Aihe: Luen kaikki tappioksi kuitenkin (M.Luther)
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen
Jeesuksen, minun Herrani tuntemisen rinnalla. Voidaksemme tunnustaa:
"Minä uskon minun edestäni kuolleeseen ja ylösnousseeseen Jeesukseen
Kristukseen", Pyhän Hengen on itse opetettava se minulle. Jos minun näet
on uskottava, että hän on tehnyt tämän minun tähteni, minun on samalla
tunnustettava, että olen kaikkineni aivan hukassa.
Tähän koko maailma loukkaantuu. Luontomme mukaisesti me emme näet suostu
olemaan kerrassaan kelpaamattomia emmekä tunnusta, että Kristus on
kaiken tehnyt. Me tahdomme omasta puolestammekin olla asialla
palvelemassa Jumalaa, niin että hän sen vuoksi katsoisi armossa
puoleemme ja antaisi syntimme anteeksi. Mutta näinhän teen tyhjäksi sekä
Kristuksen että uskon. Jokaisen on nyt kuitenkin tunnustettava, että hän
ei voi päästä irti tästä saastasta.
Muutamat vainoavat evankeliumia, mutta enpä minäkään, vaikka en sitä
vainoakaan, vaan saarnaan ja tunnustan sitä, ole siinä niin täysin
sydämin kuin tahtoisin ja pitäisi. Vaikka näet sen uskonkin, minut
valtaavat siitä huolimatta tällaiset omahyväiset ajatukset: Olethan sinä
joka tapauksessa tehnyt yhtä ja toista hyvää, rukoillut, saarnannut,
palvellut ja muita auttanut. Tällainen saasta pyrkii sisimmässäni
saastuttamaan Kristuksen istuimen.
M Luther
Niin - onko sapatti sulle jonkinasteinen voitto,
vai kääntyykö se vajavaisuutesi vuoksi tappioksi?
Tiedän että tappion puolelle se sinulla menee.
Minun Raamattuni paljastaa ...
Room. 8:7
Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan,
sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
[Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
Kääntyykö sapatinviettosi tappioksi?
6
127
Vastaukset 6
- Ohilukija
Sapattikäsky .....2.Moos.31.
12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa
israelilaisille:
13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt.
Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni. [2. Moos. 20:8 ]
14 Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta. [4. Moos. 15:35]
15 Kuutena päivänä viikossa tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä on sapatti, Herran pyhä lepopäivä, ja jokaisen, joka tekee työtä seitsemäntenä päivänä, on kuoltava. [2. Moos. 23:12]
16 Sukupolvesta toiseen israelilaiset viettäkööt sapattia ja pitäkööt sen kunniassa.
Se on heidän ikuinen velvollisuutensa.
17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin." [1. Moos. 2:2,3]
18 Sanottuaan kaiken tämän Moosekselle Siinainvuorella Jumala antoi hänelle kaksi kivistä liitontaulua, jotka hän oli omalla kädellään kirjoittanut. [2. Moos. 24:12 ]
Pitääkö Israel tänään sapattinsa? Pitää paljolti.
Ja ainakin sillä osoittavat hurskauttaan, että
käyvät itkumuurilla ...
http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com - AGABEETUS26
Miehisenä: Nyt minä kuulenkin, että Jumala onkin nainen. Taidat vain narrata? Kyllä Jumala on mies kun me puhuttelemme häntä Taivaalliseksi Isäksi!
- löytyy..
kyllä naisprofeeooja, esim. Hulda ja monia muita, mutta ei naispappeja.
- sanot..
Että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan. sillä SE EI ALISTU JUMALAN LAIN ALLE EIKÄ SE VOIKKAAN, jos tuon oikein ymmärrät, tai haluat ymmärtää niin sapatin vietto kuulu myös tuohon Jumalan lakiin, mutta lihan mieli taistelee sitä vastaan sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikkaan.
- Seraja-m55
Kristus on kaikki kaikessa. Hän, joka on ristillä kuollut lainrikkomustemme vuoksi, häntä ja hänen rajattoman kallista uhriaan tahdomme kunnioittaa ja siksi pyrkiä elämään hänen/Jumalan tahdon mukaisesti katsoessamme uskossa hengellisin silmin niitä kärsimyksiä, joita hän joutui läpikäymään syntiemme takia.
Näin siis KRISTUKSESSA SOVITETTUINA todellakin tahdomme pyrkiä elämään sopusoinnussa Jumalan lain kanssa, mukaanlukien lepopäivä- eli sapattikäskyn, johon Jumala ei koskaan ole mitään muutosta tehnyt.
Todellinen totuus on näin selvä, raamatullinen ja Kristus-keskeinen.
Todellinen Jeesuksen seuraaja ei koskaan pyri teoillaan lisäämään mitään pelastumiseensa nähden, vaan kaikki hänen rakkauden tekonsa, kuuliaisuutensa yms. ovat aina Kristuksen pelastustyön seurausta hänessä ja toteutuvat vain vastarakkaudesta ja kiitollisuudesta siinä suhteessa, missä suhteessa uskova on saanut ymmärtää Kristuksen lunastustyön suuruutta ja arvoa, joka loppujen lopuksi on kirjaimellisesti äärettömän arvokas jumalallinen lahja meille.
Kaikki tämän asenteen kanssa ristiriidassa oleva kirjoittelu tällä foorumilla on pelkkää panettelua, väärää todistusta tai suurta ymmärtämättömyyttä ja yleensä ajan haaskausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1591061En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44717Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.128666Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi23648- 44639
- 67615
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää161571Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal52560Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni34554Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34528