Eronneet keski-ikäiset miehet

miksi vaihdatte nuorempaan?

Ymmärrän sen että nuori nainen on kauniimpi ja kiinteämpi mutta riittääkö se keski-ikäiselle miehelle jonka luulisi jo haluavan enemmän?

Ymmärrän myös etteivät katkerat keski-ikäiset naiset kelpaa mutta entä ne naiset jotka ovat ottaneet eroista opiksi ja olisivat varmasti nöyrempiä, empaattisempia ja suvaitsevaisempia?
Nämä naiset tietävät jo mikä oikeasti merkitsee.
Vähempikin riittää =)
Mieshän saisi jo olla oma itsensä.

Miksi mies haluaa aloittaa kuitenkin alusta kaiken?
Nuorella naisella on ne samat ruusunpunaiset silmälasit silmillään kuin exvaimollakin oli silloin joskus. Samat odotukset joita miehen pitää yrittää täyttää?
Edessäpäin on ne samat jäkätykset ja pikkuasioihin takertumiset.

Miten miehet jaksavat?

60

6031

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempaan ;)

Minulla oli toistakymmentä vuotta nuorempi vaimo.
      Väsyin elämään henkisesti lapsen tasolla olevan kanssa.
      Riitelimme alusta saakka aivan kaikesta, kunnes väsyin inttämään vastaan jostain auton vaihtamisesta uudempaan, hienompaan tai toisen väriseen.
      Sanoin vain, että maksa seuraava väliraha, koska minä en parempaa kaipaa ja olen maksanyt yksin kymmenen edellistä.
      Otti piru ja lähti.

En siis jaksanut nuorta naista.
      Eikä hän pihiä miestä.

Nyt minulla on itseäni vanhempi kumppani, joka ei marise niin mistään.

Suosittelen muillekin.

• miehen elämää

En halua yksinhuoltajaa joten pakko valita itseäni nuorempi nainen.

• vähemmällä pääset
        miehen elämää kirjoitti:

En halua yksinhuoltajaa joten pakko valita itseäni nuorempi nainen.

Yksinhuoltajaäidin kanssa on hyvä olla jos lapsilla kuitenkin on isä johon pitävät yhteyttä. Suurimmalla osalla on.
        Sinun ei tarvitse puuttua lasten kasvatukseen millään tavoin.
        Nainen haluaa sinusta miehen itselleen eikä isää lapsilleen.
        Yksinhuoltajaäiti osaa tehdä kompromisseja ja osaa organisoida itse hyvin asioita. Sinä saat samalla kotiruokaa kun lapsille kuitenkin sitä tehdään ja jos hyvin käy saat syödä kaikki mitä lapsilta jää yli.
        Ikävät raskausajan seksistä kieltäytymiset on todennäköisesti joutunut kestämään lasten isä.
        Sinä olet se jonka kanssa vietetään laatuaikaa silloin kun lapset ovat isällään. Ajattele joka toinen viikonloppu vain te kaksi.
        Yksinhuoltajaäiti osaa nauttia joutenolosta ja tarvittaessa myös viihde-elämästä.

Jos lapset olisivat omiasi ei omaa aikaa ja kahdenoloaikaa juurikaan olisi ja nainen odottaisi sinulta täyttä vastuunottoa lapsista.

Yh-äiti ei kuitenkaan tykkää pahaa siitä jos haluat leikkiä isää ja temmeltää hänen lastensa kanssa. Sinun velvollisuutesi se ei kuitenkaan ole vaan oma tahtosi.

Asennekysymys.

• miehen elämää
        vähemmällä pääset kirjoitti:

Yksinhuoltajaäidin kanssa on hyvä olla jos lapsilla kuitenkin on isä johon pitävät yhteyttä. Suurimmalla osalla on.
        Yksinhuoltajaäiti osaa tehdä kompromisseja ja osaa organisoida itse hyvin asioita. Sinä saat samalla kotiruokaa kun lapsille kuitenkin sitä tehdään ja jos hyvin käy saat syödä kaikki mitä lapsilta jää yli.
        Ikävät raskausajan seksistä kieltäytymiset on todennäköisesti joutunut kestämään lasten isä.
        Sinä olet se jonka kanssa vietetään laatuaikaa silloin kun lapset ovat isällään. Ajattele joka toinen viikonloppu vain te kaksi.
        Yksinhuoltajaäiti osaa nauttia joutenolosta ja tarvittaessa myös viihde-elämästä.

Jos lapset olisivat omiasi ei omaa aikaa ja kahdenoloaikaa juurikaan olisi ja nainen odottaisi sinulta täyttä vastuunottoa lapsista.

Yh-äiti ei kuitenkaan tykkää pahaa siitä jos haluat leikkiä isää ja temmeltää hänen lastensa kanssa. Sinun velvollisuutesi se ei kuitenkaan ole vaan oma tahtosi.

Asennekysymys.

Haluan naisen enkä äitiä. En halua elää naisen kanssa, jonka aika menee toisen miehen lasten hoitamiseen. Haluan naisen, jonka kanssa voi pitää hauskaa.

• nainen.
        miehen elämää kirjoitti:

Haluan naisen enkä äitiä. En halua elää naisen kanssa, jonka aika menee toisen miehen lasten hoitamiseen. Haluan naisen, jonka kanssa voi pitää hauskaa.

• joka ei halua lapsia?
        miehen elämää kirjoitti:

Tietenkin se onnistuu nuoren naisen kanssa joka ei halua itsekkään lapsia.
        Se onnistuu myös naisen kanssa jonka lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa.
        Varmempi vaihtoehto tuo jälkimmäinen.

• miehen elämää
        joka ei halua lapsia? kirjoitti:

Tietenkin se onnistuu nuoren naisen kanssa joka ei halua itsekkään lapsia.
        Se onnistuu myös naisen kanssa jonka lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa.
        Varmempi vaihtoehto tuo jälkimmäinen.

En jaksa katsella sitä hössötystä kun nainen hyysää lapsiaan. Tai puhuu aina omista lapsistaan, tai naapurin lapsista. Haluan naisen, siinä kaikki

Lasten hankkiminen on vapaehtoista, myös minulle.

• isoisä....
        miehen elämää kirjoitti:

En jaksa katsella sitä hössötystä kun nainen hyysää lapsiaan. Tai puhuu aina omista lapsistaan, tai naapurin lapsista. Haluan naisen, siinä kaikki

sinunki elämäsi on sitte vanhana aikas tyhjää,jollei ole niitä aikuisia lapsia lapsineen.

• liian harvoin

Asennekysymys.

Jätetty mies ei enää tyydy seksiin joka toinen viikonloppu, kun se on mahdollista vaikka joka päivä, toisin kuin naimisissa ollessa tai yh:n kanssa seurustellessa.

Monesti lapset itse päättävät äiskän suhteen vähän karjumalla hätävaraiskälle, että "SÄ ET OO MUN ISÄ!!!"

Omien murkkujen v*ttuilua on pakko sietää, mutta ei jonkun tuntemattoman.

Tuolla moni murkku on oikeasti vihainen äidilleen, joka on tuonut vieraan äijän taloon.

Eronneita naisia on joka paikka täynnä, joten uutta suoleen.

Ajattele, vaikka joka päivä uutta ja hyvää seksiä!

• oli kirjoituksesi

Asennekysymys.

kuin meidän uusioperheen elämästä. Noinhan se menee oikealla asenteella :)

t:miekkonen

• sallisi
        miehen elämää kirjoitti:

varmin konsti lopettaa hauskapito naisen kanssa, on ottaa parikymppinen pimu, jota paneksii jonkun kuukauden ja sitten se onkin yks' kaks tiineenä. Alkaa uudet tuulet puhaltamaan. Siinä sitä hauskaa piisaa.
        Järjen mukaan jo omat lapset saanut, keski-ikään itsekin ehtinyt nainen on paras mahdollinen vaihtoehto. Ehkäisy on monesti järjestetty jo lopullisesti, eikä biologisen kellon kilinä häiritse yhteiseloa. Eli ei mitään yllätysraskauksia ja uutta isyyskierrosta luvassa.
        Miehet vaan eivät välttämättä usko ensimmäisestä, eikä toisestakaan kerrasta ja sitten alkaakin olla jo toinen jalka haudassa, toinen banaanin kuorella päiväkodin vanhempainiltojen lisäksi.
        Lustiahan se on, katsoa sivustakin, jos ei välttämättä elettävänä.

• :(((((
        miehen elämää kirjoitti:

olet selvästikin... Mutta muistahan se, että jos joku sinut huolii, ei tarkoita sitä kuitenkaan, että omistaisit hänet..Onneksi, sillä niin tyhmiä me naiset emme ole :)
        Ja hyvä, sillä yh-äidit ansaitsevat lastensa kera Paljon parempaa!

• Ville Viikari
        :((((( kirjoitti:

olet selvästikin... Mutta muistahan se, että jos joku sinut huolii, ei tarkoita sitä kuitenkaan, että omistaisit hänet..Onneksi, sillä niin tyhmiä me naiset emme ole :)
        Ja hyvä, sillä yh-äidit ansaitsevat lastensa kera Paljon parempaa!

Kukaan ei koskaan tienaa tarpeeksi omasta mielestään.

Harvassa kuitenkin ovat ne onnelliset, jotka saavat itse määrätä palkkansa!

Potkut edellisestä työpaikasta eivät tosiaan ole mikään suositus!

• ei kelepaaei

Asennekysymys.

Se yh-eukko kuitenkin haluaa tuen ja turvan sekä paksun lompakon siitä miehestä.
        Kersan molot menevät joka asiassa miehen edelle ja mies otetaan vaan jos siitä jotakin hyödytän. Parempi kun saadaan kierrokseen niin taas vaihdetaan. Ei kiiitos minulle ei yksinhuolta eukko käy.

• valita....
        ei kelepaaei kirjoitti:

Se yh-eukko kuitenkin haluaa tuen ja turvan sekä paksun lompakon siitä miehestä.
        Kersan molot menevät joka asiassa miehen edelle ja mies otetaan vaan jos siitä jotakin hyödytän. Parempi kun saadaan kierrokseen niin taas vaihdetaan. Ei kiiitos minulle ei yksinhuolta eukko käy.

hän ruikkisi tietenkin spermaansa sinne sun tänne ja kasvattaisi näin "yh":iden määrää entisestään.

Mies ei jostain syystä käsitä järjen tasolla, että joku on tökännyt ne spermat sen yh:kin sisuksiin. Tunnetasolla mies tajuaa tämän siten, että VIERAS uros on käynyt kajoamassa naaraaseen. Tästä syystä yh kammottaa miestä.

Miehet elävät tunnetasolla primitiivitasolla. Kaikkea ohjaa sperman ruiskutus ja sen hallitseminen; eli se, että itse saisi ruikkia mahdollisimman moneen naaraaseen, kunhan vain ei ruikkisi sellaiseen narttuun, jota on jo käytetty.

Miehen olisi hyvä muistaa, että se oma äiti-kultakin on/oli käytetty nainen. Mies ei kuitenkaan tätä muista, vaan oma äiti on madonna, jolta sai tissiä, ja tämä mielikuva säilyy miehen mielessä käsityksenä paratiisista. Eli, tissin kuvasta tulee mieleen äiti, alapäästä tulee mieleen yh.

Miehen tunne-elämä on tosiaankin varsin yksinkertaista, eikö?

• olga
        miehen elämää kirjoitti:

Minulla on kolme lasta (YHTEIShuolto), ex-mies ja nykyinen mieheni - minua 10 vuotta nuorempi. Vaihdoin miestä, koska ex oli tylsä ja apaattinen. Huomioi vain itsensä. Halusin miehen, jonka kanssa voi pitää hauskaa ja jonka kanssa on yhteisiä intressejä. Näin tapahtui.

Lapset ovat kaikki teini-ikäisiä. Menevät ja tulevat. Riittää lähinnä, kun heidän kanssaan juttelee. Onneksi mieheni tajuaa olla mies eikä neljäs lapseni: Hän ei kaipaa ylenpalttisesti huomiota ja nauttii myös arkielämästä. Kuten minäkin (tosin kaipaan kyllä ylenpalttista huomiota sillointällöin :D).

Olen lasteni äiti, äitini lapsi, mieheni vaimo (ja rakastajatar ;))... -eli nainen. Olenkin pyrkinyt näyttämään myös lapsilleni, kuka oikeastaan olen, äiti ei ole vain äiti vaan ennenkaikkea nainen. Nainen, jonka kanssa voi pitää hauskaa, nauttia elämästä.

• olga
        ei kelepaaei kirjoitti:

hölmö käsitys yksinhuoltajista. Epäilen kyllä, että tuollaiset ajatukset ovat peräisin huonosta itsetunnostasi. Pelkäät joutuvasi hyväksikäytetyksi, hyödykkeeksi. Voi voi. Ikävä kyllä tuo asenne voi paistaa lävitsesi, niin että lapsettomat naiset juoksevat sinua karkuun... Ystäväni ex pelkäsi myös kaikkea mahdollista hyväksikäyttöä ystäväni taholta: yhteisen kissan maksalaatikkokin ostettiin aina puoliksi, ettei vain miespolo vain tuntenut tulevansa hyväksikäytetyksi: Olihan hänellä puolet suurempi palkka kuin ystävälläni...

Kaljamaha on oikealla miehellä jees, kalju nyt ainakin, jopa trendikäs. Ei haittaa, jos miehen vuositulot ovat alle keskitason. Mitään väliä, vaikkei miehellä ole autoa. Kaameaa on ainoastaan mies, joka jatkuvasti epäilee naisen kusettavan häntä, pelkää joutuvansa hyväksikäytetyksi: Niin epäsexyä jotta!

• nuori kainalossa

On mukava näyttää muille miehille, miten on vielä löytänyt nuoren naisen kainaloonsa. Voi päästä vielä rehvastelemaan vanhoilla päivillä saaduista lapsistakin.

• jos jokin

niin juuri tällaiset kommentit saa minut pysymään erossa vanhemmista miehistä. se siellä on aina takana, ennenkin huomannut ettei sitä nuori nainen ole vanhemmalle miehelle tärkeä itsenään vaan sen vuoksi, että olen nuorempi. ei ikinä enää.

• ihan oikeasti?

Miehet tyytyy vähään ja se on hienoa miehissä mutta olen silti sitä mieltä että turha on miesten sitten rutista kun itse on kerran valinnut naisensa.
        Ilmeisesti rehvastelu muille miehille on kaiken sen vaivan arvoista? Sen takia jaksaa elää moneen kertaan samat kuviot ja vaipanvaihdot ja kuunnella samat kimitykset useampaankin otteeseen.
        Nainen ei jaksaisi edes sen takia että voisi toisille naisille näyttää kuinka on nuori urho kainalossa =)
        Toisaalta mies ei muutu henkisesti niin paljoa vanhetessa kuin nainen ja on melko sama ottaako nuoren vai vanhan miehen? Vanhemman ottaessa on paremmat mahdollisuudet kyllä uskollisuuteen mutta vanhemmissa miehissä löytyy myös katkeria tapauksia enemmän kuin naisissa.

Nuori mies taas tyydyttää keski-ikäisen naisen parhaiten eli vaikea valinta se taitaa olla naisellekkin.
        Onhan nuoremman miehen kanssa hauskempaa mutta naiselle ehkä eron jälkeen on jo hauskaa se että mies olisi edes kotona?
        Eläkeläinen olisi?
        No, joo...

• nuorempi nainen
        jos jokin kirjoitti:

niin juuri tällaiset kommentit saa minut pysymään erossa vanhemmista miehistä. se siellä on aina takana, ennenkin huomannut ettei sitä nuori nainen ole vanhemmalle miehelle tärkeä itsenään vaan sen vuoksi, että olen nuorempi. ei ikinä enää.

kamalan näköistä kun 50v leikkii 25 vuotiasta ja joku tyhmä "blondi" kainalossa ja leuhkii nuorella muijallaan jolla on pää tyhjää täynnä.

• Nisäkäsuros
        ihan oikeasti? kirjoitti:

Miehet tyytyy vähään ja se on hienoa miehissä mutta olen silti sitä mieltä että turha on miesten sitten rutista kun itse on kerran valinnut naisensa.
        Ilmeisesti rehvastelu muille miehille on kaiken sen vaivan arvoista? Sen takia jaksaa elää moneen kertaan samat kuviot ja vaipanvaihdot ja kuunnella samat kimitykset useampaankin otteeseen.
        Nainen ei jaksaisi edes sen takia että voisi toisille naisille näyttää kuinka on nuori urho kainalossa =)
        Toisaalta mies ei muutu henkisesti niin paljoa vanhetessa kuin nainen ja on melko sama ottaako nuoren vai vanhan miehen? Vanhemman ottaessa on paremmat mahdollisuudet kyllä uskollisuuteen mutta vanhemmissa miehissä löytyy myös katkeria tapauksia enemmän kuin naisissa.

Nuori mies taas tyydyttää keski-ikäisen naisen parhaiten eli vaikea valinta se taitaa olla naisellekkin.
        Onhan nuoremman miehen kanssa hauskempaa mutta naiselle ehkä eron jälkeen on jo hauskaa se että mies olisi edes kotona?
        Eläkeläinen olisi?
        No, joo...

"Nuori mies taas tyydyttää keski-ikäisen naisen parhaiten"

Tämä on aika vitsi. Minä olin taitava rakastelija jo nuorena miehenä. Erektioni on yhtä teräksinen ja paljon kestävämpi kuin tuolloin. Melkein 30 vuotta säännöllistä kokemusta naisista päälle ja taitoni ovat nyt ylivertaiset verrattuna niihin 30 vuotta sitten.

Jos otetaan huomioon fysiikka, kyky lukea ja tulkita naista, kyky tunnistaa naisen tarpeet ja naisen anatomian ja fysiologian tuntemus, niin mies on rakastajana parhaimillaan vasta yli 40-vuotiaana. Ja oikeastaan kokonaistaitavuus vain kasvaa, kunnes fysiikka alkaa rajoittaa ja se on tietenkin hyvin yksilöllistä. Ylipaino on suurin syy erektio-ongelmiin. Jollakulla on ylipainoa ja huono kunto jo 30 vuotiaana, toisella fysiikka rapistuu vasta 70 vuotiaana. Oma höpsähtänyt isäni jahtaa koomisesti hoitureita heppi pystyssä. Hän on 80!

Listaa herroista, jotka ovat tulleet isiksi korkealla iällä /isäksitulon ikä:
        - Nanu Ram Jogi /90-vuotiaana
        - Charlie Chaplin / 73
        - Anthony Quinn / 68
        - Hugh Hefner / 65
        - Paul McCartney / 61
        - Rod Stewart / 60
        - Eric Clapton / 60
        - Matti Kyllönen (ei se formula-mies) / 79

• -nainen vaan-
        Nisäkäsuros kirjoitti:

Tämä on aika vitsi. Minä olin taitava rakastelija jo nuorena miehenä. Erektioni on yhtä teräksinen ja paljon kestävämpi kuin tuolloin. Melkein 30 vuotta säännöllistä kokemusta naisista päälle ja taitoni ovat nyt ylivertaiset verrattuna niihin 30 vuotta sitten.

Jos otetaan huomioon fysiikka, kyky lukea ja tulkita naista, kyky tunnistaa naisen tarpeet ja naisen anatomian ja fysiologian tuntemus, niin mies on rakastajana parhaimillaan vasta yli 40-vuotiaana. Ja oikeastaan kokonaistaitavuus vain kasvaa, kunnes fysiikka alkaa rajoittaa ja se on tietenkin hyvin yksilöllistä. Ylipaino on suurin syy erektio-ongelmiin. Jollakulla on ylipainoa ja huono kunto jo 30 vuotiaana, toisella fysiikka rapistuu vasta 70 vuotiaana. Oma höpsähtänyt isäni jahtaa koomisesti hoitureita heppi pystyssä. Hän on 80!

- Charlie Chaplin / 73
        - Anthony Quinn / 68
        - Hugh Hefner / 65
        - Paul McCartney / 61
        - Rod Stewart / 60
        - Eric Clapton / 60

Unohdat sen tosiasian, että kautta historian miehet ovat elättäneet toisen miehen lapsia luulleen niitä omikseen.

Tätä et pohdinnoissasi huomioinut lainkaan. DNA-testien vaatiminen kertoo jo miehen epävarmuudesta..

Tuo lista vanhana isäksi tulleista miehistä ei kerro muuta kuin sen että kyseiset miehet ovat tunnustaneet isyytensä. Totuutta asiassa me emme voi tietää koskaan, vai voimmeko.

Voiko mies koskaan olla varma, että ne hänen rakastamansa lapset ovat tosiasiallisesti hänen eivätkä naapurin miehen?

Vai oletko kenties hyväuskoinen naisten suhteen?

• Nisäkäsuros
        -nainen vaan- kirjoitti:

Unohdat sen tosiasian, että kautta historian miehet ovat elättäneet toisen miehen lapsia luulleen niitä omikseen.

Tätä et pohdinnoissasi huomioinut lainkaan. DNA-testien vaatiminen kertoo jo miehen epävarmuudesta..

Tuo lista vanhana isäksi tulleista miehistä ei kerro muuta kuin sen että kyseiset miehet ovat tunnustaneet isyytensä. Totuutta asiassa me emme voi tietää koskaan, vai voimmeko.

Voiko mies koskaan olla varma, että ne hänen rakastamansa lapset ovat tosiasiallisesti hänen eivätkä naapurin miehen?

Vai oletko kenties hyväuskoinen naisten suhteen?

Olet tietysti oiekassa, että sellainenkin mahdollisuus on olemassa, että isä onkin joku muu kuin tunnustanut isä, mutta eiköhän sekin ole vain tilastollinen ilmiö. Tuo maailman vanhin on todistettu dna:lla. Guinnes vaatii kiistattoman näytön.

Sanotko siis, että Paul McCartneylla on äpärä ja että yksi Chaplinin lapsista on äpärä. Älä ihmettele, jos joku lakimies ottaa sinuun yhteyttä.

• N-urokselle
        Nisäkäsuros kirjoitti:

Olet tietysti oiekassa, että sellainenkin mahdollisuus on olemassa, että isä onkin joku muu kuin tunnustanut isä, mutta eiköhän sekin ole vain tilastollinen ilmiö. Tuo maailman vanhin on todistettu dna:lla. Guinnes vaatii kiistattoman näytön.

Sanotko siis, että Paul McCartneylla on äpärä ja että yksi Chaplinin lapsista on äpärä. Älä ihmettele, jos joku lakimies ottaa sinuun yhteyttä.

En minä väitä mitään, kunhan esitän vain kysymyksen. Avioliitossa syntyneitä lapsia ei Suomessa todisteta mitenkään, joten kukaan voi tietää totuutta asioista. En tiedä millä perustella isä voi vaatia DNA-testin omista lapsistaan vai voiko? Siis Suomessa.

Olet saanut täällä provoilustasi muutenkin kommentteja. Oma mielipiteeni miehistä vahvistui taas sinun myötäsi: Miehiä on kahdenlaisia: toiset puhuvat ja toiset tekevät. Sinä taidat tykätä kirjoittamisesta.

• Nisäkäsuros
        N-urokselle kirjoitti:

En minä väitä mitään, kunhan esitän vain kysymyksen. Avioliitossa syntyneitä lapsia ei Suomessa todisteta mitenkään, joten kukaan voi tietää totuutta asioista. En tiedä millä perustella isä voi vaatia DNA-testin omista lapsistaan vai voiko? Siis Suomessa.

Olet saanut täällä provoilustasi muutenkin kommentteja. Oma mielipiteeni miehistä vahvistui taas sinun myötäsi: Miehiä on kahdenlaisia: toiset puhuvat ja toiset tekevät. Sinä taidat tykätä kirjoittamisesta.

Suomessa avoliitossa tai avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi joudutaan tunnustamaan sosiaaliviranomaisen luona - isyys vahvistetaan. Tällöin erikseen pyydettäessä, isällä on oikeus ilmaiseen dna-tutkimukseen, jolla isyys vahvistetaan tai ei-vahvisteta. Mikä on erikoista näissä tilanteissa,on se, että sosiaaliviranomainen ei yleensä tätä mahdollisuutta kerro, vaan se pitää tietää. Näissä tilanteissa sosiaaliviranomainen on törkeästi kallellaan naisen suuntaan. Olen ollut kahdesti itse tällaisessa tilanteessa.

Jos dna-tutkimusta ei pyydetä tässä yhteydessä, sen voi aina ostaa jälkikäteen. Se on aika kallis. En muista tarkkaa hintaa mutta hintaluokka on 600-1200 e. Mutta jos isyys on vahvistettu jo kerran, niin vaikka sitten todettaisiinkin, ettei ko. mies olekaan biologinen isä, niin oikeuden ja viranomaisten edessä vahvistettu isä on yhä isä. Tässä lähdetään yhdestä suomalaisen lainkäytännön peruspilarista eli siitä, että heikoimman osapuolen etua valvotaan aina ja heikoin tässä tilanteessa on itse lapsi.

No, jos ei sitten dna-tutkimusta ole tehty, niin lapsen kasvaessa piirteet tulevat usein ilmi. Sanotaan niin päin, että isyys voidaan helposti vahvistaa monestikin vain katsomalla isää ja lasta. Jos yhdennäköisyyttä ei ole niin sitten dna-testi onkin ainoa mahdollisuus.

Tämä aihe on vähän sellainen, että sen moraalista ja etiikasta voidaan olla paria mieltä. Miehen oikeuksia tässä prosessissa ei kyllä liiemmin kunnoiteta.

• "yök"...
        nuorempi nainen kirjoitti:

kamalan näköistä kun 50v leikkii 25 vuotiasta ja joku tyhmä "blondi" kainalossa ja leuhkii nuorella muijallaan jolla on pää tyhjää täynnä.

Olen 39-vuotias nainen, ja minua piiritti taannoin lähes 70-vuotias mies, joka oli kaiken lisäksi ukkomies.

Aluksi sitä yrittää olla kohtelias ja vihjailla sivistyneesti, ettei kiinnosta... lopulta ainoa ajatus on YÖK! Ajatus siitä, että olisi 70-vuotiaan kanssa sängyssä... HYI HELVETTI!

