Kuinka monella olisi fiilis korkealla näin joulun alla jos joutuisi tulemaan toimeen ansioilla jotka on laskettu 5-tuntisesta työpäivästä.
Ei enää kannata ottaa osapaivätyötä tässä maassa, ainakaan yksineläjän.
Suomalaisia
17
465
Vastaukset
- aloittaja
missä se paljon puhuttu työvoimapula on kun jaossa on vaan osapäivätyötä?
Mihin ovat kadonneet vakituiset ja kokoaikaiset työpaikat?
Vastaan itse = työllistämistuet ovat ne nielleet.- henrii
mitenkä ne työllistmistuet on ne nielleet.
Tosin työvoimapulasta ei kukaan ole hiiskunut piiiitkään aikaan, että onkohan sekin, työvoimapula jtain päiväunia. - ovat nielleet
henrii kirjoitti:
Tosin työvoimapulasta ei kukaan ole hiiskunut piiiitkään aikaan, että onkohan sekin, työvoimapula jtain päiväunia.no tietenkin sen vuoksi että työnantajat eivät enää "pestaa" muita kuin sellaisia työntekijöitä joista saa sitä tukea vaikka eivät osaisi yhtään mitään kunhan rahaa "tuovat" firmalle tullessaan.
- aloittaja
henrii kirjoitti:
Tosin työvoimapulasta ei kukaan ole hiiskunut piiiitkään aikaan, että onkohan sekin, työvoimapula jtain päiväunia.päiväunet aina karisee kun saa päivärahailmoituksen käteensä.
- henrii
ovat nielleet kirjoitti:
no tietenkin sen vuoksi että työnantajat eivät enää "pestaa" muita kuin sellaisia työntekijöitä joista saa sitä tukea vaikka eivät osaisi yhtään mitään kunhan rahaa "tuovat" firmalle tullessaan.
ihmettelen kuinka suomalainen työn teettäminen voi olla kallista, jos siitä maksetaan, että työllistää.
- henrii
aloittaja kirjoitti:
päiväunet aina karisee kun saa päivärahailmoituksen käteensä.
olen kuullut, ja tiedän, että työttömyyspäivärahat on lekattu niin pieniksi, että niilä on mahdoton pärjätä, kaikkine karenssineineen.
- aloittaja
henrii kirjoitti:
ihmettelen kuinka suomalainen työn teettäminen voi olla kallista, jos siitä maksetaan, että työllistää.
sille linjalle on vaan menty.
- vuoksi*
henrii kirjoitti:
olen kuullut, ja tiedän, että työttömyyspäivärahat on lekattu niin pieniksi, että niilä on mahdoton pärjätä, kaikkine karenssineineen.
ottaa aina kupoliin kaikenlaiset suuripalkkaisten työtaistelut.
Ihmiset saisivat olla tyytyväisiä että yleensä on työpaikka minne mennä. - pläkki!!!!!!
Niin kun valtio sallii työllistämistuella 5-6h
työn ja maksaa työttömyyskorvauksen päälle voileipä rahan, kieltäytyä ei saa, vaan yhtätyhjän kanssa.
Bussikyytit, kaikki puhtaus,tuotteet, ruokaa menee enmpi, ja sitten vielä nämä turhakkeet kotona elävät rouvat, jotka ovat vapaaehtoisina
viemässä työttömiltä sen vähäisenkin duunin.
Menisivät ulkoiluttaan vanhuksia, tai ruokailunyhteydessä heitä syöttämään, mut kas sehän ei kiinnosta.
Valkataan parhaat päältä, kunhan saa olla esillä!!!! - vanhainkoteihin?
pläkki!!!!!! kirjoitti:
työn ja maksaa työttömyyskorvauksen päälle voileipä rahan, kieltäytyä ei saa, vaan yhtätyhjän kanssa.
Bussikyytit, kaikki puhtaus,tuotteet, ruokaa menee enmpi, ja sitten vielä nämä turhakkeet kotona elävät rouvat, jotka ovat vapaaehtoisina
Menisivät ulkoiluttaan vanhuksia, tai ruokailunyhteydessä heitä syöttämään, mut kas sehän ei kiinnosta.
Valkataan parhaat päältä, kunhan saa olla esillä!!!!>ne inhoo vanhuutta! ja sitä vaippojenvaihtoa,
- olen
vanhainkoteihin? kirjoitti:
>ne inhoo vanhuutta! ja sitä vaippojenvaihtoa,
ollut työllistettynä vanhustenhoidossa työllistämistuella hoitoapulaisena.
Nyt on ilmeisesti ajat muuttuneet vuoden sisällä, koska ei sais olla kouluttamattomia alalla. Palkkaus oli 1100€ kk. - turhakkeista
pläkki!!!!!! kirjoitti:
Valkataan parhaat päältä, kunhan saa olla esillä!!!!sinä puhut?
En minä ainakaan elä 4-tunnin palkalla.
Ja mitä vanhusten ulkoiluttamiseen tulee, ei niitä voi pakottaa jos eivät halua lähteä ulos.
Mistä esilläolemisesta sinä nytten puhut? - aloittaja
vanhainkoteihin? kirjoitti:
>ne inhoo vanhuutta! ja sitä vaippojenvaihtoa,
paikkoihin täytyy olla alan koulutus.
- ovat vielä
pläkki!!!!!! kirjoitti:
Valkataan parhaat päältä, kunhan saa olla esillä!!!!yksi kasti,ne hienohelemat joitten ei ole pakko olla töissä vaan tienaavat erivärisiä korkokenkiä itselleen.
Samantyyppiset rajat pitäisi olla töissäkäyvillä kuin mitä markkintatuella elävillä.
Teen kuuden ja puolen tunnin työpäivää ja tulen ihan hyvin toimeen. Toimeentulo riippuu tietysti palkan koosta ja menojen koosta.
- selviytymistarinoita
5-tunnin palkkaa vaan sen perusteella laskettua palkkaa ja se ei hääppönen ole.
Olen tullut toimeen 6-tuntisella palkalla toistakymmentä vuotta ja jopa kolmen vuoden markkintatuella olosta selvinnyt hengissä selviytymistarinoita kirjoitti:
5-tunnin palkkaa vaan sen perusteella laskettua palkkaa ja se ei hääppönen ole.
Olen tullut toimeen 6-tuntisella palkalla toistakymmentä vuotta ja jopa kolmen vuoden markkintatuella olosta selvinnyt hengissäJuu minä olen ollut pätkätyöläisenä monia vuosia ja siis kesät työttömänä. Ja jatkuvasti sitä omavastuuta tietysti oli aina enneen kun työmarkkinatuki alkoi juokseen sen kolmen kuukauden aikana. Syys-joulu-talvi-pääsiäislomat otin kesälomarahoistani. Olin siis töissä vain kouluaikoina kun olin koululaisten kerhonpitäjä. Joten tiedän tilanteen.
Nyt kuitenkin olen kuuden ja puolen tunnin vakituinen vakituinen työntekijä yksityinen hoitaja. Nykyinen palkka ja nykyiset luontaisedut riittää mulle olen nyt tyytyväinen. Toki kahdeksan tunnin työllä ansaitsisin paremmin, koska olen tuntipalkkainen. Onneksi on välillä ollut ylitöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5211640- 641186
- 62881
- 62874
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 79785
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 30707
- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701