Malliksi

lestamamma

Rovasti Lestadiuksen saarnasta:

Kunnian perkele tulee katseeltaan punaiseksi kuin kukka sanoen: "Minä olen elänyt sovussa kunniallisten ihmisten kanssa enkä ole tottunut koiran haukuntaan kirkossa enkä kapakassa."

Oman vanhurskauden perkele nousee kahdelle jalalle sanoen:
"Minä olen elänyt siveästi ja rehellisesti ja toivon, ettei Jumala jätä rankaisematta sellaista parjaajaa, joka uskaltaa tuomita kunniallisia ihmisiä."

Hengellinen viha eli vihan perkele nousee kuin karhu pesästään ja sanoo: "Minä haluan säilyttää omantunnon rauhan, enkä siedä että joku tulee tuomitsemaan minut helvettiin."

Sitten täytyy Pyhän Hengen mennä pois murheellisena, koska kaikki perkeleet ovat Pyhää Henkeä vastaan.

Vieläpä kuollut uskokin, joka muuten teeskentelee olevansa kristitty, vihastuu Pyhän Hengen rangaistuksista sanoen: "Minä uskon Jumalan Poikaan, minä en halua joutua lain alle. Minä en halua olla missään tekemisissä sellaisten kanssa, jotka saarnaavat lakia ja tuomitsevat kunniallisia ihmisiä, sillä he ovat rakastamattomia ja hengellisessä ylpeydessä"

Juuri lihallinen mieli tekee luonnollisen ihmisen Luojaansa vastaan.

Lohikäärme avaa suuren kitansa, kyykäärmeen poikaset alkavat sähistä ja käärmeen myrkky kiehuu kaikissa heidän suonissaan ja he ruiskuttavat sappea ja käärmeen myrkkyä...

----------------------------
Tässä osa eräästä saarnasta. Jokainen vähänkin niitä lukenut tai kuunnellut tietää, että tämä on vielä kaukana "härskeimmistä" puheista.

Huvittaa, kun mekkala syntyy näillä palstoilla jos joku kirjoittaa "paska" tms.

15

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myrkky ja myrsky

      Kun täällä kirjoitetaan Jumalan sanaa. Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.

      Se ei käy millään ihmiselle joka on nähnyt vaivaa eläen mielestään siveästi ja sivistyneesti.

      Tuota oman pyhyyden pintaa kun raaputtaa, alkaa vaino ja pyrkimys sulkea palstalta. Vihulainen suuttuu totuuden puhujalle. Näin se menee.

      • muikkumies

        kukaan uskovainen ei puhu totuutta, koiska totuus voi vain olla hiljaisuudessa.

        Ilman mielikuvia, käsityksiä omien tai toisten.

        Jotka suullaan puhuvat tai kirjoittavat julistavansa totuutta, ovat he tulleet valehtelijoiksi.


    • niin siitä sitten vaan.

      Kyse on mielestäni käyttökielestä.
      Jos nuo sanat ovat yleisessä käytössä, niin kai ne tulevat sitten sanastakin puhuttaessa.

      Ei kuitenkaan ole sanan kunnioittamista käyttää siinä yhteydessä kieltä, jota normaalisti ei käytä.

    • Kuullostaako kristityltä?

      "Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden." Ettekö te Saatanan tyhmät,armonvarkaat ymmärrä. Helvettiin kaikki jotka vastustaa.
      Kiitos Jeesus Kristus.

      "Samasta suusta ei voi tulla makeaa ja karvasta vettä."

      • Esa T

        Jos julistamme Jumalan Sanaa vanhan luontomme vallassa, niin se ei tee raamatunpaikoista yhtään pyhempiä kuin Jumalattomien hävyttömät puheet. Päin vastoin, silloin tulee Jumalan nimi lisäksi pilkatuksi.

        "Älä turhaan lausu Jumalan nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka Hänen nimensä turhaan lausuu."


      • ihan olemattomia
        Esa T kirjoitti:

        Jos julistamme Jumalan Sanaa vanhan luontomme vallassa, niin se ei tee raamatunpaikoista yhtään pyhempiä kuin Jumalattomien hävyttömät puheet. Päin vastoin, silloin tulee Jumalan nimi lisäksi pilkatuksi.

        "Älä turhaan lausu Jumalan nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka Hänen nimensä turhaan lausuu."

        Ethän sinä, EsaT, mitään Jumalan sanaa täällä julista! Omaa perkeeleellistä sotkuasi julistat!


      • ??????????
        ihan olemattomia kirjoitti:

        Ethän sinä, EsaT, mitään Jumalan sanaa täällä julista! Omaa perkeeleellistä sotkuasi julistat!

        Mitähän perkeleellistä toisessa käskyssä oli ?


      • ymmärtänyt
        ?????????? kirjoitti:

        Mitähän perkeleellistä toisessa käskyssä oli ?

        kysymyksesi paljastaa sen.


      • ......................
        ymmärtänyt kirjoitti:

        kysymyksesi paljastaa sen.

        En edelleenkään ymmärtänyt. Mitä perkeleellistä on toisessa käskyssä?


      • olemme vajaita
        ...................... kirjoitti:

        En edelleenkään ymmärtänyt. Mitä perkeleellistä on toisessa käskyssä?

        voi rakas ystävä. ei ihminen voi ymmärtää enempää mitä kykenee ymmärtämään.
        on pakko hyväksyä tosiasiat.
        koetin tässä eräänä iltana vääntää integraalia, mutta ei tullut kerrassaan yhtään mitään.


      • ........................
        olemme vajaita kirjoitti:

        voi rakas ystävä. ei ihminen voi ymmärtää enempää mitä kykenee ymmärtämään.
        on pakko hyväksyä tosiasiat.
        koetin tässä eräänä iltana vääntää integraalia, mutta ei tullut kerrassaan yhtään mitään.

        Vaikea on ymmärtää, vaikka kuinka rautalangasta vääntäisit. En näe toisessa käskyssä mitään saatanallista.


    • ikävää kuultavaa

      Rakkaani ,niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitäpidättäytymään lihallisista himoista,jotka sotivat sielua vastaan.

      ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa,että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä,teidän hyvien tekojenne tähden,niitä tarkatessaan,ylistäisivät JUMALAA ETSIKKOPÄIVÄNÄ.

    • niin huvittaa?

      Miksi sinua niin huvittaa?

      a Oletko Laestadius?
      b Ovatko nämä lukijat Kaaresuvannon
      lappalaisia ja uudisviljelijöitä?
      c Onko Laestadius hyvän käytöksen ja
      kirjakielen normi Suomessa ja netissä?

      • lestamamma

        Kyllä kansa tietää, sanoi Vennamokin aikoinaan.


      • tamamma
        lestamamma kirjoitti:

        Kyllä kansa tietää, sanoi Vennamokin aikoinaan.

        Niin oletko salainen synnin rakastaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2237
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1034
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      971
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      58
      822
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      749
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe