Mikäs bändi tämä tämmönen on? Isäni kävi josku 1980-81 Puolassa työmatkalla ja toi minulle sieltä levyn, jota en silloin kuunnellut alkuraitojen paria sekunttia enempää: a) itäblokin kommarimaasta hyi, b) punkkia eikä rockabillyä, c) kamalan pelottavan näköinen levynkansi (joku työläinen menee leipälaukku olallaan kommunistisessa kombinaatissa portaita ylös, värit ihan a la andyvarhol) ja omituista slaavilaista kirjoitusta, tosin ei dark-forces-kyrillisiä.
Sitten myöhemmin kasvoin isommaksi, ja ehkä tuli järkeäkin päähän ja olin utelias ja joskus 80-luvun lopulla muurin murtumisen aikoihin kuuntelin älppärin ja suorastaan ihastuin! Mielenkiintoisia piisinimiä: Dance Macabre, Armageddon, Je t'aime, Dolina Lalek, Televizja...
Netissä löytyy jotain tästä bändistä, mutta puolaksi, juutuubissakin vain kommentit puolaksi. Kun en ole koskaan ollut punkkari (silti kaikenlainen musa ja ennakkoluulottomuus kiinnostaa), niin tietääx täällä kukaan jotain tosta bändistä, onko ollut Suomessa, onko vaikea löytää sen levyjä Suomesta.
Brygada Kryzys
2
243
Vastaukset
- kryzyksen
No googlettamalla löydät tietoa bändistä. Suomessa eivät ole koskaan soittaneet ja tuo omistamasi levy on kyllä jo melkoinen harvinaisuus, joku punkin keräilijä maksaisi siitä varmasti aika hyvinkin. Suomesta ei näitten levyjä taida löytyä kuin hirveällä tuurilla.
- reisi vähän
Olen kuunnelllut juutuubista niitten piiseja ja aika hyviä ovatkin, tykkään esmes tosta Centralasta. Toi mun älppäri on sitäpaitsi melkein uuden veroisessa kunnossa levy ja kansi. Nyt tietysti herää ajatus, että myiskö sen. Ja mä kun luulin, että toi bändi on varmasti ollut Suomessa jossain Ruis- tai Provinssirokissa. Nyt äkkiä se tänne ennen kuin liian myöhäistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1443641"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?722206Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p641938Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am971911- 191869
Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.91714Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m171581- 791564
Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111370Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1251353