Sietämätön kipu kurkussa ja korvassa

Batchman

Toissapäivänä alkoi kurkkukipu, joka paheni sietämättömäksi. Kävin terveysasemalla, missä tehtiin nielusta streptokokkitesti (angiinatesti), mutta se näytti negatiivista. Kurkussa oli kuitenkin vahvat peitteet ja kipu on sietämätön. Kipu ja peitteet on asettuneet lähes täysin toiselle puolelle ja kipu säteilee korvaan. Tuntuu siis siltä että olisi lyijykynä korvasta läpi ja nieltäessä joku tunkisi sitä aina syvemmälle.

Vedän n. 2000mg paracetamolia 2400mg ibuprofeemia päivässä (panacodina) josta saa avun pahimpaan särkyyyn. Silti nieleminen sattuu niin että syöminen ja juominen on lähes mahdotonta.

Penisilliini kuurin sain tuon pöpön hoitoon. Nyt kuitenkin epäilen että penisilliini ei ehkä tehoakaan ja pitäisi saada tujumpi antibiootti.

Onko täällä kellää kokemuksia vastaavasta kurkkupöpöstä ja siitä miten se on taltutettu?

6

14117

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annelij

Epäilen, että ihan turhaan syöt tuota penisilliiniä, jos kerran pika-streptokokkitesti oli negatiivinen. On monia viruksia, jotka voivat aiheuttaa tuollaisen taudinkuvan. Itsellänikin jo reilun viikon ajan ihan hirveä kurkkukipu ja bonuksena hieman lämpöilyä ja nuhaa. Kurkkukipu talttuu hetkellisesti Voltaren rapid 50mg 3tbl sekä Panacod 5tbl lääkityksellä. Oman elimistön puolustuksen pitäisi selvitä viruksesta, ei auta kuin kärsiä!

• Batchman

Mut voiko virustulehdus aikaansaada angiina-tyyppiset peitteet kurkussa?

• on kurja tauti
        Batchman kirjoitti:

Mut voiko virustulehdus aikaansaada angiina-tyyppiset peitteet kurkussa?

Joku tuossa jo vastasikin. Virus todellakin voi saada aikaiseksi peitteet nieluun, eikä vain nieluun katsomalla voi erottaa onko kyseessä virus tai bakteeri - saatika sitten streptokokki vai mononukleoosi tms.

Angiinan klassiset oireet ovat korkea kuume (yl >38C, tosin kipulääket voi hämätä ja laskea kuumetta jkv) ja kova kurkkukipu - muut oireet kuten nuha ja yskä (kuten flunssassa) puuttuvat täysin.

Paranemisia!

• juupajuu...

Kyllä voi.
      Mulla oli peitteet kurkussa ja tehtiin pikaviljely ja myöhemmin sitten ihan laajempi nieluviljely,eikä bakteeria ollut.Verikokeetkin kunnossa,joten ei auta kuin kärsiä.
      Mulla voi olla osasyynä myös suuret nielurisat.

Tommonen sietämätön kurkkukipuhan voi johtua paiseesta kurkussa,joka pahimmillaan voi tukkia nielun,joten lääkärille vaan,jos ei helpota.

• kohtalontoveri

"Ihanaa" että on kohtalontovereita... mulla jo viikon kestäny kamala kurkkukipu, kurkku turvonnukkin niin että ei kaulaa erota päästä. Säteilee korviin niin että tekisi mieli itkeä, mutta burana onneksi auttaa ku muistaa ottaa sen 4:n tunnin välein! Ikeniin myös säteilee ja välillä hampaita särkee jumalattomasti..

Antibioottikuurin myös lääkäri määräs, mut ei tunnu tehoavan. joku äkänen virus liikkeellä...

• Ei enää tauteja kiitos

niin joka paikkaan päässä! Puolitoista viikkoa sitten lopetin antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen ja sitä ennen olin räkinyt keuhkoni piloille 2 viikon ajan.
        Aamulla kävin tarkastuttamassa taas vaihteeksi korvat, kun on ollut noita korvatulehduksia (korvakäytävän) jo 5 tälle vuodelle.
        Iltapäivällä sitten nousi taas kuume 37,5 ja vasemman puolen korva/ylähampaat on SAIRAAN kipeet. Alan olla jo vainoharhainen, että tämä olotila tulee pysyväksi ja oma ääneni on loppuelämän "viskibasso", räkä lentää ja yskä kohtauksia tulee pari päivässä niin että on kuset housuissa.
        Kiva tämmönen virus, pysyis vain...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      194
      6779
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1198
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      46
      1061
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1027
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      924
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe