Hei!
Osaisiko joku vähän selventää minulle tätä kynsien ihmeellistä maailmaa?
Eli siis mitkä ovat akryylikynnet ja tuleeko niihin tipit? Entäpä ne kaikki geelipäällysteet ja uunissa kuivattamiset? Mitä siis kuluu noihin akryylikynsiin?
Entäpä sitten sellaiset geelikynnet joihin tulee tipit ja monta kerrosta erilaisia geelejä joita kuivatetaan uunissa? Tai sitten sellaiset mihin ei tule noita tippejä vai miksi niitä sanotaan, mutta kuitenkin ovat geelikynnet.
Olen ihan sekaisin näiden eroissa ja mitä aineit minkäkin kynnen valmistukseen tarvitaan?
Kiitos jos vain joku viitsii selventää.:)
Mitä eroa akryyli- tai geelikynsillä?
6
9535
Vastaukset
- tuunari
yleisesti aiheesta, lukaiseppas:
http://www.kauneudenparatiisi.fi/fi/Kynsivinkit/Rakennekynnet yleisohje/ - EK-K
Akryylikynsiksi kutsutaan kaksikomponentti akryylimassaa, johon kuuluu neste jauhe, joita sekoittamalla saadaan aikaan ilmakovetteinen massa. Kovettuessaan aine on akryylia, eli valoa läpäisevää muovia.
Akryylikynnet voidaan rakentaa joko tipille tai muotille ilman tippiä. Akryyleissa on valmistajittain eroja koostumuksessa, hajussa, kovettumisajassa ja muotoiltavuudessa.
Akryylimassa muotoillaan kynnelle siveltimellä painellen. Kun massa on osittain kovettunut, voidaan akryylimassaa ns "pinssata" muotoonsa.
Akryylikynsien kanssa lisäksi tarvitaan myös Primer kynnen alustukseen ja desinfiointiaine kynsien desinfiointiin.
Geeleiksi kutsutaan yksikomponentti akryylia, joka on saanut nimityksensä geelimäisestä koostumuksestaan. Geeli kovetetaan UV-valossa, joka aikaansaa geelissä kovettumisen aiheuttavan reaktion.
Geelikynnet rakennetaan yleisimmin tipille. Suuri osa rakennekynsigeeleistä kuitenkin voidaan rakentaa myös muotille, jolloin lopputulos on huomattavasti luonnollisemman tuntuinen ja kestävämpi käytössä.
Geeli voidaan muotoilla joko muotoilu instrumentilla tai siveltimellä. Tekniikoita on useita mm. pyöritys-, insturumentti-, juotto- ja kerrostekniikka. Geeliä voidaan myös ns."pinssata" muotoonsa ja se tapahtuu kovetuksen aikana.
Geeleissä on valmistajittain eroja koostumuksessa, hajussa, muotoiltavuudessa ja kovettumisajassa. Osa geeleistä tarvitsee korkeamman aallonpituuden UV-valoon kuin toiset ja näin myös UV-kovettimen ominaisuudet vaikuttavat tuotteen kovettumiseen ja kovetinaikaan.
Geeleistä osa löytyy happovapaina (Acid free)
Geelien kanssa tarvitaan desinfiointiaine kynsien desinfiointiin.- aloittelia!
kiitos tiedosta!
- lopeta jo!
kyllä geelien kanssa primer on myös käytössä. eikä se primer mikään myrkky ole. ihan turhaan yritätte nostaa omaa tuotetta parjaamalla muita. etkö luota omaan ammattitaitoosi.. vai etkö ehkä omaakaan sitä?
- näin nämä
molemmat ovat samanlaista akrylaattia kovettumisen jälkeen. vain tekotapa on erilainen. molemmissa kynsien pohjustus tapahtuu samalla tavoin. molemmissa voidaan käyttää tippiä tai tehdä rakennus muotilla eli pelkkää massaa käyttämällä. asiakkaan kannalta ei ole väliä tuleeko tippi vai ei. tekijä päättää miten kynnen pituutta jatketaan jos asiakas haluaa pidennyksen. tippi ei tee kynnestä kestävää voima rakenteeseen tulee aina massasta. akryyli on geeliä inan kestävämpi mutta on ihmisiä joilla hormonitoiminnoista johtuen pysyy geeli paremmin kiinni. akryyli on asiakkaalle mukavampi laittaessa koska sen teko on nopeampaa(puhun nyt omasta työstäni) eikä tarvita uunia massan kovetukseen. useimmat geelimerkit kuumottavat kynttä voimakkaasti uunituksen ajan ja asiakas joutuu koko ajan venkomaan kättä uuniin ja pois.. tää on tietysti makuasia. sekä tekijöissä ja asiakkaissa on eroja. on kuitenkin huuhaata semmoset jutut joissa valehdellaan jomman kumman tuotteen olevan jotenkin vaarallisempi toista. älkää menkö mainoshalpaan. itse hallitsen molemmat tekniikat, omistan molemmat aineet ja myös teen molempia. oma suosikki on akryyli koska omassa käytössä ei geelit kestä ja itse inhoan uunin kuumotusta. asiakkaalle tehdessä on ihan sama kumpaa käytän. geelejä tehdään enemmän koska se on todella paljon helpompaa kuin akryylikynnen rakentaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133808Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283123Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2812982Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin81990- 2401707
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61510- 751301
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2081295Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi351096Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081