Miten suomalaiseen suhtaudutaan japanissa

pohdiskeleva

Eli kyselen että miten japanissa suhtaudutaan suomalaisiin miehiin. Haaveissa olisi avioliitto Japanilaisen kanssa .
Mutta mites ympärillä olevat ihmiset suhtautuvat ulkomaalaisiin kiehiin. Esim appivanhemmat? Olisi ihan kiva olla suht hyväksytty ainakin sieltä osin.
Entä miten vakavissaan nauiset ulkomaalaisia miehiä noin keskimäärin katsovat?
Noh jos joku tietää olisi ihan kiva, paikan päälle ois ens kesänä tarkotus lähteä ilmapiiriä ja kieltä opiskelemaan.

40

5957

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohdiskeleva

Eli kiehet tarkoittaa miehet ja nauiset naisia

• tilluntallin

Aika usein japanilaiset sekottaa suomalaiset venäläisiin. Miksiköhän?

• oikein?

Haluaisit japanilaisen vaimon, mutta vielä ei ketään varsinaisesti ole katsottuna???

• ..........................

Suuri osa Suomalaista haluaa Suomalaisen vaimon, mutta ei ole vielä ketään välttämättä katsottuna?

samat ongelmat ihmissuhde kentällä niissä molemmissa on varustettuna, ainoastaan kulttuurierojen ja uskontojen tuomat lisä mausteet tuovat lisä ongelmat suhteisiin.

Joissain tapauksissa on lievempiä, jos kulttuuri erot ovat pienemmät esim. enemmän länsimaisia arvoja tai uskonnot ovat miedompia.

Tämähän ei juuri toteudu esim. suhteissa jotka lähi-idästä tai afrikasta päin, joka taassen näkyy esim. avioerotilastoissa.

• pohdiskeleva

Sellaista on tässä suunnitelmissa. Itse olen livenä muutamia tavannut ja ihan mielenkiintoisia ihmisiä olivat (ja älyttömän kauniita).
        Sai myös kokea sitä hieman epämiellyttävämpää puolta, mutta kun aloin tarkemmin tutkia japanilaista kuttuuria aloin todella kiinnostua ihan avioliitto mielessä. Oma persoona saataisi voida paremmin suhteessa japanilaisen kanssa kuin esim suomalaisen. Noh tämä on tälläisita mutu tuntumaa ja täytyy käydä ihan oikeasti katsomassa millaista elämä on siellä ennenkuin tekee mitään sen suurempia suunnitelmia.
        Sen tiedän että suomalaisen kanssa saattaisi tulla ongelmia heti suhteen alussa kultuurin takia vaikka olenkin tänne syntynyt.

• Melinda
        pohdiskeleva kirjoitti:

Sellaista on tässä suunnitelmissa. Itse olen livenä muutamia tavannut ja ihan mielenkiintoisia ihmisiä olivat (ja älyttömän kauniita).
        Sai myös kokea sitä hieman epämiellyttävämpää puolta, mutta kun aloin tarkemmin tutkia japanilaista kuttuuria aloin todella kiinnostua ihan avioliitto mielessä. Oma persoona saataisi voida paremmin suhteessa japanilaisen kanssa kuin esim suomalaisen. Noh tämä on tälläisita mutu tuntumaa ja täytyy käydä ihan oikeasti katsomassa millaista elämä on siellä ennenkuin tekee mitään sen suurempia suunnitelmia.
        Sen tiedän että suomalaisen kanssa saattaisi tulla ongelmia heti suhteen alussa kultuurin takia vaikka olenkin tänne syntynyt.

On sulla kysymykset. Hoida itsesi kuntoon ja katso sitten ihmissuhdetta uudelleen. Olet sen verran naiivi jne. että mikään suhde minkäänmaalaisen kanssa tule onnistumaan tolla ajatusmaailmalla.

• olet?
        .......................... kirjoitti:

Suuri osa Suomalaista haluaa Suomalaisen vaimon, mutta ei ole vielä ketään välttämättä katsottuna?

samat ongelmat ihmissuhde kentällä niissä molemmissa on varustettuna, ainoastaan kulttuurierojen ja uskontojen tuomat lisä mausteet tuovat lisä ongelmat suhteisiin.

Joissain tapauksissa on lievempiä, jos kulttuuri erot ovat pienemmät esim. enemmän länsimaisia arvoja tai uskonnot ovat miedompia.

Tämähän ei juuri toteudu esim. suhteissa jotka lähi-idästä tai afrikasta päin, joka taassen näkyy esim. avioerotilastoissa.

Väitinkö asiassa olevan jotain ihmeellistä? Sinunhan se pitäisi kysyä ymmärsinkö...Voin vastata, että et ymmärtänyt. Ja muutenkin tuo tekstisi loppu on jonnenjoutavaa jauhamista kun se ei liity tähän aiheeseen.

• oikein:)
        pohdiskeleva kirjoitti:

Sanoisin, että älä liikaa mieti niitä kulttuurieroja. Ne sinulle kyllä selviää ajan kanssa. Tärkeintä on kuitenkin se miten sen "oikean" kanssa menee. Ongelmaton parisuhde on kansantaru. Ei sellaista olekaan. Japanilaisiakin on miljoonia ja varmaan heitäkin yks joka lähtöön. Toki kannattaa matkustaa Japaniin saakka ottamaan selvää millainen maa se on, mutta se japanilainen tyttöhän saattais löytyä muualtakin. Itse tunnen vain kaksi. Molemmat ovat avioituneet Turkkiin.

• .............................
        olet? kirjoitti:

Väitinkö asiassa olevan jotain ihmeellistä? Sinunhan se pitäisi kysyä ymmärsinkö...Voin vastata, että et ymmärtänyt. Ja muutenkin tuo tekstisi loppu on jonnenjoutavaa jauhamista kun se ei liity tähän aiheeseen.

alkuperäinen kysymykseis oli ns. hirtehisessä muodossa aloittajan tekstiin.

Vanha juttu, jota harrastettu täällä jo niin usein, vastasin sinulle jo valmiiksi enne,kuin ehdit rääpystämään sen itse asian,jos tu alkuperäinen olisi vaivautunut vastaamaan.

• huoh*
        oikein:) kirjoitti:

Sanoisin, että älä liikaa mieti niitä kulttuurieroja. Ne sinulle kyllä selviää ajan kanssa. Tärkeintä on kuitenkin se miten sen "oikean" kanssa menee. Ongelmaton parisuhde on kansantaru. Ei sellaista olekaan. Japanilaisiakin on miljoonia ja varmaan heitäkin yks joka lähtöön. Toki kannattaa matkustaa Japaniin saakka ottamaan selvää millainen maa se on, mutta se japanilainen tyttöhän saattais löytyä muualtakin. Itse tunnen vain kaksi. Molemmat ovat avioituneet Turkkiin.

loppuosa

"" Itse tunnen vain kaksi. Molemmat ovat avioituneet Turkkiin. ""

Juu no eipä ollut yllätys, taas tosi juttu elävästä elämästä, siis siltä osin, että tunnet ne kaksi Japanilaista tyttöä;)

• itselles
        huoh* kirjoitti:

loppuosa

"" Itse tunnen vain kaksi. Molemmat ovat avioituneet Turkkiin. ""

Juu no eipä ollut yllätys, taas tosi juttu elävästä elämästä, siis siltä osin, että tunnet ne kaksi Japanilaista tyttöä;)

Mikä mättää? Ymmärryskö taas on puutteellista? Onko sinulle ongelma se, että minä satun tuntemaan kaksi japanilaista (huon pienellä kirjaimella) naista jotka molemmat ovat Turkissa? Voisitko hieman selventää ajatustasi, jos siihen kykenet?

• nukkumaan
        ............................. kirjoitti:

alkuperäinen kysymykseis oli ns. hirtehisessä muodossa aloittajan tekstiin.

Vanha juttu, jota harrastettu täällä jo niin usein, vastasin sinulle jo valmiiksi enne,kuin ehdit rääpystämään sen itse asian,jos tu alkuperäinen olisi vaivautunut vastaamaan.

Älä puutu toisten keskusteluun kun et pysy kärryillä. Kysymukseni oli just sitä mitä oli ilman taka-ajatuksia.

• osu ja uppos taas
        itselles kirjoitti:

Mikä mättää? Ymmärryskö taas on puutteellista? Onko sinulle ongelma se, että minä satun tuntemaan kaksi japanilaista (huon pienellä kirjaimella) naista jotka molemmat ovat Turkissa? Voisitko hieman selventää ajatustasi, jos siihen kykenet?

muitakin aasian suunnalta olevia. Tarvitseeko linkittää? heheheheehhe

Tää on se sama väsääjä joka tuntee tuolla aiemmissa keskusteluissa, mutta unohtaa mainita, että tuntee Pakistanilaisia ja 100 % ne on kaikki ukkoja, voihan siinä muutama Pakistanilainen nainenkin joukossa olla, mutta hei siellä muslimit on omassa karsinassaan ja niiden kanssa ei veljeillä, ei edes Japanilaiset.

Tehdäänkö taas se kielitesti. lol

• 2 japanilaista tuttavaa
        osu ja uppos taas kirjoitti:

muitakin aasian suunnalta olevia. Tarvitseeko linkittää? heheheheehhe

Tää on se sama väsääjä joka tuntee tuolla aiemmissa keskusteluissa, mutta unohtaa mainita, että tuntee Pakistanilaisia ja 100 % ne on kaikki ukkoja, voihan siinä muutama Pakistanilainen nainenkin joukossa olla, mutta hei siellä muslimit on omassa karsinassaan ja niiden kanssa ei veljeillä, ei edes Japanilaiset.

Tehdäänkö taas se kielitesti. lol

Mulla on tasan tarkkaan kaksi japanilaista tuttavaa, jotka molemmat ovat aviossa ja asuvat Turkissa. Pakistanilaisia en tiedä nähneeni kuin telkassa. Sekoitat ja sekoilet. Aiheetta enempään keskusteluun kanssasi.

• jjjjjjjeeeeeeeeeps
        2 japanilaista tuttavaa kirjoitti:

Mulla on tasan tarkkaan kaksi japanilaista tuttavaa, jotka molemmat ovat aviossa ja asuvat Turkissa. Pakistanilaisia en tiedä nähneeni kuin telkassa. Sekoitat ja sekoilet. Aiheetta enempään keskusteluun kanssasi.

Ja sinäolet oikeasti E.T ja yrität soittaa kotiin, minä taas Elvis. Ihana tämä internet, rajattomat mahdollisuudet.

• sori kun naurattaa

Siis eihän siinä mitään, mutta sinä vaan haluat japanilaisen vaimon.
      Mitäs teet jos huomenna kohtaat naisen joka ei ole japanilainen ja viuhh...hän vie sulta jalat alta ja tajuat että olet rakastunut.
      Siis herää.
      Eikös silloin haluta mies tai vaimo kunhan ensin astuu se rakkaus kehiin.
      Aika jännä vaan mennä jonnekin maahan ja ajatella menenpä tässä naimisiin.
      Rakkaudesta viis.....halooo...käytä järkeä!

• menee...

Helbestrassillakin,kierretään ,katsotaan,! Valitaan

• bidraldi

No jos meinaat oikein kulttuuria opiskella ja kieliä niin eiköhän se sopeutuminenkin olevain ajan kysymys. Riippuu ihan varmasti perheestä miten ulkomaalaisiin suhtaudutaan.

Onhan tällä palstalla Japanilaisen mies ja willewallaton mutta en tiedä haluavatko he antaa neuvoja henkilölle, joka etsii tarkoituksella japanilaista naista. Heidän kokemuksiaan voit hakea tältäpalstalta noilla nikeillä.

Sitten jos ajattelit nuorikkosi tuoda jokupäivä Suomeen niin siinä on taas toinen kulttuurien törmäys. Japanilaisen luonnon (ihmisessä) on sanottu olevan lähellä pohjoismaalaista. Suomalainen puhekulttuuri on lähellä japanilaista ja varmasti kuten meilläkin japanilaiset arvostavat ahkeruutta.
      En tiedä onko tunteesi nyt vain jotain hetken eksotismia vai todellista halua kuulua ja sopeutua japanilaiseen kulttuuriin.

Se on kyllä totta, että ulkopuoliseksi itsensä tuntee välillä olipa sitten ulkomaalaisena, missä tahansa maassa eikä sitä kotonaan aina Suomessakaan tunne olevansa. Ehdottomasti kannattaa mennä japaniin mutta ei vain vaimonhaku mielessä vaan ihan jo kokemuksena sinänsä.

Japani ei kuitenkaan ole Thaimaa että kirkuvaa tyttölaumaa on turha odottaa (tämä nyt on joidenkin palstalaisten miesten luomamielikuva länsimaalaisten miesten suosiosta maailmalla) mutta varmasti jotkut voivat olla kiinnostuneita uudesta tyypistä ja tietääkseni Japanissa on huomioitu Suomi ja suomalaisuus ihan positiivisesti. Kannattaa muistaa erityinen kohteliaisuus mikä suomalaisissa tavoissa on paljolti päässyt unohtumaan (minun aikaan oli vielä ala-asteella erikseen hyvien tapojen opetusta johon kuului kumarrukset, niiaukset, anteeksi pyytäminen ja antaminen sekä kiittäminen).

Meillä oli joskus lukiossa vaihtaripoika japanista ja oli aika helppo tulla hänen kanssaan toimeen ja hän oppi myös suomea nopeasti, joskaan ärrän lausuminen ei sujunut.
      Mutta näät sitten mitä se on ja jos se on sitä mitä haluat niin voihan sitä onnea sieltäkin etsiä. vaikka hullultahan se kuulostaa että ensin tulee maa ja sitten puoliso
      (vaikka japani sinänsä on ihan kulttuurisesti suomessa kultti maineessa (anime, karaoke) kuten intiakin (kamasutra, bollywood) että moni voisi melkein haluta puolison sieltä siksi, koska rakastaa sitä kulttuuria ja niitä ilmiöitä;D)

• Pohdiskeleva

No minulla vain nyt sattuu olemaan kiinnostusta tuohon kulttuuriin ja tietenkin niihin naisiin.
        Tuollaista thaimaa vastaan ottoa en nyt odota (kuulemma toimii rahalla tuokin,sinänsä sääli), koska olen nyt noita japanilaisia tavannut ja keskustellut heidän kanssaan. Onhan heissä aika häijyjäkin piirteitä kuten kaksinaamaisuus johon aluksi kauhistuin kun kuulin (yleisesti kuulemma aasiassa) , mutta ymmärrän heitä koska itsellänikin on kahdet kasvot aika usein.
        Tässä on myös kyse tulevan mahdollisen asuin paikankatselemisesta koska tänne jäänti tällä hetkellä tuntuu mahdottamalta ajatukselta.
        Jos tulee jokin toisen maalainen nainen vastaan ennen japanin reissua niin tulkoon otan joka tapauksessa ilolla vastaan suhteen olipa se suomalainen tai muu ulkomaalainen, mutta itseäni tuntien en usko että suomalaisen kanssa tulisi kovin pitkä suhde, mutta kaikki ovat persoonia. Niihin sitä yleensä ihastun. Tuo japanilainen ulkonäkö on tietysti plussaa, mutta onhankaikilla niitö ulko näkö ihanteita...
        No kaikkea hyvää sinulle. Ihan jees tälläinen palsta

• Taasnäitä

Näitä tähän kysymykseen kommentoineiden naisten kirjoituksia täytyy vähän suodattaa. Useimmat naiset vihaavat ajatusta kilpailusta, ja varsinkin ulkomaalaisesta. Thaimaalaiset ja venäläiset naiset vielä voi niellä ajattelemalla (hah!), että ne ovat huoria kaikki tyynni ja tulevat tänne vain huijaamaan reppanaperäkammarinpoikien rahat.

Japanilaiset ovat jo toinen juttu. Japani on rikkaampi maa kuin Suomi ja japanilaisia naisia ei mielletä ilotytöiksi, pikemminkin laatunaisiksi. Jos siis suomalaisilla miehillä on menekkiä japanilaisten naisten keskuudessa on se vakava merkki. Suomalaiset naiset tietävät varsin hyvin, että miehet kaikkialla maailmassa haluavat mieluummin naisen josta jo päälle näkyvät terveet elämäntavat ja sävyisä luonne kuin jonkun piereskelevän läskin.

Jos siis kunnon miehet täällä hakevat laajemmaltikin puolisonsa Japanista ei suomalaisille naisille jää jäljelle kuin ne kotoiset makkaraperunoiden ystävät, ja oleskeluluparikastuttajat tietysti.
      V-ttu juttu sinänsä mutta minkäs me miehet sille voimme. Jos siis olet mielistynyt japanilaiseen kulttuuriin ja naistyyppiin niin mikset lähtisi Japaniin seuraavalla lomalla. Muu maa mustikka pätee sielläkin ja voin kokemuksesta sanoa, että naiset hakevat siellä katsekontaktia aika herkästi.

• miehetkin katkeria

Minä kun naiiviudessani olen ajatellut, että miehet eivät sortuisi tuollaiseen kirjoitteluun.
        Outo on ajatuksen juoksu sinullakin.

• e3.

Mitä nyt olen vähän netissä käynyt lukemassa erinäisillä palstoilla, niin kyllä länsimaalaisilla on ihan hyvät mahdollisuudet. Japanilaisia miehiä väitetään työmyyriksi (työ tärkein), ujoiksi, eivät osaa olla romanttisia, eivät kertoa tunteistaan, viettävät peilin edessä enemmän aikaa kuin naiset...jne. Japanilaiset naiset kaipaa sitä romantiikkaa ja yhdessäoloa siinä missä muutkin naiset. Kaipa jotkut sen takia haluaa kokeilla länsimaalaista, koska toivovat saavansa jotain parempaa.

• Darekana

Olen sitä mieltä, että se miten ihmiset siellä suhtauhtuvat teihin, lähtee teistä itsestänne:) Kuten kaikki muutkin, kaikki japanilaiset ovat yksilöitä, joten toiset voivat katsoa teitä hyvällä silmällä ja toiset ei niin hyvällä, mutta yleisesti katsoen he ovat kovin avointa ja ystävällistä kansaa, joten en usko niin sanottuja "ongelmia" ilmaantuvan.
      Itse rakastuin japanilaisen miehen kanssa ja nyt olemme seurustelleet pitemmän aikaa ja ainakin hänen läheiset ihmisensä ovat suhtautuneet asiaan varsin lämpimästi. Ja se, että olemme puhuneet jo namisiin menosta, on saanut vain positiivista palautetta:) Tosin, kuten jo sanoin, suhtautuminen riippuu yksilöistä. Joten jos todella tahdot sitä, mikset vain toteuta aikeitasi, mutta muista että tämä ei liity vain japanilaisiin vaan koko maailmaan ja ties vaikka se oikea ei välttämättä olekaan juuri Japanista:) Toivotan kuitenkin onnea sen oikean löytämisessä^^

• wife..

tosi oudolta, että pitää etukäteen miettiä minkämaalaisen vaimon haluaa. Eikös tollaset asiat tule sitten eteen aikanaan luonnostaan ja tuleva vaimo saattaa olla vaikka suomalainen.

• vinkkiä

Palstan miehet säännöllisesti valikoivat vaimon kuin auton, aloittajan pitäisi nyt saada japanilainen.

Ap:lle sen verran että japanilaiset naiset ovat yleensä verrattain fiksua jengiä. Kannattaisi aloittaa itsensä kehittämisellä japanilaisnaisen tasolle. Esimerkiksi pelkästään suomenkielen kirjallisen ilmaisun saralla olisi melkoinen työsarka ennen matkaan lähtöä.

• :DDDDDDDD

nämä palstalla olevat eivät kelpaa fiksuille japanilaisille. Eivät nääs ole kelvanneet Suomessakaan fiksuille naisille ja ilmeisesti eivät vähemmät fiksutkaan kelpuuttaneet. :DDD Nyt kuvittelevat että japAnilaiset...HAHAHAHAA

• Japanissa asunut

Japanilaiset naiset ovat hulluina länsimaisiin miehiin. Tämä johtuu kahdesta seikasta. Ensimmäiseksi ihon väri, Japanissa (kuten muuallakin maailmassa) valkoinen on kaunista, siihen vielä jos sattuu osumaan vaaleat hiukset niin kaikki kunnossa. Toinen taas onkin länsimaisen miehen suoro, joka tunnetusti aasialaisiin verrattuna on huomattavasti suurempi.

Joten ei mitään hätää.

• toivotonta...
        Japanissa asunut kirjoitti:

Japanilaiset naiset ovat hulluina länsimaisiin miehiin. Tämä johtuu kahdesta seikasta. Ensimmäiseksi ihon väri, Japanissa (kuten muuallakin maailmassa) valkoinen on kaunista, siihen vielä jos sattuu osumaan vaaleat hiukset niin kaikki kunnossa. Toinen taas onkin länsimaisen miehen suoro, joka tunnetusti aasialaisiin verrattuna on huomattavasti suurempi.

Joten ei mitään hätää.

Ja blaa-blaa, nuo on juuri niitä keskustelupalstojejn kliseitä. Tiedoksi sitäpaitsi, että ne hillityt japanilaiset eivät ole koskaan "hulluna" mihinkään. Japanissa on paljon länsimaalaisia, joten ei sielläkään ilman kilpailua laatunaista valloiteta. Mutta sinulle on näköjään tärkeintä se, että nainen pitää kropan ja hiuskuontalon kelmeistä väreistä ja keskikokoisesta kalusta? On teillä kanssa kriteerit. Alkaa mielestäni kylläkin olla hätä, jos ajatusmaailma on noin pyhän yksinkertainen.

• oletko ikinä
        toivotonta... kirjoitti:

Ja blaa-blaa, nuo on juuri niitä keskustelupalstojejn kliseitä. Tiedoksi sitäpaitsi, että ne hillityt japanilaiset eivät ole koskaan "hulluna" mihinkään. Japanissa on paljon länsimaalaisia, joten ei sielläkään ilman kilpailua laatunaista valloiteta. Mutta sinulle on näköjään tärkeintä se, että nainen pitää kropan ja hiuskuontalon kelmeistä väreistä ja keskikokoisesta kalusta? On teillä kanssa kriteerit. Alkaa mielestäni kylläkin olla hätä, jos ajatusmaailma on noin pyhän yksinkertainen.

oletko ikinä edes ruotsinlaivalla käynyt? ei vain japanissa vaan kaikkialla Aasiassa ovat valtteja vaalea suhteellisen karvaton iho, hillitty käytös ja jonkinlainen toimeentulo. ikä ja ulkonäkö (ellei ihan peikko ole) eivät naisia niinkään kiinnosta. nyt koita pinnistää ja sisäistää seuraava lause. NÄMÄ OVAT TÄRKEITÄ SEIKKOJA AASIAN MILJOONIEN NAISTEN MIELESTÄ EI MINUN TAI EDELLISEN KIRJOITTAJAN!!!!

pahoja miinuksia taas ovat vastakohdat eli karvaista mustaa persaukista mölyapinaasi musukuukerilandiasta ei pidetä Aasiassa minään, vaan aiheuttaa kauhunväreitä naisissa. kerta vielä.

TÄMÄ EI OLE MINUN MIELIPIDE VAAN ASIANLAITA AASIASSA.

Se, miksi sinä pidät karvaista mustaa persaukista mölyapinaasi musukuukerilandiasta ihquna, on taas toisen keskustelun aihe.

• samurai-hai
        oletko ikinä kirjoitti:

oletko ikinä edes ruotsinlaivalla käynyt? ei vain japanissa vaan kaikkialla Aasiassa ovat valtteja vaalea suhteellisen karvaton iho, hillitty käytös ja jonkinlainen toimeentulo. ikä ja ulkonäkö (ellei ihan peikko ole) eivät naisia niinkään kiinnosta. nyt koita pinnistää ja sisäistää seuraava lause. NÄMÄ OVAT TÄRKEITÄ SEIKKOJA AASIAN MILJOONIEN NAISTEN MIELESTÄ EI MINUN TAI EDELLISEN KIRJOITTAJAN!!!!

pahoja miinuksia taas ovat vastakohdat eli karvaista mustaa persaukista mölyapinaasi musukuukerilandiasta ei pidetä Aasiassa minään, vaan aiheuttaa kauhunväreitä naisissa. kerta vielä.

Se, miksi sinä pidät karvaista mustaa persaukista mölyapinaasi musukuukerilandiasta ihquna, on taas toisen keskustelun aihe.

miten lapsellista ja järjenköyhää kirjoittelua. Veikkaan ainakin siitä, että sua nyt ei huolisi minkäänmaalainen nainen ja jos muka jotain on, niin pitää olla tavan tyhmä, jos ei huomaa typeryyttäsi. Totta on ainkin se, että jotkut japanilaiset iqhut pikkulikat kuten monet muutkin aasialaisnaiset juoksevat länsimaalaisten miesten perässä, yleensä rahan takia. Eipä ole kovin mairittelevaa. Ja sitäpaitsi suomalaista miestä ei voi sanoa komeaksi eikä kovin välkyksikään.

• toivotonta...
        oletko ikinä kirjoitti:

Mistäs nyt kiristää?

Lue uudelleen "Japanissa asuneen" kirjoitus, johon vastasin. Nimimerkki Japanissa asunut ei todellakaan maininnut mitään hillittyä käytöstä jne. "Japanilaiset naiset ovat hulluina länsimaisiin miehiin. Tämä johtuu KAHDESTA seikasta. Ensimmäiseksi ihon väri ja vaaleat hiukset. Toinen taas onkin länsimaisen miehen suoro". Ja mikäs se sinun ongelmasi vastaukseni kanssa olikaan? Harmittaako kun ei pelkkä hiusten väri riitä? Vai mikä?

Käyn itse työmatkoilla Kiinassa, Koreassa, Taiwanissa ja Vietnamissa, näissä kuvioissa olen myös tutustunut aviomieheeni. Mieheni voisi vaaleana ja sinisilmäisenä myöskin Taiwanissa työmatkailevana hehkutella naisten olevan hulluna värittömyyteensä, mutta hän fiksuna miehenä hekuttaa mielummin työkaveriensa ammatillista osaamista. Aasialaiset naispuoliset työkaverini ovat päteviä ja koulutettuja ja ovat niin tottuneet länsimaiseen ulkonäköön, ettei se yksin tee heihin yhtään mitään vaikutusta. Kukaan heistä ei edes haluaisi muuttaa kotimaastaan Eurooppaan.

Minusta on edelleen japanilaista naista loukkaavaa tiivistää hänen hurahtavan pelkkään värittömään kuontaloon ja kalun kokoon. On se omituista, että miestä kuin miestä loukkaa tavattomasti se, ettei hänen vaalet hiuksensa ja kalun kokonsa pelkästään riitä valloittamaan naisia. Jos vihjataan, että laatunaisen valloittamiseen tarvitaan valitettavasti muitakin panoksia, niin saa edellisen kaltaiset henkilökohtaisuuksiin menevät törkyhaukut niskaansa.

Minusta on sitäpaitsi vastuuntunnotonta tämän palstan tyyliin usuttaa kaikenmaailman luusereita aasialaisnaisten kimppuun uskottelemalla, että pelkkä kalpea ulkonäkö riittää.

• keskustelua seuraava

Katsos kun edellinen kommentoi sitä japanissa asuneen viestiä, sitä joka mainostaa pelkkää munan kokoa valttikortiksi vaalean olemuksen lisäki. Se olikin tosi typerä viesti, onko se nyt niin kauhean vaikeaa myöntää? Hyvä vaan, että joku palstan nainen vaivautuu puolustamaan niitä naisia siellä. Mitähän sullakin on sitä vastaan? Jään tässä ihmettelemään... Onko jotain busineksiä alalla vai mistä on kyse?

• pohdiskeleva alkup.
        toivotonta... kirjoitti:

Mistäs nyt kiristää?

Lue uudelleen "Japanissa asuneen" kirjoitus, johon vastasin. Nimimerkki Japanissa asunut ei todellakaan maininnut mitään hillittyä käytöstä jne. "Japanilaiset naiset ovat hulluina länsimaisiin miehiin. Tämä johtuu KAHDESTA seikasta. Ensimmäiseksi ihon väri ja vaaleat hiukset. Toinen taas onkin länsimaisen miehen suoro". Ja mikäs se sinun ongelmasi vastaukseni kanssa olikaan? Harmittaako kun ei pelkkä hiusten väri riitä? Vai mikä?

Käyn itse työmatkoilla Kiinassa, Koreassa, Taiwanissa ja Vietnamissa, näissä kuvioissa olen myös tutustunut aviomieheeni. Mieheni voisi vaaleana ja sinisilmäisenä myöskin Taiwanissa työmatkailevana hehkutella naisten olevan hulluna värittömyyteensä, mutta hän fiksuna miehenä hekuttaa mielummin työkaveriensa ammatillista osaamista. Aasialaiset naispuoliset työkaverini ovat päteviä ja koulutettuja ja ovat niin tottuneet länsimaiseen ulkonäköön, ettei se yksin tee heihin yhtään mitään vaikutusta. Kukaan heistä ei edes haluaisi muuttaa kotimaastaan Eurooppaan.

Minusta on edelleen japanilaista naista loukkaavaa tiivistää hänen hurahtavan pelkkään värittömään kuontaloon ja kalun kokoon. On se omituista, että miestä kuin miestä loukkaa tavattomasti se, ettei hänen vaalet hiuksensa ja kalun kokonsa pelkästään riitä valloittamaan naisia. Jos vihjataan, että laatunaisen valloittamiseen tarvitaan valitettavasti muitakin panoksia, niin saa edellisen kaltaiset henkilökohtaisuuksiin menevät törkyhaukut niskaansa.

Minusta on sitäpaitsi vastuuntunnotonta tämän palstan tyyliin usuttaa kaikenmaailman luusereita aasialaisnaisten kimppuun uskottelemalla, että pelkkä kalpea ulkonäkö riittää.

Ei riitä ;). Pitää olla jotain muutakin. Samanlaisia naisia kuin muutkin.

• Karzan 23

Mene Balille lomailemaan.Siellä voit koettaa onneasi japsityttöjen kanssa.Jos olet nuori,vaalea ja suht kookas niin voi mäihä käydä.Ovat kiinnostuneita luonnollisesti isommasta varustuksesta kuin kotimaansa miehillä on.

• ei voi olla totta

Siis aloittajaa kiinnostaa avioliitto japanilaisen kanssa. Sinä sen sijaan kannustat lomaromanssiin munankipeän opiskelijattaren kanssa Balilla? Ja ei kun taas pönkittämään sitä valkoisen pikkunakin legendaarista mainetta Kaakkois-Aasian naismarkkinoilla. Sallikaa mun nauraa. Eikö kellään palstan äijällä tosiaankaan ole mitään käsitystä siitä miten laadukas japanilainen nainen valloitetaan hyväksi aviovaimoksi? Nimimerkki Japanilaisen Mies on selvästi palstan ainoa elämässään onnistunut herrasmies ja ja herrasmieshän tunnetusti vaikenee.

• JapanilaisenMies

Suomalaisiin suhtaudutaan Japanissa ihan hyvin. Tai pikemminkin suomalaisiin suhtaudutaan samalla tavalla kuin muihinkin vakoisiin eurooppalaisiin. Suomesta eivät japanilaiset teidä yleensä juuri mitään. Joten pääset aloittamaan puhtaalta pöydältä sekä naisen että suvun kanssa.

Jos lähdet Japaniin oppiskelemaan tai työskentelemään niin melko varmasti myös seurustelu ja naimisiin meneminen tulee sujumaan melko luontevasti.
      Ehkä vinkkinä voi antaa sen verran että sukulaiset ovat Japanissa tärkeitä joten kun tapaat vanhemmat ensimmäisen kerran sinut on jo hyväksytty potentiaaliseksi aviopuolisoksi joten silhen kannattaa panostaa. Ja vaikka japaniaiset eivät tarvitse rahaa sinulta niin he arvostavat lahjoja, joissa ei kannata tinkiä laadusta. Ja japanin kieltä on hyvä osata vaikka englannillakin pääsee alkuun.

• pohdiskeleva alkup.

Joo täällä on kaivettu esiin tuo minun ikivanha viestini =). Itse kävin Japanissa 3 viikkoa. Oli ihan mahtipaikka, vaikka välillä saikin aika halveksivia katseita (nyt ymmärrän muun rotuisia suomessa paremmin).

Ja sitten. Itse en tiennyt mitä tarkoittaa kaunis nainen ennen kuin menin Japaniin ;D.

Kielimuuri oli esteenä aika usein kun olisi saattanut olla kiinostusta. Japanista ei yksikään olisi pois halunnut, mutta itselle tuli hinku muuttaa sinne vaikka aika haasteelliset olosuhteet taitavat ulkomaalaiselle olla.

Noh ystäviä jäi matkalta jäljelle (kaikki naispuolisia). Ja minua neuvottiin vähän lukemaan japanilaista naista paremmin(lähde oli minut majoittanut pari). Itse ihastuin kulttuurii todella.

• JapanilaisenMies
        pohdiskeleva alkup. kirjoitti:

Joo täällä on kaivettu esiin tuo minun ikivanha viestini =). Itse kävin Japanissa 3 viikkoa. Oli ihan mahtipaikka, vaikka välillä saikin aika halveksivia katseita (nyt ymmärrän muun rotuisia suomessa paremmin).

Ja sitten. Itse en tiennyt mitä tarkoittaa kaunis nainen ennen kuin menin Japaniin ;D.

Kielimuuri oli esteenä aika usein kun olisi saattanut olla kiinostusta. Japanista ei yksikään olisi pois halunnut, mutta itselle tuli hinku muuttaa sinne vaikka aika haasteelliset olosuhteet taitavat ulkomaalaiselle olla.

Noh ystäviä jäi matkalta jäljelle (kaikki naispuolisia). Ja minua neuvottiin vähän lukemaan japanilaista naista paremmin(lähde oli minut majoittanut pari). Itse ihastuin kulttuurii todella.

Japanissa oppii lukemaan naisia ja ilmaa.
        Ulkomaalaisella on Japanissa olot hyvin jos on hyvä työpaikka ja/tai riittävästi rahaa. Ilman noita voi mennä varsin hankalaksi. Mutta esim. opiskelijana voi hyvinkin aloittaa tutustumisen maahan ja kulttuuriin.

• kerros vielä

tarkemmin mihin paikkaan japanissa menet? Miten opiskelet siellä kieltä, onko opettaja vaiko menetkö johonkin kouluun? Kuinka elätät itsesi siellä?
      Itseäni myös hiukan kiinnostaa mutten ehkä uskalla ainakaan ihan hetimiten lähteä.
      Etkö aio ollenkaan ystävystyä japanissa japanilaisten miesten kanssa? Tarkoititko, että ainoastaan aiot tutustua vain naisiin siellä?
      Aika jännältä vaikuttaa koska kyllä yleensä suomalaiset miehet hankkivat mennessään muualle myös ehdottomasti omaa sukupuolta olevia kavereita, joiden kanssa harrastaa kaikkea mitä miehet nyt harrastavat.
      Eri juttu jos tahdot hykerrellä, kikatella ja tehdä kaikkea naismaista.
      Uskoisin, että kun pidät silmät kiinni, hyvin menee.

• esa_62

Japanilaiset naiset ovat siron kauniita, myös muualla maailmassa on siron kauniita naisia, aasiassa heitä vaan on paljon. Myös minä olen haaveillut Japanilaisesta vaimosta siitä lähtien kun luin kirjan, SHOGUN. Minulle se on jäänyt vaan haaveeksi ja nyt jo liian vanha edes ajattelemaan sellaista. Totta ihmeessä aasialaiset ovat erilaisia kun eurooppalaiset, sehän on vaan rikkaus. Se on jokaisen henkilökohtainen asia millainen on hänen vaimoihanne. Itse asiassa se vaan ihmetyttää et tämä keskustelun laatu, on melkosta tekstiä. Mutta niinhän se on, hyvä huutaa ja mollata toisia kun ei edes omaa naamaa kehtaa näyttää. Minä kommentoin kyllä aina omalla naamalla mut Suomalaisethan on ujoja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      54
      6129
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2733
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1854
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1816
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1702
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1660
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1460
    8. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1457
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1196
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe