Subaru-kelejä , vai mitä?
lunta
15
2725
Vastaukset
- mahtavaa...
kun ohitukaistan lumipöperöä ei huomannut lainkaan. Olen uutena Subaru-kuskina vaikuttunut ja iloinen auton talviominaisuuksista.
- ChevyMaster
Mitä lumipöperöä....????
- rgrgrgrg
Juuri tulin heittämästä Stadista lenkin ja oli kyllä mahtavaa. Joka toisessa risteyksessä oli joku vajaavetoinen jumissa. Meikäläinen antoi Ridgen laulaa, kahva edellä mutkaan ja kytkimen napautus jos meinaa puskea. Ei ole riemulla rajaa, kun Forrea ajaa!!
- Uusi Subarukuski
Hei!
Olen uusi subaru kuski, ja ensimmäisellä nelivetoisellani juuri ajelen. Legacyllä siis.
Pisti silmään tuo kytkimen napautus. Näin kokemattomana ja etuvetoihin tottuneena en ihan heti hokaa mitä siitä seuraa?? Perä irtoaa? vai?
Uskomatonta miten Sube etenee lumella. Onneksi tätä ei ole tiennyt aiemmin. Ja juuri näitä juttuja jota itsekin tässä kirjoitan olen pitänyt lähinnä amis-ikäisten turinoina. Hehhheh.
Ajakoot vain vajaavetoisilla nyt!!
Vaikka ois miten paljon tehoa, ei siitä ole tässä kelissä paljoa iloa. 2 litrainen diesel Subaru jättää käytännössä kaksvetoiset jälkeen kaikenlaisessa menossa.
Että repikäätte siitä, kateelliset!!!! - Kenneth erickson
Uusi Subarukuski kirjoitti:
Hei!
Olen uusi subaru kuski, ja ensimmäisellä nelivetoisellani juuri ajelen. Legacyllä siis.
Pisti silmään tuo kytkimen napautus. Näin kokemattomana ja etuvetoihin tottuneena en ihan heti hokaa mitä siitä seuraa?? Perä irtoaa? vai?
Uskomatonta miten Sube etenee lumella. Onneksi tätä ei ole tiennyt aiemmin. Ja juuri näitä juttuja jota itsekin tässä kirjoitan olen pitänyt lähinnä amis-ikäisten turinoina. Hehhheh.
Ajakoot vain vajaavetoisilla nyt!!
Vaikka ois miten paljon tehoa, ei siitä ole tässä kelissä paljoa iloa. 2 litrainen diesel Subaru jättää käytännössä kaksvetoiset jälkeen kaikenlaisessa menossa.
Että repikäätte siitä, kateelliset!!!!Jep, sillä manooverillä saa perän irtoamaan. Tosin tuossa dieselissä voi olla jo sen verta enemmän vääntöä, että se lähtee jo pelkällä kaasulla poikittain. Kattokaas kun voi olla kivaa, kun raapii joka nurkasta:
http://video.kenblockracing.com/flash/small_player/preloader.swf?vendor_id=204&media_id=9183&bgcolor=FFFFFF&autoplay=0 - Liukkahatkelit
Kenneth erickson kirjoitti:
Jep, sillä manooverillä saa perän irtoamaan. Tosin tuossa dieselissä voi olla jo sen verta enemmän vääntöä, että se lähtee jo pelkällä kaasulla poikittain. Kattokaas kun voi olla kivaa, kun raapii joka nurkasta:
http://video.kenblockracing.com/flash/small_player/preloader.swf?vendor_id=204&media_id=9183&bgcolor=FFFFFF&autoplay=0Ajo kun miehet. Onneksi näytti renkaita olevan varalla nippu. Voi mennä vaihtoon aika äkkiä tuolla menolla. Yrityksestä kymmenen pistettä.
- kone!
Tuo Outbackki! Kävin eilen mökillä, jonne noin 1 km auraamatonta tietä. Painavaa märkää lunta noin 15-30 cm paikasta riippuen. Auto meni kuin ei mitään - ei edes sutinut! Ilmeisesti jatkuvan nelivedon ansiosta meno oli niin helppoa.
No sitten keksin, että lanataanpa tietä hiukan, että saadaan kunnon polannetie, ja laitoin parimetrisen liimahirren pätkän peräkoukkuun kahden eripituiden liinan päähän. Ei vieläkään mitään sutimista ja tie puhdistui kivasti. No itse asiassa lana tasoitteli keskikohdan lumet renkaan uriin ja vain osa siirtyi pois uralta, mutta nyt tie näyttää auratulta! Ei ehkä kannata vajaavetoisella ajella sitä polannetietä ennen kuin pakastuu, mutta Subarulla pääsee vielä pitkään. Pitää sitten keväällä kutsua traktori pukkimaan polanne pois.
Kulutusmittari näytti auratessa 35-50 l/100km. No ykkösvaihteella n. 2000 - 3000 rpm, joten ei tuo paljoa ole, kun kerran pääsee vielä eteenpäin.
Olipa semmoinen kokemus uudelle Subarukuskille, että en voinut olla kertomatta.
Kertokaapa kokeneemmat, että milloin tuo jää kiinni ja mitä sitten on tehtävissä?Joka ei Subarulla aja, niin ei voi edes
kuvitella, mistä se menee. Itse tulin
viikko sitten maanantaina umpihangessa
mökiltä. Ainut vaiva oli lumen pakkautu-
minen Foresterin konepellille ja kiinni-
jäämisestä ei ollut tietoakaan.
Tosiasia kuitenkin on, että mitä parempi
vetojärjestelmä, niin sitä kauempana
sivistyksestä se juuttuu jos pää kestää
ajaa niin pahoihin paikkoihin.
Täällä käydään teoreettisia keskusteluja
vertojärjestelmien paremmuudesta, mutta
käytäntö on aivan muuta. Ei todella tarvita
mitään muita testejä ristiriipuntoineen,
kuin ajaminen 30 cm:n hangessa. Se kun
on käytännössä ainoa itsestä piippumaton
tilanne johon auton käyttäjä joutuu, ja
silloin on pystyttävä luottamaan ajopeliinsä.- henry
Täpinä kirjoitti:
Joka ei Subarulla aja, niin ei voi edes
kuvitella, mistä se menee. Itse tulin
viikko sitten maanantaina umpihangessa
mökiltä. Ainut vaiva oli lumen pakkautu-
minen Foresterin konepellille ja kiinni-
jäämisestä ei ollut tietoakaan.
Tosiasia kuitenkin on, että mitä parempi
vetojärjestelmä, niin sitä kauempana
sivistyksestä se juuttuu jos pää kestää
ajaa niin pahoihin paikkoihin.
Täällä käydään teoreettisia keskusteluja
vertojärjestelmien paremmuudesta, mutta
käytäntö on aivan muuta. Ei todella tarvita
mitään muita testejä ristiriipuntoineen,
kuin ajaminen 30 cm:n hangessa. Se kun
on käytännössä ainoa itsestä piippumaton
tilanne johon auton käyttäjä joutuu, ja
silloin on pystyttävä luottamaan ajopeliinsä.Meidän kotitie täällä Porvoossa on todellista kinttupolkua, ja se maanantaiaamu kun lunta oli paljon, Legacy pohjaansa myöden kahlaten mutta eleettömästi edeten ...
Naurusuin yleiselle tielle!
- lumessa?
Diesel Outback menee hyvin hangessa molempiin suuntiin, mutta peruutettaessa lumessa kytkin antoi melkoisesti hajua! Peruuttaminen tässä tarkoitti auton kääntämistä lumessa eli 2 kertaa auton mitta yhteensä noin 10 metriä hangessa, jonne etuvetoisella ei olisi asiaa.
Sama ongelma tuli lievempänä kesällä kärryn kanssa peruutettaessa pitempiä matkoja. Eteenpäin kahlatessa ei siis hajua tule. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, esim. bensaversioissa vai onko tämä dieselin tai pelkästään minun yksilön ongelma?- haisee
Haisee mullakin pakitettaessa, talvella ja kesällä, jos vähänkin "myllertää".
Se on Subarun kytkimen ominaisuus, varoitaa
hajulla, ettet polta kytkinlevyjä. Automaatissa
tuota ilmiötä ei tietenkään ole.
Se, että haisee peruutettaessa, johtuu yksinker-
taisesti syystä, että moottorin tuuletin työntää
herkemmin ne hajut sisäpuhaltimelle, ikäänkuin
ollaan "tuulen" alapuolella.
Jos paljon joudut peräkärrin kanssa vekslailemaan
niin kytkinlevyt joutuu uusimaan alle 100 tuhan-
nen.- tietää...
Täpinä kirjoitti:
nen.Pakittelen sitten kärryn kanssa ja ilman reippaanlaisesti, niin vaihtavat ne levyt ennen sataatuhatta kilometriä takuuseen. :)
- Nimetön
Täpinä kirjoitti:
nen.vastauksesta. Jotain tämmöstä kuvittelinkin eli kyseessä on siis ominaisuus ei vika!
ps. onneksi tuolla ei tarvitse paljon pakitella, kun pääsee eteenpäin niin hyvin. - subahuba
Onko varma ettei haju ole dieselin pakokaasua,nimittäin välillä tuntuu haisevan.,ainakin meillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943652
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli463003Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.782507- 612358
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512321Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172297Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202197- 1172188
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212183- 642040