krooninen liman nousu kurkusta/köhiminen?

köhköhh

Kurkussani tuntuu aina olevan limaa jonka haluaisin yskäistä ulos ja sylkeä pois suun kautta. Tämä ongelma korostuu jos olen esim syönyt juuri. Olen ajatellut että on vain vähän flunssa ja menee kyllä ohi, mutta tuntuu että se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Voisiko tämä olla että olen psyykkisesti tottunut syljeskelemään ja aivot vain haluavat tehdä niin nielemisen sijaan? Miten voin parantua? Niellessä tuntuu että räkä jää kurkkuun kiinni eikä mene alas.

Lääkärillä käydessä ovat tyrkyttäneet antibiottikuureja kurkunpään tulehduksiin yms jotka eivät ole ongelmaa poistaneet. Onko kellään kokemusta vastaavasta ja mahdollisia vinkkejä?

9

3208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.potilas

      Minulla ainkain tulee joka päivä limaa kurkusta ja pitää rykiä että ääni kuuluu paremmin. Juu ruuan jälkeen tulee limaa kurkkuun minullakin, koska minulla on refluksia ja palleatyrä.

      • rrruupppehh...

        Että kurkussa on krooninen tulehdus, kiitos refluksitaudin :p


      • köhköhh
        rrruupppehh... kirjoitti:

        Että kurkussa on krooninen tulehdus, kiitos refluksitaudin :p

        mites parantuminen? Vai onnistuuko mitenkään?


      • R.potilas
        rrruupppehh... kirjoitti:

        Että kurkussa on krooninen tulehdus, kiitos refluksitaudin :p

        En koskaan olen ajatellut että se olisi krooninen tulehdus, vaan olen aatellut että kun on refluksia, niin kaikki voi olla mahdollista. ;D


      • R.potilas
        köhköhh kirjoitti:

        mites parantuminen? Vai onnistuuko mitenkään?

        Jos kerran saa refluksian, niin ei kai siitä pääse eroonkaan, ainostaan jos haluaa syödä lääkkeitä loppu elämän niin siitä vaan. ;D tosin en tiedä mitä lääkkeitä on tohon limaan.

        Suosittelen että puhut lääkärille refluksista, niin hän ehkä lähettää sut tähystykseen.

        Ruokavalio on tärkeä refluksiaa sairastavalla.

        Itse syön vähän kerralla n. 2 tunnin välein, joten en lääkkeitä tarvitse, koska noudatan ruokavaliota.

        Myös oma paino kannattaa ottaa huomioon.

        Oho, sorry, ei pitänyt näin paljon selittää. ;D


    • rrruupppehh...

      sairaus on krooninen eli pysyvä.Itselläni on vielä kurkunpään refluksitauti joten limaa siellä on ja limahan on elimistön puolustuskeino joten tulehdus siellä on, ei sitä tyhjästä synny.Sullakin varmaan kurkunpään refluksia.Itse en ole limaa saanut pois vaikka syön Nexium 40mg happolääkettä joka päivä yhden.

    • Rouva M

      oma poikani on valittanut samaa ja sanoo että mitä enemmän välttäisi vehnäjauhotuotteita,sekä hiilihydraatteja,sen vähemmän on limaa kurkussa

    • Tara

      Tarkista Helico bakteeri (vatsalaukun) Minun kaverini on parantunut hoidon jälkeen.

    • Anonyymi

      Heliko oli mullakin ja kun en mennyt ajoissa hoitoon,iski refluksi päälle.Oli nimittäin melkoiset kivut ruokatorvessa kun vatsahappo poltteli tulehtunutta putkea..Älkää odottako liian pitkään tai tulee ikäviä kipuja..refluksiin joudun syömään happosalpaajia ja tyyny korkeammalla yöllä..Kahvia en voi juoda,iskee kivut ja suklaa sekä sitrus hedelmät pois., älä käytä varsinkaan suklaata ja kahvia paljon..Olipa kiva mennä tähystykseen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe