...tehdä moista vertailutestiä varsinkaan kun ideana olisi tarvekäyttö, mihin työkalua todella tarvitaan.
4wd umpipakut vertailutestiin, uskaltaako mikään
20
17592
Vastaukset
- kuin yksi,
siis Suomen markkinoilla. Tämä yksi on hiasen neliveto, missä kaikki pyörät vetävät jatkuvasti. Hiase on tosin varustettu kitkallisella keskustasauspyörästön lukituksella, mutta kaikissa neljässä pyörässä kaikissa tilanteissa on veto päällä. Tämä aiheuttaa pienen ongelman renkaitten suhteessa, nimittäin eturenkaat kuluvat ulkoreunoilta nopeammin, kuin takarenkaat puskemisilmiön takia. Hiasen ykkösvaihde on myös mitoitettu niin lyhyeksi, että alennusvaihteen tarve normaalikäytössä on olematon. Kakkosvaihde on hyvä liikennevaloista lähtöön ja muutenkin.
Uskon, että asiasta ei synny vertailutestiä, koska neliveto Hiasella ei ole ainakaan Suomessa
varteen otettavia kilpailijoita. - Hempsa
Ideana olisi tarvekäyttö? Rivien välistä tuulahtaa sellainen haisu että oletat että muunlaista autoa (kuin hiacen kaltaista nelivedopakua) hankkiva hankkii pakettiautonsa muuten vaan huvin vuoksi eikä tarpeeseen. Työkalumaisuuskaan ei mielestäni ole tavoiteltavaa, tarkoitan että vaikka maasto-ominaisuudet olisivat vaikka kuinka huikeat niin itse kyllä arvostan autossa ihan niitä tavallisia ominaisuuksia mitä autoissa yleensäkin arvostetaan enkä missään nimessä haluaisi että auto on työkalumainen.
- työkalu,
missä kulkee mukana toiset työkalut ja tarvikkeet. Joskus on paikkoja, missä ei ole sähköa, joten auto on saatava lähelle, että jälkiasennetusta inventteristä saisi sähköä käsityökalulle, muuten pitää akrekaatti ottaa käyttöön, jos inventterin virta ei riitä.
Usein nämä kohteet on sellaisessa paikassa, minne kaksivetoisella ei mennä, siksi paku on minulle työkalu ja jokainen päivä, minkä työkalu seisoo pajalla, ohentaa palkkapussia, siksi valintani on ehdottomasti Hiace 4wd.
Eikä Hiace 4wd maantielläkään hullumpi ole, löytyy tarpeeksi vääntöä ohituksiin, ajoasennon saan sopivaksi itselleni, eikä tuo melukaan maantienopeuksilla häiritse ja täytyy muistaa, että 4wd Hiace on ajoltaan täysin eri auto, kuin takavetoinen. - vertailee
työkalu, kirjoitti:
missä kulkee mukana toiset työkalut ja tarvikkeet. Joskus on paikkoja, missä ei ole sähköa, joten auto on saatava lähelle, että jälkiasennetusta inventteristä saisi sähköä käsityökalulle, muuten pitää akrekaatti ottaa käyttöön, jos inventterin virta ei riitä.
Usein nämä kohteet on sellaisessa paikassa, minne kaksivetoisella ei mennä, siksi paku on minulle työkalu ja jokainen päivä, minkä työkalu seisoo pajalla, ohentaa palkkapussia, siksi valintani on ehdottomasti Hiace 4wd.
Eikä Hiace 4wd maantielläkään hullumpi ole, löytyy tarpeeksi vääntöä ohituksiin, ajoasennon saan sopivaksi itselleni, eikä tuo melukaan maantienopeuksilla häiritse ja täytyy muistaa, että 4wd Hiace on ajoltaan täysin eri auto, kuin takavetoinen.Selvennän vielä että jos traktoriin vertaa niin eihän se nelivetohiase hullumpi ole. Jos taas muihin pakettiautoihin vertaa niin työkaluhan se on ja nimenomaan siinä negatiivisessa mielessä.
- -Mersumies-
vertailee kirjoitti:
Selvennän vielä että jos traktoriin vertaa niin eihän se nelivetohiase hullumpi ole. Jos taas muihin pakettiautoihin vertaa niin työkaluhan se on ja nimenomaan siinä negatiivisessa mielessä.
Pakko jo välillä tulla itsekkin sanomaan oma mielipide asiaan sillä en oikeasti ymmärrä vähääkään tuota toyota hehkutusta.
Itse työn puolesta ajan mahdollisuuksien mukaan '08 Hiace 4wd:llä tai '07 Transporter 4motionilla. Talvisaikaan vedämme peräkärryä jossa kuormaa tuhannesta kahteen tuhanteen kiloon ja huonostihoidettuja teitä pitkin lappia. Kumpikaan autoista ei ole ollut ei sen parempi kuin huonompi tuollaisessa käytössä vaan itse valitsen aina VW:n joka on ylivoimainen ajettavuudeltaan, vakaudeltaan raskasta kärryä vedettäessä jne. Vaihtelevasti toinen autoista on jäänyt kiini johonkin paikkaan ja toinen ei. M
Minulle merkitsee eniten noissa se millainen se auto on ajettavuudelta ja ominaisuuksiltaan kun se on tehty ajettavaksi ja en jaksa millään ritsoilla ajaa.
Miksi nickiksi Mersumies? Itse omistan 120:n viton joka on ostettu sen vuoksi että siihen menee mönkijä teloilla sisään ja muihin "pikkuluokan" pakuihin ei mene. Ja turha tulla länkyttämään asiasta vastaan on faktaa ja jokainen on testattu. Mersun nelikosta viton osalta ei ole kokemusta johtuen pienistä moottorivaihtoehdoista joten en osaa suhteuttaa Viton nelikkoa näihen kahteen millä ajan n. 40000 km vuodessa. - -Mersumies-
-Mersumies- kirjoitti:
Pakko jo välillä tulla itsekkin sanomaan oma mielipide asiaan sillä en oikeasti ymmärrä vähääkään tuota toyota hehkutusta.
Itse työn puolesta ajan mahdollisuuksien mukaan '08 Hiace 4wd:llä tai '07 Transporter 4motionilla. Talvisaikaan vedämme peräkärryä jossa kuormaa tuhannesta kahteen tuhanteen kiloon ja huonostihoidettuja teitä pitkin lappia. Kumpikaan autoista ei ole ollut ei sen parempi kuin huonompi tuollaisessa käytössä vaan itse valitsen aina VW:n joka on ylivoimainen ajettavuudeltaan, vakaudeltaan raskasta kärryä vedettäessä jne. Vaihtelevasti toinen autoista on jäänyt kiini johonkin paikkaan ja toinen ei. M
Minulle merkitsee eniten noissa se millainen se auto on ajettavuudelta ja ominaisuuksiltaan kun se on tehty ajettavaksi ja en jaksa millään ritsoilla ajaa.
Miksi nickiksi Mersumies? Itse omistan 120:n viton joka on ostettu sen vuoksi että siihen menee mönkijä teloilla sisään ja muihin "pikkuluokan" pakuihin ei mene. Ja turha tulla länkyttämään asiasta vastaan on faktaa ja jokainen on testattu. Mersun nelikosta viton osalta ei ole kokemusta johtuen pienistä moottorivaihtoehdoista joten en osaa suhteuttaa Viton nelikkoa näihen kahteen millä ajan n. 40000 km vuodessa.Pieni selvennyt ettei jää väärä kuva:
Siis tarkoitin tuolla kumpikaan ei ole sen kummemin parempi tai huonompi kommentilla nelivetoa. Muuten siis svolkkari vie selkeästi. - juustohöyläkö
-Mersumies- kirjoitti:
Pieni selvennyt ettei jää väärä kuva:
Siis tarkoitin tuolla kumpikaan ei ole sen kummemin parempi tai huonompi kommentilla nelivetoa. Muuten siis svolkkari vie selkeästi.taitaa olla aito neliveto kun vertaan omaan Transporter 4motioon, tää on sellainen wannabe-neliveto, yksi pyörä sutii edessä ja toinen takana. Kiinni jäätiin, nolo homma ;)
- nelivetoko?
juustohöyläkö kirjoitti:
taitaa olla aito neliveto kun vertaan omaan Transporter 4motioon, tää on sellainen wannabe-neliveto, yksi pyörä sutii edessä ja toinen takana. Kiinni jäätiin, nolo homma ;)
Hiasen neliveto ei ole lähelläkään oikeaa nelivetoa. Oikeassa nelivedossa neljä pyörää vetää saman verran. Hiase ei pysyisi tiellä jos siinä olisi sellainen. Jos joskus on mahdollista kokeilla esim STI subarua tai Mitsun EVO liukkaalla niin saa käsityksen mitä tarkoittaa kun neljä rengasta vetää saman verran. Ei ole nimittäin mikään helppo ajettava silloin.
Ja vaikka kuinka on hiacen neliveto niin se on aika pieni osa vielä mistä auto muodostuu. Hiacen ja volkkarin vertaus on hieman kun vertaisi vastaavasti subarun STI:tä ja Audin RS4:sta. Monelle riittää se että on voimaa ja nelikko mutta mutta laatu ja ominaisuudetkin maksavat. - paku.
nelivetoko? kirjoitti:
Hiasen neliveto ei ole lähelläkään oikeaa nelivetoa. Oikeassa nelivedossa neljä pyörää vetää saman verran. Hiase ei pysyisi tiellä jos siinä olisi sellainen. Jos joskus on mahdollista kokeilla esim STI subarua tai Mitsun EVO liukkaalla niin saa käsityksen mitä tarkoittaa kun neljä rengasta vetää saman verran. Ei ole nimittäin mikään helppo ajettava silloin.
Ja vaikka kuinka on hiacen neliveto niin se on aika pieni osa vielä mistä auto muodostuu. Hiacen ja volkkarin vertaus on hieman kun vertaisi vastaavasti subarun STI:tä ja Audin RS4:sta. Monelle riittää se että on voimaa ja nelikko mutta mutta laatu ja ominaisuudetkin maksavat.Tehokas työkalu ilman hienostelua
Suomalaisten kestosuosikki on luonut maineensa kestävyydellään
Toyota Hiace 2.5 D-4D 117 pitkä 4WD diesel
Toyota Hiace etenee nelivedolla hyvin vaikeissakin olosuhteissa.
Toyota Hiace on Suomen pakettiautomarkkinoiden kestosuosikki, joka on saavuttanut legendaarisen maineen kestävyytensä ansiosta. Hiacen parhaat puolet tulevat esiin pitkäaikaisessa käytössä.
Etuvetoisiin kilpailijoihin verrattuna takaveto-Hiace alkaa olla vanhanaikainen. Lähes puolet Hiace-malleista myydään nelivetoisina. Urakoitsijat ja monet muut käyttäjäryhmät arvostavat nelivedon parempaa etenemiskykyä vaikeissa olosuhteissa.
Hiace ei ole mukavin, ei tilavin, ei suorituskykyisin eikä polttoainepihein. Kokonaisuutena Hiace on kuitenkin kova sana, etenkin kun otetaan huomioon luotettavuus, käyttökulut ja jälleenmyyntiarvo.
2.5-litraiset dieselit saivat lisää potkua. Perusmoottori kehittää nyt 70 kW ja 230 Nm, tehokkaampi 86 kW ja 294 Nm.
Molemmissa moottoreissa on ahtojäähdytin. Tehoa ja vääntöä on lisätty maltillisesti, tavoitteena säilyttää koneen pitkäikäisyys.
Ajettavuus: Pitkä akseliväli tekee Hiacen vakaaksi valtateillä. Myös mutkatiellä meno maistuu.
Minkä pitkä neliveto maantiellä voittaa, sen se kaupungissa häviää. Pitkä neliveto on kankea kääntymään. Kääntöympyrän halkaisija on kolme metriä suurempi kuin lyhyessä takavetomallissa.
Ohjaamo ja mukavuus: Hiace on karu työkalu ilman hienostelua.
Kuormaa kantava ja tanakka jousitus toimii valtateillä asiallisesti, mutta tärskäyttää pikkuteiden terävissä kuopissa.
Melutaso nousee jyrkästi vauhdin myötä. Nastarenkaiden rallatus ja voimalinjan jurinat kuuluvat moottoritieajossa turhan voimakkaasti.
Turvallisuus: Kuskin turvatyyny ja lukkiutumattomat ABS-jarrut ovat vakiona. Kartanlukijan turvatyynyn saa 370 eurolla. ESC-ajonvakautusta ei saa lainkaan.
Neliveto antaa hyvän vetopidon, mutta heikentää kuskin tuntumaa kelin muutoksiin. Ulkolämpömittari puuttuu.
Laatu: 1980-luvun mainoslause "Toyota -laatuun voit luottaa" pitää edelleen paikkansa. Kevyesti uudistettu, mutta käytössä koeteltu perusrakenne lupaa pitkää käyttöikää ja huolettomia kilometrejä.
Näkyvyys: Eteen ja sivuille näkee hyvin. Lisävarusteena saatava oikean liukuoven ikkuna parantaa näkyvyyttä oikealle takaviistoon. Ulkopeilit ja ajovalot ovat riittävät. Valonpesurit toimivat omalla katkaisimella.
Havaintoja: Lämmityslaitteessa on japanilainen "bi-level"-lämmitys. Nollakelillä jaloille tulee kuumaa ja tuulilasille viileää ilmaa.
Lämmitystä tehostetaan "Power heating" -viskolaitteella, joka toimii kohtuullisesti, muttei niin tehokkaasti kuin lisävarusteena saatava polttonestetoiminen lisälämmitin.
Tavaratila: Kuormatila on pitkä, mutta matalampi kuin etuvetoisissa. FIN-kuormalavat eivät mahdu kapeista sivuovista.
Takaluukku aukeaa ylös. Valinnaisena saa pariovet, mitkä tekevät trukkilastauksen mahdolliseksi.
Seinien puolivanerointi on vakio. Seinien täysvanerointi ja lattian vanerointi maksavat kumpikin 310 euroa. Sidontalenkit ovat vakiona. Sidontakiskot saa lisähintaan.
Moottori: Dieselkone antaa riittävän suorituskyvyn. Voimalinjan värinää kantautuu ohjaamoon.
5-nopeuksinen vaihteisto toimii jämäkästi. Automaattia ei saa.
Välitykset ovat tiheät, vaikka alennusvaihteistoa ei ole. Lyhyt ykkönen on voimakas. Viitonen on sitkeä ajovaihde jo kuudenkympin nopeudessa. Kone tarjoaa jouheaa vääntövoimaa. Hiace ei hyydy kuormallakaan.
Kulutus: Maantiepainotteisessa mökin muuttoajossa dieseliä paloi 9,3 litraa sadalla.
Hyvää
Koeteltu ja luotettava rakenne, kohtuulliset käyttökustannukset, laa- ja myynti-ja huoltover- kosto, helppo ajetta- vuus, pitkä kuormatila, moottorin sitkeys, edullinen neliveto
Huonoa
Melu moottoritieajossa, suuri kääntöympyrä, ajonvakautusta ja automaattivaihteistoa ei saa, ulkolämpömittari puuttuu, kapeat sivuliukuovet, vetelä kuljettajan istuin - hoh hoijaa
paku. kirjoitti:
Tehokas työkalu ilman hienostelua
Suomalaisten kestosuosikki on luonut maineensa kestävyydellään
Toyota Hiace 2.5 D-4D 117 pitkä 4WD diesel
Toyota Hiace etenee nelivedolla hyvin vaikeissakin olosuhteissa.
Toyota Hiace on Suomen pakettiautomarkkinoiden kestosuosikki, joka on saavuttanut legendaarisen maineen kestävyytensä ansiosta. Hiacen parhaat puolet tulevat esiin pitkäaikaisessa käytössä.
Etuvetoisiin kilpailijoihin verrattuna takaveto-Hiace alkaa olla vanhanaikainen. Lähes puolet Hiace-malleista myydään nelivetoisina. Urakoitsijat ja monet muut käyttäjäryhmät arvostavat nelivedon parempaa etenemiskykyä vaikeissa olosuhteissa.
Hiace ei ole mukavin, ei tilavin, ei suorituskykyisin eikä polttoainepihein. Kokonaisuutena Hiace on kuitenkin kova sana, etenkin kun otetaan huomioon luotettavuus, käyttökulut ja jälleenmyyntiarvo.
2.5-litraiset dieselit saivat lisää potkua. Perusmoottori kehittää nyt 70 kW ja 230 Nm, tehokkaampi 86 kW ja 294 Nm.
Molemmissa moottoreissa on ahtojäähdytin. Tehoa ja vääntöä on lisätty maltillisesti, tavoitteena säilyttää koneen pitkäikäisyys.
Ajettavuus: Pitkä akseliväli tekee Hiacen vakaaksi valtateillä. Myös mutkatiellä meno maistuu.
Minkä pitkä neliveto maantiellä voittaa, sen se kaupungissa häviää. Pitkä neliveto on kankea kääntymään. Kääntöympyrän halkaisija on kolme metriä suurempi kuin lyhyessä takavetomallissa.
Ohjaamo ja mukavuus: Hiace on karu työkalu ilman hienostelua.
Kuormaa kantava ja tanakka jousitus toimii valtateillä asiallisesti, mutta tärskäyttää pikkuteiden terävissä kuopissa.
Melutaso nousee jyrkästi vauhdin myötä. Nastarenkaiden rallatus ja voimalinjan jurinat kuuluvat moottoritieajossa turhan voimakkaasti.
Turvallisuus: Kuskin turvatyyny ja lukkiutumattomat ABS-jarrut ovat vakiona. Kartanlukijan turvatyynyn saa 370 eurolla. ESC-ajonvakautusta ei saa lainkaan.
Neliveto antaa hyvän vetopidon, mutta heikentää kuskin tuntumaa kelin muutoksiin. Ulkolämpömittari puuttuu.
Laatu: 1980-luvun mainoslause "Toyota -laatuun voit luottaa" pitää edelleen paikkansa. Kevyesti uudistettu, mutta käytössä koeteltu perusrakenne lupaa pitkää käyttöikää ja huolettomia kilometrejä.
Näkyvyys: Eteen ja sivuille näkee hyvin. Lisävarusteena saatava oikean liukuoven ikkuna parantaa näkyvyyttä oikealle takaviistoon. Ulkopeilit ja ajovalot ovat riittävät. Valonpesurit toimivat omalla katkaisimella.
Havaintoja: Lämmityslaitteessa on japanilainen "bi-level"-lämmitys. Nollakelillä jaloille tulee kuumaa ja tuulilasille viileää ilmaa.
Lämmitystä tehostetaan "Power heating" -viskolaitteella, joka toimii kohtuullisesti, muttei niin tehokkaasti kuin lisävarusteena saatava polttonestetoiminen lisälämmitin.
Tavaratila: Kuormatila on pitkä, mutta matalampi kuin etuvetoisissa. FIN-kuormalavat eivät mahdu kapeista sivuovista.
Takaluukku aukeaa ylös. Valinnaisena saa pariovet, mitkä tekevät trukkilastauksen mahdolliseksi.
Seinien puolivanerointi on vakio. Seinien täysvanerointi ja lattian vanerointi maksavat kumpikin 310 euroa. Sidontalenkit ovat vakiona. Sidontakiskot saa lisähintaan.
Moottori: Dieselkone antaa riittävän suorituskyvyn. Voimalinjan värinää kantautuu ohjaamoon.
5-nopeuksinen vaihteisto toimii jämäkästi. Automaattia ei saa.
Välitykset ovat tiheät, vaikka alennusvaihteistoa ei ole. Lyhyt ykkönen on voimakas. Viitonen on sitkeä ajovaihde jo kuudenkympin nopeudessa. Kone tarjoaa jouheaa vääntövoimaa. Hiace ei hyydy kuormallakaan.
Kulutus: Maantiepainotteisessa mökin muuttoajossa dieseliä paloi 9,3 litraa sadalla.
Hyvää
Koeteltu ja luotettava rakenne, kohtuulliset käyttökustannukset, laa- ja myynti-ja huoltover- kosto, helppo ajetta- vuus, pitkä kuormatila, moottorin sitkeys, edullinen neliveto
Huonoa
Melu moottoritieajossa, suuri kääntöympyrä, ajonvakautusta ja automaattivaihteistoa ei saa, ulkolämpömittari puuttuu, kapeat sivuliukuovet, vetelä kuljettajan istuinjos koko litanian lainaa,niin eikö pitäisi panna myös tietolähde esille
- hohhoijakkaa
paku. kirjoitti:
Tehokas työkalu ilman hienostelua
Suomalaisten kestosuosikki on luonut maineensa kestävyydellään
Toyota Hiace 2.5 D-4D 117 pitkä 4WD diesel
Toyota Hiace etenee nelivedolla hyvin vaikeissakin olosuhteissa.
Toyota Hiace on Suomen pakettiautomarkkinoiden kestosuosikki, joka on saavuttanut legendaarisen maineen kestävyytensä ansiosta. Hiacen parhaat puolet tulevat esiin pitkäaikaisessa käytössä.
Etuvetoisiin kilpailijoihin verrattuna takaveto-Hiace alkaa olla vanhanaikainen. Lähes puolet Hiace-malleista myydään nelivetoisina. Urakoitsijat ja monet muut käyttäjäryhmät arvostavat nelivedon parempaa etenemiskykyä vaikeissa olosuhteissa.
Hiace ei ole mukavin, ei tilavin, ei suorituskykyisin eikä polttoainepihein. Kokonaisuutena Hiace on kuitenkin kova sana, etenkin kun otetaan huomioon luotettavuus, käyttökulut ja jälleenmyyntiarvo.
2.5-litraiset dieselit saivat lisää potkua. Perusmoottori kehittää nyt 70 kW ja 230 Nm, tehokkaampi 86 kW ja 294 Nm.
Molemmissa moottoreissa on ahtojäähdytin. Tehoa ja vääntöä on lisätty maltillisesti, tavoitteena säilyttää koneen pitkäikäisyys.
Ajettavuus: Pitkä akseliväli tekee Hiacen vakaaksi valtateillä. Myös mutkatiellä meno maistuu.
Minkä pitkä neliveto maantiellä voittaa, sen se kaupungissa häviää. Pitkä neliveto on kankea kääntymään. Kääntöympyrän halkaisija on kolme metriä suurempi kuin lyhyessä takavetomallissa.
Ohjaamo ja mukavuus: Hiace on karu työkalu ilman hienostelua.
Kuormaa kantava ja tanakka jousitus toimii valtateillä asiallisesti, mutta tärskäyttää pikkuteiden terävissä kuopissa.
Melutaso nousee jyrkästi vauhdin myötä. Nastarenkaiden rallatus ja voimalinjan jurinat kuuluvat moottoritieajossa turhan voimakkaasti.
Turvallisuus: Kuskin turvatyyny ja lukkiutumattomat ABS-jarrut ovat vakiona. Kartanlukijan turvatyynyn saa 370 eurolla. ESC-ajonvakautusta ei saa lainkaan.
Neliveto antaa hyvän vetopidon, mutta heikentää kuskin tuntumaa kelin muutoksiin. Ulkolämpömittari puuttuu.
Laatu: 1980-luvun mainoslause "Toyota -laatuun voit luottaa" pitää edelleen paikkansa. Kevyesti uudistettu, mutta käytössä koeteltu perusrakenne lupaa pitkää käyttöikää ja huolettomia kilometrejä.
Näkyvyys: Eteen ja sivuille näkee hyvin. Lisävarusteena saatava oikean liukuoven ikkuna parantaa näkyvyyttä oikealle takaviistoon. Ulkopeilit ja ajovalot ovat riittävät. Valonpesurit toimivat omalla katkaisimella.
Havaintoja: Lämmityslaitteessa on japanilainen "bi-level"-lämmitys. Nollakelillä jaloille tulee kuumaa ja tuulilasille viileää ilmaa.
Lämmitystä tehostetaan "Power heating" -viskolaitteella, joka toimii kohtuullisesti, muttei niin tehokkaasti kuin lisävarusteena saatava polttonestetoiminen lisälämmitin.
Tavaratila: Kuormatila on pitkä, mutta matalampi kuin etuvetoisissa. FIN-kuormalavat eivät mahdu kapeista sivuovista.
Takaluukku aukeaa ylös. Valinnaisena saa pariovet, mitkä tekevät trukkilastauksen mahdolliseksi.
Seinien puolivanerointi on vakio. Seinien täysvanerointi ja lattian vanerointi maksavat kumpikin 310 euroa. Sidontalenkit ovat vakiona. Sidontakiskot saa lisähintaan.
Moottori: Dieselkone antaa riittävän suorituskyvyn. Voimalinjan värinää kantautuu ohjaamoon.
5-nopeuksinen vaihteisto toimii jämäkästi. Automaattia ei saa.
Välitykset ovat tiheät, vaikka alennusvaihteistoa ei ole. Lyhyt ykkönen on voimakas. Viitonen on sitkeä ajovaihde jo kuudenkympin nopeudessa. Kone tarjoaa jouheaa vääntövoimaa. Hiace ei hyydy kuormallakaan.
Kulutus: Maantiepainotteisessa mökin muuttoajossa dieseliä paloi 9,3 litraa sadalla.
Hyvää
Koeteltu ja luotettava rakenne, kohtuulliset käyttökustannukset, laa- ja myynti-ja huoltover- kosto, helppo ajetta- vuus, pitkä kuormatila, moottorin sitkeys, edullinen neliveto
Huonoa
Melu moottoritieajossa, suuri kääntöympyrä, ajonvakautusta ja automaattivaihteistoa ei saa, ulkolämpömittari puuttuu, kapeat sivuliukuovet, vetelä kuljettajan istuinTosiaankin tuollainen pastettaminen vaatis sen lähteen. Mutta tosiaankin mitä helvettiä tekee hiacella jossa tehokkaampikin moottori on hengettömämpi kuin diesel golfissa esim? EI mutta sory, toyota ei saa muuten niitä normien mukaisiksi.
Sama moottoripyöräpuoella on HD:n ongelma.
Eli kivikautinen tekniikka auhettaa sen että pakokaasunormit eivät täyty muuten kuin tekemällä tuollaisia tohottimia versioita jolloin saastutus on vähäisempi. - pelaa
paku. kirjoitti:
Tehokas työkalu ilman hienostelua
Suomalaisten kestosuosikki on luonut maineensa kestävyydellään
Toyota Hiace 2.5 D-4D 117 pitkä 4WD diesel
Toyota Hiace etenee nelivedolla hyvin vaikeissakin olosuhteissa.
Toyota Hiace on Suomen pakettiautomarkkinoiden kestosuosikki, joka on saavuttanut legendaarisen maineen kestävyytensä ansiosta. Hiacen parhaat puolet tulevat esiin pitkäaikaisessa käytössä.
Etuvetoisiin kilpailijoihin verrattuna takaveto-Hiace alkaa olla vanhanaikainen. Lähes puolet Hiace-malleista myydään nelivetoisina. Urakoitsijat ja monet muut käyttäjäryhmät arvostavat nelivedon parempaa etenemiskykyä vaikeissa olosuhteissa.
Hiace ei ole mukavin, ei tilavin, ei suorituskykyisin eikä polttoainepihein. Kokonaisuutena Hiace on kuitenkin kova sana, etenkin kun otetaan huomioon luotettavuus, käyttökulut ja jälleenmyyntiarvo.
2.5-litraiset dieselit saivat lisää potkua. Perusmoottori kehittää nyt 70 kW ja 230 Nm, tehokkaampi 86 kW ja 294 Nm.
Molemmissa moottoreissa on ahtojäähdytin. Tehoa ja vääntöä on lisätty maltillisesti, tavoitteena säilyttää koneen pitkäikäisyys.
Ajettavuus: Pitkä akseliväli tekee Hiacen vakaaksi valtateillä. Myös mutkatiellä meno maistuu.
Minkä pitkä neliveto maantiellä voittaa, sen se kaupungissa häviää. Pitkä neliveto on kankea kääntymään. Kääntöympyrän halkaisija on kolme metriä suurempi kuin lyhyessä takavetomallissa.
Ohjaamo ja mukavuus: Hiace on karu työkalu ilman hienostelua.
Kuormaa kantava ja tanakka jousitus toimii valtateillä asiallisesti, mutta tärskäyttää pikkuteiden terävissä kuopissa.
Melutaso nousee jyrkästi vauhdin myötä. Nastarenkaiden rallatus ja voimalinjan jurinat kuuluvat moottoritieajossa turhan voimakkaasti.
Turvallisuus: Kuskin turvatyyny ja lukkiutumattomat ABS-jarrut ovat vakiona. Kartanlukijan turvatyynyn saa 370 eurolla. ESC-ajonvakautusta ei saa lainkaan.
Neliveto antaa hyvän vetopidon, mutta heikentää kuskin tuntumaa kelin muutoksiin. Ulkolämpömittari puuttuu.
Laatu: 1980-luvun mainoslause "Toyota -laatuun voit luottaa" pitää edelleen paikkansa. Kevyesti uudistettu, mutta käytössä koeteltu perusrakenne lupaa pitkää käyttöikää ja huolettomia kilometrejä.
Näkyvyys: Eteen ja sivuille näkee hyvin. Lisävarusteena saatava oikean liukuoven ikkuna parantaa näkyvyyttä oikealle takaviistoon. Ulkopeilit ja ajovalot ovat riittävät. Valonpesurit toimivat omalla katkaisimella.
Havaintoja: Lämmityslaitteessa on japanilainen "bi-level"-lämmitys. Nollakelillä jaloille tulee kuumaa ja tuulilasille viileää ilmaa.
Lämmitystä tehostetaan "Power heating" -viskolaitteella, joka toimii kohtuullisesti, muttei niin tehokkaasti kuin lisävarusteena saatava polttonestetoiminen lisälämmitin.
Tavaratila: Kuormatila on pitkä, mutta matalampi kuin etuvetoisissa. FIN-kuormalavat eivät mahdu kapeista sivuovista.
Takaluukku aukeaa ylös. Valinnaisena saa pariovet, mitkä tekevät trukkilastauksen mahdolliseksi.
Seinien puolivanerointi on vakio. Seinien täysvanerointi ja lattian vanerointi maksavat kumpikin 310 euroa. Sidontalenkit ovat vakiona. Sidontakiskot saa lisähintaan.
Moottori: Dieselkone antaa riittävän suorituskyvyn. Voimalinjan värinää kantautuu ohjaamoon.
5-nopeuksinen vaihteisto toimii jämäkästi. Automaattia ei saa.
Välitykset ovat tiheät, vaikka alennusvaihteistoa ei ole. Lyhyt ykkönen on voimakas. Viitonen on sitkeä ajovaihde jo kuudenkympin nopeudessa. Kone tarjoaa jouheaa vääntövoimaa. Hiace ei hyydy kuormallakaan.
Kulutus: Maantiepainotteisessa mökin muuttoajossa dieseliä paloi 9,3 litraa sadalla.
Hyvää
Koeteltu ja luotettava rakenne, kohtuulliset käyttökustannukset, laa- ja myynti-ja huoltover- kosto, helppo ajetta- vuus, pitkä kuormatila, moottorin sitkeys, edullinen neliveto
Huonoa
Melu moottoritieajossa, suuri kääntöympyrä, ajonvakautusta ja automaattivaihteistoa ei saa, ulkolämpömittari puuttuu, kapeat sivuliukuovet, vetelä kuljettajan istuincopy-paste -kikka!
- Suu säkkiä myöten
-Mersumies- kirjoitti:
Pieni selvennyt ettei jää väärä kuva:
Siis tarkoitin tuolla kumpikaan ei ole sen kummemin parempi tai huonompi kommentilla nelivetoa. Muuten siis svolkkari vie selkeästi.Mutta sitten se kulunkipuoli vähän siitä puolesta kokemuksia omaavana ajelen Hi ace nelikolla, kun itse maksan laskut.
- Ropalis
Suu säkkiä myöten kirjoitti:
Mutta sitten se kulunkipuoli vähän siitä puolesta kokemuksia omaavana ajelen Hi ace nelikolla, kun itse maksan laskut.
Onkos kukaan päässyt vielä hipelöimään 4wd transittia tai koeajamaan?
Millä tekniikalla lie neliveto toteutettu? - JEJ
-Mersumies- kirjoitti:
Pieni selvennyt ettei jää väärä kuva:
Siis tarkoitin tuolla kumpikaan ei ole sen kummemin parempi tai huonompi kommentilla nelivetoa. Muuten siis svolkkari vie selkeästi.Vito 120 cdi oli ihan hyvä.Erittäin henkilöautomainen ja tehokas moottoriltaan sekä sisätiloiltaan oikein mukava. Talvi ja huononkelinominaisuudet ovat täysi 0 pistettä. Auton koko olemuksesta huomaa, että se on todellakin tehty Espanjassa.
VW 2.5 TDI 4 motion (174hv) on hieman pakettiautomaisempi, mutta huomattavasti parempi ja turvallisempi ajatteva. Tehossakaan ei huomaa suurta eroa meseen (120cdi) kuivalla kelillä. Mukavuudeltaan auto on vähintäänkin hyvä pakettiautoksi ja vielä jos malttaa ottaa siihen mukavuusvarusteita, niin aina vain paranee. Maastossa peli vetää hyvin, jopa kärry perässä.
Laatu näkyy joka puolella: Ovet ei rämise ja turhia kolinoita ei kuulu.
Hiacesta ei ole 4wd kokemuksia, enkä niitä myöskään siitä halua, koska autoilussa on muitakin arvoja kuin pelkkä pellolla ajeleminen.
Siksi siis valintana on VW. - kaikilla ajetaan
JEJ kirjoitti:
Vito 120 cdi oli ihan hyvä.Erittäin henkilöautomainen ja tehokas moottoriltaan sekä sisätiloiltaan oikein mukava. Talvi ja huononkelinominaisuudet ovat täysi 0 pistettä. Auton koko olemuksesta huomaa, että se on todellakin tehty Espanjassa.
VW 2.5 TDI 4 motion (174hv) on hieman pakettiautomaisempi, mutta huomattavasti parempi ja turvallisempi ajatteva. Tehossakaan ei huomaa suurta eroa meseen (120cdi) kuivalla kelillä. Mukavuudeltaan auto on vähintäänkin hyvä pakettiautoksi ja vielä jos malttaa ottaa siihen mukavuusvarusteita, niin aina vain paranee. Maastossa peli vetää hyvin, jopa kärry perässä.
Laatu näkyy joka puolella: Ovet ei rämise ja turhia kolinoita ei kuulu.
Hiacesta ei ole 4wd kokemuksia, enkä niitä myöskään siitä halua, koska autoilussa on muitakin arvoja kuin pelkkä pellolla ajeleminen.
Siksi siis valintana on VW.Mulla kaks porteria(syncro ja ev)ja yks hiace useita henkilöautoja!Mieluiten pihasta työhommiin lähen noille huonoille hiekkateille tolla hiacella kun se ne tuntuu kestävän..toisinkun noi muut ajokit!
- toyota mies
meidän firmassa ei vw syngrot kestäneet joten johto pääti vaihtaa neliveto hiaceen,hyvin ovat pelittäneet!
- ????????????
Mitä nyt johto tekee kun ei Hiace enään saa?
- Hiacepappa
Hiace 4wd ei ole missään nimessä maastoauto.liian pitkä ykkönen ja pakki eli alennusvaidetta jään kaipaaman joskin sen saa Saksasta noin 11000€ asennettuna ja 100% lukot n:4000€
Sitten vielä korotus jouset korkeaprofiiliset renkaat.
Kyllä Hiacella muuten pärjää teillä kyllä ihan mallikkaasti mutta,hankalissa paikoissa on kyllä avuton,esim.jos ajat perä ylämäkeen niin että jompi kumpi takapyöristä jää roikuntaa niin ilmassa oleva pyörä sutii ainoastaa( yksivetoinen siis) kitka lukot kun ei ota ääritilanteissa.
Siitä huolimatta olen tyytyväinen 4wd hiaceen kokonaisuutena työkaluna.
- Anonyymi
2001 pitkä hiace
kuormaa kyydissä 2700kg kuski koita samaa muilla pakuilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau373921Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433130Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343036Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4692717Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1871986Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281498- 381385
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51271- 781212