pistävä kylkikipu ja kuume

konukko

Moro

Viime maanantaina alko rankan viikonlopun jälkeen aamulla pieni kylkikipu, joka aluksi tuntui vain hiukan, mutta iltaa kohti kipu kasvoi olo tuntui heikolta ja illalla tuli myös kuumetta lähemmäs 39 astetta. Kysyisinkin onko kellään kokemusta oikealle puolelle alimman kylkiluun tienoilla olevasta pistävästä kivusta joka iltana enen kivun alkamista. kovenee liikkumisesta ja liittyisikö kuume mahdollisesti kipuun, koskavarsinaisesti en muista mitään revähdystä tapahtuneen pientä roikkumista tein vain edellisenä
Kipu tuntuu jotakuinkin samalta kuin juoksisi täydellä mahalla pitkää matkaa eli pistävää kipua joka tuntuu kokoaika enmmän tai vähemmän. Jotkut ovat muistaakseni sanoneet kipua "palleasta "tulevaksi.. mutta tuotakipua itellä on ollut vain vasemmalla puolella juuri juostessa täydellä vatsalla.
Kipu on pysynyt juurikin samnalaisena tähän asti kuume oli jo parinapäivänä poissa mutta nousi vain illaksi, tänään sitten kuume pomppasi illala yli 38 asteen.Päänsärkyä, pientä kurkkukipua on esintynnyt ja tänään om ollut pientä kuivaa yskää. Virtsauksen yhteydessä ei ole ollut kipuja. Edellisenä sunnuntaina ei mitään oireita vielä tuntunut. Pariviikkoa sitten kylkeen hieman sattui kesken koripallon kylläkin. t: 17v urheileva poika

5

9049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Kyllä sinun on mentävä lääkäriin , kyllä tuo kuume saattaa liittyä tuohon..voisiko olla peräti keuhkokuume ..tai sydänalueella ongelmaa. Vaikea kenenkään on näillä palstoilla arvailla. Ainakin sinulta pitää ottaa keuhkokuva ja tulehduslabrat. Heti huomenna terveyskeskuspäivystykseen!

• mmm

"rankan viikonlopun jälkeen aamulla pieni kylkikipu"
      Siinäpä se!
      Pysy vaan urheilussa.

• veikkaisin...

jos kerran rajoittuu oikealle puolelle.. itse olin just n vk sit itse lasaretissa joksenkin samojen oireiden takia ja nyt on vahva antibioottikuuri päällä kun oli sappi tulehtunut...

• ja onhan

noita eri vaihtoehtoja

• konukko
        ja onhan kirjoitti:

noita eri vaihtoehtoja

Joo eli kävin alkuviikosta terkkarissa ja siellä otettiin keukokuva ja tulehduskoe. Keuhkokuvassa näkyi keuhkokuume vasemmalla puolella keuhkoa. Joten sain Amoxin 500mg kuurin 2 tablettia 3kertaa vuorokaudessa. Tulehdusarvo oli 20 "joten ei kuulemma mikään erityisen korkea" lääkäri käski menemään takaisin jos olo ei paranisi.. Kysyisinkin kauanko kuumeenlasku yleensä keuhkokuumeessa menee? Ainakaan tiistaina otetussa kuvassa alue ei ollu kovinkaan iso mutta silti huomattavissa. Ja auttaako kyseinen antibiotti hama/sappitulehdukseen, jos sellainen olisi?
        Tuo keuhkokuvahan otettiin vain varmistukseksi ettei keuhkoissa olisi ollut mitään oikealla puolella mikä selittäisi kivun. Lääkäri ei kuitenkaan laittanut tarkempiin verikokeisiin vaikka kipu oli keskeisin syy.
        Kuumettahan on edelleen ollut vaihtelevasti 37-39...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe