Hmm, baareissa ja kaupungilla liikkuessani olen pannut merkille miesten lisääntyneen hiusmuotoilutuotteiden käytön. Mikäpä siinä, naisethan tunnetusti puunaavat ja föönaavat pienen ikuisuuden ennen kuin voivat ihmisten ilmoille lähteä, suotakoon sama tietysti miehille. Mutta sitä minä en jaksa ymmärtää, että miksi ne hiukset on pakko jättää tahmean ja likaisen näköisiksi? Kahdella kolmasosalla miehistä yhtään nuorekkaammanpuoleisessa baarissa on tahmean näköinen koppuratukka. Jokainen päättää omasta ulkonäöstään, tietysti, mutta tuntuuko sellainen edes kivalta päänahassakaan? Minun silmääni ja kättäni moinen kuontalo ei ainakaan miellytä, samaa mieltä ovat ystävättärenikin olleet, kun olen heiltä kysellyt. Kiva, persoonallinen leikkaus ja korkeintaan pikkuisen vaikka hiusvahaa riittää vallan mainiosti. Kun joku tulee hiukset täynnä muotoiluaineita minulle vaikkapa baarissa juttelemaan, tulee jotenkin väkisinkin sellainen olo, että kyseessä on tyyppi, joka yrittää aivan liikaa. Jotenkin vastenmielinen kuva siis.
Omana vinkkinäni siis miehille, älähtäköön vastaan ken tahtoo: hiukset ovat parhaimmillaan kun ne näyttävät puhtailta ja pehmeiltä, kosketettavilta, eivätkä tihku vahaa, lakkaa, geeliä ja muotovaahtoa tai pahimmillaan rasvaa. Jos hiuksiaan tahtoo välttämättä muotoilla, sen voi tehdä ilman näkyviä aineitakin.
Älkää kukaan vetäkö hernettä nenäänne tästä, mielipide vain. :-)
Mitä muut naiset ajattelevat? Entä miehet itse?
Miesten hiuksista
20
4091
Vastaukset
- Julle20
Mulla on pitkät hiukset.
Pidättekö naiset?- Neiti Etsivä
Pitkät hiukset voivat joskus olla varsin hienotkin, mutta yleensä ne ovat minulle "ihan sama", eivät siis paina vaa'alla juuri mitään sen enempää hyvän kuin pahankaan puolella. Voivat ehkä usein kertoa jonkinasteisesta omaperäisyydestä, joka on myönteinen asia.
Eli minun puolestani ok, kunhan niistä pidetään sen verran huolta, etteivät liimaannu rasvaisina päänahkaan kiinni. :-) - AngelDeAmor
Pitkistä hiuksista yli kaiken!
Minusta ne tekevät miehestä jolle ne sopivat
todella komean ja seksikkään.
Etenkin jos ne ovat vahvat ja puhtaat, tietysti ikäisilläni miehillä jo monilla hiukset harvenevat ja siloin on parempi kun ne ovat lyhyet.
Itse pidän ulkonäkökriteereissäni merkittävimpänä pitkiä hiuksia, siinä kun nyt ulkonäköä arvioin...se on kuitenkin suhteeseen ryhdyttäessä sivuseikka. - neito
pitkät hiukset miehellä, yäk. tosi epämiehekästä. ei voi näyttää hyvältä ja joka ikisessä tapauksessa lyhyet hiukset olisivat paremmat. tämä vain oma mielipiteeni, älää loukkaantuko!
- DonPate
neito kirjoitti:
pitkät hiukset miehellä, yäk. tosi epämiehekästä. ei voi näyttää hyvältä ja joka ikisessä tapauksessa lyhyet hiukset olisivat paremmat. tämä vain oma mielipiteeni, älää loukkaantuko!
Vanhastaa pitka tukka on kylläkin ollut varsinainen miehisyyden merkki. Niin kauan kuin tukka pysyy tuuheana päässä niin viriili mies kyseessä.
Eihän tuo tietenkään pidä paikkansa mutta niin ne arvostukset vaihtelee.
Tuli mieleen tällainen vanha epämiehekäs ammattikunta jossa kaikilla oli pitkä tukka: merimiehet.
Ja intiaanit ne vasta akkoja olikin.
- mies21
Jes, itse olen samaa mieltä. Itselleni tulee jotenkin teennäisen laitettu olo, jos laitan liikaa tököttiä päähäni. Yökerhoon lähtiessäni pistän hiuksiini Osiksen mattavahaa, se pitää hyvin ja on täysin huomaamatonta!
- Firefly
Osiksen Scream on myös kova sana ;)
- Mies
Mitä mieltä olet todella lyhyistä hiuksista? Onhan sitä ollut juttua joskus että kalju on muotia ja seksistä jne. mutta mitä itse tykkäät?
- Neiti Etsivä
Jonkun päähän sellainenkin sopii. Olen tavannut sekä sellaisia miehiä, joille kalju on sopinut säkenöivän hyvin että sellaisia, jotka hiuksettomuus on saanut näyttämään isoilta vauvoilta.
Esimerkiksi Zen Café -yhtyeen keulahahmolla Samuli Putrolla en osaisi kuvitellakaan mitään muuta hiustyyliä kuin nykyisen kaljun.
Vaikeahan näin tarkemmin tietämättä on mennä paljon mitään sanomaan, tai ylipäätään laukoa mielipiteitään puolitotuuksina. :-) - nainen
Aina parempi, kuin pitkät hiukset. Mutta paras on siisi lyhyt, ei aivan kalju. Eikä otsalla mitään "tössöä" (miksi sitä sitten kutsutaankaan) mikä laitetaan lakalla pystyyn.
- jepjep
nainen kirjoitti:
Aina parempi, kuin pitkät hiukset. Mutta paras on siisi lyhyt, ei aivan kalju. Eikä otsalla mitään "tössöä" (miksi sitä sitten kutsutaankaan) mikä laitetaan lakalla pystyyn.
sitä kutsutaan venäläistussuksi, siis sellasta karseen näköstä lippaa otsalla.
- Herra Salapoliisi
Mitäs mieltä olet sitten miehistä, jotka eivät läträä ollenkaan mitään tököttejä hiuksiinsa? Kohtuullisen mittaset, hieman hapsottavat ja puhtaat hiukset. Kelpaako sellainen ollenkaan?
- Neiti Etsivä
Hapsotus on ihan kiva. ;-) Luonnollisuutta kannatan tässäkin asiassa. Oikeastaan minusta melkeinpä mieluisin vaihtoehto on tuo, että antaa hiustensa olla sellaisenaan.
Mutta kaikkihan on taas kerran tietysti tapauskohtaista ja haluan vielä korostaa, että hiukset eivät tosiaankaan ole se keskeisin asia ihmisessä.
- Kyoshiro
Itsekin pitkät hiukset omaavina olen joskus miettinyt, että mitähän tuokin nainen ajattelee kun tuota hiusgeeliä tuli hiukka liikaa ja letti on kuin betonilaatta...Varsinkin aluksi, kun ei ollut tottunut käyttämään noita hiusten muotoiluaineita, tuota sattui useinkin.
Pidän hiuksiani ponnarilla ja käytän hiusgeeliä sen takia, että mun hiukset on luonnostaan hieman kiharat ja ne sojottais todella epäsiistin näköisesti joka suuntaan, jos en jotain muotoiluainetta käytä.
Mutta silti sitä silloin tällöin tulee laitettua liikaa...- Neiti Etsivä
Mitä vikaa on siinä, että hiukset sojottavat kiharuuttaan pikkuisen minne sattuu? Kiva vain.
- harmaasilmä
Neiti Etsivä kirjoitti:
Mitä vikaa on siinä, että hiukset sojottavat kiharuuttaan pikkuisen minne sattuu? Kiva vain.
se naisena haittaa niin kaipa se miehiäkin hitusen mietityttää. Itsekin kyllä kallistun sille kulmalle että mitäs pienistä kiharoista ohimoilla. Ennemmin niin kuin märkä sliippi.
Naisena kuitenkin pidän sitten mielummin koko tukan auki ja annan sen sojottaa oikein kunnollisella kiharalla kun se kerta on sojottaakseen. - Kyoshiro
harmaasilmä kirjoitti:
se naisena haittaa niin kaipa se miehiäkin hitusen mietityttää. Itsekin kyllä kallistun sille kulmalle että mitäs pienistä kiharoista ohimoilla. Ennemmin niin kuin märkä sliippi.
Naisena kuitenkin pidän sitten mielummin koko tukan auki ja annan sen sojottaa oikein kunnollisella kiharalla kun se kerta on sojottaakseen....niinhän se olisi; mitä pienistä kiharoista.
Asia vaan on niin, että ei mulla mitään kiharoita hapsota joka suuntaan, vaan yksittäisiä hiuksia roppakaupalla...äh, vaikea sitä tässä on kuvata, mutta rähjäisen ulkonäön se antaa; paljon pahemman kuin pienellä geelin käytöllä!
- Tikku-Ukko
" Mikäpä siinä, naisethan tunnetusti puunaavat ja föönaavat pienen ikuisuuden ennen kuin voivat ihmisten ilmoille lähteä, suotakoon sama tietysti miehille."
Ennemmin niinpäin että pitääkö sitä nyt miestenkin alkaa samanlainen hölmöily. Puunatut naisetkin on ihan tarpeeksi karseita.- Neiti Etsivä
Kaikilla on oikeus tehdä itsestään juuri sen näköisiä kuin tahtoo, toki. Itse en naisena ole tuon puunaamisen kannalla omalla sukupuolellanikaan, mutta koska tuntuu yhä jonkin verran vallitsevan sellainen käsitys, että laittautuminen on naisten juttu, turhien sukupuolirajojen rikkomiseksi tuon sanoin.
- Kiharapäinen mies
Miten kiharat hiukset olisivat miehellä hienot? Hiukseni eivät ole kuin vähän kiharat, mutta siltikään niitä ei saa kuten haluaisi...eli miten pitäisin kiharia tai pikemminkin aaltoilevia hiuksiani? Naiset/tytöt, mielipiteitä! Kiitos=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733