ripsien värjäys?

???

oon 14 vuotias ja haluaisin värjätä ripset, en saa mennä värjäämään niitä joten joudun tekemään sen itse :D eli kertoisko joku mitä kannattaa ostaa, mistä, ja miten värjääminen tapahtuu? voiko ripset haurastua tai lähteä irti? voiko "oma väri" mennä pilalle? ripseni ovat aika tummat, mutta jotenkin vähän harmahtavat...kuinka nopeasti ripset kasvavat takaisin?
niin, oon aika tietämätön, joten vastaisitteko?
kiitos :)

8

6785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluun tietää samoin

      et vahingoittaako se väri ripsiä? ja onko se värjäys sen arvosta, tuleeko niistä hienot ja tarttuuko väri? kiitos jotka vastaa!

    • mennä...

      ...värjäyttämään ripsiäsi (ilmeisesti vanhempien kiellosta?), niin onko vanhempiesi mielestä parempi että värjäisit ne itse?

      Itse värjääminen voi olla aika hankalaa, jos siitä ei ole kokemusta, ja se, että väriaineita menee silmiin ei ole tietenkään hyväksi. Kosmetologilla värjäyttäminen olisi turvallisempaa. Suosittelisin siis, että mieluummin koittaisit jutella vaikka äitisi kanssa, ja perustella, miksi haluaisit ripsesi värjätyiksi. Ripsien värjääminen ei ole vaarallista, eikä silloin tällöin tehtynä vahingoita ripsiä mitenkään. Kosmetologilla laitatettu väri kuluu suurimmaksi osaksi pois muutamassa viikossa. Itse värjätty (väristä riippuen) yleensä lyhyemmässäkin ajassa.

      • ...

        vanhempani eivät ole varsinaisesti kieltäneet värjäyttämästä ripsiä (eivät ole ainakaan suoraan sanoneet)mutta en haluaisi että kukaan muu koskisi silmiini, mieluummin tekisin sen itse.
        Mutta voiko väriainetta mennä helposti silmiin?
        Jos tekisin sen todella varovasti jos niin voi sanoa....
        vastauksia kiitoss!!


      • ripsiensä värjääjä
        ... kirjoitti:

        vanhempani eivät ole varsinaisesti kieltäneet värjäyttämästä ripsiä (eivät ole ainakaan suoraan sanoneet)mutta en haluaisi että kukaan muu koskisi silmiini, mieluummin tekisin sen itse.
        Mutta voiko väriainetta mennä helposti silmiin?
        Jos tekisin sen todella varovasti jos niin voi sanoa....
        vastauksia kiitoss!!

        Mä oon värjänny ripseni ja kulmani jo useamman vuoden ajan itse.
        Esim. Anttiloissa myydään RefectoCil-väriä, olen kokeillut useamman eri merkkistä ja tämä on paras. Tuubista riittää ainakin 15 värjäyskertaan. Väri on sama mitä kosmetologit käyttävät, mutta hieman miedompi versio. Tässä on mitä tarvitset:
        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=275

        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=279

        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=278

        Suojalappuja saa pienemmässäkin paketissa.
        Värin ohjeessa sanotaan, että väriä otetaan n. 2cm (siis 2cm niinkuin se sieltä tuubista puristettaessa tulee) ja 10 tippaa hapetetta. Itse olen kuitenkin huomannut että vähempikin riittää, joten pistän aina väriä 1cm ja 5 tippaa hapetetta.
        Väri sekoitetaan tuubin mukana tulevalla valkoisella puikolla ja levitetään harjalla joka tulee myös mukana. Laita ensin suojalaput esim. kosteusvoiteella silmien alle kiinni. Itse en käytä lappuja, värin voi pyyhkiä levityksen jälkeen luomilta pumpulipuikoillakin. Väri tarttuu ihoon ja voi pysyä kaksikin päivää, joten ole tarkkana siitä minne sohit ja pyyhi kaikki ylimääräinen pois ennen vaikutusaikaa. Värin annetaan olla ripsissä ainakin vartin, kulmia kannattaa vähän seurata, sillä 5 min voi riittää. Väri pyyhitään ensin pois kuivilla pumpulilapuilla ja sitten pestään pois esim. saippualla ja vedellä.
        Värjäys ei vahingoita ripsiä ja kulmakarvoja samalla tavalla kuin hiustenvärjäys vahingoittaa hiuksia. Ripset eivät ala irtoilemaan sen enempää kuin ennenkään ja väri kuluu tasaisesti pois, eli oma värisi tulee esille 2 viikon - 2 kuukauden kuluttua.
        Värjäys tulee kotona halvemmaksi kuin kosmetologilla, ottaen huomioon että sinulla on kaikki tarvittava kotona ja tavaroihin menee vain 15 euroa, lisäksi saat värjättyä useamman kerran. Ripsien värjäys ei ole vaarallista, jos väriä menee vahingossa sisäluomeen, niin pyyhi se pumpulipuikolla pois. Silmät voi huuhtoa vasta värjäyksen jälkeenkin, niin vahvasta aineesta ei ole kysymys.
        Nämä sanon vain kokemuksen syvällä rintaäänellä, en mitenkään ammattilaisena. (: Ehkäpä äitisikin innostuu ripsien värjäämisestä. Pakkauksen mukana tulee hyvät ohjeet, tässä ei ole paljoa mikä voisi mennä pieleen! :)


      • ...
        ripsiensä värjääjä kirjoitti:

        Mä oon värjänny ripseni ja kulmani jo useamman vuoden ajan itse.
        Esim. Anttiloissa myydään RefectoCil-väriä, olen kokeillut useamman eri merkkistä ja tämä on paras. Tuubista riittää ainakin 15 värjäyskertaan. Väri on sama mitä kosmetologit käyttävät, mutta hieman miedompi versio. Tässä on mitä tarvitset:
        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=275

        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=279

        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=278

        Suojalappuja saa pienemmässäkin paketissa.
        Värin ohjeessa sanotaan, että väriä otetaan n. 2cm (siis 2cm niinkuin se sieltä tuubista puristettaessa tulee) ja 10 tippaa hapetetta. Itse olen kuitenkin huomannut että vähempikin riittää, joten pistän aina väriä 1cm ja 5 tippaa hapetetta.
        Väri sekoitetaan tuubin mukana tulevalla valkoisella puikolla ja levitetään harjalla joka tulee myös mukana. Laita ensin suojalaput esim. kosteusvoiteella silmien alle kiinni. Itse en käytä lappuja, värin voi pyyhkiä levityksen jälkeen luomilta pumpulipuikoillakin. Väri tarttuu ihoon ja voi pysyä kaksikin päivää, joten ole tarkkana siitä minne sohit ja pyyhi kaikki ylimääräinen pois ennen vaikutusaikaa. Värin annetaan olla ripsissä ainakin vartin, kulmia kannattaa vähän seurata, sillä 5 min voi riittää. Väri pyyhitään ensin pois kuivilla pumpulilapuilla ja sitten pestään pois esim. saippualla ja vedellä.
        Värjäys ei vahingoita ripsiä ja kulmakarvoja samalla tavalla kuin hiustenvärjäys vahingoittaa hiuksia. Ripset eivät ala irtoilemaan sen enempää kuin ennenkään ja väri kuluu tasaisesti pois, eli oma värisi tulee esille 2 viikon - 2 kuukauden kuluttua.
        Värjäys tulee kotona halvemmaksi kuin kosmetologilla, ottaen huomioon että sinulla on kaikki tarvittava kotona ja tavaroihin menee vain 15 euroa, lisäksi saat värjättyä useamman kerran. Ripsien värjäys ei ole vaarallista, jos väriä menee vahingossa sisäluomeen, niin pyyhi se pumpulipuikolla pois. Silmät voi huuhtoa vasta värjäyksen jälkeenkin, niin vahvasta aineesta ei ole kysymys.
        Nämä sanon vain kokemuksen syvällä rintaäänellä, en mitenkään ammattilaisena. (: Ehkäpä äitisikin innostuu ripsien värjäämisestä. Pakkauksen mukana tulee hyvät ohjeet, tässä ei ole paljoa mikä voisi mennä pieleen! :)

        kiitos paljon! eiköhän noilla ohjeilla pärjää


      • alaripsissä
        ripsiensä värjääjä kirjoitti:

