Hei! Onko täällä ketään Kiina-asiantuntijaa? Olen seurustellut kauan kiinalaisen naisen kanssa. Olemme syvästi kiintyneet. Ensimmäinen tapaaminen on keväällä ja samalla kihlautuminen. Myöhemmin kesällä on edessä avioituminen.
Nyt haluaisin kuulla tietoon pohjautuvia neuvoja ja ja riittäviä viedä tulevalle puolisolle (44v), hänen tyttärelleen (22v) ja vanhemmilleen (isä 83, äiti 76). Olen kuullut, että sopimaton lahja kiinalaisessa kuklttuurissa voidaan kokea jopa loukkaavana? Löytyykö neuvoja?
Kiitos jo etukäteen.
Tavoista ja lahjoista
13
3450
Vastaukset
- google auttaa
http://www.sunglobe.net/liikelahjakulttuuri-ulkomailla
Mitä pitäisi miettiä kun valitsen vientilahjaa?
-vääränlaisen lahjan antaminen voi johtaa kasvojen menetykseen
-lahja voi olla tabu kuten alkoholi tai siannahkainen esine muslimimaissa
-mieti lahjan rahallinen arvo etukäteen, ettei se muutu lahjukseksi
-kallis lahja voidaan myös tulkita paikallisen lainsäädännön mukaan lahjukseksi
-älä vie rihkamaa edes kehitysmaihin
Millainen lahja kannattaa ostaa ulkomaille vietäväksi?
-ei saa olla kallis, mutta sen on silti oltava laatutavaraa
-on ainutlaatuinen tai vastaanottajan maassa vaikeasti saatava ja arvostettu
-muistuttaa antajan kotimaasta, yrityksestä tai sen tuotteista
-on käytännöllinen, persoonallinen ja/tai hyödyllinen
-on kevyt kuljettaa, pieni, vähän tilaa vievä ja kestävä
-Katso lisätietoja myös yrityksemme listasta ”TOP-10 suomalaisimmat vientilahjat”
Kiina
HUOM! Vältä sinivalkoista väritystä.
Kiinassa lahjoja annetaan osoittamaan arvonantoa tai kiitollisuutta, muistoksi, palkkioksi tai
"takaisinmaksuksi". Kiinalaisille lahjan antaminen on myös tapa sanoa: "toivon tämän ystävyyden
säilyvän". Liikelahjojen antaminen ei välttämättä edistä liikesuhteita, mutta niiden antamatta
jättäminen voi hyvinkin vaikuttaa suhteisiin kielteisesti. Aiemmin Kiinan lainsäädäntö oli hyvin
tiukka lahjojen suhteen ja se oli jopa lainvastaista. Nykyisin asiaan ei suhtauduta enää yhtä
tiukasti. Nykyäänkin lahjojen antaminen saattaa olla saajalle "arka" aihe, joten mitään kovin
arvokasta ei pidä antaa muiden ollessa läsnä. Se saattaa aiheuttaa saajassa hämmennystä tai
kiusaantumista ja tuottaa hänelle vielä vaikeuksiakin. Liikelahjan antamisen ajoitus ja antamistapa
ovat vakavia asioita joka maassa, mutta varsinkin Kiinan kaltaisissa muotokulttuureissa. Lahjan
antaminen voi aiheuttaa kasvojen menetyksen ja se on pahinta, mitä kiinalaiselle voi tapahtua.
Erittäin kalliin liikelahjan antaminen voi saattaa saajan epämiellyttävään tilanteeseen. On
mahdollista, että saaja ei koskaan pysty antamaan suunnilleen yhtä arvokasta lahjaa vastalahjaksi,
jolloin hän jää ikuisiksi ajoiksi kiitollisuudenvelkaan lahjan antajalle ja menettää samalla
kasvonsa. Nyrkkisääntönä on, että liikelahjat, jotka ovat arvoltaan yli 10 US-dollaria, tulee saajan
antaa edelleen dan-weilleen, työyksikölleen, jossa ne annetaan niitä eniten tarvitseville,
mallityöläisille tai arpajaispalkinnoksi. Liikelahjojen tulisi olla mieluiten oman yrityksen
toimintaan liittyviä, matkamuistoja tai yrityksen logolla varustettuja pieniä käyttöesineitä.
Liikelahjassa on hyvä olla aina logo, sillä se muuttaa lahjan muistoksi. Parhaat liikelahjat ovat
sellaisia, jotka ovat halpoja länsimaissa, mutta harvinaisia Kiinassa. Yrityksen logolla varustetut
T-paidat, muistilehtiöt, kasetit, taskulaskimet, avainrenkaat ja kantokassit käyvät hyvin pieniksi
liikelahjoiksi. Muutkin tekniset ja elektroniset käyttötarvikkeet ovat hyviä liikelahjoja.
Kiellettyjen lahjojen listalla ovat: kello, sillä Kiinassa sanonta antaa kello (song zhong) ääntyy
samoin kuin ilmaisu pitää huolta kuolevasta vanhemmasta, mikä herättää taikauskoisuutta; vihreä
lippalakki tai hattu, sillä osassa Kiinaa se tulkitaan merkiksi siitä, että vaimolla on rakastaja.- ei voi olla totta!!!
jos kiinalaisille ei voi viedä sinivalkoista lahjaa, olkoot ilman.
Onpa ne paskantärkeitä siellä kiinassa, tämä oli minulle uutta tietoa.
Sehän tarkoittaa, etteivät kiinalaiset arvosta muiden maiden ihmisiä jos he itse haluavat päättää mitä lahjaksi heille SAA JA EI SAA ostaa.
Kyllä suomalaiset ovat kiitollisia jokaisesta lahjasta oli se sitten minkä värinen tahansa. - bidraldi
ei voi olla totta!!! kirjoitti:
jos kiinalaisille ei voi viedä sinivalkoista lahjaa, olkoot ilman.
Onpa ne paskantärkeitä siellä kiinassa, tämä oli minulle uutta tietoa.
Sehän tarkoittaa, etteivät kiinalaiset arvosta muiden maiden ihmisiä jos he itse haluavat päättää mitä lahjaksi heille SAA JA EI SAA ostaa.
Kyllä suomalaiset ovat kiitollisia jokaisesta lahjasta oli se sitten minkä värinen tahansa.Kiinasta en niinkään tiedä mutta eiköhän tuo äskeinen selitys ollut vähän virallisempaan tarkoitukseen. Naiselle joku kaunis koru... vaatteita on vaikeampi ostaa mutta koruista monet naiset pitävät... Joku kaunis kalevalakoru. Voi olla kallis mutta yhdistäisi suomalaisuuden ja korun;D
Ei luulisi kiinalaisen naisen sen enenpää poikkeavan suomalaisesta sisarestaan mitä lahjatoiveisiin tulee. Kun ei banglapoikienkaan lahjat poikkea suomalaisista. Housuja, hajusteita ja dvd-elokuvia ne sieltä kotimaastaan kantaa ja tuovat toisilleen lahjoina (tuliaisina ja joskus perheet lähettää pojilleen tms.)
Miehelle on kuitenkin helpompi ostaa housut kuin naiselle mekkoa noin yleensä. Koru ja ehkä joku lämmin ajatus/viisaus vaikka runon muodossa.
(englanniksi, jos yhteinen kieli ei ole kiina tai suomi)
Kukaan tuskin ilahtuu tehosekoittimesta. Tärkeintä on että lahja osoittaa sinun toiveitasi tai että se on viesti siitä teidän välisestä suhteen tilasta. jos suhteenne olisi esim. eroottisväritteinen voisit antaa lahjaksi yöasun, dildon tms. mutta jos mennään romanttisessa tai kaverillisessa vireessä niin koru on pätevin ja myös turvallinen.
- bidraldi
hups... en lukenut ihan huolella tuota viestiäsi.
olen silti korun kannalla ja tyttärelle myös joku kaunis suomalainen koru. Äidille on vähän vaikeampi keksiä... pitäisi miettiä mitä mummot nyt yleensä haluaa...koru se saattaisi olla siihenkin mutta myös joku hienosti muotoiltu käytännön esine (joku sanoi että vanhempana tulee pakkomielle ilmapuntareihin;D)
Papalle jotain miehistä (ilmapuntari?)
saksia ei ainakaan missään nimessä... eikä kuulema kirjaakaan nämä on kai niitä kulttuuri juttuja.
sinivalkoinen on kyllä aika uutta kiellettyjen listalla mutta parasta varmaan uskoa;D
Mites muuten pyyhe? Vaan senkin voi tulkita jotenkin väärin... esim. että pitäisit perhettä likaisena tms.
Täytyy sanoa, että en minä kyllä paljoa miettinyt kun kävin miehen kotimaassa... eipä ollu paljon tuliaisiakaan karkkia lapsille ja kuvia Suomesta kauhisteltavaksi (ukillakin sepalus auki juhannuksen vietossa... afganistanissa ois varmaan tapettu;D). - tyomatkoilla
Kokemuksesta voisin suositella seuraavia, vaimollesi kaunis, lyhytketjuinen, riipuksella varustettu kultakoru, mutta ketju ei saa olla mikaan ohut luiru. Hinta noin 30O euroa.
Tyttarelle vaikka lentakentan tax freesta, hajuvesipakkaus, jossa on on miniatyyrikokoisia hajuvesipulloja. Valitse ranskalainen merkki, ei esim. Kenzoa. Hinta noin 50 euroa.
Vanhemmille kummallekkin oma Suomessa valmistettu, lammin, villashaali. Hinta noin 60 euroa kappale. - Hämmentävää
..on joskus varsinainen taitolaji. Hyvä, että yrität selvittää etukäteen, miten välttäisit pahimmat mokat. :)
Oikein hyvää "nettiviisautta" löytyy Kiinaseuran sivuilta:
http://kiinaseura.lasipalatsi.fi/tietoa/kulttuuri01.html
..josta lainaus lahjojen osalta:
"Kiinalaiset vieraat tuovat poikkeuksetta mukaan jonkin lahjan ainakin pääisännälle, mutta usein jokaiselle vierailuun osallistuvalle. Kohtelias isäntä varaa arvokkaamman lahjan korkeimmalle vieraalle ja vaatimattomamman jokaiselle vieraalle.
Taideteollisuustuotteiden lisäksi on hyvä muistaa teollisen muotoilun käyttöesineet sopivina lahjoina. Yhteisölle annetun lahjan on hyvä olla sellainen, että sen voi panna esille ja siitä käy ilmi, mistä maasta ja keneltä se on. Värillinen lasi on pidettyä. Liian pelkistetty muotoilu ei viehätä perinteistä kiinalaista.
Koruista solmioneula miehelle ja rintakoru naiselle ovat onnistuneita valintoja. Kalvosinnappeja ei juuri näe käytössä. Musiikkilahjat tulee antaa CD-levyinä. Maisemakuvakirjat, postimerkkilajitelmat ja suomalaiset kolikot pahvikansiossa ovat myös onnistuneita lahjoja. Suomalainen suklaa ja alkoholijuomat sopivat mös lahjoiksi. Toisin kuin eräissä muissa Aasian maissa puukko on arvostettu suomalainen taidonnäyte ja täysin sopiva lahja Kiinassa. Sen sijaan kynttilöiden käyttö ei ole yleistä, joten kynttilänjalkoja lahjoina tulee välttää tuikkuja lukuunottamatta."
Ja pikkuisia lisävinkkejä löytyy myös seuraavista:
http://www.radio86.fi/kaikkea-kiinasta/opiskele-kiinaa/kiinalaiset-sanonnat/9854/qian-li-song-er-mao-vaatimaton-lahja
http://www.mtv3.fi/matkailu/arkisto.shtml?31706
Bidraldin ehdottamista lahjoista olisin varovainen niiden tyttöystävälle vietyjen lahjojen kanssa, jos vaikka käykin niin, että tapojen vastaisesti lahjapaketti avataan heti.. ;D Siinä voisi kasvonsa menettää sekä lahjan saaja, lahjan antaja, että koko loppu perhekin, kun paketista ilmestyy yöpaita tai jokin "leikkikalu". Jos suhde on jo sellaisella mallilla, että intiimimpiäkin lahjoja voi antaa, niin ne kannattaa antaa sitten aivan kahdenkesken - ja varmistaa, etteivät paketit sekoitu missään vaiheessa. :D Mutta tyttöystävälle pitää olla antaa lahja myös muiden nähden, sillä muuten vaikuttaa siltä, ettei hän saanut mitään (ja jälleen ollaan nolossa tilanteessa puolin ja toisin..). - Nettisuhdeko???
Onko tässä nyt kyseessä nettirakkaus. Siis että ole vielä tavanneet? Siis keväällä ensimmäinen tapaaminen, niinkö?
Missä tapasitte netissä? Käytättekö webbikameraa?
Oletko varma, ettei kyseessä ole huijari?
Nämä on vain näitä tarpeellisia varokeinoja ja kysymyksiä kun kyseessä ns. nettisuhde.
Kirjoitatteko päivittäin, soitteletteko?
Yritä nyt ensin miettiä onko kyseessä turvallinen tapaus, joka on normaali, ennenkuin mitään lahjoja mietit.
Ettei vain kysesssä olisi koko perheen rahastushuijaus? Oletko varma, ettei hänellä ole aviomiestä kiinassa?
Älä nyt loukkaannu, tiedän, että jos on todella ihastunut uskoo helposti toisesta kaiken.
Jos olet tarkistanut kaiken tämän siirry sen jälkeen niihin lahjamietteisiin.
Hyvää jatkoa!- kirjoittajan
kanssa samaa mieltä. Kuinka ensimmäisellä live tapaamisella jo aiot kihloihin, hämmästynyt olen.
- Lao gong
Ei hätää, minulla on kahden vuoden kokemus deittisivustoista ja olen opiskellut kaiken mahdollisen romanssiscammereista eikä kultsun kohdalla ole ollut oirettakaan vähimmässäkään määrin millään osa-alueela. On käyty läpi kyselyansat ja kaikki muu psykologinen sorkkiminen, josta voisi narahtaa. Olemme aloittaneet sähköpostipohjalta, elokuun alusta tollanen169 emailia, mutta jo jonkun aikaa on sättäilty myös webbikameran kera. Rahaa sieltä ei ole haluttu enkä usko, että elatusmaksuni tai velkani olisivat haluttavia, muuta ei olisi tarjolla, ,kun omaisuudestakaan ei tietoakaan :)) No worries, olen itse haudannut moiset ajatukset jo aikoja sitten, mutta kitos huomiosta.
- Lao gong
kirjoittajan kirjoitti:
kanssa samaa mieltä. Kuinka ensimmäisellä live tapaamisella jo aiot kihloihin, hämmästynyt olen.
Eipä tämä ollut odotettua kummallakaan puolella rajaa. Sitä sattuu, myös hyvää voi tapahtua, ei aina pahaa. Eräällä hyvällä ystävälläni oli sama kuvio ja vielä nopeampi naapuriläänistä ja nyt rouva on tulossa Suomeen. Kotikaupungissani on myös jo kaksi suomi-kiina paria ihan samalla kuviolla. Ja myös kultsuni ystävä juuri avioitui saksaan ja toinen kihlautui juuri hollantilaisen kanssa.
Ei sitä pidä olla niin skeptinen aina kaikessa. Minulla on runsaasti huonoja opettavaisia kokemuksia netistä ja apuna hyvä ihmistuntemus eikä ole tämän ihmisen kohdalla tarvinnut nähdä eikä kuulla muuta kuin vilpitöntä kanssakäymistä ja sielujen sympatiaa. Scammerit ovat helposti tunnistettavia, periaatteessa aika hoopoja loisia, joihin verrattuna kunnon ihminen on helppo erottaa ja pitää mielestäni olla aika hoopo itse, jos ei huomaa kuviota ja tunnusmerkkejä. Eikä kultsuni edes ole mikään tytön heitukka vaan täysi-ikäin nainen 44v.
Olemme käyttäneet webbikameraa sätin kera ja lisäksi muutamat puhelut on vedetty. IP-ositteet tsekattu ja myös oikea postiosoite jne. No worries. Mutta kiitos kuitenkin, kestän ystävälliset huomiot loukkaantumatta, jopa kultsuni puolesta :)) - Lao gong
kirjoittajan kirjoitti:
Vain ne jotka pelaavat kentällä tietävät miltä peli tuntuu.
Voi vaikuttaa kummalta ulkopuolisesta, mutta ei tippaakaan meistä kahdesta ja vain sillä on merkitystä.
Sielujen sympatia, keskinäinen yhteisymmärrys ja keskinäinen kemia...ihminen on ennenkaikkea henkinen olento ja olennaista onkin löytää toisensa ensin ajatusten tasolla.
Ja livetapaaminen webcamin ääressä oli piste iin päällä.
En näe näissä netin kautta syntyneissä romansseissa, joita on nykyään pilvin pimein aviollisinkin seurauksin, mitään ihmeellistä.
Etsivä löytää jne....
Miksi ylipäätään vaivaudun selittämään, seuraukset puhuvat puolestaan :))
- tarpeeksi_kokenut
Olen jo havainnut löytää hyvät lahjat Kiinalaiselle tyttöystävälleni korvakoru on helppo, olenkin hankkinut jo usemman. Joku viesti tässä sanoi että maksu koru, mutta en itse kannata tuota. Kiinalaisilla on hento kaula, mikä on heille paksu on meille ohut. Kannattaa olla kallis, koska Kiinassa ne maksavat aika vähän (muista korvakorut kuten kalevalan koruissa korvanreikä pitää olla pienenpi ja hopeisten korujen korvan pidike on aivan liian iso ja aiheuttaa kipua pitäjälleenm itse olen esim hankkinut kultaiset joiden korvareikien paikkaa voidaan ohentaa). Toinen on hajuvedet ja kaikki kosmetiikkatuotteet ovat haluttuja etenkin eurooppalaiset ja ranskalaiset, vältä Turkkilaisia tuotteita tai näiden maiden ympäristön tuotteita. Mutta nyt kun pitää hankkia koko perhelle lahjat joka on melko tärkeä kuinka sen tekee ensimmäisellä tapaamisella. On tärkeää etä osoittaa lahjan olevan arvokas, koska vanhemmat voivat ajatella että olet köyhä etkä voi pitää heidön tyttärestään huolta. Sinulla pitää olla myös oma koti eikä koskaan sanoa asuneesi vuokralla hänen vanhemmilleen, joka on häpeä kiinassa. Vaatteet ovat hieno ostos myös mutta Suomalainen ja Kiinalainen koko eroavat toisistaan liikaa, todennäköisesti sellainen lahja ei toimi, mutta vaikka koko olisi väärä mutta siinä lukee "made on finland" siitä voi olla hyötyä.
Värit lahjan värit voivat olla sinivalkoiset kunhan ei liikaa siihen väriin korostuisi lahja. Mutta lahjapaketin nauhat olisi hyvä olla vaikka punaiset, ei valkoista tai mustaa, eikä mustaa yhdistettynä keltaiseen esim lahjapaketin väreissä, eli paketin kuoren värit ovat tärkeämmät, älä myöskään laita heltaisia lahjanauhoja pakettiin. Räikeät värit kuuluvat kulttuuriin, punaista kannattaa suosia.
Jos joku miettii että onko minulla nettisuhde niin hävetköön. Ihan oikeassa elämässä eletään, ja tyttöystäväni tekee enemmän verotuloja suomeen kuin keskimääräinen suomalainen.
Pohdintaa:
Oma ongelma on miesten lahjan ostaminen, mies ei ole kovin köyhä kelle se pitää ostaa. Ja kaikki mikä on kallista suomessa on halpaa Kiinassa. Made in Finland varmaan olisi hyvä. Ja Kiinalaisen isän miellyttäminen on tärkeintä. Olen melko varma että englantia ei Kiinalaiset anoppisi osaa. Joten opiskele kiinaa tai kehitä lahjallesi tarina kiinalaisin kirjaimin, tai käytä jotain kiinalaista ystävää lahjan tekstaamisessa, ja mieluiten käsialalla, ei printtinä. Lapin puukko lahja varmaan toimii useissa tapauksissa, jos laitat kiinaksi puukon historiaa tai sen arvokkuutta paketin mukana. Itse mietin jotain vielä vaikeampaam esim suomalaisesta puusta tehtyä sivellinsarjaa, koska vanhemmt kiinan polvet kirjoittavat käsin siveltimillä ylhäätä alas menevää tekstiä, jonka käsialan treenaus on heille harrastus. Voin sanoa että jos suomalaisesta puusta tehdyn sivellinsarjan voit teetättää jossain isälle, jotta hän voi harjoittaa merkkien sivellystä. Ja puumerkitse siveltimet talon isännän nimellä tai sukunimellä. Tälläiset lahjat maksavat mutta, tässä on kyse tosi tärkeästä asiasta kun ensimmäisen lahjan ostat. Muutenkin ulkomaalaisen tai ei Kiinalaisen näköisen kanssa menevät tyttären maine ja perheen maine voi olla Kiinassa takiasi vaarassa, useissa perheissä ei koskaan ole suvussa ollut ulkomaalaista verta.
Euooppalaisen Pohjoismaalaisen näköinen on kuin karvainen apina ja barbaari heille, jos on vanhasta kulttuurista oleva suku, joten sinulla ei ole varaa mokailla. Jos vanhemmat ovat köyhästä perheestä vaatimukset ovat löyhemmät ja suhtautuvat suhteeseesi todennäköisesti easymmin. Rahan antaminen suvun pienille on tapa kun menet käymään paikalle joten hyvä tehdä pieniä eriä rahaa serkkujen lapsille esim ei liikaa. Ota selvää mikä on paljon ja vähä Kiinan eli yuan RMB valuuttaa. Ja kun menet kiinaan jos et mene Shanghaihin, Pekingiin, Hong Kongiin. Ihmiset tuojottavat sinua kuin eläintä, eläintarhassa ja osoittelevat.
Lisävaroitus: älä ole avulia jos sinulta pyydetään apua tai älä tee suvun ulkouolella oleville palveluksia esim oven avaamisia kun suku näkee sinut se voidaan ajtella esim, ettei sinuun voi luottaa tulevana aviomiehenä jos olet ystävällinen ulkopuolisille naisille. Varo myös lentokentillä apua pyytäviä mummoja ja muita, jos olet liian "luottavainen suomalainen perinteinen ihminen", sinua höynäytetään jokapaikassa. Kiinassa mennään työntämällä muita alas pääsemälle itse ylös ja hyväksikäytetään hyväuskoisia. Kansainväliset kaupungit kuten Shanghai, Peking, Hong Kong on sit eri juttuja, paljo helpomia, eikä tartte mietiä näin paljo.- skitsoskeptis
Tyttären meneminen naimisiin kuitataan rahalahjoilla, eikä niiden tarvitse edes olla mitään suuria. Ainoa todellinen asia, mitä ne vanhemmat toivovat, on, että Suomesta alkaa tulla pari - kolmesataa euroa kuussa. Homma hoituu punaisilla kirjekuorilla. Mitään suuria rahamääriä ei myöskään tarvitse edes myötöjäisiksi eikä myöskään tarvitse pitää suuria häitä. Illallisen tarjoaminen perheelle (lue: suvulle) riittää.
Kaikenlainen höösääminen kulttuureista on silkkaa hälynpölyä, ei edes siellä maaseudulla olla mistään ulkopuolisesta tietämättömiä, vain vanhoissa perinteissä eläviä muinaismuistoja. Kyllä siellä telkkaria katsellaan ja asioista tiedetään.
Sinne vaan ja tuleva vaimo hoitaa asiat, kunhan vaan itse muistaa pitää hiukan ohjista kiinni. Jos vaan on höveliä, niin kyllä kalliiksi käy.
Jos ja kun sinne nyt jotain lahjoja vie, niin sveitsiläinen rannekello on kovaa valuuttaa sekä miehille, että naisille ja huom. japanilainen sitten taas ei ole. Marianne-karkit ovat tehneet kauppansa niin aikuisille kuin lapsillekin.
Eikä siellä tarvitse pokkuroida ja kumarrella, vaikka erityisesti morsiamen isää kohtaan ja hänen veljiään ja mahdollisesti jopa isäänsä ja tämän veljiä kohtaan tulee osoittaa kunnioitusta.
Ja hei, siellä kutakuinkin kaikki ovat nähneet länsimaisia ihmisiä ihan luonnossa, joten, vaikka nyt hieman harvinaisempi näky olisikin paikkakunnalla, niin ei siellä nyt sentään suurta uutista asiasta tehdä, vaikka onkin nähty valkoinen mies. Morsiamen kylässä asia on eri, koska on sentään kyse naimisiin menosta.
Jäitä hattuun vaan.
Mistä muuten löysit näin vanhan ketjun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670