näin meikäläiselle tuolla alempana sanottiin. nyt pitää sitten kysyä, että millä perusteella täällä voi työssäkäyvää ja veronsa maksavaa rehellistä ihmistä, joka tekee tärkeää kasvatustyötä lasten parissa kutsua "iljetykseksi"? saisiko nyt jonkinlaista perustelua...
niin ja tässä oli se varsinainen teksti:
"Tee parannus ja usko Jeesukseen. Olet jo iljetys Jumalan silmissä, eiks Raamattu niin kaltaisistasi kerro?"
jotta saisiko vastauksia, että millä perusteella? lisäksi olisi kiva kuulla että kuinka moni tänne palstalle kirjoittelevista uskovaisista tapaa jaella tälläisiä tuomioita ja "arvonimiä"?
siis vastauksia. vai meneekö taa pupu pöksyyn...
olet iljetys jumalan edessä!
13
464
Vastaukset
- ihminen sellainen on
Jumalan edessä. Toisella ihmisellä ei vain ole oikeutta sitä tuomiota lausua kuten se meidän raamattumme sanoo että yksin Jumala on tuomari. Vaikka me ihmiset senkin sanan niin helposti unohdamme ja korvaamme sen jollain toisella tai ajattelemme sen olevan jokin senaikainen kulttuurishokki eikä Raamatun sanaa.
Iljetys sanaa ei löydy Raamatusta (-33/38 käännöksestä). Se esiintyy uudessa käännöksessä.Jos tässä nyt tarkoitetaan tätä löytämääni kohtaa? Luuk.16:15"Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."
Jeesus osoitti sanansa erityisesti Fariseuksille, jotka olivat rahanahneita ja tekeytyivät ihmisten silmissä hyveelliseksi ja ylempi arvoisiksi.Jumala ei arvosta tälläistä itsensä ylentämistä ja korottamista.
Ja voihan tämän ajatella koskevan niitä "tämänkin päivän Fariseuksia", sillä on heitä tänäänkin.
Kun en ketjusta sen enempää tiedä, en osaa ottaa kantaa itse keskusteluun.
Mutta itse pyrin olemaan hyvin varovainen toisen elämän tuomitsemisessa ja arvostelemisessa. Synti on sanottava synniksi, mutta vain ja ainoastaan Jumala näkee ihmisen sydämeen ja tietää hänen tilansa.- uskovainen mies
Ei Raamatusta löydy bensa-asema sanaakaan. Ulkokultaisuutta tulee uskovaisten kohdalla olemaan loppuun asti, koska jokaisella on itsestään se taipumus. Kun sanot synnin synniksi niin silloin jo tuomitset, ettei kannata viisastella.
uskovainen mies kirjoitti:
Ei Raamatusta löydy bensa-asema sanaakaan. Ulkokultaisuutta tulee uskovaisten kohdalla olemaan loppuun asti, koska jokaisella on itsestään se taipumus. Kun sanot synnin synniksi niin silloin jo tuomitset, ettei kannata viisastella.
Minä en näe synnin sanomista tuomitsemiseksi. Päinvastoin sen voi nähdä jopa rakkauden tekona toista kohtaan.
Mutta jokainen nähköön asian kui parhaaksi näkee.
ole iljetys Jumalan edessä.
Hän rakastaa sinua ja etsii sinua.
Hän kateuteen asti halajaa sitä henkeä, joka on sinuun asettanut.
Hän seisoo sydämesi ovella rakkauden kerjäläisenä ja kolkuttaa, että Hänelle avaisit.
Jos hylkäät hänet Hän itkee tähtesi, niinkuin Jerusalemin tähden, joka ei etsikkoaikaansa tuntenut.
Hän on kuollut sinun puolestasi ja valmistanut sinulle pelastuksen.
Hän teki sen vaikka sinä ja minä emme sitä ansaitsisikkaan.
Hän ei kutsu sinua nimellä iljetys, vaan Hän kutsuu sinua nimeltä.
Hän tuntee sinut ja sinun ajatuksesi.
1 Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi. Herra, sinä olet minut tutkinut, sinä tunnet minut. [Ps. 17:3]
2 Missä olenkin, minne menenkin, sen sinä tiedät, jo kaukaa sinä näet aikeeni. [139:2,3: Job 34:21,22; Jer. 17:10; Viis. 1:6]
3 Kuljen tai lepään, kaiken olet mitannut, perin pohjin sinä tunnet minun tekemiseni.
4 Kielelläni ei ole yhtäkään sanaa, jota sinä, Herra, et tuntisi.
5 Sinä suojaat minua edestä ja takaa, sinä lasket kätesi minun päälleni.
6 Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä.
7 Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta, minne voisin paeta sinun edestäsi?
8 Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet. [Aam. 9:2 | Job 22:12 | Job 26:6; Sananl. 15:11]
9 Vaikka nousisin lentoon aamuruskon siivin tai muuttaisin merten taa,
10 sielläkin sinä minua ohjaat, talutat väkevällä kädelläsi.
11 Vaikka sanoisin: "Nyt olen pimeyden kätköissä, yö peittää päivän valon",
12 sinulle ei pimeys ole pimeää, vaan yö on sinulle kuin päivänpaiste, pimeys kuin kirkas valo.
Tälläisiä ajatuksia Hänellä on sinusta.
Vaikka sinä valitsisitkin ikuisen eron Jumalasta, niin hän kuitenkin rakasti sinua ja halusi sinut omakseen.- Pohdiskelija?
*Vaikka sinä valitsisitkin ikuisen eron Jumalasta, niin hän kuitenkin rakasti sinua ja halusi sinut omakseen*
Mä ajattelen, että ihminen on ilman mitään valitsemista erossa Jumalasta. Sitä ei tarvi valita. Mutta kun Jumala ihmisen etsikkopäivinä kutsuu ihmistä, silloin voi valita Jeesuksen, uskoa häneen ja pelastua. Pohdiskelija? kirjoitti:
*Vaikka sinä valitsisitkin ikuisen eron Jumalasta, niin hän kuitenkin rakasti sinua ja halusi sinut omakseen*
Mä ajattelen, että ihminen on ilman mitään valitsemista erossa Jumalasta. Sitä ei tarvi valita. Mutta kun Jumala ihmisen etsikkopäivinä kutsuu ihmistä, silloin voi valita Jeesuksen, uskoa häneen ja pelastua.ihminen on erossa Jumalasta, mutta valinnan eteen me kaikki olemme joituneet ja joudumme ja silloin siitä valitaan, että jatketaanko tätä eroa, vai otetaanko Jeesus vastaan.
Jos otamme Hänet vastaan, niin silloin ei enään olla erossa.
Jumalan rakkaus on kuitenkin ns. "vakio".
Hän rakastaa kaikkia luotujaan ja on kuollut kaikkien puolesta.
Hän kutsuu ja haluaa pelastaa jokaisen ja vaikka me valitsisimmekin ikuisen eron, tuossa valinta tilanteessa, niin silti Hän Rakasti ja halusi pelastaa.
Me voimme siis teemme tämän valinnan tämän ikuisen eron suhteen.- to....
Psalmi50.15 kirjoitti:
ihminen on erossa Jumalasta, mutta valinnan eteen me kaikki olemme joituneet ja joudumme ja silloin siitä valitaan, että jatketaanko tätä eroa, vai otetaanko Jeesus vastaan.
Jos otamme Hänet vastaan, niin silloin ei enään olla erossa.
Jumalan rakkaus on kuitenkin ns. "vakio".
Hän rakastaa kaikkia luotujaan ja on kuollut kaikkien puolesta.
Hän kutsuu ja haluaa pelastaa jokaisen ja vaikka me valitsisimmekin ikuisen eron, tuossa valinta tilanteessa, niin silti Hän Rakasti ja halusi pelastaa.
Me voimme siis teemme tämän valinnan tämän ikuisen eron suhteen."Hän rakastaa kaikkia luotujaan ja on kuollut kaikkien puolesta." ja varsin voimaton "Hän kutsuu ja haluaa pelastaa jokaisen" mutta ei onnnistu.
to.... kirjoitti:
"Hän rakastaa kaikkia luotujaan ja on kuollut kaikkien puolesta." ja varsin voimaton "Hän kutsuu ja haluaa pelastaa jokaisen" mutta ei onnnistu.
on voittanut kuoleman.
Hän siis ei ole voimaton, vaan voimakas.
Jumala kutsuu kyllä kaikkia, sinuakin.
Mutta sinä päätät.
Hän antoi ihmiselle vapaan tahdon.- to....
Psalmi50.15 kirjoitti:
on voittanut kuoleman.
Hän siis ei ole voimaton, vaan voimakas.
Jumala kutsuu kyllä kaikkia, sinuakin.
Mutta sinä päätät.
Hän antoi ihmiselle vapaan tahdon.oli kuolevainen ja niin heikko että joutui taistelemaan jotain oma luomustaan vastaan, kuolema VT:n mukaan on Jumalan luoma, kuten kaikki muukin olevainen.Onko kristinuskossa siis Jumalan rinnalla joku toinen luoja?
Minä en päätä jos perisyntioppi on tosi tai predestinaatio ("mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut." Tuskinpa ne ovat, Jeesuskaan ei niitä tuntenut.
- Ilonanne
Samaa virttä täällä laulellaan näköjään päivästä toiseen...
Mutta sinä sentään olet kiinnostunut mikä olet Jumalan edessä! Hienoa. Oletko sinä jo tullut uskoon...;)- umpi-hetero
en, koska edelleen haluan ajatella omilla aivoillani. en millään ulkoaopituilla raamatun lauseilla, jotka on kirjoitettu 2000 vuotta sitten aavikolla teltassa.
- valitettavasti
umpi-hetero kirjoitti:
en, koska edelleen haluan ajatella omilla aivoillani. en millään ulkoaopituilla raamatun lauseilla, jotka on kirjoitettu 2000 vuotta sitten aavikolla teltassa.
ymmärtänyt yhtään mistä asiasta on kysymys..? Nimmarisi on Umpi-hetero, joten liittyikö asia siis jotenkin seksualisuuteen..? Mistä asiasta sinut on nyt täällä noin kovin sanoin tuomittu? Kysyn siis kun en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.915518Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.573661Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j613005Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin492219Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611986Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.3011927- 471626
- 961511
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441407Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91363