Stressi komean miehen seurassa

onko muilla

Mulla on aika vakiojuttu tää. Aina kun olen komean miehen seurassa kahdestaan tai porukalla rupeen aina skarppaamaan: eikai mun hiukset ole hassusti, älä näytä tyhmältä, istu edustavannäköisesti. Siis et olisin huolitellumpi ilmeiltäni ja puheeltani.. en ny mitään paniikkikohtausta tarkoita vaan sellasta että tarkkailee itseään paljon enempi. Varmaan tän stressaamisen takia si juttelu ei oleka ni sujuvaa ku en osaa olla yhtä huoleton ja välitön sillai miten olen normaalisti muiden miesten seurassa.. kärsiikö joku toinenki samasta? :) Oon sinkku nyt enkä tiedä muuttuisko käytös jos olisin varattu, ehkä. Ku en ole koskaan pitkää aikaa ketään tapaillu ni en tiedä..

19

3547

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohtu sanoa

että tätä skarppausta esiintyy mulla aina viehättävien miesten seuras. Vaikka en ois ees sen kummemmin kiinnostunu miehestä ni miehen miellyttävä ulkokuori jotenki "pakottaa" näyttään itsestäki parhaan puolensa.. siis tuntee olevansa jotenki haavoittuvaisempi hyvännäköisen miehen seurassa. Sori en osaa paremmin selittää.. vaikka näkisin jonku miehen ekaa kertaa ni sama juttu! Ei vaikuta tunnenko ennestään vai en tai onko mies varattu tai ei. JA EI EN HAE yhden yön juttuja ENKÄ OLE iskemäs varattuja miehiä.. täs ei o iskemistä ny kysymys vaan et pelkkä komean miehen läsnäolo aiheuttaa tän.

• on..

normaalia tuollainen. Olet varmaan kuullut että miehiä vastaavasti jännittää kauniiden naisten seurassa.

• miehiä
        on.. kirjoitti:

normaalia tuollainen. Olet varmaan kuullut että miehiä vastaavasti jännittää kauniiden naisten seurassa.

jännitä vaikka olisi kuinka kaunis nainen.

Tuo on tuollaista jännitystä joka syntyy just sosiaalisen hyväksynnän etsinnästä ja yleensä johtaa siihen että mies tai joissakin harvoissa tapauksissa nainen (mies yleensä hylätään jos jännittää noin naisen seurassa eikä ole superkomea) viedään hyvin pian sänkyyn kun tuo jännitys tulkitaan seksuaaliseksi jännitteeksi.

Se on sellaista: "Huomaakohan se minua?" "Pitääköhän se minua minään?" "Saisinkohan kullia siltä?" sisäistä ajattelua.

• .maricci.

Ota ihan rauhallisesti kun tapaat komean miehen, oli tilanne mikä vain.

Ota huviksesi ihan toisenlainen näkökulma asiaan: Ole oma itsesi ja tarkkaile, miten mies reagoi. Tarkkaile samalla, miten itse reagoit esim. siihen, että mies on vaikkapa välinpitämätön tms. Miltä sinusta tuntuu? Tuntuuko, että olet jotenkin "huonompi" ihminen, kun et tee vaikutusta komeaan mieheen?

Minusta tuntuu, että ongelmasi ei ehkä liity niinkään miesten ulkonäköön, kun omaan itseesi. Olet ehkä vielä epävarma itsestäsi ja ajattelet, että koska komeus on jonkinlainen "lisäarvo", niin komean miehen mielipide on tärkeämpi kuin vähemmän komean.

Opettele näkemään komeassa miehessäkin ihminen. Komea voi olla myös ymmärtäväinen ja symppis, joka ei odota sinultakaan mitään tiettyä.

• kaikkia.
        miehiä kirjoitti:

jännitä vaikka olisi kuinka kaunis nainen.

Tuo on tuollaista jännitystä joka syntyy just sosiaalisen hyväksynnän etsinnästä ja yleensä johtaa siihen että mies tai joissakin harvoissa tapauksissa nainen (mies yleensä hylätään jos jännittää noin naisen seurassa eikä ole superkomea) viedään hyvin pian sänkyyn kun tuo jännitys tulkitaan seksuaaliseksi jännitteeksi.

Se on sellaista: "Huomaakohan se minua?" "Pitääköhän se minua minään?" "Saisinkohan kullia siltä?" sisäistä ajattelua.

Eipä kaikkia naisiakaan. Iän myötä tuollaiset jännitykset yleensä katoaa.

• näin.
        .maricci. kirjoitti:

Ota ihan rauhallisesti kun tapaat komean miehen, oli tilanne mikä vain.

Ota huviksesi ihan toisenlainen näkökulma asiaan: Ole oma itsesi ja tarkkaile, miten mies reagoi. Tarkkaile samalla, miten itse reagoit esim. siihen, että mies on vaikkapa välinpitämätön tms. Miltä sinusta tuntuu? Tuntuuko, että olet jotenkin "huonompi" ihminen, kun et tee vaikutusta komeaan mieheen?

Minusta tuntuu, että ongelmasi ei ehkä liity niinkään miesten ulkonäköön, kun omaan itseesi. Olet ehkä vielä epävarma itsestäsi ja ajattelet, että koska komeus on jonkinlainen "lisäarvo", niin komean miehen mielipide on tärkeämpi kuin vähemmän komean.

Opettele näkemään komeassa miehessäkin ihminen. Komea voi olla myös ymmärtäväinen ja symppis, joka ei odota sinultakaan mitään tiettyä.

Olette varmaan kuulleet, että jos puheen pitäjää jännittää, niin pitäisi auttaa jos kuvittelee katsojat alasti. En oikein tajua tuota miksi sen pitäisi auttaa, kai jotain sellaista, että näkisi muut ihmiset naurettavina..en tiedä. Jos minua jännittää joku ihminen tai tapaaminen, niin kuvittelen aina halaavani tätä ihmistä. Kuulostaa hassulta, mutta minulla toimii.

• nainen-36
        näin. kirjoitti:

Olette varmaan kuulleet, että jos puheen pitäjää jännittää, niin pitäisi auttaa jos kuvittelee katsojat alasti. En oikein tajua tuota miksi sen pitäisi auttaa, kai jotain sellaista, että näkisi muut ihmiset naurettavina..en tiedä. Jos minua jännittää joku ihminen tai tapaaminen, niin kuvittelen aina halaavani tätä ihmistä. Kuulostaa hassulta, mutta minulla toimii.

En tiedä auttaisiko aloittajaa kuvailemasi keinot!
        Jos jännittää komean miehen seurassa, voisin kuvitella, että sit vasta pasmat meniskin sekaisin, jos kuvittelis komistuksen alastomaksi, tai halaavansa tätä :D

Joo, joku tuolla jo aiemmin kirjoittikin, että ongelmasi ei välttämättä liity komeisiin miehiin sinänsä vaan sinuun itseesi. Kenties itsetuntosi on hiukan heikko ja siihen liittyen sinulle on tärkeää, miten komeat miehet näkevät sinut. Tavallaanhan tän meidän ihmissuhdehierarkian mukaan ihmisen oma arvo (viehättävyys, haluttavuus) nousee sitä korkeammalle, mitä paremmannäköisen kumppanin onnistuu nappaamaan.

Mä en jännitä komeita miehiä, enkä oikein osaa edes miettiä asiaa tolta kantilta. Enemmän jännitän vaikka uutta appiukkoa, työhaastattelua pitävää miespomoa tai uuden miesystävän kavereiden tapaamista. Ulkonäkö ei ole mulle sellainen asia, joka määrittelisi ketä jännitän ja ketä en.

En ole kyllä koskaan kokenut sellaistakaan, mistä toiset puhuu, kun ovat kokeneet, etteivät ole jonkun miehen/naisen kanssa samassa liigassa. Kyllä mä ilmauksen ymmärrän, mutta en osaa samaistua moiseen tuntemukseen.
        Mun mielestä on ollut todella ällistyttävää, kun oma mies on suhteen vähän vakiinnuttua kertonut arastelleensa minua, koska on ajatellut olevansa eri liigassa. Niinku missä? Mä en ole ikinä tietoisesti ajatellut, että joku ei ois tarpeeks komee mulle. No, ei ainakaan sellainen, jota olen alkanut tapailla ja johon olen ihastunut.

Ei ne kaikki komeet miehetkään koko aikaa ajattele, mistä löytää mahdollisimman kaunis nainen rinnalle ja luultavasti pitävät sinua paljon viehättävämpänä kuin kuvitteletkaan!!! Tosin, se on myönnettävä, että viehättävyytesi varmasti on suurimmillaan silloin, kun et jännitä ja keskityt enemmän itsesi ulkopuolelle yrittämättä liikaa tehdä vaikutusta...

Usko itseesi ja siihen, että ihmisiä ne miehetkin vaan on!!! (Vaikka välillä ne onkinkin apinoita:D)

• nainen nainen

ei mulla tollasta tuu. toisaalta en ole koskaan ollut kovin epävarma itsestäni.
      tietty sitä kihelmöi erilailla kun toinen vetää niin et tekis mieli vaan villinä hypätä sen reisille istuu..
      oot vaan oma ittes. ei tarvi olla sen enempää.

• Mies*

kiusallsia tilanteita tuli nuorena miehenäkin.

Muistuu hyvin mieleen tanssireissut ja kapakkareissut, kun jonkun missityypin kanssa styylasin, niin välillä tunsi itsensä tosi typeräksi ja eihän sitä muuta keksinyt juttua, että käytsä usein täällä. No, onneksi on toi sanavalikoima laajentunut ja pelkokin pois, että aikansa kutakin.

• samanlainen!

Ota selvää kuinka varmoilla linjoilla olet.Seuraa kattooko se paljon muita, katsooko se sua lainkaan jne. Jos se on kiinnostunut susta, olet varmasti tosi ok.Jos se on pettävä renttu, eikä välitä sun tunteista, ja sä olet mustasukkainen etkä halua olla haaremissa, voit jättää sen.Kova päätös varmaan jos se on oikea namu.

• paljonkin...

Komeita miehiä ei voi ainakaan käytöksen vuoksi niputtaa yhteen. Komeissa miehissä on fiksuja ja vähemmän fiksuja.

Nämä vähemmän fiksut ovat niitä, jotka kuvittelevat, että pelkkä komeus riittää - nainen kuin nainen lakoaa aina. Ja nyt en puhu pelkästään nuorista miehistä, vaan jopa yli 60 v. miehistä.

Tapaan työssäni paljon miehiä. Moni asiakas on yrittänyt iskeä minua, ja pahimmat ovat olleet nämä "komeat" miehet, eli miehet, jotka ovat ilmeisesti tottuneet elämänsä varrella siihen, että naiset kiinnostuvat heistä pelkän komeuden vuoksi.

Viimeisin minua yrittänyt oli minua lähes 30 v. vanhempi ukkomies, josta näki, että oli varmasti ollut nuorena hauskan näköinen. Iskuyritykset olivat sitä epätoivoisempia, mitä enemmän aikaa kului. Miehelle ei mennyt jakeluun, että en tee mitään "komealla", yli 60 v. ukkomiehellä.

Kuulostaa kliseiseltä, mutta pelkkä ulkokuori ei todellakaan tee ihmisestä kiinnostavaa. Mieluummin tapailisin rumaa ja henkisesti antoisaa miestä kuin komeaa tyhjänpuhujaa.

• rfsglskjöökl

Mitä tykkäisit jos miehet sanoisivat sinun olevan hauskannäköinen?

• - 13-15 v.?
        rfsglskjöökl kirjoitti:

Mitä tykkäisit jos miehet sanoisivat sinun olevan hauskannäköinen?

Mitä ikäpolvea edustat, kun et tunnu tietävän, että hauskan näköinen tarkoittaa samaa kuin kivan, hyvän näköinen tms. Oletan sinun olevan ikäluokkaa 13-15-vuotias. Menikö ihan metsään?

Toisaalta miehet eivät useinkaan sano naisesta näin. He käyttävät sanoja: "nätti", "kaunis" ym. Kaipaatko näillekin termeille suomennoksia?

• <<<

Tullut muuten huomattua että aika monet naiset ikäänkuin refleksinomaisesti korjaavat vaatetustaan (esim. vetävät paitaa alaspäin) kun heihin päin katsoo.

• vain muuten

rumien miesten seurassa.

Yleensä he tekevät päinvastoin eli vetävät sitä ylöspäin komean miehen seurassa. Näin ainakin olen itse huomannut. ;)

• a.p..

enkä ny oikein muistakaan kaikkia mitä oli kirjotettu mut jos huomenna ehtisin vastaileen paremmin..

• bunny_boy

Mulle on kanssa sattunut usein niin että nainen stressaa seurassani ja yrittää olla mahdollisimman korrekti, fiksu ja kaikkea. Se vaan on hassua että niin kovasti kauniit tyttöset tekevät niin, kun eivät itse huomaa, että minäkään en voi katsoa liian kauan tätä kaunistusta, etten sulaisi ihan;)

Miehen on kai vaan helpompi kätkeä tunnetilansa, sitten kotona vasta istahtaa sohvalle kun jalat ei kanna äskeisen kokemuksen vuoksi;)
      Voi kumpa naisetkin tajuaisivat oman arvonsa ja kauneutensa sekä voisivat olla sopivasti cool ja oma itsensä. Se vasta olisi jotakin. Itseluottamus on naisessa täysin vastustamatonta.

• Boimes Jend

Skarppaat ja hermoilet vai? No, voit olla varma, että vaikka mies on kuinka komea niin hän skarppaa vielä enemmän. Minulla on yksi oikein komea kaveri, joka on kaiken lisäksi aivan sikakiva kaveri, reilu, älykäs ja hauska, mutta niin kovin ujo, että kun kaunis nainen tulee eteen, ei hänestä tule enää sanaakaan ulos. Hän menee ihan paniikkiin ja on aivan eri ihminen.

Samaa vikaa on meikäläisessäkin ja varmasti suurimmassa osassa miehiä, on sitten komeita tai rumia. Nainen on vaan niin ihmeellinen olento, kun sellainen eteen tipahtaa.

• a.p.

siihen auttais. Jotenki tää skarppaamisreaktio tulee automaattisesti, ei sitä voi estää. Enkä usko et voi kokonaan estäkään vaikka tästä osittain ulos oppisinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe