voisiko joku viisaampi kertoa mulle postin jouluapulaisen hommasta... millaset palkat? työajat? kuulin, että yleensä klo 18 - 22, onko totta? onko työtä vielä joulunakin/joulun jälkeen? pystyykö työvuoroihin vaikuttamaan paljon itse?
pääsin siis postiin töihin, mutta haluaisin lähteä jouluksi pois opiskelupaikkakunnaltani (missä siis myös työt ovat), joten mitenköhän postissa otetaan tällainen uutinen vastaan...
Postin jouluapulaiset
27
13060
Vastaukset
- fruidenoei
mä myös oon menossa postiin jouluhommiin. en osaa sun kysymyksiin vastata, mutta liitän omiani joukon jatkoksi. Tietääkö kukaan millon jouluapulaisen työt alkas? niin ku millä viikolla tai vastaavaa ja mitä yleensä nää jouluapulaiset tekee? lajittelee postia? eli laittaa tuohon lokeroon ja tuohon ja tuo tuonne vai onko siinä jotain muutakin?
- itse viime
jouluna jouluapulaisena isossa postissa ja tänä vuonna pääsin onneksi myös. Pidin työstä erittäin paljon. Siis joulukorttien lajittelusta.
Siinä todellakin heitellään joulukortteja eri laatikoihin ja välillä tyhjennetään laatikoita isompiin jakelulaatikoihin jotka sitten postisedät vievät.
Täällä Tampereella työt alkavat 10-11.12 ja loppuvat 20-21.12 ja töissä ollaan sitten joka päivä. Vuoroja on erilaisia, olen itse aamuvuorossa joka on 8-15.
Jos olet ollut aikaisemmin postilla (tässä tapauksessa et ilmeisesti ole ollut) tai olet työtön, saat 9.02 euroa tunnilta (muilla se oli kai reilut 8 euroa)
Työtä saa tehdä omaan tahtiinsa. Muistaakseni taukoja oli niin, että 2 tunnin työstä saa taukoa 15 minuuttia. Ne saa ihan vapaasti pitää päivän kuluessa. Ei siis ole mitään tiettyä kellonlyömää jolloin lähdetään syömään yms. - joka olit tampereella
itse viime kirjoitti:
jouluna jouluapulaisena isossa postissa ja tänä vuonna pääsin onneksi myös. Pidin työstä erittäin paljon. Siis joulukorttien lajittelusta.
Siinä todellakin heitellään joulukortteja eri laatikoihin ja välillä tyhjennetään laatikoita isompiin jakelulaatikoihin jotka sitten postisedät vievät.
Täällä Tampereella työt alkavat 10-11.12 ja loppuvat 20-21.12 ja töissä ollaan sitten joka päivä. Vuoroja on erilaisia, olen itse aamuvuorossa joka on 8-15.
Jos olet ollut aikaisemmin postilla (tässä tapauksessa et ilmeisesti ole ollut) tai olet työtön, saat 9.02 euroa tunnilta (muilla se oli kai reilut 8 euroa)
Työtä saa tehdä omaan tahtiinsa. Muistaakseni taukoja oli niin, että 2 tunnin työstä saa taukoa 15 minuuttia. Ne saa ihan vapaasti pitää päivän kuluessa. Ei siis ole mitään tiettyä kellonlyömää jolloin lähdetään syömään yms.Olivatko nuo työvuorot ihan täysin lukkoonlyötyjä, eli ei ollut mahdollisuutta vaihtaa vaikka niin että yhtenä päivänä tekisi aamuvuoron sijasta vaikka iltavuoron tai yön? Tehdäänkö lauantaisin ihan samoilla vuoroilla?
- ...
joka olit tampereella kirjoitti:
Olivatko nuo työvuorot ihan täysin lukkoonlyötyjä, eli ei ollut mahdollisuutta vaihtaa vaikka niin että yhtenä päivänä tekisi aamuvuoron sijasta vaikka iltavuoron tai yön? Tehdäänkö lauantaisin ihan samoilla vuoroilla?
niistä pystyy neuvottelemaan..itse ollut treella..
- joku vaan
Jos sut on jo postiin valittu, niin eikös sulle samalla ilmoitettu työvuoro ja työn alkamisajankohta, sekä yhteyshenkilö, jolta saa lisätietoja?
Näin ainakin Oulussa. Selkeätä.
Täällä tuntuvat olevan joustavia joulun suhteen. Joulunaluspäivistä sovittiin viime vuonna erikseen.- mievaaaann
Kiinnostais tietää kuinka moni on tänä vuonna tulossa postiin jouluapulaiseks? Ite oon.. Pystyyköhän niistä työajoista sitten neuvotteleen ku tos lapus lukee 18.30-22.30 ja työaika vaihtelee 4 - 7,5 välillä.. Koska täälläpäin ei sitten bussit ja junat kuljet enää 23 jälkeen :S
- Velma/
mievaaaann kirjoitti:
Kiinnostais tietää kuinka moni on tänä vuonna tulossa postiin jouluapulaiseks? Ite oon.. Pystyyköhän niistä työajoista sitten neuvotteleen ku tos lapus lukee 18.30-22.30 ja työaika vaihtelee 4 - 7,5 välillä.. Koska täälläpäin ei sitten bussit ja junat kuljet enää 23 jälkeen :S
Mä oon menossa Helsinkiin. Kyllä niistä tarvittaessa voi joustaa, riippuu tosin kuinka paljon. Ainakin viime vuonna meillä myöhäisimmät vuorot vuoro loppui tasan keskiyöllä ja viimeineset junat meni ennen sitä ja niihin sai kyllä lähteä.
- kiinnostunut ja köyh
onko tietoa vantaan ja helsingin samoista jutuista tänä vuonna? siis 2011
- Siniii556
Mitenkä tänne haettiin? Oon 2006 vuonna ollu ja haluaisin nytki päästä...
- kirjekiirehuumoria?
ainakin joulu appareille oli avoin hakemus vielä 2 viikkoa sitten. Itse olen yövuoroon menossa vähän chillaileen tai no eihän se niitten kaikkien kuorien ja pienten pakettien kanssa ole :p mutta vain n viikko töitä suht mukavasti maksavat palkkaa ja luultavasti löytyy rentoja "kohtalo tovereita"
- *opiskelija*
Onko kokemuksia lajittelusta Turussa? Millaisia työvuoroja ja tehdäänkö työtä myös viikonloppuisin? Onko iltavuoro sen 18-22 ja entäs yövuoro? Ja kuinka paljon itse saa vaikuttaa työvuoroihin, vai otetaanko ne vaan annettuina?
Jos aloittaa työt jouluapulaisena niin onkohan mahdollista saada sitä kautta paikkaa lajitteluun osa-aikatyöhön, vai onko opiskelijoille tarjottu työ ainoastaan ns. kiireapua?- werte
Maksetaanko palkka kerran vai kaksi kertaa kuussa?
- tyhmä..
Haastattelussa olin ja yötyötä luvattiin mutta hermoilin niin pahasti että unohdin kysyä palkkaa (joo olen tyhmä...) Tajusiko kukaan muu kysyä?
- apaba
Siis miten sieltä postista otetaan yhteyttä ja milloin? Hain kesätyötä keväällä ja hakujärjestelmässä luki syksyyn asti "käsiteltävänä". Jouluhakemuksessakin on vielä sama, mutta ilmeisesti jotkut ovat olleet jo haastattelussa? Hain lokakuun alussa eli pian haun käynnistymisen jälkeen, joten ajasta ei taida olla kiinni.
- hakij4
Kuinka moni on saanut kutsun haastatteluun tai ollut jo siellä? Minä en ole saanut mitään vastausta hakemukseen.
- hakija2011
Sama täällä, olen hakenut lokakuussa jouluapulaiseksi mutta mitään ei ole kuulunut. Olisiko tuone kannattavaa soitella, vai ottavatko sieltä päin yleensä yhteyttä hakijoihin? Tuli muuten mieleen, että loppuuko nuo jouluapulaisen työt ennen 24.12?
- tuleva jouluapulaine
Hei! Sain äsken töitä Helsingin toimipisteestä selvityksestä. Osaisiko joku kertoa, että minkälaista kyseinen työ on? Haastattelija vain mainitsi et paljon nostelua ja kantelua mutta olisi kiva kuulla työstä tarkemmin.
- ennis
Hei kysyisin mielenkiinnosta, että kuinka pitkälle ajalle sait töitä? Onko mahdollista olla koko joulukuun?
- DHL
Luvattiinkos Turussa tänään vielä kenellekään töitä? Hitsi, kun pelottaa, etteivät kuitenkaan valitse mua...
- tuleva jouluapulaine
Hei ennis! Sain töitä 4.12-20.12, mutta muistaakseni sanoi et työaika voi olla lyhyempikin! Kyllä varmaan olis ollu mahdollista päästä koko joulukuuksikin.
- joulukorttihelvetti
Ihan jees palkka oli 10,43€ tunti.. lepposaa hommaa :)
- paniikkipaniikki
Eikai Turun jouluapurien haku ole vielä sulkeutunut? Mietin, kun en löytänyt järjestelmästä ja kaikkien muiden kaupunkien ilmoitukset siellä taitaa olla jo. Muistelin, että viime vuonna hakuaika olis ollu lokakuun loppuun, mut voin olla väärässäkin!
- Pop
Näyttää siltä, että Turun apurien haku on käynnistynyt vasta eilen, joten siksi et löytänyt sitä aikaisemmin. Ja sulkeutuu tosiaan kuun lopussa.
- Ikätonttu
Hain Helsingin postikeskukseen töihin. Onko kokemusta, kuinka pian vastaavat, tai pyytävät käymään? Otetaanko sinne myös meitä vähän vanhempia työntekijöitä, vai oletteko te siellä työskennelleet kaikki nuoria ihmisiä (ainakin kirjoitustyylin perusteella niin päättelisin)?
- Pop
Minuun ottivat yhteyttä n. 2,5 viikon päästä.
Suurin osa samaan aikaan haastattelussa olevista olivat kuten minä: nuoria naisia. Vain jokusen pojan ja pari vanhempaa naishenkilöä näin.
Mutta en näe syytä, mikseivät vanhempiakin työntekijöitä voisi sisään ottaa! Kyselivät haastattelussa vain, että onko kokemusta fyysisestä työstä ja miten suhtauu seisomatyöhän jne.
- Anonyymi
Tuleeko kutsu haastatteluun sähköpostitse vai puhelimitse? Onko haastattelu yksilöhaastattelu vai ryhmä?
- Anonyymi
Postilla on jatkuva haku ja joka perjantai haastatellaan liukuhihnalta 15 min. pikahaastattelulla uusia työntekijöitä.
On täysi arvoitus, kenet sitten lopulta valitsevat.
Uusissa pop-up-pisteissä on käytössä AKT:n tes, ja mikähän siinä mahtaa olla palkkana, kun AKT:lla ei edes varsinaisesti ole mitään asiakaspalvelua. Matkahuollon työntekijöidenkö palkkataulukoiden ja työaikojen mukaan palkataan?
Työpaikkailmoituksessa lukee työaika jopa 10h/päivä.
Ilmeisesti nyt testataan, miten pitkälle työntekijät saadaan joustamaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648