Voiko nainen pitää seuroja?

esirukoilija

Voiko nainen teidän mielestänne pitää seuroja ihmisten kodeissa, kiertää talosta taloon puhumassa Jumalan sanaa ja rukoilemassa ihmisten puolesta?

Kertokaa minulle.

90

3048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi?

      Eihän sitä ole missään kielletty, vaan raamattu sanoo, että te olette kaikki uuden liiton pappeja. Myöskin kehoitus menkää ja tehkää... oli tarkoitettu kaikille uskoville. Ei raamatussa sanota missään, että kaikki te miehet menkää ja kaikki te naiset pysykää kotona.

      • Ette tunne kirjoituksia....

        Apostoli neuvoo vaimoja ja sanoo kristityn vaimon olevan kotonapysyväisen. Ja jos he jotakin tietää tahtovat, niin kysyköön kotona mieheltänsä.
        Älä siis puhu Raamatun puolesta kun et sitä näköjään tunne.


      • tuntijanaan
        Ette tunne kirjoituksia.... kirjoitti:

        Apostoli neuvoo vaimoja ja sanoo kristityn vaimon olevan kotonapysyväisen. Ja jos he jotakin tietää tahtovat, niin kysyköön kotona mieheltänsä.
        Älä siis puhu Raamatun puolesta kun et sitä näköjään tunne.

        no ei noilla tiedoilla jotka sulla on kannattas rehennellä.
        Sitä kirjaa et sinäkään tunne sen todistaa raamattu monessa kohtaa.


    • Elävässä uskossa oleva nainen

      Ei voi. Raamatussa sanotaan selvästi, että nainen vaietkoon seurakunnassa.

      • esirukoilija

        No, aion kuitenkin pitää seuroja (ja olen jo pitänytkin jonkin verran) kodeissa ja rukoilla ihmisten sairauksien puolesta,
        koska olen saanut siihen kutsun ja armoituksen Jumalalta.
        Minulla on terveeksitekemisen armolahja ja useita ihmisiä on parantunut henkilökohtaisen esirukoukseni kautta.

        Siunausta.


      • Siunausta
        esirukoilija kirjoitti:

        No, aion kuitenkin pitää seuroja (ja olen jo pitänytkin jonkin verran) kodeissa ja rukoilla ihmisten sairauksien puolesta,
        koska olen saanut siihen kutsun ja armoituksen Jumalalta.
        Minulla on terveeksitekemisen armolahja ja useita ihmisiä on parantunut henkilökohtaisen esirukoukseni kautta.

        Siunausta.

        sinun työhösi!


      • On-Tuvainen
        esirukoilija kirjoitti:

        No, aion kuitenkin pitää seuroja (ja olen jo pitänytkin jonkin verran) kodeissa ja rukoilla ihmisten sairauksien puolesta,
        koska olen saanut siihen kutsun ja armoituksen Jumalalta.
        Minulla on terveeksitekemisen armolahja ja useita ihmisiä on parantunut henkilökohtaisen esirukoukseni kautta.

        Siunausta.

        puujalan kukkimaan, kuten eräs helluntailainen minulle aikoinaan selitti heillä tapahtuvista ihmeparantumisista?


      • Sinä, sinä, sinä
        esirukoilija kirjoitti:

        No, aion kuitenkin pitää seuroja (ja olen jo pitänytkin jonkin verran) kodeissa ja rukoilla ihmisten sairauksien puolesta,
        koska olen saanut siihen kutsun ja armoituksen Jumalalta.
        Minulla on terveeksitekemisen armolahja ja useita ihmisiä on parantunut henkilökohtaisen esirukoukseni kautta.

        Siunausta.

        "aion", "pitää", "koska olen", "Minulla on" ja "useita ihmisiä on parantunut henkilökohtaisen esirukoukseni kautta."

        Nämä jo kertoo sinun viestistäsi olennaisen. Minä, minä, minä...


      • uskossa minäkin
        esirukoilija kirjoitti:

        No, aion kuitenkin pitää seuroja (ja olen jo pitänytkin jonkin verran) kodeissa ja rukoilla ihmisten sairauksien puolesta,
        koska olen saanut siihen kutsun ja armoituksen Jumalalta.
        Minulla on terveeksitekemisen armolahja ja useita ihmisiä on parantunut henkilökohtaisen esirukoukseni kautta.

        Siunausta.

        Kaikenlaisia parantajia liikkuu jopa avioliiton parantajia, jotka todellisuudessa sotkevat entistä paremmin toisten avioliitot aina ron partaalle.


      • Ahdas portti
        uskossa minäkin kirjoitti:

        Kaikenlaisia parantajia liikkuu jopa avioliiton parantajia, jotka todellisuudessa sotkevat entistä paremmin toisten avioliitot aina ron partaalle.

        Pientä rajaa tosiaan tarttis, mutta SULLE!!


      • Juuliska

        Eikö olekin mukavaa, kun naisena saa luovasti vain olla köllöttää, tarvitsematta vaivautua edes ajattelemaan, saati seurojen pitoon? Miehet häärikööt, heillä on energiaa.
        Meitä naisia ei Jeesuksen lähetyskäsky koske, kun kerran Paavalikin (Pyhän Hengen valaisemana) sanoo, että naisen pitää vaieta. Kyllä se ainakin minulle sopii. On kaikenlaista muutakin mietittävää kuin uskonasiat.
        Kun siitäkään ei aina ole ollut varmuutta, onko meillä naisilla edes sielua, jonka pitäisi tulla autuaaksi (http://igs.kirjastot.fi/fi-FI/iGS/kysymykset/kysymys.aspx?ID=7029c406-8f49-4169-8311-1bdbf6dd79e1).


      • Sovinistisika Rex
        Juuliska kirjoitti:

        Eikö olekin mukavaa, kun naisena saa luovasti vain olla köllöttää, tarvitsematta vaivautua edes ajattelemaan, saati seurojen pitoon? Miehet häärikööt, heillä on energiaa.
        Meitä naisia ei Jeesuksen lähetyskäsky koske, kun kerran Paavalikin (Pyhän Hengen valaisemana) sanoo, että naisen pitää vaieta. Kyllä se ainakin minulle sopii. On kaikenlaista muutakin mietittävää kuin uskonasiat.
        Kun siitäkään ei aina ole ollut varmuutta, onko meillä naisilla edes sielua, jonka pitäisi tulla autuaaksi (http://igs.kirjastot.fi/fi-FI/iGS/kysymykset/kysymys.aspx?ID=7029c406-8f49-4169-8311-1bdbf6dd79e1).

        Tuo alituinen viittaus siihen, että olisi
        aikoinaan pähkäilty "onko naisella sielua"
        on lähinnä puolijumalattomien ja feministien
        ilkeä heitto.
        Kristinuskosta tai virkakysymyksestä se ei kerro mitään. Lähinnä se kertoo siitä, mistä hengestä
        feministien kritiikki lähtee.

        Apostolinen kristillisyys ei ole milloinkaan tuollaista pohtinut, eikä apostolinen kristillisyys ollut millään tavalla naisvastainen, vaikka ei pakanakulttien tapaan papittaria hyväksynytkään.

        Pimeällä katolisella kaudella voitiin pohtia mitä vaan. Tuokin näkýy tapahtuneen "legendan mukaan".
        On se heppoista, jos legendóista pitää imeä puhtia argumentointiin!


      • gggggggggggggg
        On-Tuvainen kirjoitti:

        puujalan kukkimaan, kuten eräs helluntailainen minulle aikoinaan selitti heillä tapahtuvista ihmeparantumisista?

        ei kannata kommentoida


      • ggggggggggggggg,,,,,
        Sinä, sinä, sinä kirjoitti:

        "aion", "pitää", "koska olen", "Minulla on" ja "useita ihmisiä on parantunut henkilökohtaisen esirukoukseni kautta."

        Nämä jo kertoo sinun viestistäsi olennaisen. Minä, minä, minä...

        oot naivi....


      • hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhah
        uskossa minäkin kirjoitti:

        Kaikenlaisia parantajia liikkuu jopa avioliiton parantajia, jotka todellisuudessa sotkevat entistä paremmin toisten avioliitot aina ron partaalle.

        Kuhan meuhkaat...


      • poistu palstalta
        hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhah kirjoitti:

        Kuhan meuhkaat...

        Pyydämme eniroa bannaamaan ip-osoitteesi.


      • Juuliska
        Sovinistisika Rex kirjoitti:

        Tuo alituinen viittaus siihen, että olisi
        aikoinaan pähkäilty "onko naisella sielua"
        on lähinnä puolijumalattomien ja feministien
        ilkeä heitto.
        Kristinuskosta tai virkakysymyksestä se ei kerro mitään. Lähinnä se kertoo siitä, mistä hengestä
        feministien kritiikki lähtee.

        Apostolinen kristillisyys ei ole milloinkaan tuollaista pohtinut, eikä apostolinen kristillisyys ollut millään tavalla naisvastainen, vaikka ei pakanakulttien tapaan papittaria hyväksynytkään.

        Pimeällä katolisella kaudella voitiin pohtia mitä vaan. Tuokin näkýy tapahtuneen "legendan mukaan".
        On se heppoista, jos legendóista pitää imeä puhtia argumentointiin!

        Iltalehdessä kerrotaan 10.11. pappismiehestä, kirkkoherrasta, joka kertoo tunteneensa itsensä aina naiseksi ja on nyt sitten menossa sukupuolenvaihdosleikkaukseen. Tässä lainaus uutisesta:

        "Naiseksi itsensä mieltävä, mutta mieheksi syntynyt suomalainen on päättänyt hakeutua sukupuolenkorjausleikkaukseen, kertoivat sunnuntain Itä- ja Länsi-Savo-lehdet.
        Iltalehden tietojen mukaan hän työskentelee kirkkoherrana. Hän on työssään avustanut aktiivisesti vaikeuksiin joutuneita paikkakuntalaisia.
        Itä- ja Länsi-Savo-lehtien haastattelussa kirkkoherra kertoo oppineensa jo pienenä, ettei poikien pitäisi haluta tyttöjen juttuja. Hän piilotti naiseutensa ulkopuolisilta.
        - Salailu ja kaksoiselämä ovat olleet elämäni raskaimpia ja surullisimpia asioita, hän kertoo haastattelussa.
        - Nyt viimein uskallan antaa luvan naiseudelle, joka on ollut minussa aina, mies tunnustaa haastattelussa."


        Siinä leikkauksessa menettää tämä transseksuaali pappismies ilmeisesti joidenkin mielestä muutakin kuin sukukalleutensa. Hänkö ei enää saa puhua seurakunnassa, kun kerran miehen ulkonaiset merkit puuttuvat?
        Myös päinvastaisia tapauksia on, eli että mieheksi itsensä tunteva nainen vaihtaa myös ulkonaisesti sukupuolensa mieheksi ja mm. leikkauttaa pois rintansa. Leikkauksestako avautuu myös puheoikeus seurakunnassa?


      • Juuliska
        gggggggggggggg kirjoitti:

        ei kannata kommentoida

        Minä ymmärsin ilmaisun, että "Jumala saa puujalankin kukkimaan" vertauskuvaksi ja uskoksi siitä, että Jumalalle on kaikki mahdollista. Kaikki eivät parane ja kaikille ei tapahdu ihmeitä, eivätkä he silti ole sen huonompia uskovia kuin ihmeparanemisia kokeneetkaan. Niin vain on.
        Silti Pyhän Hengen läsnäolo usein sykähdyttää heitäkin. Henkisesti ja hengellisesti sellaisiakin, joiden puujalka jää entiselleen - "kukkimisesta" puhumattakaan, mutta jotka silti ovat kokeneet juoneensa "elävää vettä". Jumalan ihmeitä tapahtuu kaikkialla, missä Pyhä Henki vaikuttaa, myös el.kristittyjen joukossa.


      • Juuliska
        Ahdas portti kirjoitti:

        Pientä rajaa tosiaan tarttis, mutta SULLE!!

        Meni hetken aikaa tajuta, mitä "Ahdas portti" kysyy: "Kuka sun liittos on eron partaalle toimittanut?" Pidän silkkana ilkeytenä tällaista toisen tekemien virheiden matkimista. Niinhän koulukiusaajatkin usein toimivat.

        Avioeron ehdottaminen näyttää monille psykoterapeuteille olevan kovin helppo ja aina käsillä oleva ratkaisu vaikeisiin ihmissuhdeongelmiin. Sen sijaan että he pohtisivat liiton vahvuuksia ja sitä, miten parin yhteiselämä voisi jatkua entistä parempana.
        Eräs naistuttuni on tästä hyvänä esimerkkinä: parisuhdeterapiaan menoon asti heidän elämänsä oli sujunut jotenkuten.
        Mutta sen jälkeen se ei sujunut enää ollenkaan, vaan heille tuli ero ja mies lähti. Tästä vaimo näytti edelleen kantavan kaunaa parisuhdeterapeutille.


      • nyt sanoit
        Juuliska kirjoitti:

        Meni hetken aikaa tajuta, mitä "Ahdas portti" kysyy: "Kuka sun liittos on eron partaalle toimittanut?" Pidän silkkana ilkeytenä tällaista toisen tekemien virheiden matkimista. Niinhän koulukiusaajatkin usein toimivat.

        Avioeron ehdottaminen näyttää monille psykoterapeuteille olevan kovin helppo ja aina käsillä oleva ratkaisu vaikeisiin ihmissuhdeongelmiin. Sen sijaan että he pohtisivat liiton vahvuuksia ja sitä, miten parin yhteiselämä voisi jatkua entistä parempana.
        Eräs naistuttuni on tästä hyvänä esimerkkinä: parisuhdeterapiaan menoon asti heidän elämänsä oli sujunut jotenkuten.
        Mutta sen jälkeen se ei sujunut enää ollenkaan, vaan heille tuli ero ja mies lähti. Tästä vaimo näytti edelleen kantavan kaunaa parisuhdeterapeutille.

        Kaverillani kokemus on sama seurakunnan antamasta terapiasta.
        Terapiaa tällä palstalla kehuu eniten sellainen, joka ei ole siitä mitään hyötynyt. kaikki on levällään ja alkutekijöissään.


      • Juuliska
        Juuliska kirjoitti:

        Iltalehdessä kerrotaan 10.11. pappismiehestä, kirkkoherrasta, joka kertoo tunteneensa itsensä aina naiseksi ja on nyt sitten menossa sukupuolenvaihdosleikkaukseen. Tässä lainaus uutisesta:

        "Naiseksi itsensä mieltävä, mutta mieheksi syntynyt suomalainen on päättänyt hakeutua sukupuolenkorjausleikkaukseen, kertoivat sunnuntain Itä- ja Länsi-Savo-lehdet.
        Iltalehden tietojen mukaan hän työskentelee kirkkoherrana. Hän on työssään avustanut aktiivisesti vaikeuksiin joutuneita paikkakuntalaisia.
        Itä- ja Länsi-Savo-lehtien haastattelussa kirkkoherra kertoo oppineensa jo pienenä, ettei poikien pitäisi haluta tyttöjen juttuja. Hän piilotti naiseutensa ulkopuolisilta.
        - Salailu ja kaksoiselämä ovat olleet elämäni raskaimpia ja surullisimpia asioita, hän kertoo haastattelussa.
        - Nyt viimein uskallan antaa luvan naiseudelle, joka on ollut minussa aina, mies tunnustaa haastattelussa."


        Siinä leikkauksessa menettää tämä transseksuaali pappismies ilmeisesti joidenkin mielestä muutakin kuin sukukalleutensa. Hänkö ei enää saa puhua seurakunnassa, kun kerran miehen ulkonaiset merkit puuttuvat?
        Myös päinvastaisia tapauksia on, eli että mieheksi itsensä tunteva nainen vaihtaa myös ulkonaisesti sukupuolensa mieheksi ja mm. leikkauttaa pois rintansa. Leikkauksestako avautuu myös puheoikeus seurakunnassa?

        Tänään edellä mainittua sukupuolenvaihdosta on uutisoitu laajemminkin, mm. Helsingin Sanomissa:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kirkkoherra odotti vuosikymmeniä muutosta miehestä naiseksi/1135241007244

        Lienee kova paikka joillekin sovinistimiehille, kun kotikunnassaan arvostusta nauttiva johtava pappismies haluaa muuttua pysyvästi naiseksi, nimeä myöten?


      • muualle jäähtymään?
        Juuliska kirjoitti:

        Tänään edellä mainittua sukupuolenvaihdosta on uutisoitu laajemminkin, mm. Helsingin Sanomissa:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kirkkoherra odotti vuosikymmeniä muutosta miehestä naiseksi/1135241007244

        Lienee kova paikka joillekin sovinistimiehille, kun kotikunnassaan arvostusta nauttiva johtava pappismies haluaa muuttua pysyvästi naiseksi, nimeä myöten?

        Juulia. Olet pelkkä riidan haastaja ateisti ja uskovaisten halveksuja. Mitä teet tällä palstalla, kun sinulla ei lestadiolaisuudesta ole mitään sanottavaa???
        Ota ýhteys asianomaiseen kirkkoherraan, jos hänen elämänsä on tullut sinulle noin tärkeäksi.


      • Juuliska
        muualle jäähtymään? kirjoitti:

        Juulia. Olet pelkkä riidan haastaja ateisti ja uskovaisten halveksuja. Mitä teet tällä palstalla, kun sinulla ei lestadiolaisuudesta ole mitään sanottavaa???
        Ota ýhteys asianomaiseen kirkkoherraan, jos hänen elämänsä on tullut sinulle noin tärkeäksi.

        Kysymyksessä olevan kirkkoherra Olli Aallon vanhemmat olivat aikanaan kotiseudullani hyvin arvostettuja ja pidettyjä lääkäreitä, joiden vastaanotolla el.perheiden jäsenetkin kävivät paljon.
        Aallot näyttivät ymmärtävän suurien perheiden raha- ja muitakin huolia. He olivat kansanomaisia ja heidän taksansa olivat muihin lääkäreihin verrattuna edulliset. Aina he eivät ottaneet lääkärikäynneistä mitään maksua. Heillä oli suuri perhe itselläänkin. Heihin luotettiin ja heidän käsityksiään toistettiin monissa el.perheissä, oli sitten kysymys fyysisistä vaivoista tai vaikkapa lastenkasvatuksesta.
        Kuuntelin koulutyttönä, kun el.perheenemännät olivat meillä kylässä ja keskustelivat. Tiedettiin, miten hartaasti Olli Aallon äiti oli toivonut pientä tytärtä, kun poikia oli syntynyt jo koko sarja ja miten taas uusikin vauva oli ollut poika.
        Vieläkin korvissani kaikuu, miten "Anna-Kaarina Aaltokin sanoo", kun äitini halusi saada minut vakuuttuneeksi jostakin tai kun el.perheenemännät pohtivat keskenään jotakin. El.perheenisät taas kävivät samoilla kalareissuilla, joilla lääkäri Risto Aaltokin kävi, myös oma el.isäni kävi.
        En siis ymmärrä ensinkään, miksi minun pitäisi ottaa yhteyttä Olli Aaltoon. Tunnen kyllä häntä kohtaan myötätuntoa: ei ole helppoa olla poikkeava, varsinkaan hänen tavallaan.

        En halveksi ketään, en edes sovinisteja. Jos joku on tyhmä tai ajattelutavaltaan kovin rajoittunut, hän kärsii siitä yleensä elämän saatossa eniten itse. Tai vaikka ei kärsisikään, niin minulta se ei kuitenkaan ole pois, joten asia on yhdentekevä.


      • teu
        Juuliska kirjoitti:

        Kysymyksessä olevan kirkkoherra Olli Aallon vanhemmat olivat aikanaan kotiseudullani hyvin arvostettuja ja pidettyjä lääkäreitä, joiden vastaanotolla el.perheiden jäsenetkin kävivät paljon.
        Aallot näyttivät ymmärtävän suurien perheiden raha- ja muitakin huolia. He olivat kansanomaisia ja heidän taksansa olivat muihin lääkäreihin verrattuna edulliset. Aina he eivät ottaneet lääkärikäynneistä mitään maksua. Heillä oli suuri perhe itselläänkin. Heihin luotettiin ja heidän käsityksiään toistettiin monissa el.perheissä, oli sitten kysymys fyysisistä vaivoista tai vaikkapa lastenkasvatuksesta.
        Kuuntelin koulutyttönä, kun el.perheenemännät olivat meillä kylässä ja keskustelivat. Tiedettiin, miten hartaasti Olli Aallon äiti oli toivonut pientä tytärtä, kun poikia oli syntynyt jo koko sarja ja miten taas uusikin vauva oli ollut poika.
        Vieläkin korvissani kaikuu, miten "Anna-Kaarina Aaltokin sanoo", kun äitini halusi saada minut vakuuttuneeksi jostakin tai kun el.perheenemännät pohtivat keskenään jotakin. El.perheenisät taas kävivät samoilla kalareissuilla, joilla lääkäri Risto Aaltokin kävi, myös oma el.isäni kävi.
        En siis ymmärrä ensinkään, miksi minun pitäisi ottaa yhteyttä Olli Aaltoon. Tunnen kyllä häntä kohtaan myötätuntoa: ei ole helppoa olla poikkeava, varsinkaan hänen tavallaan.

        En halveksi ketään, en edes sovinisteja. Jos joku on tyhmä tai ajattelutavaltaan kovin rajoittunut, hän kärsii siitä yleensä elämän saatossa eniten itse. Tai vaikka ei kärsisikään, niin minulta se ei kuitenkaan ole pois, joten asia on yhdentekevä.

        Nyt sitä miestä, joka yks ilta oli tv.ssä,. taisi olla joku pappi , ja halusi sukupuoli leoikkaukseen,


      • Juuliska
        teu kirjoitti:

        Nyt sitä miestä, joka yks ilta oli tv.ssä,. taisi olla joku pappi , ja halusi sukupuoli leoikkaukseen,

        En ole sitä TV-lähetystä nähnyt, mutta lukenut lehtiä sitäkin enemmän. Lienee kuitenkin kysymys samasta papista, onhan transsukupuolisuuskin ilmiönä melko harvinainen.


      • teu
        Juuliska kirjoitti:

        En ole sitä TV-lähetystä nähnyt, mutta lukenut lehtiä sitäkin enemmän. Lienee kuitenkin kysymys samasta papista, onhan transsukupuolisuuskin ilmiönä melko harvinainen.

        Harvkinainen , ja metka, tuli mieleen, että kun ei muuten niin tätä kautta .


      • Juuliska
        teu kirjoitti:

        Harvkinainen , ja metka, tuli mieleen, että kun ei muuten niin tätä kautta .

        Transsukupuolisuus on kyllä harvinainen ilmiö, mutta ei vähimmässäkään määrin "metka", vaan enemmänkin suuri kärsimys sille, jonka persoonan osa se on.
        Itse olen tavannut 1990-luvun loppupuolella toisenkin transseksuaalin, nuoren naisen. Hän oli myös vaihtanut sukupuolta miehestä naiseksi.
        Ilmeisesti ympäristö ei kyennyt häntä tässä suuressa identiteetin muutoksessa riittävästi tukemaan, koska hän masentui ja päätyi itsemurhaan.
        Tapahtuneen muistelu tekee minut vieläkin surulliseksi ja saa kysymään, olisivatko viranomaiset voineet tehdä jotakin, kun läheisten tuki ei näköjään riittänyt. (Masennus on yksinkin, ilman sukupuolista poikkeavuutta, usein hengenvaarallinen sairaus).
        Toivon sydämestäni kirkkoherra Aallolle voimia ja jaksamista. Identiteetin muutos, johon hän on ulkonaisesti ryhtymässä, on todella suuri.


      • Ahdas portti
        Juuliska kirjoitti:

        Tänään edellä mainittua sukupuolenvaihdosta on uutisoitu laajemminkin, mm. Helsingin Sanomissa:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kirkkoherra odotti vuosikymmeniä muutosta miehestä naiseksi/1135241007244

        Lienee kova paikka joillekin sovinistimiehille, kun kotikunnassaan arvostusta nauttiva johtava pappismies haluaa muuttua pysyvästi naiseksi, nimeä myöten?

        Ja naisen naiseksi.

        Jotakin holttia odottaisin sivinistiksi nimittelyynkin. Sinulle se lienee mahdoton toive toteutettavaksi?


        Jos mieheltä vedetään kikkeli suurella rahalla pois 54 vuotiaana ja tilalle porataan V-reikä, niin jossakin on silloin pahasti vikaa.

        Eikä vika ole taatusti toimenpidettä ihmettelevissä ihmisissä, vaan henkilössä jolle tällainen toimenpide tehdään. Jos minun puolisolleni laitettaisiin kikkeli, niin olisihan se hyvin narsistinen teko.

        - Mitä miehen nykyinen vaimokin ajattelee kun hänet pakotetaan lesboksi vastoin omaa seksuaali-identiteettiään.

        - Mitä ajattelevat lapset joiden isä onkin yht'äkkiä nainen vastoin luomakunnan Luojan nimenomaista luomisjärjestystä?

        Jos on miehenä kantanut kikkeliä yli 50 vuotta, siis lähes koko viriilin seksuaalisuutensa ajan, niin loppuaika elämästä menee samassa katastrofissa jo todella nopeasti, vaikka onkin vakavasti identiteetiltään sairas henkilö.


      • Ahdas portti
        Juuliska kirjoitti:

        Kysymyksessä olevan kirkkoherra Olli Aallon vanhemmat olivat aikanaan kotiseudullani hyvin arvostettuja ja pidettyjä lääkäreitä, joiden vastaanotolla el.perheiden jäsenetkin kävivät paljon.
        Aallot näyttivät ymmärtävän suurien perheiden raha- ja muitakin huolia. He olivat kansanomaisia ja heidän taksansa olivat muihin lääkäreihin verrattuna edulliset. Aina he eivät ottaneet lääkärikäynneistä mitään maksua. Heillä oli suuri perhe itselläänkin. Heihin luotettiin ja heidän käsityksiään toistettiin monissa el.perheissä, oli sitten kysymys fyysisistä vaivoista tai vaikkapa lastenkasvatuksesta.
        Kuuntelin koulutyttönä, kun el.perheenemännät olivat meillä kylässä ja keskustelivat. Tiedettiin, miten hartaasti Olli Aallon äiti oli toivonut pientä tytärtä, kun poikia oli syntynyt jo koko sarja ja miten taas uusikin vauva oli ollut poika.
        Vieläkin korvissani kaikuu, miten "Anna-Kaarina Aaltokin sanoo", kun äitini halusi saada minut vakuuttuneeksi jostakin tai kun el.perheenemännät pohtivat keskenään jotakin. El.perheenisät taas kävivät samoilla kalareissuilla, joilla lääkäri Risto Aaltokin kävi, myös oma el.isäni kävi.
        En siis ymmärrä ensinkään, miksi minun pitäisi ottaa yhteyttä Olli Aaltoon. Tunnen kyllä häntä kohtaan myötätuntoa: ei ole helppoa olla poikkeava, varsinkaan hänen tavallaan.

        En halveksi ketään, en edes sovinisteja. Jos joku on tyhmä tai ajattelutavaltaan kovin rajoittunut, hän kärsii siitä yleensä elämän saatossa eniten itse. Tai vaikka ei kärsisikään, niin minulta se ei kuitenkaan ole pois, joten asia on yhdentekevä.

        Älä tule tänne nimittelemään ketään terveesti ajattelevaa ihmistä sovinistiksi!

        Tässä tapauksessa ei ole kysymys lainkaan sovinismista.


      • Ahdas portti
        Juuliska kirjoitti:

        Transsukupuolisuus on kyllä harvinainen ilmiö, mutta ei vähimmässäkään määrin "metka", vaan enemmänkin suuri kärsimys sille, jonka persoonan osa se on.
        Itse olen tavannut 1990-luvun loppupuolella toisenkin transseksuaalin, nuoren naisen. Hän oli myös vaihtanut sukupuolta miehestä naiseksi.
        Ilmeisesti ympäristö ei kyennyt häntä tässä suuressa identiteetin muutoksessa riittävästi tukemaan, koska hän masentui ja päätyi itsemurhaan.
        Tapahtuneen muistelu tekee minut vieläkin surulliseksi ja saa kysymään, olisivatko viranomaiset voineet tehdä jotakin, kun läheisten tuki ei näköjään riittänyt. (Masennus on yksinkin, ilman sukupuolista poikkeavuutta, usein hengenvaarallinen sairaus).
        Toivon sydämestäni kirkkoherra Aallolle voimia ja jaksamista. Identiteetin muutos, johon hän on ulkonaisesti ryhtymässä, on todella suuri.

        Jos Luoja on henkilön mieheksi lunut, sitä ulkomuotoa ei KOSKAAN ole lupa muuttaa naiseksi.


      • teu
        Ahdas portti kirjoitti:

        Jos Luoja on henkilön mieheksi lunut, sitä ulkomuotoa ei KOSKAAN ole lupa muuttaa naiseksi.

        Niin.


      • Nuuskija
        Juuliska kirjoitti:

        Transsukupuolisuus on kyllä harvinainen ilmiö, mutta ei vähimmässäkään määrin "metka", vaan enemmänkin suuri kärsimys sille, jonka persoonan osa se on.
        Itse olen tavannut 1990-luvun loppupuolella toisenkin transseksuaalin, nuoren naisen. Hän oli myös vaihtanut sukupuolta miehestä naiseksi.
        Ilmeisesti ympäristö ei kyennyt häntä tässä suuressa identiteetin muutoksessa riittävästi tukemaan, koska hän masentui ja päätyi itsemurhaan.
        Tapahtuneen muistelu tekee minut vieläkin surulliseksi ja saa kysymään, olisivatko viranomaiset voineet tehdä jotakin, kun läheisten tuki ei näköjään riittänyt. (Masennus on yksinkin, ilman sukupuolista poikkeavuutta, usein hengenvaarallinen sairaus).
        Toivon sydämestäni kirkkoherra Aallolle voimia ja jaksamista. Identiteetin muutos, johon hän on ulkonaisesti ryhtymässä, on todella suuri.

        "ei pystynyt tukemaan"
        Hurskasta ja pinnallista syyllistämistä. Miksi sellasta vois kutsua? Mielistelyks? Vaalipaneeli-humanismiksi??
        Sukupuolen vaihtaminen on syvä psyykinen ongelma, kuten itsemurhaan ajautuminenkin. Jokainen on teoistaan vastuussa itse. Läheisten on usein mahdotonta puuttua asiaan. Syllistäminen on usein osa motiivia.


      • Juuliska
        Ahdas portti kirjoitti:

        Älä tule tänne nimittelemään ketään terveesti ajattelevaa ihmistä sovinistiksi!

        Tässä tapauksessa ei ole kysymys lainkaan sovinismista.

        Et ole tainnut seurata keskustelun kulkua kovinkaan tarkasti. Tässä keskustelussahan joku itse käyttää itsestään "Sovinistisika Rex"- nimimerkkiä (Mää itte, Kirjoittanut: Sovinistisika Rex, 9.11.2008 klo 22.06).

        Vaikka en tiennyt, mihin "Rex"-osa viittasi, pidin nimimerkkiä leikkisänä - aivan kuin nimimerkin käyttäjä olisi ollut hyvinkin tietoinen siitä, että jokin piirre hänen "sovinistisikamaisuudessaan" usein suurestikin viehättää miehen alamaisuuteen opetettuja el.kotien tyttöjä.

        Sellaiseen feministiseen tunteen paloon en ole koskaan yltänyt, että alkaisin nimitellä ketään miehiä "sovinistisioksi". Vaan olen vain alkanut pitää minuun naisena alentuvasti suhtautuviin tai muuten huonosti kohteleviin miehiin välimatkaa. Minulle riittää myös silloin, kun on aihetta, pelkkä "sovinisti"-nimitys, ilman "sikaa". (En toisaalta pidä kovin paljoa naiseudestaan elämöivistä feministeistäkään, "femakoista", kuten jotkut miehet ovat keksineet heitä nimittää).

        Kieltämättä tuntisin oloni aika ahtaaksi "Ahtaan portin" rajoituksissa. Siinä ei tavallinen laihuus taitaisi riittää, vaan nälkäkurki pitää sisään astelijan olla, joka tavalla.


      • Ahdas portti
        Juuliska kirjoitti:

        Et ole tainnut seurata keskustelun kulkua kovinkaan tarkasti. Tässä keskustelussahan joku itse käyttää itsestään "Sovinistisika Rex"- nimimerkkiä (Mää itte, Kirjoittanut: Sovinistisika Rex, 9.11.2008 klo 22.06).

        Vaikka en tiennyt, mihin "Rex"-osa viittasi, pidin nimimerkkiä leikkisänä - aivan kuin nimimerkin käyttäjä olisi ollut hyvinkin tietoinen siitä, että jokin piirre hänen "sovinistisikamaisuudessaan" usein suurestikin viehättää miehen alamaisuuteen opetettuja el.kotien tyttöjä.

        Sellaiseen feministiseen tunteen paloon en ole koskaan yltänyt, että alkaisin nimitellä ketään miehiä "sovinistisioksi". Vaan olen vain alkanut pitää minuun naisena alentuvasti suhtautuviin tai muuten huonosti kohteleviin miehiin välimatkaa. Minulle riittää myös silloin, kun on aihetta, pelkkä "sovinisti"-nimitys, ilman "sikaa". (En toisaalta pidä kovin paljoa naiseudestaan elämöivistä feministeistäkään, "femakoista", kuten jotkut miehet ovat keksineet heitä nimittää).

        Kieltämättä tuntisin oloni aika ahtaaksi "Ahtaan portin" rajoituksissa. Siinä ei tavallinen laihuus taitaisi riittää, vaan nälkäkurki pitää sisään astelijan olla, joka tavalla.

        En ole enää eilisen teeren poika. Keskityn vain tosiasioihin.


      • Juuliska
        Ahdas portti kirjoitti:

        Ja naisen naiseksi.

        Jotakin holttia odottaisin sivinistiksi nimittelyynkin. Sinulle se lienee mahdoton toive toteutettavaksi?


        Jos mieheltä vedetään kikkeli suurella rahalla pois 54 vuotiaana ja tilalle porataan V-reikä, niin jossakin on silloin pahasti vikaa.

        Eikä vika ole taatusti toimenpidettä ihmettelevissä ihmisissä, vaan henkilössä jolle tällainen toimenpide tehdään. Jos minun puolisolleni laitettaisiin kikkeli, niin olisihan se hyvin narsistinen teko.

        - Mitä miehen nykyinen vaimokin ajattelee kun hänet pakotetaan lesboksi vastoin omaa seksuaali-identiteettiään.

        - Mitä ajattelevat lapset joiden isä onkin yht'äkkiä nainen vastoin luomakunnan Luojan nimenomaista luomisjärjestystä?

        Jos on miehenä kantanut kikkeliä yli 50 vuotta, siis lähes koko viriilin seksuaalisuutensa ajan, niin loppuaika elämästä menee samassa katastrofissa jo todella nopeasti, vaikka onkin vakavasti identiteetiltään sairas henkilö.

        Tässä on erään lääkärin näkökulma transseksuaalisuuteen:
        http://www.terveysportti.fi/ltk/ltk.naytaartikkeli?p_artikkeli=ttl00194


      • Kuolleenuskonpappi
        Juuliska kirjoitti:

        Tässä on erään lääkärin näkökulma transseksuaalisuuteen:
        http://www.terveysportti.fi/ltk/ltk.naytaartikkeli?p_artikkeli=ttl00194

        Jumalan kiitos maamme on moniarvoinen ja demokraattinen. Jokainen voi lääkäriä myöten lausua oman mielipiteensä transseksuaalisuuteen.
        Kristillinen usko ei voi olla moniarvoista, koska se nojaa Jumalan sanaan.
        Tästä tosiasiasta on tullut meidän aikamme ihmiselle ongelma. Sen ratkaisuun on löytynyt lähinnä ainakin pari viisasta neuvoa.
        Luovutaan Jumalan sanan normatiivisuudesta epäsuorasti niin, että asetetaan sen jumalallisuus ja ehdottomuus kyseenalaiseksi.
        Kyseenalaistetaan sen alkuperä ja autoritäärinen asema. Näin itse Jumala voi suurin piirtein jäädä virkaansa.
        Toinen tapa on hylätä Raamatun ilmoittama Jumala kokonaan ristiriitaisena ja mahdottomana.
        Keskitytään ihmiseen itseensä ja siihen, mitä käsitys Jumalasta hänessä itsessään synnyttää mielen ja tunteiden tasolla. Tällöin ei nouse ristiriitoja, koska jokainen vuo luoda oman käsityksensä Jumalasta ja siitä kokoelmasta jumalkäsityksiä, joita jotkut fundamentalistit nimittävät Jumalan sanaksi ja ilmoitukseksi, joka kuitenkin on vain ihmisen kirjoittamaa tajunnanvirtaa.


      • Juuliska
        Ahdas portti kirjoitti:

        Jos Luoja on henkilön mieheksi lunut, sitä ulkomuotoa ei KOSKAAN ole lupa muuttaa naiseksi.

        Oletko koskaan kuullutkaan intersukupuolisista ihmisistä, joilla on sekä miehen että naisen sukupuolielimet?
        http://www.transtukipiste.fi/intersukupuolisuus/


      • Juuliska
        Kuolleenuskonpappi kirjoitti:

        Jumalan kiitos maamme on moniarvoinen ja demokraattinen. Jokainen voi lääkäriä myöten lausua oman mielipiteensä transseksuaalisuuteen.
        Kristillinen usko ei voi olla moniarvoista, koska se nojaa Jumalan sanaan.
        Tästä tosiasiasta on tullut meidän aikamme ihmiselle ongelma. Sen ratkaisuun on löytynyt lähinnä ainakin pari viisasta neuvoa.
        Luovutaan Jumalan sanan normatiivisuudesta epäsuorasti niin, että asetetaan sen jumalallisuus ja ehdottomuus kyseenalaiseksi.
        Kyseenalaistetaan sen alkuperä ja autoritäärinen asema. Näin itse Jumala voi suurin piirtein jäädä virkaansa.
        Toinen tapa on hylätä Raamatun ilmoittama Jumala kokonaan ristiriitaisena ja mahdottomana.
        Keskitytään ihmiseen itseensä ja siihen, mitä käsitys Jumalasta hänessä itsessään synnyttää mielen ja tunteiden tasolla. Tällöin ei nouse ristiriitoja, koska jokainen vuo luoda oman käsityksensä Jumalasta ja siitä kokoelmasta jumalkäsityksiä, joita jotkut fundamentalistit nimittävät Jumalan sanaksi ja ilmoitukseksi, joka kuitenkin on vain ihmisen kirjoittamaa tajunnanvirtaa.

        Esimerkiksi intersukupuoliset ihmiset, joilla on sekä miehen että naisen sukupuolielimet, eivät yleensä kuuluta julki poikkeavuuttaan. Kuitenkin meidän suomalainen sosiaaliturvajärjestelmämme vaatii olemaan jompaa kumpaa sukupuolta. Siinä ei paljoa paina se, millaista usko on, kuollutta vai elävää, vaan valita täytyy, olla joko mies tai nainen, poika tai tyttö.
        Kuten allaolevilta sivuilta voi lukea, tämä ilmiö ei ole aivan harvinainen Suomessakaan.

        http://www.transtukipiste.fi/intersukupuolisuus/


      • Juuliska
        Nuuskija kirjoitti:

        "ei pystynyt tukemaan"
        Hurskasta ja pinnallista syyllistämistä. Miksi sellasta vois kutsua? Mielistelyks? Vaalipaneeli-humanismiksi??
        Sukupuolen vaihtaminen on syvä psyykinen ongelma, kuten itsemurhaan ajautuminenkin. Jokainen on teoistaan vastuussa itse. Läheisten on usein mahdotonta puuttua asiaan. Syllistäminen on usein osa motiivia.

        Sinulle ei ilmeisesti ole tullut mieleen, että viittasin tektissäni omiin syyllisyydentunteisiini tämän tapauksen yhteydessä. Siis siihen, että MINÄ en tukenut tyttöä riittävästi ja että olen siten osasyyllinen hänen itsemurhaansa.

        Tietenkään itseäänkään ei pidä joka asiassa syyllistää. En kuitenkaan ymmärrä, mikä edellisessä tektissäni on mielestäsi "hurskasta" tai yritystä olla sellainen ja mikä "pinnallista", "mielistelyä" tai peräti "vaalipaneeli-humanismia". Kun kerroin vain omat mielialani tapahtuneen jälkeen.

        Vieläkin kysyn itseltäni, miten minun olisi pitänyt toimia, ettei itsemurhaa olisi tapahtunut. Ja vieläkin, kun tapahtunut nousee näin yli 10 vuoden jälkeen mieleeni, tunnen vihlaisevaa surua, koska en mielestäni tehnyt kaikkea voitavaani tytön auttamiseksi.


      • =??? ?
        Juuliska kirjoitti:

        Esimerkiksi intersukupuoliset ihmiset, joilla on sekä miehen että naisen sukupuolielimet, eivät yleensä kuuluta julki poikkeavuuttaan. Kuitenkin meidän suomalainen sosiaaliturvajärjestelmämme vaatii olemaan jompaa kumpaa sukupuolta. Siinä ei paljoa paina se, millaista usko on, kuollutta vai elävää, vaan valita täytyy, olla joko mies tai nainen, poika tai tyttö.
        Kuten allaolevilta sivuilta voi lukea, tämä ilmiö ei ole aivan harvinainen Suomessakaan.

        http://www.transtukipiste.fi/intersukupuolisuus/

        Löytyykö lisää anomalioita, joihin lestherätysliikkeen olisi kenties otettava kantaa ad hoc? itse en näe sitä tarpeelliseksi.


      • teutatess
        Juuliska kirjoitti:

        Esimerkiksi intersukupuoliset ihmiset, joilla on sekä miehen että naisen sukupuolielimet, eivät yleensä kuuluta julki poikkeavuuttaan. Kuitenkin meidän suomalainen sosiaaliturvajärjestelmämme vaatii olemaan jompaa kumpaa sukupuolta. Siinä ei paljoa paina se, millaista usko on, kuollutta vai elävää, vaan valita täytyy, olla joko mies tai nainen, poika tai tyttö.
        Kuten allaolevilta sivuilta voi lukea, tämä ilmiö ei ole aivan harvinainen Suomessakaan.

        http://www.transtukipiste.fi/intersukupuolisuus/

        Tästä asiasta puhuttu liikaakin, Tuntuu kuin olisi unohdettu LLL. Ei hän varmaankaan puhunut tuommoisista asioista, ja jos puhui, valitsi takuula kuulijansa tarkasti.

        Tämä on sinulle Juuliska , voitko hillitä .


      • Juuliska
        =??? ? kirjoitti:

        Löytyykö lisää anomalioita, joihin lestherätysliikkeen olisi kenties otettava kantaa ad hoc? itse en näe sitä tarpeelliseksi.

        Kyllä niitä löytyy. Tässä on linkki:
        http://www.transtukipiste.fi/

        Kuitenkin kristillisyyden ydin on muussa kuin siinä, mitä sukupuolta olemme.

        Jo lapsena (el.kodissa kasvaneena) kuulin joskus ihmetellen puhutun jostakin ihmisestä, jota nimitettiin "Matti-Maijaksi", kun ei oikein tiedetty, kumpi hän oli, mies vai nainen. (Silloin ei vielä ollut käytössä nykyistä sosiaaliturvatunnusta). Hänen kerrottiin olleen taitava tekemään kaikenlaisia naisten käsitöitä. Sitä en muista, vaikuttiko hän el.kristillisyyden piirissä.

        Paavalin kirjoitusten perusteella on joissakin asioissa omaksuttu jyrkkä asenne sukupuoleen: "nainen vaietkoon seurakunnassa". Pidän sitä itse vain raamatuntulkintana, en niinkään konkreettisena ohjeena, miten kirkossa täytyy toimia. Mielestäni sukupuolella ei ole väliä itse julistuksen kannalta, vaan puheen sisältö on tärkein.

        Kaikki sukupuoliset poikkeavuudet ovat reunailmiötä. Niillä voi kyseenalaistaa jyrkiksi muuttuneet asenteet. Poikkeavuuksia on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta käytännössä niillä ei liene juurikaan merkitystä. Tai merkitys on vähäinen.

        Sanotaan, että yksi pääsky ei kesää tee". Niin ei myöskään yksi sukupuolenkorjausleikkauksen läpikäynyt pappi ole koko kirkon papisto. Olli Aalto halusi tehdä omasta asiastaan julkisen. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että hän olisi toiminut kaikessa hiljaisuudessa ja vaihtanut paikkakuntaa vähin äänin uudessa sukupuoliroolissa.


      • sopimaton
        teutatess kirjoitti:

        Tästä asiasta puhuttu liikaakin, Tuntuu kuin olisi unohdettu LLL. Ei hän varmaankaan puhunut tuommoisista asioista, ja jos puhui, valitsi takuula kuulijansa tarkasti.

        Tämä on sinulle Juuliska , voitko hillitä .

        puheenaihe?

        Jotkut ihmiset joutuvat kohtaamaan elämässään kaikenlaista! Miksi on vaikeaa myöntää, että sellaista nyt vain on olemassa eikä se välttämättä ole hyvää eikä pahaa - se vain ON.

        Ps. en ole Juuliska.


      • mielenkiintoinen
        Juuliska kirjoitti:

        Kyllä niitä löytyy. Tässä on linkki:
        http://www.transtukipiste.fi/

        Kuitenkin kristillisyyden ydin on muussa kuin siinä, mitä sukupuolta olemme.

        Jo lapsena (el.kodissa kasvaneena) kuulin joskus ihmetellen puhutun jostakin ihmisestä, jota nimitettiin "Matti-Maijaksi", kun ei oikein tiedetty, kumpi hän oli, mies vai nainen. (Silloin ei vielä ollut käytössä nykyistä sosiaaliturvatunnusta). Hänen kerrottiin olleen taitava tekemään kaikenlaisia naisten käsitöitä. Sitä en muista, vaikuttiko hän el.kristillisyyden piirissä.

        Paavalin kirjoitusten perusteella on joissakin asioissa omaksuttu jyrkkä asenne sukupuoleen: "nainen vaietkoon seurakunnassa". Pidän sitä itse vain raamatuntulkintana, en niinkään konkreettisena ohjeena, miten kirkossa täytyy toimia. Mielestäni sukupuolella ei ole väliä itse julistuksen kannalta, vaan puheen sisältö on tärkein.

        Kaikki sukupuoliset poikkeavuudet ovat reunailmiötä. Niillä voi kyseenalaistaa jyrkiksi muuttuneet asenteet. Poikkeavuuksia on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta käytännössä niillä ei liene juurikaan merkitystä. Tai merkitys on vähäinen.

        Sanotaan, että yksi pääsky ei kesää tee". Niin ei myöskään yksi sukupuolenkorjausleikkauksen läpikäynyt pappi ole koko kirkon papisto. Olli Aalto halusi tehdä omasta asiastaan julkisen. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että hän olisi toiminut kaikessa hiljaisuudessa ja vaihtanut paikkakuntaa vähin äänin uudessa sukupuoliroolissa.

        keskustelu aiheesta (netissä siis)!


      • Ahdas portti
        Kuolleenuskonpappi kirjoitti:

        Jumalan kiitos maamme on moniarvoinen ja demokraattinen. Jokainen voi lääkäriä myöten lausua oman mielipiteensä transseksuaalisuuteen.
        Kristillinen usko ei voi olla moniarvoista, koska se nojaa Jumalan sanaan.
        Tästä tosiasiasta on tullut meidän aikamme ihmiselle ongelma. Sen ratkaisuun on löytynyt lähinnä ainakin pari viisasta neuvoa.
        Luovutaan Jumalan sanan normatiivisuudesta epäsuorasti niin, että asetetaan sen jumalallisuus ja ehdottomuus kyseenalaiseksi.
        Kyseenalaistetaan sen alkuperä ja autoritäärinen asema. Näin itse Jumala voi suurin piirtein jäädä virkaansa.
        Toinen tapa on hylätä Raamatun ilmoittama Jumala kokonaan ristiriitaisena ja mahdottomana.
        Keskitytään ihmiseen itseensä ja siihen, mitä käsitys Jumalasta hänessä itsessään synnyttää mielen ja tunteiden tasolla. Tällöin ei nouse ristiriitoja, koska jokainen vuo luoda oman käsityksensä Jumalasta ja siitä kokoelmasta jumalkäsityksiä, joita jotkut fundamentalistit nimittävät Jumalan sanaksi ja ilmoitukseksi, joka kuitenkin on vain ihmisen kirjoittamaa tajunnanvirtaa.

        Löytyyhän täältä sentään kristittyjäkin, jotka uskovat Jumalan sanaan.


      • Ahdas portti
        sopimaton kirjoitti:

        puheenaihe?

        Jotkut ihmiset joutuvat kohtaamaan elämässään kaikenlaista! Miksi on vaikeaa myöntää, että sellaista nyt vain on olemassa eikä se välttämättä ole hyvää eikä pahaa - se vain ON.

        Ps. en ole Juuliska.

        Onko sekin "...se vain ON." ?

        Täällä on hyt useaan kertaan selitetty sinullekin että jos henkilö on transseksuaali, hän on.

        Mutta jos hän kairaa itselleen v..tun ja poistaa kullin, on kysymys tykkänään eri asista kun olemisesta, on kysymys Jumalan pilkkaamisesta, kun se minkä Jumala on luonut, ei kelpaa.


      • aiheeseensa
        Ahdas portti kirjoitti:

        Onko sekin "...se vain ON." ?

        Täällä on hyt useaan kertaan selitetty sinullekin että jos henkilö on transseksuaali, hän on.

        Mutta jos hän kairaa itselleen v..tun ja poistaa kullin, on kysymys tykkänään eri asista kun olemisesta, on kysymys Jumalan pilkkaamisesta, kun se minkä Jumala on luonut, ei kelpaa.

        jotain pervoa, ku ihminen rakastaa noita sukuvehketten nimiä luetella alvariinsa henkellisell palstall.
        jokanen tietää ne muutenki jotta ei tarttis vessakirjottelua tänne nettii. se on nnii luannollist jotta varmaa olohuanee seinääki on piirretty noi rakkaat nimet.


      • Juuliska
        mielenkiintoinen kirjoitti:

        keskustelu aiheesta (netissä siis)!

        Kävin lukemassa, kiintoisia mielipiteitä. Samanlaista ajatustenvaihtoa kuin täälläkin.
        Aina on näköjään kirkon vika: pahasta on se, että kirkko sallii poikkeavuutta, ja toisten mielestä yhtä pahasta sekin, ettei näköjään muka salli.
        Saattoi vain ihmetellä niitä asenteita ja ennakkoluuloja.


      • Giulianina
        Juuliska kirjoitti:

        Meni hetken aikaa tajuta, mitä "Ahdas portti" kysyy: "Kuka sun liittos on eron partaalle toimittanut?" Pidän silkkana ilkeytenä tällaista toisen tekemien virheiden matkimista. Niinhän koulukiusaajatkin usein toimivat.

        Avioeron ehdottaminen näyttää monille psykoterapeuteille olevan kovin helppo ja aina käsillä oleva ratkaisu vaikeisiin ihmissuhdeongelmiin. Sen sijaan että he pohtisivat liiton vahvuuksia ja sitä, miten parin yhteiselämä voisi jatkua entistä parempana.
        Eräs naistuttuni on tästä hyvänä esimerkkinä: parisuhdeterapiaan menoon asti heidän elämänsä oli sujunut jotenkuten.
        Mutta sen jälkeen se ei sujunut enää ollenkaan, vaan heille tuli ero ja mies lähti. Tästä vaimo näytti edelleen kantavan kaunaa parisuhdeterapeutille.


      • vai olekko unessa?
        Giulianina kirjoitti:

        Ei haisevampaa valhetta voi olla edes olemassa!
        Missä ne neuvot ovat, kun niitä ei ole koskaan tosipaikan tullen käytetty?
        Emmmää ymmärrä,, meneksää kysymään lapivanhimmilta...
        Kiitti...
        Juu, Kalle L. sanoi aikoinaan että hyvä päivää kirvesvartta,...


      • Salora.
        teu kirjoitti:

        Nyt sitä miestä, joka yks ilta oli tv.ssä,. taisi olla joku pappi , ja halusi sukupuoli leoikkaukseen,

        hengellisen elämän kuivatuskaappi. ilmankos ne ovatkin kuivia.


      • ?????
        Giulianina kirjoitti:

        ... joista ei ole omakohtaisia kokemuksia.

        Jumalan sana johdattaa meitä niin, että rakkaus kestää ja lisääntyy. Kuuliaisuus Jumalan sanalle on jo toinen juttu.

        Esimerkkitapauksessa parisuhdeterapeutti ei voinut auttaa tuota paria jatkamaan yhdessä. Totuus on, että vielä vähemmän siihen olisi kyennyt asiaa tuntemayton lestadiolais-saarnaaja.

        Jumalan sanan pohjalla toimiva parisuhdetyö, joka perustuu Jumalan sanaan ja vertaistukiparien esirukouksiin, on parasta mitä minä tiedän.

        Kun on kolmesta neljään paria samassa ryhmässä, ja kokeneempi pari vetämässä ryhmää, silloin syntyy kypsää jälkeä. Kopeistä asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, mitään salaamatta. Sellaisesta ryhmästä jää mukaan sellaisia eväitä, joiden avulla voi alkaa yhteyden rakentamisen, kotona YHDESSÄ PUOLISONSA kanssa.

        Totuus on kuitenkin se että ilmaista lounasta ei ole.

        Parisuhteen nostaminen pois entisiltä tututuilta raiteltaan ei ole helppoa, kun ensiksi pitäisi oppia pois vanhoista tottumuksista ja tilalle pitäisi oppia uudenlainen elämäntapa.

        Jos jompikumpi, tai kumpikin puolisoista kieltätyy muuttamasta omaa aiempaa totuttua käyttäytymistään, niin ei suhde itsestään muutu.

        Usein tilanne on nimittäin sellainen että toista puolisoa yritetään väen vängällä muuttaa, ja uskotaan että kaikki muuttuisi toisenlaiseksi kunhan tuo minun puolisoni vain muuttuisi.


      • ?????
        Giulianina kirjoitti:

        Aina ei sudetta pidäkään jatkaa.

        Syitä on monia, mutta yhteistä näille on että jompikumpi puolisoista, tai kumpikin, on vaarassa menettää terveytensä taikka jopa henkensä, mikäli jatkavat saman katon alla elämäänsä. Silloin ero on ainoa oikea ratkaisu, ja mitä nopeammin se tapahtuu, sen parempi.


      • Ahdas portti
        aiheeseensa kirjoitti:

        jotain pervoa, ku ihminen rakastaa noita sukuvehketten nimiä luetella alvariinsa henkellisell palstall.
        jokanen tietää ne muutenki jotta ei tarttis vessakirjottelua tänne nettii. se on nnii luannollist jotta varmaa olohuanee seinääki on piirretty noi rakkaat nimet.

        Olen tyytyväinen Jumalan luomaan värkkiini.

        Miksi kirjoitat ollenkaan jos sinulla ei ole aikomustakaan vastata esittämääni kysymykseen?


      • teuta
        Ahdas portti kirjoitti:

        Olen tyytyväinen Jumalan luomaan värkkiini.

        Miksi kirjoitat ollenkaan jos sinulla ei ole aikomustakaan vastata esittämääni kysymykseen?

        Ei ollut ajatellutkaan vastata asiaan. Noista monista, l kirjaimista , hän on vissiin hollalanlahllest.


      • uta
        teuta kirjoitti:

        Ei ollut ajatellutkaan vastata asiaan. Noista monista, l kirjaimista , hän on vissiin hollalanlahllest.

        Ettei vaan olis Malmin mustalaisia.


      • teu
        uta kirjoitti:

        Ettei vaan olis Malmin mustalaisia.

        Niistä tiärät ?


      • Juuliska
        Ahdas portti kirjoitti:

        Onko sekin "...se vain ON." ?

        Täällä on hyt useaan kertaan selitetty sinullekin että jos henkilö on transseksuaali, hän on.

        Mutta jos hän kairaa itselleen v..tun ja poistaa kullin, on kysymys tykkänään eri asista kun olemisesta, on kysymys Jumalan pilkkaamisesta, kun se minkä Jumala on luonut, ei kelpaa.

        Luuleeko Ahdas Portti, että kuka hyvänsä mies - vaikka hän itse halutessaan - voi kävellä tuosta vain lääkäriin ja sanoa, että kukko pois ja pimppa tilalle? Ei se kyllä ihan niin vain käy.

        Suomessa syntyy joka vuosi useita lapsia, joilla on sekä miehen että naisen sukupuolielimet. Isekin olen nähnyt lehdessä joskus ilmoituksen, jossa vanhemmat ovat ilmoittaneet, että heidän pikku poikansa onkin tyttö ja "Matiksi" aiemmin kastettu saanut uudeksi nimekseen "Maija".

        Vaikka Ahtaalle Portille sopisi ehkä hyvinkin, että meillä olisi näitä intersukupuolisia ihmisiä, joiden sukupuoli-identiteetti olisi koko heidän elämänsä ajan epäselvä, eivätkä he itsekään tietäisi, kumpia he ovat, miehiä vai naisia, niin onneksi sosiaaliturvamme vaatii ottamaan asiaan kantaa, sosiaalitunnus.

        Ahdas Portti antaisi varmaan mielellään selkeät ohjeet Jumalalle, millaisia ihmisiä Hän saa luoda ja millaisia ei missään tapauksessa. Mutta kun hän ei voi mitään Jumalan luomistöille, hän voi joka tapauksessa vastustaa todellisuutta sulkemalla siltä silmänsä.

        Ilmeisesti kysymyksessä on hänen oma sukupuoli-identiteettinsä. Aivan kuten minua tavallisena naisena kauhistuttaisi ajatus, että minun pitäisi ruveta mieheksi, niin samoin normaalia miehistä miestä Ahdasta Porttia hermostuttaa jo ajatuskin naiseksi muuttumisesta, eikä sille heru häneltä ymmärtämystä.

        Lehti kertoo, että kirkkoherra Olli Aallon tukena ja rinnalla on hänen ensimmäinen vaimonsa ja että he yhdessä tekivät päätöksen sukupuolen korjauksesta.
        http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/Sukupuolta vaihtava kirkkoherra koettelee kirkon l%E4himm%E4isenrakkautta/115185


      • touhua!!!!
        Juuliska kirjoitti:

        Luuleeko Ahdas Portti, että kuka hyvänsä mies - vaikka hän itse halutessaan - voi kävellä tuosta vain lääkäriin ja sanoa, että kukko pois ja pimppa tilalle? Ei se kyllä ihan niin vain käy.

        Suomessa syntyy joka vuosi useita lapsia, joilla on sekä miehen että naisen sukupuolielimet. Isekin olen nähnyt lehdessä joskus ilmoituksen, jossa vanhemmat ovat ilmoittaneet, että heidän pikku poikansa onkin tyttö ja "Matiksi" aiemmin kastettu saanut uudeksi nimekseen "Maija".

        Vaikka Ahtaalle Portille sopisi ehkä hyvinkin, että meillä olisi näitä intersukupuolisia ihmisiä, joiden sukupuoli-identiteetti olisi koko heidän elämänsä ajan epäselvä, eivätkä he itsekään tietäisi, kumpia he ovat, miehiä vai naisia, niin onneksi sosiaaliturvamme vaatii ottamaan asiaan kantaa, sosiaalitunnus.

        Ahdas Portti antaisi varmaan mielellään selkeät ohjeet Jumalalle, millaisia ihmisiä Hän saa luoda ja millaisia ei missään tapauksessa. Mutta kun hän ei voi mitään Jumalan luomistöille, hän voi joka tapauksessa vastustaa todellisuutta sulkemalla siltä silmänsä.

        Ilmeisesti kysymyksessä on hänen oma sukupuoli-identiteettinsä. Aivan kuten minua tavallisena naisena kauhistuttaisi ajatus, että minun pitäisi ruveta mieheksi, niin samoin normaalia miehistä miestä Ahdasta Porttia hermostuttaa jo ajatuskin naiseksi muuttumisesta, eikä sille heru häneltä ymmärtämystä.

        Lehti kertoo, että kirkkoherra Olli Aallon tukena ja rinnalla on hänen ensimmäinen vaimonsa ja että he yhdessä tekivät päätöksen sukupuolen korjauksesta.
        http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/Sukupuolta vaihtava kirkkoherra koettelee kirkon l%E4himm%E4isenrakkautta/115185

        miks pervot tunkee tälle palstalle pimppa-juttuineen? kolme päivää jauhanut samaa asiaa.


    • Virkkuukoukku 2

      varsinkin ompeluseuroja yms.

    • Oletko riistänyt joltain mieheltä hänen palvelustehtävänsä?

      Jokainen mies, joka suhtautuu kielteisesti, harkitkoon tilalle astumista.

      Minusta kutsun ja lahjan saanut nainen sopii erittäin hyvin sielunhoitajaksi ja esirukoilijaksi.

      Jos siihen vielä on mahdollisuus liittää todistuksen antaminen Jumalan hyvyydestä ja Kristuksen ristintyön hyödytyksestä, niin Jumala siunatkoon sinua.

      • sanaa oikeana

        Kaikki muu on hyväksyttävää, mutta raamattu kieltää seurakunnan edessä opettamisen, tämän käskyn sai Pyhä Paavali Herralta.


      • sanaa oikeana kirjoitti:

        Kaikki muu on hyväksyttävää, mutta raamattu kieltää seurakunnan edessä opettamisen, tämän käskyn sai Pyhä Paavali Herralta.

        on mielenkiintoisia versioita.
        Maassa on joitakin teologeja, jotka eivät ole ottaneet pappisvihkimystä ja sillä perusteella ovat ilmeisesti vapaita pitämään raamatunopetusta seurakunnissa ja myös tiedotusvälineissä.


    • kölli kolottaja

      Ne raamatun opetukset oli aikalaisilleen vuonna tappi, satoja vuosia sitten,,,,,turha alistaa nykynaisia niillä. Nykyaikana hameväet ovat saaneet samanverran koulutusta ja tietoja kuin miehet kaikilta elämän alueilta,,

      • teu

        Hetikun naiset lähti ansioon, on tullut kasvatus murheita joka puolella, Osa koulu kiusaamisista johtuu siitä ja muu kasvatus vaje.

        Kukapa tietää nämä koulu ammuskelutkin, muutamia mainitakseni, jos naisen paikka oli koti, ahneus teki maailmassa sen, että mies ei enää tienannut tarpeeksi, jolloin naiset hakeutuivat työhön .


    • voivat

      Miksi eivät voisi? Heillä on täysi vapaus, oikeus ja jopa Jeesuksen käsky julistaa evankeliumia syntien anteeksiantamuksesta Jeesuksen sovintotyön tähden. Kenellä meistä on oikeus tukkia Elämän veden virtaa vuotamasta kaipaaviin sydämiin? Tämä virta vuotaa myös naisten sydämien kautta. Ei kai Jeesus opastanut Sykarin kaivolla Kananialaista naista turhan Elämän veden salaisuuksiin.

      • teu

        Tähänkin asti on naiset tehneet ja ruokkineet, valtaosan meidän seuravieraista. Miksei tästä eteenkin päin, Saarnajaksi vain ei ole ollut niinkuin lupaa. Eikä se ole minustakaan paikallaan .


    • ruut7

      Jeesus on käskenyt meitä kaikkia levittämään evankeliumia! Raamatussa mainitaan yhden(1) kerran naisen puheoikeudesta tai oikeudettomuudesta, 1.Kor.14:34. On kuitenkin hyvä lukea aikaisempiakin jakeita, jossa Paavali opettaa korinttolaisille jumalanpalvelusmenoihin järjestystä. Korinttolaisilla on ilmeisesti ollut melko hulvaton meno,on puhuttu kielillä yhtä aikaa yms.Rukoilen sinulle nöyrää mieltä Herrassa, ettet toimisi lihan, vaan Hengen johdattamana, muistaen minkä vastuun Raamattu osoittaa Sanan opettajille. Rukoillaan kaikki toinen toistemme puolesta, että saisimme sydämiimme palon kertoa Kristuksesta Jeesuksesta ympristössämme, että parantuisimme ennen kaikkea synnin sairaudesta!Jeesuksen läsnäoloa työhösi!

      • Olen pähkäillyt

        Mielessäni miten islamin oppi eroaa teidän opeistanne ja tullut siihen tulokseen,ettei mitenkään. Molemmat käskevät naissukupuolen olemaan hiljaa ja pysymään kotona. Vastaamaan vain jos kysytään. Olette yhtä vanhurskaita kuin muslimit.


      • teutatess

        Joka varmasti oli , nainen , ja palveli temppelissä 70 ajasaikaa . Tutki


      • mieltä

        ruut7: Lue myös Paavalin 1. kirje Timoteukselle 2. luku...

        Näin muuten sanoo M Luther:
        Mutta uudessa testamentissa säätää Pyhä Henki P:n Paavalin kautta, että vaimojen pitää seurakunnassa ääneti oleman, ja sanoo: Se on Herran käsky, 1. Kor. 14:34; vaikka kyllä tiesi Joelin sitä julistaneen, että Jumala on vuodattava Henkensä tytärtensäkin päälle, ja oli ilmankin nähnyt Philippon neljän tyttären prohveteeraavan, Ap. t. 21:9. Muuten he kyllä rukoilkoot yhdessä muiden kanssa, veisatkoot, ylistäkööt ja sanokoot Amen, ja lukekoot kotona sekä opettakoot, varoittakoot ja lohduttakoot toisiansa, ja selittäkööt raamattua keskenänsä, paraiten kuin taitavat.


      • teu
        Olen pähkäillyt kirjoitti:

        Mielessäni miten islamin oppi eroaa teidän opeistanne ja tullut siihen tulokseen,ettei mitenkään. Molemmat käskevät naissukupuolen olemaan hiljaa ja pysymään kotona. Vastaamaan vain jos kysytään. Olette yhtä vanhurskaita kuin muslimit.

        Eihän musliimi ole usko, vaan pakote ja miehille väsätty, yksi mies saa pitää 4 vaimoa, sekä lukemattomia jalka vaimoja (huoria) muskiimit on perustettu 622, v. Jeesuksen jälkeen, on nuorin Ns. Jälki uskosta . tämän voisi sanoa pahemminkin .


    • ruut7

      En ole unohtanut naisia, jotka ovat olleet levittämässä Jumalan valtakuntaa ihmisten keskuuteen.Totta 1.Tim.2:12 Paavali myös kieltää vaimon(tai naisen)opetustyön,viittaan kuitenkin vielä 1.Kor.11:5 erityisesti Paavali sanoo:Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai PROFETOI pää peittämätönnä, häpäisee päänsä...Mutta levittäköön evankeliumia kuka tahansa, niin tehköön sen Jeesuksen Kristuksen kirkastamiseksi eikä ihmisten suosiota hakien. Siunattua elämää teille kaikille Jeesuksessa ja Hänen sovintoveressään!

      • teutatess

        1 Tim. 2:12 . Mutta minä en salli, että nainen /vaimo opettaa, enkä sitä että hän vallitsee miestään, vaan eläköön hän hiljaisuudessa .
        13. Sillä Aadamluotiin ensin, sitten eeva;
        14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen läpi. Jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.


