Mitä sanoo laki?
Olen osastollani ainut joka tekee juuri tätä työtä. Saako lain puitteissa siirtää työni toiselle osastolle ja sitten irtsanoa minut?
Tietääkö joku?
Yt-laki
5
2507
Vastaukset
- kyselemään
Vastauksesta tulisi liian pitkä, joten lue täältä
http://mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/06_julkaisut/05_esitteet/tyosopimuslaki_esiteteksti_01072007.pdf
luku 8. Työsopimuksen päättämistavat
ja täältä
http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/06_julkaisut/05_esitteet/yt_laki2007.pdf
8. luku Yhteistoimintaneuvottelut työvoiman käyttöä vähennettäessä
Helpoimmin pääset kun menet kysymään luottamusmieheltä.- Ihan sam
Meillä ei ole luottamusmiestä!Kuuluuko henkilöstöpäällikön vastuulle valinna järjestäminen?
- luottamusmiehen valintajutut
Ihan sam kirjoitti:
Meillä ei ole luottamusmiestä!Kuuluuko henkilöstöpäällikön vastuulle valinna järjestäminen?
Kysykää ohjeet omasta ammattiosastosta/liitosta luottamusmiehen valintaan. Kokoontukaa ja valitkaa joku liiton jäsenistä luottamusmieheksi.
- ei suojaa t tekijällä
eiköhän ne voi lakkauttaa ja uudelleen organisoida työt ainankin minun entisessä työpaikassa kävi niin.
- RaakaRane
oikeus organisoida työtehtävät haluamallaan tavalla. Toisaalta isot muutokset organisaation rakenteessa ja työtehtävissä pitää käydä läpi yt-menettelyn mukaan.
Toisaalta yt-menettely pitää aloittaa, mikäli henkilökuntaa irtisanotaan tai lomautetaan taloudellisten/tuotannollisten syiden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663348Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.871519- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991049- 551015
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:50966- 63951
- 42797
- 47772
- 113726