Löysin SAK:n sivuilta tälläisen tekstin:
Jos lomautus on kestänyt vähintään 200 päivää ja työntekijä itse irtisanoo työsopimuksensa, on hän oikeutettu samaan hyväkseen työnantajan noudatettavana olevan irtisanomisajan mukaisen palkan.
Onko kokemusta pitääkö paikkaansa? Ja miten osa-aikaisilla työntekijöillä lasketaan tuo irtisanomisajan palkka(2kk) kun esim minulla ei lue työsopimuksessa mitään työajoista/tunneista. Olen siis 'kutsutaan tarvittaessa sopimuksella' töissä??
Vuosituloni oli esim viimevuonna n. 26 000€.
Lomautus kestää
4
1924
Vastaukset
- sinua ollenkaan
Oletko tosiaan lomautettuna. Eihän sinua tarvitse lomauttaa, jos työsopimuksesi on nollatuntisopimus eli tunteja voi olla määräämättömän ajan 0 kpl. Työnantaja voi vain olla osoittamasta sinulle työtä. Parasta puhua oman liiton asiantuntijan kanssa.
- kai...
Olen saanut kirjallisen todistuksen työpaikaltani että olen lomautettu. Olen ilmoittautunut työkkäriin työnhakijaksi ja koska kuulun ytk:hon saan ansiosidonnaista. Lomautus on kokoaikainen ja kestää reilut 200 päivää.
Työsopimuksestani sen verran että olen ollut kyseisessä firmassa jo vuosia ja tehnyt pääsääntöisesti viikonloppuvuoroja ja kesälomatuurauksia. Olen siis vakituinen osa-aikainen mutta mitään tuntimäärää eikä työpäiviä ole sopimukseeni kirjattu. - lakineuvoja
kai... kirjoitti:
Olen saanut kirjallisen todistuksen työpaikaltani että olen lomautettu. Olen ilmoittautunut työkkäriin työnhakijaksi ja koska kuulun ytk:hon saan ansiosidonnaista. Lomautus on kokoaikainen ja kestää reilut 200 päivää.
Työsopimuksestani sen verran että olen ollut kyseisessä firmassa jo vuosia ja tehnyt pääsääntöisesti viikonloppuvuoroja ja kesälomatuurauksia. Olen siis vakituinen osa-aikainen mutta mitään tuntimäärää eikä työpäiviä ole sopimukseeni kirjattu.YTK-kasan sivuilla on lakineuvoja. Katso sieltä.
- Työnantaja_maksaa
lakineuvoja kirjoitti:
YTK-kasan sivuilla on lakineuvoja. Katso sieltä.
Ytk:sta ei ole apua tuossa lopputiliasiassa. Se on täysin työnantajan käsissä miten he asian näkevät. Lain mukaan irtisanomisajan palkka on maksettava mutta se miten se lasketaan tässä tapauksessa on epäselvää koska sopimuksessa ei lue mitään tuntimääriä. Järkevintähän olisi se että laskettaisiin vuosiansioista keskiarvo kuukautta kohti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1984008Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112553Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit302174Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?801380Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861248- 481129
- 74996
- 56824
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu57824S24 Lieksa miksi on paikallinen entinen Kansallinen Kokoomus valtuutettu sali niin kallis?
Vailla alennuksia? gogo express joensuu kertakäynti 10 euroa avoinna 5-24. Miksi pitää Lieksassa tukea paikallista yritt71784