Onko Ramattu Pyhän Hengen sanelemaa

Pakanain...Huuto

tekstiä?

16 "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

Onko profetia sama asia kuin Pyhän Hengen Sana?

22

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AskoT.

Jumalan sanaa, jonka Jumala on Pyhän Hengen välityksellä kertonut niille henkilöille, jotka ovat Raamatun kirjoittaneet.

• Pakanain...Huuto

laitettiin vasta nykymuotoon Nikean ensimmäisessä kirkolliskokouksessa.

"...pohjalta kristillinen kolminaisuusoppi: "Jumala on kolmiyhteinen - Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme persoonaa, mutta vain yksi Jumala."

Eli vasta v.325 jaa. 318 kirkkoisää päätti, että Jeesus on Jumalan Poika.

Mitä merkitystä on Pyhällä Hengellä, jos kuitenkin
        maalliset ja eripuraiset kirkkoisät päättävät lopetta uskonsodat (politiikkaa) Jeesuksen persoonasta toteamalla, että Poika, Isä ovat yhtä.

• lukemattomista
        Pakanain...Huuto kirjoitti:

laitettiin vasta nykymuotoon Nikean ensimmäisessä kirkolliskokouksessa.

"...pohjalta kristillinen kolminaisuusoppi: "Jumala on kolmiyhteinen - Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme persoonaa, mutta vain yksi Jumala."

Eli vasta v.325 jaa. 318 kirkkoisää päätti, että Jeesus on Jumalan Poika.

Mitä merkitystä on Pyhällä Hengellä, jos kuitenkin
        maalliset ja eripuraiset kirkkoisät päättävät lopetta uskonsodat (politiikkaa) Jeesuksen persoonasta toteamalla, että Poika, Isä ovat yhtä.

Näistä lukemattomista erilaisista "Pyhistä Hengistä" on kysytty lukemattomia kertoja. Kysymys on edelleen auka ja vailla selitystä.

Toinen on mainitsemasi alkukirkon, johon helluntailaisuuskin itsään joskus vertaa tietämättömyys kolminaisuusopista tuon taivaallista.

• vaikka vain vähän aika sitten kirjoitit mun sivulle ettet ymmärrä Raamatunluku-innostustani.
      Mä luin vasta vähän aika sitten saman kirjan enkä ymmärtänyt siitä yhtään mitään...
      Kysymykseesi osaan vastata sen että profetia on joko sitä että ihminen puhuu Jumalan sanoja "suoraan"tai sitten ne on ennustuksia.

• Pakanain...Huuto

raamatusta, kun en muistanut miten se loppui.
        Yhtä 'hebreaa' se kuitenkin on, mutta vilkastuttaa mielikuvitusta...

• Henri Puumala.

Että Pyhä Henki on todellakin sanellut sen joillekin palvelijoilleen,jotka ovat sen Pyhän Hengen käskystä kirjoittaneet.

• Pakanain...Huuto
        Henri Puumala. kirjoitti:

Että Pyhä Henki on todellakin sanellut sen joillekin palvelijoilleen,jotka ovat sen Pyhän Hengen käskystä kirjoittaneet.

omiksi tarpeikseen, oman luonteensa mukaisesti, oman napanöyhdän takia, oman sielunsa pelastamiseksi ymmärtämättä sitä, että raamatun ylöskirjoittajaan on myös vaikuttanut hänen oma henkilöhistoriansa, oman persoonansa luonne ja oman aikakautensa käsitteet.

• Henri Puumala.

omiksi tarpeikseen, oman luonteensa mukaisesti, oman napanöyhdän takia, oman sielunsa pelastamiseksi ymmärtämättä sitä, että raamatun ylöskirjoittajaan on myös vaikuttanut hänen oma henkilöhistoriansa, oman persoonansa luonne ja oman aikakautensa käsitteet.

Jos ajattelee niin,ei usko silloin Jumalan valtaan ja voimaan.

Sana sanoo:-"Taivas ja maa katoavat,minun Sanani ei katoa".Nuo ovat Herran Sanat Raamatussa.

Jumala ei salli,että ihmiset kirjoittaisivat Raamattuun mitä sattuu,jos sinne kirjoitettaisiin ihmisen omia mielipiteitä,se ei menisi silloin kaupaksi.Vaan koska näin ei ole,niin sen täytyy silloin olla Jumalasta.

• Pakanain...Huuto
        Henri Puumala. kirjoitti:

Jos ajattelee niin,ei usko silloin Jumalan valtaan ja voimaan.

Sana sanoo:-"Taivas ja maa katoavat,minun Sanani ei katoa".Nuo ovat Herran Sanat Raamatussa.

Jumala ei salli,että ihmiset kirjoittaisivat Raamattuun mitä sattuu,jos sinne kirjoitettaisiin ihmisen omia mielipiteitä,se ei menisi silloin kaupaksi.Vaan koska näin ei ole,niin sen täytyy silloin olla Jumalasta.

kirjoittanut vaikkakin Pyhän Hengen sanelemana.
        Eikö ole aivan luontevaa ajatella, koska ihminen ei ole järin muuttunut sitten Jeesuksen aikojen, että ihmisessä elää kuitenkin ihminen ja kynä voi tehdä lisäyksiä ihmisen tahdon mukaisesti.

Miksi sitten raamattu koottiin niinkin myöhään kuin n. 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen? Eikö aikaisemmin löytynyt sopua kirjoittamiseen ja miksi yhteisesti sovittiin, että jotain jätetään raamatusta pois? Eikö se ole puhdasta ihmisjärjen järkeilyä?

• Pakanain...Huuto kirjoitti:

Mä olen lukenut nyt Uuden Testamentin lävitse ja juuri niillä periaatteilla miten (tuon toisen viestin mukaan)sinusta se olisi hyvä lukea eli tiedän nyt aika paljon Paavalista ja Johanneksesta ja Luukkaasta jne.UT:n kirjoittajista.
        Kyllä ne heidän taustansa ja olosuhteensa näkyivät kirjoituksista ihan selvästi.
        Paljon oli myös sellaista jota ei pysty järjellä tajuamaan että esim.mitä olivat ne ihmeet ja kuolleista nousemiset joista kirjoitettiin...
        Ne varmaan vaikuttivat siihen miksi kirjoitettiin...sitä ei kukaan voi sanoa vaikuttiko Pyhä Henki silloin.
        Esim.synoptiset evankeliumit on kirjoitettu selvästi kopioimalla toista tekstiä...Siksi epäilen sitä.

• to....

kirjoittanut vaikkakin Pyhän Hengen sanelemana.
        Eikö ole aivan luontevaa ajatella, koska ihminen ei ole järin muuttunut sitten Jeesuksen aikojen, että ihmisessä elää kuitenkin ihminen ja kynä voi tehdä lisäyksiä ihmisen tahdon mukaisesti.

Miksi sitten raamattu koottiin niinkin myöhään kuin n. 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen? Eikö aikaisemmin löytynyt sopua kirjoittamiseen ja miksi yhteisesti sovittiin, että jotain jätetään raamatusta pois? Eikö se ole puhdasta ihmisjärjen järkeilyä?

sekin että Raamattu koostuu kahden eri uskonnon kirjasta jotka on koottu eri tavalla, eri aikoihin, eri syistä. Kristityt ottivat VT:n valmiina, alkoivat selittää sitä omalla tavallaan ja julistaa että sekin on Pyhän Hengen tuotetta vaikka VT:n tekijät eivät tunne koko tuota kristinuskon käsitettä ja sen mitkä kirjoitukset tulivat "Vanhan testamenttiin" olivat päättäneet farisealaisrabbiinisen suunnan juutalaiset oppineet, joita Uuden testamentin kirjoittajat kovasti haukkuivat.

• Pakanain...Huuto
        auroraboreallis kirjoitti:

Mä olen lukenut nyt Uuden Testamentin lävitse ja juuri niillä periaatteilla miten (tuon toisen viestin mukaan)sinusta se olisi hyvä lukea eli tiedän nyt aika paljon Paavalista ja Johanneksesta ja Luukkaasta jne.UT:n kirjoittajista.
        Kyllä ne heidän taustansa ja olosuhteensa näkyivät kirjoituksista ihan selvästi.
        Paljon oli myös sellaista jota ei pysty järjellä tajuamaan että esim.mitä olivat ne ihmeet ja kuolleista nousemiset joista kirjoitettiin...
        Ne varmaan vaikuttivat siihen miksi kirjoitettiin...sitä ei kukaan voi sanoa vaikuttiko Pyhä Henki silloin.
        Esim.synoptiset evankeliumit on kirjoitettu selvästi kopioimalla toista tekstiä...Siksi epäilen sitä.

yleissivistykseen lukea raamattu läpi. Eihän se haittaakaan tee, tietäisi sitten enemmän tuosta teoksesta, josta vielä tänäkin päivänä käydään sanaotteluja, ainakin tällä palstalla.

• Pakanain...Huuto
        to.... kirjoitti:

sekin että Raamattu koostuu kahden eri uskonnon kirjasta jotka on koottu eri tavalla, eri aikoihin, eri syistä. Kristityt ottivat VT:n valmiina, alkoivat selittää sitä omalla tavallaan ja julistaa että sekin on Pyhän Hengen tuotetta vaikka VT:n tekijät eivät tunne koko tuota kristinuskon käsitettä ja sen mitkä kirjoitukset tulivat "Vanhan testamenttiin" olivat päättäneet farisealaisrabbiinisen suunnan juutalaiset oppineet, joita Uuden testamentin kirjoittajat kovasti haukkuivat.

jossain vaiheessa politiikka sana sai merkityksen usko.

Kirkkolaitoshan on tunnettu elin politikoimaan valtaapitäjien kanssa.

Mielestäni Luther teki vain poliitisen kaupan paavin kanssa saadakseen harjoittaa rauhassa ilmestysnäkyjään. Ei Luther olisi ilman silloisen ajan ruhtinaita ja muita maakuntien/maiden poliitista tahtoa voinut synnyttää protestantista uskoa.

No, meni vähän sivuun, mutta tänä päivänä tämä prostestantisuus nähdään vapaina suuntina eli ihminen kaipaa uskoa eikä politiikkaa, hmm kuitenkin...

• todé

Ei taida olla.

• Pakanain...Huuto

jos ei 'sanelemaa' käy. Kuka antoi kirjaajille sanat?-> Pyhä Henki, eikö se sitten ole sanelemaa, koska sanotaan, että kirjaajat eivät ole itse kehitelleet raamattua vaan ovat saaneet Pyhän Hengen ohjaimen kynänsä terään.

• todé

jos ei 'sanelemaa' käy. Kuka antoi kirjaajille sanat?-> Pyhä Henki, eikö se sitten ole sanelemaa, koska sanotaan, että kirjaajat eivät ole itse kehitelleet raamattua vaan ovat saaneet Pyhän Hengen ohjaimen kynänsä terään.

Tavallaan ovat saaneet Pyhän Hengen ohjaimen kynäänsä. Niin voidaan sanoa esim. Uuden testametin kirjeistä. Niissähän mm. Paavali puhuu seurakunnille kirjeitse Jumalan suulla, opettaa seurakuntia Jumalallisella valtuudella.
        Kovasti Jumalan ohjailua on havaittavissa VT:n puolellakin, profeettojen sanomisissa, joita on muistiinmerkitty aika monta kappaletta.

Raamattu on Jumalan ilmoitus itsestään ihmisen kautta.

• todé
        todé kirjoitti:

Tavallaan ovat saaneet Pyhän Hengen ohjaimen kynäänsä. Niin voidaan sanoa esim. Uuden testametin kirjeistä. Niissähän mm. Paavali puhuu seurakunnille kirjeitse Jumalan suulla, opettaa seurakuntia Jumalallisella valtuudella.
        Kovasti Jumalan ohjailua on havaittavissa VT:n puolellakin, profeettojen sanomisissa, joita on muistiinmerkitty aika monta kappaletta.

terveisiä sieltä ruumiin kulttuurin kehdosta. Arvaa söinkö itseni tainnoksiin?

• Pakanain...Huuto
        todé kirjoitti:

sanoi näin, kun utelin vähän näitä hengen asioita ja raamatun juttuja.

"Raamattu on Pyhän Hengen tuotantoa, mutta ainahan sinne on jäänyt myös ihmisen kädenjälki" tuo oli hänen ajatuksensa, minä ilmaisin sen vähän toisin sanoin.

Kysyisinkin nyt, onko tämä vanhus harhassa?

• Pakanain...Huuto
        todé kirjoitti:

terveisiä sieltä ruumiin kulttuurin kehdosta. Arvaa söinkö itseni tainnoksiin?

mutta pidit joitakin ruokia huonompina kuin omiasi ja arvaan edelleen, että on kiva saada valmista pötyä pöytään ettei itse tarvitse aina laittaa.
        Ja vielä arvaan, että oli kiva olla siellä kehdossa ja arvaan senkin, että oli mukava jo päästä pois.

Arvaatko sinä, olenko jo töissä?

• todé

mutta pidit joitakin ruokia huonompina kuin omiasi ja arvaan edelleen, että on kiva saada valmista pötyä pöytään ettei itse tarvitse aina laittaa.
        Ja vielä arvaan, että oli kiva olla siellä kehdossa ja arvaan senkin, että oli mukava jo päästä pois.

Arvaatko sinä, olenko jo töissä?

Buffee-pöytä on aina buffee-pöytä, eikä kilpaile kotiherkkujen kanssa.
        No oikeesti en kyllä valita yhtään. Koetin kuitenkin kiertää hiilarit kaukaa, ja keskittyä alkupala- ja salaattipöytään.

Muuten.. missä se lama näkyy? Suomea kierrellessä ei voi kuin ihmetellä ihmisten ostovoimaa. Prismat ja muut automarketit ovat täpötäynnä rahvasta täpötäysine megaostoskärryineen.

• todé

sanoi näin, kun utelin vähän näitä hengen asioita ja raamatun juttuja.

"Raamattu on Pyhän Hengen tuotantoa, mutta ainahan sinne on jäänyt myös ihmisen kädenjälki" tuo oli hänen ajatuksensa, minä ilmaisin sen vähän toisin sanoin.

Kysyisinkin nyt, onko tämä vanhus harhassa?

Jumala tiesi vallan hyvin, mitä seuraa siitä, kun antoi Paavalin kirjeissä olevien juutalaissävyisten ukaasien jäädä uuden liiton seurakunnan jankattavaksi. Miksi Hän teki niin, sitä en tiedä, mutta kaipa nekin omalla tavallaan rikastuttavat Sanaa.
        Ja sitäpaitsi juutalaisuus on kovinkin merkittävä tekijä kristillisyyden juuria kaivellessa. Sana itse kun tuli alas maailmaan juutalaisten keskelle, juutalaiseksi.

• Pakanain...Huuto
        todé kirjoitti:

Buffee-pöytä on aina buffee-pöytä, eikä kilpaile kotiherkkujen kanssa.
        No oikeesti en kyllä valita yhtään. Koetin kuitenkin kiertää hiilarit kaukaa, ja keskittyä alkupala- ja salaattipöytään.

Muuten.. missä se lama näkyy? Suomea kierrellessä ei voi kuin ihmetellä ihmisten ostovoimaa. Prismat ja muut automarketit ovat täpötäynnä rahvasta täpötäysine megaostoskärryineen.

menee liki jouluviikkoa.
        Uutiset ja muut mediat toitottavat, että nyt on lama, niin se on sitten lama.

Viisaat sanovat, että 1990-luvun lama näkyy vasta nyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3126
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2553
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2541
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2208
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1884
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      250
      1832
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      108
      1830
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1674
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1597
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1452
    Aihe