      • ruut7Te
        teutatess kirjoitti:

        1 Tim. 2:12 . Mutta minä en salli, että nainen /vaimo opettaa, enkä sitä että hän vallitsee miestään, vaan eläköön hän hiljaisuudessa .
        13. Sillä Aadamluotiin ensin, sitten eeva;
        14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen läpi. Jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

        En tiedä miksi suomennoksissa on aina monikossa lasten synnyttämisen kautta/läpi pelastuva.En osaa kreikkaa, mutta mulla on englannin kielellä(Berkeley Version 1945 by Gerrit Verkuyl)Uusi testamentti ja siinä Paavali sanoo:She will, however, be kept safe trough the child-bearing, if with self-control she continues in faith and love and consecration.
        Kuka täällä on kreikan taitaja, olisi mielenkiintoista tietää, mikä on alkukielellä tämäkin paikka.Muutahan ks.kohta ei voi tarkoittaa, kuin naisesta syntynyttä Vapahtajaa, muuten pelastusta ei olisi tarkoitettu kaikille naisille.Vrt 1.Joh.2:2


      • teutatess
        ruut7Te kirjoitti:

        En tiedä miksi suomennoksissa on aina monikossa lasten synnyttämisen kautta/läpi pelastuva.En osaa kreikkaa, mutta mulla on englannin kielellä(Berkeley Version 1945 by Gerrit Verkuyl)Uusi testamentti ja siinä Paavali sanoo:She will, however, be kept safe trough the child-bearing, if with self-control she continues in faith and love and consecration.
        Kuka täällä on kreikan taitaja, olisi mielenkiintoista tietää, mikä on alkukielellä tämäkin paikka.Muutahan ks.kohta ei voi tarkoittaa, kuin naisesta syntynyttä Vapahtajaa, muuten pelastusta ei olisi tarkoitettu kaikille naisille.Vrt 1.Joh.2:2

        Siihen asti, Kun parempaa tietoa saamme.


      • Teutatess
        ruut7Te kirjoitti:

        En tiedä miksi suomennoksissa on aina monikossa lasten synnyttämisen kautta/läpi pelastuva.En osaa kreikkaa, mutta mulla on englannin kielellä(Berkeley Version 1945 by Gerrit Verkuyl)Uusi testamentti ja siinä Paavali sanoo:She will, however, be kept safe trough the child-bearing, if with self-control she continues in faith and love and consecration.
        Kuka täällä on kreikan taitaja, olisi mielenkiintoista tietää, mikä on alkukielellä tämäkin paikka.Muutahan ks.kohta ei voi tarkoittaa, kuin naisesta syntynyttä Vapahtajaa, muuten pelastusta ei olisi tarkoitettu kaikille naisille.Vrt 1.Joh.2:2

        mutta hän pelastuu lasten synnyttämisen kautta, jos he pysyvät uskossa, rakkaudessa ja pyhyydessä


      • teuta
        Teutatess kirjoitti:

        mutta hän pelastuu lasten synnyttämisen kautta, jos he pysyvät uskossa, rakkaudessa ja pyhyydessä

        Edellistä viestiä en kirjoittanut, on voitu siirtää, yritystä siihen että Ahdasportti antaisi vastausta .


    • teuta

      Seurat , miehet on vain puhuneet !

      • Juuliska

        Huvittaa "teutan" huomio: niinhän se usein on, että naiset hoitavat miehiä paremmin kaiken keskinäisen vuorovaikutuksen. Miehet taas vetävät saarnapöntöstä ns. yleisiä linjoja.


      • minäkin puberteetissa?
        Juuliska kirjoitti:

        Huvittaa "teutan" huomio: niinhän se usein on, että naiset hoitavat miehiä paremmin kaiken keskinäisen vuorovaikutuksen. Miehet taas vetävät saarnapöntöstä ns. yleisiä linjoja.

        juuliskan sanailu on asenteellista piikittelyä. ei siitä oikein saa asiallista keskustelua, mikä ei ilmeisesti ole tarkoituskaan.
        halutaan ilmeisesti tuoda päivän mittaan muutama messiaaninen totuusjulistus tyhmille ja rajoittuneille lestadiolaisille.
        Sanoma näkyy menevän pieleen, kun kohderyhmän määrittelykin on alunperin mennyt pieleen.
        Äly, empatia ja tieto ovat etäällä tuollaisesta osoittelusta tyyliin me hyvät/ne ja te pahat.
        ihan tiedoksi vaan, että monen miehen mielestä naisvaltaisella työpaikalla siskojen jatkuva riitely on miehestä yhtä helvettiä.


      • Juuliska
        minäkin puberteetissa? kirjoitti:

        juuliskan sanailu on asenteellista piikittelyä. ei siitä oikein saa asiallista keskustelua, mikä ei ilmeisesti ole tarkoituskaan.
        halutaan ilmeisesti tuoda päivän mittaan muutama messiaaninen totuusjulistus tyhmille ja rajoittuneille lestadiolaisille.
        Sanoma näkyy menevän pieleen, kun kohderyhmän määrittelykin on alunperin mennyt pieleen.
        Äly, empatia ja tieto ovat etäällä tuollaisesta osoittelusta tyyliin me hyvät/ne ja te pahat.
        ihan tiedoksi vaan, että monen miehen mielestä naisvaltaisella työpaikalla siskojen jatkuva riitely on miehestä yhtä helvettiä.

        Tutkitusti naiset ovat enimmältään verbaalisesti miehiä valmiimpia, mitä osoittaa myös se, että he ovat vallanneet lähes kaikki ihmissuhdeammatit.
        Jotkut mielipiteet ovat täällä kieltämättä "tyhmiä ja rajoittuneita", mutta ei tulisi mieleenikään leimata jonkin mielipiteen perusteella koko ihmistä, hänen viiteryhmästään puhumattakaan. Tässä yhteydessä esikoislestadiolaisuutta.
        Olen itse tehnyt pitkään töitä erittäin naisvaltaisella työpaikalla, enkä voi valittaa: naiset ovat kokemukseni mukaan mukavia työtovereita. Eikä työpaikkani miehissäkään ole valittamista. Symppiksiä ovat.

        Minusta Teutan oivallus on mainio. Mutta sitäpä ei olisi täällä saanut sanoa.


      • Ahdas portti
        Juuliska kirjoitti:

        Tutkitusti naiset ovat enimmältään verbaalisesti miehiä valmiimpia, mitä osoittaa myös se, että he ovat vallanneet lähes kaikki ihmissuhdeammatit.
        Jotkut mielipiteet ovat täällä kieltämättä "tyhmiä ja rajoittuneita", mutta ei tulisi mieleenikään leimata jonkin mielipiteen perusteella koko ihmistä, hänen viiteryhmästään puhumattakaan. Tässä yhteydessä esikoislestadiolaisuutta.
        Olen itse tehnyt pitkään töitä erittäin naisvaltaisella työpaikalla, enkä voi valittaa: naiset ovat kokemukseni mukaan mukavia työtovereita. Eikä työpaikkani miehissäkään ole valittamista. Symppiksiä ovat.

        Minusta Teutan oivallus on mainio. Mutta sitäpä ei olisi täällä saanut sanoa.

        Sinun konsteillasi ei miehen ja naisen yhteiselosta tule ikinä mitään valmista.
        Niinpä oletankin että olet eronnut nainen?

        Tuollaisen naisen kanssa ei yksikään itseään kunnioittava mies ole päivääkään saman katon alla. Näin on näreet. :-)))


      • ++++++++++
        Juuliska kirjoitti:

        Tutkitusti naiset ovat enimmältään verbaalisesti miehiä valmiimpia, mitä osoittaa myös se, että he ovat vallanneet lähes kaikki ihmissuhdeammatit.
        Jotkut mielipiteet ovat täällä kieltämättä "tyhmiä ja rajoittuneita", mutta ei tulisi mieleenikään leimata jonkin mielipiteen perusteella koko ihmistä, hänen viiteryhmästään puhumattakaan. Tässä yhteydessä esikoislestadiolaisuutta.
        Olen itse tehnyt pitkään töitä erittäin naisvaltaisella työpaikalla, enkä voi valittaa: naiset ovat kokemukseni mukaan mukavia työtovereita. Eikä työpaikkani miehissäkään ole valittamista. Symppiksiä ovat.

        Minusta Teutan oivallus on mainio. Mutta sitäpä ei olisi täällä saanut sanoa.

        Juuliska = Ahdas portti.


      • Juuliska
        ++++++++++ kirjoitti:

        Juuliska = Ahdas portti.

        Mitäs tähän sanot, Ahdas portti? Jonkun mielestä olemme kuin samasta puusta?


      • Ahdas portti
        ++++++++++ kirjoitti:

        Juuliska = Ahdas portti.

        Hyvä esimerkki tämän palstan sairaasta sekoilusta.


      • Juulliska
        Ahdas portti kirjoitti:

        Hyvä esimerkki tämän palstan sairaasta sekoilusta.

        Älä intä, kyllä meissä paljon samaa on, itsetuntoa myöten.
        Onneksi kumpikin meistä on löytänyt ystävikseen ja kumppaneikseen itselleen sopivia lajitovereita. Mutta toisiimme nähden meidän on ilmeisen hyvä pitää hiukkasen välimatkaa, kohteliasta hajurakoa ainakin. Seuroissa ja muuallakin.


      • Ahdas portti
        Juulliska kirjoitti:

        Älä intä, kyllä meissä paljon samaa on, itsetuntoa myöten.
        Onneksi kumpikin meistä on löytänyt ystävikseen ja kumppaneikseen itselleen sopivia lajitovereita. Mutta toisiimme nähden meidän on ilmeisen hyvä pitää hiukkasen välimatkaa, kohteliasta hajurakoa ainakin. Seuroissa ja muuallakin.

        Juuliska ei ole Ahdas portti. Piste.


      • Vuan oottekin
        Juuliska kirjoitti:

        Mitäs tähän sanot, Ahdas portti? Jonkun mielestä olemme kuin samasta puusta?

        Mitäs tähän sanot, pakko myöntää


      • Juuliska
        Ahdas portti kirjoitti:

        Juuliska ei ole Ahdas portti. Piste.

        Pidin itsestäänselvyytenä sitä, ettei kukaan tosissaan luule meitä kahta samaksi kirjoittajaksi. Onhan kirjoitustyylimmekin kovin erilainen, samoin kannanotot.

        Ajatus, että olisimme muka samasta puusta, oli minulle niin vieras, että olin ajatuksesta vain huvittunut. Mutta Ahdas portti näyttää vähän närkästyneen, tai ei ainakaan olevan kovin leikkisällä mielellä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2107
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1720
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      257
      1063
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      988
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      951
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      885
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      825
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      811
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      764
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      729
    Aihe