Kuunteletteko te muut miehenne/ vaimonne kotimaan musiikkia? Itse ainakin olen suuri arabimusiikin fani. Suomalaista musiikkia kuuntelen tuskin koskaan, vaikka suomalainen olenkin. Artisteista kolahtaa sellaiset kuin Nancy Ajram, Mami, Bilal, Khaled, Amr Diab jne. Sezen Aksulla on aivan mahtava ääni. Oikein menee kylmät väreet, kun häntä kuuntelee. Loistavaa musiikkia siis löytyy tuolta arabimaailman puolelta. Ja tuleehan siinä samalla opittua kieltä:).
Gallup: Musiikkimausta...
17
1433
Vastaukset
- marily1
kyllä vaan, arabimusiikki on yks ehdoton suosikki kanssa. Tosin kuuntelen kyllä suomalaistakin musiikkia mutta riippuu tilanteesta. Arabimusiikissa on enemmän meininkiä ja tunnetta ja ne äänet on niin vahvoja :)
- yllätys että
naiset kuuntelevat arabimusiikkia koska miehenne on sieltä ja tietysti se on ihanaa musiikkia, sitten kun ero tulee parin vuoden sisällä ja löydätte uuden ulkkiksen (vaikkapa intialaisen) niin sen jälkeen hehkutatte kuinka ihanan rytmikästä ja värikästä Bollywood musiikki on!
Kuunteleeko ja hehkuttaako miehenne suomalaista musiikkia?? Eipä taida paljon kiinnostaa.
Älkää olko niin aivopestyjä. - meillä ainakin
yllätys että kirjoitti:
naiset kuuntelevat arabimusiikkia koska miehenne on sieltä ja tietysti se on ihanaa musiikkia, sitten kun ero tulee parin vuoden sisällä ja löydätte uuden ulkkiksen (vaikkapa intialaisen) niin sen jälkeen hehkutatte kuinka ihanan rytmikästä ja värikästä Bollywood musiikki on!
Kuunteleeko ja hehkuttaako miehenne suomalaista musiikkia?? Eipä taida paljon kiinnostaa.
Älkää olko niin aivopestyjä.mies kuuntelee ja tykkää suomalaisesta musiikista. Minä tykkäsin turkkilaisesta musiikista jo ennen hänen tapaamistaan, mutta monella on varmaan se etteivät ole kuullut sen maan musiikkia, ennen kuin ovat puolisonsa tavanneet.
- dfi gnojcx
yllätys että kirjoitti:
Älkää olko niin aivopestyjä.kuunnella suomimusiikkia, kuunnelkoon. Itse olen jo vuosikausia kuunnellut netin radiokanavia, joita tuhansia. Voittavat suomen radiokanavat mennen tullen. Välillä kuuntelen musiikkia eri maista. Ihanaa musiikkia kaikissa maissa.
Pelkäätkö tulevasi 'aivopestyksi' jos kuuntelet muunmaalaista musiikkia? Älä vaan kuuntele, voisit ihastua. - marily1
yllätys että kirjoitti:
Älkää olko niin aivopestyjä.olin kyllä arabimusiikin ystävä jo kauan ennen kuin tutustuin mieheeni. Pidän myös latinomusiikista, suomi-iskelmistä, purkka-popista ja mistähän muusta. että niin. ja mieheni kuuntelee apulantaa.
aika monipuolisesti musiikkia, rockia, heviä, poppia, jazzia, soulia, ja joskus jopa electroa. Rap/Hip hop on ehkä ainut musiikkityyli, jota kumpikaan meistä ei kuuntele.
Mieheni lisäksi soittaa kitaraa, lähinnä rock-musiikkia, omia ja muiden tekemiä biisejä.
Mieheni kuuntelee joskus albaanialaista musiikkia, mutta todella harvoin ja minä taas suomalaista musiikkia, jota mieheni ei taas kuuntele. Englanninkielistä musiikkia kuuntelemme pääasiassa.- e.v.e.l.y.n
Minä kuuntelen kaikkea sujuvasti... Mikä milloinkin on pinnalla, yleensä iskee minuun. Suomalaista kuuntelen paljon ja suomalainen musiikki on oikeastaan ainoaa, johon tuhlaan rahojani cd:n oston merkeissä (yritän kannustaa suomalaista musiikintekoa ostamalla cd:t). Muun musiikin taas lähinnä lataan koneelle "likaisia teitä", kannustakoon joku muu koko maailmaa. *nauraa*
Kreikkalainen ja albanialainen musiikki kuuluu myös lemppareihin. Ennen mieheeni tutustumista tykkäsin kovasti italialaisesta musiikista, joten pohjaa löytyi tykästymiselle... Kreikkalaiseen musiikkiin rakastuin maassa asuessamme ja albanialainen tuli sitten valikoimaan kun aloin ymmärtämään kieltä. Aluksi en tykännyt albanialaisesta musiikista, koska se oli sellaista "vingutusta", mutta se on kovasti kehittynyt viimeisen 10v aikana. Nyt löytyy kaikkea laidasta laitaan, ei vain sitä perinteistä kansanmusiikinkuuloista.
Mies taas on ollut vuosia Metallica-fani. Nuorena poikana hänellä kuulemma oli pitkä hevilettikin! Koskaan ei ole suostunut minulle kuvaa näyttämään... On varmaan ollut näky! *nauraa* Mies tykkää nykyisin kyllä paljon muustakin kuin hevirokista. R&B ja Rap ovat ehkä seuraavaksi suosituin musiikkilaji ja muuten sitten kaikki mikä sattuu radiossa soimaa. Suomalaista kuuntelee myös, mutta mitään lempparia ei ole muodostunut. Lauri Tähkää mies inhoaa, mikä on ärsyttävää, koska se taas on minun lemppareita! Mies vaihtaa kanavaa AINA kun Tähkä laulaa. *muuuuurrrrr*
Kreikkalainen ja albanialainen kuuluu myös miehen valikoimaan, mutta hän kuuntelee niitä vähemmän kuin minä. Kreikkalaisesta nykyisin oikeastaan enää Notis Sfakianakista ja muita nostalgisia biisejä, joita soitettiin silloin kun maassa asuimme. - zkelvin
Mies on r'n'b-, hiphop-, pop- ja iskelmäihmisiä, minä taas rock- ja metallidiggari. Polynesialaisessa ja samoalaisessa musiikissa on joitain poikkeuksia, joista pidän, mutta yleisesti ottaen paikallinen musiikki on suomalaistyylistä haikeaa iskelmää. Niinpä mies sitten pitää myös suomalaisesta musiikista.
Lapsemme pitää sitten tasaisesti sekä äidin että isän lemppareista, mutta kyllähän äidin sydäntä lämmittää se, että lapsen tämänhetkinen suosikki on Amorphis :)- Sujuva kuuntelija
Aloitin kuuntelemaan arabimusiikkia jo kauan ennen kuin mieheni tapasin enkä aio sitä lopettaa, vaikka emme asuisikaan enää yhdessä. Jos siis minulla joskus olisi vaikka suomalainen mies, hänen täytyisi kestää tämä faniuteni:). Mieheni taas haluaisi kovasti, että esittelisin hänelle suomalaista musiikkia, mutta...blääh. Toki jotain helmiä Suomestakin löytyy, mutta kaiken kaikkiaan suomalainen musiikki on liian melankolista makuuni. Ja sitä suomen kieltä kuulee muutenkin pakosti kaikkialla. Arabian kieli on paljon kansainvälisempi, sillä pärjää monessa maassa:).
- sobri
Njoo. Pääosin kuuntelen Linkin Parkia ja Within Temptationii, mutta jos nyt joitain "erikoisempia" pitää mainita, niin kuuntelen varsin mielelläni Cheb Mamia, Cheb Khaledia, edesmennyttä Cheb Hasnia, Bilal (jotkut sen biiseistä kuulostaa vähän itkemiseltä, mutta Darja Darjaa on kiva biisi), sit Amel Wahbi (Wardek on ihana biisi), Samira Saeed, Amr Diab, Amine, Mohamed Lamine, Lotfi, Reda Taliani, Hakim Salhi, Anouar, Faudel...
pitääkö listata vielä lisää? :D Kyllä sitä tulee kuunneltua venäläistä musiikkia todella paljon. Ihan sen takia, että se on niin pirun hyvää, ja sitä on laidasta laitaan. Suomalainen kun on nykyään Apulanta - Elastinen-akselilla...
- bidraldi
Olen aina tykännyt itämaisista rytmeistä mutta suomessa ei ole ollut juurikaan (siis ennen mieheni tapaamista) paljon mahdollisuuksia törmätä tiettyihin rytmeihin. Lapsena tykkäsin paljon suomalaisista kappaleista joissa oli itämaista melodiaa ja napatanssi kiehtoi minua paljon kuljeskelin myös hunnussa (=makkarin verhot) joitakin vuosia (itse lukisin näihin itämaisiin kohtaamisiin kappaleet esim, Leevien turkmenialainen tyttöystävä, Tuomari Nurmion Anneli (aanneelii oon ainooaa ...), remun biisejä, oi niitä on paljon)
Toki pidin ja pidän edelleen suomalaisestakin mutta eihän mikään musiikki nyt varsin ole jonkin maalaista jos siinä on eri kansalaisuuksien rytmejä... perikalevalaisia tulee itse laulettua siinä hindi laulujen ohessa (vakavanha väinämöinen laski laulellen vesiä, jos mun tuttuni tulisi, ja karjalaisista "maamon lauluista" zikkozed veikkozed mie kun mänin naimissiin, ajettih zikanaised, ruskie neitsyt valgie neitsyt)
ja tietysti perinteiset kotiviini, kuume ja mitä niitä onkaan. Mikko Alataloa, Juicea, hectoria kaija koota, Anneli Saria (vai saaristo?) (aah lumpeen kukka)... nyky musiikista en paljoo tiedä... joskus kuuntelen kun tulee vastaan.
Minulla on noin sata kasetillista radiosta nauhotettuja biisejä (lähinnä radio suomen ajoilta) ja siellä on sekalainen seurakunta vaikka mitä. Suomalaisessa musiikissa sanat ovat tärkeämpiä mutta esim hindi musiikissa, jos en ymmärrä sanoja (vaikka yleensä etsin käännökset miellyttäville biiseille tai käännän itse) musiikki ja rytmi on tärkeämpää. Bollywood-elokuva musiikkia lähinnä tulee kuunneltua. Banglamusiikki on myös ihan jees jotenkin enemmän molli voittoisempaa ehkä.
Arabian kielistä minulla ei juurikaan kotona ole. Tarkania on yksi levy jota kuuntelen joskus mutta kuulostaa liikaa ruotsilta jotkut kappaleet niin en tykkää.. ruotsi ja saksa ehkä rumimpia kieliä ikinä...paitsi että "sommar är kort" tulee joskus hoilattua silti;D on se snobikieli jotenkin... hyi että. - esmeraldah
harrastan itämaista tanssia, niin siinä ainakin tullut kuultua monenlaisia biisejä.
Mistä nyt itse tykkään, niin Haifa Wahbe,Amr Diab, Elissa..
Muuten kyllä en varsinaisesti kuuntele itämaista venkutusta :) - kuunneltua
niin miehen kotimaan musiikkia, kuin kaikenlaista muutakin musiikkia. Kannattaa oikeasti kuunnella vaikka minkä maalaista musiikkia, helmiä löytyy takuulla.
- Kukka-Molli
Eilisestä listauksestani, joka jostakin käsittämättömästä syystä on poistettu, unohtui vielä;
-Tekoneekeri Koikkalainen /Erkki Liikanen- mieluisasti
Kalporekin piisejä,niissä on Sanomaakin!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006