Nuvaring+lihominen?

peloissaan

Onko Nuvaring aiheuttanut lihomista ja turvotusta?Onko ruokahalut kasvaneet suuresti? En tiedä haluanko edes aloittaa renkaan käyttöä,jos lihoaa väistämättä.Pillerit ei sovi, niin toivottavasti rengas sopisi eikä lihottaisi.

28

8271

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan lihonut

      Laihdutin Nuvaringin käytön aloittamisen jälkeen 15kg. Ja olen todella herkkä lihomaan!

    • Mul kans

      Mä aloitin reilu 2 viikkoo sitten käytön. En ole huomannut muuta kun alkuvaiheessa outoa vuotoa ja tuntuu että peseytyminen on jotenkin vaikeeta.
      En ole huomannut ruokahalun kasvua enkä lihomista.
      Mut Sun kantsuu kokeilla!

      • peloissaan

        Kokeilla täytyy. Elimistööni kertyy helposti nesteitä ja ruokahalutkin on jo tarpeeksi hyvät. Ihanaa, kun ei tarvii muistaa jokapäivä pilleriä.


      • neituska
        peloissaan kirjoitti:

        Kokeilla täytyy. Elimistööni kertyy helposti nesteitä ja ruokahalutkin on jo tarpeeksi hyvät. Ihanaa, kun ei tarvii muistaa jokapäivä pilleriä.

        Mie olen käyttänyt Nuvaringiä nyt kuukauden ja tyytyväinen olen ollut. Pillerit toi ruokahalua, nyt ei käynyt niin.
        En ole lihonut (ainakaan tämän kuukauden aikana) eikä nesteitä ole kertynyt kroppaan.

        Kätsy.


      • sivuvaikutukset...

        ...ovat täysin yksilöllisiä, eikä lihominen tai ruokahalun kasvaminen ole NuvaRingia käyttäessä keskimäärin yhtään sen todennäköisempää kuin vaikka pillereitä käytettäessä.

        Itselläni NuvaRing on ollut sivuoireiltaan täysin samanlainen kuin pillerit, eli mitään sivuoireita ei ole ollut. Olen nyt käyttänyt ehkäisyrengasta noin 5 vuotta.

        Ihmettelen muuten, miten NuvaRingin käyttö voi vaikuttaa siihen, että peseytyminen olisi vaikeaa? Eihän kukaan nyt kai itseään niin syvältä sieltä sisältä asti pese?


      • peloissaan
        sivuvaikutukset... kirjoitti:

        ...ovat täysin yksilöllisiä, eikä lihominen tai ruokahalun kasvaminen ole NuvaRingia käyttäessä keskimäärin yhtään sen todennäköisempää kuin vaikka pillereitä käytettäessä.

        Itselläni NuvaRing on ollut sivuoireiltaan täysin samanlainen kuin pillerit, eli mitään sivuoireita ei ole ollut. Olen nyt käyttänyt ehkäisyrengasta noin 5 vuotta.

        Ihmettelen muuten, miten NuvaRingin käyttö voi vaikuttaa siihen, että peseytyminen olisi vaikeaa? Eihän kukaan nyt kai itseään niin syvältä sieltä sisältä asti pese?

        On se mustakin vähän outoa,jos peseminen menee hankalaks renkaan takia..


      • tyytyväinen typy
        sivuvaikutukset... kirjoitti:

        ...ovat täysin yksilöllisiä, eikä lihominen tai ruokahalun kasvaminen ole NuvaRingia käyttäessä keskimäärin yhtään sen todennäköisempää kuin vaikka pillereitä käytettäessä.

        Itselläni NuvaRing on ollut sivuoireiltaan täysin samanlainen kuin pillerit, eli mitään sivuoireita ei ole ollut. Olen nyt käyttänyt ehkäisyrengasta noin 5 vuotta.

        Ihmettelen muuten, miten NuvaRingin käyttö voi vaikuttaa siihen, että peseytyminen olisi vaikeaa? Eihän kukaan nyt kai itseään niin syvältä sieltä sisältä asti pese?

        Kun pesen alapäätäni, peseydyn myös syvältä emättimestä. Siitä vain on tullut tapa. Yleensä silloin nappaan Nuvaringin pois sisältä ja laitan takaisin sisälle. Ei ongelmia :)


      • peseytyminen vaikeaa?

        "tuntuu että peseytyminen on jotenkin vaikeeta"

        Sen renkaanhan pitäisi olla emättimessä. Miten se siis vaikuttaa peseytymiseen? (Ethän kai itseäsi sieltä sisältä rassaa?)


    • Sakblaa

      Minulle Nuvaring ei valitettavasti sopinut. Sitä juuri huomenna menossa vaihtamaan / kyselemään vaihtoehtoja. Aloituksen jälkeen jouduin sairaslomalle heti seuraavana päivänä kauhean itkuisuuden, ärtyneisyyden, migreenien ja suonenvetojen takia. Ruokahalu kokonaan poissa tai sitten tulee mätettyä taukoamatta ruokaa suuhun. Itse kärsin masennuksesta muutenkin.

      Ilmeisesti sopii hyvin ihmisille, jolla ei ole mitään taipumusta masentuneisuuteen. Limakalvojen ärsytyksestä on kuitenkin moni sanonut ja tämän olen itsekin huomannut. Lisäksi mielestäni hankaloittaa seksin harrastusta, koska muovirengas ei todellakaan tunnu kivalta, joten sen yleensä joutuu ottamaan pois (=raskaaksi tulemisen pelko aktiivisessa seksielämässä). Yhdellekään masentuneelle en kuitenkaan Nuvaringiä suosittele!

      • katja

        olen käyttänytnuvaringiä reilut 2 vuotta, ja olen lähiaikoina menossa vaihtamaan. tämän kahden vuoden aikana nimittäin on tullut reilut 20 kiloa lisäpainoa, vaikka ennen nuvaringiä söin pitsaa ja muita herkkuja lähes päivittäin, kun aloitin käyttämään nuvaringiä, lopetin herkuttelun ja lihoin 23 kiloa..


      • masentuneille

        Itse olen käyttänyt rengasta masennuksen eri vaiheissa sekä masennuksesta parantuneena, enkä huomannut kummankaan aikana mitään vaikutusta sen hetkiseen "normaalitilaan". Mutta yksilöllistähän se on miten vaikuttaa vai vaikuttaako olenkaan.


      • Käyttäjä85

        Renkaan voi ottaa huoletta pois neljän tunnin ajaksi ilman että vaikuttaa ehkäisyyn


    • kaunistaa

      Hei,

      :)Itse aloitin tässä vähän aikaa sitten nuvaringin käytön, eikä se ole minua millään lailla lihottanut tai kasvattanut ruokahalua. Ainut sivuvaikutus, jonka nuvaring saattaa aiheuttaa on nesteen kertyminen elimistöön ja se saattaa aiheuttaa jollain lailla naisille niin ei toivotun lihomisen tunteen eli painonnousun tai pyöristymisen.

      Minulla ainakin rinnat ovat huomattavasti kasvaneet nuvaringin aloittamisen jälkeen,mutta sillä on vain ollut positiivinen vaikutus.

      • Hömpelipömpeli

        Mä oon käyttänyt nuvaringiä vähä päälle kolme vuotta ja olen aina ollut herkkä lihoamaan, mutta mulla renkaat ei oo aiheuttaneet painonnousua.
        Peseminen ei ole hankalaa (ja ihmettelen myöskin miten joku moittii sellaista...)
        Seksi sujuu, toki miehen piti aluksi totutella siihen, että siellä oli jotain ylimääräistä, mutta nykyään nautin puuhastelusta enemmän ehkä juuri renkaankin vuoksi, eikä mieskään valita vaikka tuntee renkaan. Aluksi toki odotimme innolla välipäiviä, kun saa puuhastella ilman rengasta, mutta nykyään puuhastelu ilman rengasta tuntuu oudolta :)
        Renkaat eivät ole minulle aiheuttaneet aknea tai limakalvo-ongelmiakaan, joten olen hyvin tyytyväinen niihin :)

        Pillerit toivat aikoinaan mukanaan mielialan vaihtelua, lihoamista ja finnejä.


      • tyytyväinen typy
        Hömpelipömpeli kirjoitti:

        Mä oon käyttänyt nuvaringiä vähä päälle kolme vuotta ja olen aina ollut herkkä lihoamaan, mutta mulla renkaat ei oo aiheuttaneet painonnousua.
        Peseminen ei ole hankalaa (ja ihmettelen myöskin miten joku moittii sellaista...)
        Seksi sujuu, toki miehen piti aluksi totutella siihen, että siellä oli jotain ylimääräistä, mutta nykyään nautin puuhastelusta enemmän ehkä juuri renkaankin vuoksi, eikä mieskään valita vaikka tuntee renkaan. Aluksi toki odotimme innolla välipäiviä, kun saa puuhastella ilman rengasta, mutta nykyään puuhastelu ilman rengasta tuntuu oudolta :)
        Renkaat eivät ole minulle aiheuttaneet aknea tai limakalvo-ongelmiakaan, joten olen hyvin tyytyväinen niihin :)

        Pillerit toivat aikoinaan mukanaan mielialan vaihtelua, lihoamista ja finnejä.

        Me otamme renkaan aina pois yhdynnän ajaksi :) Helppo homma sekin eikä tarvi miettiä yhtään että häiritseekö se yhdyntää vai ei :) Sehän voi olla poissa 3h.


      • pitäisi?
        tyytyväinen typy kirjoitti:

        Me otamme renkaan aina pois yhdynnän ajaksi :) Helppo homma sekin eikä tarvi miettiä yhtään että häiritseekö se yhdyntää vai ei :) Sehän voi olla poissa 3h.

        Itse käytin rengasta 4 vuotta, enkä huomannut koskaan eroa siinä oliko se paikallaan seksin aikana vai ei. Mies kuulemma sen tunsi jollakin lailla, mutta ei se mitään haitannut. Ja muitakin partnereita oli tuossa 4 vuoden aikana kuin nykyinen mies eikä siitä kukaan millään tavalla maininnut :)


      • sinä luulet..

        Ihanko itse keksit ettei voi johtua mistään muusta kuin pillun tiukkuudesta miltä se rengas siellä tuntuu? Ehkä voisit ehdottaa, että ohjeistukseen lisättäisiin, että löysäpilluiset voi pitää renkaan paikallaan seksin aikana, mutta tiukkapilluiset joutuu sen ottaa siksi aikaa pois..


    • tina

      Itse olen käyttänyt nuvaringiä noin 9kk, ja ensimmäisinä 3-4kk:na lihosin n.5kg, joita on ollut todella hankala saada pois. Rinnatkin ovat huomattavasti kasvaneet. Yksi toinenkin sivuvaikutus on se, että limakalvot ovat huomattavasti kuivemmat ja yhdynnästä on tullut kivuliasta, mutta onneksi on olemassa liukuvoiteita!

    • ei ikuna enää

      Laitoin ekan renkaan maanantaina paikoilleen. Jo seuraavana päivänä oli ihan ilmapallo-olo, joka paheni joka päivä. Viidessä päivässä kerääntyi 4 kiloa nesteitä kroppaan.. Hyvä että silmiä löytyy, sormukset piukkaa ja varpaat kengissä puristaa! Tässä ajassa kun ei ehdi itsessään lihomaan tuota määrää, enkä ole syönyt yhtään enempää kuin viime viikollakaan. Itse asiassa ei ole ollut edes nälkä, kun olo on muutenkin kuin juuri ahmineella norsulla!!
      Enpä tiedä onko nyt ohjeiden mukaan oikein vai ei, mutta minä en suostu tällaisesta olosta kärsimään! Otin renkaan pois ja vippasin roskiin, kuuden päivän käytön jälkeen. Ei prkl, ihan kamala.

      • ++++++++++

        yhdynnässä tuona aikana? Jos et kerran jatka renkaan käyttöä niin raskaus on sitten mahdollinen _jos_ olit yhdynnässä renkaan käytön aikana


    • Tosi Asia

      Ehkäisyvalmisteet EIVÄT LIHOTA, koittakaa jo hyväksyä tuo tosiasia ja lakatkaa laittamasta lihomistanne ehkäisymenetelmänne piikkiin.

      • .

        hormonaaliset usein hidastavat aineenvaihduntaa ja kerryttävät nestettä ja sitä kautta se vaan lukemakin on sitten korkeampi..


      • 60130904

        Yleensä tosiaan ei liho yli 10kg, mutta yksilöllistä on.
        Parhaat laihdutustuotteet, tilaa vaikka kaikki! https://www.lifeextensioneurope.com/catalogsearch/result/?q=weight

        Alennuskoodilla 60130904 saat ENSIMMÄISEN tilauksen postituksen ilmaiseksi kotiin. Alennuskoodi laitetaan tilausta vahvistaessa muistaakseni ruudun oikeaan reunaan kohtaan Coupon Code, vai mikä Code se olikaan, ainakin tietokoneella tilatessa. PayPal on helpoin tapa maksaa tilaus. Muista valita halvin postitusmuoto, ellei sinulla kiire. Halvimmallakin postitusmuodolla tulee kaikkialle Suomeen alle viikossa paketti.


    • Joppajoo

      Komppaan edellistä, sillä jopa Nuvaringin tuoteselosteessa sanotaan sivuvaikutusten kohdalla, että Nuvaring voi aiheuttaa lihomista :) Ja vielä erikseen mainitaan myös ruokahalun lisääntyminen. Ja miettikääpä vaikka raskauskiloja - eivät ne synnytyksen jälkeen tyhjästä jää, hormonit sen aihettavat :) Jotkut reagoivat kehollaan eritavalla hormonien vaikutuksesta.Se on biologinen ja lääketieteellinen fakta.

    • naga

      Yhdyn edelliseen, hormonitoiminta on kaikille yksilöllistä. Itse käyttänyt rinkulaa vuoden ajan ja sopii meikäläiselle mainiosti, ei sivuvaikutuksia ja helppo käyttää. Toisilla taas ihan päinvastoin, aivan kuten kaikissa hormonalisissa ehkäisymenetelmissä. En kuitenkaan suosittele heittämään rinkulaa pois kuuden päivän käytön jälkeen, sillä elimistöllä menee kuitenkin se eka kierto että tottuu uuteen hormonitasapainoon, ihan kuten esim. e-pillereiden aloituksen jälkeen.

      Mutta muistetaan kuitenkin että kaikki ovat yksilöitä ja toisille tulevat tuoteselosteiden sivuvaikutukset ja toisille ei, ei heti kannata heittää pyyhettä kehään:)

    • mietteliäs miettii

      Synnytyksestä on 2,5kk ja olen käyttänyt rengasta nyt 6päivää ja paino noussut 5kg ja se on silkkaa turvotusta. jopa rintsikatkin kinnaavat aivan kamalasti. Nyt tässä mietin että tasaantuuko tämä turvotus vai nyppäänkö renkaan pois :/ valkovuoto on lisääntynyt mutta tuon turvotuksen lisäksi ei muita rasittavia haittoja ole vielä tullut.

    • itsekin lihonnut

      Niimpä, komppaan Tosi Asia:n kommenttia. Ei se ehkäisymenetelmä sitä ruokaa sinne suuhun lappaa... :-D

      • Kunhan mietin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe