ansiosidonnaista ja palkkatuloa

samaan aikaa?

Olen ensimmäistä kertaa tulossa tod.näk lomautetuksi n.2-4kk. Kuulun liittoon toista vuotta(toimihenkilöunioni), ja olen siis oikeutettu ansisidonnaiseen. Olenko kuitenkin ymmärtänyt oikein, että samaan aikaan kun saa ansiosidonnaista lomautettuna, ei voi saada palkkatuloa toisaalta? Esim. Ottaisi vähän lomailun merkeissä lomautuksen, mutta tekisi silloin tällöin keikkaluontoista työtä esim. ravintolassa/baarissa.Ilmeisemmin näin ei voi toimia?Eli,joko tai. Tuntuu vaan, että kun vuosia sitä rahaa sinne liittoon tällaisten varalta syytänyt, haluaisi siltä nyt sitten saada jotain takaisin. Pelkään vaan, että psyyke ei kestä 2-4kk lomailua. Eli töitä oisi ihan kiva tehdä lomautuksen ajan jossain muualla.

4

1090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki

      Sen verran, että ammattiliitto ei maksa sitä työttömyyspäivärahaa, vaan työttömyyskassa. Kaksi eri asiaa.


      En tiedä miten lomautuksen aikana, mutta työttömänä voi tehdä lyhytaikaista työtä. Tosin silloin pitää toimittaa työttömyyskassaan todistus (palkkatodistus tai vastaava) työtuloista päivärahaa hakiessa, ja se saattaa kassasta riipuen pidentää sitä rahan maksamista. Työttömyyden aikana jokainen ansaittu euro vähentää ensinmäisestä eurosta lähtien päivärahaa 0.50e.

    • _tuleva lomautettu_

      Itse olen samassa veneessä, eli lomautus tot.näk edessä.Olen nyt kerännyt tietoa ja mun tietojen perusteellea ns. soviteltuun ansiopäivärahaan olisi oikeutettu ainoastaan mikäli lomautus toteutetaan lyhennetyllä työviikolla. Eli jos on kokonaan lomautettu tuota soviteltua ansiopäivärahaa ei voisi saada. Itse tulen olemaan kokonaan lomautettu määräajaksi 2kk.Eli en saisi tuota soviteltua ansiopäivärahaa,vai?
      Jatketaan tiedon etsintää!

      • mä sitten huomenna

        saat soviteltua päivärahaa lomautettuna.
        siihen vaan tulee alkuun karenssi.
        tais olla seitsemän päivää.
        sen jälkeen täyttelet lappua
        neljä viikkoa ja lähetät
        kassaan. odottelet käsittelyä
        viikon, pari kassan ruuhkasta
        riippuen. ja kun ekat rahat kolahtaa
        tilille on kahden kuukauden lomautus ohi.


      • Tuutikki09
        mä sitten huomenna kirjoitti:

        saat soviteltua päivärahaa lomautettuna.
        siihen vaan tulee alkuun karenssi.
        tais olla seitsemän päivää.
        sen jälkeen täyttelet lappua
        neljä viikkoa ja lähetät
        kassaan. odottelet käsittelyä
        viikon, pari kassan ruuhkasta
        riippuen. ja kun ekat rahat kolahtaa
        tilille on kahden kuukauden lomautus ohi.

        Olen kanssa aika monta kertaa soitellu tonne työttömyyskassaan ja tuntuu että aina olisi kysyttävää lisää.
        Viimeksi mulle sanottiin ettei voi olla töissä toisella työnantajalla lomautettuna koska se laskee ans.sid.päivärahaa.
        Mut siis jos saan esim kuukauden duunin toiselta työnantajlta voinko ottaa sen? Eikä haittaa vaikka en saa ans.sid.päivärahaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe