MIKSI VIRRET ON KEKSITTY!!!!

tane hendrix

Virret on tehty mun mielestä pelkästään aivo pesuun. Virret toistaa itteensä ja jää ihmisille soimaan päähän ja ne alkaa llaulaan niitä ja samalla aivo pesee itteensä.

10

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevimusat

      SITÄ tekee - virret on sielulle nautinnollista virvoitusta

      • bnnn

        Jokaisella on oma maku eikä toisen makumusiikkia voi kritisoida.Jos minun mielipidettäni kysytään virret on ihan hemmetin tylsää kuunneltavaa.


      • ... Jumala virvottaa ihmisen sielua ja henkeä eri tyyppisellä musiikilla. Ratkaisevaa kai on se, missä hengessä musiikki on tehty. Vaikka metalmusiikkikin... On Jumalaa korottavaa metalmusiikkiakin.

        Mutta näin vanhemmiten oon huomannu, kuinka "rautaista asiaa" virsissä ja vaikkapa Hengellisen laulukirjan lauluissa on, ja ne puhuttelee. Kiitos Herralle.


    • ei oo

      uudesti syntynyt ja pyhä henki ei oo muuttanut sinuun..nii se on maalimalle hullutusta..

      Se on vain niin.

      • Hevosmiehillekin on

        Oma virsi "Armollas ruunaa kaunista".
        Sitäpaitsi virret ovat vanhemmille ihmisille, etenkin hämäläisperäisille helpompia juuri verkkaisen temponsa vuoksi, ajattelehan nyt virttä Sua kohti herrani laulettuna räp:in tahtiin, voisi olla hupaisaa kuultavaa.


    • välittää

      Joistain virsistä on tehty hienoja sovituksia, joissa on musiikilliset arvonsa.

      Turha lähteä iänikuiseen ajantappoväittelyyn mukaan, se ei kehitä yhtään.

      Sen sijaan kehittävää on treenata niitä hyviä sovituksia ja ehkä keksiä omia.

    • aivot

      on hyvä asia, eikö? Kolahti näköjään. Älä pelkää, ei usko pahasta ole, vaan Jumalasta. Pahasta on epäusko ja itse pääpahasta kaikki riitaisuus. Sen pyrkimys on kadottaa ihmiset, sitä varo.
      Kun virsiin pääsee ns. sisään, niistä saa voimaa arkeen. Ne lohduttavat ja jopa antavat iloakin, kuten virsi 339. Hyvä ylistyssellainen. Jos osaat nuotit, kokeile!

    • homma_

      hieno homma kun olet päätynyt virsikeskusteluun!!

      Elo täällä kuin unta ja varjoa on,
      kuten kuohuva koski se on levoton,
      veden lailla se hiekkahan haihtuu.

      sitä ennen kannattaa miettiä ja tuumata...

    • kirkkokuorolainen

      Kuulehan sie! Suomessa on veisattu virsiä jo yli 500 vuotta! Ihka ensimmäinen suomenkielinen virsikirjan julkaisi Jaakko Finno on 1583. Siinä oli 111 suomeksi käännettyä virttä. Seuraavan julkaisi 1683 Hemminkin Maskulainen. Kolmas kirja ilmestyi 1701 ja sitä käytetään vieläkin esim. rukoilevaiset-herätysliikkeen piirissä. Neljäs kirja tuli 1886, viides juuri talvisodan syttymispäivinä 1939 ja tämän nykyinen 1986. Kun nykyään puhuteen kaikenlaisiata ikivihreistä lauluista, niin kyllä virsikirja on jo varsinainen kestovihreä! Nykyisessäkin kirjassa on edelleenkin muutamia virsiä siitä aivan ensimmäisestä Finnon kirjasta, vaikka kieliasu on muuttunut aikojen kuluessa.
      Ilman sitä virren " aivopesua " ei moni lapsi olisi entisaikaan oppinut edes lukemaankaan, virsikirja kun kävi myös aapisesta. Luojalle kiitos virsikirjasta!

    • 477474744

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe