toispuoleinen päänsärky

crystalstormgirl

Hei,
Olen viimeaikoina kärsinyt ihmeellisestä päänsärystä oikealla puolella. "Kohtaukset" tulevat yleensä iltaisin kun menen nukkumaan. Yhtäkkiä oikealla päälaella alkaa vihlova kova kipu. Se tulee ja menee. Lisäksi on muita hyvin mielenkiintoisia tuntemuksia. Tuntuu siltä kuin, että korvan takana alkaisi suoni vaeltelemaan. En osaa kuvailla sitä paremmin. Kipu yleensä lakkaa kun nuosen.

Minulla on suuria ongelmia niska/hartiaseudun sekä keskiselän kanssa. Etenkin juuri oikealla puolella. Kenties tämä johtuu siitä?

Olen huomannut, että pyrin nukkumaan vasemmalla kyljelläni (vaikka en yleensä koskaan nuku etenkään sillä kyjlelläni, koska rinnasta alkaa puristaa hyvin nopeasti) tai ainakin pää kallistettuna vasemmalle.
Tätä siksi, että oikealla puolella niskassakin tuntuu epämiellyttävältä kun sen päällä on painoa. Se myös aiheuttaa sellaista paineen tunnetta päälaella.

Kellään mitään ajatuksia mikä voisi auttaa?
Olen käynyt osteopaatilla koko syksyn ja aloitin lempeän hathajogan.
Kipulääkkeitä en halua aina popsia.

/A

8

11951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossain muodossa,
    • Päänsärystä

Toispuoleinen päänsärky voi johtua lukemattoman monesta syystä. Onko sinulla jotain muita oireita, joita havaitset, kun särky alkaa?

Oletko tutkinut esimerkiksi netissä erilaisia päänsärkysairauksia ja niiden tyypillisiä oireita? Erilaisia päänsäryistä löytyy tietoa esimerkiksi Suomen migreeniyhdistyksen sivuilta (siis muustakin kuin perusmigreenistä) http://www.migreeni.org/perustietoa/migreeni.html

Kärsin itse kovasta toispuoleisesta päänsärystä, sarjoittaisesta päänsärystä, mutta sinun oireesi eivät kyllä tunnu täysin sopivan siihen. Oletko vieraillut neurologilla?

• crystalstormgirl

No sydän jykyttää ajoittain voimakkaasti. Ei siis lujaa vaan voimakkaasti. Pyörryttää ja yhtenä aamuna kun menin yövuoron jälkeen nukkumaan yökötti.

En usko, että minulla on aivokasvain, vaikka olen lukenut, että sekin voisi olla yksi vaihtoehto. Siihen kuuluisi juuri tuota pahoinvointia myös.

En ole käynyt neurologilla. Varmaan siitä syystä, että olen tänä syksynä käynyt yhden jos toisen kerran lääkärissa valittamassa sitä sun tätä...

Noh, Olin alussa erittäin huolissani kehostani.
        Kaikkeen tottuu, kipuun ja outoihin oireisiinkin.

Jostain syystä epäilen vahvasti, että tämä liittyy juuri minun selkä ja niska/hartiaseudun lihasjännityksiin / tukkeumiin.

Juon kyllä ajoittain kahvia, vaikka vähemmän kuin ennnen. Jos jostain pitäisi luopua, lähtisin kyllä ensimmäisenä saarnaamaan itselleni tupakasta..

...

Saa nähdä. Sanovat, että kaikki on ohimenevää- toivottavasti tämäkin.

/A

• crystalstormgirl kirjoitti:

No sydän jykyttää ajoittain voimakkaasti. Ei siis lujaa vaan voimakkaasti. Pyörryttää ja yhtenä aamuna kun menin yövuoron jälkeen nukkumaan yökötti.

En usko, että minulla on aivokasvain, vaikka olen lukenut, että sekin voisi olla yksi vaihtoehto. Siihen kuuluisi juuri tuota pahoinvointia myös.

En ole käynyt neurologilla. Varmaan siitä syystä, että olen tänä syksynä käynyt yhden jos toisen kerran lääkärissa valittamassa sitä sun tätä...

Noh, Olin alussa erittäin huolissani kehostani.
        Kaikkeen tottuu, kipuun ja outoihin oireisiinkin.

Jostain syystä epäilen vahvasti, että tämä liittyy juuri minun selkä ja niska/hartiaseudun lihasjännityksiin / tukkeumiin.

Juon kyllä ajoittain kahvia, vaikka vähemmän kuin ennnen. Jos jostain pitäisi luopua, lähtisin kyllä ensimmäisenä saarnaamaan itselleni tupakasta..

...

Saa nähdä. Sanovat, että kaikki on ohimenevää- toivottavasti tämäkin.

/A

Kofeiini.. Jos sitä nyt runsaasti käytät, itselläni tapana juoda joka päivä ainakin 3-5 kuppia kofeiinipitoista teetä ja sillointällöin energiajuomia. Myönnän että olen kofeiiniriippuvainen ja itsellä myös oireena tuo voimakas sydämmen tykytys ja jos ei vähään aikaan ole kofeiinia saanut niin varsinkin aamusta alkava jyskyttävä särky, saattaa johtua myös homeesta jos sitä talossa voisi olla, tai jostain allergiasta.. En hirveitä uskalla sanoa, joten mene lääkäriin! =)

• onneton<<<

itselläni nämä oireet alkaneet nyt 50 ikäisenä .eli tospuolen päänsärkyä iltaisin ennen nukkumaan menoa ihan kun olisi myös veri suonet jotka liikkuu outoa tuntemusta takaraivossa.aamulla ihan on hyväolo ei mitään .neljän jälkeen alkaa tää paskaolo .nenähuuteluita teen säännöllisesti ja yritän olla hyvin itsestä huoltapitävä .niskat on kyllä aika jumissa ollut että voisikohan johtua niskoista tai seläkä vaivoista mutta ihmetyttää silti kun vaan toiselta puolen kipeä pää :(( yritän nyt lepäillä voikaa hyvin .

• onneton<<<

onko noi oireet nyt mennyt pois sit ton joogan avulla .mulla samanlaista ollut kans poltatko juotko? no voi olla hyvä lopettaa jos käyttää. gamomilla tee rentouttaa vältä kahvia mittaa verenpainees .jatkoja:)

• ll

Aloitushan on vuosien takaa.......

Olisi varmastikin aiheellista käydä lääkärissä, nimim. "onneton".

OT; se on kamomilla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      339
      11836
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7986
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3173
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2268
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2229
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1666
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1271
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1113
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      803
    Aihe