mistä alkaen uskottomuus hyväksyttävämpää kuin uskollisuus

Ihmettelen ihmisten moraalia

Kävipä kerran...

Olimme työreissulla työporukan kanssa.
Melkein kaikki hääräsivät kuka kenenkin kanssa....
Yksi mies joukostamme tuli kysymään, että mitä vikaa minussa on kun minulla ei ole vierasta miestä sängyssäni....
Siis täh. Minullahan on jo mies mitä teen toisella?
Siis minä olin se outolintu kun en petä.
Olen hyvän näköinen, joten saisin kyllä matkaani kenet vain, mutta en halua, koska olen varattu.

Ja toinen juttu...en suojele ketään...en ala alibiksi. Jos jonkun vaimoke tai mieheke tulisi kysymään, onko hänen kumppaninsa pettänyt niin kertoisin mitä itse omin silmin olen nähnyt. En tarkoita että juoksisin kertomaan kenellekään vaan olisin REHELLINEN.
Tästäkin olen saanut kuulla...että minä olen se pahis jos paljastan petoksen. Siis täh. Rehellisyys siis pahasta? Enhän minä ole mitään tehnyt enkä todellakaan salaa kenenkään pettämisiä IKINÄ!

MIKÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA?
REHELLISYYS ENNEN KAIKKEA JA OLEN VALINNUT OLLA USKOLLINEN.

Paha saa palkkansa aivan varmasti...jonain päivänä.

15

1084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matina

olen kanssasi samaa mielta ja annan sinulle 10 pistetta kun olet uskollinen miehellesi ja kunnioitat perhettasi. Sita vartenhan me naimisiin mentiin, etta ollaan yhden miehen kanssa, eiks vaan?
      Avioliiton ulkopuoliset suhteet eivat ole mielestani hyva asia ja varmasti ennemmin tai myoh. se jossain vaiheessa tulee myos puolison tietoon. Myos hapea on koko perheelle ei vain hanelle joka on pettanyt puolisoaan. Ole ylpea itsestasi!!!

• Neuvoja.

se on niin harvinaista nykyään. Itse pysyn samassa periaatteessa. Käräyttäysin kyllä varmasti jos olisi todisteet.

Olen miettinyt ihan samaa. Mikä ihmisiä vaivaa?
      Ja entä lapsemme, niistä taitaa tulla vielä pahempia , kun ottavat vanhemmistaan esimerkkiä?

• karppa

ihmetellä, minne se moraali katoaa nykyajan ihmisiltä, ja sitten vielä ihmetellään kun joku, kuten ketjun aloittaja, on uskollinen.

Sanoit Neuvoja aivan oikein kun kysyit mikä ihmisiä vaivaa, ja kun lapset ottavat esimerkkejä vanhemmistaan, niin mitä niistä tulee.

Petturilla tahtoo olla se vika, että se miettii noita asioita alapäällään, ja yläpää onkin sitten ihan tyhjä.

• nuorempi m...

mahdollista sisällyttää avioehtoon pykälää lapsista, jolla lapset automaattisesti jäisivät sen uskollisen puolison huollettaviksi uskottomuuden esiintyessä.
      Kaippa senkin voisi jo etukäteen sopia yhteisellä sopimuksell niinkuin omaisuudestakin voi sopia.
      EN sitten missään tapauksessa vertaa lapsia omaisuuteen. Tarkoitan vain sitä että he saisivat rauhallisen kasvupaikan toisen sekoiluista huolimatta.
      Kannattaa harkita jos olette avioitumassa.
      Eikös tilastollisesti joka toinen petä puolisoaan ja taisipa naisista jopa yli puolet??

• Lapset kunnollisemmalle van...

Jos menisi huonosti niin sitten ensin avioliittoneuvojat yms, jos sekään ei auta niin yhteishuolto.

Meillä sopimus, jos toinen pettää niin hänellä ei ole oikeutta lapsiimme. Ja hyvä näin, sillä en tekisi lapsia sellaisen kanssa joka laittaa halunsa perheen edun edelle.

Eli muut keinot käytettävä ja sitten jos pakko erottava, ja sitten vasta katsella niitä muita ihmisiä. Yhteishuolto tässä tapauksessa kun molemmat ovat kunnollisia ihmisiä.

• tiina*
        Lapset kunnollisemmalle van... kirjoitti:

Jos menisi huonosti niin sitten ensin avioliittoneuvojat yms, jos sekään ei auta niin yhteishuolto.

Meillä sopimus, jos toinen pettää niin hänellä ei ole oikeutta lapsiimme. Ja hyvä näin, sillä en tekisi lapsia sellaisen kanssa joka laittaa halunsa perheen edun edelle.

Eli muut keinot käytettävä ja sitten jos pakko erottava, ja sitten vasta katsella niitä muita ihmisiä. Yhteishuolto tässä tapauksessa kun molemmat ovat kunnollisia ihmisiä.

tuollaisilla sopimuksilla loppupeleissä ole mitään virkaa. Suuri osa uskottomuustapauksista tulee yllättäen ja parisuhde kehittyy huomaamatta ihan väärään suuntaan. Kuten tuossa jo sanoin, olin uskollinen exälleni 22-vuotta. Sitten kohtasin toisen. Siinä jo jonkin aikaa ennen olin huomannut, että parisuhteemme oli käytännössä jo kuollut. Eli siis erosin, vaikkei koskaan pitänyt erota. Ja olin uskoton, vaikka olin todella vakaasti päättänyt olevani uskollinen.

Meillä minä olen lähihuoltaja, ex ei osaa kunnolla huolehtia edes omista asioistaan. Ex ei myöskään ikinä laittanut minua ja lapsia omien vetkutusten edelle. Eikä hän siitä huolimatta ole täysin kelvoton tapaamaan lapsiaan!

• tekee omat valintansa

Mutta tottahan on suurin osa pettää. Se on vain ihmisluonto, toi uskollisuus on laeissa määritelty juttu. Kunnia sulle sun päätöksen osalta. Mutta tuo rehellisyydestä puhuminen koska en usko ettetkö koskaan olisi mitään valetta suustasi päästänyt. Toki helppohan se toisten tekemisiä on kritisoida ja kertoa eteenpäin, suomalainen peruskateus kai siinäkin tulee kyseeseen.

• halata sinua

Minun mieheni oli varmaan juuri sillä reissulla.
      Ihan täysi sika mieheksi.
      Avioliittomme loppui juuri herran firman pikkujouluihin.
      Ajattelen samalla tavalla kuin sinä. Olen nähnyt paljon paskaa ja mieheni oli yksi niistä pahimmista joita tuolla tapaa....

• Sinulla on vipuvartta

"os jonkun vaimoke tai mieheke tulisi kysymään, onko hänen kumppaninsa pettänyt niin kertoisin mitä itse omin silmin olen nähnyt. En tarkoita että juoksisin kertomaan kenellekään vaan olisin REHELLINEN. "

"Paha saa palkkansa aivan varmasti...jonain päivänä."

Muista, että mikäli sinua kohdellaan huonosti, sinulla on aikamoinen suostuttelukeino käytössäsi. Jos joskus tlee ongelmia, vihjaat vain että kaikki tarinat työreissuista lähtevät eteenpäin asianosaisille.

Itse olen kerran ehdoin tahdoin käräyttänyt yhden kaverini ja se sai kenkää eukoltansa. Olisi kannattanut vähän miettiä, kenen silmille alkaa hyppimään. Sen jälkeen oltiin niin nöyrää poikaa...

• tiina*

on sellainen asia, että jokainen taaplaa tyylillään. Sinä olet (tähän asti) valinnut uskollisuuden, muttei se poista sitä tosiasiaa, että monet eivät ole (ehket sinäkään loppuelämääsi). Minä olin exälle uskollinen 22 vuotta. Sitä ennen olin nuoresta pitäen ollut sitä mieltä, etten ikinä voisi olla uskoton. Pelkäsin myös vuosia, että exäni olisi uskoton. Pari vuotta liittomme loppupäästä olisin toivonut hänen olevan uskoton!

Ihan rehellisyyden nimissä tunnustan, etten sanonut exälle kuin oikeastaan 5% kaikesta mitä hänestä lopulta ajattelin: Eli kaikista lievimmät "julmuudet". Niihin aikoihin tajusinkin, että ihmiset hajottavat ja repivät toisiaan sanomalla kumppanilleen aina kaiken mitä ajattelevat tai toisille ihmisille kaiken mitä tietävät. Rehellisyydellä ei joissain tilanteessa ole oikein käyttöä, mutta tilannetajulla on.

• samaa minäkin

Juuri samaa minäkin toivoin, että exä löytäisi uuden ja jättäisi minut rauhaan ja yhteistä liitto oli takana 18v.Sitä kun ei ole luotu julmaksi ihmiseksi joka pystyisi toista satuttamaan millään tavalla toivoisi toisen edes siihen pystyvän. Kamalaa vai mitä. Onneksi kaikki kuitenkin päättyi eroon ja olemme molemmat tahoillamme onnellisia, toivo että hänkin itse ainakin olen.

• Ihmetellen samaa

Minäkin olen uskollinen ja rehellinen ihminen. Olen ihmetellyt samaa, että onko ihmiset tulleet ihan hulluiksi ja seonneet, kun tuntuu, että uskottomuus on kohta jo muotia. Hävettää ihan toisten puolesta. Hävettää, että suomalaisilla lapsilla on tuollaisia vanhempia, jotka pettävät tilaisuuden tullen. Karmeaa. Hävettää, kun meillä on työyhteisöjä, joissa uskottomuus on sallittua - naureskellaan vaan sille kuka panee ja ketä eikä jonkun puoliso edes tajua. Todella karmeita ihmisiä. YÖK. Onneksi tiedän itse, että en ole samanlainen. Olen ylpeä itsestäni, vaikka taidankin kohta olla harvinaisuus, kuten aloittaja. Olen silti edelleen uskollinen, vaikka tilaisuuksia pettämiseen on kyllä ollut ja tulee olemaan. Siis oikein ihmetellään, kun mua ei saada isketyksi. Varmaan lyövät firmassakin vetoa, kuka ensin panee mua...yök.

• Ex-Portsari

Työssäni (28v yhteensä) kahden suositun ravintolan portsarina sain seurata aitiopaikalta kuinka uskollisia ja uskottomia suomalaiset miehet tai naiset ovat , joku illuusio avioliiton pyhyyteen siinä vuosienvarrella katosi ja moneen asiaan turtui niin ettei niitä edes vaivautunut miettimään . Niitä tarkastussoittoja että kenen kanssa ja mihin aikaan puoliso poistui ravintolasta tuli minulle epäileviltä aviomiehiltä ja vaimoilta vuosien aikana satoja , välillä tietoa rukoiltiin , siitä luvattiin reilu rahallinen korvaus tai jopa henkeä uhattiin jos en kerro totuutta , ilmoitin aina etten kykene muistamaan sekä vahtimaan kenen seurassa kukin poistuu sillä asiakkaita tulee ja menee
        . Yksi joka minua on jäänyt kalvamaan näistä asioista oli eräs entinen koulukaverini sekä joukkuekaverini jonka vaimo säännöllisesti vuosikausia petti komennushommissa käyvää miestään ilman että mies siitä tiesi , mies tuli eräänä perjantaina ravintolan ovelle tervehtimään minua ja kovinkin rauhallisena jutteli menneistä ajoista mutta vaimostaan tai tuleivaisuudestaan hän ei maininnut sanaakaan , lähtiessään hän
        kuitenkin sanoi minulle että P...a "en minä kuitenkaan olisi uskonut vaikka sinä sen minulle olisit sanot kuin mies miehelle " ja siihen en kerinnyt vastaamaan kun hän oli jo poistunut . Seuraavana päivänä kuulin että mies oli ajanut juttutuokiomme jälkeen kesämökilleen ja hirttänyt siellä itsensä , no tuskin minä sitä olisin saanut hänen suunnitelmiaan muutettua vaikka olisin vinkin vakavuuden tajunnut . Nyt saavat nuoremmat seurata mihin suuntaan maailma menee sillä vietän itse eläkepäiviä poikamiehenä koirieni kanssa ja jotkut viisaat sanovat että ne eivät petä eivätkä jätä vaan ovat uskollisia loppuun asti !

• Kummat pettivät
        Ex-Portsari kirjoitti:

Työssäni (28v yhteensä) kahden suositun ravintolan portsarina sain seurata aitiopaikalta kuinka uskollisia ja uskottomia suomalaiset miehet tai naiset ovat , joku illuusio avioliiton pyhyyteen siinä vuosienvarrella katosi ja moneen asiaan turtui niin ettei niitä edes vaivautunut miettimään . Niitä tarkastussoittoja että kenen kanssa ja mihin aikaan puoliso poistui ravintolasta tuli minulle epäileviltä aviomiehiltä ja vaimoilta vuosien aikana satoja , välillä tietoa rukoiltiin , siitä luvattiin reilu rahallinen korvaus tai jopa henkeä uhattiin jos en kerro totuutta , ilmoitin aina etten kykene muistamaan sekä vahtimaan kenen seurassa kukin poistuu sillä asiakkaita tulee ja menee
        . Yksi joka minua on jäänyt kalvamaan näistä asioista oli eräs entinen koulukaverini sekä joukkuekaverini jonka vaimo säännöllisesti vuosikausia petti komennushommissa käyvää miestään ilman että mies siitä tiesi , mies tuli eräänä perjantaina ravintolan ovelle tervehtimään minua ja kovinkin rauhallisena jutteli menneistä ajoista mutta vaimostaan tai tuleivaisuudestaan hän ei maininnut sanaakaan , lähtiessään hän
        kuitenkin sanoi minulle että P...a "en minä kuitenkaan olisi uskonut vaikka sinä sen minulle olisit sanot kuin mies miehelle " ja siihen en kerinnyt vastaamaan kun hän oli jo poistunut . Seuraavana päivänä kuulin että mies oli ajanut juttutuokiomme jälkeen kesämökilleen ja hirttänyt siellä itsensä , no tuskin minä sitä olisin saanut hänen suunnitelmiaan muutettua vaikka olisin vinkin vakavuuden tajunnut . Nyt saavat nuoremmat seurata mihin suuntaan maailma menee sillä vietän itse eläkepäiviä poikamiehenä koirieni kanssa ja jotkut viisaat sanovat että ne eivät petä eivätkä jätä vaan ovat uskollisia loppuun asti !

enemmän puolisojaan, miehet vai naiset? Mikä tuntuma sulle jäi siitä, kummat ovat pahempia pettäjiä?

• mummomuori

Rehellisyys on hyvä asia. Luotettavuus syntyy siitä, että tietää toisen puhuvan totta.

Kysyt ” Tästäkin olen saanut kuulla...että minä olen se pahis jos paljastan petoksen. Siis täh. Rehellisyys siis pahasta?”

Rehellisyys alkaa aina omasta itsestä. Kun on saanut tietoonsa jotain, millä voi olla merkitystä toisen elämään, on ensimmäisenä mietittävä oma mielensä tila. Mikä on minun syyni kertoa asia eteenpäin? Jos omat tunteet nousevat esiin, onko kyse halusta satuttaa tai kostaa joku vanha vääryys? Liittykö se tähän tilanteeseen? Miten asia vaikuttaa pitkän ajan tähtäimellä ja keihin kaikkiin? Kuinka teen sen niin, että lopputulos on rakentava?

Tieto on valtaa. Jos tiedän jotain, mitä toiset ei tiedä, minulla on ase, jota voin käyttää oman vallan tavoitteluun. Valta huumaa, saan toiset tekemään oman mieleni mukaan (tanssitan toisia). Olo on vahva ja tunnen itseni yhä vahvemmaksi. Voin käyttäytyä huonosti ja ylimielisesti niin kauan kun minulla on tuo tieto hallussani. Tämä saattaa olla se jännite, mikä ohjaa niin pettäjää, sitä kakkosta kuin ulkopuolista tarkkailijaa. Halu saada valtaa toiseen ihmiseen nähden?

Vaatii siis pientä nöyryyttä, että ei sorru tuohon loukkoon.

Sen jälkeen on hyvä miettiä tapaa, jolla ilmaisee asian. Itse olen kertonut tuttaville että en voi valehdella, joten miettikää mitä minun edessäni teette. Kun on ollut tilanteita, ensimmäisenä olen puhunut sen pettäjän kanssa.

Onko hän ajatellut mitä tästä seuraa? Onko hän valmis siihen, että petos tulee ilmi. Annan myös ennakkovaroituksen, että jos minulta tullaan kysymään, kerron sen minkä tiedän. Onko hän valmis siihen?

On henkilöitä jotka ovat suuttuneet rajusti. Tähän täytyy varautua, se suuttuja kun voi olla myös se petetty! Ellet tätä kestä, jätä kertomatta - heitä on turha syyttää. Sama koskee sitä, että se petetty saattaa romahtaa, etkä ole valmis tukemaan häntä siinä tilanteessa. Totuuden voi kertoa niin, että se rikkoo mahdollisemman vähän, koska joka tapauksessa se satuttaa ja lujaa. Vastuu on kertojalla. (Tätä kai sitä eniten pelätään?)

Jokainen ihminen on oikeutettu itse valitsemaan mitä elämälleen tekee, vaikka muista se olisi väärin. Toista tulee arvostaa ja kunnioittaa silloinkin kun tietää hänen toimivan väärin. Vain se mahdollistaa muutoksen ja rakentavan lopputuloksen. Miksi iloita siitä, että toisilla elämä menee murskaksi?

Pokelle, erikseen ovat tilanteet, jotka liittyvä työhön. On ammatteja, joissa on ehdoton vaitiolovelvollisuus (pappi, psykologi, sosiaalityö jne), ammatteja joissa se ei ole niin ehdoton, eli koskee yleistä vaitiolovelvollisuutta. Silloin on hyvä miettiä, mitä suustaan päästää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe