ansiosidonnaista ja palkkatuloa

samaan aikaa?

Olen ensimmäistä kertaa tulossa tod.näk lomautetuksi n.2-4kk. Kuulun liittoon toista vuotta(toimihenkilöunioni), ja olen siis oikeutettu ansisidonnaiseen. Olenko kuitenkin ymmärtänyt oikein, että samaan aikaan kun saa ansiosidonnaista lomautettuna, ei voi saada palkkatuloa toisaalta? Esim. Ottaisi vähän lomailun merkeissä lomautuksen, mutta tekisi silloin tällöin keikkaluontoista työtä esim. ravintolassa/baarissa.Ilmeisemmin näin ei voi toimia?Eli,joko tai. Tuntuu vaan, että kun vuosia sitä rahaa sinne liittoon tällaisten varalta syytänyt, haluaisi siltä nyt sitten saada jotain takaisin. Pelkään vaan, että psyyke ei kestä 2-4kk lomailua. Eli töitä oisi ihan kiva tehdä lomautuksen ajan jossain muualla.

4

1180

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki

Sen verran, että ammattiliitto ei maksa sitä työttömyyspäivärahaa, vaan työttömyyskassa. Kaksi eri asiaa.

En tiedä miten lomautuksen aikana, mutta työttömänä voi tehdä lyhytaikaista työtä. Tosin silloin pitää toimittaa työttömyyskassaan todistus (palkkatodistus tai vastaava) työtuloista päivärahaa hakiessa, ja se saattaa kassasta riipuen pidentää sitä rahan maksamista. Työttömyyden aikana jokainen ansaittu euro vähentää ensinmäisestä eurosta lähtien päivärahaa 0.50e.

• _tuleva lomautettu_

Itse olen samassa veneessä, eli lomautus tot.näk edessä.Olen nyt kerännyt tietoa ja mun tietojen perusteellea ns. soviteltuun ansiopäivärahaan olisi oikeutettu ainoastaan mikäli lomautus toteutetaan lyhennetyllä työviikolla. Eli jos on kokonaan lomautettu tuota soviteltua ansiopäivärahaa ei voisi saada. Itse tulen olemaan kokonaan lomautettu määräajaksi 2kk.Eli en saisi tuota soviteltua ansiopäivärahaa,vai?
      Jatketaan tiedon etsintää!

• mä sitten huomenna

saat soviteltua päivärahaa lomautettuna.
        siihen vaan tulee alkuun karenssi.
        tais olla seitsemän päivää.
        sen jälkeen täyttelet lappua
        neljä viikkoa ja lähetät
        kassaan. odottelet käsittelyä
        viikon, pari kassan ruuhkasta
        riippuen. ja kun ekat rahat kolahtaa
        tilille on kahden kuukauden lomautus ohi.

• Tuutikki09
        mä sitten huomenna kirjoitti:

saat soviteltua päivärahaa lomautettuna.
        siihen vaan tulee alkuun karenssi.
        tais olla seitsemän päivää.
        sen jälkeen täyttelet lappua
        neljä viikkoa ja lähetät
        kassaan. odottelet käsittelyä
        viikon, pari kassan ruuhkasta
        riippuen. ja kun ekat rahat kolahtaa
        tilille on kahden kuukauden lomautus ohi.

Olen kanssa aika monta kertaa soitellu tonne työttömyyskassaan ja tuntuu että aina olisi kysyttävää lisää.
        Viimeksi mulle sanottiin ettei voi olla töissä toisella työnantajalla lomautettuna koska se laskee ans.sid.päivärahaa.
        Mut siis jos saan esim kuukauden duunin toiselta työnantajlta voinko ottaa sen? Eikä haittaa vaikka en saa ans.sid.päivärahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      133
      1901
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      887
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      174
      875
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      810
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      792
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      47
      732
    7. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      691
    8. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      45
      683
    9. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      276
      679
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      34
      612
    Aihe