Hei,
Haluaisin tietää yläluomileikkauksesta...
Minulla on pienestä pitäen ollut todella raskaat luomet. Kosmetologi neuvoi jo 10v sitten joutuin yläluomileikkaukseen ja meinasi että saan korvausta kun ovat melko pahat... Olen nyt kolmikymppinen ja häiritsee nuo luomet entistä enemmän, sukuvika.
Olen aina joko surullisen tai vihaisen näköinen. Mistä siis aloitan, pitääkö ensin mennä erikoislääkärille vai minne?
Paljonko maksaa? Millä perustein voi saada korvausta tai jotai ettei kokonaan tarvitse itse maksaa? Paljonko mahdollisesti jää itse maksettavaa jos saa avustusta?
Millainen on itse operaatio?
Onko kenelläkään kokemusta leikkauksesta Oulussa ja missä? Kiitos etukäteen kaikille! =)
Yläluomileikkaus
6
1320
Vastaukset
- en tiedä
mutta tässä omia kokemuksia. Minullakin yläluomet olivat raskaat jo nuoruudesta saakka ja paheni hiljalleen iän mukana. Ne eivät olleet kuitenkaan niin pahat että olisi saanut leikkauksen julkiselta puolelta. Yksityiselle voi mennä suoraan halutun plastiikkakirurgin vastaanotolle. Oma leikkaukseni maksoi 890 € noin vuosi sitten ja KL-sairaala leikkaa sillä hinnalla edelleen. Kelasta sai vielä jonkun kympin takaisin. Asko Salmi leikkaa radiotaajuusveitsellä ja ainakin minulla ei tullut lainkaan mustelmia ja verenvuodotkin olivat vähäisiä. KL-sairaala toimii Jyväskylässä ja Helsingissä.
- alkup.
Sen verran vielä, että mistä tietää milloin luomet ovat sen verran pahat, että saa korvauksen? Siis että tietäs kannattaako jotain kautta sitä yrittää vaikko mennä suoraan plastiikkakirurgille? =/
- silmaluomet leikattu
Voit hakeutua suoraan haluamallesi plastiikkakirurgille. Hän arvioi, onko leikkaukselle lääketieteellistä tarvetta. Jos näin on, saat Kelalta korvauksen kustannuksista, palkallista sairauslomaa jne. Jos taas pelkää estetiikkaa, se on maksettava itse.
Lääketieteelliseksi haitaksi katsotaan esim. se, että yläluomi riippuu niin paljon, että haittaa näkemistä (painaa silmäripsiä) tai jos on jatkuvasta otsan kohotuksesta johtuvaa päänsärkyä. Veikkaan, että useimmiten tuo lääketieteellinen kriteeri täyttyy yksityisplastiikkakirurgilla, mutta julkisen puolen leikkaukseen voi olla hankalampi päästä.
Kela-korvauksen varaan ei kannata paljon laskea, se on vain muutaman kympin reilu tuhannen euron leikkauksesta. - eroon
silmaluomet leikattu kirjoitti:
Voit hakeutua suoraan haluamallesi plastiikkakirurgille. Hän arvioi, onko leikkaukselle lääketieteellistä tarvetta. Jos näin on, saat Kelalta korvauksen kustannuksista, palkallista sairauslomaa jne. Jos taas pelkää estetiikkaa, se on maksettava itse.
Lääketieteelliseksi haitaksi katsotaan esim. se, että yläluomi riippuu niin paljon, että haittaa näkemistä (painaa silmäripsiä) tai jos on jatkuvasta otsan kohotuksesta johtuvaa päänsärkyä. Veikkaan, että useimmiten tuo lääketieteellinen kriteeri täyttyy yksityisplastiikkakirurgilla, mutta julkisen puolen leikkaukseen voi olla hankalampi päästä.
Kela-korvauksen varaan ei kannata paljon laskea, se on vain muutaman kympin reilu tuhannen euron leikkauksesta.jos yrittää julkiselle puolelle leikkaukseen niin pitääkö sinnekin hakeutua plastiikkakirurgin kautta vai riittääkö tavallinen lääkäri? siis jos koittaisi saada lähetteen vai miten sinne haetaan? =/
- ensin
eroon kirjoitti:
jos yrittää julkiselle puolelle leikkaukseen niin pitääkö sinnekin hakeutua plastiikkakirurgin kautta vai riittääkö tavallinen lääkäri? siis jos koittaisi saada lähetteen vai miten sinne haetaan? =/
Kai sitä varataan aika omalääkärille, joka antaa lähetteen eteenpäin. Kirurgi sitten katsoo, onko leikkaus tarpeen ja sanoo viimeisen sanan. Julkisella puolella yläluomia leikkaavat käsittääkseni enimmäkseen silmälääkärit.
- Raskaat yläluomet
ja yli kolmekymppisenä ne alkoivat todella häiritsemään. Leikkautin yläluomeni kolme viikkoa sitten Muurosen Esalla, ja nyt on hiukan punoittavat arvet niissä. Jo kahden viikon kuluttua leikkauksesta pyörin ihan ihmisten ilmoilla ilman aurinkolaseja. Arvet näkyvät tuoreeltaan kun silmät laittaa kiinni tai kun katsot peilistä alaviistoon. Ne arvet himmenevät ajan kuluessa ja aamuturvotusta esiintyy silmissä useampia viikkoja, mutta turvotus ei näy niinkään päivällä.
Suosittelen, että käyt. Tikit otetaan viikon kuluttua leikkauksesta pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain827671Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1293059- 1561923
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha741731Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1311579Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1731511- 1321212
- 80904
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko50834- 53784