• UteliasUneton
        Nisäkäsuros kirjoitti:

- Charlie Chaplin / 73
        - Anthony Quinn / 68
        - Hugh Hefner / 65
        - Paul McCartney / 61
        - Rod Stewart / 60
        - Eric Clapton / 60

Mielenkiinnosta kysyn, että onko sinun mielestäsi sitten oikein sitä lasta kohtaan, että noinkin vanhana ruvetaan lapsen tekoon. Eipä jää lapselle todennäköisesti paljon aikaa isänsä kanssa, hyvä jos täysi-ikäiseksi ehtii. Isoisäksihän (tai jopa isoisoisäksi) tuon ikäinen mies ennemmin sopisi.

• on askarruttanut
        UteliasUneton kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn, että onko sinun mielestäsi sitten oikein sitä lasta kohtaan, että noinkin vanhana ruvetaan lapsen tekoon. Eipä jää lapselle todennäköisesti paljon aikaa isänsä kanssa, hyvä jos täysi-ikäiseksi ehtii. Isoisäksihän (tai jopa isoisoisäksi) tuon ikäinen mies ennemmin sopisi.

Niinpä niin. Sekö on isäksi tulemista ja isänä olemista, että pystyy siittämään lapsia hautaan saakka. Ei minusta. Pelkästä siittämisestä siinä on kysymys, mutta isänä oleminen onkin sitten toinen juttu. Se on vuosikymmenien projekti, joka jokaisella vastuullisella vanhallakin miehellä pitäisi olla kirkkaana mielessään. Lapsi tarvitsee kasvuunsa ja kehitykseensä nimenomaan isää, eikä pelkkä siittämishetken läsnäolo oikein riitä.

• liian vanhat vanhemmat
        UteliasUneton kirjoitti:

Onpa täällä typeriä ihmisiä. Kyllä niitä sellaisiakin liittoja on, missä suurella ikäerolla on syntynyt lapsia, ja onko oikein lasta kohtaan??? No enpä tiedä, jos ei ole, niin pitäskö mut sitten vaikka tappaa, ettei vaan jää ketään häiritsemään, kun se on niin väärin mua kohtaan että olen syntynyt, kun mulla on ollut vanha isä?
        Kyllä, mä olen siitä niin kärsiny ja aatellu, että hitto, kun naapurisssa iskä ja äiti oli ihan samanikäset ja mätti toisiaan turpaan, niin oispa mulla ne ollut. Toisessa kodissa vedettiin viinaa, no onneksi sentään muiltakin kuolee vanhemmat sillee ettei ne ehdi täysi-ikäseksi. Onnettomuuksiakin on sattunu, että eihän se kyllä oikein ole. Meille kaikille kieroutuneitten ihmisten paskoille lapsille on jääny sellaset traumat ja itsesääli päälle, että kyllä se varmaan ois parempi, että säädettäs semmonen laki, että pakkosterilisoidaan kaikki ikinä humalluttavia/huumaavia aineita käyttäneet, ja yli 30-vuotiaat, nooh, pistetään, yli 28-vuotiaat, niin ei mee vanhaksi. Ettei vaan tehdä väärin lapsia kohtaan.

Sitäpaitsi rakkaus, vit*n pervot vanhat ihmiset kuvittelee, että rakkaus ja perhe ois sellasia asioita, että niihin saa joskus uudenkin mahdollisuuden. NO EI PITÄS SAADA! On se niin väärin, kyllä siihen pätee se sama ikäraja. Abortti vaan kaikille raskaana oleville yli-ikäsille, ettei lapset kärsi.

Nooh, huumoria! Mutta tää on ihan paras:"Eipä jää lapselle todennäköisesti paljon aikaa isänsä kanssa.." Niin, joillekin kun sitä ei jää niitten nuortenkaan isien kanssa. Yleensä vanhempi on jo tajunnut lasten ja perheen merkityksen ja itseasiassa sitä aikaa on siinäkin 18 vuodessa enemmän kun nuoremmalla koskaan.

Että ei pelkästään sulle, vaan kaikille niille joilla asiasta ei ole mitään kokemusta, eikä tietoa, niin ei se teidän maailman kuvanne ihan ainoa oikea ole, eikä kaikki sovinnaiselta ulospäin näyttävä aina ole sovinnaista, eikä kaikki epäsovinnainen epäsovinnaista.

No, menen nyt hirttäytymään ja lopettamaan tämä vaikean elämäni, tajusin juuri olevani syvästi masentunut vaikean elämäni johdosta, jätän kirjeen jälkeeni, missä syytän tietenkin isää ja äitiä. Olen mustan huumorin ystävä, mutta edes se ei tätä kestä.

Muistakaa vastuunne ja se, mikä on lapsianne kohtaan oikein!!!!! - Huokaa ja hakee köyden kaapista - ... ... ... ...

• UteliasUneton
        liian vanhat vanhemmat kirjoitti:

Onpa täällä typeriä ihmisiä. Kyllä niitä sellaisiakin liittoja on, missä suurella ikäerolla on syntynyt lapsia, ja onko oikein lasta kohtaan??? No enpä tiedä, jos ei ole, niin pitäskö mut sitten vaikka tappaa, ettei vaan jää ketään häiritsemään, kun se on niin väärin mua kohtaan että olen syntynyt, kun mulla on ollut vanha isä?
        Kyllä, mä olen siitä niin kärsiny ja aatellu, että hitto, kun naapurisssa iskä ja äiti oli ihan samanikäset ja mätti toisiaan turpaan, niin oispa mulla ne ollut. Toisessa kodissa vedettiin viinaa, no onneksi sentään muiltakin kuolee vanhemmat sillee ettei ne ehdi täysi-ikäseksi. Onnettomuuksiakin on sattunu, että eihän se kyllä oikein ole. Meille kaikille kieroutuneitten ihmisten paskoille lapsille on jääny sellaset traumat ja itsesääli päälle, että kyllä se varmaan ois parempi, että säädettäs semmonen laki, että pakkosterilisoidaan kaikki ikinä humalluttavia/huumaavia aineita käyttäneet, ja yli 30-vuotiaat, nooh, pistetään, yli 28-vuotiaat, niin ei mee vanhaksi. Ettei vaan tehdä väärin lapsia kohtaan.

Sitäpaitsi rakkaus, vit*n pervot vanhat ihmiset kuvittelee, että rakkaus ja perhe ois sellasia asioita, että niihin saa joskus uudenkin mahdollisuuden. NO EI PITÄS SAADA! On se niin väärin, kyllä siihen pätee se sama ikäraja. Abortti vaan kaikille raskaana oleville yli-ikäsille, ettei lapset kärsi.

Nooh, huumoria! Mutta tää on ihan paras:"Eipä jää lapselle todennäköisesti paljon aikaa isänsä kanssa.." Niin, joillekin kun sitä ei jää niitten nuortenkaan isien kanssa. Yleensä vanhempi on jo tajunnut lasten ja perheen merkityksen ja itseasiassa sitä aikaa on siinäkin 18 vuodessa enemmän kun nuoremmalla koskaan.

Että ei pelkästään sulle, vaan kaikille niille joilla asiasta ei ole mitään kokemusta, eikä tietoa, niin ei se teidän maailman kuvanne ihan ainoa oikea ole, eikä kaikki sovinnaiselta ulospäin näyttävä aina ole sovinnaista, eikä kaikki epäsovinnainen epäsovinnaista.

No, menen nyt hirttäytymään ja lopettamaan tämä vaikean elämäni, tajusin juuri olevani syvästi masentunut vaikean elämäni johdosta, jätän kirjeen jälkeeni, missä syytän tietenkin isää ja äitiä. Olen mustan huumorin ystävä, mutta edes se ei tätä kestä.

Muistakaa vastuunne ja se, mikä on lapsianne kohtaan oikein!!!!! - Huokaa ja hakee köyden kaapista - ... ... ... ...

On minunkin isäni tullut isäksi vielä viisikymppisenä eli minullakin käytännössä "vanha" isä. Kunhan ihan yleisellä tasolla mietin, että miksi pitäisi ihannoida tätä asiaa, kuten esimerkiksi tuossa ylhäällä olevassa kirjoituksessa selvästi tehtiin, ja unohtaa samalla kokonaan asian nurjat puolet.

Ei kukaan vanhempi tietenkään ole täydellinen, nuorikaan, ja lapsen saamisessa vanhemmalla iällä on varmasti monet hyvätkin puolensa. Molempi parempi.

• qia
        Nisäkäsuros kirjoitti:

- Charlie Chaplin / 73
        - Anthony Quinn / 68
        - Hugh Hefner / 65
        - Paul McCartney / 61
        - Rod Stewart / 60
        - Eric Clapton / 60

elätkö tätä vuosisataa? (isilläkin seisoi)

• Nisäkäsuros

Olen huomannut, että maailma toimii aika yksinkertaisesti: Miehen elämäntehtävä on jakaa siitöitä naaraille ja naaraan elämäntehtävä on jalostaa nämä aikuisiksi. Uros metsästää naarasta ja naaras pentuja ja perhettä.

Ihminen on nisäkäs ja isonisäkäsuros haluaa lauman joko kerralla tai perättäin. Se taistelee ja mittelee naurettavillakin peleillä naaraista. Menestys ja raha ovat vain välineitä naisten saamiseen. Kaikki mitä mies tekee selittyy naisenkaipuulla. Kaikki mitä nainen tekee selittyy pentujen ja perheen kaipuulla.

Edellisen alustuksen pohjalta mies etsii aina synnyttämiskelpoista naarasta. Kaikki muut ominaisuudet naaraassa ovat toissijaisia. Se että seksiä halutaan nuoren ja kauniin kanssa tarkoittaa vain toisin sanoin sitä, että seksiä halutaan lisääntymiskykyisen naaraan kanssa.

Ihmisen muisti on lyhyt ja siksi mies tekee samat virheet uudestaan ja uudestaan. Toteaa sitten, että ojasta allikkoonhan tässä jouduttiin. No, sitten onkin jo kolmannen rundin tai rakastajattaren vuoro.

Itse olen vajaa 50 vuotias enkä voisi kuvitellakaan alkavani seurustella yli 40-vuotiaan naisen kanssa, koska en minä halua käydä läpi keskenmenoja ja hormoonihoitoja. Haluan naaraan, jota on ihana rakastella ja joka synnyttää minulle kauniin ja terveen lapsen. Joka vielä jaksaa teeskennellä ja uskotella itselleenkin nauttivansa seksistä.

Deittini ja seksikumppanini ovat olleet viimeaikoina ikähaarukassa 20-30 vuotta. Olen nuorekas, hyväkuntoinen, hyvätuloinen, hyvännäköinen, joten se onnistuu. Jos olisin vähänkin lihava, vähänkin enemmän keskinkertainen, en usko, että flaksi kävisi. Siksi olenkin pitänyt kunnostani hyvää huolta ja vain siksi, että saan naisen, jonka haluan enkä vain naista, joka minulle antaa.

Naisen lisääntymisjakso on suunnilleen 15-40 ikävuosien välillä. Toki lapsen voi vanhempanakin saada. Miehen vastaava aika on 15-65 vuotta. Toki, lapsen voi saada vanhempanakin. Miehen viriiliysaika on siis tuplasti pidempi kuin naisella. Eiköhän luontoemo silläkin kerro jotain.

Tämä on jotenkin karua ja rajua ja raadollistakin. Nainen on nuorena kaunis ja suurta valtaa. Mutta kun nainen vanhenee, niin hämmästyttävästi se valta siirtyykin parisuhteessa miehelle. Nelikymppinen mies saa suht helposti 25-vuotiaan naisen. Ottaen huomioon nuorten kauniiden naisten vallan, se on oikeastaan aika reilua, että mieskin saa elämässään jotain kivaa.

• mielestä

mies, joka alentaa itsensä pelkäksi panevaksi koiraaksi alentaa koko ihmissuvun. Ihmiselle on annettu järki, mutta harvat haluavat sitä käyttää. Mies on vasta Mies sitten, kun kantaa vastuun itsestään ja jälkeläisistään eikä näe itseään vain spermalinkona. Näyttäisit mallia nuoremmillesi etkä olisi tuollainen pelle.

• 47-vuotias

Vielä sinulla toimii, mutta kuinkahan 10 vuoden päästä. Itse erehdyin ottamaan 32 vuotiaana 15 vuotta vanhemman miehen. Alku vuodet olivat upeita ja ajattelinkin, että 50- vuotias on parhaimmillaan. Äkkiä vuodet vierivät ja nyt minulla on ollut jo täysin kyvytön mies vuoteessani kolme vuotta, niin, että se siitä ihanuudesta. Itse näytän korkeintaan 40-vuotiaalta, (tämän vuoden paras arvaus on ollut hiukan alle 30v). Niinpä olen ajautunut uskottomaksi. En kestä elämää, että minun täytyisi olla jo vanhus. Satun olemaan vielä sitä ikäpolvea, joka ei ihan helpolla liukene velvollisuuksistaan, joten tässä pyörin suorittamassa niitä tylsempiä vaimon velvollisuuksia (ruuanlaittoa, siivousta, pyykkäystä ym)Ihmettelen, mitähän tekisin elämälleni.

• nainen...
        47-vuotias kirjoitti:

Vielä sinulla toimii, mutta kuinkahan 10 vuoden päästä. Itse erehdyin ottamaan 32 vuotiaana 15 vuotta vanhemman miehen. Alku vuodet olivat upeita ja ajattelinkin, että 50- vuotias on parhaimmillaan. Äkkiä vuodet vierivät ja nyt minulla on ollut jo täysin kyvytön mies vuoteessani kolme vuotta, niin, että se siitä ihanuudesta. Itse näytän korkeintaan 40-vuotiaalta, (tämän vuoden paras arvaus on ollut hiukan alle 30v). Niinpä olen ajautunut uskottomaksi. En kestä elämää, että minun täytyisi olla jo vanhus. Satun olemaan vielä sitä ikäpolvea, joka ei ihan helpolla liukene velvollisuuksistaan, joten tässä pyörin suorittamassa niitä tylsempiä vaimon velvollisuuksia (ruuanlaittoa, siivousta, pyykkäystä ym)Ihmettelen, mitähän tekisin elämälleni.

32v en missään tapauksessa ota n 50v miestä,niillä on jo monella erektio vaikeuksia ja kaikenmoista krämppää, ja koko ajan huonomaksi menee.Omaishoitajan rooli ei kiinnosta.
        Vanhainkotiin se joutuis paljon ennen minua,tai kuolee pois...

• sukus

olette tainneet juuri laskeutua puusta,ei tuollaisen apinan kaa kukaan nuori nainen lähde..
        Taidat olla poikkeuksellisen kaunis apina.
        Menolippu sademetsään tuollaiselle=)

• Nisäkäsuros
        mielestä kirjoitti:

mies, joka alentaa itsensä pelkäksi panevaksi koiraaksi alentaa koko ihmissuvun. Ihmiselle on annettu järki, mutta harvat haluavat sitä käyttää. Mies on vasta Mies sitten, kun kantaa vastuun itsestään ja jälkeläisistään eikä näe itseään vain spermalinkona. Näyttäisit mallia nuoremmillesi etkä olisi tuollainen pelle.

Luit vähän väärin tekstini. Yritin vain kertoa, että tuollainen on se luontoemon asettama käyttäytymismalli. Kulttuurimme ja sivistyksemme pyrkii tallomaan sen alleen, mutta niin se vaan pilkottaa aina läpi, kun tarkemmin ja rehellisesti katsoo. Ei se ole varmastikaan kivaa naisen kannalta, mutta ei mieskään sitä kiusaksi tee.

Tiedän, että tämä on suorastaan kollektiivisen pelon aihe naisille. Ei taida olla mitään niin vastenmielistä keski-ikäiselle naiselle kuin nähdä keski-ikäinen mies nuoren naisen kanssa. Mutta se on sitä samaa ilkeää valtaa mitä nainen käyttää ollessaan nuori: valitsee komean ja rikkaan, sen parhaan tulevaisuuden. Ikääntyminen on naiselle paljon rajumpi asia kuin miehelle. Nainen vanhenee ja kuihtuu ja mies sen kuin charmistuu korkeaan ikään. Ja tämä oli tietenkin karrikoivasti todettu.

En minä kirjoita tätä ärsyttääkseni naisia. Nostan vain kissan pöydälle, kun kysyttiin, että miksi mies vaihtaa nuorempaan. Näin se vain on. Miksi mies ottaisi vähemmän kuin voi saada. Miksi nainen ottaisi vähemmän kuin voi saada. Sehän on jokaisen yksilön oikeus, vaalia omaa etuaan riippumatta sukupuolesta.

Ei kannata kuvitella, että miehet tarvitsevat naisia keskustelukumppaneiksi. Vietteleminen on kivaa,kynttilänvalossa on kiva juoda viiniä ja turista, mutta pidemmän päälle on kivempi jutella autoista, urheilusta, prötkistä, poliitiikasta toisen miehen kanssa kuin kuunnella naiselta iänikuisesti juttua lapsista niiden tekemisistä. Kas, kun mies ja nainen ovat erilaisia.

Eläköön se pieni ero. :)

• olennaista
        Nisäkäsuros kirjoitti:

Luit vähän väärin tekstini. Yritin vain kertoa, että tuollainen on se luontoemon asettama käyttäytymismalli. Kulttuurimme ja sivistyksemme pyrkii tallomaan sen alleen, mutta niin se vaan pilkottaa aina läpi, kun tarkemmin ja rehellisesti katsoo. Ei se ole varmastikaan kivaa naisen kannalta, mutta ei mieskään sitä kiusaksi tee.

Tiedän, että tämä on suorastaan kollektiivisen pelon aihe naisille. Ei taida olla mitään niin vastenmielistä keski-ikäiselle naiselle kuin nähdä keski-ikäinen mies nuoren naisen kanssa. Mutta se on sitä samaa ilkeää valtaa mitä nainen käyttää ollessaan nuori: valitsee komean ja rikkaan, sen parhaan tulevaisuuden. Ikääntyminen on naiselle paljon rajumpi asia kuin miehelle. Nainen vanhenee ja kuihtuu ja mies sen kuin charmistuu korkeaan ikään. Ja tämä oli tietenkin karrikoivasti todettu.

En minä kirjoita tätä ärsyttääkseni naisia. Nostan vain kissan pöydälle, kun kysyttiin, että miksi mies vaihtaa nuorempaan. Näin se vain on. Miksi mies ottaisi vähemmän kuin voi saada. Miksi nainen ottaisi vähemmän kuin voi saada. Sehän on jokaisen yksilön oikeus, vaalia omaa etuaan riippumatta sukupuolesta.

Ei kannata kuvitella, että miehet tarvitsevat naisia keskustelukumppaneiksi. Vietteleminen on kivaa,kynttilänvalossa on kiva juoda viiniä ja turista, mutta pidemmän päälle on kivempi jutella autoista, urheilusta, prötkistä, poliitiikasta toisen miehen kanssa kuin kuunnella naiselta iänikuisesti juttua lapsista niiden tekemisistä. Kas, kun mies ja nainen ovat erilaisia.

Uhohdat sujuvasti sen, että vanhempi nainen ei yleensä edes ole kiinnostunut vieraista, uusista miehistä. Tähän on yksinkertainen selitys (eli olen kanssasi samaa mieltä siitä, että asiat ovat yllättävän yksinkertaisia):

Miehet ovat vanhetessaan fyysisesti epämiellyttäviä ukkoja. Pahinta ei ole tämä fyysinen puoli, vaan sen toteaminen, että mies ei tule toimeen ilman naista. Nainen saa yleensä miehestä enemmän tai vähemmän riippakiven elämäänsä.

En tunne yhtään eronnutta/ leskeksi jäänyttä vanhempaa naista, joka haaveilisi miehestä. Päinvastoin, kaikki toteavat: "En ikinä ottaisi vanhaa ukkoa vaivoikseni."

Syykin on selvä: Vanheneva mies on vastenmielinen. Tämä ei tarkoita, että nämä naiset pitäisivät itseään haluttavina. Ehei, tämä on juuri se asia, jota et ole hiffannut: Nainen hyväksyy itsensä ja alkaa myöhemmällä iällä harrastaa sitä kammoaamasi "kulttuuria" ja "sivistystä".

Mies ei koskaan edes pääse tällaiselle asteelle. Miksikö? No juuri siksi, että mies ei katso koskaan peiliin nähdäkseen, miltä hän todellisuudessä näyttää. 65-vuotias ukkokin metsästää pellenä edelleen 20-vuotiaita...

Niin, tämä totisesti on raadollista - mutta vain miehelle. Nainen on aina realisti. Mies ei koskaan.

• kiinnostaa tietää

On tutkittu että nasen seksuaalisuus on huipussaan n. 40 vuotiaana. Luonto on järjestänyt asiat niin että kun naaras ihan oikeasti on sinut kroppansa ja mielensä kanssa ja ihan oikeasti nauttii jo seksistä (ei hätkähdä enään vaikka polvet välillä kolahtaisi yhteenkin)niin miehet lakkaa haluamasta tälläistä naarasta?
        Miten sen selität?

Miehen tarve seksiin on pääasiana valinnoissa niin kauan kuin heppi seisoo mutta mitä miehen elämässä on sen jälkeen? Sitten kun ei seiso ja vierellä sipsuttaa kurvikas nuori nainen odottaen vielä tyydytystä itselleen?

Elinvuosia voi olla kuitenkin vielä miehelläkin jäljellä?

• selitä

...kuin pelkästään miehen käytöksen.

Nainen, jolla sentään on kohtu, panostaa tänä päivänä uraan ja itseensä, ja perhe jää yhä useammlta perustamatta. Tämä on tietoinen valinta. Eli vaikka naisella on kohtu, se ei säätele hänen käyttäytymistään.

Entäpä sitten mies? Onko mies todellakin sellainen putkiaivo kuin väitetään, vain mistä johtuu, että mies ei kykyne rationaaliseen ajatteluun, vaan alapää hallitsee elämää?

• Nisäkäsuros
        olennaista kirjoitti:

Uhohdat sujuvasti sen, että vanhempi nainen ei yleensä edes ole kiinnostunut vieraista, uusista miehistä. Tähän on yksinkertainen selitys (eli olen kanssasi samaa mieltä siitä, että asiat ovat yllättävän yksinkertaisia):

Miehet ovat vanhetessaan fyysisesti epämiellyttäviä ukkoja. Pahinta ei ole tämä fyysinen puoli, vaan sen toteaminen, että mies ei tule toimeen ilman naista. Nainen saa yleensä miehestä enemmän tai vähemmän riippakiven elämäänsä.

En tunne yhtään eronnutta/ leskeksi jäänyttä vanhempaa naista, joka haaveilisi miehestä. Päinvastoin, kaikki toteavat: "En ikinä ottaisi vanhaa ukkoa vaivoikseni."

Syykin on selvä: Vanheneva mies on vastenmielinen. Tämä ei tarkoita, että nämä naiset pitäisivät itseään haluttavina. Ehei, tämä on juuri se asia, jota et ole hiffannut: Nainen hyväksyy itsensä ja alkaa myöhemmällä iällä harrastaa sitä kammoaamasi "kulttuuria" ja "sivistystä".

Mies ei koskaan edes pääse tällaiselle asteelle. Miksikö? No juuri siksi, että mies ei katso koskaan peiliin nähdäkseen, miltä hän todellisuudessä näyttää. 65-vuotias ukkokin metsästää pellenä edelleen 20-vuotiaita...

Niin, tämä totisesti on raadollista - mutta vain miehelle. Nainen on aina realisti. Mies ei koskaan.

No jos asian ilmaiseminen noin saa olosi mukavammaksi, niin olkoon noin.

• ukkeli
        Nisäkäsuros kirjoitti:

Tuo viimeinen kappale oli kyllä hauskasti kirjoitettu ja oli pakko hörähtää täällä työpaikalla :-)

• liikaa yleistystä
        Nisäkäsuros kirjoitti:

Minä olen nk. vanheneva ja eronnut nainen, mutten oikein ymmärrä tätä problematiikkaa nuoremmista tai vanhemmista kumppaneista.

Olen omat lapset jo tehnyt, kasvattanut ja onnellinen nykyisestä vapaasta olotilastani, kun lapset pärjäävät omillaan. En missään tapauksessa kaipaa mitään vaipparallia taikka murkkukriisejä. Enkä oikein käsitä kuinka kukaan muukaan ikäiseni mies taikka nainen sellaista yövalvomista ja jatkuvaa saatavillaoloa enää haikailisi. Kyllä Luonto on viisaudessaan tarkoittanut lapsenteon nuoremmille ja elämästä nautiskelun meille keski-ikäisille. Enkä ole huomannut suuriakaan vaikeuksia kohdata oman ikäisiäni ja samassa elämäntilanteessa olevia miehiä, jotka ajattelevat aiheesta samalla tavalla kuin minä.

• -haluinen
        Nisäkäsuros kirjoitti:

...kirjoitin vain sen, mikä on totta. Olet ehkä itse niin mukavuudenhaluinen, ettet kestä totuutta.

• businessmiess

on se toisinkin päin eli keski-ikäiset vaihtavat nuorempiin miehiin.

• wilma60

Eron jälkeen olen huomannut että alle 40 vuotiaat miehet elävät juuri samaa elämänvaihetta kuin minäkin joten siitä syystä olen "vaihtanut nuorempiin miehiin". Minulle on tärkeää että eletään sitä samaa elämää ja ymmärretään toisen elämäntilannetta.

• sanoisin
        wilma60 kirjoitti:

Eron jälkeen olen huomannut että alle 40 vuotiaat miehet elävät juuri samaa elämänvaihetta kuin minäkin joten siitä syystä olen "vaihtanut nuorempiin miehiin". Minulle on tärkeää että eletään sitä samaa elämää ja ymmärretään toisen elämäntilannetta.

että eivät nämä eronneet, yhteishuoltajuudessa olevat 40-vuotiaat miehetkään mitään saalita ole. Aikaa menee lasten kanssa, mikä sinällään on kyllä hieno piirre, ei siinä mitään...

Mutta kun päälle lyödään vielä työ ja harrastukset (joita eronneella & villiintyneellä miehellä näkyy riittävän) eihän niitä riittävästi näe.

Nykyään itsestään huoltapitävälle 40-vuotiaalle naiselle olisi alle 30-vuotiaita miehiä tarjolla pilvin pimein. Oisko joku muotijuttu.... Osa varmaan ihan vain seksiseuraa vailla, mutta osa kovasti vakavissaankin.

Tähän saakka olen torjunut, mutta koska kokemukset ikäisteni eronneiden miesten kanssa eivät ole järin hääppöisiä, taidan muutta asenteitani 2000-luvulle minäkin.

Ja niin: meitä 40-vuotiaita, uraan panostaneita tai muuten vain lapsettomiksi jääneitä naisia on nykyään paljon. Vapaita ja monet hyvin toimeentulevia. Että tiedoksi vaan.

• Nisäkäsuros
        sanoisin kirjoitti:

että eivät nämä eronneet, yhteishuoltajuudessa olevat 40-vuotiaat miehetkään mitään saalita ole. Aikaa menee lasten kanssa, mikä sinällään on kyllä hieno piirre, ei siinä mitään...

Mutta kun päälle lyödään vielä työ ja harrastukset (joita eronneella & villiintyneellä miehellä näkyy riittävän) eihän niitä riittävästi näe.

Nykyään itsestään huoltapitävälle 40-vuotiaalle naiselle olisi alle 30-vuotiaita miehiä tarjolla pilvin pimein. Oisko joku muotijuttu.... Osa varmaan ihan vain seksiseuraa vailla, mutta osa kovasti vakavissaankin.

Tähän saakka olen torjunut, mutta koska kokemukset ikäisteni eronneiden miesten kanssa eivät ole järin hääppöisiä, taidan muutta asenteitani 2000-luvulle minäkin.

Ja niin: meitä 40-vuotiaita, uraan panostaneita tai muuten vain lapsettomiksi jääneitä naisia on nykyään paljon. Vapaita ja monet hyvin toimeentulevia. Että tiedoksi vaan.

Ketä kiinnostaa "nainen", jonka arvomaailmassa työ on lasten edellä. En ainakaan minä. Varmasti löytyy kesknkasvuisia pojankloppeja, jotka mielellään panevat helppoa saalista, mutta haluavatko he sinunkaltaisesi kanssa naimisiin, lapsia? Ikävä ja karu sanoa näin, mutta tuolainen nainen on divaripelaaja.

• :):)
        Nisäkäsuros kirjoitti:

Ketä kiinnostaa "nainen", jonka arvomaailmassa työ on lasten edellä. En ainakaan minä. Varmasti löytyy kesknkasvuisia pojankloppeja, jotka mielellään panevat helppoa saalista, mutta haluavatko he sinunkaltaisesi kanssa naimisiin, lapsia? Ikävä ja karu sanoa näin, mutta tuolainen nainen on divaripelaaja.

"Pojankloppeja" siis kiinnostaa ainoastaan naiset, jotka eivät halua lasta (ja panostavat uraan).

Sinua kiinnostavat naiset, jotka eivät panosta uraan, vaan haluavt lapsia.

Anteeksi, mutta mikä tekee edellisistä "pojankloppeja" ja sinusta "miehen" - se ei ole minulle vieläkään selvinnyt tämän ketjun perusteella?

• Nisäkäsuros
        :):) kirjoitti:

"Pojankloppeja" siis kiinnostaa ainoastaan naiset, jotka eivät halua lasta (ja panostavat uraan).

Sinua kiinnostavat naiset, jotka eivät panosta uraan, vaan haluavt lapsia.

Anteeksi, mutta mikä tekee edellisistä "pojankloppeja" ja sinusta "miehen" - se ei ole minulle vieläkään selvinnyt tämän ketjun perusteella?

No joo, valitsin sanani huonosti, mutta se mitä ajan takaa on se, että pohjimmaisena meitä ajaa ratkaisuissamme lisääntymisvietti. Sitä voidaan yrittää peittää kulttuurillisilla ja moraalisilla ihmisen keksimillä arvoilla, mutta se näkyy aina läpi kaikessa mitä teemme, ihan aina. Se on se pohjimmainen motivaatio, mikä ajaa meitä eteenpäin. Se selittää miehen naurettavatkin kisailutarpeet, tarpeen menestyä, se selittää sen, että nainen tuntee olevansa puolikas niin kauan kun lapsia ei ole.

Kyllähän nelikymppinen uranainen voi olla viehättävä ja kiihottavakin, mutta jos rinnalle laitetaan 20-25 vuotias synnyttämätön nainen, niin voisi sanoa, että playing field is not level.

Miehellä on oikeus, suorastaan velvollisuus olla kiinnostunut synnytyskelpoisesta naaraasta. Se koodi on asetettu meihin niin syvälle, että sen kieltäminen on pelkkää itsepetosta.

• mieltä--
        Nisäkäsuros kirjoitti:

No joo, valitsin sanani huonosti, mutta se mitä ajan takaa on se, että pohjimmaisena meitä ajaa ratkaisuissamme lisääntymisvietti. Sitä voidaan yrittää peittää kulttuurillisilla ja moraalisilla ihmisen keksimillä arvoilla, mutta se näkyy aina läpi kaikessa mitä teemme, ihan aina. Se on se pohjimmainen motivaatio, mikä ajaa meitä eteenpäin. Se selittää miehen naurettavatkin kisailutarpeet, tarpeen menestyä, se selittää sen, että nainen tuntee olevansa puolikas niin kauan kun lapsia ei ole.

Kyllähän nelikymppinen uranainen voi olla viehättävä ja kiihottavakin, mutta jos rinnalle laitetaan 20-25 vuotias synnyttämätön nainen, niin voisi sanoa, että playing field is not level.

Miehellä on oikeus, suorastaan velvollisuus olla kiinnostunut synnytyskelpoisesta naaraasta. Se koodi on asetettu meihin niin syvälle, että sen kieltäminen on pelkkää itsepetosta.

Olen samaa mieltä, mutta vain osittain.

Joitakin miehiä tuntuu tosiaan vaivaavan jatkuva lisääntymisvietti, joka ei pääty edes välttämättä 80-vuotiaana... Ilman lisääntymisviettiä ihminen ei myöskään tietenkään lisääntyisi, se on selvä.

Useimmat ihmiset perustavat siten perheen tämän vietin ajamana, vaikka eivät välttämättä ole tietoisia koko asiasta. Lapset tehdään usein jo suhteen alkuvaiheessa, kun suhde on kiihkeimmillään.

Ihmistä ajavat kuitenkin muutkin asiat, joista TARVE johonkin on mielestäni suurin. Jos ihminen ei esim. koe tarvitsevansa jotakin asiaa, hän saattaa jättää tuon asian hankkimatta.

Usein ihmitellään, miksi joku henkilö ei ole halunnut esim. perhettä/lapsia. Silloin pitäisi pikemmin kysyä, mitä tuolla henkilöllä on jo sellaista, mikä on ikäänkuin korvannut tämän tarpeen hankkia perhe. Eli kyseinen henkilö ei syystä tai toisesta TARVITSE omaa perhettä.

Tällainen henkilö on noussut lisääntymisvietistä "seuraavalle asteelle" ja tehnyt tietoisen valinnan. Eli tämäkin on mahdollista, sekä naiselle että miehelle.

Onhan naisella sentään kohtu, jonka luulisi säätelevän kaikkia naisen valintoja, mutta ihminen on kehityskelpoinen ja pelkkä biologinen vietti ei säätele kaikkea käytöstä ihmisellä. Ei myöskään miehellä.

Kerroit olevasi 50-vuotias ja etsiväsi aina lisääntymisikäistä naista. En usko, että edustat enemmistöä, ainakaan Suomessa. En tunne yhtäkään ikäistäsi miestä, joka olisi perustanut aina uuden perheen joka 10. vuosi.

Toisaalta, ne ajat taitavat myös olla aika kaukana, kun nuoret naiset ensisijaisesti tavoittelivat itselleen varakkaampaa vanhempaa miestä siittäjäksi. Kyllä nuoret naiset ovat keskimäärin aika fiksuja tänä päivänä; kyllä heidän tavoitteensa ovat aivan jossain muualla, kuin iskeä itseään 20-30-vuotta vanhempi mies lastensa siittäjäksi ja jäädä kotiin tylsistymään.

• ikäloppuja
        mieltä-- kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta vain osittain.

Joitakin miehiä tuntuu tosiaan vaivaavan jatkuva lisääntymisvietti, joka ei pääty edes välttämättä 80-vuotiaana... Ilman lisääntymisviettiä ihminen ei myöskään tietenkään lisääntyisi, se on selvä.

Useimmat ihmiset perustavat siten perheen tämän vietin ajamana, vaikka eivät välttämättä ole tietoisia koko asiasta. Lapset tehdään usein jo suhteen alkuvaiheessa, kun suhde on kiihkeimmillään.

Ihmistä ajavat kuitenkin muutkin asiat, joista TARVE johonkin on mielestäni suurin. Jos ihminen ei esim. koe tarvitsevansa jotakin asiaa, hän saattaa jättää tuon asian hankkimatta.

Usein ihmitellään, miksi joku henkilö ei ole halunnut esim. perhettä/lapsia. Silloin pitäisi pikemmin kysyä, mitä tuolla henkilöllä on jo sellaista, mikä on ikäänkuin korvannut tämän tarpeen hankkia perhe. Eli kyseinen henkilö ei syystä tai toisesta TARVITSE omaa perhettä.

Tällainen henkilö on noussut lisääntymisvietistä "seuraavalle asteelle" ja tehnyt tietoisen valinnan. Eli tämäkin on mahdollista, sekä naiselle että miehelle.

Onhan naisella sentään kohtu, jonka luulisi säätelevän kaikkia naisen valintoja, mutta ihminen on kehityskelpoinen ja pelkkä biologinen vietti ei säätele kaikkea käytöstä ihmisellä. Ei myöskään miehellä.

Kerroit olevasi 50-vuotias ja etsiväsi aina lisääntymisikäistä naista. En usko, että edustat enemmistöä, ainakaan Suomessa. En tunne yhtäkään ikäistäsi miestä, joka olisi perustanut aina uuden perheen joka 10. vuosi.

Toisaalta, ne ajat taitavat myös olla aika kaukana, kun nuoret naiset ensisijaisesti tavoittelivat itselleen varakkaampaa vanhempaa miestä siittäjäksi. Kyllä nuoret naiset ovat keskimäärin aika fiksuja tänä päivänä; kyllä heidän tavoitteensa ovat aivan jossain muualla, kuin iskeä itseään 20-30-vuotta vanhempi mies lastensa siittäjäksi ja jäädä kotiin tylsistymään.

On luonnotonta ja epäekologista elää yli nelikymppiseksi.

Siihen mennessä on lisäännytty ja saatu pennut omilleen.

Ennen luonto hoitikin ylimääräiset jäsenet laumasta muun luonnon kierrätettäväksi.

Lääketiede mahdollista elämisen jopa kaksi ja puoli kertaa kauemman kuin on tarpeen.

Se on aivan sairasta.

• --???????

Väität, että kun nainen "ottaa opikseen", "vähempikin riittää". Kuvaat tilannetta, jossa naisella ei juuri ole muuta mielessä kuin uuden löytäminen, ja siksi "vähempikin" saa luvan riittää.

Asia on juuri päinvastoin! Kun ei halua toistaa samoja kuvioita, niin silloin etsii nimenomaan parasta mahdollista. Tämä ei ole muuta kuin realismia. Jos toteaa, että sopivaa ei ole, niin sitten on mieluummin yksin.

On ylipäänsä perin kummallista ajattelua, että naisella - tai ihmisellä - ei olisi mitään muuta mielessä kuin uuden löytyminen eron jälkeen.

• realismia

Vähempikin riittää tarkoittaa sitä että miehen pääasiallinen tehtävä ei keski-ikäiselle naiselle ole enään naisen miellyttäminen.
        Mies saa olla oma epätäydellinen itsensä eikä pikkuasioihin takertuva nainen räpätä korvan juuressa ja kysele miksi teit sitä ja mikset tehnyt tätä.
        Eronnut opiksi ottanut nainen joka on aikansa räpättänyt itse ja todennut mihin se johti ei enään vaivaa miestä samoilla virheillään.

Paras nainen on todennäköisesti ollut se kaikista vittumaisin nuori vaimo joskus. Mielellään vielä ollut oikea pihtari ja seksillä kiristäjä. Loppuelämä meneekin toisella kaavalla.

• se vain.
        realismia kirjoitti:

Vähempikin riittää tarkoittaa sitä että miehen pääasiallinen tehtävä ei keski-ikäiselle naiselle ole enään naisen miellyttäminen.
        Mies saa olla oma epätäydellinen itsensä eikä pikkuasioihin takertuva nainen räpätä korvan juuressa ja kysele miksi teit sitä ja mikset tehnyt tätä.
        Eronnut opiksi ottanut nainen joka on aikansa räpättänyt itse ja todennut mihin se johti ei enään vaivaa miestä samoilla virheillään.

Paras nainen on todennäköisesti ollut se kaikista vittumaisin nuori vaimo joskus. Mielellään vielä ollut oikea pihtari ja seksillä kiristäjä. Loppuelämä meneekin toisella kaavalla.

Nainen ei välttämättä koe, että elämän pääasiallinen tarkoitus on miehen miellyttäminen.
        Siksi nainen voi odottaa mieheltä joko parasta tai sitten ei mitään. Moni nainen on mieluummin yksin, kun sietää nurkissaan sitä "epätäydellistä" miestä.

Anteeksi vain, jos tämä kuulostaa tylyltä, mutta nyt onkin kyse siitä, että nainen ei välttämättä edes tarvitse miestä muuhun kuin ajoittaiseksi seksikumppaniksi. Tämäkin on sitä nk. realismia.

• ukkeli
        se vain. kirjoitti:

Nainen ei välttämättä koe, että elämän pääasiallinen tarkoitus on miehen miellyttäminen.
        Siksi nainen voi odottaa mieheltä joko parasta tai sitten ei mitään. Moni nainen on mieluummin yksin, kun sietää nurkissaan sitä "epätäydellistä" miestä.

Anteeksi vain, jos tämä kuulostaa tylyltä, mutta nyt onkin kyse siitä, että nainen ei välttämättä edes tarvitse miestä muuhun kuin ajoittaiseksi seksikumppaniksi. Tämäkin on sitä nk. realismia.

Itse olen nelikymppinen eronnut mies, lapsiakin
        on siunaantunut. Rehellisesti voin sanoa, että en
        nuorempana oikeastaan ymmärtänyt parisuhteesta yhtikäs mitään. Siksipä taidankin olla eronnut :-)

Aikaisemmat elämänkokemukset ovat kuitenkin olleet suureeksi siunaukseksi elämässäni. Olen löytänyt henkisen puolen itsestäni ja varmasti jopa osaisinkin olla parisuhteessa tänä päivänä.

Hauskinta tässä vain on se, että en enää halua :-) Parisuhteet, joita usein rakkaussuhteiksi kutsutaan perustuvat kaikkeen muuhun kuin rakkauteen. Ne perustuvat omistamishaluun, riippuvuuteen, himoon, kateuteen, itsekkyyteen ja tätä listaa voisi vielä jatkaa vaikka kuinka, mutta eiköhän tuosta kuva selkene.

Todellinen rakkaus on vapautta eikä tarvetta omistaa toista, vaan antaa toisen olla juuri sellainen kuin on ja antaa toisen olla yhtä vapaa kuin itsekin on.

En tiedä miksi kirjoitin tämän, joku taisi ketjussa todeta, että miehet eivät kasva ja kehity elämässään. Itse uskon, että elämänkokemukset kasvattavat yhtä lailla niin miehiä kuin naisiakin.

Mitä tulee biologiaan, niin toki nuori lisääntymiskykyinen nainen on ulkoisesti viehättävämpi kuin vanhempi nainen. Mutta sielujen kohtaaminen ei katso ikää.

• naulan kantaan
        ukkeli kirjoitti:

nuorempana oikeastaan ymmärtänyt parisuhteesta yhtikäs mitään. Siksipä taidankin olla eronnut :-)

Aikaisemmat elämänkokemukset ovat kuitenkin olleet suureeksi siunaukseksi elämässäni. Olen löytänyt henkisen puolen itsestäni ja varmasti jopa osaisinkin olla parisuhteessa tänä päivänä.

Hauskinta tässä vain on se, että en enää halua :-) Parisuhteet, joita usein rakkaussuhteiksi kutsutaan perustuvat kaikkeen muuhun kuin rakkauteen. Ne perustuvat omistamishaluun, riippuvuuteen, himoon, kateuteen, itsekkyyteen ja tätä listaa voisi vielä jatkaa vaikka kuinka, mutta eiköhän tuosta kuva selkene.

Todellinen rakkaus on vapautta eikä tarvetta omistaa toista, vaan antaa toisen olla juuri sellainen kuin on ja antaa toisen olla yhtä vapaa kuin itsekin on.

En tiedä miksi kirjoitin tämän, joku taisi ketjussa todeta, että miehet eivät kasva ja kehity elämässään. Itse uskon, että elämänkokemukset kasvattavat yhtä lailla niin miehiä kuin naisiakin.

Mitä tulee biologiaan, niin toki nuori lisääntymiskykyinen nainen on ulkoisesti viehättävämpi kuin vanhempi nainen. Mutta sielujen kohtaaminen ei katso ikää.

Yksin eläminen on kypsän ihmisen päätös. Jos ei kerran löydy ketään sielunkumppania, on vapaaehtoinen yksineläminen itsenäisen ihmisen merkki. Onnittelut siitä. Miehiä suotta leimataan siitä, että elävät mielummin huonossa suhteessa kuin yksin.

Rakkaussuhde on paljon, paljon muuta kuin romanttinen rakastumisen huumaava tunne. Sellaisia tunnemyrskyjä voi osua kohdalle ja ne pitää elää läpi, muttei niiden perustalle mitään pysyvää voi rakentaa.

Toivon, että tiellesi osuu nainen joka on tehnyt saman ajatustyön ja matkan itseensä kuin sinä.

• qia
        ukkeli kirjoitti:

on kyse ihmisten välisestä suhteesta ja ikä ei siinä merkitse mitään.

• Viestini poistettiin täältä?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      4767
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3376
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3164
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2247
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      27
      1810
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1778
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161