Mistähän maasta töitä tuoreelle konepuolen DI:lle

ettii töitä

Olen konetekniikan DI ja pääaineena oli tuotantotekniikka, sivuaine teollisuustalous. Määräaikainen työsuhde loppu just ja jos Suomesta ei löydy helposti töitä niin ajattelin kokeilla ulkomaita.

Oma työkokemus on metallialalta vajaa 2 vuotta. Vinkkejä mistä kannattais yrittää katella?

9

2559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääetsijä

Vähän kanssa on kyse siitä, että mitä kieliä puhut. Tuosta linkistä löytyy maittain tietoa siitä, että mistä ammattiryhmistä on pulaa. Esim. norjalaiset kaipaavat insinöörejä.

http://www.europa.eu.int/eures/home.jsp?lang=fi

• rahaa haluat

niin suuntaa autonvalot Norjaan. DI ja työkokemustakin jo muutama vuosi, saat varmasti töitä tästä maasta. www.nav.no, www.finn.no, www.glowo.net niistä luulis löytyvän paikkoja sulle, ole hyvä!

T: insinööri Norjassa

• insinööri

Onko rakennuspuolen inssille töitä norjassa? Onko norjassa suomalaisten omistuksessa olevia rakennusyrityksiä tai inssitoimistoja?

• .CH

Sveitsi on myös ihan mukava paikka ja avoimia työpaikkoja on aika hyvin tarjolla. Kielitaidosta sen verran, että englannilla pärjää hyvin ja saksa/ranska on vain plussaa.

Kannattaa vilkaista monster.ch tai suomalaisille tuttuja vaihtoehtoja abb.ch, wartsila.ch, ...

• deutsch

Eikös saksassa ollut huutava pula insinööreistä?

• Fingineers

Hei. Suomalais-saksalainen yritys Fingineers on erikoistunut suomalaisten insinöörien välittämiseen Saksan työmarkkinoille. Palvelu on insinööreille maksuton. Käy nettisivuillamme www.fingineers.de. Ystävällisin terveisin Hanne Salonen (OTK, VT) Fingineers Consulting UG

• jo Saksassa

Miksi jonkin tällaisen toimiston kautta ?. Välistä vetäjistä ei ole yleensä hyötyä; eivät he hyväntekeväisyyttä tee.

Suoraan vain yrityksien kotisivuilta, www.monster.de, www.gulp.de jne.

• Fingineers

Hei.

Fingineers auttaa suomalaista insinööriä paitsi rekrytointiprosessissa, niin myös Saksaan siirymisessä. Neuvomme insinöörejä työsopimuksen teossa, sosiaaliturvaan liittyvissä kysymyksissä sekä muissa Saksaan töihin siirtymiseen liittyvissä kysymyksissä. Meidän kauttamme on mm. myös mahdollisuus saada yhteys muihin eri puolella Saksaa asuviin suomalaisiin.

Palvelumme on maksuton insinööreille, mutta kuten epäilijä "jo Saksassa" -nimimerkillä osasi epäillä, ei yritys hyväntekeväisyyttä tee. Saamme tulomme yrityksiltä, jotka eivät onnistu löytämään Saksasta ammattitaitoisia ja koulutettuja insinöörejä. Luomme yhteyden suomalaisten insinöörien ja saksalaisten yritysten välillä.

Kerromme lisäksi asiakasyrityksillemme suomalaisesta työkulttuurista ja -ehdoista ja tiedotamme asioista, jotka edistävät sopeutumista toiseen maahan (suosittelemme mm. kielikursseja ja perheen huomioimista). Tavoitteenamme ei ole pelkästään välittää ihmismassaa maasta toiseen, vaan saada onnistuneita ja mahdollisesti pitkäaikaisia työsuhteita aikaan.

Tälläkin hetkellä etsimme useita kehitysinsinöörejä, koneenrakennusinsinöörejä, mikrojärjestelmätekniikan insinöörejä sekä käyttö- ja ohjaustekniikan insinöörejä. Asiakasyrityksissämme voi työskennellä englannin kielellä.

Ystävällisin terveisin
      Hanne Salonen
      Lakimies
      Fingineers Consulting
      www.fingineers.de

• jo Saksassa

Ei siinä mitään, tämähän on yksi muoto välittää ihmisiä toiseen maahan töihin. Ja tarkoitan ilman mitään työntekijän sitoumuksia välittävään yritykseen esim. vuokrattuna työvoimana, palkanmaksusysteemit tai jokin määräaikainen freelancer-soppari jne.

Itse hain muutama vuosi sitten suoraan yritykseen ja paikka aukesi aika helposti; onhan täällä Saksassa pula vajaasta 100 000 insinööristä tällä hetkellä, joten osaaville ihmisille ei pitäisi kovin vaikeaa olla työpaikan saanti ja englannillakin pärjää aluksi.

PS. Lakimies-titteli ei sitten tehnyt minuun vaikutusta; on jo aika arkipäivää Saksassa lakimiehien käyttö. Asiasta kuin asiasta.

Toivottavasti moni halukas saa töitä Saksasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe