä.

Juu, tiedän tilanteen. Ja siksi olenkin palkannut teknikoita,koska he ovat hyödyllisempiä kuin insinöörit. Maksan heille lähes insinöörin tasoista palkkaa, koska työtaidoiltaan ja ajattelykyvyltään ovat käytännöllisempiä ja järkevämpiä kuin liian teoreettiset,ja jos nyt sanon ilman turhaa diplomatiaa: tyhmät insinöörit.

• Korjaileva inssi
        Henkilöstön rekrytoija kirjoitti:

>Insinöörinä luonnehtisin teknikoin työntekoa siten että koulutuksen ero näkyy työn tuloksissa. Teknikko on askeleen lähempänä tee-se-itse miestä.

Juu, tiedän tilanteen. Ja siksi olenkin palkannut teknikoita,koska he ovat hyödyllisempiä kuin insinöörit. Maksan heille lähes insinöörin tasoista palkkaa, koska työtaidoiltaan ja ajattelykyvyltään ovat käytännöllisempiä ja järkevämpiä kuin liian teoreettiset,ja jos nyt sanon ilman turhaa diplomatiaa: tyhmät insinöörit.

en suuremmin eriarvoisuutta lietsomatta ainakin meillä yhden teknikon töiden korjailuun tarvitaan useampaa insinööriä. Teknikko on ihan hyvä omalla osaamisalueellaan ronkkimaan vehkeitä, mutta ei sellaisen työn tekemisessä josta teknikolla ei ole muuta kuin oma puolittainen ajatus. Meillä erään teknikon tuunnittelutyön laatu on ajoittain tee-se-itse -miehen tasolla. Messujen kiertäminen yleensä onnistuu teknikkoa vähäisemmälläkin koulutuksella. Entisaikainen tehtäväjako jossa teknikko taso työskenteli laitteiden parissa ja insinöörit suunnittelivat oli oikein hyvä. Suunnittelusta poistuu paljon vaiheita kun ei tiedä mitä ja miten pitäisi tehdä. Jos unohtaa puolet suunnittelun lähtökohdista niin eipä ole ihme että lopputulos on yksinkertainen.

• esimiehiä...
        Korjaileva inssi kirjoitti:

en suuremmin eriarvoisuutta lietsomatta ainakin meillä yhden teknikon töiden korjailuun tarvitaan useampaa insinööriä. Teknikko on ihan hyvä omalla osaamisalueellaan ronkkimaan vehkeitä, mutta ei sellaisen työn tekemisessä josta teknikolla ei ole muuta kuin oma puolittainen ajatus. Meillä erään teknikon tuunnittelutyön laatu on ajoittain tee-se-itse -miehen tasolla. Messujen kiertäminen yleensä onnistuu teknikkoa vähäisemmälläkin koulutuksella. Entisaikainen tehtäväjako jossa teknikko taso työskenteli laitteiden parissa ja insinöörit suunnittelivat oli oikein hyvä. Suunnittelusta poistuu paljon vaiheita kun ei tiedä mitä ja miten pitäisi tehdä. Jos unohtaa puolet suunnittelun lähtökohdista niin eipä ole ihme että lopputulos on yksinkertainen.

Monesti tämä on myös henkilökysymys. Meillä on teknikko esimiehenä ja hänellä on alaisenaan parikymmentä insinööriä ja diblomi-insinööriä ja hyvin menee. Teknikkokoulutus oli myös esimieskoulutus, joten tehtävänjako, jossa teknikko johtaa ja vetää suuria linjoja ja insinöörit miettivät yksityiskohtia toimii oikein hyvin.

Olen myös törmännyt tapauksiin, joissa insinööri on esimiestehtävissä, joita ennen hoiti teknikko. Voin kokemuksesta sanoa, ettei se aina niinkään päin kovin hyvin onnistu...

• sdfsdfsdf

Riippuu ihan siitä onko minkälainen koulutus ja esim. jos tulee päivärahoja ja kilometrikorvauksia.

Itse olen huollossa töissä, mutten omaa teknikon koulutusta. Palkka n. 2600€/kk. Mitään lisiä ei tule kun ei ole liikkuva työ.

• Tiksa

Heips
      Olen työssä tarkkuusmittalaitteiden huollossa ja kalibroinnissa, joka on globaalia toimintaa.Työhön liittyy lisäksi varaosamyyntiä, koulutusta ja etäneuvontaa Työkokemukseni on
      15 v ja palkka (päivätyö) n. 2300 €. Voipa siis sanoa ettei työtäni paljon arvosteta ainakaan yrityksen sisällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      348
      2805
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1046
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe