Onko Euroopassa yhtään oikeusvaltiota?

Freedomer

Tänään on tullut useita suru-uutisia niin kotimaasta kuin Euroopasta. Oikeus on antanut tuomioita sekä vapauttavia tuomioita jotka minä koen suoriksi oikeusmurhiksi.

Ensin otetaan esille Itä-Suomen tapaus jossa amatööri-Hovioikeus alensi tuomion joka oli annettu 5 miehelle 15-vuotiaan törkeästä raiskauksesta ja lapsen törkeästä hyväksikäytöstä! Onneksi joukko moraalin omaavaa suomalaista (yli 20 000) ovat perustaneet ryhmän Naamakirjaan eli facebookiin jossa vaaditaan hovioikeuden tuomion kumoamista.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811248636280_uu.shtml

Ja sitten vakavampaan aiheeseen. Tänään annettiin 3 elinkautista tuomiota ympäri maata murhaajille.

Helsingissä eräs 42-vuotias murhaaja tuomittiin "elinkautiseen" vankeuteen vaimonsa kylmäverisestä murhasta, iski vaimonsa lihanuijalla pelkurimaisesti päähän tämän nukkuessaa ja viimein kuristi tämän varmistaakseen kuoleman.

Hämenlinnassa taas oikeus langetti Minna Marianne Haapalalle "elinkautisen" tuomion oman äidinsä kylmäverisestä murhasta. Äitiä oli isketty kymmeniä kertoja keittiöveitsellä, myöhemmin surmatyön jälkeen Minna oli palannut äidin kotiin ja sytyttänyt huonekaluja palaamaan.

Myös Joensuussa annettiin päivän kolmas "elinkautinen" vankeurangaistus miehelle, joka oli surmannut raa´asti 69-vuotiaan naisystävänsä puhtaasti omin nyrkein ja iskemällä puukon hänen kehoonsa. Kylmäverisesti ilman humaaneja tunteita. Oikeudessahan tottakai tämä onneton murhaaja-pelkuri oli vähätellyt tekonsa ja myöntänyt vain kevyesti pukanneensa naisystävänsä päällään riidan pääteeksi, kuinka tyhmä onkaan?

3 tuomiota oikeudessa tänään ympäri Suomea - 3 oikeusmurhaa. Kutenhan kaikki tiedätte, "elinkautinen" tuomio Suomessa on kaikkea muuta kuin elinkautinen, vaan se on 5-15 vuotta. Onko se mielestänne riittävä tuomio murhasta? Siis toisen ihmisen elämän katkaisemisesta? Uhri raukka mätänee haudassaan samalla kun murhaaja laskee päiviä vapautumispäiväänsä vankilassa.
Onko tämä oikeusvaltio? Ihminen joka väittää Suomea oikeusvaltioksi on moraalisesti päin metsää eikä tiedä oikeudesta mitään!

Mielestäni oikeusvaltioon kuuluu silmä silmästä periaate - eli kuolemantuomio. Siksi USA, Japani ja joukko muita oikeudellisesti sivistysmaita ovat puhtaita oikeusvaltioita. Jos murhaa ihmisen, niin mielestäni hänellä ei ole enää tippaakaan oikeutta itse elää - sähkötuoliin vain!

Koska Suomesta ja muusta Euroopasta tulee demokratia? Valtaväestöhän ei todellakaan kannata näitä naurettavia tuomioita jotka tässä maassa annetaan!

4

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohtija1

Mutta jos käytetään sähkötuolia ei ole yhtään vaarallista rikoksen uusijakaan. Tämä nimitys voidaan poistaa käytöstä samalla.Elinkautinen olisi oltava myös elinkautinen 100 vuotta linnaa.

• Suomi ja kaikki EU:n maat ovat nimenomaan oikeusvaltiota, toisin kuin keskiaikaisiin menetelmiin syyllistyvän Usan eräät sairaat osavaltiot ja vanhoilliset osavaltiot.

Et taida reppana edes arvata, kuinka paljon syyttömiä on murhattu rikoksista, joita he eivät ole edes tehneet.
      Et tiedä myöskään, kuinka paljon syyttömästi kuolemaatuomittuja on vapautettu, kun uudet DNA ym. menelmät on otettu käyttöön. Yksikin tapaus on liikaa ja virhemahdollisuus on aina mahdollinen.

Miksi Usa on maailman kärkimaita rikollisuudessa ja murhissa, vaikka siellä on kuolemanrangaistus ja paljon kovemmat tuomiot kuin Suomessa?
      Se ei näköjään ole estänyt murhia ja tappoja ollenkaan.

Se, että Suomessa annetaan kovia ja lievempiä tuomioita tapauksissa, jotka vaikuttavat teistä maallikoista vääriltä johtuu lainsäädännöstä.

Mikään tapaus ei kopio toisesta, joten aivan samoja tuomioita ei aina anneta. On lieventäviä ja raskauttavia asianhaaroja ja tuomiot annetaan niihin perustuen.

Suomessa ei voi antaa elikautista korkeampaa tuomioita, vaikka te verta janoavat hyypiöt näin toivoisittekin. Itse olen kyllä sitä miletä, että lapsiin kohdituvat rikokset on tuomittava lain puitteissa, mutta asteikkojen määräämällä korkeimmilla mahdollisella tavalla.

• Freedomer

Todella mielenkiintoista nähdä miten useassa viestissäsi puolustat rikollisia, muistan hyvin miten mm. puolustit ahkerasti sitä Kälviän poliisin murhaajaa. Se katsos nyt vain on niin että poliisin tappaminen sen ollesaan virkatehtävissä on Suomen lain mukaan puhdas murha!

Tässä minä ihmettelen mistä se puolustusintosi juontaa, me fiksut ihmisethän tunnemme enemmän sympatiaa rikoksen uhreja kohtaan kuin itse rikollisia kohtaan.

PS. Tiesitkö muuten että idolivaltiosi Venäjän perustuslaissa mainitaan kuolemanrangaistus laillisena tuomiona? Tosin sitä ei olla käytetty siellä viimeisen 20 vuoden aikana - mutta ei kumottu perustuslaistakaan, sen verran fiksuja venäläisetkin ovat. Että sen verran pussiin itsesi puhuit, iiro!

• Freedomer kirjoitti:

Todella mielenkiintoista nähdä miten useassa viestissäsi puolustat rikollisia, muistan hyvin miten mm. puolustit ahkerasti sitä Kälviän poliisin murhaajaa. Se katsos nyt vain on niin että poliisin tappaminen sen ollesaan virkatehtävissä on Suomen lain mukaan puhdas murha!

Tässä minä ihmettelen mistä se puolustusintosi juontaa, me fiksut ihmisethän tunnemme enemmän sympatiaa rikoksen uhreja kohtaan kuin itse rikollisia kohtaan.

PS. Tiesitkö muuten että idolivaltiosi Venäjän perustuslaissa mainitaan kuolemanrangaistus laillisena tuomiona? Tosin sitä ei olla käytetty siellä viimeisen 20 vuoden aikana - mutta ei kumottu perustuslaistakaan, sen verran fiksuja venäläisetkin ovat. Että sen verran pussiin itsesi puhuit, iiro!

Minä en ole misään puolustellut rikollisia, eli jauhat tuttua paskaasi, koska et raukka ymmärrä edes mitä luet. Poliisin kuoleman aiheuttaminen ei ole murha, jos se tapahtuu vahingossa, eikä tahallaan.

Tiellä typeränä ja virkaintoisena koikkelehtiva poliisi oli itse osasyyllinen ja siksi älytön ja naurettava murhasyyte kaatuikin oikeudessa. Hän tiesi, että auto lähestyy kovaa vauhtia, mutta ammattitaito ei riittänyt toimimaan tilanteessa oikein.

Venäjä on sivistysvaltio ja siksi siellä enää tuomita kuolemaan, kuten kiduttaja- ja syyttömien murhaajavaltio Usassa.

Minä en koskaan puhu itseäni pussiin, olen aivan liian älykäs siihen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      56
      2128
    2. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      147
      1960
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      64
      1613
    4. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      228
      1403
    5. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1355
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      295
      1257
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      72
      1198
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1080
    9. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      118
      986
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      985
    Aihe