        Mä oon värjänny ripseni ja kulmani jo useamman vuoden ajan itse.
        Esim. Anttiloissa myydään RefectoCil-väriä, olen kokeillut useamman eri merkkistä ja tämä on paras. Tuubista riittää ainakin 15 värjäyskertaan. Väri on sama mitä kosmetologit käyttävät, mutta hieman miedompi versio. Tässä on mitä tarvitset:
        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=275

        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=279

        http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=278

        Suojalappuja saa pienemmässäkin paketissa.
        Värin ohjeessa sanotaan, että väriä otetaan n. 2cm (siis 2cm niinkuin se sieltä tuubista puristettaessa tulee) ja 10 tippaa hapetetta. Itse olen kuitenkin huomannut että vähempikin riittää, joten pistän aina väriä 1cm ja 5 tippaa hapetetta.
        Väri sekoitetaan tuubin mukana tulevalla valkoisella puikolla ja levitetään harjalla joka tulee myös mukana. Laita ensin suojalaput esim. kosteusvoiteella silmien alle kiinni. Itse en käytä lappuja, värin voi pyyhkiä levityksen jälkeen luomilta pumpulipuikoillakin. Väri tarttuu ihoon ja voi pysyä kaksikin päivää, joten ole tarkkana siitä minne sohit ja pyyhi kaikki ylimääräinen pois ennen vaikutusaikaa. Värin annetaan olla ripsissä ainakin vartin, kulmia kannattaa vähän seurata, sillä 5 min voi riittää. Väri pyyhitään ensin pois kuivilla pumpulilapuilla ja sitten pestään pois esim. saippualla ja vedellä.
        Värjäys ei vahingoita ripsiä ja kulmakarvoja samalla tavalla kuin hiustenvärjäys vahingoittaa hiuksia. Ripset eivät ala irtoilemaan sen enempää kuin ennenkään ja väri kuluu tasaisesti pois, eli oma värisi tulee esille 2 viikon - 2 kuukauden kuluttua.
        Värjäys tulee kotona halvemmaksi kuin kosmetologilla, ottaen huomioon että sinulla on kaikki tarvittava kotona ja tavaroihin menee vain 15 euroa, lisäksi saat värjättyä useamman kerran. Ripsien värjäys ei ole vaarallista, jos väriä menee vahingossa sisäluomeen, niin pyyhi se pumpulipuikolla pois. Silmät voi huuhtoa vasta värjäyksen jälkeenkin, niin vahvasta aineesta ei ole kysymys.
        Nämä sanon vain kokemuksen syvällä rintaäänellä, en mitenkään ammattilaisena. (: Ehkäpä äitisikin innostuu ripsien värjäämisestä. Pakkauksen mukana tulee hyvät ohjeet, tässä ei ole paljoa mikä voisi mennä pieleen! :)

        Olen värjännyt ripsiäni tuolla samalla tuotteella. Ongelmanani on alaripsien värjäys. Puhdistan kasvoni ja ripset mielestäni hyvin ennen värjäystä. Yläripsiin väri tarttuu kauttaaltaan muutaman sivelykerran jälkeen, mutta alaripsien kärjet eivät suostu millään konstilla pitämään väriä, jäävät aina paljaaksi. Ripseni ovat aika pitkät myös alhaalla. Onko mitään niksiä millä värin saa pysymään tasaisesti koko karvassa.


    • allergiaan taipuvaisen

      kannattaa tehdä ensin koe. Vaikka en ole erikoisen allerginen niin silmäni syyhyävät värjättynä jonkun verran. Kannatta huuhdella tosi hyvin puhtaalla vedellä.

    • Cameleo_kysymys

      Voiko Cameleo kulmavärillä värjätä myös silmäripsensä? Itse Cameleo pakkauksen ohje selosteessa ja myyntimainoksissa puhutaan vain kulmien värjäyksestä mutta olen kokeillut myös tätä merkkiä ripsiin ja toimii, herää vain kysymys onko turvallista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe