Sunnuntai keskeinen osa adventismia

SUNNUNTAI ON ADVENTISTLLE ELINTÄRKEÄ

## Anti-adventismin puolustuksia ....
Kirjoittanut: alex-kasi 16.11.2008 klo 20.09 ##

Länsimaisen adventismin kärkihyökkääjä alex-aksi phtii yö. otsikon
mukaisessa filosofisessa katsauksessaan
"ANTIADVENTISMIN PUOLUSTUKSIA"

E tiedä millä foorumilla "anti-adventismi" puolustautuu, ei ainakaan
tällä palstalla ole sennimistä lahkoa esiintynyt.

ADVENTISMIA PUOLUSTAVIA HYÖKKÄYKSIÄ

Miten voisi ollakaan, kun adventismi puolustautuu, vaikkei kukaan
hyökkäisikään - vaikkei kukaan tai mikään uhkaa adventistisen
sapatin viettämistä. Tuskin kukaan heiltä ellensapattia vie pois!

SUNNUNTAIN VIETTÄJÄT - ADVENTISMIN PELASTUS

Adventistin lauantai ei eroaisi mitenkään muista päivistä, ellei Olavi Rouheen
Ilmestyskirjaseminaari loisi mielikuvaa, että sunnuntai=pedonmerkki.
Sillä adventistinen sapatti ammentaa kaiken kuvitellun elinvoimansa
SUNNNTAISTA.

1 Daavid kysyi: "Onko Saulin suvusta enää jäljellä ketään, jolle minä voisin tehdä laupeuden Joonatanin tähden?"   
2 Saulin perheessä oli ollut palvelija nimeltä Siiba, ja hänet he kutsuivat Daavidin eteen. Ja kuningas sanoi hänelle: "Oletko sinä Siiba?" Hän vastasi: "Palvelijasi on".

3
Kuningas kysyi: "Eikö Saulin suvusta ole enää jäljellä ketään, jolle minä voisin tehdä Jumalan laupeuden?" Siiba vastasi kuninkaalle: "Vielä on Joonatanin poika, joka on rampa jaloistaan".   
4
Kuningas kysyi häneltä: "Missä hän on?" Siiba vastasi kuninkaalle: "Hän on Maakirin, Ammielin pojan, talossa Loodebarissa".   
5
Niin kuningas Daavid lähetti noutamaan hänet Maakirin, Ammielin pojan, talosta Loodebarista.

6
Kun Mefiboset, Saulin pojan Joonatanin poika, tuli Daavidin tykö, lankesi hän kasvoillensa ja osoitti kunnioitusta. Niin Daavid sanoi: "Mefiboset!" Hän vastasi: "Tässä on palvelijasi".   
7
Daavid sanoi hänelle: "Älä pelkää, sillä minä teen sinulle laupeuden isäsi Joonatanin tähden, ja minä palautan sinulle isoisäsi Saulin kaiken maaomaisuuden, ja sinä saat aina aterioida minun pöydässäni".   
8
Niin tämä kumarsi ja sanoi: "Mikä on palvelijasi, että sinä käännyt minunlaiseni koiranraadon puoleen?"   
9
Sitten kuningas kutsui Siiban, Saulin palvelijan, ja sanoi hänelle: "Kaiken, mikä on ollut Saulin ja koko hänen sukunsa omaa, minä annan sinun herrasi pojalle.

10
Ja sinä poikinesi ja palvelijoinesi viljele hänelle sitä maata ja korjaa sato, että sinun herrasi pojalla olisi leipää syödä; kuitenkin saa Mefiboset, sinun herrasi poika, aina aterioida minun pöydässäni." Ja Siiballa oli viisitoista poikaa ja kaksikymmentä palvelijaa.   
11
Siiba sanoi kuninkaalle: "Aivan niinkuin herrani, kuningas, käskee palvelijaansa, on palvelijasi tekevä". -"Niin, Mefiboset on syövä minun pöydässäni, niinkuin hän olisi kuninkaan poikia."   
12
Ja Mefibosetilla oli pieni poika nimeltä Miika. Ja koko Siiban talonväki oli Mefibosetin palvelijoita.   
13 Ja Mefiboset asui Jerusalemissa, koska hän aina söi kuninkaan pöydässä. Ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.   

Itse koen identiteettiä Mefibosetiin, joka kuvaa seurakuntaa, jos Daavid
kuvaa Kristusta. Sapattia ei pöytään mahdu paitsi JOS pöytä=sapatti.

Moni adventisti aloittaa Hengessä, mutta liian moni lopettaa sapatissa ...Lauantailla ja
sunnuntailla ei saa olla keskeistä asemaa
Kristuksen opissa!

Gal 3: 3,5,24-26
3
Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?   
5
Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
24
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25
Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26
Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

Armoa ja rauha Kristuksessa!

11

183

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonto_10

" Jumala pelkäävät uskovaiset jotka eivät halua käyttää sellaisia keskustelu tapoja - ovat NÄENNÄISESTI alakynnessä - mitattuna "kuka huutaa kovimmin on oikeassa -mittarilla", mutta Jumalan edessä ei käytetä sellaista mittaria.. se on varmaa.. "

Joku luterilainen a.., niin alex-kasi se taisi olla,
      kirjoitti, että kristityt ovat näennäisesti
      alakynnessä. Noinhan se pitääkin olla, sillä ei se
      ole voitto, että saa sanoa viimeisen sanan, vaan
      voitto on siinä, että saamme pitää tarjolla
      Hänen Sanaansa, Hänen, joka kuitenkin sanoo sen
      viimeisen sanan Maan päällä.

Job 19:25
      Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.

Patriarkka Jobin nimi esiintyy jo 19. vuosisadalla eKr egyptiläisten loitsujen yhteydessä ja 14. vuososadan ns. Amarna-kirjeissä.
      Luoteis-Arabiassa, Uusin maassa asunut Job oli
      harvinaisen "kristus-keskeinen" - laittoi toivonsa yksin Häneen. Vaikka Jumalan todsitusken
      mukaan oli myös harvinaisen nuhteeton.

Job korotti lunastajaa, adventismi korottaa lakia.

• kun oppi paljastetaan

-- adventistin tarvitsee puolustaa omaa oppiaan
        -- adventistit ja adventtitotuuden vastustajat (kummatko ovat kristittyjä?)
        -- adventistit saavat ihan rauhassa kokoontua kirkoissaan sapattisin ja kukaan ei heitä vainoa
        -- adventisteille kuuluu kristittyjen demonisoiminen pedonmerkkejä jakamalla
        -- ADVENTISTIT VAINOAVAT KRISTITTYJÄ PEDONMERKILLÄÄN JOTA EIVÄT JAKELE EDES 7. BAPTISTITKAAN

• ideneb

osamäärä enemmän!

Katsos, jos ryhdyt tahallasi rikkomaan Jumalan käskyjä, ei sinusta jää mitään lunastettavaa!!

Ei varkaita, murhaajia, koiria, velhoja, huorintekijöitä, sapatin häpäisijöitä, epäjumalanmaalareita, ja niitä kourassaan kantelevia lunasteta!!

Mutta ne lunastetaan, jotka myöntävät olleensa tuollaisia, ja tekevät katumuksen kanssa parannuksen!

Ei Jeesus lunasta sinua synneissäsi , vaan synneistäsi hän sinut ensin puhdistaa!!!
        Ja synti kun sattuu olemaan Jumalan lain rikkomista!!

Ei sinulle lain rikkomisesta palkkaa makseta, vaan sen noudattamisesta!

" Katso minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan" Ilm 22: 12

Jos Pyhä Jumala , antoi käskyt ja kirjoitti ne sinun sydämen lihatauluihin, niin aiotko pistää aivojesi sisäpuolen ihan sekaisin, uhoamalla lakia vastaan ja rikkomalla kaikki käskyt, että tulisit autuaaksi??

Taidat olla jo nyt yhtä sekaisin kuin Nebukadnessar ennen muinoin, ...hulluksi tuli, yht'äkkiä!!

• ideneb
        kun oppi paljastetaan kirjoitti:

-- adventistin tarvitsee puolustaa omaa oppiaan
        -- adventistit ja adventtitotuuden vastustajat (kummatko ovat kristittyjä?)
        -- adventistit saavat ihan rauhassa kokoontua kirkoissaan sapattisin ja kukaan ei heitä vainoa
        -- adventisteille kuuluu kristittyjen demonisoiminen pedonmerkkejä jakamalla
        -- ADVENTISTIT VAINOAVAT KRISTITTYJÄ PEDONMERKILLÄÄN JOTA EIVÄT JAKELE EDES 7. BAPTISTITKAAN

Minä kun haluaisin sen nähdä ja saada, niin voisin näyttää kavereille!!

Oisko osoitetta antaa?

• medio7

"" Olen todella surullinen
      Kirjoittanut: Sirkka-Iita
      16.11.2008 klo 21.28
      tämän palstan puolesta. Miten mukavaa olisi täällä keskustella uskon asioista ja antaa jokaisen ITSENSÄ päättää, että mitä ja miten uskoo.
      Suomessakin on uskonnon vapaus, eihän täällä edes saisi loukata ketään uskonnon tähden. ""

Sisar tuossa ojentaa aivan oikein alex-kasia
      manipuloivasta aloituksesta. Täällä tuomitaan
      kadotukseen ei-adventistit - kaikki jotka on tuon
      pikku jäännöksen, 3600, ulkopuolella - tuomitaan
      kadotukseen vain siit äsyystä, etteivät yhdy
      adventistien sapattisinetti-ajatteluun tai
      TT-filosofiaan tai eivät susotu lihattoman
      pöydän ääreen.

Näin ei sallita itse päättää, mihin uskoo,
      vaan sanotaan että et laisinkaan ole uskova,
      kun hyväksyt sunnuntain pyhyyden (Ilm.kirjaseminaari) yms.

• ideneb

Eikö ihmisen tule ostaa vastaan Jumalan ajattelu!?
        Nooa otti vastaan Jumalan ajattelun , ja ryhtyi toimeen...miljoonat, ehkä miljardit sanoivat:

" Miten mukavaa olisi keskustella, uskon asioista, mutta kun tuo Nooa , pelottelee tulvalla!
        On jotakin sairasta, että Jumalan mielestä meidän pitäisi mennä arkkiin, haisevien eläinten kanssa,
        muutoin emme Nooan uskon mukaan pelastu"

Onhan täällä meillä uskon vapaus, Nooa uskoo noin, me uskomme näin,..kukin olkoon omassa mielessään varma"

On väärin että Nooa tuomitsee meidät, siksi kun emme suostu tulemaan Arkkiin, olletikin, kun vedestä ei näy pisaraakaan"!

Eikö ole väärin että vain Nooalaiset ovat oikeassa, ja me muut väärässä, onhan meidän puolellamme tiedemiehetkin, jotka sanovat, että Nooan esittämä teoria on mahdoton!

Rakentakoon hullu höperö arkkiaan...ja nyt adventistit väittävät että " autuaita ovat ne, jotka pitävät Jumalan käskyt, he saavat syödä elämän puusta, ja pääsevät porteista sisälle kaupunkiin" ilm. 22:14
        Kuka nyt lakia pitämällä voi pelastua?
        Eihän lakia voi kukaan täyttää!...joten unohtakaa laki...

No unohtakaa sitten, ja ajetaan tilanne tähän:

" Vääryyden tekijä tehköön edellen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen,
        ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä pyhittyköön edelleen"
        Ilm. 22: 11

Näin toimimme, ja kukin olkoon omassa mielessään varma! Käyttäkää tätä tekstiä, jos joku vaatii alistumaan teitä Jumalan lain alle!

• ideneb

kasvattaa sinut Kristukseen, ja kun olet sitten lain ansiosta kasvanut Kristuksen yhteyteen, niin aiotko Kristuksessa ollessasi, ja eläessäsi sanoa:

Kristus nyt sinä olet minussa ja minä sinussa, ja me olemme yhtä, salli minun nyt mennä ja poistaa IV.s käsky noiden kymmenen käskyn joukosta, ...tai itseasiassa, heitänkö vuorenrinnettä alas koko lain?

Minähän en ole enää kasvattajan alainen, kun olen Kristuksessa!
      Jeesus sanoo: " Lapseni , oletpa sinä hölmö, laki kasvatti sinut Kristuksen omaksi!
      Jos minä olen pyhä, vanhurskas ,oikea ja hyvä, niin silloin sitä samaa on myös kasvattaja, kuinkas muutoin olisit voinut kasvaa Totuudessa, pyhyydessä, hengessä ja hyvyydessä ilman lakia!?

Lapseni , etkö tiedä, että " Rakkaus Jumalaa kohtaan on, että pidämme hänen käskynsä"

Jos olessasi Minussa, ryhdyt valehtelemaan, varastamaan, huoraamaan, rikkomaan sapattia , ja kummarrat esim. Paavin sunnuntaita...niin minä potkin sinua persuuksille, ja saat lähteä
      tästä talosta,ja alastomana, sillä en minä anna mukaasi valkoisia vanhurskauden vaatteitani!!
      ...sillä " Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus"

" Autuaat ne , jotka pitävät hänen käskynsä, että heillä on valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin" ilm 22: 14
      Jos et pidä käskyjä, lennät kaupungista ulos,..en minä toista kertaa aio kuolla syntisten ja heidän tekemien laittomuuksien puolesta!

• ## Jos laki, 10-käskyä
        Kirjoittanut: ideneb 17.11.2008 klo 10.54
        kasvattaa sinut Kristukseen, ja kun olet sitten lain ansiosta kasvanut Kristuksen yhteyteen, niin aiotko Kristuksessa ollessasi, ja eläessäsi sanoa: ... ##

Niinkuin et muka olisi ymmärtänyt Paavalin selkeää
        tekstiä: "emem ole enää kasvattajan alaisia"!
        "Irit laista", "Krsitus on lain loppu, jokaiselle,
        joka USKOOA".

Laki ei siis ole uskovaisille, vaan epäuskoisille
        eli laittomuuden tekijöille.
        Että laki tuomitsisi heidät heidän omissatunnoissaan.
        Ja rientäisivät kipin kapin - sinäkin - Kristuksen yhteyteen, pois tuomitsevan lain alta.

Oletko täysi-ikäinen vaiko vauvakristitty?

• narrailetkosmeitäkin

Miksi sitten rikot sapattiasi?
        Jos rikkoisit yhtäpaljon "älä tee huorin" käskyä kuin rikot sapattikäskyä, sinulla ei olisi varaa kersojesi leipään!

• Sinä huomaat vain itsesi, vai?

• advarina

Viettäisit nyt edes muutaman kerran sapattia adventistien kanssa ennenkuin tulet mainostamaan itseäsi Jumalan lapseksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      236
      738
    2. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      655
    3. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      610
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      538
    5. En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta

Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.
      Ikävä
      45
      427
    6. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      424
    7. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      38
      416
    8. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      27
      396
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      37
      387
    10. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      41