Onnistumisen ilo ; )

korpikirjailija

Minulla on ollut pitkä projekti, jatkuu vielä muutaman vuoden, mutta on jo loppusuoralla. On kestänyt vuosia sillä olen entisöinyt syntymäkotini huonekaluja. Haluan tehdä kodistani sellaisen jossa on lämmin ja turvallinen tunnelma.

Lapsuuden kotini vanhat koivuhuonekalut ovat alkaneet elämään uutta elämää. Tänään sain viimeisteltyä pienen piirongin. Olin mielettömän ylpeä lopputuloksesta.

Viereinen isompi piironki, jossa on pienet sivukaapit ovaalin muotoisen peilin molemmin puolin siirtyi nyt omalle arvoiselleen paikalleen hallitsemaan yhtä seinäkokonaisuutta.

Tämä pienempi sai paikkansa maalaamieni taulujen alla. Muut aikaisemmin entisöimäni huonekalut, ns. tupakkapöytä (en tupakoi) ja kaksi ruosteen punaista ja kaksi sammaleen vihreää matalaselkäistä nojatuolia asettuivat omille paikoilleen.

Vielä matto pyöreä 3 x 3 m ruosteen punainen, jonka olen joulupukilta toivonut....saan... pukki lupasi ja onnistumisen iloni on täydellinen.

Tuota kokonaisuutta illan ihaillessani virkkasin itselleni vielä soman valkomustan pipon, joka sopii hyvin ulkoilutakkini kanssa.

Mitkä ovat sinun onnistumisen ilojasi?

14

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

...vielä kerran HUH :)
      Jos edessäni seisoisit, niin kumartaisin ja sitten halaisin.
      Aikamoisen homman oot tehnyt. Entisöiminen on hidasta ja tarkkaa puuhaa. Melkein voisin väittää, ettet vallan mämmikoura ole. Peukalo tokko sojottaa kämmenen keskellä.

Uskon, että oot tyytyväinen itseesi.
      Kivaa lukea välillä tuollaista positiivista, hauskaa asiaa. Ehkä tuo sun inspiraatiosi tartuttaa muihinkin intoa ruveta "värkkäämään" jonkun projektin kimpus.

Tällä hetkellä luovuuteni on "lumihangen" alla.
      Onnistumisen iloa en tunne, oikeastaan ihan päinvastoin.
      Mutta, kyllä se sieltä tulee :)

Onnistumisen iloja on elämässäni ollut valtavasti.
      Siksi tiedän ja oikein aistin sen ilon, mikä sinulla nyt on, kun urakoit projektisi kimpussa :)
      Joo, tontut kertoikin tuossa hetki sitten, että kovaa kyytiä tonttulas tehdään jollekin pyöreää mattoa. En tiennyt, että se oli sinulle. Nyt tiedän.

Hyvät yöt sulle, ahkera ahertaja :)

• Olit niin positiivinen ja jatkoit hyvää fiilistäni, joten en ota enää Tsehovin novelleja käsiteltäväkseni yöpöydätäni ne kun ovat joskus niin masentavia, kiitos ja hyvää yötä ; )

• persona non grata
        korpikirjailija kirjoitti:

Olit niin positiivinen ja jatkoit hyvää fiilistäni, joten en ota enää Tsehovin novelleja käsiteltäväkseni yöpöydätäni ne kun ovat joskus niin masentavia, kiitos ja hyvää yötä ; )

persoona. Oikein varsinainen teeskentelijä ja teennäinen hienostelija.
        Voi pukki parkaa.

• Sinun nimimerkkisi
        persona non grata kirjoitti:

Voi pukki parkaa.

kuitenkin pitänyt olla vaikkapa persona ignorata?

• persona non grata kirjoitti:

Voi pukki parkaa.

Olen hyvin tietoinen erilaisista kyvyistäni, narsisti en varsinaisesti ole, mutta en häpeä itseäni vaan uskallan olla se oma itseni. Sen taidon kun opit silloin tunnet myös aitoa onnistumisen iloa.

Hienostelijaa ei minusta saisi tekemälläkään. Teennäisyys ei ole myöskään persoonani kuuluva ominaisuus. Kerron itsestäni ja olen avoin. Se saa sinut vihaiseksi ja sinulla lienee siihen syysi. Sinun kaltaiset "analyytikot" luokittelen jätesäkkipäässä eläviin, jotka pelkäävät astua ihmisten eteen ja sanoa ylpeästi minä olen... non grata jne. Mutta ei, olet kateellinen ihmisille, jotka ovat aitoja ja uskaltavat elää omina itsenään omilla kasvoillaan mitään häpeämättä ja olla vielä onnellisia. Opettele se kannattaa.

• Minulla on

myös. Mutta en kyllä entisöi, vaan teen uutta vanhan ympärille. Kai se on kun tämä kohde ei ole minun syntymäkotini.

"Haluan tehdä kodistani sellaisen jossa on lämmin ja turvallinen tunnelma."

Tähän asiaan itsekin panostan tässä tekemisessä.

Nyt on kyllä jatkettava hommaa tuolla kellarissa.
      Puurot ja kahvit tuli nautittua, että hyviä unia vaan. ;)

• Olet siis tekemässä vanhassa talossa remonttia, rakentamassa aitoa vanhanajan ilmapiiriä uusiin kehyksiin.

Minä ostin vuonna 1996 kesämökin, jonka päärakennus oli erittäin huonossa kunnossa. En itse osaa enkä uskallakaan tehdä taloremontteja, mutta X-mieheni ja eräs tuttavani aviomies entisöivät mökkini. Nyt se on sellainen Peppi Pitkätossutalo, joka vaatii luonnollisesti aina pientä remppaa sisätiloissa.

Keittiön kaapistot odottavat maalattuna ja entisöitynä kellarissani ensi kevättä. Kaikki vanhasta uusiin kuosiin tekeminen vaatii kärsivällisyyttä ja ihmisellä pitää olla vahva visio mihin pyrkii. Ongelmiakin tulee ja kun pystyy ratkaisemaan ne hyvin se tekee työ lopputuloksesta nautittavan kokonaisuuden.

• T-muna

Ovat mieleenpainuneet matkat sinne sun tänne, useimmiten asuntoautolla. Tänä vuonna Ruotsi, Tanska, Saksa, Ranska, Espanja, Viro, Latvia, Liettua ja Puola. Viime vuonna Adrianmeren rannikolla. Ensi kesänä aluksi muutama viikko Toscanassa.

Sinä kun olet kuvataiteen ystävä niin kerron sinulle tässä samalla terveisiä Cezannen ateljeestä Provencesta.

Onnittelut myös täältä onnistuneiden projektiesi johdosta.

• Olet sitten myös samanlainen seikkailija kuin minäkin. Tosin en matkusta asuntovaunulla vaan lentäen tai laivalla.

Nautin vieraista maista erilaisista kulttuureista, taidemuseoista ja arkkitehtien eri tyylisistä kylä- ja kaupunki kokonaisuuksista. Vuoristomaisemista, serpentiiniteistä, terasseista kaupunkien keskustoissa jne.

Kerran kirjoitin yhteen ketjuun maat, joita olen kolunnut ja sain tyypillisen kommenttin "Älä valehtele".

Mutta mehän nautimme, matkustelemme ja rakentelemme uusia onnistumisen elämyksiä, eikös ; )

• T-muna
        korpikirjailija kirjoitti:

Olet sitten myös samanlainen seikkailija kuin minäkin. Tosin en matkusta asuntovaunulla vaan lentäen tai laivalla.

Nautin vieraista maista erilaisista kulttuureista, taidemuseoista ja arkkitehtien eri tyylisistä kylä- ja kaupunki kokonaisuuksista. Vuoristomaisemista, serpentiiniteistä, terasseista kaupunkien keskustoissa jne.

Kerran kirjoitin yhteen ketjuun maat, joita olen kolunnut ja sain tyypillisen kommenttin "Älä valehtele".

Mutta mehän nautimme, matkustelemme ja rakentelemme uusia onnistumisen elämyksiä, eikös ; )

Hienoa, että ihmisellä on aina jotain mihin tarttua näppiksen vastapainoksi. Oli se sitten vanha piironki tai joku Loiren linnoista.

• Hienoa, että sait urakkasi valmiiksi ja olet lopputulokseen tyytyväinen.

Itse en uskalla entisöidä vanhoja huonekaluja enkä verhoile arvohuonekaluja, koska en ole ammattilainen ja haluan sellaiset tehtävän oikein. Olen nähnyt joskus pilatun kauniin vanhan huonekalun ja silloin minuun sattui.

Teen mieluimmin itse aivan uutta, mutta nykyisin olen n iin kiireinen että ei ole aikaa. Ehkäpä sitten joskus eläkkeellä...

Tällähetkellä onnistumisen iloa antaa iloisen lapsenlapsen itse keksimät mummuräpit. Ja joululahjaksi ostin hänelle mp3 soittimen, jolla aiomme opetella niitä räppejä äänittämään. Onnistumisen ilo tulee nykyään siitä kun oppin ihan itse käyttämään uudenlaisia vieraita viihdelaitteita.

• Ei entisöintiä noin vain tehdä olet oikeassa. On opittava perusasiat puusta materiaalina. Olen harrastanut ohjauksen alaisena entisöintiä jo vuosia. Ostin olohuoneeni tupakkipöydän Oulusta vanhojen huonekalujen liikkeestä. Sitä oli joku tumpelo yrittänyt entisöidä ja oli hionut pöydän laidat liian suurirakeisella hiomapaperilla.

Viilutin mokan ja pöytä on nyt arvoisensa näköinen.

Pienet lapset ja heidän kanssaan touhuaminen on palkitsevaa. Minun on kai vielä odotettava vuosia, että saan kokea sitä iloa. Nyt nautin näitä tämän hetkisistä onnistumisista uusien asioiden opettelemisen muodossa.

• mimmimus

olemaan työssäni se, mihin olen luontaisesti ja myös harjoittelulla edennyt. Hyvät unet yöllä, lepo ja nappiin meni.:)

• Ihmisen paras tyyny on hyvä omatunto ja siihen lisättynä kuluneen päivän onnistumisen ilot. Hyvin nukutun yön jälkeen pienet takapakit eivät heilauta juuri lainkaan ja huomennahan on jo perjantai. Hyviä onnistumisen iloja viikonlopuksi sinulle ; )

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      521
      1640
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1186
    3. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      881
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      62
      874
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      857
    6. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      79
      785
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      776
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    Aihe