Tuota edellistä ongelmaa katsoessani törmäsin siihen, että koneessani XP/Office2003 ei tunnu Beep toimivan lainkaan.
Miten excelin saisi ylipäätään piippaamaan? Ohjeita löytyy useammasta paikasta, mutta muuten puhelias koneeni ei piipahtele niillä käskyillä.
Excel piippaamaan
4
523
Vastaukset
Mulla Excel 2003 ja piippaa ihan kivasti.
siis taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" And Target.Value = 0 Then
PlayWAV
End If
End Sub
ja moduuliin ...
Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" _
Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As String, _
ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As Long
Const SND_SYNC = &H0
Const SND_ASYNC = &H1
Const SND_FILENAME = &H20000
Sub PlayWAV()
WAVFile = "beep.wav"
WAVFile = ThisWorkbook.Path & "\" & WAVFile
Call PlaySound(WAVFile, 0&, SND_ASYNC Or SND_FILENAME)
End Sub- xlsti
Hei, kerropa tarkemmin mihin ja miten laitetaan nuo scriptit. Visual Basic Editorilla olen tyrkännyt ne kohtaan Modules Module1 ja Module2. En vaan saa soimaan. Wav toimii, mutta tuo ehdollistaminen ei toimi.
xlsti kirjoitti:
Hei, kerropa tarkemmin mihin ja miten laitetaan nuo scriptit. Visual Basic Editorilla olen tyrkännyt ne kohtaan Modules Module1 ja Module2. En vaan saa soimaan. Wav toimii, mutta tuo ehdollistaminen ei toimi.
mun viesteissä tarkoittaa
taulukon moduuliin...
taulukon valitsemasta klikkaat hiiren oikealla ja klikkaat Näytä koodi/View Code ja seuraavaksi aukeaa VBA editorissa taulukon moduuli mihin liität koodin tai
excelin puolella ALT F11 ja aukeaa VBA editori ja ja vasemmalta VBAProject "työkirjan nimi" tuplaklikkaat taulukon nimeä mihin koodin haluat liittää
jos VBAProject ikkuna ei ole näkyvissä sen saat näkyviin valikosta View/Project Explorer tai CTRL R
moduuliin...
valikosta Insert/Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin
Class moduuliin...
valikosta Insert/Class Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin
sun tapauksessa nyt toi eka taulukkokoodi on tavallisessa moduulissa eikä taulukon moduulissa, joten ei voi toimia...
siirrä se siis sinne taulukon moduuliin- xlsti
kunde kirjoitti:
mun viesteissä tarkoittaa
taulukon moduuliin...
taulukon valitsemasta klikkaat hiiren oikealla ja klikkaat Näytä koodi/View Code ja seuraavaksi aukeaa VBA editorissa taulukon moduuli mihin liität koodin tai
excelin puolella ALT F11 ja aukeaa VBA editori ja ja vasemmalta VBAProject "työkirjan nimi" tuplaklikkaat taulukon nimeä mihin koodin haluat liittää
jos VBAProject ikkuna ei ole näkyvissä sen saat näkyviin valikosta View/Project Explorer tai CTRL R
moduuliin...
valikosta Insert/Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin
Class moduuliin...
valikosta Insert/Class Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin
sun tapauksessa nyt toi eka taulukkokoodi on tavallisessa moduulissa eikä taulukon moduulissa, joten ei voi toimia...
siirrä se siis sinne taulukon moduuliinTosin vaati muutaman yrityksen, mutta sitten alkoi pelittää. Ongelma taisi olla se, että koodissa ei ollut 0 vaan oli O. Kiitän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1092965Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171852647Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina612109Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.11421Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2221310Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät221293Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31011Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115870Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103843Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3782